abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 augustus 2012 @ 19:26:57 #26
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114959926
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:02 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat valt te bezien of je daar kunt raken met het OV natuurlijk.
Misschien is het interessant voor je om eens al je reacties op berichten terug te lezen.
Mij valt in elk geval op dat het vaak negatief en afwerend is. Het kan niet, het lukt niet, het zijn de anderen, ik doe het goed; als de anderen maar zus of zo dan etc.
Dat is in elk geval geen prettige houding. Misschien dat je daar wat aan zou kunnen doen, dan kom je ook prettiger over voor werknemers.
pi_114960019
gek sollicitatiegedoe: 3 keer op gesprek geweest en een hele opdracht voor ze gemaakt waar ik een week mee bezig ben. Er maar achteraan gebeld van goh wanneer hoor ik iets toen zeiden ze oh we hebben toch geen plek om iemand aan te nemen want er is veel te weinig werk. Krijg ik een dag later een telefoontje of ik een gesprek wil plannen voor over 6 weken. Heb het wel ingepland maar wat moet ik hier nu van denken..
pi_114960038
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:02 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat valt te bezien of je daar kunt raken met het OV natuurlijk.
Waarom zou je in zulke steden niet kunnen komen?
pi_114962219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:26 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Misschien is het interessant voor je om eens al je reacties op berichten terug te lezen.
Mij valt in elk geval op dat het vaak negatief en afwerend is. Het kan niet, het lukt niet, het zijn de anderen, ik doe het goed; als de anderen maar zus of zo dan etc.
Dat is in elk geval geen prettige houding. Misschien dat je daar wat aan zou kunnen doen, dan kom je ook prettiger over voor werknemers.
Nou, wees jij dan maar eens meer dan een jaar onvrijwillig werkloos en lees nog eens goed mijn eerste post hier na. Maar ja, het verhaal daarin zal ook wel allemaal aan mij liggen waarschijnlijk.

Wat denk je nu zelf? Als je, ondanks het feit dat je maar weer elke keer wordt afgewezen, maar toch elke keer weer opnieuw terug je best doet voor een volgende sollicitatie; die hele boel op termijn niet stilletjes ontploft in je hoofd? Elke keer weer opnieuw proberen, maar elke keer weer een maat voor niets omdat je ofwel er niks meer van hoort ofwel simpelweg wordt afgewezen met "het profiel past niet"...
Heel leuk hoor. Echt. Maar ja, het ligt allemaal aan mij, niet?!
Denk je nu echt dat ik mezelf niet overtref in die sollicitaties; steeds harder m'n best doe (maar toch steeds weer zonder resultaat)?!

Zeg nu maar weer dat ik "niet moet opgeven". Daar ben ik heel veel mee en dat zal me heel goed vooruit helpen. Echt.

Ik vraag me trouwens af wat er negatief is aan de vraag of je daar met het OV raakt.

Dan vergat nog te zeggen dat sommige bedrijven je godverdomme vanwege je lange werkloosheid niet moeten. Dat zal ook wel heel normaal zijn zeker?

[ Bericht 17% gewijzigd door Little_Dolls op 01-08-2012 20:30:52 ]
pi_114962236
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 19:29 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Waarom zou je in zulke steden niet kunnen komen?
Omdat dat wegens omstandigheden nogal onhandig is.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:22:16 #31
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114962600
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:15 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Nou, wees jij dan maar eens meer dan een jaar onvrijwillig werkloos en lees nog eens goed mijn eerste post hier na. Maar ja, het verhaal daarin zal ook wel allemaal aan mij liggen waarschijnlijk.

Ik vraag me trouwens af wat er negatief is aan de vraag of je daar met het OV raakt.
Ik ga echt geen wedstrijdje met je doen wie het langst werkloos is geweest.
En ik bedoel niet alleen die ene zin. Ik bedoel al je reacties. Er zit iets afwerends in, de reactie is nooit goed of goed genoeg, je hebt steeds een tegenargument en het zijn altijd de anderen.
Dat is wat me opvalt. En ik dacht dat het handig voor je is om dat te weten. Soms heb je niet door hoe je steeds reageert en als niemand je daarop wijst kun je ook nooit anders doen.
pi_114962937
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:22 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Ik ga echt geen wedstrijdje met je doen wie het langst werkloos is geweest.
En ik bedoel niet alleen die ene zin. Ik bedoel al je reacties. Er zit iets afwerends in, de reactie is nooit goed of goed genoeg, je hebt steeds een tegenargument en het zijn altijd de anderen.
Dat is wat me opvalt. En ik dacht dat het handig voor je is om dat te weten. Soms heb je niet door hoe je steeds reageert en als niemand je daarop wijst kun je ook nooit anders doen.
Ik heb die post wat aangepast, lees 'm nog eens.
Wie praat er trouwens over wedstrijdjes man? Ik probeer je gewoon te overtuigen van mijn frustraties en wanhoop.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:27:47 #33
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114966682
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:27 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik heb die post wat aangepast, lees 'm nog eens.
Wie praat er trouwens over wedstrijdjes man? Ik probeer je gewoon te overtuigen van mijn frustraties en wanhoop.
Dat je boos bent is logisch. Dat het je frustreert is logisch. Daar hoef je niemand van te overtuigen, dat snapt iedereen. Wat niet handig is is om daar in te blijven hangen.

Als wat je steeds gedaan hebt niet werkt, is het handig om het eens anders te doen: dat advies kreeg je al eerder. Je reactie is dan: ja maar niet, ja maar dat en ja maar ik doe mijn best. Tja, er wordt net gezegd dat al die ja maar's niet helpen. Lastig om te veranderen, maar veel prettiger om zo met frustratie om te gaan.

Ik gaf je als idee, want je wil verkoopster worden/zijn zonder ervaring. Dat is lastig. En je moet al sterk in je schoenen staan om je daardoor al niet in de min te voelen staan. Dan kun je gaan denken hoe zorg ik dat ik ervaring krijg. Kun je bv. vragen of je een paar weken ergens voor niks mee mag lopen, heb je een idee wat werken als verkoopster is. Dat idee wijs je gelijk van de hand, want dat doen ze toch niet, want dat is teveel werk voor werkgever etc etc. Je bent voor werkgevers aan het invullen. Misschien ben je bij de 5e winkel hartelijk welkom en krijg je zo meer idee van wat verkoopster zijn is. Ja, en als je zo op veel dingen met: ja, maar komt en andere argumenten, dan komt dat wel wat negatief over. Ik heb misschien nog wel een hele rits tips die je zou kunnen gebruiken, maar snap je dat ik daar geen zin meer in heb, omdat je gelijk alles afwijst.

Alleen boos en gefrustreerd blijven helpt niet. Het is k.u.t, diep zuchten, en verder. Iets anders heeft geen zin, want daar heb je alleen jezelf maar mee.

Wat bij mij op een geven moment heel erg werkte was niet meer zo mijn best doen. Meer mezelf blijven en een sollicitatie gesprek ingaan met het idee, ik kijk of dit een goede plek is voor mij. Dan ben je al heel anders als je een houding hebt van ik moet ik moet ik moet een baan hebben. Dan ben je veel te gespannen.
pi_114966913
Vandaag nog een collega en oud-collega gesproken die wellicht nog mogelijkheden weten voor mij bij een van de succesvolste bedrijven in Nederland. *O*
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:32:28 #35
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114967004
quote:
6s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:31 schreef lyolyrc het volgende:
Vandaag nog een collega en oud-collega gesproken die wellicht nog mogelijkheden weten voor mij bij een van de succesvolste bedrijven in Nederland. *O*
Kijk, dat is leuk!!
pi_114967214
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:32 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Kijk, dat is leuk!!
Ben er ook zeker blij mee! Het bedrijf blijkt bezig te zijn met zaken die mijn collega deed denken aan mijn afstudeerproject. Na de vakantieperiode hoor ik meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 01-08-2012 22:32:58 (typo) ]
pi_114970402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 21:32 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Kijk, dat is leuk!!
Tja, sommige mensen hebben nu ook eenmaal meer geluk dan anderen.
pi_114972019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:31 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Tja, sommige mensen hebben nu ook eenmaal meer geluk dan anderen.
Ik zal niet ontkennen dat er een factor geluk bij zit, maar de juiste opleiding op het juiste niveau speelt ook zeker een rol. Met een cursus homeopathie, om maar eens iets absurds te noemen, zou ik er zeker niet binnenkomen. Wellicht kan ik daar ook in een andere positie daar terecht, waar de ervaring van mijn bijbaan weer zwaarder weegt.

Maar om even op jouw situatie terug te komen, heb je al eens overwogen om in de horeca werk te zoeken? Vlaanderen heeft nog meer een cultuur van uit eten gaan en wat gaan drinken in een café. Een (bij)baan daar kan je wellicht helpen je te ontwikkelen in het omgaan met klanten.
pi_114972825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 22:56 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik zal niet ontkennen dat er een factor geluk bij zit, maar de juiste opleiding op het juiste niveau speelt ook zeker een rol. Met een cursus homeopathie, om maar eens iets absurds te noemen, zou ik er zeker niet binnenkomen. Wellicht kan ik daar ook in een andere positie daar terecht, waar de ervaring van mijn bijbaan weer zwaarder weegt.

Maar om even op jouw situatie terug te komen, heb je al eens overwogen om in de horeca werk te zoeken? Vlaanderen heeft nog meer een cultuur van uit eten gaan en wat gaan drinken in een café. Een (bij)baan daar kan je wellicht helpen je te ontwikkelen in het omgaan met klanten.
Als er iets is waarvan ik zeker weet dat het niks voor mij is is het wel horeca... Door mijn ongeval 2 jaar geleden heb ik nog meer last met concentratie, lang rechtstaan, snel zijn, etc...
Niet ideaal, ik weet het. Uiteraard weten niet veel werkgevers daarvan. (Natuurlijk niet, want anders nemen ze me zeker niet aan. :N)
  Moderator woensdag 1 augustus 2012 @ 23:11:07 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114972928
morgen op gesprek :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_114973347
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:09 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Als er iets is waarvan ik zeker weet dat het niks voor mij is is het wel horeca... Door mijn ongeval 2 jaar geleden heb ik nog meer last met concentratie, lang rechtstaan, snel zijn, etc...
Niet ideaal, ik weet het. Uiteraard weten niet veel werkgevers daarvan. (Natuurlijk niet, want anders nemen ze me zeker niet aan. :N)
Dat klinkt als een ongeval met hersenletsel. Da's niet best. :N

Horeca kan fysiek zeker zwaar zijn, maar de hoeveelheid concentratievermogen die het vereist hangt vooral van het type werk af. Ik vraag me overigens dan wel af of in een winkel werken dan niet erg vermoeiend is.
pi_114973851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:18 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat klinkt als een ongeval met hersenletsel. Da's niet best. :N

Horeca kan fysiek zeker zwaar zijn, maar de hoeveelheid concentratievermogen die het vereist hangt vooral van het type werk af. Ik vraag me overigens dan wel af of in een winkel werken dan niet erg vermoeiend is.
Gelukkig is de wonde al lang genezen, maar ja, helaas blijf ik de schade er wel van ondervinden.
Ik krijg natuurlijk een vergoeding van de verzekering, maar dan nog? Nogmaals: wie wil dan zo iemand als ik aannemen...?

Tja, vermoeiend is het vast, maar toch nog steeds niet zoals de horeca...
pi_114973870
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:11 schreef Bosbeetle het volgende:
morgen op gesprek :o
Veel succes.
pi_114974240
@Little Dolls: Ik denk niet dat je er goed aan doet om uberhaupt te solliciteren. Het is misschien een raar advies. Maar je komt zo negatief over dat je misschien een sollicitatie-sabbatical nodig hebt. Juist omdat er elke keer weer een afwijzing bij komt. Dit ga je onbewust uitstralen.

Het effect van je gedachtewereld op je gedrag en je uitstraling en vervolgens weer op je gedachtewereld mag je niet onderschatten. Ook in je hoofd moet je als het ware huishouden. Je hebt ook wat mentale rust nodig, zeker als je afwijzing na afwijzing te verduren krijgt. Dit beschouw ik persoonlijk als een zeer serieus onderdeel van solliciteren. Dus ik solliciteerde nooit pro-actief in het weekend en ik gooide nieuwe schoenen nooit direct weg.

Ik denk echt dat tijdelijk stoppen met solliciteren en aan je zelfbeeld werken je op den duur sneller een baan zal opleveren dan stug door blijven solliciteren. Dan kunnen rekeningen ook weer eerder betaald worden.
pi_114974414
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:32 schreef Daboman het volgende:
@Little Dolls: Ik denk niet dat je er goed aan doet om uberhaupt te solliciteren. Het is misschien een raar advies. Maar je komt zo negatief over dat je misschien een sollicitatie-sabbatical nodig hebt. Juist omdat er elke keer weer een afwijzing bij komt. Dit ga je onbewust uitstralen.

Het effect van je gedachtewereld op je gedrag en je uitstraling en vervolgens weer op je gedachtewereld mag je niet onderschatten. Ook in je hoofd moet je als het ware huishouden. Je hebt ook wat mentale rust nodig, zeker als je afwijzing na afwijzing te verduren krijgt. Dit beschouw ik persoonlijk als een zeer serieus onderdeel van solliciteren. Dus ik solliciteerde nooit pro-actief in het weekend en ik gooide nieuwe schoenen nooit direct weg.

Ik denk echt dat tijdelijk stoppen met solliciteren en aan je zelfbeeld werken je op den duur sneller een baan zal opleveren dan stug door blijven solliciteren. Dan kunnen rekeningen ook weer eerder betaald worden.
Wat je zegt is zeker interessant, maar het probleem is dat ik praktisch constant moet solliciteren van de werkwinkel, anders kan ik eruit vliegen. (Nee dank u.)
pi_114974610
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:35 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat je zegt is zeker interessant, maar het probleem is dat ik praktisch constant moet solliciteren van de werkwinkel, anders kan ik eruit vliegen. (Nee dank u.)
Hmm ik ken iemand die zelfs door het UWV geadviseerd is om even niet te solliciteren, terwijl het UWV normaal gesproken een sollicitatieplicht oplegt. Kun je dit probleem niet voorleggen bij de werkwinkel? Want wie is er nou precies bij gebaat als jij je de vernieling in solliciteert? De maatschappij niet, een eventuele werkgever niet en in de eerste plaats jijzelf niet.
pi_114974661
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:39 schreef Daboman het volgende:

[..]

Hmm ik ken iemand die zelfs door het UWV geadviseerd is om even niet te solliciteren, terwijl het UWV normaal gesproken een sollicitatieplicht oplegt. Kun je dit probleem niet voorleggen bij de werkwinkel? Want wie is er nou precies bij gebaat als jij je de vernieling in solliciteert? De maatschappij niet, een eventuele werkgever niet en in de eerste plaats jijzelf niet.
Tja, nu waarschijnlijk ook omdat ze me uitkeringen moeten beginnen betalen. Dan kijken ze dat nog extra na.

Laptop moet uit nu, onweer. :{
pi_114974686
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Gelukkig is de wonde al lang genezen, maar ja, helaas blijf ik de schade er wel van ondervinden.
Ik krijg natuurlijk een vergoeding van de verzekering, maar dan nog? Nogmaals: wie wil dan zo iemand als ik aannemen...?

Heb je eigenlijk een goed beeld van hoe veel je fysiek aankan? En welke taken je wel en welke je geen problemen opleveren? Als je dit inventariseert en naast je opleiding legt, krijg je misschien ook een beter beeld van welke beroepen voor jou geschikt zijn.
pi_114975219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:40 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Tja, nu waarschijnlijk ook omdat ze me uitkeringen moeten beginnen betalen. Dan kijken ze dat nog extra na.

Laptop moet uit nu, onweer. :{
Dat doet het UWV dus in NL. Ze zijn er bij gebaat dat jij zo snel mogelijk ergens aangenomen wordt. Ze zullen toch wel begrijpen dat dat niet kan als jij onbewust 50 afwijzingen meeneemt naar je 51e sollicitatie? Om vervolgens doodleuk 51 afwijzingen mee te nemen naar je 52e sollicitatie? Lijkt me ook nogal onrealistisch om te denken dat je gelijk buiten de deur gezet wordt als je dit probleem slechts bij ze aankaart.

Je kan ook met dit (mentale) probleem naar je huisarts, die kan je onafhankelijk van advies voorzien en je eventueel doorverwijzen naar de juiste hulp. Volgens mij zit je er zo doorheen dat dat ook nog niet eens zo'n gek idee is.
pi_114976550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 23:25 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Daboman een heel goed advies.
Dat verklaart ook het negatieve bij jou. Behalve dat het niet lukt, lukt het ook nog eens niet vanwege je hersenletsel.
Je zegt wel zo mooi dat de wonde al lang genezen is, echter de psychische verwerking van zoiets moet je niet bagataliseren. Dat is nogal niet niks wat je is overkomen, en toch ga je door. Dat is lovenswaardig, maar je bent echt meer gebaat bij het advies van Daboman en Lyolyrk.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen hulp voor je is in Belgie. Je bent niet de enige met een hersenletsel. Ik zou het je gunnen dat je die hulp gaat zoeken. Dat je leert wat je nu kunt en weet hoe je te belasten bent en wat je aankunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')