abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:24:08 #101
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_115110093
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:39 schreef Compliment het volgende:
TS, hier een handig linkje, daar kun je alle specificaties van de door jou gekozen auto's vergelijken. ^O^

http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php
Nice. Ik begrijp alleen niet alles. VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii vergeleken: http://www.autoweek.nl/ca(...)&id2=68341&id3=68089

Skoda heeft de aandrijving achter in plaats van voor, wat maakt dat uit? Verder ander brandstofsysteem, multipoint injectie vs. carburateur. :? En Skoda heeft geen katalysator. Que?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:26:37 #102
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_115110236
Die vergelijking klopt niet. Ze hebben allemaal de aandrijving voor, gewoon een injectiesysteem (carburateur kom je niet meer tegen op nieuwe auto's) en ze hebben ook allemaal een katalysator. Technisch zijn ze praktisch gelijk.
Schaap
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:32:43 #103
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_115110581
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:26 schreef Cybje het volgende:
Die vergelijking klopt niet. Ze hebben allemaal de aandrijving voor, gewoon een injectiesysteem (carburateur kom je niet meer tegen op nieuwe auto's) en ze hebben ook allemaal een katalysator. Technisch zijn ze praktisch gelijk.
Ah ok, tnx. Dan schiet ik er weinig mee op qua keus. :P Ik heb ook de euroncap-test bekeken, daar kwamen deze drie ook compleet gelijk (en goed) uit.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:48:19 #104
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_115111441
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:32 schreef egeltje1985 het volgende:....
Ah ok, tnx. Dan schiet ik er weinig mee op qua keus. :P Ik heb ook de euroncap-test bekeken, daar kwamen deze drie ook compleet gelijk (en goed) uit.
Dus de goedkoopste kopen ....De Skoda :7
En gaan met de banaan w/
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:56:04 #105
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_115111823
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Dus de goedkoopste kopen ....De Skoda :7
En gaan met de banaan w/
Alleen zit er geen dealer op fietsafstand waar ik 'm kan zien...
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:58:04 #106
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115111921
[..]

Al die merken vallen onder VAG en voeren onderhuids hetzelfde, alleen de hut is anders, zie anders hier Alleen dan moet je heel goed nadenken of je met VW in zee wilt.

Ja, tuurlijk dat mag je zelf weten maar ¤9000 is natuurlijk mooi meegenomen maar er is weinig 'leuks'. Het enige wat zo in me opkomt zijn de kleine 3(C1, 107 & Aygo) en de VAG UP's. Moet wel gezegd worden dat ze de voordeeltjes hebben als weinig houderschapbelasting maar je kan beter wat bijleggen indien mogelijk of de 50/50 alsnog goed bekijken O-)

Alleen ik vind die keuze om nou gelijk een Skoda te kopen een beetje 'radicaal' hoor, om nou zomaar een VW te kopen :N
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_115112100
Maak een lijstje van autootjes die je leuk vind en maak daar een proefrit in. Je pa wil vast wel mee.
pi_115112312
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:27 schreef Breaker.Faker het volgende:
De laatste tijd staat VW helaas niet meer zo betrouwbaar als vroeger. Ik zal niet voor VW kiezen.
Waarom ga je niet voor een jonge 2de hands met weinig kilometer? Kan je kijken voor een grote auto met een wat grotere motor. Alleen moet je op letten op de reparatie geschiedenis en dat de auto NAP heeft.
Wat een onwetendheid weer. Elke auto heeft NAP.

NAP is namelijk niets meer en niets minder dan elke keer bij de APK de km-stand noteren.

[ Bericht 6% gewijzigd door vosss op 04-08-2012 22:11:15 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 22:10:07 #109
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115112508
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef Roos071985 het volgende:
Maak een lijstje van autootjes die je leuk vind en maak daar een proefrit in. Je pa wil vast wel mee.
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_115112971
Nieuwe Fiat Panda misschien?
pi_115113040
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:20 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Nieuwe Fiat Panda misschien?
[ afbeelding ]
dat ga je niet redden voor 9K :') die dingen kosten ik meen 12-13k
pi_115120332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Komt hoofdzakelijk door de TFSi motoren.. Volgens mij word de Up niet met die motor geleverd, dus geen enkel probleem.
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Je kan dat in de up tsi motoren in zitten weer de turbo zijn af gebaalt en waar 1 cilinder er eraf is gehaald
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:29:20 #114
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_115120475
quote:
De Polo Bluemotion diesel is zo traag als dikke stront door een trechter. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_115121102
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Komt hoofdzakelijk door de TFSi motoren.. Volgens mij word de Up niet met die motor geleverd, dus geen enkel probleem.
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Het kan zijn dat in de up tsi motoren in zitten waar de turbo en 1 cilinder eraf zijn gehaald. In het verleden had VW meer problemen met hun motoren.
Het wordt wel allemaal onder garantie verholpen maar het is niet leuk om je auto te missen of nog erger in de regen op de vluchtstrook staan op de ANWB wachten. Op google kan je veel vinden over problemen van de VW groep.
Wat ook eventueel een nadeel van VW is dat VAG auto's veel geliefd zijn bij autodieven.

Over 7 weken wordt mij auto afgeleverd maar de problemen bij VW waren een reden om niet voor VW of voor een andere VAG auto te kiezen. Ik heb voor Nissan gekozen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Breaker.Faker op 05-08-2012 00:52:47 ]
pi_115121478
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:44 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Het kan zijn dat in de up tsi motoren in zitten waar de turbo en 1 cilinder eraf zijn gehaald. Ik het verleden had VW meer problemen met hun motoren.
Het wordt wel allemaal onder garantie verholpen maar het is niet leuk om je auto te missen of nog erger in de regen op de vluchtstrook staan op de ANWB wachten. Op google kan je veel vinden over problemen van de VW groep.
Wat ook eventueel een nadeel van VW is dat VAG auto's veel geliefd zijn bij autodieven.

Over 7 weken wordt mij auto afgeleverd maar de problemen bij VW of een reden om niet voor VW of voor een andere VAG auto te kiezen. Ik heb voor Nissan gekozen.
Ah, en Nissan is probleemvrij, met het fijne krakende interieur in de Qashqai enzo..
Maar dat heb je tegenwoordig bij veel meer merken wel.. Allemaal bezuinigingen op het materiaal, en dan krijg je dat. (Overigens heeft VAG volgens mij de problemen al verholpen bij de nieuwe auto's.. )
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=47 lijkt nog maar weinig op te staan. In een ander draadje blijkt de Up best zuinig te zijn, met stevig inrijden al bijna 1:18. Erg netjes, ik doe 1:12 met mijn 1.4 16V

Maar goed, nieuwe auto tot 9000,-.
Zoals al vermeld, veel keus. Ga gewoon wat proefrijden en kies de auto die jou het best bevalt.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_115122770
Aygo, C1, 107 is voor dat geld de beste keus.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 5 augustus 2012 @ 05:27:26 #118
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115127681
Nou, heb eens gekeken wat er zoal nieuw te krijgen is en de laatsgenoemde Pinda is vanaf ¤9.200.
http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php

Zit niet veel soeps tussen maargoed. :O
pi_115128030
daihatsu cuore. lelijk, puur japans en oerdegelijk. en met verschuifbare achterbank kun je ook nog achterin ruim zitten. degelijker gebouwd dan de toyota drieling.
pi_115129052
Eigenlijk helemaal niet veel keus, 9000 is net te weinig voor een leuke auto. Je kan er misschien wel een kopen, maar dan zonder allerlei opties. Ik heb voor dezelfde keus gestaan en ben nu aan het kijken voor een leuke tweedehandse..
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  zondag 5 augustus 2012 @ 10:56:25 #122
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_115129730
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:22 schreef DaDude1987 het volgende:
Eigenlijk helemaal niet veel keus, 9000 is net te weinig voor een leuke auto. Je kan er misschien wel een kopen, maar dan zonder allerlei opties. Ik heb voor dezelfde keus gestaan en ben nu aan het kijken voor een leuke tweedehandse..
Die 9000 is niet de max hoor. Het is meer dat mijn vader zei dat de Up! een optie was, maar dat wil niet zeggen dat er dan geen opties bijmogen. Ik ben er nu wel achter hoeveel er bij alle auto's nog los bijgekocht moet worden. Dus eigenlijk moet ik zoeken naar een autootje met ongeveer een vanafprijs van 8 à 9000, die vervolgens uitgebreid wordt met wat redelijke opties. Dus airco, een eenvoudig radiootje en elektrische ramen mogen er gerust bij. Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.

Maar ik ga in ieder geval nog wat meer proefritten maken en proberen een keuze te maken. Ik lees hierboven wat over problemen bij VAG-auto's, dus VW, Skoda en Seat als ik het goed begrijp. Zijn die problemen groot? Worden ze goed opgelost? Donderen de auto's uit elkaar? :P
quote:
Wow, superuitgebreide review zeg. Interessant om te lezen. Helpt me ook wel om proberen te bepalen wat voor mij belangrijk is bij mijn nieuwe autootje. Ruimte voor achterpassagiers interesseert me matig, omdat er voornamelijk max 2 mensen in zullen zitten. In de VW lukte het in ieder geval wel om redelijk comfortabel op de achterbank te zitten, dus voor sporadische uitjes is dat prima. Kofferbakruimte boeit me dan weer wat meer, al ga ik er niet mee verhuizen. Dat de achterbankstoelen makkelijk plat kunnen is dus wel een vereiste.

Verder rijd ik nooit te hard maar ook nooit te langzaam. Dus de 120 moet goed te halen zijn, zonder trillen ofzo en zonder optrekken als een slak. Met de Up! heb ik ook even de snelweg meegepakt en dat ging prima. Het optrekken ging volgens mij snel genoeg en ik hield ander verkeer niet op. Dus nu moet ik dat allemaal gaan vergelijken bij komende proefritten. :)
pi_115130861
Ik zal niet voor een Daihatsu kopen. Omdat Daihatsu dadelijk geen auto's meer verkoopt in Europa en zal de waarde snel dalen van deze wagen wanneer je deze auto weer verkoopt. Je zit ook eventueel met je onderdelen.

Ik weet wel dat PON de eigenaar van VW moeilijk deed met garantie op de TSI motoren. Na aandringen kwamen ze toch met een regeling. Zal even goed over nadenken of je een VW wilt kopen. Het kan ook zijn dat je geen enkele problemen krijg en dat het mee valt.

Wat je eventueel ook op moet letten is dat bij de prijs wat op de website staat altijd nog kosten bij komt aflevering kosten en extra kosten van de overheid.
pi_115130925
quote:
99s.gif Op zondag 5 augustus 2012 10:56 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Die 9000 is niet de max hoor. Het is meer dat mijn vader zei dat de Up! een optie was, maar dat wil niet zeggen dat er dan geen opties bijmogen. Ik ben er nu wel achter hoeveel er bij alle auto's nog los bijgekocht moet worden. Dus eigenlijk moet ik zoeken naar een autootje met ongeveer een vanafprijs van 8 à 9000, die vervolgens uitgebreid wordt met wat redelijke opties. Dus airco, een eenvoudig radiootje en elektrische ramen mogen er gerust bij. Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.

Maar ik ga in ieder geval nog wat meer proefritten maken en proberen een keuze te maken. Ik lees hierboven wat over problemen bij VAG-auto's, dus VW, Skoda en Seat als ik het goed begrijp. Zijn die problemen groot? Worden ze goed opgelost? Donderen de auto's uit elkaar? :P

[..]

Wow, superuitgebreide review zeg. Interessant om te lezen. Helpt me ook wel om proberen te bepalen wat voor mij belangrijk is bij mijn nieuwe autootje. Ruimte voor achterpassagiers interesseert me matig, omdat er voornamelijk max 2 mensen in zullen zitten. In de VW lukte het in ieder geval wel om redelijk comfortabel op de achterbank te zitten, dus voor sporadische uitjes is dat prima. Kofferbakruimte boeit me dan weer wat meer, al ga ik er niet mee verhuizen. Dat de achterbankstoelen makkelijk plat kunnen is dus wel een vereiste.

Verder rijd ik nooit te hard maar ook nooit te langzaam. Dus de 120 moet goed te halen zijn, zonder trillen ofzo en zonder optrekken als een slak. Met de Up! heb ik ook even de snelweg meegepakt en dat ging prima. Het optrekken ging volgens mij snel genoeg en ik hield ander verkeer niet op. Dus nu moet ik dat allemaal gaan vergelijken bij komende proefritten. :)
De VAG problemen die er waren, zijn allemaal reeds opgelost, had als ik het goed herinner vooral te maken met een goedkope distributieketting die uitrekte.
Rest van je eisen bied volop mogelijkheden. Met een vanafprijs van zo'n 9000,- zou je b.v. een hele mooie Spark(bifuel) kunnen nemen, waarvan de achterbank plat kan, en volgens mij hebben die standaard airco e.d.
pi_115130983
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zal niet voor een Daihatsu kopen. Omdat Daihatsu dadelijk geen auto's meer verkoopt in Europa en zal de waarde snel dalen van deze wagen wanneer je deze auto weer verkoopt. Je zit ook eventueel met je onderdelen.

Ik weet wel dat PON de eigenaar van VW moeilijk deed met garantie op de TSI motoren. Na aandringen kwamen ze toch met een regeling. Zal even goed over nadenken of je een VW wilt kopen. Het kan ook zijn dat je geen enkele problemen krijg en dat het mee valt.

Wat je eventueel ook op moet letten is dat bij de prijs wat op de website staat altijd nog kosten bij komt aflevering kosten en extra kosten van de overheid.
Welke extra kosten dan van de overheid? Zit allemaal bij de koopprijs en afleveringskosten in als het goed is.
Overigens vind ik die afleveringskosten nogal bullshit, zeker bij 2ehands, en is dat iets wat je zeker van de aanschafprijs van je (nieuwe) auto af kunt lullen..

OVerigens heeft de UP volgens mij niet zo'n beruchte TSI motor, maar een "gewone" 1.0
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')