abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115048550
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik ook. bijstandtrekkers kosten bijna niets en als je ze permanent afschrijft voor de arbeidsmarkt en er verder geen aandacht aan besteedt (dus niet allemaal UWV mannetjes er op zetten) dan zijn er geen extra kosten aan en kunnen ze lekker hun hele leven in de bijstand blijven zitten zonder dat de maatschappij daar veel nadeel van ondervindt.
Gemiddeld 1000 euro per persoon. Komt op een totaal bedrag uit van 453 120 000 euro dat maandelijks word uitgegeven. Op jaar basis komt dat neer op 5.437.440.000 miljard, laat staan de extra kosten die sowieso er aan zijn verbonden met andere subsidies en uitkeringen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 13:57:56 #182
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115048671
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:54 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Gemiddeld 1000 euro per persoon. Komt op een totaal bedrag uit van 453 120 000 euro dat maandelijks word uitgegeven. Op jaar basis komt dat neer op 5.437.440.000 miljard, laat staan de extra kosten die sowieso er aan zijn verbonden met andere subsidies en uitkeringen.
om ze op de arbeidsmarkt te laten werken kost nog meer, want zoals gezegd het bedrijfsleven heeft niets aan die mensen, ze zijn minder productief, lopen qua kennis achter, zijn vaker ziek en hebben een slechtere motivatie (dat zijn niet mijn woorden maar van mensen uit het bedrijfsleven die er over gaan).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115048851
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 13:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

om ze op de arbeidsmarkt te laten werken kost nog meer, want zoals gezegd het bedrijfsleven heeft niets aan die mensen, ze zijn minder productief, lopen qua kennis achter, zijn vaker ziek en hebben een slechtere motivatie (dat zijn niet mijn woorden maar van mensen uit het bedrijfsleven die er over gaan).
Het is jammer dat die gedachte heerst. Net zoals met de gedachte over buitenlanders heb je goede en slechte er tussen zitten. Toch lijkt het mij sterk dat iemand die qua diploma's hoog is opgeleid voor bedrijven niet interessant is dan iemand zonder diploma's. Het is het al om stereotype van bijstanders die hen de das om doen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 14:08:06 #184
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115049014
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 14:03 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Het is jammer dat die gedachte heerst. Net zoals met de gedachte over buitenlanders heb je goede en slechte er tussen zitten. Toch lijkt het mij sterk dat iemand die qua diploma's hoog is opgeleid voor bedrijven niet interessant is dan iemand zonder diploma's. Het is het al om stereotype van bijstanders die hen de das om doen.
Er zijn ook hoogopgeleiden die niet in de bijstand gezeten hebben, die zijn voor bedrijven nog interessanter.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 15:45:02 #185
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_115053525
Ik begin meer en meer aan een drastische koerswijziging qua werksector te denken. Documentaire informatievoorziening (de werksector waarop ik de laatste jaren mikte) is feitelijk veredeld postsorteerwerk. Als je eenmaal in het vak zit, is het vinden van een relevante baan eigenlijk rap geflikt omdat het een vrij onbekende niche in de administratieve sector betreft. Vacatures in de documentaire informatievoorziening vallen - voor zover ik heb ervaren - allen in de uitzendcategorie en contractbeëindigingen vanwege budgettaire redenen zijn vrijwel onvermijdelijk.

Of ik definitief een ommezwaai ga maken zal me waarschijnlijk binnen enkele weken duidelijk zijn. Op donderdag 16 augustus draai ik een proefdag bij een organisatie die opereert binnen documentaire informatievoorziening, maar die zowaar interessanter werk biedt én gunstig salaris ... ! Geeft die organisatie het groene licht, dan grijp ik de gelegenheid uiteraard met enthousiasme aan. Zoniet, dan ga ik m'n blik geleidelijk richting de techniek richten. De koudetechniek lijkt me bijvoorbeeld wel wat.

Voor nu blijf ik 'breed' solliciteren. Dat wil zeggen: solliciteren op banen in mijn werksector, maar ook beneden mijn niveau én op vacatures die slechts deels op mijn CV aansluiten. Een gefragmenteerde CV is op deze manier echter niet te vermijden ... :+
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:02:58 #186
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115054546
Wat is het precies voor werk?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115059669
Ik tik net een brief uit voor een vacature bij La Place. In mijn sector (maatschappelijk werk) kan ik nog niets vinden en ik heb ook altijd graag gewerkt in de horeca en voedselindustrie.
Is het nou vreemd om dit in deze brief te benoemen dat ik dus, gezien mijn opleiding, ook graag bij La Place zou werken, mede doordat er het in mijn sector moeilijk is? En dat ik daarbij sowieso ervaring heb in de horeca dus mij toch wel voor 100% inzet.
Afhankelijk van hoe je het omschrijft natuurlijk. Ik denk namelijk dat men het bij een eventueel gesprek toch wel zal bevragen. Daarom ben ik liever eerlijk.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 17:27:13 #188
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_115059773
Eerste gesprek ging heel plezierig en maandagochtend heb ik een tweede gesprek *O*
(ben nu een van twee kandidaten)
pi_115060070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:24 schreef vencodark het volgende:
Ik tik net een brief uit voor een vacature bij La Place. In mijn sector (maatschappelijk werk) kan ik nog niets vinden en ik heb ook altijd graag gewerkt in de horeca en voedselindustrie.
Is het nou vreemd om dit in deze brief te benoemen dat ik dus, gezien mijn opleiding, ook graag bij La Place zou werken, mede doordat er het in mijn sector moeilijk is? En dat ik daarbij sowieso ervaring heb in de horeca dus mij toch wel voor 100% inzet.
Afhankelijk van hoe je het omschrijft natuurlijk. Ik denk namelijk dat men het bij een eventueel gesprek toch wel zal bevragen. Daarom ben ik liever eerlijk.
Ik zou niet zeggen dat je moeilijk aan werk kan komen in de sector waarvoor je bent opgeleid. Je geeft ze daarmee alleen maar een stok om jou mee te slaan.
pi_115060101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:36 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik zou het niet zeggen dat je moeilijk aan werk kan komen in de sector waarvoor je bent opgeleid. Je geeft ze daarmee alleen maar een stok om jou mee te slaan.
Ja, dat is zo. Het was ook allemaal nog maar een beetje klad maar hoe vat ik het dan samen?
Ze zien dat ik hoogopgeleid ben, dus wat kom ik bij hun doen? Snap je?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 17:44:54 #191
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115060386
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:36 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik zou niet zeggen dat je moeilijk aan werk kan komen in de sector waarvoor je bent opgeleid. Je geeft ze daarmee alleen maar een stok om jou mee te slaan.
Ik doe het altijd wel. Want straks bekijken ze jouw CV en denken ze dat ze de verkeerde sollicitant hebben of ze vinden het gek dat je op hun gesolliciteerd hebt waarvan de motivatie uitblijft, dan is het niet verwonderlijk dat je geen reactie of een afwijzing krijgt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115060505
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:44 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ik doe het altijd wel. Want straks bekijken ze jouw CV en denken ze dat ze de verkeerde sollicitant hebben of ze vinden het gek dat je op hun gesolliciteerd hebt waarvan de motivatie uitblijft, dan is het niet verwonderlijk dat je geen reactie of een afwijzing krijgt.
Ik ben zelf liever ook eerlijk. Het ligt eraan hoe je het omschrijft maar het zal hun een zorg zijn waarom je moeilijk aan werk komt want het betreft een heel andere sector. Het gaat hun om andere kwaliteiten. Al begrijp ik dat het een lastige kwestie is.
Maar het lijkt me oprecht leuk om, voor zolang ik dus niet in mijn sector aan de slag kan, bij La Place te werken. Het is alleen de vraag hoe zij het zien dat ik dus, theoretisch gezien, ook ' ineens' weg kan gaan omdat ik in mijn sector ergens ben aangenomen. Ligt er dus aan om zij met die vooruitzichten akkoord gaan.
En wat ik zeg, zonder uitleg, krijg ik die vraag toch wel. Mijn cv vertelt al dat ik bijbaantjes heb in de voedselbranche dus het is niet zo raar dat ik daar nu nog rond drijf. En het zegt ook wel iets dat ik dus niet thuis wil zitten omdat er in mijn sector nog niets is. Zegt iets over doorzettingsvermogen. :)
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 18:04:27 #193
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115061008
Ik heb in de trant staan van "hoewel mijn ervaring in uw sector gering is kan ik u wellicht op andere punten overtuigen" dan je sterke punten opnoemen :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_115061095
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb in de trant staan van "hoewel mijn ervaring in uw sector gering is kan ik u wellicht op andere punten overtuigen" dan je sterke punten opnoemen :).
Dat is ook een goede ja. :)
pi_115062121
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 18:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik zie dit als een tip. Heel erg bedankt!
pi_115063612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:36 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat is zo. Het was ook allemaal nog maar een beetje klad maar hoe vat ik het dan samen?
Ze zien dat ik hoogopgeleid ben, dus wat kom ik bij hun doen? Snap je?
Het belangrijkste is dat je een positieve draai geeft aan je motivatie om te solliciteren. Je kunt voor de constructie van CantFazeMe kiezen, waarbij je meer de nadruk op je goede eigenschappen legt. Je kunt natuurlijk ook proberen dwarsverbanden te leggen tussen je opleiding en het werk waarop je solliciteert. Aangezien je al horeca-ervaring hebt, heb je misschien ook ontdekt dat er zaken uit je opleiding van pas komen in dat werk.
pi_115064190
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:16 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Het belangrijkste is dat je een positieve draai geeft aan je motivatie om te solliciteren. Je kunt voor de constructie van CantFazeMe kiezen, waarbij je meer de nadruk op je goede eigenschappen legt. Je kunt natuurlijk ook proberen dwarsverbanden te leggen tussen je opleiding en het werk waarop je solliciteert. Aangezien je al horeca-ervaring hebt, heb je misschien ook ontdekt dat er zaken uit je opleiding van pas komen in dat werk.
Ik heb net op zend gedrukt. :) Ik heb toch niets te verliezen en ik vond mijn brief wel goed hoor.
Besef nu wel dat ik geen kopie heb gemaakt, shit.
Ik heb ongeveer geschreven dat ik dus in een moeilijke sector afgestudeerd ben, er veel concurrentie is en de banen niet voor het oprapen liggen. Aansluitend dat ik ervaring heb in de voedsel -en horecabranche en daar regelmatig in mijn werk naar terugkeer. En dat het mijn ambitie niet is om werkloos thuis te zitten maar om te werken.

Ik heb ook die ene zin ongeveer gebruikt, dat mijn opleiding en werkervaring niet overal goed aansluit op de vacature maar dat ik wel een aantal eigenschappen heb die ik bij elke baan meeneem. Deze heb ik uiteraard ook benoemd. Ik heb de nadruk duidelijk gelegd dat ik in beide branches graag werk en heel gemotiveerd ben om veel te werken. Dat ik gemotiveerd ben blijkt ook wel dat ik vanuit Goes naar Bergen op Zoom wil komen om bij hun aan de slag te gaan.
Dat idee. :)
Baal nu wel dat ik geen kopie heb gemaakt, kan ik het niet nalezen en jullie niet laten lezen. -O-
  Moderator vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:44:39 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115064733
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 17:27 schreef caroline88 het volgende:
Eerste gesprek ging heel plezierig en maandagochtend heb ik een tweede gesprek *O*
(ben nu een van twee kandidaten)
tof
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_115064826
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb net op zend gedrukt. :) Ik heb toch niets te verliezen en ik vond mijn brief wel goed hoor.
Besef nu wel dat ik geen kopie heb gemaakt, shit.
Ik heb ongeveer geschreven dat ik dus in een moeilijke sector afgestudeerd ben, er veel concurrentie is en de banen niet voor het oprapen liggen. Aansluitend dat ik ervaring heb in de voedsel -en horecabranche en daar regelmatig in mijn werk naar terugkeer. En dat het mijn ambitie niet is om werkloos thuis te zitten maar om te werken.

Ik heb ook die ene zin ongeveer gebruikt, dat mijn opleiding en werkervaring niet overal goed aansluit op de vacature maar dat ik wel een aantal eigenschappen heb die ik bij elke baan meeneem. Deze heb ik uiteraard ook benoemd. Ik heb de nadruk duidelijk gelegd dat ik in beide branches graag werk en heel gemotiveerd ben om veel te werken. Dat ik gemotiveerd ben blijkt ook wel dat ik vanuit Goes naar Bergen op Zoom wil komen om bij hun aan de slag te gaan.
Dat idee. :)
Baal nu wel dat ik geen kopie heb gemaakt, kan ik het niet nalezen en jullie niet laten lezen. -O-
Sent items?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:47:50 #200
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_115064836
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:02 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat is het precies voor werk?
Goeddeels het sorteren en uitdelen van inkomende en uitgaande post in een organisatie. Leuk als beginnende functie binnen de sector maar na enkele jaren heb ik 't wel gezien. Documentaire informatievoorziening is botweg een 'dure' naam voor interne postbode :')
pi_115064958
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:47 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Sent items?
Het was op hun site via een sollicitatieformulier.
  Moderator vrijdag 3 augustus 2012 @ 19:59:16 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115065280
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Het was op hun site via een sollicitatieformulier.
Als je geluk hebt sturen ze een bevestiging met attachments.
pi_115065565
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 19:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je geluk hebt sturen ze een bevestiging met attachments.
Wel een bevestiging, geen bijlagen. :N
pi_115086894
Na zes weken afgewezen voor een onbetaalde werkplaats en dan noemen ze me ook nog een mevrouw :'(.
  Moderator zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:39:42 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115087110
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:16 schreef das_phantom het volgende:
Na zes weken afgewezen voor een onbetaalde werkplaats en dan noemen ze me ook nog een mevrouw :'(.
Dat is wel schrijnend ik zou ze iig even terug mailen over die fout.
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:41:51 #206
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115137416
Oeh, ik heb een hele leuke vacature gezien. Die is echt op mijn lijf geschreven. Ik voldoe niet helemaal aan de eisen, maar voor het grootste gedeelte wel. Wel weer als chauffeur, maar niet bij een transportbedrijf.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:14:12 #207
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_115155839
quote:
11s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oeh, ik heb een hele leuke vacature gezien. Die is echt op mijn lijf geschreven. Ik voldoe niet helemaal aan de eisen, maar voor het grootste gedeelte wel. Wel weer als chauffeur, maar niet bij een transportbedrijf.
Probeer het gewoon ^O^

Vrijdag weer een afwijzing gekregen ( :')_!!! ), en vandaag een sollicitatie de deur uitgedaan. :)
Kaleidoscopiklimax
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:20:41 #208
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115156237
Ik heb er ook vier uitstaan. Eentje is al "afgelopen" en de andere drie staan nog open. Ben benieuwd of ik er iets van hoor :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:41:51 #209
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115161399
Wat is beter? De sollicitatiebrief op de post doen of hem langs brengen?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 5 augustus 2012 @ 23:22:45 #210
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115164172
quote:
5s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat is beter? De sollicitatiebrief op de post doen of hem langs brengen?
als je een goede indruk achter kunt laten; langsbrengen :)
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')