abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:36:44 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114934849
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

Werkzoekend # 46!

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 08:37:12 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114934853
oja mocht je op zoek zijn naar een baan als developer in omg. den bosch, stuur mij dan even een PM! :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114937413
Topic zit niet in de reeks. Klopt dit? Ik ga binnenkort bij NS kijken. Totaal ander vakgebied maar ze hebben volgens het nieuws binnenkort 3000 man nodig.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:46:29 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114937677
ik kan gewoon terug naar het vorige topique?
Een gedicht over Maanvis
pi_114939076
Ik heb vorige week een sollicitatie gedaan en nu krijg ik vandaag een mail dat ze een selectie maken om mensen uit te nodigen voor een gesprek en om de juiste keuze te maken voor een constructief gesprek vraag ze een salaris indicatie.
Ai altijd lastig. Zeg ik weinig om uitgenodigd te worden of moet ik gewoon zeggen waar ik aan zit te denken? of misschien een van tot indicatie? Wat zouden jullie doen?
pi_114939436
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:22 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb vorige week een sollicitatie gedaan en nu krijg ik vandaag een mail dat ze een selectie maken om mensen uit te nodigen voor een gesprek en om de juiste keuze te maken voor een constructief gesprek vraag ze een salaris indicatie.
Ai altijd lastig. Zeg ik weinig om uitgenodigd te worden of moet ik gewoon zeggen waar ik aan zit te denken? of misschien een van tot indicatie? Wat zouden jullie doen?
Hangt er vanaf, wat voor functie het is, je ervaring eventueel en wat een beetje normaal is voor die functie, ik zou juist niet inzetten op een heel laag salaris maar een beetje zoeken wat normaal is voor die functie of wat je voorheen verdient hebt bij vorige werkgevers kan je aangeven.. om een indicatie te geven
pi_114939854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:46 schreef Maanvis het volgende:
ik kan gewoon terug naar het vorige topique?
Ik bedoel zag het topic niet in MyAT waar normaal een gelinkt topic komt te staan. Vreemd.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114941025
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 10:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Topic zit niet in de reeks. Klopt dit? Ik ga binnenkort bij NS kijken. Totaal ander vakgebied maar ze hebben volgens het nieuws binnenkort 3000 man nodig.
Machinist is een leuke baan ;)
Je kan een opleiding van 2 jaar doen (gelijk een volwaardig MBO diploma).
Dit kan bij de nieuwe opleiding van NS
Of je kan nog proberen in te stromen op het STC in Rotterdam!

Daar zit ik ook, leuke opleiding :Y
pi_114941222
Woon in Drenthe. Maar ik wil gewoon werk hebben. NS als machinist leek wel wat of als monteur. En ik moet op zoek naar andere oplossingen :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114941281
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:06 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Machinist is een leuke baan ;)
Je kan een opleiding van 2 jaar doen (gelijk een volwaardig MBO diploma).
Dit kan bij de nieuwe opleiding van NS
Of je kan nog proberen in te stromen op het STC in Rotterdam!

Daar zit ik ook, leuke opleiding :Y
Studeer je voor machinist? Zitten er ook haken en kruizen aan?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114941497
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:14 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Studeer je voor machinist? Zitten er ook haken en kruizen aan?
Hoe bedoel je ?
pi_114941704
quote:
14s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:19 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ?
Bijvoorbeeld als je niet voor een bepaalde test slaagt, dan je n.a.v. het niet slagen een deel terug moet betalen. Om maar een praktisch voorbeeld te geven.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114941863
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:25 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld als je niet voor een bepaalde test slaagt, dan je n.a.v. het niet slagen een deel terug moet betalen. Om maar een praktisch voorbeeld te geven.
Even mailen, die testen horen bij je aanmelding procedure, volgens mij is het op kosten van school, weet het niet helemaal zeker.
Als je wilt kan ik je het emailadres van de unitleidster geven over een PM, daar kan je dat allemaal vragen :)
pi_114943385
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 11:32 schreef joentjeeh het volgende:

[..]

Hangt er vanaf, wat voor functie het is, je ervaring eventueel en wat een beetje normaal is voor die functie, ik zou juist niet inzetten op een heel laag salaris maar een beetje zoeken wat normaal is voor die functie of wat je voorheen verdient hebt bij vorige werkgevers kan je aangeven.. om een indicatie te geven
Ik heb de gok genomen en het salaris wat ik in gedachte heb genoemd als minimun en 200 euro erboven. En ik mag vrijdag al op gesprek komen.
pi_114943683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:07 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik heb de gok genomen en het salaris wat ik in gedachte heb genoemd als minimun en 200 euro erboven. En ik mag vrijdag al op gesprek komen.
^O^ Gefeliciteerd alvast :Y
pi_114945139
Vandaag voor de eerste keer mijn stempelkaart gaan binnen doen. Pff, wat een ongelofelijk waardeloos wicht voel ik me nu. ("Wat doe je van werk?" "Ik vind geen werk, dus moet gaan stempelen" }:| ;()
Vooral door het armzalige volk wat je daar ziet, en het feit dat ik daar eigenlijk bij hoor aangezien ik ook geen werk vind, voel ik me ook een nietsnut in deze maatschappij... :N
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:18:30 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114946907
quote:
9s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:46 schreef Little_Dolls het volgende:
Vandaag voor de eerste keer mijn stempelkaart gaan binnen doen. Pff, wat een ongelofelijk waardeloos wicht voel ik me nu. ("Wat doe je van werk?" "Ik vind geen werk, dus moet gaan stempelen" }:| ;()
Vooral door het armzalige volk wat je daar ziet, en het feit dat ik daar eigenlijk bij hoor aangezien ik ook geen werk vind, voel ik me ook een nietsnut in deze maatschappij... :N
in welke omgeving zoek jij werk?
Een gedicht over Maanvis
pi_114947116
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in welke omgeving zoek jij werk?
Ik denk niet dat dat er veel toe doet aangezien je dat overal wel zult hebben. Eigenlijk mag ik me nog gelukkig prijzen, want waar ik oorspronkelijk vandaan kom is het nog duizend maal erger... maar ja, toch... Het blijft vervelend om nu in het hokje van "stempelende werkloze" geduwd te zijn. :N
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:24:16 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114947209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:22 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat er veel toe doet aangezien je dat overal wel zult hebben. Eigenlijk mag ik me nog gelukkig prijzen, want waar ik oorspronkelijk vandaan kom is het nog duizend maal erger... maar ja, toch... Het blijft vervelend om nu in het hokje van "stempelende werkloze" geduwd te zijn. :N
euh het is om je te helpen zoeken, misschien heeft een FOK!ker uit je omgeving wel een baan voor je.
Een gedicht over Maanvis
pi_114947289
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

euh het is om je te helpen zoeken, misschien heeft een FOK!ker uit je omgeving wel een baan voor je.
Oh. Ik weet niet, ik zeg liever mijn omgeving niet zomaar open op een forum... maar toch bedankt.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 14:26:05 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114947307
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Oh. Ik weet niet, ik zeg liever mijn omgeving niet zomaar open op een forum... maar toch bedankt.
oke jouw probleem ;). meestal noemen ze hier de dichtbijzijnde grote stad
Een gedicht over Maanvis
pi_114947667
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:25 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Geen zorgen joh. Als jij geen publieke foto's op internet heb of openbaar FB kent niemand jou aan de hand van je omgeving/woonplaats.. :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114947946
Nou oké dan; FB heb ik gelukkig niet. Ik ben wel een Vlaamse, dus weet niet of er veel Belgen in dit topic zitten.

Regio Geel - Mol is het, in de Antwerpse Kempen. Ik kijk elke dag bij de jobs op de site van de Vlaamse werkwinkel, dus ben wel redelijk op de hoogte.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 15:22:42 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114949868
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:38 schreef Little_Dolls het volgende:
Nou oké dan; FB heb ik gelukkig niet. Ik ben wel een Vlaamse, dus weet niet of er veel Belgen in dit topic zitten.

Regio Geel - Mol is het, in de Antwerpse Kempen. Ik kijk elke dag bij de jobs op de site van de Vlaamse werkwinkel, dus ben wel redelijk op de hoogte.
Maar je kunt ook in eindhoven of tilburg gaan werken, daar zoeken ze ook echt veel mensen en het is maar een uur vanuit geel!
Een gedicht over Maanvis
pi_114958874
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 15:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar je kunt ook in eindhoven of tilburg gaan werken, daar zoeken ze ook echt veel mensen en het is maar een uur vanuit geel!
Dat valt te bezien of je daar kunt raken met het OV natuurlijk.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:26:57 #26
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114959926
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:02 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Misschien is het interessant voor je om eens al je reacties op berichten terug te lezen.
Mij valt in elk geval op dat het vaak negatief en afwerend is. Het kan niet, het lukt niet, het zijn de anderen, ik doe het goed; als de anderen maar zus of zo dan etc.
Dat is in elk geval geen prettige houding. Misschien dat je daar wat aan zou kunnen doen, dan kom je ook prettiger over voor werknemers.
pi_114960019
gek sollicitatiegedoe: 3 keer op gesprek geweest en een hele opdracht voor ze gemaakt waar ik een week mee bezig ben. Er maar achteraan gebeld van goh wanneer hoor ik iets toen zeiden ze oh we hebben toch geen plek om iemand aan te nemen want er is veel te weinig werk. Krijg ik een dag later een telefoontje of ik een gesprek wil plannen voor over 6 weken. Heb het wel ingepland maar wat moet ik hier nu van denken..
pi_114960038
quote:

[..]

Waarom zou je in zulke steden niet kunnen komen?
pi_114962219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:26 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Misschien is het interessant voor je om eens al je reacties op berichten terug te lezen.
Mij valt in elk geval op dat het vaak negatief en afwerend is. Het kan niet, het lukt niet, het zijn de anderen, ik doe het goed; als de anderen maar zus of zo dan etc.
Dat is in elk geval geen prettige houding. Misschien dat je daar wat aan zou kunnen doen, dan kom je ook prettiger over voor werknemers.
Nou, wees jij dan maar eens meer dan een jaar onvrijwillig werkloos en lees nog eens goed mijn eerste post hier na. Maar ja, het verhaal daarin zal ook wel allemaal aan mij liggen waarschijnlijk.

Wat denk je nu zelf? Als je, ondanks het feit dat je maar weer elke keer wordt afgewezen, maar toch elke keer weer opnieuw terug je best doet voor een volgende sollicitatie; die hele boel op termijn niet stilletjes ontploft in je hoofd? Elke keer weer opnieuw proberen, maar elke keer weer een maat voor niets omdat je ofwel er niks meer van hoort ofwel simpelweg wordt afgewezen met "het profiel past niet"...
Heel leuk hoor. Echt. Maar ja, het ligt allemaal aan mij, niet?!
Denk je nu echt dat ik mezelf niet overtref in die sollicitaties; steeds harder m'n best doe (maar toch steeds weer zonder resultaat)?!

Zeg nu maar weer dat ik "niet moet opgeven". Daar ben ik heel veel mee en dat zal me heel goed vooruit helpen. Echt.

Ik vraag me trouwens af wat er negatief is aan de vraag of je daar met het OV raakt.

Dan vergat nog te zeggen dat sommige bedrijven je godverdomme vanwege je lange werkloosheid niet moeten. Dat zal ook wel heel normaal zijn zeker?

[ Bericht 17% gewijzigd door Little_Dolls op 01-08-2012 20:30:52 ]
pi_114962236
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:29 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Waarom zou je in zulke steden niet kunnen komen?
Omdat dat wegens omstandigheden nogal onhandig is.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:22:16 #31
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114962600
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:15 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Nou, wees jij dan maar eens meer dan een jaar onvrijwillig werkloos en lees nog eens goed mijn eerste post hier na. Maar ja, het verhaal daarin zal ook wel allemaal aan mij liggen waarschijnlijk.

Ik vraag me trouwens af wat er negatief is aan de vraag of je daar met het OV raakt.
Ik ga echt geen wedstrijdje met je doen wie het langst werkloos is geweest.
En ik bedoel niet alleen die ene zin. Ik bedoel al je reacties. Er zit iets afwerends in, de reactie is nooit goed of goed genoeg, je hebt steeds een tegenargument en het zijn altijd de anderen.
Dat is wat me opvalt. En ik dacht dat het handig voor je is om dat te weten. Soms heb je niet door hoe je steeds reageert en als niemand je daarop wijst kun je ook nooit anders doen.
pi_114962937
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:22 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Ik ga echt geen wedstrijdje met je doen wie het langst werkloos is geweest.
En ik bedoel niet alleen die ene zin. Ik bedoel al je reacties. Er zit iets afwerends in, de reactie is nooit goed of goed genoeg, je hebt steeds een tegenargument en het zijn altijd de anderen.
Dat is wat me opvalt. En ik dacht dat het handig voor je is om dat te weten. Soms heb je niet door hoe je steeds reageert en als niemand je daarop wijst kun je ook nooit anders doen.
Ik heb die post wat aangepast, lees 'm nog eens.
Wie praat er trouwens over wedstrijdjes man? Ik probeer je gewoon te overtuigen van mijn frustraties en wanhoop.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:27:47 #33
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114966682
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:27 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik heb die post wat aangepast, lees 'm nog eens.
Wie praat er trouwens over wedstrijdjes man? Ik probeer je gewoon te overtuigen van mijn frustraties en wanhoop.
Dat je boos bent is logisch. Dat het je frustreert is logisch. Daar hoef je niemand van te overtuigen, dat snapt iedereen. Wat niet handig is is om daar in te blijven hangen.

Als wat je steeds gedaan hebt niet werkt, is het handig om het eens anders te doen: dat advies kreeg je al eerder. Je reactie is dan: ja maar niet, ja maar dat en ja maar ik doe mijn best. Tja, er wordt net gezegd dat al die ja maar's niet helpen. Lastig om te veranderen, maar veel prettiger om zo met frustratie om te gaan.

Ik gaf je als idee, want je wil verkoopster worden/zijn zonder ervaring. Dat is lastig. En je moet al sterk in je schoenen staan om je daardoor al niet in de min te voelen staan. Dan kun je gaan denken hoe zorg ik dat ik ervaring krijg. Kun je bv. vragen of je een paar weken ergens voor niks mee mag lopen, heb je een idee wat werken als verkoopster is. Dat idee wijs je gelijk van de hand, want dat doen ze toch niet, want dat is teveel werk voor werkgever etc etc. Je bent voor werkgevers aan het invullen. Misschien ben je bij de 5e winkel hartelijk welkom en krijg je zo meer idee van wat verkoopster zijn is. Ja, en als je zo op veel dingen met: ja, maar komt en andere argumenten, dan komt dat wel wat negatief over. Ik heb misschien nog wel een hele rits tips die je zou kunnen gebruiken, maar snap je dat ik daar geen zin meer in heb, omdat je gelijk alles afwijst.

Alleen boos en gefrustreerd blijven helpt niet. Het is k.u.t, diep zuchten, en verder. Iets anders heeft geen zin, want daar heb je alleen jezelf maar mee.

Wat bij mij op een geven moment heel erg werkte was niet meer zo mijn best doen. Meer mezelf blijven en een sollicitatie gesprek ingaan met het idee, ik kijk of dit een goede plek is voor mij. Dan ben je al heel anders als je een houding hebt van ik moet ik moet ik moet een baan hebben. Dan ben je veel te gespannen.
pi_114966913
Vandaag nog een collega en oud-collega gesproken die wellicht nog mogelijkheden weten voor mij bij een van de succesvolste bedrijven in Nederland. *O*
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:32:28 #35
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114967004
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:31 schreef lyolyrc het volgende:
Vandaag nog een collega en oud-collega gesproken die wellicht nog mogelijkheden weten voor mij bij een van de succesvolste bedrijven in Nederland. *O*
Kijk, dat is leuk!!
pi_114967214
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:32 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Kijk, dat is leuk!!
Ben er ook zeker blij mee! Het bedrijf blijkt bezig te zijn met zaken die mijn collega deed denken aan mijn afstudeerproject. Na de vakantieperiode hoor ik meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 01-08-2012 22:32:58 (typo) ]
pi_114970402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:32 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Kijk, dat is leuk!!
Tja, sommige mensen hebben nu ook eenmaal meer geluk dan anderen.
pi_114972019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:31 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Tja, sommige mensen hebben nu ook eenmaal meer geluk dan anderen.
Ik zal niet ontkennen dat er een factor geluk bij zit, maar de juiste opleiding op het juiste niveau speelt ook zeker een rol. Met een cursus homeopathie, om maar eens iets absurds te noemen, zou ik er zeker niet binnenkomen. Wellicht kan ik daar ook in een andere positie daar terecht, waar de ervaring van mijn bijbaan weer zwaarder weegt.

Maar om even op jouw situatie terug te komen, heb je al eens overwogen om in de horeca werk te zoeken? Vlaanderen heeft nog meer een cultuur van uit eten gaan en wat gaan drinken in een café. Een (bij)baan daar kan je wellicht helpen je te ontwikkelen in het omgaan met klanten.
pi_114972825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:56 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat er een factor geluk bij zit, maar de juiste opleiding op het juiste niveau speelt ook zeker een rol. Met een cursus homeopathie, om maar eens iets absurds te noemen, zou ik er zeker niet binnenkomen. Wellicht kan ik daar ook in een andere positie daar terecht, waar de ervaring van mijn bijbaan weer zwaarder weegt.

Maar om even op jouw situatie terug te komen, heb je al eens overwogen om in de horeca werk te zoeken? Vlaanderen heeft nog meer een cultuur van uit eten gaan en wat gaan drinken in een café. Een (bij)baan daar kan je wellicht helpen je te ontwikkelen in het omgaan met klanten.
Als er iets is waarvan ik zeker weet dat het niks voor mij is is het wel horeca... Door mijn ongeval 2 jaar geleden heb ik nog meer last met concentratie, lang rechtstaan, snel zijn, etc...
Niet ideaal, ik weet het. Uiteraard weten niet veel werkgevers daarvan. (Natuurlijk niet, want anders nemen ze me zeker niet aan. :N)
  Moderator woensdag 1 augustus 2012 @ 23:11:07 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114972928
morgen op gesprek :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_114973347
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:09 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Als er iets is waarvan ik zeker weet dat het niks voor mij is is het wel horeca... Door mijn ongeval 2 jaar geleden heb ik nog meer last met concentratie, lang rechtstaan, snel zijn, etc...
Niet ideaal, ik weet het. Uiteraard weten niet veel werkgevers daarvan. (Natuurlijk niet, want anders nemen ze me zeker niet aan. :N)
Dat klinkt als een ongeval met hersenletsel. Da's niet best. :N

Horeca kan fysiek zeker zwaar zijn, maar de hoeveelheid concentratievermogen die het vereist hangt vooral van het type werk af. Ik vraag me overigens dan wel af of in een winkel werken dan niet erg vermoeiend is.
pi_114973851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:18 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat klinkt als een ongeval met hersenletsel. Da's niet best. :N

Horeca kan fysiek zeker zwaar zijn, maar de hoeveelheid concentratievermogen die het vereist hangt vooral van het type werk af. Ik vraag me overigens dan wel af of in een winkel werken dan niet erg vermoeiend is.
Gelukkig is de wonde al lang genezen, maar ja, helaas blijf ik de schade er wel van ondervinden.
Ik krijg natuurlijk een vergoeding van de verzekering, maar dan nog? Nogmaals: wie wil dan zo iemand als ik aannemen...?

Tja, vermoeiend is het vast, maar toch nog steeds niet zoals de horeca...
pi_114973870
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
morgen op gesprek :o
Veel succes.
pi_114974240
@Little Dolls: Ik denk niet dat je er goed aan doet om uberhaupt te solliciteren. Het is misschien een raar advies. Maar je komt zo negatief over dat je misschien een sollicitatie-sabbatical nodig hebt. Juist omdat er elke keer weer een afwijzing bij komt. Dit ga je onbewust uitstralen.

Het effect van je gedachtewereld op je gedrag en je uitstraling en vervolgens weer op je gedachtewereld mag je niet onderschatten. Ook in je hoofd moet je als het ware huishouden. Je hebt ook wat mentale rust nodig, zeker als je afwijzing na afwijzing te verduren krijgt. Dit beschouw ik persoonlijk als een zeer serieus onderdeel van solliciteren. Dus ik solliciteerde nooit pro-actief in het weekend en ik gooide nieuwe schoenen nooit direct weg.

Ik denk echt dat tijdelijk stoppen met solliciteren en aan je zelfbeeld werken je op den duur sneller een baan zal opleveren dan stug door blijven solliciteren. Dan kunnen rekeningen ook weer eerder betaald worden.
pi_114974414
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:32 schreef Daboman het volgende:
@Little Dolls: Ik denk niet dat je er goed aan doet om uberhaupt te solliciteren. Het is misschien een raar advies. Maar je komt zo negatief over dat je misschien een sollicitatie-sabbatical nodig hebt. Juist omdat er elke keer weer een afwijzing bij komt. Dit ga je onbewust uitstralen.

Het effect van je gedachtewereld op je gedrag en je uitstraling en vervolgens weer op je gedachtewereld mag je niet onderschatten. Ook in je hoofd moet je als het ware huishouden. Je hebt ook wat mentale rust nodig, zeker als je afwijzing na afwijzing te verduren krijgt. Dit beschouw ik persoonlijk als een zeer serieus onderdeel van solliciteren. Dus ik solliciteerde nooit pro-actief in het weekend en ik gooide nieuwe schoenen nooit direct weg.

Ik denk echt dat tijdelijk stoppen met solliciteren en aan je zelfbeeld werken je op den duur sneller een baan zal opleveren dan stug door blijven solliciteren. Dan kunnen rekeningen ook weer eerder betaald worden.
Wat je zegt is zeker interessant, maar het probleem is dat ik praktisch constant moet solliciteren van de werkwinkel, anders kan ik eruit vliegen. (Nee dank u.)
pi_114974610
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:35 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat je zegt is zeker interessant, maar het probleem is dat ik praktisch constant moet solliciteren van de werkwinkel, anders kan ik eruit vliegen. (Nee dank u.)
Hmm ik ken iemand die zelfs door het UWV geadviseerd is om even niet te solliciteren, terwijl het UWV normaal gesproken een sollicitatieplicht oplegt. Kun je dit probleem niet voorleggen bij de werkwinkel? Want wie is er nou precies bij gebaat als jij je de vernieling in solliciteert? De maatschappij niet, een eventuele werkgever niet en in de eerste plaats jijzelf niet.
pi_114974661
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:39 schreef Daboman het volgende:

[..]

Hmm ik ken iemand die zelfs door het UWV geadviseerd is om even niet te solliciteren, terwijl het UWV normaal gesproken een sollicitatieplicht oplegt. Kun je dit probleem niet voorleggen bij de werkwinkel? Want wie is er nou precies bij gebaat als jij je de vernieling in solliciteert? De maatschappij niet, een eventuele werkgever niet en in de eerste plaats jijzelf niet.
Tja, nu waarschijnlijk ook omdat ze me uitkeringen moeten beginnen betalen. Dan kijken ze dat nog extra na.

Laptop moet uit nu, onweer. :{
pi_114974686
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Gelukkig is de wonde al lang genezen, maar ja, helaas blijf ik de schade er wel van ondervinden.
Ik krijg natuurlijk een vergoeding van de verzekering, maar dan nog? Nogmaals: wie wil dan zo iemand als ik aannemen...?

Heb je eigenlijk een goed beeld van hoe veel je fysiek aankan? En welke taken je wel en welke je geen problemen opleveren? Als je dit inventariseert en naast je opleiding legt, krijg je misschien ook een beter beeld van welke beroepen voor jou geschikt zijn.
pi_114975219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:40 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Tja, nu waarschijnlijk ook omdat ze me uitkeringen moeten beginnen betalen. Dan kijken ze dat nog extra na.

Laptop moet uit nu, onweer. :{
Dat doet het UWV dus in NL. Ze zijn er bij gebaat dat jij zo snel mogelijk ergens aangenomen wordt. Ze zullen toch wel begrijpen dat dat niet kan als jij onbewust 50 afwijzingen meeneemt naar je 51e sollicitatie? Om vervolgens doodleuk 51 afwijzingen mee te nemen naar je 52e sollicitatie? Lijkt me ook nogal onrealistisch om te denken dat je gelijk buiten de deur gezet wordt als je dit probleem slechts bij ze aankaart.

Je kan ook met dit (mentale) probleem naar je huisarts, die kan je onafhankelijk van advies voorzien en je eventueel doorverwijzen naar de juiste hulp. Volgens mij zit je er zo doorheen dat dat ook nog niet eens zo'n gek idee is.
pi_114976550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Daboman een heel goed advies.
Dat verklaart ook het negatieve bij jou. Behalve dat het niet lukt, lukt het ook nog eens niet vanwege je hersenletsel.
Je zegt wel zo mooi dat de wonde al lang genezen is, echter de psychische verwerking van zoiets moet je niet bagataliseren. Dat is nogal niet niks wat je is overkomen, en toch ga je door. Dat is lovenswaardig, maar je bent echt meer gebaat bij het advies van Daboman en Lyolyrk.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen hulp voor je is in Belgie. Je bent niet de enige met een hersenletsel. Ik zou het je gunnen dat je die hulp gaat zoeken. Dat je leert wat je nu kunt en weet hoe je te belasten bent en wat je aankunt.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 00:43:17 #51
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114977880
quote:

[..]

Autorijbewijs halen dan :). Ik dacht persoonlijk al dat je geen rijbewijs had, aangezien je al een jaar werkloos bent en vlak bij tilburg en eindhoven woont en toch geen werk hebt.
Een gedicht over Maanvis
pi_114984276
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:51 schreef Daboman het volgende:

[..]

Dat doet het UWV dus in NL. Ze zijn er bij gebaat dat jij zo snel mogelijk ergens aangenomen wordt. Ze zullen toch wel begrijpen dat dat niet kan als jij onbewust 50 afwijzingen meeneemt naar je 51e sollicitatie? Om vervolgens doodleuk 51 afwijzingen mee te nemen naar je 52e sollicitatie? Lijkt me ook nogal onrealistisch om te denken dat je gelijk buiten de deur gezet wordt als je dit probleem slechts bij ze aankaart.

Je kan ook met dit (mentale) probleem naar je huisarts, die kan je onafhankelijk van advies voorzien en je eventueel doorverwijzen naar de juiste hulp. Volgens mij zit je er zo doorheen dat dat ook nog niet eens zo'n gek idee is.
Ja, hier doen ze dat dus ook. Ik heb er al met ze over gepraat dat die afwijzingen mij zo wat de oren uitkomen, maar dan insinueren ze weer dat het allemaal aan mij ligt en "Je moet gewoon verder solliciteren, dan vind je wel iets" }:|...

Ooit had ik eens 4x in een hele maand gesolliciteerd, en ze waren al aan het zeuren dat dat veel te weinig was. Dus...

Ik zeg dit echt niet omdat ik het niet wíl, gewoon omdat het de harde waarheid is. Wat jullie zeggen zou zeker helpen, maar zo werkt het helaas niet. De zoektocht naar werk is kei- en keihard en als jij nu zegt naar de dokter te moeten... Dat doet hen niets; als je maar verder zoekt!
pi_114984288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 00:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Autorijbewijs halen dan :). Ik dacht persoonlijk al dat je geen rijbewijs had, aangezien je al een jaar werkloos bent en vlak bij tilburg en eindhoven woont en toch geen werk hebt.
Ik solliciteer dan ook nooit op vacatures waar je een rijbewijs voor nodig hebt, en ben hier door ook nog nooit afgewezen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 08:58:13 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114984332
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:54 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik solliciteer dan ook nooit op vacatures waar je een rijbewijs voor nodig hebt, en ben hier door ook nog nooit afgewezen.
Maar doordat je geen rijbewijs hebt kun je niet solliciteren op al die leuke vacatures in eindhoven en tilburg.. dát bedoel ik (en dat zou toch ook duidelijk moeten zijn lijkt me!)
Een gedicht over Maanvis
pi_114985504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar doordat je geen rijbewijs hebt kun je niet solliciteren op al die leuke vacatures in eindhoven en tilburg.. dát bedoel ik (en dat zou toch ook duidelijk moeten zijn lijkt me!)
Misschien wíl ik daar gewoon niet gaan werken?
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:02:41 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114985635
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:57 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet, als je meer dan een jaar werkloos bent mag je niet meer kiezen waar je wilt werken.
Een gedicht over Maanvis
pi_114986287
Als je al meer dan een jaar werkloos bent heb je ook niet bepaald geld over voor een auto.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 10:30:52 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114986385
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 10:27 schreef Rhalius het volgende:
Als je al meer dan een jaar werkloos bent heb je ook niet bepaald geld over voor een auto.
lenen bij je ouders dan.
(of bij iemand anders, mocht je niet verder kunnen denken dan 'ouders')
Een gedicht over Maanvis
pi_114987587
Lijkt me niet erg slim om geld te lenen om een auto te kunnen rijden.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:17:52 #60
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114987995
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:06 schreef Rhalius het volgende:
Lijkt me niet erg slim om geld te lenen om een auto te kunnen rijden.
als je werk hebt betaal je dat zó terug. een auto kost 1500,- dat heb je in 3 maanden terugbetaald aan je ouders met het extra geld dat je verdient door te gaan werken.
Een gedicht over Maanvis
pi_114988384
inderdaad, ALS je werk hebt. En dat valt nog niet erg mee de laatste tijd.

Voor iedere vacature is er nu eenmaal meer dan genoeg concurrentie, het verschilt natuurlijk per branche maar over het algemeen is het knap lastig.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:35:36 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114988684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:28 schreef Rhalius het volgende:
inderdaad, ALS je werk hebt. En dat valt nog niet erg mee de laatste tijd.

Voor iedere vacature is er nu eenmaal meer dan genoeg concurrentie, het verschilt natuurlijk per branche maar over het algemeen is het knap lastig.
Daarom; rijbewijs halen met geld van je ouders, dan als je een baan hebt geld lenen van je ouders om een auto te betalen (of een auto lenen), en dan terugbetalen met geld van je nieuwe baan.
Zo simpel is het. Maar als je denkt in onmogelijkheden (zoals sommige mensen in dit topique) dan lukt dat dus niet en blijf je werkloos :).
Een gedicht over Maanvis
pi_114988801
En als je ouders ook geen geld hebben en je al schulden hebt uitstaan, wat dan?

Zo simpel als jij het stelt is het allemaal niet. Ieders situatie is weer anders.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 11:45:26 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114989018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
En als je ouders ook geen geld hebben en je al schulden hebt uitstaan, wat dan?
Dan zoek je een andere manier! Bijv. carpoolen, een auto van de zaak, etc.
En als dat ook niet lukt zoek je weer een andere manier.
Een gedicht over Maanvis
pi_114989086
Dat is inderdaad een beter idee, anders krijg je al stress iedere keer als je in de auto stapt omdat je hem nog terug moet betalen.

De moed er in houden kan soms best lastig zijn, persoonlijk heb ik dagen dat ik de hele wereld aan kan (dan ben ik vaak ook constant bezig met werkzoeken en solliciteren) en andere dagen zie ik nergens een uitweg. En op die dagen wordt het knap lastig om een positieve motivatie brief te schrijven bij een sollicitatie.

Vooral bij mensen die lang werk zoeken, niet noodzakelijk omdat ze werkloos zijn maar evengoed omdat ze ongelukkig worden van hun huidige baan, kan een strijd tegen depressie er nog eens bijkomen bij de zoektocht naar werk.
pi_114989420
quote:
15s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 09:57 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Brabant is wel de prettigste provincie van Nederland, hoor! (zeg ik als Brabander *) ) Er werken hier behoorlijk wat Vlamingen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:02:55 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114989646
Oh en Little_Dolls:
je heenreis

je terugreis

Zie je, Tilburg is zélfs te doen met het OV!
Dan kun je onderwijl je daar werkt je rijbewijs halen en een auto kopen.
Een gedicht over Maanvis
pi_114990087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 08:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maanvis, weet je wat een rijbewijs kost? De meeste werklozen hebben daar niet echt geld voor.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_114990145
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan zoek je een andere manier! Bijv. carpoolen, een auto van de zaak, etc.
En als dat ook niet lukt zoek je weer een andere manier.
En wat heeft ze aan een auto van de zaak zonder rijbewijs?
pi_114990225
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 11:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

als je werk hebt betaal je dat zó terug. een auto kost 1500,- dat heb je in 3 maanden terugbetaald aan je ouders met het extra geld dat je verdient door te gaan werken.
Als je de garantie er bij krijgt dat je werk houdt tot je auto afbetaald is...

Want je moet het werk ook nog houden. En die garantie bestaat niet.

Kortom: makkelijk lullen weer allemaal.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:20:48 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114990346
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:17 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Als je de garantie er bij krijgt dat je werk houdt tot je auto afbetaald is...

Want je moet het werk ook nog houden. En die garantie bestaat niet.

Kortom: makkelijk lullen weer allemaal.
Dan zullen je ouders dat heus wel begrijpen! Kortom; moeilijk lullen weer allemaal (vind je het gek dat je werkloos blijft als je overal 'kan niet' op denkt).

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:12 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Maanvis, weet je wat een rijbewijs kost? De meeste werklozen hebben daar niet echt geld voor.
Als je werk hebt dankzij je rijbewijs verdien je dat zo weer terug.
Een gedicht over Maanvis
pi_114990387
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan zullen je ouders dat heus wel begrijpen!

Kortom: je erkent de onvolkomenheid in je verhaal en hebt er geen oplossing voor. Derhalve blijf je bij je verhaal dat jijzelf of derden maar geld moeten investeren en hopen dat het goed komt.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:24:32 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114990474
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:21 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Kortom: je erkent de onvolkomenheid in je verhaal en hebt er geen oplossing voor. Derhalve blijf je bij je verhaal dat jijzelf of derden maar geld moeten investeren en hopen dat het goed komt.
Neuh ik blijf bij mijn verhaal dat er voor elk probleem wel een oplossing is als je maar durft door te denken (en niet zoals Little Dolls overal 'kan niet, wil ik niet' op antwoordt).
Kun je nagaan dat ze pas na mijn post weet dat het met OV naar Tilburg maar 1,5 uur reizen is?
En dan zeggen jullie dat ik het makkelijk had; mijn auto had ook 500,- aan reparaties nodig voordat ie geschikt was om naar mijn huidige werk te rijden. Maar dat heb ik gewoon geregeld.
Een gedicht over Maanvis
pi_114990512
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:02 schreef Maanvis het volgende:
Oh en Little_Dolls:
je heenreis

je terugreis

Zie je, Tilburg is zélfs te doen met het OV!
Dan kun je onderwijl je daar werkt je rijbewijs halen en een auto kopen.
Anderhalf à twee uur reistijd voor een afstand van hemelsbreed 50 km zou mij ook niet bepaald motiveren. En dan moet je ook nog terug. :')
pi_114990554
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Neuh ik blijf bij mijn verhaal dat er voor elk probleem wel een oplossing is als je maar durft door te denken (en niet zoals Little Dolls overal 'kan niet, wil ik niet' op antwoordt).
Kun je nagaan dat ze pas na mijn post weet dat het met OV naar Tilburg maar 1,5 uur reizen is?
Niet voor elk probleem is een haalbare oplossing. De net door jou aangedragen oplossing is een gok, en voor sommige mensen een onaanvaardbare gok.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:27:42 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114990617
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:26 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Niet voor elk probleem is een haalbare oplossing. De net door jou aangedragen oplossing is een gok, en voor sommige mensen een onaanvaardbare gok.
Dan verzin je toch een oplossing die wel een haalbare gok is? Little_dolls zei eerst dat het met het OV bereikbaar moest zijn, nu is het met het OV bereikbaar en nu komt de aap uit de mouw "ik wil niet in NL werken" .. tja..
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:28:20 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114990647
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:25 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Anderhalf à twee uur reistijd voor een afstand van hemelsbreed 50 km zou mij ook niet bepaald motiveren. En dan moet je ook nog terug. :')
Mij ook niet, maar het alternatief (bijstand) motiveert mij nog minder. Ik weet niet hoe dat in belgië zit maar met de Nederlandse bijstand zou ik mijn huur net kunnen betalen.
Een gedicht over Maanvis
pi_114991218
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mij ook niet, maar het alternatief (bijstand) motiveert mij nog minder. Ik weet niet hoe dat in belgië zit maar met de Nederlandse bijstand zou ik mijn huur net kunnen betalen.
Ik ben het met je eens dat denken in termen van oplossingen beter is dan denken in termen van problemen. Maar de "oplossingen" moeten wel redelijk zijn. Little_Dolls mikt niet op vacatures in het hogere segment en ze ondervindt hinder van de naweeën van een ongeval. Ik vraag me dan sterk af of het zin heeft om te solliciteren op een vacature in bijvoorbeeld een Tilburgse winkel. Anderzijds zou ik tegen een werkloze Vlaamse ingenieur al lang hebben gezegd dat hij zich in Zuid-Oost-Brabant moet melden, want daar zijn behoorlijk wat posities te vergeven.
pi_114991545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 12:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan verzin je toch een oplossing die wel een haalbare gok is? Little_dolls zei eerst dat het met het OV bereikbaar moest zijn, nu is het met het OV bereikbaar en nu komt de aap uit de mouw "ik wil niet in NL werken" .. tja..
Wat op papier haalbaar is hoeft dat in praktijk niet te zijn :)

Daar gaat het soms fout.
pi_114993653
Het is goed mensen en vooral Maanvis, ik weet nu al dat jullie mij een pessimistisch kind vinden die niet genoeg moeite doet voor de dingen en alles afwijst. (Misschien omdat het gewoon en de realiteit is en ik denk nu eenmaal realitisch, want als ik blij ben voor iets en het is uiteindelijk niets is de teleurstelling des te groter. Kijk naar mijn laatste sollicitatie; daar was ik blijkbaar niet realistisch, maar dat was dan ook de schuld van de werkgeefster.)
Het is ook voor niks nodig dat jullie hier nu een discussie gaan houden omwille van mij, wat heeft dat nu voor nut?

Ik had hier beter niet kunnen posten aangezien het voor jullie toch allemaal vanzelfsprekend lijkt, maar dat kan ik nog begrijpen aangezien jullie vast makkelijker aan werk zijn geraakt en waarschijnlijk gewoon een pak slimmer en verstandiger zijn dan ik.

Toch ben ik blij dat ik hier eens mijn verhaal kon doen. Bedankt aan allen die de moeite hebben genomen om het te lezen/te reageren.
pi_114993750
Nou ja je doet iedergeval je best! ;). Thats what al matters.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 2 augustus 2012 @ 14:19:23 #82
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_114996015
Rhalius, ik herken dat heel sterk. Sommige dagen zou ik wel twintig sollicitaties kunnen doen en andere dagen zou ik er in 20 uur nog niet 1 gedaan krijgen.

Hoewel ik morgen op gesprek kan zit ik nu te peinzen hoe te solliciteren op een andere interessante vacature. Mindere baan, minder uren ook maar ja eerste ronde gesprek is nog geen aanstelling he?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 augustus 2012 @ 14:56:42 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114997818
Ondertussen sinds 2 dagen dan officieel werkloos. Nog niet officieel in de ww. dat duurt nog een maand. Stand van zaken tot op heden:

14 sollicitaties op niveau verstuurd
2 maal vanaf vakantie adres naar huis gereden voor een sollicitatie
4 gesprekken gehad waarvan 1 telefonisch
6 afwijzingen
7 nog lopende sollicitaties
1 vacature terug getrokken en wordt na de vakantieperiode weer ingezet
1 afwijzing met opmerking dat ik prima bij een andere, nog te creëren functie binnen dat bedrijf zou passen.
pi_114998579
Swetsenegger you go boy gaat goed komen en zo te merken zijn er heel wat bedrijven die wel wat in je zien!
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:13:08 #85
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114998679
goed bezig Swets :).
Een gedicht over Maanvis
pi_114999103
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 13:33 schreef Little_Dolls het volgende:
Het is goed mensen en vooral Maanvis, ik weet nu al dat jullie mij een pessimistisch kind vinden die niet genoeg moeite doet voor de dingen en alles afwijst. (Misschien omdat het gewoon en de realiteit is en ik denk nu eenmaal realitisch, want als ik blij ben voor iets en het is uiteindelijk niets is de teleurstelling des te groter. Kijk naar mijn laatste sollicitatie; daar was ik blijkbaar niet realistisch, maar dat was dan ook de schuld van de werkgeefster.)
Het is ook voor niks nodig dat jullie hier nu een discussie gaan houden omwille van mij, wat heeft dat nu voor nut?

Ik had hier beter niet kunnen posten aangezien het voor jullie toch allemaal vanzelfsprekend lijkt, maar dat kan ik nog begrijpen aangezien jullie vast makkelijker aan werk zijn geraakt en waarschijnlijk gewoon een pak slimmer en verstandiger zijn dan ik.

Toch ben ik blij dat ik hier eens mijn verhaal kon doen. Bedankt aan allen die de moeite hebben genomen om het te lezen/te reageren.
Uit het verhaal waarin je stoom afblies heb ik duidelijk kunnen afleiden dat je echt wel wil. Mensen voor wie de uitkomst van een sollicitatie om het even is, reageren namelijk niet emotioneel op een afwijzing. Ik denk ook dat het ongeval waarmee je te kampen hebt gehad jouw zaak ook in een ander perspectief plaatst. Ik snap de houding van Maanvis dan ook niet.

Wat mij betreft blijf je gewoon welkom in dit topic en hopelijk helpt het je om alsnog een baan te vinden. :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 15:25:04 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114999411
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:20 schreef lyolyrc het volgende:
. Ik snap de houding van Maanvis dan ook niet.

Lijkt me logisch, ik wil haar gewoon aan een baan helpen door te analyseren wat ze fout doet (want nu geeft ze de schuld aan de werkgevers).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:00:44 #88
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_115005348
@^&@#^* afgetroefd door iemand met meer werkervaring ... !

Afgelopen middag had ik 'n sollicitatiegesprek bij een organisatie via een uitzendbureau. Het betrof een vrij zeldzame betrekking en had maar één concurrent. Ik dacht de buit binnen te hebben, maar het uitzendbureau liet me zojuist telefonisch weten dat de voorkeur op de concurrent is gevallen vanwege meer relevante werkervaring.

Zuur, maar er is nog een andere procedure gaande; op donderdag 16 augustus een halve proefdag bij een andere organisatie. En verder zullen uiteraard nog meer sollicitatieprocedures opgezet worden; deze augustusmaand scoor ik gegarandeerd een baan ... !
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:05:37 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115005634
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:00 schreef MissionPhailed het volgende:
deze augustusmaand scoor ik gegarandeerd een baan ... !
that's the spiriet! :)
Een gedicht over Maanvis
pi_115005751
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:00 schreef MissionPhailed het volgende:
@^&@#^* afgetroefd door iemand met meer werkervaring ... !

Afgelopen middag had ik 'n sollicitatiegesprek bij een organisatie via een uitzendbureau. Het betrof een vrij zeldzame betrekking en had maar één concurrent. Ik dacht de buit binnen te hebben, maar het uitzendbureau liet me zojuist telefonisch weten dat de voorkeur op de concurrent is gevallen vanwege meer relevante werkervaring.

Zuur, maar er is nog een andere procedure gaande; op donderdag 16 augustus een halve proefdag bij een andere organisatie. En verder zullen uiteraard nog meer sollicitatieprocedures opgezet worden; deze augustusmaand scoor ik gegarandeerd een baan ... !
Klote man ;( Moest wel lachen om je gebruikersnaam icm je post sorry :@.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115005782
En weer een afwijzing binnen na een gesprek. Ik miste de commerciële ambities.

Ik vraag me soms weleens af wat er mis is met gewoon werken voor geld. Nee vandaag de dag moet alles met duizendpoot, passie, ambitie en affiniteit zijn. "Wat heb jij met X?". Ik heb geen enkel idee, het is niet zo dat ik vanochtend wakker werd en dacht dat mijn beroep in rioolpijpen zou zijn. Helemaal gaar word ik hiervan vooral omdat ik het spelletje moet meespelen.

Heren en Dames in Nederland. IK wil werken omdat ik gewoon geld nodig heb. Het boeit me geen ene flikker of jullie auto's, rioolpijpen of tenenkaas van zwervers verkopen. Voor ieder product kan ik een plan maken en verkopen. Jullie onderneming is niet speciaal, jullie verkopen niks speciaals, de mensen die hier werken zijn ook niet speciaal, en ik ben ook niet speciaal, wij zijn gemiddeld.

Uiteindelijk werken we niet voor ons plezier, we werken zodat we centen krijgen om daarmee plezier te doen.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 17:24:38 #92
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_115006541
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 17:07 schreef Kholdstrike het volgende:

Ik vraag me soms weleens af wat er mis is met gewoon werken voor geld. Nee vandaag de dag moet alles met duizendpoot, passie, ambitie en affiniteit zijn. "Wat heb jij met X?". Ik heb geen enkel idee, het is niet zo dat ik vanochtend wakker werd en dacht dat mijn beroep in rioolpijpen zou zijn. Helemaal gaar word ik hiervan vooral omdat ik het spelletje moet meespelen.

Heren en Dames in Nederland. IK wil werken omdat ik gewoon geld nodig heb. Het boeit me geen ene flikker of jullie auto's, rioolpijpen of tenenkaas van zwervers verkopen. Voor ieder product kan ik een plan maken en verkopen. Jullie onderneming is niet speciaal, jullie verkopen niks speciaals, de mensen die hier werken zijn ook niet speciaal, en ik ben ook niet speciaal, wij zijn gemiddeld.

Uiteindelijk werken we niet voor ons plezier, we werken zodat we centen krijgen om daarmee plezier te doen.
Een waarheid als een koe.
Al moet ik zeggen dat ik wel zo mijn voorkeuren heb qua branche.
Het ene zegt me meer dan het andere.
Momenteel werk ik in een groothandeltje op medisch gebied.
Ik vind deze branche WEL interessanter dan bijvoorbeeld pvc buizen of trailers (banen in het verleden). Ook al zit ik op kantoor en heb ik er niet direct iets mee te maken.

Overigens ben ik altijd nog op zoek naar iets voor erbij, ik maak op dit moment niet zoveel uren (alleen in de vakantieperiode werk ik veel, de rest van het jaar 8 tot 16 uur per week waar ik het liefst 20-28 uur zou willen werken ).

Maar goed, als je werkzoekend bent kijk je niet naar de branche, dan solliciteer je op 'alles' wat relevant is, behalve in een branche is waar je principieel niet in wil werken.
Ik zou bijv. niet willen werken in een lab waar ze op dieren testen o.i.d., varkensverwerkingsbedrijf , etc,
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_115008778
quote:

_O_ Amen. _O_
  donderdag 2 augustus 2012 @ 18:26:14 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115008803
hoera beloon elkaars negativiteit nog eens daarmee help je mensen aan het werk!
Een gedicht over Maanvis
pi_115011134
quote:

Ik zou ergens solliciteren waar ik de producten/diensten wel leuk vind/zie zitten. Als je erg enthousiast over bent dan straal je dat uit. Maar ja, dat ben ik hè..
Worry is a misuse of imagination
pi_115011399
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:19 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik zou ergens solliciteren waar ik de producten/diensten wel leuk vind/zie zitten. Als je erg enthousiast over bent dan straal je dat uit. Maar ja, dat ben ik hè..
Tsja als de bijstand langzaam in je nek begint te hijgen ben je niet meer zo kieskeurig. Daarnaast heeft men ook gezegd dat ze mij een moeilijk benaderbaar vinden, straal geen enthousiasme uit of lach te weinig. Kortom een gereserveerd persoon noemen ze dat.
pi_115012040
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 18:26 schreef Maanvis het volgende:
hoera beloon elkaars negativiteit nog eens daarmee help je mensen aan het werk!
Waarom ga je niet effe lekker ergens anders mensen bekritiseren, want je draagt nul komma niks bij aan dit topic. Tot nu toe heb je er alleen maar voor gezorgd dat mensen dit topic gaan mijden vanwege je gezever.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:39:19 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115012095
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:38 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Waarom ga je niet effe lekker ergens anders mensen bekritiseren, want je draagt nul komma niks bij aan dit topic.
onder de OP heb ik een vacature geplaatst, ik heb Little dolls tips gegeven en zelfs uitgezocht dat ze in nederland kan komen werken, dus hoezo draag ik niets bij?
Of mag je hier alleen maar negatief zijn? Het was toch juist de bedoeling om elkaar hier aan het werk te helpen!?
Een gedicht over Maanvis
pi_115012154
Tips moeten wel realistisch blijven. 'Oh, heb je geen geld? Leen het van je ouders!' noem ik geen bruikbare tip.
  donderdag 2 augustus 2012 @ 19:41:40 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115012208
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 19:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tips moeten wel realistisch blijven. 'Oh, heb je geen geld? Leen het van je ouders!' noem ik geen bruikbare tip.
ook niet als de tip voor ontzettend veel mensen (waaronder mezelf) wel heeft gewerkt?
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')