Gemiddeld 1000 euro per persoon. Komt op een totaal bedrag uit van 453 120 000 euro dat maandelijks word uitgegeven. Op jaar basis komt dat neer op 5.437.440.000 miljard, laat staan de extra kosten die sowieso er aan zijn verbonden met andere subsidies en uitkeringen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ook. bijstandtrekkers kosten bijna niets en als je ze permanent afschrijft voor de arbeidsmarkt en er verder geen aandacht aan besteedt (dus niet allemaal UWV mannetjes er op zetten) dan zijn er geen extra kosten aan en kunnen ze lekker hun hele leven in de bijstand blijven zitten zonder dat de maatschappij daar veel nadeel van ondervindt.
om ze op de arbeidsmarkt te laten werken kost nog meer, want zoals gezegd het bedrijfsleven heeft niets aan die mensen, ze zijn minder productief, lopen qua kennis achter, zijn vaker ziek en hebben een slechtere motivatie (dat zijn niet mijn woorden maar van mensen uit het bedrijfsleven die er over gaan).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:54 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Gemiddeld 1000 euro per persoon. Komt op een totaal bedrag uit van 453 120 000 euro dat maandelijks word uitgegeven. Op jaar basis komt dat neer op 5.437.440.000 miljard, laat staan de extra kosten die sowieso er aan zijn verbonden met andere subsidies en uitkeringen.
Het is jammer dat die gedachte heerst. Net zoals met de gedachte over buitenlanders heb je goede en slechte er tussen zitten. Toch lijkt het mij sterk dat iemand die qua diploma's hoog is opgeleid voor bedrijven niet interessant is dan iemand zonder diploma's. Het is het al om stereotype van bijstanders die hen de das om doen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
om ze op de arbeidsmarkt te laten werken kost nog meer, want zoals gezegd het bedrijfsleven heeft niets aan die mensen, ze zijn minder productief, lopen qua kennis achter, zijn vaker ziek en hebben een slechtere motivatie (dat zijn niet mijn woorden maar van mensen uit het bedrijfsleven die er over gaan).
Er zijn ook hoogopgeleiden die niet in de bijstand gezeten hebben, die zijn voor bedrijven nog interessanter.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 14:03 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Het is jammer dat die gedachte heerst. Net zoals met de gedachte over buitenlanders heb je goede en slechte er tussen zitten. Toch lijkt het mij sterk dat iemand die qua diploma's hoog is opgeleid voor bedrijven niet interessant is dan iemand zonder diploma's. Het is het al om stereotype van bijstanders die hen de das om doen.
Ik zou niet zeggen dat je moeilijk aan werk kan komen in de sector waarvoor je bent opgeleid. Je geeft ze daarmee alleen maar een stok om jou mee te slaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:24 schreef vencodark het volgende:
Ik tik net een brief uit voor een vacature bij La Place. In mijn sector (maatschappelijk werk) kan ik nog niets vinden en ik heb ook altijd graag gewerkt in de horeca en voedselindustrie.
Is het nou vreemd om dit in deze brief te benoemen dat ik dus, gezien mijn opleiding, ook graag bij La Place zou werken, mede doordat er het in mijn sector moeilijk is? En dat ik daarbij sowieso ervaring heb in de horeca dus mij toch wel voor 100% inzet.
Afhankelijk van hoe je het omschrijft natuurlijk. Ik denk namelijk dat men het bij een eventueel gesprek toch wel zal bevragen. Daarom ben ik liever eerlijk.
Ja, dat is zo. Het was ook allemaal nog maar een beetje klad maar hoe vat ik het dan samen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zou het niet zeggen dat je moeilijk aan werk kan komen in de sector waarvoor je bent opgeleid. Je geeft ze daarmee alleen maar een stok om jou mee te slaan.
Ik doe het altijd wel. Want straks bekijken ze jouw CV en denken ze dat ze de verkeerde sollicitant hebben of ze vinden het gek dat je op hun gesolliciteerd hebt waarvan de motivatie uitblijft, dan is het niet verwonderlijk dat je geen reactie of een afwijzing krijgt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik zou niet zeggen dat je moeilijk aan werk kan komen in de sector waarvoor je bent opgeleid. Je geeft ze daarmee alleen maar een stok om jou mee te slaan.
Ik ben zelf liever ook eerlijk. Het ligt eraan hoe je het omschrijft maar het zal hun een zorg zijn waarom je moeilijk aan werk komt want het betreft een heel andere sector. Het gaat hun om andere kwaliteiten. Al begrijp ik dat het een lastige kwestie is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:44 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik doe het altijd wel. Want straks bekijken ze jouw CV en denken ze dat ze de verkeerde sollicitant hebben of ze vinden het gek dat je op hun gesolliciteerd hebt waarvan de motivatie uitblijft, dan is het niet verwonderlijk dat je geen reactie of een afwijzing krijgt.
Dat is ook een goede ja.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb in de trant staan van "hoewel mijn ervaring in uw sector gering is kan ik u wellicht op andere punten overtuigen" dan je sterke punten opnoemen.
Ik zie dit als een tip. Heel erg bedankt!quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 18:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb in de trant staan van "hoewel mijn ervaring in uw sector gering is kan ik u wellicht op andere punten overtuigen" dan je sterke punten opnoemen.
Het belangrijkste is dat je een positieve draai geeft aan je motivatie om te solliciteren. Je kunt voor de constructie van CantFazeMe kiezen, waarbij je meer de nadruk op je goede eigenschappen legt. Je kunt natuurlijk ook proberen dwarsverbanden te leggen tussen je opleiding en het werk waarop je solliciteert. Aangezien je al horeca-ervaring hebt, heb je misschien ook ontdekt dat er zaken uit je opleiding van pas komen in dat werk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Het was ook allemaal nog maar een beetje klad maar hoe vat ik het dan samen?
Ze zien dat ik hoogopgeleid ben, dus wat kom ik bij hun doen? Snap je?
Ik heb net op zend gedrukt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het belangrijkste is dat je een positieve draai geeft aan je motivatie om te solliciteren. Je kunt voor de constructie van CantFazeMe kiezen, waarbij je meer de nadruk op je goede eigenschappen legt. Je kunt natuurlijk ook proberen dwarsverbanden te leggen tussen je opleiding en het werk waarop je solliciteert. Aangezien je al horeca-ervaring hebt, heb je misschien ook ontdekt dat er zaken uit je opleiding van pas komen in dat werk.
tofquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 17:27 schreef caroline88 het volgende:
Eerste gesprek ging heel plezierig en maandagochtend heb ik een tweede gesprek
(ben nu een van twee kandidaten)
Sent items?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb net op zend gedrukt.Ik heb toch niets te verliezen en ik vond mijn brief wel goed hoor.
Besef nu wel dat ik geen kopie heb gemaakt, shit.
Ik heb ongeveer geschreven dat ik dus in een moeilijke sector afgestudeerd ben, er veel concurrentie is en de banen niet voor het oprapen liggen. Aansluitend dat ik ervaring heb in de voedsel -en horecabranche en daar regelmatig in mijn werk naar terugkeer. En dat het mijn ambitie niet is om werkloos thuis te zitten maar om te werken.
Ik heb ook die ene zin ongeveer gebruikt, dat mijn opleiding en werkervaring niet overal goed aansluit op de vacature maar dat ik wel een aantal eigenschappen heb die ik bij elke baan meeneem. Deze heb ik uiteraard ook benoemd. Ik heb de nadruk duidelijk gelegd dat ik in beide branches graag werk en heel gemotiveerd ben om veel te werken. Dat ik gemotiveerd ben blijkt ook wel dat ik vanuit Goes naar Bergen op Zoom wil komen om bij hun aan de slag te gaan.
Dat idee.
Baal nu wel dat ik geen kopie heb gemaakt, kan ik het niet nalezen en jullie niet laten lezen.![]()
Goeddeels het sorteren en uitdelen van inkomende en uitgaande post in een organisatie. Leuk als beginnende functie binnen de sector maar na enkele jaren heb ik 't wel gezien. Documentaire informatievoorziening is botweg een 'dure' naam voor interne postbodequote:
Als je geluk hebt sturen ze een bevestiging met attachments.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het was op hun site via een sollicitatieformulier.
Wel een bevestiging, geen bijlagen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je geluk hebt sturen ze een bevestiging met attachments.
Dat is wel schrijnend ik zou ze iig even terug mailen over die fout.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:16 schreef das_phantom het volgende:
Na zes weken afgewezen voor een onbetaalde werkplaats en dan noemen ze me ook nog een mevrouw.
Probeer het gewoonquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oeh, ik heb een hele leuke vacature gezien. Die is echt op mijn lijf geschreven. Ik voldoe niet helemaal aan de eisen, maar voor het grootste gedeelte wel. Wel weer als chauffeur, maar niet bij een transportbedrijf.
als je een goede indruk achter kunt laten; langsbrengenquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat is beter? De sollicitatiebrief op de post doen of hem langs brengen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |