mja hij wordt voor jou dus dan is het een goed argument denk ikquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Smart ook naar gekeken, maar die is maar voor twee personen. En heel af en toe met wat meer mensen naar walibi kunnen rijden zou leuk zijn. En verder vind ik zo'n smart best lelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
ik vind dat toch een andere categorie. De C1/Aygo en 107 zijn een aparte klasse, namelijk de kleinste en de goedkoopste. Bij een stap verder ben je al veel meer geld kwijt, vooral met opties die erbij komen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook de bedoeling? C1 zit toch in de categorie Up, spark, twingo enz.
Bij de C1 trouwens vind ik die achterklep wat goedkoop aandoen. Enkel een ruit en ook hoe hij vastzit aan de auto ziet er minder uit.
Oude test zeg. Het is zeker voor 2008 gemaakt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.anwb.nl/binari(...)autos-pdf-392439.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)citroen-c1-68847.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)hatsu-pdf-385288.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)ortwo-pdf-289462.pdf
alle links te vinden op: http://www.anwb.nl/kampio(...)ine-stadsauto-s.html
edit: zie net dat het allemaal wel al uit 2008 is![]()
http://www.kia.nl/Specials/7-jaar-garantie/quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:15 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat plaatstaal, bedoelen jullie dat randje bij de deur mee? Dat boeit me echt niet in ieder geval.
[..]
Filmpje bekeken en op de punten die er voor mij toe doen scoort de VW beter, qua opbergruimte e.d. Ook de wegligging vonden ze beter. Drie vs viercilinder is dan wel een pluspunt voor de Kia, al weet ik niet goed wat dat inhoudt. en de 7 jaar garantie is dus veel beter dan de 2 bij VW. Wat valt er eigenlijk allemaal onder zo'n garantie?
Maar misschien is haar vader nog te overtuigen voor een bijna nieuwe auto met max 15k op te teller en nog 2 jaar fabrieksgarantie?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:41 schreef JDude het volgende:
Nieuw ook onder de 9000, mits instapversie. En TS heeft al meerdere malen aangegeven alleen naar een nieuwe auto te (mogen) zoeken.
Een drie- of viercilinder motor is afhankelijk van welke uitvoering je neemt bij de Picanto. De goedkoopste heeft een driecilinder. De Up! heeft dacht ik alleen maar driecilinders.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Filmpje bekeken en op de punten die er voor mij toe doen scoort de VW beter, qua opbergruimte e.d. Ook de wegligging vonden ze beter. Drie vs viercilinder is dan wel een pluspunt voor de Kia, al weet ik niet goed wat dat inhoudt. en de 7 jaar garantie is dus veel beter dan de 2 bij VW. Wat valt er eigenlijk allemaal onder zo'n garantie?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
1.73, dus valt reuze mee. Vriend moet ook wel meekunnen, die is 1.89. Maar ook niet zeer lang dus.
Even naar gekeken en de versie uit 2009 was blijkbaar best onveilig. Is dat beter nu?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat denk je van een Suzuki Alto dan? Nieuwprijs vanaf ¤7999,- dus dan kun je hem ook nog wat aankleden. En ze zijn betrouwbaar en zuinig.
Geen idee. Ik mag hopen van wel, we zijn nu 3 jaar verder. Maar je moet er ook niet mee botsen, hè?quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Even naar gekeken en de versie uit 2009 was blijkbaar best onveilig. Is dat beter nu?
hyderactiefquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:03 schreef Woods het volgende:
Ik zou het wel weten als ik een auto mocht uitzoeken, momenteel rijden we een Citroën Xantia 1.6. Nu zul je denken, uit barrel, integendeel. Mensen die bekend zijn met hydropnaumisme begrijpen me wel. Onderhoud is eventjes 1 x duur maar daarna rijd je als een vliegend tapijt![]()
Maar zo kan je nog wel tig 2de handsjes opnoemen.
Lol, ik rijd in een auto van 17.500, tweedehands. In één keer betaaldquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:02 schreef Leipo666 het volgende:
en er moeten altijd mensen zijn die nieuw kopen zodat de paupers hun 2e handsjes kunnen krijgen
Dat. Is al vaak gezegd maar het moet per se een nieuwe zijn. Ik snap dat niet zo goed, maar ja. Wanneer je de garage uitrijdt en je zou em willen verkopen ben je al ¤2000 euro kwijt. Is niet mijn geld en toch iemand moet nieuwe auto's kopenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:09 schreef Robar het volgende:
It
[..]
Lol, ik rijd in een auto van 17.500, tweedehands. In één keer betaald
Een nieuwe auto voor dat geld is gewoon niet slim naar mijn mening. Standaard kost zo een bakkie 8000 euro en dan heb je nog helemaal niets. Geen airco, geen metallic lak, geen sportvelgen. Standaard radio met hele trieste speakers die het op volume nog verliezen van je hoofdtelefoon. Noem maar op. En stel dat je voor standaard gaat, dan kan ik je op een papiertje geven dat je het volgende te horen krijgt als je wilt inruilen ooit. "Wel weinig opties, geen airco, geen velgjes, etcetera. Ik heb er al van staan met meer opties". Ergo, je inruilprijs zal om te huilen zijn. Vergeet niet, dat er heel veel van deze auto's rondrijden nu. Wanneer het belastingvoordeel verdwijnt zal het alleen nog maar moeilijker worden om in te ruilen.
Maar goed, het is paps zijn weggegooide geld.
Wat verwacht je voor krap an ¤7000. Wel eens in de C1 meegereden maar qua performance doet ie zeker niet onder. Naar de 100 in zn 3 en dan naar zn 5 maar de kwaliteit is natuurlijk niet zn sterkste punt. Wel goedkoop in onderhoud.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:09 schreef _Joy_ het volgende:
De aygo vond ik ook geen aanrader, leek wel poppenspul. Alles voelde licht en niet zo stevig, vooral bij de deuren had ik dat gevoel.
performance doet niet onder??? Ik weet niet hoor, maar probeer met zo'n ding met 3 man erin maar eens op te trekken vanaf 100 naar 130 om iemand in te halen.. Dan moet je hopen op wind mee of heuvelaf anders ben je een half uur verder..quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:23 schreef Woods het volgende:
[..]
Wat verwacht je voor krap an ¤7000. Wel eens in de C1 meegereden maar qua performance doet ie zeker niet onder. Naar de 100 in zn 3 en dan naar zn 5 maar de kwaliteit is natuurlijk niet zn sterkste punt. Wel goedkoop in onderhoud.
Ik verwacht ook geen scheurijzer, maar met een klein beetje gewicht aan boord is zo'n ding gewoon traag. Boven de 100 heeft ie gewoon weinig vermogen over om door te trekken. Ook al kost ie 5 euro, dan nog is ie traag. Kostprijs verandert niets aan traagheid.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:38 schreef Woods het volgende:
Ik zeg ook niet dat hij in 3 sec. naar de 100 gaat. Voor dat geld en vermogen vind ik het een knappe prestatie hoe we naar de 100 trokken, hoe snel je dan naar de 130 trekt boeit me geen reet. En vooral in het Nederlandse verkeer.
En wat al gezegd is, nieuw en max +/- ¤9.000.
Wat ik al zei, wat verwacht je nou? 100 is hard zat in zo'n ding, als je sneller wilt zul je toch echt een klasse hoger moeten gaan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:50 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik verwacht ook geen scheurijzer, maar met een klein beetje gewicht aan boord is zo'n ding gewoon traag. Boven de 100 heeft ie gewoon weinig vermogen over om door te trekken. Ook al kost ie 5 euro, dan nog is ie traag. Kostprijs verandert niets aan traagheid.
Mijn zus had ook zo'n eco bakkie en ze dacht dat ze een bekende op de snelweg zag die haar inhaalde. Dus ze wilde even bijhalen. Het duurde lang dus zei ik dat ze gas moest geven als ze wilde inhalen. Maar ze reed al vol gas
Voor in de stad is zo'n klein motortje prima, maar op de snelweg gewoon niet.
Ik heb in de up ook even een stukje snelweg meegepakt. En tijdens het inhalen haalde ik de 120 toch redelijk snel. En dat was niet bergaf.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:04 schreef Woods het volgende:
[..]
Wat ik al zei, wat verwacht je nou? 100 is hard zat in zo'n ding, als je sneller wilt zul je toch echt een klasse hoger moeten gaan.
Jep.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Skoda Citigo haalt zelfs de 170km![]()
Nog steeds te ver fietsen![]()
Ik zou gewoon een lijstje maken met auto's die je potentiële kanshebbers vindt. En dan in die auto's gaan proefrijden. Daarbij even kijken of het lekker rijdt, of er nog aanbiedingen zijn qua optiepakketten e.d. en dan gaan beslissen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ga vanavond waarschijnlijk een proefrit maken in de picanto.Veel filmpjes die ik heb gezien vergelijken ook de up en de picanto, dus dat ga ik zelf ook maar doen.
Gewoon terugschakelen...niet verwachten dat hij in de 5 nog wat kracht heeft.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:50 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik verwacht ook geen scheurijzer, maar met een klein beetje gewicht aan boord is zo'n ding gewoon traag. Boven de 100 heeft ie gewoon weinig vermogen over om door te trekken. Ook al kost ie 5 euro, dan nog is ie traag. Kostprijs verandert niets aan traagheid.
Mijn zus had ook zo'n eco bakkie en ze dacht dat ze een bekende op de snelweg zag die haar inhaalde. Dus ze wilde even bijhalen. Het duurde lang dus zei ik dat ze gas moest geven als ze wilde inhalen. Maar ze reed al vol gas
Voor in de stad is zo'n klein motortje prima, maar op de snelweg gewoon niet.
Dit dus. 70 pk op 800 kilo wil op zich wel redelijk maar niet in de 5.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:51 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Gewoon terugschakelen...niet verwachten dat hij in de 5 nog wat kracht heeft.
Precies, dat is wat veel mensen vergeten. Mijn 1.0 is zoooooo zuinig. Zolang je onder de 90 blijft ja.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef the85mc het volgende:
Precies, maar toch zie je veel van dat soort bakkies op de snelweg. En dan rij je harder dan 100 als het goed is. Dan moet zo'n motortje toch hard werken en is ie ineens helemaal niet zo zuinig. Dan rijdt een B segmenter met een diesel veel zuiniger en voordeliger. En dan rij je ook wegenbelasting vrij. Dus als je af en toe op de snelweg rijdt dan weet ik het wel. Maar goed, we verzanden in een discussie waar we niet uit gaan komen. Hoeft ook niet, want het is TS waar het om gaat.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Jep.Maar morgen ga ik weer naar Utrecht en daar zit een Skoda center in de buurt, dus misschien dat ik dan even ga kijken.
Pubers die nog geen auto mogen rijden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:17 schreef Mierenneuker. het volgende:
Verwende wijven die van hun pa een nieuwe auto krijgen.
Wat heeft het niet mogen rijden te maken met het krijgen van een nieuwe auto?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Pubers die nog geen auto mogen rijden.![]()
Afgunst.
Dat jij een auto waarschijnlijk meer ziet als lustobject waar je gaaf mee kan doen en anderen die al jaren auto rijden een auto misschien wel als functioneel nuttig en misschien zelfs wel noodzakelijk apparaat zien om hun dagelijks leven mee door te kunnen komen. Beetje kort door de bocht (saw what I did therequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:49 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Wat heeft het niet mogen rijden te maken met het krijgen van een nieuwe auto?
Dat was dus gisterquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Jep.Maar morgen ga ik weer naar Utrecht en daar zit een Skoda center in de buurt, dus misschien dat ik dan even ga kijken.
Ik ben er nog! Ik ben dus niet gecrasht bij een proefrit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat was dus gister
Nu horen we niks meer van haar![]()
Watske beurt
En voor slechts 25.000quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Een C30 is nog best klein.... voor een Volvo
Dan nog heeft het er niet mee te maken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:56 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Dat jij een auto waarschijnlijk meer ziet als lustobject waar je gaaf mee kan doen en anderen die al jaren auto rijden een auto misschien wel als functioneel nuttig en misschien zelfs wel noodzakelijk apparaat zien om hun dagelijks leven mee door te kunnen komen. Beetje kort door de bocht (saw what I did there) om in 1x in een afgunst-modus te schieten als je het verhaal erachter niet kent, maar ja, open maar een topic in KLB als je hier verder over wilt discussieren
Precies !quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
klein en degelijk -> daihatsu cuore
klein en veel waar voor je euro -> kia
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:59 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
PONkwaliteit uit het verleden biedt geen enkele garantie voor de toekomst
Toch komt de UP! in veel testen allemaal wel goed uit de verf, wat is dat PON eigenlijk en hoe kom je aan die info mbt service etc?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:03 schreef Revolution-NL het volgende:
VW (of eigenlijk VAG) zijn een beetje de auto's in de categorie waar vroeger de franse auto's in zaten denk hierbij aan de Laguna rond 2002.
Alleen heeft VW een uitstekende marketing campagne gestoelt op betrouwbaarheid en degelijkheid uit het verleden.
Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat een groot deel van de producten uit de VAG stal niet zo degelijk is als ze prediken en waarbij de service ook nog eens bar slecht is(hoor de vele klachten over coulance en garantie afhandelingen vannuit PON)
Maar ach... je hebt wel premium materialen op je dashboard. Dat is ook wat waard
Hoewel... onlangs nog in de showroom geweest om de nieuwe Jetta te bekijken, het lijkt wel of het interieur door blinde chinezen inelkaar is genaait
Dat de UP! goed uit veel testen komt zegt uiteraard niets over de kwaliteit / betrouwbaarheid van de auto, alleen dat het autootje door de journalisten schijnbaar ervaren wordt als een goed rijdende auto.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 15:04 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Toch komt de UP! in veel testen allemaal wel goed uit de verf, wat is dat PON eigenlijk en hoe kom je aan die info mbt service etc?
Dat kun je inderdaad wel aan Volkswagen overlaten.quote:Ik heb ook wel eens een testrit gemaakt in de Up! en het voelt allemaal wel lekker ouderwets Duits degelijk, en zo ziet eigenlijk alles in en op die auto er van dichtbij ook wel uit. Reed verder ook wel lekker.
Dacia scoort inderdaad erg goed. Mede door de oudere technieken die ze gebruiken, maar wel techniek die zich al heeft bewezen.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:17 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het is jammer dat veel mensen nog steeds denken dat een A merk nog steeds het beste is.
Ik moet er niet aan denken om steeds naar de garage moeten voor een defect onder garantie.
Dacia staat op nummer 1 als het gaat om betrouwbaarheid. Dit is 1 van de goedkope merken op de markt. En zeker gaan A merk dit zie de laatste tijd bij veel meer dingen.
Probleem met VAG is dat het zo gewild is, en dat er heel veel verkocht worden. Hierdoor zijn er dus ook veel meer klachten vaak, maar ik betwijfel of, als je het in verhouding zet tot aziatische/franse merken ofzo het best meevalt.. (hoewel ze wel een enorme faal hebben gemaakt: de TSI..quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:03 schreef Revolution-NL het volgende:
VW (of eigenlijk VAG) zijn een beetje de auto's in de categorie waar vroeger de franse auto's in zaten denk hierbij aan de Laguna rond 2002.
Alleen heeft VW een uitstekende marketing campagne gestoelt op betrouwbaarheid en degelijkheid uit het verleden.
Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat een groot deel van de producten uit de VAG stal niet zo degelijk is als ze prediken en waarbij de service ook nog eens bar slecht is(hoor de vele klachten over coulance en garantie afhandelingen vannuit PON)
Maar ach... je hebt wel premium materialen op je dashboard. Dat is ook wat waard
Hoewel... onlangs nog in de showroom geweest om de nieuwe Jetta te bekijken, het lijkt wel of het interieur door blinde chinezen inelkaar is genaait
Hyundai en Kia zijn wel in opmars ik Europa. En ik denk mede omdat een hoop modellen ontworpen zijn door Peter Schreyer in Duitsland en gebouwd in Tsjechië. Dus een product speciaal geproduceerd voor Europa. (denk aan de i serie van Hyundai, de Kia Venga/Picanto/Cee'd etc)quote:Op donderdag 9 augustus 2012 18:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Net als Hyundai en Kia bijvoorbeeld, beide merken worden ook nog niet altijd als volwaardig beschouwd maar scoren qua betrouwbaarheid ook bovengemiddeld goed.
1 liter per 2000km valt bij ieder merk binnen de max norm. Dat is om zich in te dekken. De ene motor is de andere niet...quote:Op donderdag 9 augustus 2012 19:38 schreef lezut het volgende:
De nukken van een importeur zegt niet zoveel over de kwaliteit van de auto, maar wat dat betreft heeft VAG het met Pon niet echt lekker voor elkaar in Nederland... Ze houden daar bijv. doodleuk vol dat het normaal is dat een hagelnieuwe auto 1 liter olie op 2000 km verbruikt(yep, idd, TSI)
Maar die verhalen zingen al jaren rond volgens mij... maarja ze zouden daar in Leusden hun top 10 quote500 notering maar kwijtraken.
Gelukkig ben je zelf wijs genoeg gezien je usernamequote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:56 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
1 liter per 2000km valt bij ieder merk binnen de max norm. Dat is om zich in te dekken. De ene motor is de andere niet...
Ik werk bij een vag dealer maar heb niets gehoord over veel olieverbruik bij tsi motoren. Wel over de ketting maar dat is een bepaalde serie die er last van hebben.
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Werkelijk waar maar er bestaat een betrouwbare Renault.![]()
Een Twingo 2, staat op Clio 2 onderstel, rammelt niet, weinig electronica.
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:09 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Renault is best een betrouwbaar merk. In de 4 jaar heb ik geen onkosten gehad aan de Renault alleen maar slijtage maar dat hoort erbij en ik ken er nog paar voorbeelden noemen.\
Jammer dat veel mensen weer gaan zeggen dat franse techniek is en dat het minder is. Vaak zijn het de mensen die nooit een franse auto hebben gehad en hebben gelijk een oordeel wat niet klopt.
Ik heb een renault uit het zogenaamde 'rampjaar 2002'. Heeft nu 270.000 op de teller en still going strong.. Maar ja die vooroordelen he? die blijf je houden omdat sommigen die onzin blijven geloven. Maar door die vooroordelen kun je tweedehands renaults voor een appel en een ei kopen. Dus eigenlijk moeten die vooroordelen lekker blijven, scheelt mij in de portemonneequote:Op vrijdag 10 augustus 2012 17:16 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik heb een franse wagen gehad. wat een ramp was dat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |