Herkenbaar. Althans, bij vriendinnen die dat ook hebben gedaan. Ik heb het idee dat ze liever SPH/MWD hebben dan pedagogiek.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Zucht!
Heb mezelf ook weer eens in het vacature zoeken gegooid. Ik weet maar niets passend te vinden met mijn opleiding (Pedagogiek)..... Maakt me heel depri!
Ik stuur je eventjes een PMquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Soms denk ik ook dat ik beter SPH had moeten doen. Ik heb nu een vacature op het oog die mij wel interesseert en wat redelijk van mijn niveau zou zijn..... Misschien dat ik daar een brief naar stuur. Weliswaar wel een 0 uren invalkracht basis. Maar beter dan niets op dit moment.
Ik word er ook zo nerveus van of ik dat allemaal wel aankan!Telkens denk ik, dat kan ik toch helemaal niet!
Haat aan mijn onzekerheid!
Ik heb daar ook wel last van. Op het eerste gezicht sommige vacatures die me aanspreken.. en dan lees ik ze nog eens en nog eens, en dan ga ik twijfelen. Maar kan ik dat dan wel? etc....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:24 schreef Bienelientjee het volgende:
Soms denk ik ook dat ik beter SPH had moeten doen. Ik heb nu een vacature op het oog die mij wel interesseert en wat redelijk van mijn niveau zou zijn..... Misschien dat ik daar een brief naar stuur. Weliswaar wel een 0 uren invalkracht basis. Maar beter dan niets op dit moment.
Ik word er ook zo nerveus van of ik dat allemaal wel aankan!Telkens denk ik, dat kan ik toch helemaal niet!
Haat aan mijn onzekerheid!
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:55 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel last van.Op het eerste gezicht sommige vacatures die me aanspreken.. en dan lees ik ze nog eens en nog eens, en dan ga ik twijfelen. Maar kan ik dat dan wel? etc....
CMV trouwens... MWD was wel handiger denk ik.
CMV is helemaal kutquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:55 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik heb daar ook wel last van. Op het eerste gezicht sommige vacatures die me aanspreken.. en dan lees ik ze nog eens en nog eens, en dan ga ik twijfelen. Maar kan ik dat dan wel? etc....
CMV trouwens... MWD was wel handiger denk ik.
Ik heb het gevoel dat het allemaal één pot nat is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:58 schreef automatic_ het volgende:
[..]
CMV is helemaal kutNiet lullig bedoeld (al kan dat wel zo overkomen...!) Je bent nog meer afhankelijk van subsidies etc. (althans, de instellingen waar je gaat werken natuurlijk).
Ik had mij ingeschreven voor SPH en ben overgegaan naar MWD. Waarom? Omdat je als MWD-er makkelijker als SPH-er aan de slag kunt gaan, dan andersom.
En qua twijfelen... Je leert het écht pas in de praktijk. Elke instelling werkt anders, dus laat je dat niet teveel afschrikken. Daarnaast is een MWDer heeeeeel rechtlijnig en een CMVer vaak wat "zweverig" en natuurlijk creatiever. Dat kan wel eens goed van pas komen in bepaalde teams!
Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.quote:
Nee, er zit echt wel verschil in. Vooral qua "soort" mensen die bepaalde opleidingen kiezen. Althans, dat was bij mijn opleiding. Ze hebben het in Breda / Den Bosch onder één naam gegooid (Social Work), maar volgens mij gaan ze weer terug naar de drie oude "takken".quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 16:59 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het allemaal één pot nat is..
appelkruimeltaart![]()
Dat is een feit, maar het is mij al overkomen dat ze op een vacature zeiden dat je een goede opleiding zou krijgen. Ik dacht; leuk, dat zeggen ze niet vaak.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.
Volgens mij weet je precies wat het inhoud als je het werk ook daadwerkelijk aan het doen bent.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.
Juist, dat zag ik ook bij ex-klasgenoten. Juist dat creatieve en "alles kunnen" is echt wel een aanwinst, maar daar laat men het eerst mensen gaan heb ik het idee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Kekaa het volgende:
@automatic_ Komt niet lullig over, ik snap de beredenering. Het is inderdaad te globaal, maar wel leuk. Ik kan heel veel van alles een beetje. Vooral organiseren en plannen van activiteiten e.d. Doelgroep maakt daarbij niet uit.
Ik werk nu 12 uur per week op een BSO (mbo niveau), ook veel plannen en organiseren. Had liever jongerenwerk o.i.d. gedaan, maar dat lukt bijna niet als er genoeg mensen met meer ervaring zijn.
Pabo is ook huilen met de pet op. Als je al aan de slag komt, dan is het als invaller, niet zo gauw als vaste leerkracht.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Elvi het volgende:
Als CMV-er kan ik beamen dat er geen werk is. De meeste ex-klasgenoten werken bij een kinderdagverblijf en ik werk nu bij een klantenserviceAchteraf gezien heb ik er spijt van dat ik 10 jaar geleden met de pabo gestopt ben.
Dat is kut maar het enige dat je kunt doen is het vergeten positieve dingen meenemen en doorgaan..quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dat is een feit, maar het is mij al overkomen dat ze op een vacature zeiden dat je een goede opleiding zou krijgen. Ik dacht; leuk, dat zeggen ze niet vaak.
Bellen ze dan terug om te zeggen dat je geen ervaring genoeg hebt (dat woord hé)...![]()
Het was ook van een verkoopsvacature, dus eigenlijk interesseert het me niet veel meer.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat is kut maar het enige dat je kunt doen is het vergeten positieve dingen meenemen en doorgaan..
Als jij een eigen bedrijf hebt, zou je dan liever iemand met ervaring willen of een heel nieuw iemand die je nog alles moet leren wat je allemaal extra tijd/geld kost?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:13 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Het was ook van een verkoopsvacature, dus eigenlijk interesseert het me niet veel meer.
Het gaat enkel om dat principe dat je overal maar ervaring voor nodig hebt. Willen ze de onervarenen nu echt geen kansen geven?
Ik zou onervaren werkzoekenden best een kans willen geven! Dat meen ik.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 17:13 schreef Joysa het volgende:
[..]
Als jij een eigen bedrijf hebt, zou je dan liever iemand met ervaring willen of een heel nieuw iemand die je nog alles moet leren wat je allemaal extra tijd/geld kost?
Maakt het niet minder vervelend.
Zo mensen, precies hetzelfde als ik. Ik was toch zo negatief hé en ik had geen reden en het was toch allemaal mijn eigen schuld? Wel, bij Paarse_Kiwi ook precies!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:28 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik kan me gelukkig afmelden voor dit topic. Na 3 maanden en zo'n 50 sollicitaties op allerlei functies (van schoonmaak tot functies die aansluiten op mijn opleiding) heb ik per september een baan! Met een flink aantal contracturen dus gelukkig geen 0-uren ofzo. Leuke baan die redelijk in de lijn ligt van waarvoor ik ben opgeleid(welzijnswerk). Tevens bij een grote organisatie dus voldoende ruimte om door te groeien als ik wat anders wil. Leuke leidinggevende dus ik heb er echt zin in!
Het was niet altijd makkelijk om positief te blijven. Elke keer weer moed verzamelen voor een nieuwe sollicitatiebrief, of om een telefoontje te plegen. Van zeker 30 heb ik nooit een reactie gehad, zelfs niet nadat ik telefonisch/per mail contact op heb genomen. 'Die persoon is op vakantie' of 'bel maandag maar terug' etc.
Ik wens iedereen heeeeel veel succes bij het vinden van een (passende) baan. Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden. Neem zo nu en dan een 'vrije dag' of een baaldagje maar daarna gewoon door blijven gaan.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je bij de pakken neer gaat zitten lukt het sowieso niet. Blijf in jezelf geloven en probeer dingen te blijven doen waarvan je zelfvertrouwen krijgt en waardoor het leven leuk blijft. Probeer ook je netwerk op peil te houden, wie weet wat je aan iemand kan hebben. De mensen om je heen kunnen met je meedenken en je natuurlijk helpen gemotiveerd te blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd hoor, van harte!Welzijnswerk is heel mooi!
![]()
Waar lees jij dat ik anderen niet wil helpen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:41 schreef agentstarling het volgende:
kap even met je punt maken allebei dan kunnen degenen die elkaar willen helpen weer gewoon verder daarmee
nee maar die discussie tussen jou en maanvis duurt maar voort en overspoeld het hele topic. Ik snap jullie standpunten wel maar zoek dat anders even via PM uitquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:46 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik anderen niet wil helpen?
Ik breek anderen trouwens niet af en zeg hen niet dat het maar hun eigen schuld is.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:39 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Zo mensen, precies hetzelfde als ik. Ik was toch zo negatief hé en ik had geen reden en het was toch allemaal mijn eigen schuld? Wel, bij Paarse_Kiwi ook precies!
Maar waarschijnlijk hebben nog een heleboel mensen hier die houding! Dat mag niet hoor! Oh, wat een negativiteit toch!Wel even verder lezen hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gefeliciteerd hoor, van harte!Welzijnswerk is heel mooi!
Volgende maand kan ik ook weer beginnen met werkzoeken. Echter heb ik alleen maar een vwo-diploma. Ik ga beginnen aan de universiteit en mijn contracten lopen allebei ook af, een omdat ik geen tijd meer heb om daar te werken, en de ander omdat ze geen mensen aannemen alleen in het weekend. Jammer, hopelijk kan ik nog wel iets vindenquote:Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden.![]()
Ik ben de discussie anders niet begonnen en je moet de schuld niet bij mij leggen. Ik wou met niemand discussiëren, alleen even mijn verhaal doen. Ik was verder ook niet van plan hier nog heel lange verhalen te posten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 21:47 schreef agentstarling het volgende:
[..]
nee maar die discussie tussen jou en maanvis duurt maar voort en overspoeld het hele topic. Ik snap jullie standpunten wel maar zoek dat anders even via PM uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |