Nice. Ik begrijp alleen niet alles. VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii vergeleken: http://www.autoweek.nl/ca(...)&id2=68341&id3=68089quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:39 schreef Compliment het volgende:
TS, hier een handig linkje, daar kun je alle specificaties van de door jou gekozen auto's vergelijken.
http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php
Ah ok, tnx. Dan schiet ik er weinig mee op qua keus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:26 schreef Cybje het volgende:
Die vergelijking klopt niet. Ze hebben allemaal de aandrijving voor, gewoon een injectiesysteem (carburateur kom je niet meer tegen op nieuwe auto's) en ze hebben ook allemaal een katalysator. Technisch zijn ze praktisch gelijk.
Dus de goedkoopste kopen ....De Skodaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:32 schreef egeltje1985 het volgende:....
Ah ok, tnx. Dan schiet ik er weinig mee op qua keus.Ik heb ook de euroncap-test bekeken, daar kwamen deze drie ook compleet gelijk (en goed) uit.
Alleen zit er geen dealer op fietsafstand waar ik 'm kan zien...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dus de goedkoopste kopen ....De Skoda![]()
En gaan met de banaan
Wat een onwetendheid weer. Elke auto heeft NAP.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:27 schreef Breaker.Faker het volgende:
De laatste tijd staat VW helaas niet meer zo betrouwbaar als vroeger. Ik zal niet voor VW kiezen.
Waarom ga je niet voor een jonge 2de hands met weinig kilometer? Kan je kijken voor een grote auto met een wat grotere motor. Alleen moet je op letten op de reparatie geschiedenis en dat de auto NAP heeft.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef Roos071985 het volgende:
Maak een lijstje van autootjes die je leuk vind en maak daar een proefrit in. Je pa wil vast wel mee.
dat ga je niet redden voor 9Kquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:20 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Nieuwe Fiat Panda misschien?
[ afbeelding ]
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Je kan dat in de up tsi motoren in zitten weer de turbo zijn af gebaalt en waar 1 cilinder er eraf is gehaaldquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Komt hoofdzakelijk door de TFSi motoren.. Volgens mij word de Up niet met die motor geleverd, dus geen enkel probleem.
De Polo Bluemotion diesel is zo traag als dikke stront door een trechter.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=218850383
nieuwe type VW polo![]()
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Het kan zijn dat in de up tsi motoren in zitten waar de turbo en 1 cilinder eraf zijn gehaald. In het verleden had VW meer problemen met hun motoren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Komt hoofdzakelijk door de TFSi motoren.. Volgens mij word de Up niet met die motor geleverd, dus geen enkel probleem.
Ah, en Nissan is probleemvrij, met het fijne krakende interieur in de Qashqai enzo..quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:44 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Het kan zijn dat in de up tsi motoren in zitten waar de turbo en 1 cilinder eraf zijn gehaald. Ik het verleden had VW meer problemen met hun motoren.
Het wordt wel allemaal onder garantie verholpen maar het is niet leuk om je auto te missen of nog erger in de regen op de vluchtstrook staan op de ANWB wachten. Op google kan je veel vinden over problemen van de VW groep.
Wat ook eventueel een nadeel van VW is dat VAG auto's veel geliefd zijn bij autodieven.
Over 7 weken wordt mij auto afgeleverd maar de problemen bij VW of een reden om niet voor VW of voor een andere VAG auto te kiezen. Ik heb voor Nissan gekozen.
Die 9000 is niet de max hoor. Het is meer dat mijn vader zei dat de Up! een optie was, maar dat wil niet zeggen dat er dan geen opties bijmogen. Ik ben er nu wel achter hoeveel er bij alle auto's nog los bijgekocht moet worden. Dus eigenlijk moet ik zoeken naar een autootje met ongeveer een vanafprijs van 8 à 9000, die vervolgens uitgebreid wordt met wat redelijke opties. Dus airco, een eenvoudig radiootje en elektrische ramen mogen er gerust bij. Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:22 schreef DaDude1987 het volgende:
Eigenlijk helemaal niet veel keus, 9000 is net te weinig voor een leuke auto. Je kan er misschien wel een kopen, maar dan zonder allerlei opties. Ik heb voor dezelfde keus gestaan en ben nu aan het kijken voor een leuke tweedehandse..
Wow, superuitgebreide review zeg. Interessant om te lezen. Helpt me ook wel om proberen te bepalen wat voor mij belangrijk is bij mijn nieuwe autootje. Ruimte voor achterpassagiers interesseert me matig, omdat er voornamelijk max 2 mensen in zullen zitten. In de VW lukte het in ieder geval wel om redelijk comfortabel op de achterbank te zitten, dus voor sporadische uitjes is dat prima. Kofferbakruimte boeit me dan weer wat meer, al ga ik er niet mee verhuizen. Dat de achterbankstoelen makkelijk plat kunnen is dus wel een vereiste.quote:Op zondag 5 augustus 2012 08:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.autoweek.nl/autoreview/24044/daihatsu-cuore-10-comfort
De VAG problemen die er waren, zijn allemaal reeds opgelost, had als ik het goed herinner vooral te maken met een goedkope distributieketting die uitrekte.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Die 9000 is niet de max hoor. Het is meer dat mijn vader zei dat de Up! een optie was, maar dat wil niet zeggen dat er dan geen opties bijmogen. Ik ben er nu wel achter hoeveel er bij alle auto's nog los bijgekocht moet worden. Dus eigenlijk moet ik zoeken naar een autootje met ongeveer een vanafprijs van 8 à 9000, die vervolgens uitgebreid wordt met wat redelijke opties. Dus airco, een eenvoudig radiootje en elektrische ramen mogen er gerust bij. Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.
Maar ik ga in ieder geval nog wat meer proefritten maken en proberen een keuze te maken. Ik lees hierboven wat over problemen bij VAG-auto's, dus VW, Skoda en Seat als ik het goed begrijp. Zijn die problemen groot? Worden ze goed opgelost? Donderen de auto's uit elkaar?
[..]
Wow, superuitgebreide review zeg. Interessant om te lezen. Helpt me ook wel om proberen te bepalen wat voor mij belangrijk is bij mijn nieuwe autootje. Ruimte voor achterpassagiers interesseert me matig, omdat er voornamelijk max 2 mensen in zullen zitten. In de VW lukte het in ieder geval wel om redelijk comfortabel op de achterbank te zitten, dus voor sporadische uitjes is dat prima. Kofferbakruimte boeit me dan weer wat meer, al ga ik er niet mee verhuizen. Dat de achterbankstoelen makkelijk plat kunnen is dus wel een vereiste.
Verder rijd ik nooit te hard maar ook nooit te langzaam. Dus de 120 moet goed te halen zijn, zonder trillen ofzo en zonder optrekken als een slak. Met de Up! heb ik ook even de snelweg meegepakt en dat ging prima. Het optrekken ging volgens mij snel genoeg en ik hield ander verkeer niet op. Dus nu moet ik dat allemaal gaan vergelijken bij komende proefritten.
Welke extra kosten dan van de overheid? Zit allemaal bij de koopprijs en afleveringskosten in als het goed is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zal niet voor een Daihatsu kopen. Omdat Daihatsu dadelijk geen auto's meer verkoopt in Europa en zal de waarde snel dalen van deze wagen wanneer je deze auto weer verkoopt. Je zit ook eventueel met je onderdelen.
Ik weet wel dat PON de eigenaar van VW moeilijk deed met garantie op de TSI motoren. Na aandringen kwamen ze toch met een regeling. Zal even goed over nadenken of je een VW wilt kopen. Het kan ook zijn dat je geen enkele problemen krijg en dat het mee valt.
Wat je eventueel ook op moet letten is dat bij de prijs wat op de website staat altijd nog kosten bij komt aflevering kosten en extra kosten van de overheid.
qua aankleding en optie's misschien, maar qua rijden echt niet..quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:48 schreef heyhallodaar het volgende:
Ga voor de Kia Picanto kijken, echt. Veel meer value for money. Staar je niet blind op een Up (of broetje of zusje).
Niet helemaal waren de problemen, buiten de kettingproblemen is er ook een probleem met de verbranding binnen een TSI motor.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De VAG problemen die er waren, zijn allemaal reeds opgelost, had als ik het goed herinner vooral te maken met een goedkope distributieketting die uitrekte.
Rest van je eisen bied volop mogelijkheden. Met een vanafprijs van zo'n 9000,- zou je b.v. een hele mooie Spark(bifuel) kunnen nemen, waarvan de achterbank plat kan, en volgens mij hebben die standaard airco e.d.
Denken ze bij Autoweek anders over.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
qua aankleding en optie's misschien, maar qua rijden echt niet..
Nouja, dan is dat veranderd.. Ik heb in het vorig model gereden, en dat was echt een 1/0 gaspedaal en een wegligging van een dweil.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:50 schreef heyhallodaar het volgende:
[..]
Denken ze bij Autoweek anders over.
Klik
De Picanto is nog altijd DE benchmark in het A-Segment, value voor money is absoluut het grootst.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
qua aankleding en optie's misschien, maar qua rijden echt niet..
Klopt, net nieuwe model is enorm veel beter dan het vorigequote:Op zondag 5 augustus 2012 11:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nouja, dan is dat veranderd.. Ik heb in het vorig model gereden, en dat was echt een 1/0 gaspedaal en een wegligging van een dweil.
Eigenlijk vergeten we nu helemaal de Twingo, een auto die ik in mijn omgeving veel meer zie rijden als de Kia(serieus, heel toevallig laatst zo'n Picanto gezien, maar verder zijn het allemaal Aygo/Twingo e.d.) En dat plaatstaal is een keuze. Zelf vind ik dat mooier als van dat keiharde plastic.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Picanto is nog altijd DE benchmark in het A-Segment, value voor money is absoluut het grootst.
De rijervaring van een picanto en de afwerking is B segment waardig.
Waar je bij de Up aan de binnenkant tegen plaatstaalzit aan te kijken is het bij de Kia netjes bekleed.
Daarnaast natuurlijk 5 jaar extra garantie.
Ik zou het wel weten!
Ik ook. Ik zou tegen mn pa zeggen weet je wat, ik spaar gewoon zelf voor een auto en zet dat geld maar aan de kant voor als je er straks niet meer bent. Ik dop mn eigen boontjes wel.quote:Ik zou het wel weten!
Parkeersensoren zijn op zo'n grasmaaier ook je reinste onzin natuurlijk.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:56 schreef egeltje1985 het volgende:
Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.
Dat plaatstaal, bedoelen jullie dat randje bij de deur mee? Dat boeit me echt niet in ieder geval.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
De Picanto is nog altijd DE benchmark in het A-Segment, value voor money is absoluut het grootst.
De rijervaring van een picanto en de afwerking is B segment waardig.
Waar je bij de Up aan de binnenkant tegen plaatstaalzit aan te kijken is het bij de Kia netjes bekleed.
Daarnaast natuurlijk 5 jaar extra garantie.
Ik zou het wel weten!
Filmpje bekeken en op de punten die er voor mij toe doen scoort de VW beter, qua opbergruimte e.d. Ook de wegligging vonden ze beter. Drie vs viercilinder is dan wel een pluspunt voor de Kia, al weet ik niet goed wat dat inhoudt. en de 7 jaar garantie is dus veel beter dan de 2 bij VW. Wat valt er eigenlijk allemaal onder zo'n garantie?quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:50 schreef heyhallodaar het volgende:
[..]
Denken ze bij Autoweek anders over.
Klik
Ik heb het liefst dat mijn ouders gewoon al hun geld opmaken en niet opsparen voor mijn erfenis ofzo. Verder vindt mijn vader het erg leuk me dit nu cadeau te doen, nu hij zelf kan meemaken hoe blij ik er mee ben. En een grotere auto is natuurlijk duurder qua benzine en belasting, dus dat is nadelig. En nu denk ik dat ik wel genoeg uitgelegd heb waarom ik op zoek ben naar een klein nieuw autootje.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook. Ik zou tegen mn pa zeggen weet je wat, ik spaar gewoon zelf voor een auto en zet dat geld maar aan de kant voor als je er straks niet meer bent. Ik dop mn eigen boontjes wel.
Maargoed, dat is offtopic want dat stadium is TS gepasseerd want ze neemt gewoon die auto aan.
Compleet andere discussie dus, maar dat is wat ik zou doen.
Mocht ik dan toch een auto moeten kiezen dan koos ik er ook 1 waar net de kop vanaf is.
Dan kun je een grotere auto nemen met meer opties en toch nog steeds fabrieksgarantie etc
En of een auto nou kogelnieuw is of 10 of 20K ofzo op de klok heeft staan maakt eigenlijk geen enkel verschil
Jep, als ik hier al niet mee kan parkeren weet ik het ook niet.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:05 schreef JDude het volgende:
[..]
Parkeersensoren zijn op zo'n grasmaaier ook je reinste onzin natuurlijk.
waarom neem je dan geen C1 of iets soortgelijks? Klein, erg zuinig en nog de beste en goedkoopste mogelijkheid voor wat je zoekt... Die dingen rijden echt prima.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb het liefst dat mijn ouders gewoon al hun geld opmaken en niet opsparen voor mijn erfenis ofzo. Verder vindt mijn vader het erg leuk me dit nu cadeau te doen, nu hij zelf kan meemaken hoe blij ik er mee ben. En een grotere auto is natuurlijk duurder qua benzine en belasting, dus dat is nadelig. En nu denk ik dat ik wel genoeg uitgelegd heb waarom ik op zoek ben naar een klein nieuw autootje.
Ja, dat is toch ook de bedoeling? C1 zit toch in de categorie Up, spark, twingo enz.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:23 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
waarom neem je dan geen C1 of iets soortgelijks? Klein, erg zuinig en nog de beste en goedkoopste mogelijkheid voor wat je zoekt... Die dingen rijden echt prima.
dat+ de stoelen van een dergelijke auto zijn nogal waardeloos.. (zitten erg hard.)quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook de bedoeling? C1 zit toch in de categorie Up, spark, twingo enz.
Bij de C1 trouwens vind ik die achterklep wat goedkoop aandoen. Enkel een ruit en ook hoe hij vastzit aan de auto ziet er minder uit.
Tnx. Uit de kampioen van laatst kwam de up het beste uit de bus. Vandaar ook dat mijn ouders daar als eerste aan dachten. Die filmpjes zijn wel handig in ieder geval, dan kan ik al wat wegstrepen Anders ben ik straks 20 proefritten aan het maken.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.anwb.nl/binari(...)autos-pdf-392439.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)citroen-c1-68847.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)hatsu-pdf-385288.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)ortwo-pdf-289462.pdf
alle links te vinden op: http://www.anwb.nl/kampio(...)ine-stadsauto-s.html
Je hoeft mij niet uit te leggen waarom je op zoek bent naar een kleine auto.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:18 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb het liefst dat mijn ouders gewoon al hun geld opmaken en niet opsparen voor mijn erfenis ofzo. Verder vindt mijn vader het erg leuk me dit nu cadeau te doen, nu hij zelf kan meemaken hoe blij ik er mee ben. En een grotere auto is natuurlijk duurder qua benzine en belasting, dus dat is nadelig. En nu denk ik dat ik wel genoeg uitgelegd heb waarom ik op zoek ben naar een klein nieuw autootje.
misschien is het wat om een lijstje te maken met de plus en minpunten die je al ontdekt zo door reviews enzo te lezenquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:41 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Tnx. Uit de kampioen van laatst kwam de up het beste uit de bus. Vandaar ook dat mijn ouders daar als eerste aan dachten. Die filmpjes zijn wel handig in ieder geval, dan kan ik al wat wegstrepen Anders ben ik straks 20 proefritten aan het maken.
Is goed hoor.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet uit te leggen waarom je op zoek bent naar een kleine auto.
Iemand zei ik zou het wel weten en vervolgens leg ik uit dat ik het ook wel zou weten.
Smart ook naar gekeken, maar die is maar voor twee personen. En heel af en toe met wat meer mensen naar walibi kunnen rijden zou leuk zijn. En verder vind ik zo'n smart best lelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
misschien is het wat om een lijstje te maken met de plus en minpunten die je al ontdekt zo door reviews enzo te lezenhad je de smart eigenlijk al overwogen?
mja hij wordt voor jou dus dan is het een goed argument denk ikquote:Op zondag 5 augustus 2012 12:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Smart ook naar gekeken, maar die is maar voor twee personen. En heel af en toe met wat meer mensen naar walibi kunnen rijden zou leuk zijn. En verder vind ik zo'n smart best lelijk, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
ik vind dat toch een andere categorie. De C1/Aygo en 107 zijn een aparte klasse, namelijk de kleinste en de goedkoopste. Bij een stap verder ben je al veel meer geld kwijt, vooral met opties die erbij komen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch ook de bedoeling? C1 zit toch in de categorie Up, spark, twingo enz.
Bij de C1 trouwens vind ik die achterklep wat goedkoop aandoen. Enkel een ruit en ook hoe hij vastzit aan de auto ziet er minder uit.
Oude test zeg. Het is zeker voor 2008 gemaakt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.anwb.nl/binari(...)autos-pdf-392439.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)citroen-c1-68847.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)hatsu-pdf-385288.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)ortwo-pdf-289462.pdf
alle links te vinden op: http://www.anwb.nl/kampio(...)ine-stadsauto-s.html
edit: zie net dat het allemaal wel al uit 2008 is![]()
http://www.kia.nl/Specials/7-jaar-garantie/quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:15 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dat plaatstaal, bedoelen jullie dat randje bij de deur mee? Dat boeit me echt niet in ieder geval.
[..]
Filmpje bekeken en op de punten die er voor mij toe doen scoort de VW beter, qua opbergruimte e.d. Ook de wegligging vonden ze beter. Drie vs viercilinder is dan wel een pluspunt voor de Kia, al weet ik niet goed wat dat inhoudt. en de 7 jaar garantie is dus veel beter dan de 2 bij VW. Wat valt er eigenlijk allemaal onder zo'n garantie?
Maar misschien is haar vader nog te overtuigen voor een bijna nieuwe auto met max 15k op te teller en nog 2 jaar fabrieksgarantie?quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:41 schreef JDude het volgende:
Nieuw ook onder de 9000, mits instapversie. En TS heeft al meerdere malen aangegeven alleen naar een nieuwe auto te (mogen) zoeken.
Een drie- of viercilinder motor is afhankelijk van welke uitvoering je neemt bij de Picanto. De goedkoopste heeft een driecilinder. De Up! heeft dacht ik alleen maar driecilinders.quote:Op zondag 5 augustus 2012 12:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Filmpje bekeken en op de punten die er voor mij toe doen scoort de VW beter, qua opbergruimte e.d. Ook de wegligging vonden ze beter. Drie vs viercilinder is dan wel een pluspunt voor de Kia, al weet ik niet goed wat dat inhoudt. en de 7 jaar garantie is dus veel beter dan de 2 bij VW. Wat valt er eigenlijk allemaal onder zo'n garantie?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
1.73, dus valt reuze mee. Vriend moet ook wel meekunnen, die is 1.89. Maar ook niet zeer lang dus.
Even naar gekeken en de versie uit 2009 was blijkbaar best onveilig. Is dat beter nu?quote:Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat denk je van een Suzuki Alto dan? Nieuwprijs vanaf ¤7999,- dus dan kun je hem ook nog wat aankleden. En ze zijn betrouwbaar en zuinig.
Geen idee. Ik mag hopen van wel, we zijn nu 3 jaar verder. Maar je moet er ook niet mee botsen, hè?quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:25 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Even naar gekeken en de versie uit 2009 was blijkbaar best onveilig. Is dat beter nu?
hyderactiefquote:Op zondag 5 augustus 2012 23:03 schreef Woods het volgende:
Ik zou het wel weten als ik een auto mocht uitzoeken, momenteel rijden we een Citroën Xantia 1.6. Nu zul je denken, uit barrel, integendeel. Mensen die bekend zijn met hydropnaumisme begrijpen me wel. Onderhoud is eventjes 1 x duur maar daarna rijd je als een vliegend tapijt![]()
Maar zo kan je nog wel tig 2de handsjes opnoemen.
Lol, ik rijd in een auto van 17.500, tweedehands. In één keer betaaldquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:02 schreef Leipo666 het volgende:
en er moeten altijd mensen zijn die nieuw kopen zodat de paupers hun 2e handsjes kunnen krijgen
Dat. Is al vaak gezegd maar het moet per se een nieuwe zijn. Ik snap dat niet zo goed, maar ja. Wanneer je de garage uitrijdt en je zou em willen verkopen ben je al ¤2000 euro kwijt. Is niet mijn geld en toch iemand moet nieuwe auto's kopenquote:Op maandag 6 augustus 2012 09:09 schreef Robar het volgende:
It
[..]
Lol, ik rijd in een auto van 17.500, tweedehands. In één keer betaald
Een nieuwe auto voor dat geld is gewoon niet slim naar mijn mening. Standaard kost zo een bakkie 8000 euro en dan heb je nog helemaal niets. Geen airco, geen metallic lak, geen sportvelgen. Standaard radio met hele trieste speakers die het op volume nog verliezen van je hoofdtelefoon. Noem maar op. En stel dat je voor standaard gaat, dan kan ik je op een papiertje geven dat je het volgende te horen krijgt als je wilt inruilen ooit. "Wel weinig opties, geen airco, geen velgjes, etcetera. Ik heb er al van staan met meer opties". Ergo, je inruilprijs zal om te huilen zijn. Vergeet niet, dat er heel veel van deze auto's rondrijden nu. Wanneer het belastingvoordeel verdwijnt zal het alleen nog maar moeilijker worden om in te ruilen.
Maar goed, het is paps zijn weggegooide geld.
Wat verwacht je voor krap an ¤7000. Wel eens in de C1 meegereden maar qua performance doet ie zeker niet onder. Naar de 100 in zn 3 en dan naar zn 5 maar de kwaliteit is natuurlijk niet zn sterkste punt. Wel goedkoop in onderhoud.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:09 schreef _Joy_ het volgende:
De aygo vond ik ook geen aanrader, leek wel poppenspul. Alles voelde licht en niet zo stevig, vooral bij de deuren had ik dat gevoel.
performance doet niet onder??? Ik weet niet hoor, maar probeer met zo'n ding met 3 man erin maar eens op te trekken vanaf 100 naar 130 om iemand in te halen.. Dan moet je hopen op wind mee of heuvelaf anders ben je een half uur verder..quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:23 schreef Woods het volgende:
[..]
Wat verwacht je voor krap an ¤7000. Wel eens in de C1 meegereden maar qua performance doet ie zeker niet onder. Naar de 100 in zn 3 en dan naar zn 5 maar de kwaliteit is natuurlijk niet zn sterkste punt. Wel goedkoop in onderhoud.
Ik verwacht ook geen scheurijzer, maar met een klein beetje gewicht aan boord is zo'n ding gewoon traag. Boven de 100 heeft ie gewoon weinig vermogen over om door te trekken. Ook al kost ie 5 euro, dan nog is ie traag. Kostprijs verandert niets aan traagheid.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:38 schreef Woods het volgende:
Ik zeg ook niet dat hij in 3 sec. naar de 100 gaat. Voor dat geld en vermogen vind ik het een knappe prestatie hoe we naar de 100 trokken, hoe snel je dan naar de 130 trekt boeit me geen reet. En vooral in het Nederlandse verkeer.
En wat al gezegd is, nieuw en max +/- ¤9.000.
Wat ik al zei, wat verwacht je nou? 100 is hard zat in zo'n ding, als je sneller wilt zul je toch echt een klasse hoger moeten gaan.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:50 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik verwacht ook geen scheurijzer, maar met een klein beetje gewicht aan boord is zo'n ding gewoon traag. Boven de 100 heeft ie gewoon weinig vermogen over om door te trekken. Ook al kost ie 5 euro, dan nog is ie traag. Kostprijs verandert niets aan traagheid.
Mijn zus had ook zo'n eco bakkie en ze dacht dat ze een bekende op de snelweg zag die haar inhaalde. Dus ze wilde even bijhalen. Het duurde lang dus zei ik dat ze gas moest geven als ze wilde inhalen. Maar ze reed al vol gas
Voor in de stad is zo'n klein motortje prima, maar op de snelweg gewoon niet.
Ik heb in de up ook even een stukje snelweg meegepakt. En tijdens het inhalen haalde ik de 120 toch redelijk snel. En dat was niet bergaf.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:04 schreef Woods het volgende:
[..]
Wat ik al zei, wat verwacht je nou? 100 is hard zat in zo'n ding, als je sneller wilt zul je toch echt een klasse hoger moeten gaan.
Jep.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Skoda Citigo haalt zelfs de 170km![]()
Nog steeds te ver fietsen![]()
Ik zou gewoon een lijstje maken met auto's die je potentiële kanshebbers vindt. En dan in die auto's gaan proefrijden. Daarbij even kijken of het lekker rijdt, of er nog aanbiedingen zijn qua optiepakketten e.d. en dan gaan beslissen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 11:10 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ga vanavond waarschijnlijk een proefrit maken in de picanto.Veel filmpjes die ik heb gezien vergelijken ook de up en de picanto, dus dat ga ik zelf ook maar doen.
Gewoon terugschakelen...niet verwachten dat hij in de 5 nog wat kracht heeft.quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:50 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik verwacht ook geen scheurijzer, maar met een klein beetje gewicht aan boord is zo'n ding gewoon traag. Boven de 100 heeft ie gewoon weinig vermogen over om door te trekken. Ook al kost ie 5 euro, dan nog is ie traag. Kostprijs verandert niets aan traagheid.
Mijn zus had ook zo'n eco bakkie en ze dacht dat ze een bekende op de snelweg zag die haar inhaalde. Dus ze wilde even bijhalen. Het duurde lang dus zei ik dat ze gas moest geven als ze wilde inhalen. Maar ze reed al vol gas
Voor in de stad is zo'n klein motortje prima, maar op de snelweg gewoon niet.
Dit dus. 70 pk op 800 kilo wil op zich wel redelijk maar niet in de 5.quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:51 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Gewoon terugschakelen...niet verwachten dat hij in de 5 nog wat kracht heeft.
Precies, dat is wat veel mensen vergeten. Mijn 1.0 is zoooooo zuinig. Zolang je onder de 90 blijft ja.quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:11 schreef the85mc het volgende:
Precies, maar toch zie je veel van dat soort bakkies op de snelweg. En dan rij je harder dan 100 als het goed is. Dan moet zo'n motortje toch hard werken en is ie ineens helemaal niet zo zuinig. Dan rijdt een B segmenter met een diesel veel zuiniger en voordeliger. En dan rij je ook wegenbelasting vrij. Dus als je af en toe op de snelweg rijdt dan weet ik het wel. Maar goed, we verzanden in een discussie waar we niet uit gaan komen. Hoeft ook niet, want het is TS waar het om gaat.
quote:Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Jep.Maar morgen ga ik weer naar Utrecht en daar zit een Skoda center in de buurt, dus misschien dat ik dan even ga kijken.
Pubers die nog geen auto mogen rijden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:17 schreef Mierenneuker. het volgende:
Verwende wijven die van hun pa een nieuwe auto krijgen.
Wat heeft het niet mogen rijden te maken met het krijgen van een nieuwe auto?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Pubers die nog geen auto mogen rijden.![]()
Afgunst.
Dat jij een auto waarschijnlijk meer ziet als lustobject waar je gaaf mee kan doen en anderen die al jaren auto rijden een auto misschien wel als functioneel nuttig en misschien zelfs wel noodzakelijk apparaat zien om hun dagelijks leven mee door te kunnen komen. Beetje kort door de bocht (saw what I did therequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:49 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Wat heeft het niet mogen rijden te maken met het krijgen van een nieuwe auto?
Dat was dus gisterquote:Op maandag 6 augustus 2012 14:15 schreef egeltje1985 het volgende:
Jep.Maar morgen ga ik weer naar Utrecht en daar zit een Skoda center in de buurt, dus misschien dat ik dan even ga kijken.
Ik ben er nog! Ik ben dus niet gecrasht bij een proefrit.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dat was dus gister
Nu horen we niks meer van haar![]()
Watske beurt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |