Hangt er vanaf, wat voor functie het is, je ervaring eventueel en wat een beetje normaal is voor die functie, ik zou juist niet inzetten op een heel laag salaris maar een beetje zoeken wat normaal is voor die functie of wat je voorheen verdient hebt bij vorige werkgevers kan je aangeven.. om een indicatie te gevenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:22 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb vorige week een sollicitatie gedaan en nu krijg ik vandaag een mail dat ze een selectie maken om mensen uit te nodigen voor een gesprek en om de juiste keuze te maken voor een constructief gesprek vraag ze een salaris indicatie.
Ai altijd lastig. Zeg ik weinig om uitgenodigd te worden of moet ik gewoon zeggen waar ik aan zit te denken? of misschien een van tot indicatie? Wat zouden jullie doen?
Ik bedoel zag het topic niet in MyAT waar normaal een gelinkt topic komt te staan. Vreemd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:46 schreef Maanvis het volgende:
ik kan gewoon terug naar het vorige topique?
Machinist is een leuke baanquote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Topic zit niet in de reeks. Klopt dit? Ik ga binnenkort bij NS kijken. Totaal ander vakgebied maar ze hebben volgens het nieuws binnenkort 3000 man nodig.
Studeer je voor machinist? Zitten er ook haken en kruizen aan?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Machinist is een leuke baan
Je kan een opleiding van 2 jaar doen (gelijk een volwaardig MBO diploma).
Dit kan bij de nieuwe opleiding van NS
Of je kan nog proberen in te stromen op het STC in Rotterdam!
Daar zit ik ook, leuke opleiding
Hoe bedoel je ?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:14 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Studeer je voor machinist? Zitten er ook haken en kruizen aan?
Bijvoorbeeld als je niet voor een bepaalde test slaagt, dan je n.a.v. het niet slagen een deel terug moet betalen. Om maar een praktisch voorbeeld te geven.quote:
Even mailen, die testen horen bij je aanmelding procedure, volgens mij is het op kosten van school, weet het niet helemaal zeker.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:25 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als je niet voor een bepaalde test slaagt, dan je n.a.v. het niet slagen een deel terug moet betalen. Om maar een praktisch voorbeeld te geven.
Ik heb de gok genomen en het salaris wat ik in gedachte heb genoemd als minimun en 200 euro erboven. En ik mag vrijdag al op gesprek komen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 11:32 schreef joentjeeh het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, wat voor functie het is, je ervaring eventueel en wat een beetje normaal is voor die functie, ik zou juist niet inzetten op een heel laag salaris maar een beetje zoeken wat normaal is voor die functie of wat je voorheen verdient hebt bij vorige werkgevers kan je aangeven.. om een indicatie te geven
quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:07 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb de gok genomen en het salaris wat ik in gedachte heb genoemd als minimun en 200 euro erboven. En ik mag vrijdag al op gesprek komen.
in welke omgeving zoek jij werk?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:46 schreef Little_Dolls het volgende:
Vandaag voor de eerste keer mijn stempelkaart gaan binnen doen. Pff, wat een ongelofelijk waardeloos wicht voel ik me nu. ("Wat doe je van werk?" "Ik vind geen werk, dus moet gaan stempelen"![]()
)
Vooral door het armzalige volk wat je daar ziet, en het feit dat ik daar eigenlijk bij hoor aangezien ik ook geen werk vind, voel ik me ook een nietsnut in deze maatschappij...
Ik denk niet dat dat er veel toe doet aangezien je dat overal wel zult hebben. Eigenlijk mag ik me nog gelukkig prijzen, want waar ik oorspronkelijk vandaan kom is het nog duizend maal erger... maar ja, toch... Het blijft vervelend om nu in het hokje van "stempelende werkloze" geduwd te zijn.quote:
euh het is om je te helpen zoeken, misschien heeft een FOK!ker uit je omgeving wel een baan voor je.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:22 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat er veel toe doet aangezien je dat overal wel zult hebben. Eigenlijk mag ik me nog gelukkig prijzen, want waar ik oorspronkelijk vandaan kom is het nog duizend maal erger... maar ja, toch... Het blijft vervelend om nu in het hokje van "stempelende werkloze" geduwd te zijn.
Oh. Ik weet niet, ik zeg liever mijn omgeving niet zomaar open op een forum... maar toch bedankt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
euh het is om je te helpen zoeken, misschien heeft een FOK!ker uit je omgeving wel een baan voor je.
oke jouw probleemquote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Oh. Ik weet niet, ik zeg liever mijn omgeving niet zomaar open op een forum... maar toch bedankt.
Geen zorgen joh. Als jij geen publieke foto's op internet heb of openbaar FB kent niemand jou aan de hand van je omgeving/woonplaats..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Oh. Ik weet niet, ik zeg liever mijn omgeving niet zomaar open op een forum... maar toch bedankt.
Maar je kunt ook in eindhoven of tilburg gaan werken, daar zoeken ze ook echt veel mensen en het is maar een uur vanuit geel!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:38 schreef Little_Dolls het volgende:
Nou oké dan; FB heb ik gelukkig niet. Ik ben wel een Vlaamse, dus weet niet of er veel Belgen in dit topic zitten.
Regio Geel - Mol is het, in de Antwerpse Kempen. Ik kijk elke dag bij de jobs op de site van de Vlaamse werkwinkel, dus ben wel redelijk op de hoogte.
Dat valt te bezien of je daar kunt raken met het OV natuurlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar je kunt ook in eindhoven of tilburg gaan werken, daar zoeken ze ook echt veel mensen en het is maar een uur vanuit geel!
Misschien is het interessant voor je om eens al je reacties op berichten terug te lezen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:02 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat valt te bezien of je daar kunt raken met het OV natuurlijk.
Waarom zou je in zulke steden niet kunnen komen?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:02 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Nou, wees jij dan maar eens meer dan een jaar onvrijwillig werkloos en lees nog eens goed mijn eerste post hier na. Maar ja, het verhaal daarin zal ook wel allemaal aan mij liggen waarschijnlijk.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:26 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Misschien is het interessant voor je om eens al je reacties op berichten terug te lezen.
Mij valt in elk geval op dat het vaak negatief en afwerend is. Het kan niet, het lukt niet, het zijn de anderen, ik doe het goed; als de anderen maar zus of zo dan etc.
Dat is in elk geval geen prettige houding. Misschien dat je daar wat aan zou kunnen doen, dan kom je ook prettiger over voor werknemers.
Omdat dat wegens omstandigheden nogal onhandig is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:29 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Waarom zou je in zulke steden niet kunnen komen?
Ik ga echt geen wedstrijdje met je doen wie het langst werkloos is geweest.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:15 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Nou, wees jij dan maar eens meer dan een jaar onvrijwillig werkloos en lees nog eens goed mijn eerste post hier na. Maar ja, het verhaal daarin zal ook wel allemaal aan mij liggen waarschijnlijk.
Ik vraag me trouwens af wat er negatief is aan de vraag of je daar met het OV raakt.
Ik heb die post wat aangepast, lees 'm nog eens.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:22 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Ik ga echt geen wedstrijdje met je doen wie het langst werkloos is geweest.
En ik bedoel niet alleen die ene zin. Ik bedoel al je reacties. Er zit iets afwerends in, de reactie is nooit goed of goed genoeg, je hebt steeds een tegenargument en het zijn altijd de anderen.
Dat is wat me opvalt. En ik dacht dat het handig voor je is om dat te weten. Soms heb je niet door hoe je steeds reageert en als niemand je daarop wijst kun je ook nooit anders doen.
Dat je boos bent is logisch. Dat het je frustreert is logisch. Daar hoef je niemand van te overtuigen, dat snapt iedereen. Wat niet handig is is om daar in te blijven hangen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:27 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik heb die post wat aangepast, lees 'm nog eens.
Wie praat er trouwens over wedstrijdjes man? Ik probeer je gewoon te overtuigen van mijn frustraties en wanhoop.
Kijk, dat is leuk!!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:31 schreef lyolyrc het volgende:
Vandaag nog een collega en oud-collega gesproken die wellicht nog mogelijkheden weten voor mij bij een van de succesvolste bedrijven in Nederland.
Ben er ook zeker blij mee! Het bedrijf blijkt bezig te zijn met zaken die mijn collega deed denken aan mijn afstudeerproject. Na de vakantieperiode hoor ik meer.quote:
Ik zal niet ontkennen dat er een factor geluk bij zit, maar de juiste opleiding op het juiste niveau speelt ook zeker een rol. Met een cursus homeopathie, om maar eens iets absurds te noemen, zou ik er zeker niet binnenkomen. Wellicht kan ik daar ook in een andere positie daar terecht, waar de ervaring van mijn bijbaan weer zwaarder weegt.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:31 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen hebben nu ook eenmaal meer geluk dan anderen.
Als er iets is waarvan ik zeker weet dat het niks voor mij is is het wel horeca... Door mijn ongeval 2 jaar geleden heb ik nog meer last met concentratie, lang rechtstaan, snel zijn, etc...quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:56 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat er een factor geluk bij zit, maar de juiste opleiding op het juiste niveau speelt ook zeker een rol. Met een cursus homeopathie, om maar eens iets absurds te noemen, zou ik er zeker niet binnenkomen. Wellicht kan ik daar ook in een andere positie daar terecht, waar de ervaring van mijn bijbaan weer zwaarder weegt.
Maar om even op jouw situatie terug te komen, heb je al eens overwogen om in de horeca werk te zoeken? Vlaanderen heeft nog meer een cultuur van uit eten gaan en wat gaan drinken in een café. Een (bij)baan daar kan je wellicht helpen je te ontwikkelen in het omgaan met klanten.
Dat klinkt als een ongeval met hersenletsel. Da's niet best.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:09 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Als er iets is waarvan ik zeker weet dat het niks voor mij is is het wel horeca... Door mijn ongeval 2 jaar geleden heb ik nog meer last met concentratie, lang rechtstaan, snel zijn, etc...
Niet ideaal, ik weet het. Uiteraard weten niet veel werkgevers daarvan. (Natuurlijk niet, want anders nemen ze me zeker niet aan.)
Gelukkig is de wonde al lang genezen, maar ja, helaas blijf ik de schade er wel van ondervinden.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:18 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat klinkt als een ongeval met hersenletsel. Da's niet best.![]()
Horeca kan fysiek zeker zwaar zijn, maar de hoeveelheid concentratievermogen die het vereist hangt vooral van het type werk af. Ik vraag me overigens dan wel af of in een winkel werken dan niet erg vermoeiend is.
Wat je zegt is zeker interessant, maar het probleem is dat ik praktisch constant moet solliciteren van de werkwinkel, anders kan ik eruit vliegen. (Nee dank u.)quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:32 schreef Daboman het volgende:
@Little Dolls: Ik denk niet dat je er goed aan doet om uberhaupt te solliciteren. Het is misschien een raar advies. Maar je komt zo negatief over dat je misschien een sollicitatie-sabbatical nodig hebt. Juist omdat er elke keer weer een afwijzing bij komt. Dit ga je onbewust uitstralen.
Het effect van je gedachtewereld op je gedrag en je uitstraling en vervolgens weer op je gedachtewereld mag je niet onderschatten. Ook in je hoofd moet je als het ware huishouden. Je hebt ook wat mentale rust nodig, zeker als je afwijzing na afwijzing te verduren krijgt. Dit beschouw ik persoonlijk als een zeer serieus onderdeel van solliciteren. Dus ik solliciteerde nooit pro-actief in het weekend en ik gooide nieuwe schoenen nooit direct weg.
Ik denk echt dat tijdelijk stoppen met solliciteren en aan je zelfbeeld werken je op den duur sneller een baan zal opleveren dan stug door blijven solliciteren. Dan kunnen rekeningen ook weer eerder betaald worden.
Hmm ik ken iemand die zelfs door het UWV geadviseerd is om even niet te solliciteren, terwijl het UWV normaal gesproken een sollicitatieplicht oplegt. Kun je dit probleem niet voorleggen bij de werkwinkel? Want wie is er nou precies bij gebaat als jij je de vernieling in solliciteert? De maatschappij niet, een eventuele werkgever niet en in de eerste plaats jijzelf niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:35 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Wat je zegt is zeker interessant, maar het probleem is dat ik praktisch constant moet solliciteren van de werkwinkel, anders kan ik eruit vliegen. (Nee dank u.)
Tja, nu waarschijnlijk ook omdat ze me uitkeringen moeten beginnen betalen. Dan kijken ze dat nog extra na.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:39 schreef Daboman het volgende:
[..]
Hmm ik ken iemand die zelfs door het UWV geadviseerd is om even niet te solliciteren, terwijl het UWV normaal gesproken een sollicitatieplicht oplegt. Kun je dit probleem niet voorleggen bij de werkwinkel? Want wie is er nou precies bij gebaat als jij je de vernieling in solliciteert? De maatschappij niet, een eventuele werkgever niet en in de eerste plaats jijzelf niet.
Heb je eigenlijk een goed beeld van hoe veel je fysiek aankan? En welke taken je wel en welke je geen problemen opleveren? Als je dit inventariseert en naast je opleiding legt, krijg je misschien ook een beter beeld van welke beroepen voor jou geschikt zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Gelukkig is de wonde al lang genezen, maar ja, helaas blijf ik de schade er wel van ondervinden.
Ik krijg natuurlijk een vergoeding van de verzekering, maar dan nog? Nogmaals: wie wil dan zo iemand als ik aannemen...?
Tja, vermoeiend is het vast, maar toch nog steeds niet zoals de horeca...
Dat doet het UWV dus in NL. Ze zijn er bij gebaat dat jij zo snel mogelijk ergens aangenomen wordt. Ze zullen toch wel begrijpen dat dat niet kan als jij onbewust 50 afwijzingen meeneemt naar je 51e sollicitatie? Om vervolgens doodleuk 51 afwijzingen mee te nemen naar je 52e sollicitatie? Lijkt me ook nogal onrealistisch om te denken dat je gelijk buiten de deur gezet wordt als je dit probleem slechts bij ze aankaart.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:40 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Tja, nu waarschijnlijk ook omdat ze me uitkeringen moeten beginnen betalen. Dan kijken ze dat nog extra na.
Laptop moet uit nu, onweer.
Volgens mij heeft Daboman een heel goed advies.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Gelukkig is de wonde al lang genezen, maar ja, helaas blijf ik de schade er wel van ondervinden.
Ik krijg natuurlijk een vergoeding van de verzekering, maar dan nog? Nogmaals: wie wil dan zo iemand als ik aannemen...?
Tja, vermoeiend is het vast, maar toch nog steeds niet zoals de horeca...
Autorijbewijs halen danquote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:02 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, hier doen ze dat dus ook. Ik heb er al met ze over gepraat dat die afwijzingen mij zo wat de oren uitkomen, maar dan insinueren ze weer dat het allemaal aan mij ligt en "Je moet gewoon verder solliciteren, dan vind je wel iets"quote:Op woensdag 1 augustus 2012 23:51 schreef Daboman het volgende:
[..]
Dat doet het UWV dus in NL. Ze zijn er bij gebaat dat jij zo snel mogelijk ergens aangenomen wordt. Ze zullen toch wel begrijpen dat dat niet kan als jij onbewust 50 afwijzingen meeneemt naar je 51e sollicitatie? Om vervolgens doodleuk 51 afwijzingen mee te nemen naar je 52e sollicitatie? Lijkt me ook nogal onrealistisch om te denken dat je gelijk buiten de deur gezet wordt als je dit probleem slechts bij ze aankaart.
Je kan ook met dit (mentale) probleem naar je huisarts, die kan je onafhankelijk van advies voorzien en je eventueel doorverwijzen naar de juiste hulp. Volgens mij zit je er zo doorheen dat dat ook nog niet eens zo'n gek idee is.
Ik solliciteer dan ook nooit op vacatures waar je een rijbewijs voor nodig hebt, en ben hier door ook nog nooit afgewezen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 00:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Autorijbewijs halen dan. Ik dacht persoonlijk al dat je geen rijbewijs had, aangezien je al een jaar werkloos bent en vlak bij tilburg en eindhoven woont en toch geen werk hebt.
Maar doordat je geen rijbewijs hebt kun je niet solliciteren op al die leuke vacatures in eindhoven en tilburg.. dát bedoel ik (en dat zou toch ook duidelijk moeten zijn lijkt me!)quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:54 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik solliciteer dan ook nooit op vacatures waar je een rijbewijs voor nodig hebt, en ben hier door ook nog nooit afgewezen.
Misschien wíl ik daar gewoon niet gaan werken?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar doordat je geen rijbewijs hebt kun je niet solliciteren op al die leuke vacatures in eindhoven en tilburg.. dát bedoel ik (en dat zou toch ook duidelijk moeten zijn lijkt me!)
Dat lijkt me niet, als je meer dan een jaar werkloos bent mag je niet meer kiezen waar je wilt werken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:57 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Misschien wíl ik daar gewoon niet gaan werken?
lenen bij je ouders dan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 10:27 schreef Rhalius het volgende:
Als je al meer dan een jaar werkloos bent heb je ook niet bepaald geld over voor een auto.
als je werk hebt betaal je dat zó terug. een auto kost 1500,- dat heb je in 3 maanden terugbetaald aan je ouders met het extra geld dat je verdient door te gaan werken.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:06 schreef Rhalius het volgende:
Lijkt me niet erg slim om geld te lenen om een auto te kunnen rijden.
Daarom; rijbewijs halen met geld van je ouders, dan als je een baan hebt geld lenen van je ouders om een auto te betalen (of een auto lenen), en dan terugbetalen met geld van je nieuwe baan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:28 schreef Rhalius het volgende:
inderdaad, ALS je werk hebt. En dat valt nog niet erg mee de laatste tijd.
Voor iedere vacature is er nu eenmaal meer dan genoeg concurrentie, het verschilt natuurlijk per branche maar over het algemeen is het knap lastig.
Dan zoek je een andere manier! Bijv. carpoolen, een auto van de zaak, etc.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
En als je ouders ook geen geld hebben en je al schulden hebt uitstaan, wat dan?
Brabant is wel de prettigste provincie van Nederland, hoor! (zeg ik als Brabanderquote:Op donderdag 2 augustus 2012 09:57 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Misschien wíl ik daar gewoon niet gaan werken?
Maanvis, weet je wat een rijbewijs kost? De meeste werklozen hebben daar niet echt geld voor.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 08:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar doordat je geen rijbewijs hebt kun je niet solliciteren op al die leuke vacatures in eindhoven en tilburg.. dát bedoel ik (en dat zou toch ook duidelijk moeten zijn lijkt me!)
En wat heeft ze aan een auto van de zaak zonder rijbewijs?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan zoek je een andere manier! Bijv. carpoolen, een auto van de zaak, etc.
En als dat ook niet lukt zoek je weer een andere manier.
Als je de garantie er bij krijgt dat je werk houdt tot je auto afbetaald is...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 11:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je werk hebt betaal je dat zó terug. een auto kost 1500,- dat heb je in 3 maanden terugbetaald aan je ouders met het extra geld dat je verdient door te gaan werken.
Dan zullen je ouders dat heus wel begrijpen! Kortom; moeilijk lullen weer allemaal (vind je het gek dat je werkloos blijft als je overal 'kan niet' op denkt).quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Als je de garantie er bij krijgt dat je werk houdt tot je auto afbetaald is...
Want je moet het werk ook nog houden. En die garantie bestaat niet.
Kortom: makkelijk lullen weer allemaal.
Als je werk hebt dankzij je rijbewijs verdien je dat zo weer terug.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maanvis, weet je wat een rijbewijs kost? De meeste werklozen hebben daar niet echt geld voor.
Kortom: je erkent de onvolkomenheid in je verhaal en hebt er geen oplossing voor. Derhalve blijf je bij je verhaal dat jijzelf of derden maar geld moeten investeren en hopen dat het goed komt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan zullen je ouders dat heus wel begrijpen!
Neuh ik blijf bij mijn verhaal dat er voor elk probleem wel een oplossing is als je maar durft door te denken (en niet zoals Little Dolls overal 'kan niet, wil ik niet' op antwoordt).quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:21 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Kortom: je erkent de onvolkomenheid in je verhaal en hebt er geen oplossing voor. Derhalve blijf je bij je verhaal dat jijzelf of derden maar geld moeten investeren en hopen dat het goed komt.
Anderhalf à twee uur reistijd voor een afstand van hemelsbreed 50 km zou mij ook niet bepaald motiveren. En dan moet je ook nog terug.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:02 schreef Maanvis het volgende:
Oh en Little_Dolls:
je heenreis
je terugreis
Zie je, Tilburg is zélfs te doen met het OV!
Dan kun je onderwijl je daar werkt je rijbewijs halen en een auto kopen.
Niet voor elk probleem is een haalbare oplossing. De net door jou aangedragen oplossing is een gok, en voor sommige mensen een onaanvaardbare gok.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Neuh ik blijf bij mijn verhaal dat er voor elk probleem wel een oplossing is als je maar durft door te denken (en niet zoals Little Dolls overal 'kan niet, wil ik niet' op antwoordt).
Kun je nagaan dat ze pas na mijn post weet dat het met OV naar Tilburg maar 1,5 uur reizen is?
Dan verzin je toch een oplossing die wel een haalbare gok is? Little_dolls zei eerst dat het met het OV bereikbaar moest zijn, nu is het met het OV bereikbaar en nu komt de aap uit de mouw "ik wil niet in NL werken" .. tja..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:26 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Niet voor elk probleem is een haalbare oplossing. De net door jou aangedragen oplossing is een gok, en voor sommige mensen een onaanvaardbare gok.
Mij ook niet, maar het alternatief (bijstand) motiveert mij nog minder. Ik weet niet hoe dat in belgië zit maar met de Nederlandse bijstand zou ik mijn huur net kunnen betalen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Anderhalf à twee uur reistijd voor een afstand van hemelsbreed 50 km zou mij ook niet bepaald motiveren. En dan moet je ook nog terug.
Ik ben het met je eens dat denken in termen van oplossingen beter is dan denken in termen van problemen. Maar de "oplossingen" moeten wel redelijk zijn. Little_Dolls mikt niet op vacatures in het hogere segment en ze ondervindt hinder van de naweeën van een ongeval. Ik vraag me dan sterk af of het zin heeft om te solliciteren op een vacature in bijvoorbeeld een Tilburgse winkel. Anderzijds zou ik tegen een werkloze Vlaamse ingenieur al lang hebben gezegd dat hij zich in Zuid-Oost-Brabant moet melden, want daar zijn behoorlijk wat posities te vergeven.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mij ook niet, maar het alternatief (bijstand) motiveert mij nog minder. Ik weet niet hoe dat in belgië zit maar met de Nederlandse bijstand zou ik mijn huur net kunnen betalen.
Wat op papier haalbaar is hoeft dat in praktijk niet te zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan verzin je toch een oplossing die wel een haalbare gok is? Little_dolls zei eerst dat het met het OV bereikbaar moest zijn, nu is het met het OV bereikbaar en nu komt de aap uit de mouw "ik wil niet in NL werken" .. tja..
Uit het verhaal waarin je stoom afblies heb ik duidelijk kunnen afleiden dat je echt wel wil. Mensen voor wie de uitkomst van een sollicitatie om het even is, reageren namelijk niet emotioneel op een afwijzing. Ik denk ook dat het ongeval waarmee je te kampen hebt gehad jouw zaak ook in een ander perspectief plaatst. Ik snap de houding van Maanvis dan ook niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:33 schreef Little_Dolls het volgende:
Het is goed mensen en vooral Maanvis, ik weet nu al dat jullie mij een pessimistisch kind vinden die niet genoeg moeite doet voor de dingen en alles afwijst. (Misschien omdat het gewoon en de realiteit is en ik denk nu eenmaal realitisch, want als ik blij ben voor iets en het is uiteindelijk niets is de teleurstelling des te groter. Kijk naar mijn laatste sollicitatie; daar was ik blijkbaar niet realistisch, maar dat was dan ook de schuld van de werkgeefster.)
Het is ook voor niks nodig dat jullie hier nu een discussie gaan houden omwille van mij, wat heeft dat nu voor nut?
Ik had hier beter niet kunnen posten aangezien het voor jullie toch allemaal vanzelfsprekend lijkt, maar dat kan ik nog begrijpen aangezien jullie vast makkelijker aan werk zijn geraakt en waarschijnlijk gewoon een pak slimmer en verstandiger zijn dan ik.
Toch ben ik blij dat ik hier eens mijn verhaal kon doen. Bedankt aan allen die de moeite hebben genomen om het te lezen/te reageren.
Lijkt me logisch, ik wil haar gewoon aan een baan helpen door te analyseren wat ze fout doet (want nu geeft ze de schuld aan de werkgevers).quote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:20 schreef lyolyrc het volgende:
. Ik snap de houding van Maanvis dan ook niet.
that's the spiriet!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:00 schreef MissionPhailed het volgende:
deze augustusmaand scoor ik gegarandeerd een baan ... !
Klote manquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:00 schreef MissionPhailed het volgende:
@^&@#^* afgetroefd door iemand met meer werkervaring ... !
Afgelopen middag had ik 'n sollicitatiegesprek bij een organisatie via een uitzendbureau. Het betrof een vrij zeldzame betrekking en had maar één concurrent. Ik dacht de buit binnen te hebben, maar het uitzendbureau liet me zojuist telefonisch weten dat de voorkeur op de concurrent is gevallen vanwege meer relevante werkervaring.
Zuur, maar er is nog een andere procedure gaande; op donderdag 16 augustus een halve proefdag bij een andere organisatie. En verder zullen uiteraard nog meer sollicitatieprocedures opgezet worden; deze augustusmaand scoor ik gegarandeerd een baan ... !
Een waarheid als een koe.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:07 schreef Kholdstrike het volgende:
En weer een afwijzing binnen na een gesprek. Ik miste de commerciële ambities.
Ik vraag me soms weleens af wat er mis is met gewoon werken voor geld. Nee vandaag de dag moet alles met duizendpoot, passie, ambitie en affiniteit zijn. "Wat heb jij met X?". Ik heb geen enkel idee, het is niet zo dat ik vanochtend wakker werd en dacht dat mijn beroep in rioolpijpen zou zijn. Helemaal gaar word ik hiervan vooral omdat ik het spelletje moet meespelen.
Heren en Dames in Nederland. IK wil werken omdat ik gewoon geld nodig heb. Het boeit me geen ene flikker of jullie auto's, rioolpijpen of tenenkaas van zwervers verkopen. Voor ieder product kan ik een plan maken en verkopen. Jullie onderneming is niet speciaal, jullie verkopen niks speciaals, de mensen die hier werken zijn ook niet speciaal, en ik ben ook niet speciaal, wij zijn gemiddeld.
Uiteindelijk werken we niet voor ons plezier, we werken zodat we centen krijgen om daarmee plezier te doen.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:07 schreef Kholdstrike het volgende:
Ik vraag me soms weleens af wat er mis is met gewoon werken voor geld. Nee vandaag de dag moet alles met duizendpoot, passie, ambitie en affiniteit zijn. "Wat heb jij met X?". Ik heb geen enkel idee, het is niet zo dat ik vanochtend wakker werd en dacht dat mijn beroep in rioolpijpen zou zijn. Helemaal gaar word ik hiervan vooral omdat ik het spelletje moet meespelen.
Heren en Dames in Nederland. IK wil werken omdat ik gewoon geld nodig heb. Het boeit me geen ene flikker of jullie auto's, rioolpijpen of tenenkaas van zwervers verkopen. Voor ieder product kan ik een plan maken en verkopen. Jullie onderneming is niet speciaal, jullie verkopen niks speciaals, de mensen die hier werken zijn ook niet speciaal, en ik ben ook niet speciaal, wij zijn gemiddeld.
Uiteindelijk werken we niet voor ons plezier, we werken zodat we centen krijgen om daarmee plezier te doen.
Ik zou ergens solliciteren waar ik de producten/diensten wel leuk vind/zie zitten. Als je erg enthousiast over bent dan straal je dat uit. Maar ja, dat ben ik hè..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:07 schreef Kholdstrike het volgende:
Tsja als de bijstand langzaam in je nek begint te hijgen ben je niet meer zo kieskeurig. Daarnaast heeft men ook gezegd dat ze mij een moeilijk benaderbaar vinden, straal geen enthousiasme uit of lach te weinig. Kortom een gereserveerd persoon noemen ze dat.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:19 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik zou ergens solliciteren waar ik de producten/diensten wel leuk vind/zie zitten. Als je erg enthousiast over bent dan straal je dat uit. Maar ja, dat ben ik hè..
Waarom ga je niet effe lekker ergens anders mensen bekritiseren, want je draagt nul komma niks bij aan dit topic. Tot nu toe heb je er alleen maar voor gezorgd dat mensen dit topic gaan mijden vanwege je gezever.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 18:26 schreef Maanvis het volgende:
hoera beloon elkaars negativiteit nog eens daarmee help je mensen aan het werk!
onder de OP heb ik een vacature geplaatst, ik heb Little dolls tips gegeven en zelfs uitgezocht dat ze in nederland kan komen werken, dus hoezo draag ik niets bij?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Waarom ga je niet effe lekker ergens anders mensen bekritiseren, want je draagt nul komma niks bij aan dit topic.
ook niet als de tip voor ontzettend veel mensen (waaronder mezelf) wel heeft gewerkt?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tips moeten wel realistisch blijven. 'Oh, heb je geen geld? Leen het van je ouders!' noem ik geen bruikbare tip.
Maar mensen willen geen andere moeilijk benaderbare sollicitanten aannemen die niet enthousiast zijn over het bedrijf waar de hr mevrouw of meneer waarschijnlijk al jaren werkt. Je probeert wel hun nieuwe collega te worden. Dan is het toch logisch dat die mensen worden aangenomen die open, enthousiast en vriendelijk overkomen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:24 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Tsja als de bijstand langzaam in je nek begint te hijgen ben je niet meer zo kieskeurig. Daarnaast heeft men ook gezegd dat ze mij een moeilijk benaderbaar vinden, straal geen enthousiasme uit of lach te weinig. Kortom een gereserveerd persoon noemen ze dat.
Nee, want dat is precies jouw probleem. Jij gaat alleen maar uit van je eigen situatie, een beetje doordenken dat anderen niet in die positie zitten heb ik je nog niet op kunnen betrappen. In feite roep je precies hetzelfde wat al die andere werkenden roepen: 'Ik snap niet dat je geen werk kunt vinden! Er zijn toch banen zat?' De zaken liggen er tegenwoordig wat anders bij.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ook niet als de tip voor ontzettend veel mensen (waaronder mezelf) wel heeft gewerkt?
Ik wens je een fijne loopbaan toenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:07 schreef Kholdstrike het volgende:
Wat een onzin, het is gewoon een hint in de juiste richting, als het niet aan je situatie voldoet dan bedenk je maar wat anders, jij gaat er gelijk vanuit dat het allemaal moeilijk moeilijk is (hetzelfde dus als wat ik zeg alleen dan omgekeerd) en daarmee ontneem je iemand alleen maar het vertouwen in het vinden van een baan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee, want dat is precies jouw probleem. Jij gaat alleen maar uit van je eigen situatie, een beetje doordenken dat anderen niet in die positie zitten heb ik je nog niet op kunnen betrappen.
Ze had het ook positief kunnen oppakken en de vacaturesites in Tilburg gaan checken. Want da's gewoon maar 1,5 uur met het OV.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, en LIttle Doll heeft zoveel aan je tips gehad, dat ze geen zin meer heeft om hier te reageren. Dankzij jou. Congrats.
Ik zie maanvis hier zelden de problemen van 1 kant belichten en maar met 1 oplossing komen. Hij heeft wel een beetje gelijk het is namelijk erg makkelijk om maar gewoon te zeuren over de arbeidsmarkt en overal de schuld proberen te zoeken in plaats van bij jezelf te raden te gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nee, want dat is precies jouw probleem. Jij gaat alleen maar uit van je eigen situatie, een beetje doordenken dat anderen niet in die positie zitten heb ik je nog niet op kunnen betrappen.
Voor het UWV is werk tot 2 uur reistijd passend hè?quote:
wat is er mis met 1,5 uur OV dat heb ik 6 jaar zonder problemen gedaan (1,5 uur enkele reis)quote:
Vijf jaar lang gedaan hoorquote:
Ik heb voor Little dolls gekeken bij de belgische vestiging van het bedrijf waar ik werk, maar netwerken moet je wel met verstand doen, als zij daar faalt sta ik voor lul.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik een beetje mis in deze reeks is netwerken (klinkt heel hip maar is het niet) de meesten hier zullen vast werkende vrienden, kennisen of familie leden hebben. Het kan heel erg goed helpen om deze eens te vragen of je vrijblijvend een dagje mee mag lopen, of ze uberhaupt te vragen wat voor werk ze doen en hoe dat is en dat je nog iets zoekt... veel meer hoeft het niet te zijn.
Precies hetzelfde bij jou: je staat er helemaal niet bij stil dat sommige mensen wellicht in een andere situatie zitten dan jezelf. En volgens het UWV moet je elk kutwerk aannemen, maar dat betekent nog niet dat je dat ook maar moet doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wat is er mis met 1,5 uur OV dat heb ik 6 jaar zonder problemen gedaan (1,5 uur enkele reis)
Dat valt heel erg mee hoor, je mag het eerste half jaar op passend werk solliciteren (dus in jouw branche, omgeving, en op je niveau), het volgende half jaar moet je een niveau lager solliciteren en iets verder, en na een jaar moet je op alles solliciteren. Kortom je bent weer onnodig negatief aan het doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Precies hetzelfde bij jou: je staat er helemaal niet bij stil dat sommige mensen wellicht in een andere situatie zitten dan jezelf. En volgens het UWV moet je elk kutwerk aannemen, maar dat betekent nog niet dat je dat ook maar moet doen.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb voor Little dolls gekeken bij de belgische vestiging van het bedrijf waar ik werk, maar netwerken moet je wel met verstand doen, als zij daar faalt sta ik voor lul.
omschrijf die 'andere situatie' dan eens? Want ik denk dat dat de gemiddelde werkloze in dezelfde situatie zit..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Precies hetzelfde bij jou: je staat er helemaal niet bij stil dat sommige mensen wellicht in een andere situatie zitten dan jezelf. En volgens het UWV moet je elk kutwerk aannemen, maar dat betekent nog niet dat je dat ook maar moet doen.
Waarom ga jij er dan gelijk vanuit dat het voor haar allemaal moeilijk moeilijk is?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Uhu, maar we weten niets van het privéleven van Little_Dolls en haar (thuis)situatie, behalve dat ze een jaar werkloos is
Typische minister Henk Kamp uitspraak. Het is de schuld van de werkzoekende.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:03 schreef Bosbeetle het volgende:
als er geen werk of geen geld meer is snap ik het maar als er iemand anders op jouw plek wordt aangenomen doe je iets verkeerd.
En in welke situatie levert het meer werk op als je alles negatief belicht en niet alle opties probeert?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Uhu, maar we weten niets van het privéleven van Little_Dolls en haar (thuis)situatie, behalve dat ze een jaar werkloos is, en ik kan me voorstellen dat ze dat hier ook niet aan de grote klok gaat hangen. Daarbij is het niet eens gezegd dat ze wel recht heeft/had op WW of dat ze bijstand trekt, aangezien je bij WW moet voldoen aan een 26 uit 36 weken-eis.
Je moet inderdaad positief blijven, maar jullie lijken voor het gemak te vergeten dat elke situatie anders is.
nee een typische bosbeetle uitspraak omdat ik het niet snap. Zoals ik al zei ik heb allerlei werk gedaan van schoffelen tot boeken in doosjes stoppen tot ladders bouwen... ze wilden me altijd terug.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Typische minister Henk Kamp uitspraak.
net zoals je niet weet of tips die maanvis aandraagt niet bij sommigen een lampje doen branden....quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit is internet yo. Je weet helemaal niet of die mensen ook zo zijn naar bedrijven toe of tijdens sollicitatiegesprekken.
Nou ik zou zeggen, kijk naar haar post over dat winkelbedrijf, ik denk dat dat niet gelogen is dat de cheffin zei dat ze iets miste bij haar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit is internet yo. Je weet helemaal niet of die mensen ook zo zijn naar bedrijven toe of tijdens sollicitatiegesprekken.
Ik denk dat de "het interesseert me niet waar ik werk als ik er maar geld voor krijg" houding toch wel door sijpelt in zo'n gesprek. Je moet toch enthousiast overkomen ook al moet je de hele dag poffertjes gaan bakken ofzo...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
m'n zus rijdt iedere dag vanaf zwijndrecht naar den bosch, da's best te doen en ze vindt het helemaal niet erg, voor jou nog iets verder maar at moet ook te doen zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag dus ook een sollicitatie verstuurd voor een vacature in Den Bosch. Vanuit Rotterdam zal dat best een stukkie sturen zijn en wennen tov de 12KM fietsen die ik tot voor kort had.
Ik denk niet dat je situatie te vergelijken is met iemand die al een jaar werkloos is.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben het wel een beetje met bosbeetle en maanvis eens. Na een arbeidsverleden van 23 jaar nu voor het eerst in mijn leven werkloos. Kan dat nu wel heel onrechtvaardig gaan vinden en niet mee willen doen met het inderdaad redelijk hypocriete sollicitatiespelletje, maar ja het is niet anders.
Vandaag dus ook een sollicitatie verstuurd voor een vacature in Den Bosch. Vanuit Rotterdam zal dat best een stukkie sturen zijn en wennen tov de 12KM fietsen die ik tot voor kort had.
Wil jij beweren dan dat je werkt voor je plezier?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik wens je een fijne loopbaan toen![]()
Nee geen enkele situatie is vergelijkbaar. Iedereen heeft zijn plussen en zijn minnen in een werkloosheid situatie. Mijn overduidelijke minpunt is mijn leeftijd van 42 waarmee je gewoon "oud" bent op de arbeidsmarkt en het feit dat ik zo'n beetje op jet hoogtepunt van mijn werkende leven, met bijbehorend inkomen, werkloos wordt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je situatie te vergelijken is met iemand die al een jaar werkloos is.
Ja zelfs toen ik wat prut baantjes deed vond ik het leuker dan thuis hangen.... en het werk waarvoor ik geleerd heb vind ik ontzettend leukquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:23 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Wil jij beweren dan dat je werkt voor je plezier?
Het is dat ik geen enorme kosten heb zoals jij, maar ik zie het met leden ogen aan wat er moet gebeuren als ik jouw leeftijd heb.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens betekent bovenstaande ook dat ik MEER dan 30% in inkomen achteruit ga. Dus ook voor mij, met een gezin met 3 kinderen, is het zaak met bloedspoed ander werk te vinden. Ondanks dat ik pas 2 dagen officieel werkloos ben.
Ik hoop dat je wel goed onderhandelt over je salaris. Op zijn minst marktconform. Want achteruitgang in salaris is niet prettig. Ook al heb je een baan. Want anders ga je toch denken of je ergens anders niet beter kan verdienen. Je toekomstige werkgever heeft er dus ook baat bij je een goed salaris aan te bieden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee geen enkele situatie is vergelijkbaar. Iedereen heeft zijn plussen en zijn minnen in een werkloosheid situatie. Mijn overduidelijke minpunt is mijn leeftijd van 42 waarmee je gewoon "oud" bent op de arbeidsmarkt en het feit dat ik zo'n beetje op jet hoogtepunt van mijn werkende leven, met bijbehorend inkomen, werkloos wordt.
Ik ga er nu al vanuit dat ik hoogstwaarschijnlijk tegen een lager inkomen verder van huis werk zal moeten accepteren, in de hoop dat ik nog 1 keer uit het "dal" omhoog kan krabbelen.
Dus ja ook IK heb mijn pijnpunten waar ik mee zal moeten leven.
Wie heeft het hier over thuis hangen, zelfs al heb je geen werk dan zijn er nog meerdere dingen die leuker zijn dan werken. Uiteindelijk doe jij het ook gewoon voor de kneten en niet voor iets anders.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja zelfs toen ik wat prut baantjes deed vond ik het leuker dan thuis hangen.... en het werk waarvoor ik geleerd heb vind ik ontzettend leuk![]()
Gek hè
Ik heb gelukkig nog wel even lucht, dus accepteer niet de eerste en beste baan. Probeer uiteraard eerst een baan met gelijkwaardig inkomen te vindenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:31 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wel goed onderhandelt over je salaris. Op zijn minst marktconform. Want achteruitgang in salaris is niet prettig. Ook al heb je een baan. Want anders ga je toch denken of je ergens anders niet beter kan verdienen. Je toekomstige werkgever heeft er dus ook baat bij je een goed salaris aan te bieden.
Ik vind het jammer dat je niet door hebt wat het betekend om een hersenletsel te hebben. Daar kun je aardig wat beperkingen van hebben. Het hebben van een hersenletsel verklaar hier erg waarom Little-Dolls reageert zoals ze reageert.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze had het ook positief kunnen oppakken en de vacaturesites in Tilburg gaan checken. Want da's gewoon maar 1,5 uur met het OV.
Sommige mensen zitten anders in elkaar dan je denkt ik lees ook vaak voor de lol wiskunde boeken, en vakliteratuur.... toen ik werkloos was heb ik een evolutie model voor muziek proberen te programmeren...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:34 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over thuis hangen, zelfs al heb je geen werk dan zijn er nog meerdere dingen die leuker zijn dan werken. Uiteindelijk doe jij het ook gewoon voor de kneten en niet voor iets anders.
Dat is ook zeker waarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:36 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je niet door hebt wat het betekend om een hersenletsel te hebben. Daar kun je aardig wat beperkingen van hebben. Het hebben van een hersenletsel verklaar hier erg waarom Little-Dolls reageert zoals ze reageert.
Denk je niet dat ze dan wel in de ziektewet zat?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:36 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je niet door hebt wat het betekend om een hersenletsel te hebben. Daar kun je aardig wat beperkingen van hebben. Het hebben van een hersenletsel verklaar hier erg waarom Little-Dolls reageert zoals ze reageert.
Ze verwachten dan zeker dat je zittend werk doet. Lijkt me overigens wel pijnlijk. Rug gebruik je overal voor.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef Mirjam het volgende:
ik ben voorlopig ziekgemeld en heb voor die periode vrijstelling van solliciteren gekregen.
een dubbele hernia (die er al rruim 3,5 jaar zit) is geconstateerd, en niemand zich afvragen waarom ik zo slecht functioneerde, maar wel gewoon verwachten dat ik fulltime ga werken
Dat dacht ik dus helemaal bij die laatste sollicitatie. Alleen jammer hoe hypocriet iemand kan zijn door op het laatste tóch nog te zeggen dat je niet meer moet terug komen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens little_dolls een jaar lang werkloos is lang maar het kan zomaar ineens gaan rollen. Mijn vriendin was ook een jaar lang werkloos en nu zijn 2 instellingen aan haar aan het trekken ze willen haar allebei graag hebben... soms kan de situatie in eens omslaan.
En WTF wil je hier nu weer mee zeggen?!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:36 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Vertel wat meer over jezelf als je dat wilt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:09 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jullie kennen me godverdomme niet eens.
Ja, maar die meisjes zouden sowieso aangenomen worden. Het was alleen mijn contract wat een proefcontract was (voorlopig). De anderen waren jobstudenten en zouden na de vakantie vast kunnen beginnen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:19 schreef jcdragon het volgende:
Little_Dolls, ik heb even snel jouw verhaal gelezen. Die winkeleigenaar dus meer mensen laten komen voor het proefwerken. Misschien was ze van plan om maar een persoon aan te nemen en wilde ze weten wie het meest geschikt is. Maar ik vond het ook wel minder dat ze steeds tegen je zei dat alles goed was terwijl ze dat dus niet vond. In ieder geval veel succes met solliciteren.
Liever niet op internet.quote:Vertel wat meer over jezelf als je dat wilt.
bizar he?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ken ook wel wat mensen die voor vrij veel procent goedgekeurd zijn maar echt geen werk kunnen doen. Een goede vriend van mij zit met een schildklier probleem die kan echt niet aan het werk, een gesprek is zelfs al te vermoeiend voor hem vaak maar hij is wel 75% goedgekeurd dus zou wel kunnen werkenraar werk dat minder inspannend is dan een geprek..
is bijzonder pijnlijk. ook lang zitten kan ik niet, dat doet zo veel pijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:03 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ze verwachten dan zeker dat je zittend werk doet. Lijkt me overigens wel pijnlijk. Rug gebruik je overal voor.
Inderdaad; heel triest deze situatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ken ook wel wat mensen die voor vrij veel procent goedgekeurd zijn maar echt geen werk kunnen doen. Een goede vriend van mij zit met een schildklier probleem die kan echt niet aan het werk, een gesprek is zelfs al te vermoeiend voor hem vaak maar hij is wel 75% goedgekeurd dus zou wel kunnen werkenraar werk dat minder inspannend is dan een geprek..
Mijn excuses dat heb ik verkeerd uitgedrukt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:09 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
En WTF wil je hier nu weer mee zeggen?!
Trouwens, ik zal dat voor mezelf wel kunnen uitmaken.
Jullie kennen me godverdomme niet eens.
Dat heeft er enerzijds mee te maken dat te veel modeziektes tot afkeuren kunnen leiden. Anderzijds zijn er volgens mij ook nog behoorlijk wat toneelspelers. Lui die een lichamelijke kwaal simuleren, maar vervolgens wel gaan zwartwerken om de uitkering aan te vullen. Dat soort lui moeten ze per direct elke vorm van uitkering ontzeggen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:33 schreef Mirjam het volgende:
[..]
bizar he?
ik hoor zóveel van zulke verhalen.
en ik kén dus gewoon mensen die niks hebben maar wel 100% afgekeurd zijn.
die scheefheid maakt het nog vreselijker.
Volgens mij bepaal jij dat niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:06 schreef Maanvis het volgende:
Oke hoor maar dan moet je wel een positieve houding hebben, dit is niet het 'uit hier je frustraties op werkgevers die je maar neit aannemen' topique.
Ze hebben vaak 100den sollicitanten dus logisch dat ze niet iedereen een brief sturen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:05 schreef Rhalius het volgende:
Niet aangenomen worden kan frustrerend zijn, als je zelf het gevoel hebt dat je je best gedaan hebt met je sollicitatie en dat je alle benodigde kwaliteiten in huis hebt, dan kan het onbegrijpelijk lijken dat ze iemand anders gekozen hebben.
En niet alle werkgevers zijn even netjes in hun afhandeling van sollicitaties, veel laten er gewoonweg helemaal niets horen als je een sollicitatie brief stuurt, en als je afgewezen wordt dan krijg je daar ook niet altijd een reden voor.
Daarom lees ik nog wel hier, maar post ik niet (meer).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:31 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zie hier behoorlijk veel posts over de situatie van Little_Dolls die worden beredeneerd vanuit de Nederlandse situatie: UWV, WW, bijstand, regels met betrekking tot het accepteren van banen, etc. Die hele situatie is in dit geval helemaal niet van toepassing, aangezien zij een Vlaamse is. Ander land, andere regelgeving.
Ook denk ik dat enkele users hun persoonlijke omstandigheden nogal gemakkelijk projecteren op een ander, zonder dat ze zich afvragen of ze wel een volledig beeld hebben van de omstandigheden van de persoon over wie ze oordelen. En dan krijg ik ook nog sterk de indruk dat voor sommigen "helpen" gelijk staat aan (andere) werkzoekenden een trap onder hun achterste geven. Daarmee worden de mensen die hier posten voor steun, of uitwisseling van ervaringen, of het wegschrijven van frustratie het topic uitgejaagd.
Wat staat er ook al weer in de OP? Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic. Zullen we weer aan de slag gaan (hihi,![]()
![]()
) met dat uitgangspunt ?
Voor sommige mensen helpt het, maar anderen denken dan 'het heeft toch geen zin te solliciteren want alle werkgevers zijn kut, kijk maar in Werkzoekend #49'quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:22 schreef Domme_Gans het volgende:
Stoom afblazen in een groep met mensen die in het zelfde schuitje zitten kan anders behoorlijk helpen.
ik heb dat gelezen en het kwam op mij aqls stoomafblazen overquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor sommige mensen helpt het, maar anderen denken dan 'het heeft toch geen zin te solliciteren want alle werkgevers zijn kut, kijk maar in Werkzoekend #49'
wat doe je zuur?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor sommige mensen helpt het, maar anderen denken dan 'het heeft toch geen zin te solliciteren want alle werkgevers zijn kut, kijk maar in Werkzoekend #49'
Absolute onzin natuurlijk. Stoom afblazen helpt wel degelijk. Wat ben jij een zuur menneke.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze hebben vaak 100den sollicitanten dus logisch dat ze niet iedereen een brief sturen.
Bovendien ging hier de sfeer van het constructief tips geven naar een 'zeik hier op werkgevers die ons niet aannemen' , waar je als werkzoekende gewoon niets aan hebt.
je mag best je frustraties kwijt maar daardoor werden positieve dingen ondergesneeuwd (en alle tips werden afgefakkeld vanwege deze negativeit)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat doe je zuur?
zo gek is het niet dat mensen hier komen zeuren en boos zijn, ik heb dit topic daar ook voor gebruikt.
waar moet je anders je frustraties kwijt?
laat 'ons' lekker
welneequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je mag best je frustraties kwijt maar daardoor werden positieve dingen ondergesneeuwd (en alle tips werden afgefakkeld vanwege deze negativeit)
Misschien ligt het aan de manier hoe je de tips brengt. Je komt nogal agressief en bot over naar mijn mening. Bij little_dolls was je eerste constatering dat er iets mis met HAAR moet zijn als zij langer dan 1 jaar werkloos is. Je tips zijn goed, maar je kan het ook op een andere manier brengen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je mag best je frustraties kwijt maar daardoor werden positieve dingen ondergesneeuwd (en alle tips werden afgefakkeld vanwege deze negativeit)
Dat kwam doordat ze zei dat ALLE werkgevers schuld eraan hadden hèquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:43 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan de manier hoe je de tips brengt. Je komt nogal agressief en bot over naar mijn mening. Bij little_dolls was je eerste constatering dat er iets mis met HAAR moet zijn als zij langer dan 1 jaar werkloos is. Je tips zijn goed, maar je kan het ook op een andere manier brengen.
En sociaal incapabel als je bent, interpreteer jij dat natuurlijk letterlijkquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kwam doordat ze zei dat ALLE werkgevers schuld eraan hadden hè
als ze het daarna nog 3x herhaalt en 5 users instemmendquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:29 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En sociaal incapabel als je bent, interpreteer jij dat natuurlijk letterlijk
Het komt van beide kanten, maar geef toe. Doordat er meer werkelozen zijn dan vacatures kunnen werkgevers muggenziften en op de kleinste afwijking je al wegsturen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kwam doordat ze zei dat ALLE werkgevers schuld eraan hadden hè
Een vicieuze cirkel tot gevolg. Bijstanders roepen dat het bedrijfsleven ze niet aanneemt omdat ze een puntje missen. Het bedrijfsleven roept dat bijstanders te veel missen, en de overheid als tussen persoon kijkt er naar en haalt zijn schouders op.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:39 schreef Maanvis het volgende:
ik spreek wel eens mensen uit het bedrijfsleven hierover en die willen sowieso niemand uit de bijstand aannemen, omdat zij echt niet kunnen brengen wat nodig is.
en als de klik er wel is nemen ze je gewoon wel aan. vaak is het zoveel belangrijker dat je gewoon goed met je toekomstige team overweg kan en dat je het werk naar behoren kunt uitvoeren, dan dat je top of the bill bent maar dat het team je niet magquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:37 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Het komt van beide kanten, maar geef toe. Doordat er meer werkelozen zijn dan vacatures kunnen werkgevers muggenziften en op de kleinste afwijking je al wegsturen.
ik ook. bijstandtrekkers kosten bijna niets en als je ze permanent afschrijft voor de arbeidsmarkt en er verder geen aandacht aan besteedt (dus niet allemaal UWV mannetjes er op zetten) dan zijn er geen extra kosten aan en kunnen ze lekker hun hele leven in de bijstand blijven zitten zonder dat de maatschappij daar veel nadeel van ondervindt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:41 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Een vicieuze cirkel tot gevolg. Bijstanders roepen dat het bedrijfsleven ze niet aanneemt omdat ze een puntje missen. Het bedrijfsleven roept dat bijstanders te veel missen, en de overheid als tussen persoon kijkt er naar en haalt zijn schouders op.
Absoluut maar vergeet niet dat werkelozen geen keuze hebben, zij willen werken, niet omdat ze vrijwillig willen, maar omdat een man met de zeis achter hun staat die wij rekeningen noemen. Als je werkt en je bent zoekende straal je wat anders uit dan wanneer je werkeloos bent en je moet. Ik ben al eens afgewezen omdat ik het te graag wilde. Hoe krom is dat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en als de klik er wel is nemen ze je gewoon wel aan. vaak is het zoveel belangrijker dat je gewoon goed met je toekomstige team overweg kan en dat je het werk naar behoren kunt uitvoeren, dan dat je top of the bill bent maar dat het team je niet mag.
Gemiddeld 1000 euro per persoon. Komt op een totaal bedrag uit van 453 120 000 euro dat maandelijks word uitgegeven. Op jaar basis komt dat neer op 5.437.440.000 miljard, laat staan de extra kosten die sowieso er aan zijn verbonden met andere subsidies en uitkeringen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ook. bijstandtrekkers kosten bijna niets en als je ze permanent afschrijft voor de arbeidsmarkt en er verder geen aandacht aan besteedt (dus niet allemaal UWV mannetjes er op zetten) dan zijn er geen extra kosten aan en kunnen ze lekker hun hele leven in de bijstand blijven zitten zonder dat de maatschappij daar veel nadeel van ondervindt.
om ze op de arbeidsmarkt te laten werken kost nog meer, want zoals gezegd het bedrijfsleven heeft niets aan die mensen, ze zijn minder productief, lopen qua kennis achter, zijn vaker ziek en hebben een slechtere motivatie (dat zijn niet mijn woorden maar van mensen uit het bedrijfsleven die er over gaan).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:54 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Gemiddeld 1000 euro per persoon. Komt op een totaal bedrag uit van 453 120 000 euro dat maandelijks word uitgegeven. Op jaar basis komt dat neer op 5.437.440.000 miljard, laat staan de extra kosten die sowieso er aan zijn verbonden met andere subsidies en uitkeringen.
Het is jammer dat die gedachte heerst. Net zoals met de gedachte over buitenlanders heb je goede en slechte er tussen zitten. Toch lijkt het mij sterk dat iemand die qua diploma's hoog is opgeleid voor bedrijven niet interessant is dan iemand zonder diploma's. Het is het al om stereotype van bijstanders die hen de das om doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
om ze op de arbeidsmarkt te laten werken kost nog meer, want zoals gezegd het bedrijfsleven heeft niets aan die mensen, ze zijn minder productief, lopen qua kennis achter, zijn vaker ziek en hebben een slechtere motivatie (dat zijn niet mijn woorden maar van mensen uit het bedrijfsleven die er over gaan).
Er zijn ook hoogopgeleiden die niet in de bijstand gezeten hebben, die zijn voor bedrijven nog interessanter.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:03 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Het is jammer dat die gedachte heerst. Net zoals met de gedachte over buitenlanders heb je goede en slechte er tussen zitten. Toch lijkt het mij sterk dat iemand die qua diploma's hoog is opgeleid voor bedrijven niet interessant is dan iemand zonder diploma's. Het is het al om stereotype van bijstanders die hen de das om doen.
Ik zou niet zeggen dat je moeilijk aan werk kan komen in de sector waarvoor je bent opgeleid. Je geeft ze daarmee alleen maar een stok om jou mee te slaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:24 schreef vencodark het volgende:
Ik tik net een brief uit voor een vacature bij La Place. In mijn sector (maatschappelijk werk) kan ik nog niets vinden en ik heb ook altijd graag gewerkt in de horeca en voedselindustrie.
Is het nou vreemd om dit in deze brief te benoemen dat ik dus, gezien mijn opleiding, ook graag bij La Place zou werken, mede doordat er het in mijn sector moeilijk is? En dat ik daarbij sowieso ervaring heb in de horeca dus mij toch wel voor 100% inzet.
Afhankelijk van hoe je het omschrijft natuurlijk. Ik denk namelijk dat men het bij een eventueel gesprek toch wel zal bevragen. Daarom ben ik liever eerlijk.
Ja, dat is zo. Het was ook allemaal nog maar een beetje klad maar hoe vat ik het dan samen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zou het niet zeggen dat je moeilijk aan werk kan komen in de sector waarvoor je bent opgeleid. Je geeft ze daarmee alleen maar een stok om jou mee te slaan.
Ik doe het altijd wel. Want straks bekijken ze jouw CV en denken ze dat ze de verkeerde sollicitant hebben of ze vinden het gek dat je op hun gesolliciteerd hebt waarvan de motivatie uitblijft, dan is het niet verwonderlijk dat je geen reactie of een afwijzing krijgt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat je moeilijk aan werk kan komen in de sector waarvoor je bent opgeleid. Je geeft ze daarmee alleen maar een stok om jou mee te slaan.
Ik ben zelf liever ook eerlijk. Het ligt eraan hoe je het omschrijft maar het zal hun een zorg zijn waarom je moeilijk aan werk komt want het betreft een heel andere sector. Het gaat hun om andere kwaliteiten. Al begrijp ik dat het een lastige kwestie is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:44 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik doe het altijd wel. Want straks bekijken ze jouw CV en denken ze dat ze de verkeerde sollicitant hebben of ze vinden het gek dat je op hun gesolliciteerd hebt waarvan de motivatie uitblijft, dan is het niet verwonderlijk dat je geen reactie of een afwijzing krijgt.
Dat is ook een goede ja.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb in de trant staan van "hoewel mijn ervaring in uw sector gering is kan ik u wellicht op andere punten overtuigen" dan je sterke punten opnoemen.
Ik zie dit als een tip. Heel erg bedankt!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb in de trant staan van "hoewel mijn ervaring in uw sector gering is kan ik u wellicht op andere punten overtuigen" dan je sterke punten opnoemen.
Het belangrijkste is dat je een positieve draai geeft aan je motivatie om te solliciteren. Je kunt voor de constructie van CantFazeMe kiezen, waarbij je meer de nadruk op je goede eigenschappen legt. Je kunt natuurlijk ook proberen dwarsverbanden te leggen tussen je opleiding en het werk waarop je solliciteert. Aangezien je al horeca-ervaring hebt, heb je misschien ook ontdekt dat er zaken uit je opleiding van pas komen in dat werk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Het was ook allemaal nog maar een beetje klad maar hoe vat ik het dan samen?
Ze zien dat ik hoogopgeleid ben, dus wat kom ik bij hun doen? Snap je?
Ik heb net op zend gedrukt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat je een positieve draai geeft aan je motivatie om te solliciteren. Je kunt voor de constructie van CantFazeMe kiezen, waarbij je meer de nadruk op je goede eigenschappen legt. Je kunt natuurlijk ook proberen dwarsverbanden te leggen tussen je opleiding en het werk waarop je solliciteert. Aangezien je al horeca-ervaring hebt, heb je misschien ook ontdekt dat er zaken uit je opleiding van pas komen in dat werk.
tofquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:27 schreef caroline88 het volgende:
Eerste gesprek ging heel plezierig en maandagochtend heb ik een tweede gesprek
(ben nu een van twee kandidaten)
Sent items?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb net op zend gedrukt.Ik heb toch niets te verliezen en ik vond mijn brief wel goed hoor.
Besef nu wel dat ik geen kopie heb gemaakt, shit.
Ik heb ongeveer geschreven dat ik dus in een moeilijke sector afgestudeerd ben, er veel concurrentie is en de banen niet voor het oprapen liggen. Aansluitend dat ik ervaring heb in de voedsel -en horecabranche en daar regelmatig in mijn werk naar terugkeer. En dat het mijn ambitie niet is om werkloos thuis te zitten maar om te werken.
Ik heb ook die ene zin ongeveer gebruikt, dat mijn opleiding en werkervaring niet overal goed aansluit op de vacature maar dat ik wel een aantal eigenschappen heb die ik bij elke baan meeneem. Deze heb ik uiteraard ook benoemd. Ik heb de nadruk duidelijk gelegd dat ik in beide branches graag werk en heel gemotiveerd ben om veel te werken. Dat ik gemotiveerd ben blijkt ook wel dat ik vanuit Goes naar Bergen op Zoom wil komen om bij hun aan de slag te gaan.
Dat idee.
Baal nu wel dat ik geen kopie heb gemaakt, kan ik het niet nalezen en jullie niet laten lezen.![]()
Goeddeels het sorteren en uitdelen van inkomende en uitgaande post in een organisatie. Leuk als beginnende functie binnen de sector maar na enkele jaren heb ik 't wel gezien. Documentaire informatievoorziening is botweg een 'dure' naam voor interne postbodequote:
Als je geluk hebt sturen ze een bevestiging met attachments.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het was op hun site via een sollicitatieformulier.
Wel een bevestiging, geen bijlagen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je geluk hebt sturen ze een bevestiging met attachments.
Dat is wel schrijnend ik zou ze iig even terug mailen over die fout.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:16 schreef das_phantom het volgende:
Na zes weken afgewezen voor een onbetaalde werkplaats en dan noemen ze me ook nog een mevrouw.
Probeer het gewoonquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oeh, ik heb een hele leuke vacature gezien. Die is echt op mijn lijf geschreven. Ik voldoe niet helemaal aan de eisen, maar voor het grootste gedeelte wel. Wel weer als chauffeur, maar niet bij een transportbedrijf.
als je een goede indruk achter kunt laten; langsbrengenquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat is beter? De sollicitatiebrief op de post doen of hem langs brengen?
Dat moet wel lukken. En het voordeel daarvan lijkt me dat ze een gezicht bij de naam hebben. Dan ben je niet één van de velen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je een goede indruk achter kunt laten; langsbrengen
Dat ligt er maar net aan in welke sector/bedrijf je solliciteert of dat zo is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:47 schreef Rhalius het volgende:
probleem is dat vele sollicitaties langs een hoofdkantoor gaan. Erg lastig om daar een sollicitatie brief voor te schrijven, je moet ook nog maar zien waar ze je willen plaatsen.
Fijn! Gefeliciteerdquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:49 schreef Aloria het volgende:
Ik heb net te horen gekregen dat mijn 0 uren contract omgezet wordt naar 20 uur![]()
gefeliciteerdquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:49 schreef Aloria het volgende:
Ik heb net te horen gekregen dat mijn 0 uren contract omgezet wordt naar 20 uur![]()
Volgens Maanvis is dat makkelijk te doen. Slechts vier uur rijden per dag!quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
Godver. Even gebeld omdat niet duidelijk was of de contactpersoon man of vrouw was. Blijkt die vacature niet bij het hoofdkantoor te zijn, maar op een standplaats hier 200 km vandaan.
![]()
![]()
Gaaf hopelijk krijg je het, alle banen die ik wilde viste ik achter het net, ( het afgelopen jaar )quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:39 schreef caroline88 het volgende:
Gefeliciteerd, Aloria!
Vandaag tweede gesprek gehad en met een goed gevoel afgesloten. Als het goed is hoor ik morgen of ik het geworden ben.
Gefeliciteerd, fijn bericht om te krijgen in deze tijd!quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:49 schreef Aloria het volgende:
Als ik alle reiskosten vergoed krijg is het misschien net te doen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Volgens Maanvis is dat makkelijk te doen. Slechts vier uur rijden per dag!
jankzakquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Volgens Maanvis is dat makkelijk te doen. Slechts vier uur rijden per dag!
3 jaar? Damn... Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Meer dan drie jaar werkloos geweest, tussendoor wat vrijwilligerbaantjes gehad.
Per morgen start ik in een fulltime baan voor een goed salaris bij een heel leuk bedrijf op een kwartiertje rijden. Uitzendcontract maar dat heeft enkel met de reorganisatie/vacaturestop te maken.
Gefelcitieerdquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Per morgen start ik in een fulltime baan voor een goed salaris bij een heel leuk bedrijf op een kwartiertje rijden. Uitzendcontract maar dat heeft enkel met de reorganisatie/vacaturestop te maken.
Damn 3 jaar werkloos geweestquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Vind het frappant dat Maanvis niet heeft zitten te zeiken dat het allemaal zijn schuld is dat hij drie jaar werkloos is (quote:
gefeliciteerd! Om welke functie gaat het?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Mooi! Iets waarvoor ik momenteel kijk; in een dienstenchequebedrijf. Daar heb ik nl. nog stage gevolgd via school. Heel lieve mensen daar die elkaar met respect behandelen!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:32 schreef caroline88 het volgende:
Dank voor jullie felicitaties.
Ik werk in de secretarieel-administratieve ondersteuning; de nieuwe functie omvat meer administratief werk wat altijd nuttig kan zijn om aantoonbare werkervaring in te hebben.
Na gisteren weer iemand met een goed bericht! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Goed om je aandacht naar andere vacatures te verleggen als de sector van je eerste keus je geen kansen biedt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:45 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Mooi! Iets waarvoor ik momenteel kijk; in een dienstenchequebedrijf. Daar heb ik nl. nog stage gevolgd via school. Heel lieve mensen daar die elkaar met respect behandelen!
Als dat niets wordt kan ik natuurlijk nog altijd zelf als poetshulp gaan werken, of als thuiszorger, bejaardenverzorger, of iets in die trant.
Ik heb me gerealiseerd dat ik niet meer verder wil gaan in de verkoop... Ik heb momenteel nog wel wat sollicitaties lopen, maar dat is omdat ik voor de verandering weer eens geen reactie krijg. Ik weet nu al dat dat (behalve misschien op 1 recente) waarschijnlijk ook niet meer zal gebeuren, want daarvoor is het al te lang geleden.
Ik ben al die afwijzingen meer dan zat en in de DC administratie/huishoudhulp/verzorging zal het hopelijk wat makkelijker gaan. Zeker als poetsvrouw, omdat je geen ervaring en/of diploma moet hebben en het mooi is voor de mensen te kunnen "zorgen".
Dat zijn de werkgevers van poetsvrouwen die aan huis gaan poetsen en met DC uitbetaald worden. Het bedrijf is verantwoordelijk voor hen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Goed om je aandacht naar andere vacatures te verleggen als de sector van je eerste keus je geen kansen biedt.![]()
Ik vraag me wel af wat een dienstenchequebedrijf doet, want in Nederland heb ik er nog nooit van gehoord.
De enige die ik ken met die opleiding heeft een baan die niets met die opleiding van doen heeft. Misschien heb je nog andere dingen die aanknopingspunten bieden voor werk?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht!
Heb mezelf ook weer eens in het vacature zoeken gegooid. Ik weet maar niets passend te vinden met mijn opleiding (Pedagogiek)..... Maakt me heel depri!
Herkenbaar. Althans, bij vriendinnen die dat ook hebben gedaan. Ik heb het idee dat ze liever SPH/MWD hebben dan pedagogiek.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht!
Heb mezelf ook weer eens in het vacature zoeken gegooid. Ik weet maar niets passend te vinden met mijn opleiding (Pedagogiek)..... Maakt me heel depri!
Ik stuur je eventjes een PMquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Soms denk ik ook dat ik beter SPH had moeten doen. Ik heb nu een vacature op het oog die mij wel interesseert en wat redelijk van mijn niveau zou zijn..... Misschien dat ik daar een brief naar stuur. Weliswaar wel een 0 uren invalkracht basis. Maar beter dan niets op dit moment.
Ik word er ook zo nerveus van of ik dat allemaal wel aankan!Telkens denk ik, dat kan ik toch helemaal niet!
Haat aan mijn onzekerheid!
Ik heb daar ook wel last van. Op het eerste gezicht sommige vacatures die me aanspreken.. en dan lees ik ze nog eens en nog eens, en dan ga ik twijfelen. Maar kan ik dat dan wel? etc....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Soms denk ik ook dat ik beter SPH had moeten doen. Ik heb nu een vacature op het oog die mij wel interesseert en wat redelijk van mijn niveau zou zijn..... Misschien dat ik daar een brief naar stuur. Weliswaar wel een 0 uren invalkracht basis. Maar beter dan niets op dit moment.
Ik word er ook zo nerveus van of ik dat allemaal wel aankan!Telkens denk ik, dat kan ik toch helemaal niet!
Haat aan mijn onzekerheid!
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:55 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel last van.Op het eerste gezicht sommige vacatures die me aanspreken.. en dan lees ik ze nog eens en nog eens, en dan ga ik twijfelen. Maar kan ik dat dan wel? etc....
CMV trouwens... MWD was wel handiger denk ik.
CMV is helemaal kutquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:55 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel last van. Op het eerste gezicht sommige vacatures die me aanspreken.. en dan lees ik ze nog eens en nog eens, en dan ga ik twijfelen. Maar kan ik dat dan wel? etc....
CMV trouwens... MWD was wel handiger denk ik.
Ik heb het gevoel dat het allemaal één pot nat is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:58 schreef automatic_ het volgende:
[..]
CMV is helemaal kutNiet lullig bedoeld (al kan dat wel zo overkomen...!) Je bent nog meer afhankelijk van subsidies etc. (althans, de instellingen waar je gaat werken natuurlijk).
Ik had mij ingeschreven voor SPH en ben overgegaan naar MWD. Waarom? Omdat je als MWD-er makkelijker als SPH-er aan de slag kunt gaan, dan andersom.
En qua twijfelen... Je leert het écht pas in de praktijk. Elke instelling werkt anders, dus laat je dat niet teveel afschrikken. Daarnaast is een MWDer heeeeeel rechtlijnig en een CMVer vaak wat "zweverig" en natuurlijk creatiever. Dat kan wel eens goed van pas komen in bepaalde teams!
Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.quote:
Nee, er zit echt wel verschil in. Vooral qua "soort" mensen die bepaalde opleidingen kiezen. Althans, dat was bij mijn opleiding. Ze hebben het in Breda / Den Bosch onder één naam gegooid (Social Work), maar volgens mij gaan ze weer terug naar de drie oude "takken".quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:59 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het allemaal één pot nat is..
appelkruimeltaart![]()
Dat is een feit, maar het is mij al overkomen dat ze op een vacature zeiden dat je een goede opleiding zou krijgen. Ik dacht; leuk, dat zeggen ze niet vaak.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.
Volgens mij weet je precies wat het inhoud als je het werk ook daadwerkelijk aan het doen bent.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.
Juist, dat zag ik ook bij ex-klasgenoten. Juist dat creatieve en "alles kunnen" is echt wel een aanwinst, maar daar laat men het eerst mensen gaan heb ik het idee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Kekaa het volgende:
@automatic_ Komt niet lullig over, ik snap de beredenering. Het is inderdaad te globaal, maar wel leuk. Ik kan heel veel van alles een beetje. Vooral organiseren en plannen van activiteiten e.d. Doelgroep maakt daarbij niet uit.
Ik werk nu 12 uur per week op een BSO (mbo niveau), ook veel plannen en organiseren. Had liever jongerenwerk o.i.d. gedaan, maar dat lukt bijna niet als er genoeg mensen met meer ervaring zijn.
Pabo is ook huilen met de pet op. Als je al aan de slag komt, dan is het als invaller, niet zo gauw als vaste leerkracht.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Elvi het volgende:
Als CMV-er kan ik beamen dat er geen werk is. De meeste ex-klasgenoten werken bij een kinderdagverblijf en ik werk nu bij een klantenserviceAchteraf gezien heb ik er spijt van dat ik 10 jaar geleden met de pabo gestopt ben.
Dat is kut maar het enige dat je kunt doen is het vergeten positieve dingen meenemen en doorgaan..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat is een feit, maar het is mij al overkomen dat ze op een vacature zeiden dat je een goede opleiding zou krijgen. Ik dacht; leuk, dat zeggen ze niet vaak.
Bellen ze dan terug om te zeggen dat je geen ervaring genoeg hebt (dat woord hé)...![]()
Het was ook van een verkoopsvacature, dus eigenlijk interesseert het me niet veel meer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is kut maar het enige dat je kunt doen is het vergeten positieve dingen meenemen en doorgaan..
Als jij een eigen bedrijf hebt, zou je dan liever iemand met ervaring willen of een heel nieuw iemand die je nog alles moet leren wat je allemaal extra tijd/geld kost?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:13 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het was ook van een verkoopsvacature, dus eigenlijk interesseert het me niet veel meer.
Het gaat enkel om dat principe dat je overal maar ervaring voor nodig hebt. Willen ze de onervarenen nu echt geen kansen geven?
Ik zou onervaren werkzoekenden best een kans willen geven! Dat meen ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:13 schreef Joysa het volgende:
[..]
Als jij een eigen bedrijf hebt, zou je dan liever iemand met ervaring willen of een heel nieuw iemand die je nog alles moet leren wat je allemaal extra tijd/geld kost?
Maakt het niet minder vervelend.
Zo mensen, precies hetzelfde als ik. Ik was toch zo negatief hé en ik had geen reden en het was toch allemaal mijn eigen schuld? Wel, bij Paarse_Kiwi ook precies!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:28 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik kan me gelukkig afmelden voor dit topic. Na 3 maanden en zo'n 50 sollicitaties op allerlei functies (van schoonmaak tot functies die aansluiten op mijn opleiding) heb ik per september een baan! Met een flink aantal contracturen dus gelukkig geen 0-uren ofzo. Leuke baan die redelijk in de lijn ligt van waarvoor ik ben opgeleid(welzijnswerk). Tevens bij een grote organisatie dus voldoende ruimte om door te groeien als ik wat anders wil. Leuke leidinggevende dus ik heb er echt zin in!
Het was niet altijd makkelijk om positief te blijven. Elke keer weer moed verzamelen voor een nieuwe sollicitatiebrief, of om een telefoontje te plegen. Van zeker 30 heb ik nooit een reactie gehad, zelfs niet nadat ik telefonisch/per mail contact op heb genomen. 'Die persoon is op vakantie' of 'bel maandag maar terug' etc.
Ik wens iedereen heeeeel veel succes bij het vinden van een (passende) baan. Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden. Neem zo nu en dan een 'vrije dag' of een baaldagje maar daarna gewoon door blijven gaan.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je bij de pakken neer gaat zitten lukt het sowieso niet. Blijf in jezelf geloven en probeer dingen te blijven doen waarvan je zelfvertrouwen krijgt en waardoor het leven leuk blijft. Probeer ook je netwerk op peil te houden, wie weet wat je aan iemand kan hebben. De mensen om je heen kunnen met je meedenken en je natuurlijk helpen gemotiveerd te blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd hoor, van harte!Welzijnswerk is heel mooi!
![]()
Waar lees jij dat ik anderen niet wil helpen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:41 schreef agentstarling het volgende:
kap even met je punt maken allebei dan kunnen degenen die elkaar willen helpen weer gewoon verder daarmee
nee maar die discussie tussen jou en maanvis duurt maar voort en overspoeld het hele topic. Ik snap jullie standpunten wel maar zoek dat anders even via PM uitquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:46 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik anderen niet wil helpen?
Ik breek anderen trouwens niet af en zeg hen niet dat het maar hun eigen schuld is.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:39 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Zo mensen, precies hetzelfde als ik. Ik was toch zo negatief hé en ik had geen reden en het was toch allemaal mijn eigen schuld? Wel, bij Paarse_Kiwi ook precies!
Maar waarschijnlijk hebben nog een heleboel mensen hier die houding! Dat mag niet hoor! Oh, wat een negativiteit toch!Wel even verder lezen hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd hoor, van harte!Welzijnswerk is heel mooi!
Volgende maand kan ik ook weer beginnen met werkzoeken. Echter heb ik alleen maar een vwo-diploma. Ik ga beginnen aan de universiteit en mijn contracten lopen allebei ook af, een omdat ik geen tijd meer heb om daar te werken, en de ander omdat ze geen mensen aannemen alleen in het weekend. Jammer, hopelijk kan ik nog wel iets vindenquote:Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden.![]()
Ik ben de discussie anders niet begonnen en je moet de schuld niet bij mij leggen. Ik wou met niemand discussiëren, alleen even mijn verhaal doen. Ik was verder ook niet van plan hier nog heel lange verhalen te posten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:47 schreef agentstarling het volgende:
[..]
nee maar die discussie tussen jou en maanvis duurt maar voort en overspoeld het hele topic. Ik snap jullie standpunten wel maar zoek dat anders even via PM uit
Dank jequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:54 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Na gisteren weer iemand met een goed bericht! Gefeliciteerd!
Welke job zou je dan willen doen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:50 schreef Daboman het volgende:
Hmm, ziet er naar uit dat er een leuke interne vacature is. Het kriebelt wel, het ligt veel meer bij m'n roots en wat ik leuk vind. Misschien kan ik zelfs ook nog de ploegendienst uit. Veel meer passend bij mijn wensen en wat ik kan dus. Ik heb een deel van m'n brief al af.
Ben wel alweer een tijdje uit de sollicitatiebusiness. Ik heb hier wel een redelijke kans op vast en na een aantal jaarcontracten die om economische redenen niet zijn verlengd vereist het ook wel weer lef om weg te gaan en alweer op de sollicitatietoer te gaan.
Netwerk moet je ook maar net hebben - maar verder ben ik het wel met je eens. Ik werd vaak moedeloos van het uitzichtloze maar ondanks dat ik al lang zonder werk zat en ook geen 21 meer ben, kon ik toch een leuke job vinden (althans dat is mijn indruk na de sollicitatieprocedure, hoe het is weet je pas als je er een tijdje echt gewerkt hebt)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:28 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik wens iedereen heeeeel veel succes bij het vinden van een (passende) baan. Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden. Neem zo nu en dan een 'vrije dag' of een baaldagje maar daarna gewoon door blijven gaan.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je bij de pakken neer gaat zitten lukt het sowieso niet. Blijf in jezelf geloven en probeer dingen te blijven doen waarvan je zelfvertrouwen krijgt en waardoor het leven leuk blijft. Probeer ook je netwerk op peil te houden, wie weet wat je aan iemand kan hebben. De mensen om je heen kunnen met je meedenken en je natuurlijk helpen gemotiveerd te blijven.
Niemand 'heeft zo maar net een netwerk', iedereen die dat heeft heeft er actief aan meegewerkt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:17 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Netwerk moet je ook maar net hebben
Toch heb je daar in de ene branche meer aan dan in de andere.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Niemand 'heeft zo maar net een netwerk', iedereen die dat heeft heeft er actief aan meegewerkt.
tja ik heb zelfs mensen vrachtwagenchauffeur en knecht bij een boer zien worden via hun netwerk. dus ja.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Toch heb je daar in de ene branche meer aan dan in de andere.
Oh, dat zal ik ook niet ontkennen, maar ik heb wel het idee dat die netwerken minder groot zijn dan bij bijvoorbeeld managers. De meeste boerenknechten verwacht ik niet op Linkedin. De meeste chauffeurs ook niet, maar die lullen onderweg zoveel met elkaar dat die zo een netwerk hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
tja ik heb zelfs mensen vrachtwagenchauffeur en knecht bij een boer zien worden via hun netwerk. dus ja.
dat maakt ook niet uit, managers hebben hun netwerk harder nodig, ook om nieuwe zaken aan te boren, voor een chauffeur in loondienst is zo'n netwerk alleen nodig om een nieuwe baan te vinden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:33 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh, dat zal ik ook niet ontkennen, maar ik heb wel het idee dat die netwerken minder groot zijn dan bij bijvoorbeeld managers. De meeste boerenknechten verwacht ik niet op Linkedin. De meeste chauffeurs ook niet, maar die lullen onderweg zoveel met elkaar dat die zo een netwerk hebben.
Ik doelde niet alleen op een zakelijk netwerk, juist ook familie en vrienden. Die mensen hebben ook allemaal een netwerk. Zo kan je via via via soms nog wel ergens aankomen. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 01:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat maakt ook niet uit, managers hebben hun netwerk harder nodig, ook om nieuwe zaken aan te boren, voor een chauffeur in loondienst is zo'n netwerk alleen nodig om een nieuwe baan te vinden.
Jep, het is erg belangrijk om ook dat netwerk goed bij te houden. En als je werk zoekt gewoon ff te melden in je familie en vriendengroepquote:Op woensdag 8 augustus 2012 11:59 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Ik doelde niet alleen op een zakelijk netwerk, juist ook familie en vrienden. Die mensen hebben ook allemaal een netwerk. Zo kan je via via via soms nog wel ergens aankomen. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
En daarnaast om je te steunen, en om mee te blijven draaien en onder de mensen te blijven komen.
Dat is zeker belangrijkquote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jep, het is erg belangrijk om ook dat netwerk goed bij te houden. En als je werk zoekt gewoon ff te melden in je familie en vriendengroep.
Super!! Knap van je dat je doorgaat ondanks de afwijzing. Schouderklopje voor jezelfquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:04 schreef Kholdstrike het volgende:
Ik ben toch wel onder de indruk van me zelf. Laatste paar dagen heb ik massaal brieven er uit gestuurd. 9 in totaal. Afgelopen weekend een dip na weer een afwijzing. Maandag de schouders eronder en vaarwel gezegd tegen Nederland en verder over de grenzen gekeken.
Ik heb een vrij breed georiënteerde opleiding voor een medisch/biologisch laboratorium. Dat is sowieso een lastige wereld om binnen te komen en de crisis maakt het er ook niet beter op. De afgelopen 2 jaar heb ik echter meer als operator in de procestechnologie gezeten en verdween het lab steeds verder uit het zicht. Een plotselinge wetenschappelijke publicatie van mijn stagewerk in 2011 zorgde helaas nog niet voor een verschil, maar het zorgde wel dat ik veel vaker uitgenodigd werd op allerlei ondersteunende kantoorfuncties, waar breedte meer van belang was dan diepte.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 22:15 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Welke job zou je dan willen doen?
Dat is niet niks. Veel succes hoor!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:34 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik heb een vrij breed georiënteerde opleiding voor een medisch/biologisch laboratorium. Dat is sowieso een lastige wereld om binnen te komen en de crisis maakt het er ook niet beter op. De afgelopen 2 jaar heb ik echter meer als operator in de procestechnologie gezeten en verdween het lab steeds verder uit het zicht. Een plotselinge wetenschappelijke publicatie van mijn stagewerk in 2011 zorgde helaas nog niet voor een verschil, maar het zorgde wel dat ik veel vaker uitgenodigd werd op allerlei ondersteunende kantoorfuncties, waar breedte meer van belang was dan diepte.
Ik aas nu op een functie in een afdeling die zich bezig houdt met kwaliteit. Mijn opleiding/ervaringspakket blijkt uitstekend voor een brugfunctie tussen theorie en praktijk binnen de farmaceutische industrie; hier heb ik ook al diverse referenties voor. Mijn vorige baas, een recruiter van mijn werkgever daarvoor en nu ook een nieuwe collega met een achtergrond in dit type werk zien het me allemaal wel doen. Dit is het lange termijn plan. Hiervoor toets ik bijna continu hoe ik er in de markt voor sta en luister ik goed naar feedback en ga er mee aan de slag. Het beïnvloeden van mensen bleek bijv een belangrijke competentie. En dus probeerde ik bijv allerlei stijlen uit om mensen in beweging te krijgen in mijn vrijwilligersfunctie als bondsbestuurder.
Voor een kwaliteitscontrole functie zou ik ook tekenen. Dan ben ik echt bezig met het testen van medicijnen in een laboratorium. Dat zag ik voorbij komen. Maar ik kreeg een beetje een writers block omdat ik dus in de procestechnologie zat en met heel andere dingen bezig was. Maarja, gek genoeg kreeg ik daar wel een kans en in mijn "eigen veld" dus niet. Hoewel, vreemd? Ik ken er genoeg die er meerdere jaren over gedaan hebben om binnen te komen en daarbij soms ook meerdere malen op de sollicitatietoer moesten
MSD is de laatste tijd op een recruiting spree, misschien kun je daar eens informeren (als Oss voor jou te doen is)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:34 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ik heb een vrij breed georiënteerde opleiding voor een medisch/biologisch laboratorium. Dat is sowieso een lastige wereld om binnen te komen en de crisis maakt het er ook niet beter op.
Er zijn natuurlijk sowieso veel meer vacaturewebsites dan alleen monsterboard (wat ik zelf overigens een vervelende website vind), bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:19 schreef Hiya het volgende:
Hoe vinden jullie trouwens vacatures? Niet alle vacatures staan op een monsterboad vermeld en alleen maar op de carreer website van het bedrijf zelf. Vooral bij grotere ondernemingen is dit het geval, maar hoe vind je nu welke bedrijven er bij je in een gebied van 30/50 km zitten?
Ik vind zelf niet veel op monsterboard (veel uitzendbureau) en direct solliciteren bij een bedrijf is beter lijkt me. Maar de bedrijven vinden is wel lastig, iemand tips?
Het is zo'n 125 km, en ze hebben net gereorganiseerd (waardoor ik ze eigenlijk niet echt vertrouw). Als ik echt verlegen om een baan zit is het een optie, maar nu eigenlijk niet. Alsnog bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
MSD is de laatste tijd op een recruiting spree, misschien kun je daar eens informeren (als Oss voor jou te doen is)
MSD zit ook in Haarlem. Misschien dat dat dichterbij is?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 19:56 schreef Daboman het volgende:
[..]
Het is zo'n 125 km, en ze hebben net gereorganiseerd (waardoor ik ze eigenlijk niet echt vertrouw). Als ik echt verlegen om een baan zit is het een optie, maar nu eigenlijk niet. Alsnog bedankt voor de tip!
Daar zijn ze toch juist mensen aan het ontslaan? Ik kom oorspronkelijk uit die regio, ik ken mensen die daar al dertig jaar werken en nu zonder pardon op straat worden gezet...quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
MSD is de laatste tijd op een recruiting spree, misschien kun je daar eens informeren (als Oss voor jou te doen is)
Ik ben ooit in londen aangenomen op basis van een telefoongesprek en goede referentiequote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:28 schreef Kholdstrike het volgende:
Nou leuk verhaal van mij voor jullie. Ik heb gesolliciteerd over de hele wereld. Ook in Amerika, Boston om precies te zijn. Krijg ik net een email dat ze me wel interessant vinden en of ik naar hun toe wil vliegen voor een gesprek van 30 minuten.
Dat gesprek staat niet garant voor een tweede gesprek en het kan een week duren voor de uitslag.
Conclusie:
1. Mijn brieven schijnen te werken
Ik heb alleen geen cent aan mijn kont te krabben om eventjes Amerika aan te doen. Kijken of ze bereid zijn voor een Skype gesprek.
Het is een wonder dat het bedrijf überhaupt nog bestaat.. Daar hebben een aantal mensen daar superhard aan moeten trekken.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:01 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Daar zijn ze toch juist mensen aan het ontslaan? Ik kom oorspronkelijk uit die regio, ik ken mensen die daar al dertig jaar werken en nu zonder pardon op straat worden gezet...
Gewoon niet doen dan. Je moet vacatureteksten zien als een wensenlijst voor een ideale kandidaat. Net zoals jij george clooney of brad pitt als vriend wilt maar uiteindelijk toch settlet met jan kees van de hoek.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 11:48 schreef vencodark het volgende:
Wat ik nou zo lastig vind, is dat ik in vacatures altijd alles zo letterlijk neem. Ik zie overal beren op de weg. Bijvoorbeeld een vacature waar je improvisatievermogen moet hebben...euh hoe moet ik dat bij deze functie zien (klantencontact via de telefoon, offertes etc.).
Of dat ze bepaalde eisen hebben qua ervaring, affiniteit etc. Lastig!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |