abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:57:38 #201
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_115289995
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:17 schreef Meike26 het volgende:

Volvo :D

Een C30 is nog best klein.... voor een Volvo :P
pi_115290147
quote:
6s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 14:57 schreef JDude het volgende:

[..]

Een C30 is nog best klein.... voor een Volvo :P
En voor slechts 25.000 :)
Zelfs die Opel Agila is trouwens al best prijzig, met 9.695 kaal, met het meest simpele model :?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 17:31:49 #203
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_115297186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:56 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Dat jij een auto waarschijnlijk meer ziet als lustobject waar je gaaf mee kan doen en anderen die al jaren auto rijden een auto misschien wel als functioneel nuttig en misschien zelfs wel noodzakelijk apparaat zien om hun dagelijks leven mee door te kunnen komen. Beetje kort door de bocht (saw what I did there :D) om in 1x in een afgunst-modus te schieten als je het verhaal erachter niet kent, maar ja, open maar een topic in KLB als je hier verder over wilt discussieren ;)
Dan nog heeft het er niet mee te maken. :')
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_115301137
klein en degelijk -> daihatsu cuore
klein en veel waar voor je euro -> kia
pi_115301449
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
klein en degelijk -> daihatsu cuore
klein en veel waar voor je euro -> kia
Precies !

Kia Picanto kan je voor die ca ¤ 9.000 nog wat leuk aankleden met een multimedia pack of iets en het rijdt fantastisch. Ook over restwaarde hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken en 7 jaar fabrieksgarantie t.o.v. garantie van VW Pon, waar er meer dan genoeg klachten over zijn !

Uit betrouwbare bron !
pi_115301485
PON :') kwaliteit uit het verleden biedt geen enkele garantie voor de toekomst
pi_115302438
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
PON :') kwaliteit uit het verleden biedt geen enkele garantie voor de toekomst
:D "Wie anders"
pi_115305746
VW das problem auto :P
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:03:37 #209
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_115310292
VW (of eigenlijk VAG) zijn een beetje de auto's in de categorie waar vroeger de franse auto's in zaten denk hierbij aan de Laguna rond 2002.

Alleen heeft VW een uitstekende marketing campagne gestoelt op betrouwbaarheid en degelijkheid uit het verleden.

Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat een groot deel van de producten uit de VAG stal niet zo degelijk is als ze prediken en waarbij de service ook nog eens bar slecht is(hoor de vele klachten over coulance en garantie afhandelingen vannuit PON)

Maar ach... je hebt wel premium materialen op je dashboard. Dat is ook wat waard :D

Hoewel... onlangs nog in de showroom geweest om de nieuwe Jetta te bekijken, het lijkt wel of het interieur door blinde chinezen inelkaar is genaait :D
pi_115313111
Ik vind de dashboard van een Golf en bij andere modellen blijf ik saai vinden omdat het ontwerk jaren lang hetzelfde is. Ik blijf dit jammer vinden.
pi_115337026
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:03 schreef Revolution-NL het volgende:
VW (of eigenlijk VAG) zijn een beetje de auto's in de categorie waar vroeger de franse auto's in zaten denk hierbij aan de Laguna rond 2002.

Alleen heeft VW een uitstekende marketing campagne gestoelt op betrouwbaarheid en degelijkheid uit het verleden.

Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat een groot deel van de producten uit de VAG stal niet zo degelijk is als ze prediken en waarbij de service ook nog eens bar slecht is(hoor de vele klachten over coulance en garantie afhandelingen vannuit PON)

Maar ach... je hebt wel premium materialen op je dashboard. Dat is ook wat waard :D

Hoewel... onlangs nog in de showroom geweest om de nieuwe Jetta te bekijken, het lijkt wel of het interieur door blinde chinezen inelkaar is genaait :D
Toch komt de UP! in veel testen allemaal wel goed uit de verf, wat is dat PON eigenlijk en hoe kom je aan die info mbt service etc?

Ik heb ook wel eens een testrit gemaakt in de Up! en het voelt allemaal wel lekker ouderwets Duits degelijk, en zo ziet eigenlijk alles in en op die auto er van dichtbij ook wel uit. Reed verder ook wel lekker.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_115343165
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 15:04 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Toch komt de UP! in veel testen allemaal wel goed uit de verf, wat is dat PON eigenlijk en hoe kom je aan die info mbt service etc?
Dat de UP! goed uit veel testen komt zegt uiteraard niets over de kwaliteit / betrouwbaarheid van de auto, alleen dat het autootje door de journalisten schijnbaar ervaren wordt als een goed rijdende auto.

PON is de importeur van Audi, Seat, Skoda en Volkswagen (en nog wat merken) in Nederland. PON heeft een uiterst bedenkelijke reputatie op het gebied van afhandeling van garantiekwesties, service en coulance. Internet staat er vol mee.

quote:
Ik heb ook wel eens een testrit gemaakt in de Up! en het voelt allemaal wel lekker ouderwets Duits degelijk, en zo ziet eigenlijk alles in en op die auto er van dichtbij ook wel uit. Reed verder ook wel lekker.
Dat kun je inderdaad wel aan Volkswagen overlaten. :)

Maar kwaliteitsindruk en beleving zegt niets over de werkelijke kwaliteit, veel mensen verkijken zich daar nogal eens op.

Bovendien vind ik zelf de UP! absoluut niet de beste optie in het A segment, namelijk op alle gebieden nét niet. Maar goed, mensen in Nederland zijn al gauw tevreden als er maar het befaamde "VW" logo op het blik staat.
[/quote]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115344892
Het is jammer dat veel mensen nog steeds denken dat een A merk nog steeds het beste is.
Ik moet er niet aan denken om steeds naar de garage moeten voor een defect onder garantie.
Dacia staat op nummer 1 als het gaat om betrouwbaarheid. Dit is 1 van de goedkope merken op de markt. En zeker gaan A merk dit zie de laatste tijd bij veel meer dingen.
pi_115345081
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het is jammer dat veel mensen nog steeds denken dat een A merk nog steeds het beste is.
Ik moet er niet aan denken om steeds naar de garage moeten voor een defect onder garantie.
Dacia staat op nummer 1 als het gaat om betrouwbaarheid. Dit is 1 van de goedkope merken op de markt. En zeker gaan A merk dit zie de laatste tijd bij veel meer dingen.
Dacia scoort inderdaad erg goed. Mede door de oudere technieken die ze gebruiken, maar wel techniek die zich al heeft bewezen.

Net als Hyundai en Kia bijvoorbeeld, beide merken worden ook nog niet altijd als volwaardig beschouwd maar scoren qua betrouwbaarheid ook bovengemiddeld goed.

Maar A merken als Toyota, Mazda, Lexus of Honda zijn - naar mijn mening - nog wel altijd beter dan Dacia, Hyundai of Kia hoor, zowel qua betrouwbaarheid, maar vooral afwerking, rij-eigenschappen etc.

Dus wat mij betreft kun je nog steeds beter voor een A merk kiezen als je betrouwbaarheid zoekt dan naar een B merk. De Europese A merken uitgezonderd dan. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115346600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:03 schreef Revolution-NL het volgende:

Probleem met VAG is dat het zo gewild is, en dat er heel veel verkocht worden. Hierdoor zijn er dus ook veel meer klachten vaak, maar ik betwijfel of, als je het in verhouding zet tot aziatische/franse merken ofzo het best meevalt.. (hoewel ze wel een enorme faal hebben gemaakt: de TSI..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 9 augustus 2012 @ 19:24:23 #216
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_115347002
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Net als Hyundai en Kia bijvoorbeeld, beide merken worden ook nog niet altijd als volwaardig beschouwd maar scoren qua betrouwbaarheid ook bovengemiddeld goed.
Hyundai en Kia zijn wel in opmars ik Europa. En ik denk mede omdat een hoop modellen ontworpen zijn door Peter Schreyer in Duitsland en gebouwd in Tsjechië. Dus een product speciaal geproduceerd voor Europa. (denk aan de i serie van Hyundai, de Kia Venga/Picanto/Cee'd etc) :P
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_115347534
De nukken van een importeur zegt niet zoveel over de kwaliteit van de auto, maar wat dat betreft heeft VAG het met Pon niet echt lekker voor elkaar in Nederland... Ze houden daar bijv. doodleuk vol dat het normaal is dat een hagelnieuwe auto 1 liter olie op 2000 km verbruikt :r (yep, idd, TSI)

Maar die verhalen zingen al jaren rond volgens mij... maarja ze zouden daar in Leusden hun top 10 quote500 notering maar kwijtraken.
pi_115351484
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 19:38 schreef lezut het volgende:
De nukken van een importeur zegt niet zoveel over de kwaliteit van de auto, maar wat dat betreft heeft VAG het met Pon niet echt lekker voor elkaar in Nederland... Ze houden daar bijv. doodleuk vol dat het normaal is dat een hagelnieuwe auto 1 liter olie op 2000 km verbruikt :r (yep, idd, TSI)

Maar die verhalen zingen al jaren rond volgens mij... maarja ze zouden daar in Leusden hun top 10 quote500 notering maar kwijtraken.
1 liter per 2000km valt bij ieder merk binnen de max norm. Dat is om zich in te dekken. De ene motor is de andere niet...

Ik werk bij een vag dealer maar heb niets gehoord over veel olieverbruik bij tsi motoren. Wel over de ketting maar dat is een bepaalde serie die er last van hebben.
pi_115351751
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 20:56 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

1 liter per 2000km valt bij ieder merk binnen de max norm. Dat is om zich in te dekken. De ene motor is de andere niet...

Ik werk bij een vag dealer maar heb niets gehoord over veel olieverbruik bij tsi motoren. Wel over de ketting maar dat is een bepaalde serie die er last van hebben.
Gelukkig ben je zelf wijs genoeg gezien je username :7
pi_115353200
Is/was hobby. ;)
pi_115353299
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 21:21 schreef ColtZ40 het volgende:
Is/was hobby. ;)
als je wat meer hobby tijd krijgt zou je op volkswagen over kunnen stappen kay :7
pi_115368131
Werkelijk waar maar er bestaat een betrouwbare Renault. :Y
Een Twingo 2, staat op Clio 2 onderstel, rammelt niet, weinig electronica. ;)
pi_115386052
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 02:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Werkelijk waar maar er bestaat een betrouwbare Renault. :Y
Een Twingo 2, staat op Clio 2 onderstel, rammelt niet, weinig electronica. ;)
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\

Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
pi_115386347
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\

Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!
pi_115386941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!
Ik heb een renault uit het zogenaamde 'rampjaar 2002'. Heeft nu 270.000 op de teller en still going strong.. Maar ja die vooroordelen he? die blijf je houden omdat sommigen die onzin blijven geloven. Maar door die vooroordelen kun je tweedehands renaults voor een appel en een ei kopen. Dus eigenlijk moeten die vooroordelen lekker blijven, scheelt mij in de portemonnee ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')