motorisch zijn veel renaults prima. electronisch is de kwaliteit toch vaak wat minder.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik heb een renault uit het zogenaamde 'rampjaar 2002'. Heeft nu 270.000 op de teller en still going strong.. Maar ja die vooroordelen he? die blijf je houden omdat sommigen die onzin blijven geloven. Maar door die vooroordelen kun je tweedehands renaults voor een appel en een ei kopen. Dus eigenlijk moeten die vooroordelen lekker blijven, scheelt mij in de portemonnee
Daarom tweedehandsquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
motorisch zijn veel renaults prima. electronisch is de kwaliteit toch vaak wat minder.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\
Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
Mijn moeder heeft ook zo'n Fransoos uit 2001, wat een rotding zeg.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!
Zegt weinig over veel dingen.quote:Op zondag 12 augustus 2012 00:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.skodaforum.nl/(...)aar-de-uk-19769.html
Citigo auto van het jaarBeat that
tsi was een leuke jaquote:Op zondag 12 augustus 2012 11:52 schreef Breaker.Faker het volgende:
Dat is hetzelfde dat de TSI engine of the year is geworden. Het zegt helaas niets over de kwaliteit.
Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat italiaanse auto's niet deugen.quote:Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
Kijk eens aan. Wat zit er allemaal op en aan dit autootje?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:49 schreef Leipo666 het volgende:
ik weet niet of TS al een keuze heeft kunnen maken, maar wij hebben dit weekend een nieuwe Hyundai i10 1.1 i-Drive Cool gekocht voor 9100euro (was een leuke aanbieding)
m'n vriendin is heel tevreden met dit karretje
Bedankt!quote:Op zondag 12 augustus 2012 13:30 schreef davidov2009 het volgende:
Het moeilijke van beelden van automerken is dat je beeld eigenlijk altijd achterhaald is als het gaat om kopen van een nieuwe auto.
Franse auto's van 2000 zijn niet die van 2010, VW's van 2000 zijn niet de VW's van 2011. Hoe betrouwbaar een Franse auto uit 2012 is, weten we pas goed in 2017. Dat Renauls uit 2000 roesten als spijkers in zeewater heb je niks aan dus. Als model X wat opstartproblemen heeft in de eerste 3 jaar, die allemaal worden opgelost, is hun imago voor ons nú verknald, maar misschien blijken het over 10 jaar oerdegelijke wagens.
Naar mijn idee zijn automerken gewoon erg naar elkaar toe aan het kruipen als het gaat om betrouwbaarheid; regressie naar een gemiddelde. VAG stond hoog, daalt, Franse/Koreaanse/Italiaanse auto's waren regelmatig rommel (m.n. in jaren '90 en begin jaren '00), anno nu zou ik een Alfa Romeo Mio net zo hoog inschatten als een VW Golf.
Wat nog wél beter zichtbaar is dan betrouwbaarheid is:
1. Uitrusting, kosten van meeropties
2. Kwaliteit van afwerking en rijervaring
3. Kosten van standaard onderhoudsbeurten
4. Afschrijving
Op 1 scoren de Koreanen erg goed, maar op 2, 3, 4 matig tot belabberd.
Voorbeeld kwaliteit van afwerking/rijervaring: Hyundai i10 heeft zo'n ongevoelig koppelingspedaal dat afslaan voor het stoplicht je 2e natuur wordt, de versnellingsbak is met 1 vinger te bedienen en voelde eigenlijk precies zo aan als mijn Logitech racestuurtje voor bij de pc. De stuurbekrachtiging is zo overdreven licht dat als er een spin aan de linkerkant van het stuur naar beneden abseild je auto constant naar links trekt. Totaal geen gevoeld dat wielen verbonden zijn met dat grote ronde ding voor je. Leuk die 5 jaar garantie dan, maar je moet er ook in willen rijden. De oude Picanto was net zo, die nieuwste kan ik nog geen uitspraken over doen![]()
In ieder geval wat is de staat van die Koreaanse auto's ná hun garantietermijn van 5-7 jaar? Rammelt de boel er op los (maar werkt het nog wel) of misschien krijgen ze in de daaropvolgende jaren wel enorme kostenposten en is hun restwaarde nihil. Niemand kan het zeggen.
Voorbeeld Afschrijving: Een goede Toyota Corolla van 10 jaar oud is nog steeds 4000-5000 waard, de klasse-gelijke Hyundai Accident eh... Accent nog geen 2500.
Ik zou persoonlijk proef gaan rijden in een uit de Up-groep (maar koop bij het submerk die de meeste opties op doet voor de laagste prijs), de nieuwe Picanto en de Twingo. Normaliter ook de Cuore, maar inderdaad af te raden nu Daihatsu weggaat uit NL (uiteraard claimen ze dat de aftersales gewoon blijft, en men is verplicht 10 jaar lang onderdelen te leveren, maar zal restwaarde niet heel goed doen).
Maak je beslissing op rijervaring, hoe praktisch de auto is, prijs/optie/uitrusting verschil enz. Ik zou me niet zo druk maken over minieme verschillen in betrouwbaarheid in deze klasse. Een betrouwbaarheidsvoordeel voor de één wordt waarschijnlijk gecompenseerd door luxere materialen en lagere afschrijving in de ander.
Neem vooral een TSI, Duitse top kwaliteit!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Heej allemaal! Nog geen keus gemaakt, maar op vakantie geweest. De hyundai heb ik wel naar gekeken maar vond ik tegenvallen. Komende zaterdag ga ik weer proefritten maken. Mijn vader wilde ook kijken naar de VW Polo. Stukje groter dus.
ff copy/pasta:quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Wat zit er allemaal op en aan dit autootje?
Dat klinkt als een goede deal.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:45 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ff copy/pasta:
5 jaar Fabrieksgarantie
ABS en EBD
Airbags voor
Airconditioning
Bumpers in carrosseriekleur
Buitenspiegels en deurgrepen in carrosseriekleur
Centrale portiervergrendeling
Dakspoiler met geïntegreerd derde remlicht
Elektrisch bedienbare ramen voor
Hoofdsteunen achter
In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
Radio/CD/MP3 speler met AUX/USB-aansluiting en 6 luidsprekers
Stuurbekrachtiging
Metallic lak
en een 4-cilinder 1.1 ipv een 3-cilinder 1.0 motor
en die 9100 is inclusief alle bijkomende kosten zoals rijklaarmaken, leges, volle tank, pechpakket, etc.
dat vonden wij ook dus we hoefden er niet lang over na te denkenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klinkt als een goede deal.
Oeh, een Polo is wel een erg goede keus dan, zou je erg veel plezier aan hebben: Zijn erg fijne auto's..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Heej allemaal! Nog geen keus gemaakt, maar op vakantie geweest. De hyundai heb ik wel naar gekeken maar vond ik tegenvallen. Komende zaterdag ga ik weer proefritten maken. Mijn vader wilde ook kijken naar de VW Polo. Stukje groter dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |