Nice. Ik begrijp alleen niet alles. VW Up, Skoda Citigo en Seat Mii vergeleken: http://www.autoweek.nl/ca(...)&id2=68341&id3=68089quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:39 schreef Compliment het volgende:
TS, hier een handig linkje, daar kun je alle specificaties van de door jou gekozen auto's vergelijken.
http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php
Ah ok, tnx. Dan schiet ik er weinig mee op qua keus.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:26 schreef Cybje het volgende:
Die vergelijking klopt niet. Ze hebben allemaal de aandrijving voor, gewoon een injectiesysteem (carburateur kom je niet meer tegen op nieuwe auto's) en ze hebben ook allemaal een katalysator. Technisch zijn ze praktisch gelijk.
Dus de goedkoopste kopen ....De Skodaquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:32 schreef egeltje1985 het volgende:....
Ah ok, tnx. Dan schiet ik er weinig mee op qua keus.Ik heb ook de euroncap-test bekeken, daar kwamen deze drie ook compleet gelijk (en goed) uit.
Alleen zit er geen dealer op fietsafstand waar ik 'm kan zien...quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 21:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dus de goedkoopste kopen ....De Skoda![]()
En gaan met de banaan
Wat een onwetendheid weer. Elke auto heeft NAP.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:27 schreef Breaker.Faker het volgende:
De laatste tijd staat VW helaas niet meer zo betrouwbaar als vroeger. Ik zal niet voor VW kiezen.
Waarom ga je niet voor een jonge 2de hands met weinig kilometer? Kan je kijken voor een grote auto met een wat grotere motor. Alleen moet je op letten op de reparatie geschiedenis en dat de auto NAP heeft.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:01 schreef Roos071985 het volgende:
Maak een lijstje van autootjes die je leuk vind en maak daar een proefrit in. Je pa wil vast wel mee.
dat ga je niet redden voor 9Kquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:20 schreef fietsbelkonijn het volgende:
Nieuwe Fiat Panda misschien?
[ afbeelding ]
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Je kan dat in de up tsi motoren in zitten weer de turbo zijn af gebaalt en waar 1 cilinder er eraf is gehaaldquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Komt hoofdzakelijk door de TFSi motoren.. Volgens mij word de Up niet met die motor geleverd, dus geen enkel probleem.
De Polo Bluemotion diesel is zo traag als dikke stront door een trechter.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 22:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=218850383
nieuwe type VW polo![]()
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Het kan zijn dat in de up tsi motoren in zitten waar de turbo en 1 cilinder eraf zijn gehaald. In het verleden had VW meer problemen met hun motoren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:29 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Komt hoofdzakelijk door de TFSi motoren.. Volgens mij word de Up niet met die motor geleverd, dus geen enkel probleem.
Ah, en Nissan is probleemvrij, met het fijne krakende interieur in de Qashqai enzo..quote:Op zondag 5 augustus 2012 00:44 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Er wordt wel dezelfde onderdelen gebruikt als de TSI motoren. Het kan zijn dat in de up tsi motoren in zitten waar de turbo en 1 cilinder eraf zijn gehaald. Ik het verleden had VW meer problemen met hun motoren.
Het wordt wel allemaal onder garantie verholpen maar het is niet leuk om je auto te missen of nog erger in de regen op de vluchtstrook staan op de ANWB wachten. Op google kan je veel vinden over problemen van de VW groep.
Wat ook eventueel een nadeel van VW is dat VAG auto's veel geliefd zijn bij autodieven.
Over 7 weken wordt mij auto afgeleverd maar de problemen bij VW of een reden om niet voor VW of voor een andere VAG auto te kiezen. Ik heb voor Nissan gekozen.
Die 9000 is niet de max hoor. Het is meer dat mijn vader zei dat de Up! een optie was, maar dat wil niet zeggen dat er dan geen opties bijmogen. Ik ben er nu wel achter hoeveel er bij alle auto's nog los bijgekocht moet worden. Dus eigenlijk moet ik zoeken naar een autootje met ongeveer een vanafprijs van 8 à 9000, die vervolgens uitgebreid wordt met wat redelijke opties. Dus airco, een eenvoudig radiootje en elektrische ramen mogen er gerust bij. Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:22 schreef DaDude1987 het volgende:
Eigenlijk helemaal niet veel keus, 9000 is net te weinig voor een leuke auto. Je kan er misschien wel een kopen, maar dan zonder allerlei opties. Ik heb voor dezelfde keus gestaan en ben nu aan het kijken voor een leuke tweedehandse..
Wow, superuitgebreide review zeg. Interessant om te lezen. Helpt me ook wel om proberen te bepalen wat voor mij belangrijk is bij mijn nieuwe autootje. Ruimte voor achterpassagiers interesseert me matig, omdat er voornamelijk max 2 mensen in zullen zitten. In de VW lukte het in ieder geval wel om redelijk comfortabel op de achterbank te zitten, dus voor sporadische uitjes is dat prima. Kofferbakruimte boeit me dan weer wat meer, al ga ik er niet mee verhuizen. Dat de achterbankstoelen makkelijk plat kunnen is dus wel een vereiste.quote:Op zondag 5 augustus 2012 08:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
http://www.autoweek.nl/autoreview/24044/daihatsu-cuore-10-comfort
De VAG problemen die er waren, zijn allemaal reeds opgelost, had als ik het goed herinner vooral te maken met een goedkope distributieketting die uitrekte.quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:56 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Die 9000 is niet de max hoor. Het is meer dat mijn vader zei dat de Up! een optie was, maar dat wil niet zeggen dat er dan geen opties bijmogen. Ik ben er nu wel achter hoeveel er bij alle auto's nog los bijgekocht moet worden. Dus eigenlijk moet ik zoeken naar een autootje met ongeveer een vanafprijs van 8 à 9000, die vervolgens uitgebreid wordt met wat redelijke opties. Dus airco, een eenvoudig radiootje en elektrische ramen mogen er gerust bij. Parkeersensoren en een lederen bekleding zal dan weer een stap te ver zijn, denk ik.
Maar ik ga in ieder geval nog wat meer proefritten maken en proberen een keuze te maken. Ik lees hierboven wat over problemen bij VAG-auto's, dus VW, Skoda en Seat als ik het goed begrijp. Zijn die problemen groot? Worden ze goed opgelost? Donderen de auto's uit elkaar?
[..]
Wow, superuitgebreide review zeg. Interessant om te lezen. Helpt me ook wel om proberen te bepalen wat voor mij belangrijk is bij mijn nieuwe autootje. Ruimte voor achterpassagiers interesseert me matig, omdat er voornamelijk max 2 mensen in zullen zitten. In de VW lukte het in ieder geval wel om redelijk comfortabel op de achterbank te zitten, dus voor sporadische uitjes is dat prima. Kofferbakruimte boeit me dan weer wat meer, al ga ik er niet mee verhuizen. Dat de achterbankstoelen makkelijk plat kunnen is dus wel een vereiste.
Verder rijd ik nooit te hard maar ook nooit te langzaam. Dus de 120 moet goed te halen zijn, zonder trillen ofzo en zonder optrekken als een slak. Met de Up! heb ik ook even de snelweg meegepakt en dat ging prima. Het optrekken ging volgens mij snel genoeg en ik hield ander verkeer niet op. Dus nu moet ik dat allemaal gaan vergelijken bij komende proefritten.
Welke extra kosten dan van de overheid? Zit allemaal bij de koopprijs en afleveringskosten in als het goed is.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zal niet voor een Daihatsu kopen. Omdat Daihatsu dadelijk geen auto's meer verkoopt in Europa en zal de waarde snel dalen van deze wagen wanneer je deze auto weer verkoopt. Je zit ook eventueel met je onderdelen.
Ik weet wel dat PON de eigenaar van VW moeilijk deed met garantie op de TSI motoren. Na aandringen kwamen ze toch met een regeling. Zal even goed over nadenken of je een VW wilt kopen. Het kan ook zijn dat je geen enkele problemen krijg en dat het mee valt.
Wat je eventueel ook op moet letten is dat bij de prijs wat op de website staat altijd nog kosten bij komt aflevering kosten en extra kosten van de overheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |