abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116568473
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Beste autokenners,

Tot mijn verbazing en vreugde mag ik van mijn vader voor het afronden van mijn studie een auto uitzoeken. Sowieso een nieuwe, mijn vader heeft iets tegen tweedehands. En wie betaalt bepaalt.

Maar aangezien ik totaal geen verstand van auto's heb roep ik hierbij jullie hulp in. Mijn vader had het over de Volkswagen Up en dat lijkt me in principe wel wat. Maar zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van en kan dus alleen op het uiterlijk afgaan. En VW lijkt me wel betrouwbaar, maar dat is ook maar een idee.

Dus, hebben jullie aanraders in dit segment?

Eisenlijstje:

• Klein
• Veilig
• Betrouwbaar
• Zuinig
• Twee- à driedeurs is goed genoeg.
• Vooral voor vervoer binnen Nederland, dus supersnel hoeft ie niet te zijn.
• Budget 9000 euro ongeveer.

PS: Ja, ik ben een verwend nest. :P
quote:
99s.gif Op woensdag 5 september 2012 19:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Oké, auto is besteld. Het is een VW Polo geworden. :) 1.2 TSI BlueMotion Technology 66 kW/90 pk. Comfortline. Stukken duurder dus dan wat ik eerst als budget verwachtte, ¤20.000,- namelijk. Vier deuren, kleur peppergrey, parkeersensoren, navigatiesysteem, multimedia-iets zodat ik een mp3-speler kan aansluiten.
pi_116572315
Niet alleen de pics maar ook de eerste deuk :D _O-
pi_116580813
Ach ja... tenminste iemand die de Duitse economie draaiende houdt en geen Linglong auto uit Korea kiest. :P Dus wat dat betreft vind ik het al een geslaagde koop.
pi_116884996
20.000 euro voor een Polo???

Gefeliciteerd hoor, maar ik vind het een gestoord bedrag.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_116885126
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 12:11 schreef LordLynx het volgende:
20.000 euro voor een Polo???

Gefeliciteerd hoor, maar ik vind het een gestoord bedrag.
Zeker om te krijgen van je pa. Ik zou er lekker voor bedanken en van mn eigen verdiende geld een auto kopen.

Maargoed, veel plezier ermee ofzo :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 17 september 2012 @ 12:36:48 #6
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_116885755
Edit: -ik verkondig Bullshit- Dus weg ermee.
pi_116898660
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2012 21:37 schreef Mercer het volgende:
Ach ja... tenminste iemand die de Duitse economie draaiende houdt en geen Linglong auto uit Korea kiest. :P Dus wat dat betreft vind ik het al een geslaagde koop.
ja wordt ie echt in duitsland gemaakt dan.
pi_116900608
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2012 21:37 schreef Mercer het volgende:
Ach veel Aziatische auto's worden tegenwoordig ook gewoon in Europa geproduceerd. Vrijwel alle Toyota's en Nissans bijvoorbeeld, diverse Honda's, en ook vrijwel alle Hyundai's en Kia's komen tegenwoordig uit een fabriek in Tsjechië.

Overigens wel een fatsoenlijk karretje zo'n Volkswagen Polo maar niet meer dan dat. Er zijn leukere auto's voor die prijs en in dat segment denkbaar, en vooral ook kwalitatief betere, zeker als je zo'n TSI hebt. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_116927719
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker om te krijgen van je pa. Ik zou er lekker voor bedanken en van mn eigen verdiende geld een auto kopen.

Maargoed, veel plezier ermee ofzo :)
Waarom? Als haar (?, dacht dat TS een zij is, anders excuses) vader een auto wil geven en dat dus blijkbaar ook kan doen, waarom niet? TS is net afgestudeerd en zal ook niet zomaar het geld voor een nieuwe auto hebben liggen...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_116929052
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:53 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Waarom? Als haar (?, dacht dat TS een zij is, anders excuses) vader een auto wil geven en dat dus blijkbaar ook kan doen, waarom niet? TS is net afgestudeerd en zal ook niet zomaar het geld voor een nieuwe auto hebben liggen...
Waarom? Omdat als je eens een keer een flink meningsverschil en/of ruzie hebt met je ouders (en dat gebeurd nogal eens als je jong bent) dat je pa dan zegt lever die sleutels maar eens in voor een week.

En buiten dat werk ik persoonlijk liever voor mn eigen spullen; dat geeft veel meer voldoening dan alles maar gewoon krijgen.

:)
vosss is de naam,
pi_116929122
Ik snap sowieso het hele nut van een deel 2 niet. TS kan d'r foto's als ze de Polio heeft hier posten:

[Fototopic] Show hier je auto #6

Wil er iemand nog wat anders kwijt verder? Want anders gooi ik 'm dicht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 18-09-2012 12:39:07 ]
pi_116929186
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:33 schreef Anne het volgende:
Wil er iemand nog wat anders kwijt verder? Want anders gooi ik 'm dicht.
Ik wil nog even kwijt dat ik net naar de kapper ben geweest :)
vosss is de naam,
pi_116929235
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik wil nog even kwijt dat ik net naar de kapper ben geweest :)
Pics?
pi_116929294
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 september 2012 12:36 schreef Anne het volgende:

[..]

Pics?
Van die Polo ja. Inderdaad.

*O*
vosss is de naam,
pi_116929306