Als je geluk hebt sturen ze een bevestiging met attachments.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het was op hun site via een sollicitatieformulier.
Wel een bevestiging, geen bijlagen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 19:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je geluk hebt sturen ze een bevestiging met attachments.
Dat is wel schrijnend ik zou ze iig even terug mailen over die fout.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:16 schreef das_phantom het volgende:
Na zes weken afgewezen voor een onbetaalde werkplaats en dan noemen ze me ook nog een mevrouw.
Probeer het gewoonquote:Op zondag 5 augustus 2012 14:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Oeh, ik heb een hele leuke vacature gezien. Die is echt op mijn lijf geschreven. Ik voldoe niet helemaal aan de eisen, maar voor het grootste gedeelte wel. Wel weer als chauffeur, maar niet bij een transportbedrijf.
als je een goede indruk achter kunt laten; langsbrengenquote:Op zondag 5 augustus 2012 22:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat is beter? De sollicitatiebrief op de post doen of hem langs brengen?
Dat moet wel lukken. En het voordeel daarvan lijkt me dat ze een gezicht bij de naam hebben. Dan ben je niet één van de velen.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je een goede indruk achter kunt laten; langsbrengen
Dat ligt er maar net aan in welke sector/bedrijf je solliciteert of dat zo is.quote:Op maandag 6 augustus 2012 08:47 schreef Rhalius het volgende:
probleem is dat vele sollicitaties langs een hoofdkantoor gaan. Erg lastig om daar een sollicitatie brief voor te schrijven, je moet ook nog maar zien waar ze je willen plaatsen.
Fijn! Gefeliciteerdquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:49 schreef Aloria het volgende:
Ik heb net te horen gekregen dat mijn 0 uren contract omgezet wordt naar 20 uur![]()
gefeliciteerdquote:Op maandag 6 augustus 2012 17:49 schreef Aloria het volgende:
Ik heb net te horen gekregen dat mijn 0 uren contract omgezet wordt naar 20 uur![]()
Volgens Maanvis is dat makkelijk te doen. Slechts vier uur rijden per dag!quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
Godver. Even gebeld omdat niet duidelijk was of de contactpersoon man of vrouw was. Blijkt die vacature niet bij het hoofdkantoor te zijn, maar op een standplaats hier 200 km vandaan.
![]()
![]()
Gaaf hopelijk krijg je het, alle banen die ik wilde viste ik achter het net, ( het afgelopen jaar )quote:Op maandag 6 augustus 2012 19:39 schreef caroline88 het volgende:
Gefeliciteerd, Aloria!
Vandaag tweede gesprek gehad en met een goed gevoel afgesloten. Als het goed is hoor ik morgen of ik het geworden ben.
Gefeliciteerd, fijn bericht om te krijgen in deze tijd!quote:Op maandag 6 augustus 2012 17:49 schreef Aloria het volgende:
Als ik alle reiskosten vergoed krijg is het misschien net te doen.quote:Op maandag 6 augustus 2012 18:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Volgens Maanvis is dat makkelijk te doen. Slechts vier uur rijden per dag!
jankzakquote:Op maandag 6 augustus 2012 18:32 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Volgens Maanvis is dat makkelijk te doen. Slechts vier uur rijden per dag!
3 jaar? Damn... Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Meer dan drie jaar werkloos geweest, tussendoor wat vrijwilligerbaantjes gehad.
Per morgen start ik in een fulltime baan voor een goed salaris bij een heel leuk bedrijf op een kwartiertje rijden. Uitzendcontract maar dat heeft enkel met de reorganisatie/vacaturestop te maken.
Gefelcitieerdquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Per morgen start ik in een fulltime baan voor een goed salaris bij een heel leuk bedrijf op een kwartiertje rijden. Uitzendcontract maar dat heeft enkel met de reorganisatie/vacaturestop te maken.
Damn 3 jaar werkloos geweestquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Vind het frappant dat Maanvis niet heeft zitten te zeiken dat het allemaal zijn schuld is dat hij drie jaar werkloos is (quote:
gefeliciteerd! Om welke functie gaat het?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Mooi! Iets waarvoor ik momenteel kijk; in een dienstenchequebedrijf. Daar heb ik nl. nog stage gevolgd via school. Heel lieve mensen daar die elkaar met respect behandelen!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:32 schreef caroline88 het volgende:
Dank voor jullie felicitaties.
Ik werk in de secretarieel-administratieve ondersteuning; de nieuwe functie omvat meer administratief werk wat altijd nuttig kan zijn om aantoonbare werkervaring in te hebben.
Na gisteren weer iemand met een goed bericht! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:25 schreef caroline88 het volgende:
Goed om je aandacht naar andere vacatures te verleggen als de sector van je eerste keus je geen kansen biedt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:45 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Mooi! Iets waarvoor ik momenteel kijk; in een dienstenchequebedrijf. Daar heb ik nl. nog stage gevolgd via school. Heel lieve mensen daar die elkaar met respect behandelen!
Als dat niets wordt kan ik natuurlijk nog altijd zelf als poetshulp gaan werken, of als thuiszorger, bejaardenverzorger, of iets in die trant.
Ik heb me gerealiseerd dat ik niet meer verder wil gaan in de verkoop... Ik heb momenteel nog wel wat sollicitaties lopen, maar dat is omdat ik voor de verandering weer eens geen reactie krijg. Ik weet nu al dat dat (behalve misschien op 1 recente) waarschijnlijk ook niet meer zal gebeuren, want daarvoor is het al te lang geleden.
Ik ben al die afwijzingen meer dan zat en in de DC administratie/huishoudhulp/verzorging zal het hopelijk wat makkelijker gaan. Zeker als poetsvrouw, omdat je geen ervaring en/of diploma moet hebben en het mooi is voor de mensen te kunnen "zorgen".
Dat zijn de werkgevers van poetsvrouwen die aan huis gaan poetsen en met DC uitbetaald worden. Het bedrijf is verantwoordelijk voor hen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Goed om je aandacht naar andere vacatures te verleggen als de sector van je eerste keus je geen kansen biedt.![]()
Ik vraag me wel af wat een dienstenchequebedrijf doet, want in Nederland heb ik er nog nooit van gehoord.
De enige die ik ken met die opleiding heeft een baan die niets met die opleiding van doen heeft. Misschien heb je nog andere dingen die aanknopingspunten bieden voor werk?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht!
Heb mezelf ook weer eens in het vacature zoeken gegooid. Ik weet maar niets passend te vinden met mijn opleiding (Pedagogiek)..... Maakt me heel depri!
Herkenbaar. Althans, bij vriendinnen die dat ook hebben gedaan. Ik heb het idee dat ze liever SPH/MWD hebben dan pedagogiek.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht!
Heb mezelf ook weer eens in het vacature zoeken gegooid. Ik weet maar niets passend te vinden met mijn opleiding (Pedagogiek)..... Maakt me heel depri!
Ik stuur je eventjes een PMquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Soms denk ik ook dat ik beter SPH had moeten doen. Ik heb nu een vacature op het oog die mij wel interesseert en wat redelijk van mijn niveau zou zijn..... Misschien dat ik daar een brief naar stuur. Weliswaar wel een 0 uren invalkracht basis. Maar beter dan niets op dit moment.
Ik word er ook zo nerveus van of ik dat allemaal wel aankan!Telkens denk ik, dat kan ik toch helemaal niet!
Haat aan mijn onzekerheid!
Ik heb daar ook wel last van. Op het eerste gezicht sommige vacatures die me aanspreken.. en dan lees ik ze nog eens en nog eens, en dan ga ik twijfelen. Maar kan ik dat dan wel? etc....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Soms denk ik ook dat ik beter SPH had moeten doen. Ik heb nu een vacature op het oog die mij wel interesseert en wat redelijk van mijn niveau zou zijn..... Misschien dat ik daar een brief naar stuur. Weliswaar wel een 0 uren invalkracht basis. Maar beter dan niets op dit moment.
Ik word er ook zo nerveus van of ik dat allemaal wel aankan!Telkens denk ik, dat kan ik toch helemaal niet!
Haat aan mijn onzekerheid!
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:55 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel last van.Op het eerste gezicht sommige vacatures die me aanspreken.. en dan lees ik ze nog eens en nog eens, en dan ga ik twijfelen. Maar kan ik dat dan wel? etc....
CMV trouwens... MWD was wel handiger denk ik.
CMV is helemaal kutquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:55 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel last van. Op het eerste gezicht sommige vacatures die me aanspreken.. en dan lees ik ze nog eens en nog eens, en dan ga ik twijfelen. Maar kan ik dat dan wel? etc....
CMV trouwens... MWD was wel handiger denk ik.
Ik heb het gevoel dat het allemaal één pot nat is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:58 schreef automatic_ het volgende:
[..]
CMV is helemaal kutNiet lullig bedoeld (al kan dat wel zo overkomen...!) Je bent nog meer afhankelijk van subsidies etc. (althans, de instellingen waar je gaat werken natuurlijk).
Ik had mij ingeschreven voor SPH en ben overgegaan naar MWD. Waarom? Omdat je als MWD-er makkelijker als SPH-er aan de slag kunt gaan, dan andersom.
En qua twijfelen... Je leert het écht pas in de praktijk. Elke instelling werkt anders, dus laat je dat niet teveel afschrikken. Daarnaast is een MWDer heeeeeel rechtlijnig en een CMVer vaak wat "zweverig" en natuurlijk creatiever. Dat kan wel eens goed van pas komen in bepaalde teams!
Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.quote:
Nee, er zit echt wel verschil in. Vooral qua "soort" mensen die bepaalde opleidingen kiezen. Althans, dat was bij mijn opleiding. Ze hebben het in Breda / Den Bosch onder één naam gegooid (Social Work), maar volgens mij gaan ze weer terug naar de drie oude "takken".quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:59 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het allemaal één pot nat is..
appelkruimeltaart![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |