abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115245249
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.
Dat is een feit, maar het is mij al overkomen dat ze op een vacature zeiden dat je een goede opleiding zou krijgen. Ik dacht; leuk, dat zeggen ze niet vaak.

Bellen ze dan terug om te zeggen dat je geen ervaring genoeg hebt (dat woord hé)... :X ;(
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:03:45 #252
47102 Elvi
miemkwien
pi_115245286
Als CMV-er kan ik beamen dat er geen werk is. De meeste ex-klasgenoten werken bij een kinderdagverblijf en ik werk nu bij een klantenservice :) Achteraf gezien heb ik er spijt van dat ik 10 jaar geleden met de pabo gestopt ben.
pi_115245295
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Niet vergeten dat vacature makers in principe hetzelfde zijn als sollicitanten ze proberen zichzelf van de best mogelijke kant te verkopen. Je moet dus advertenties zeker met een korreltje zout nemen. Als je in eerste instantie denkt leuk zou ik met die gut feeling aan de gang gaan. Je weet toch pas wat het daadwerkelijk inhoud als je bij het gesprek zit.
Volgens mij weet je precies wat het inhoud als je het werk ook daadwerkelijk aan het doen bent. :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:05:09 #254
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_115245414
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Kekaa het volgende:
@automatic_ Komt niet lullig over, ik snap de beredenering. Het is inderdaad te globaal, maar wel leuk. Ik kan heel veel van alles een beetje. Vooral organiseren en plannen van activiteiten e.d. Doelgroep maakt daarbij niet uit.
Ik werk nu 12 uur per week op een BSO (mbo niveau), ook veel plannen en organiseren. Had liever jongerenwerk o.i.d. gedaan, maar dat lukt bijna niet als er genoeg mensen met meer ervaring zijn.
Juist, dat zag ik ook bij ex-klasgenoten. Juist dat creatieve en "alles kunnen" is echt wel een aanwinst, maar daar laat men het eerst mensen gaan heb ik het idee.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_115245459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Elvi het volgende:
Als CMV-er kan ik beamen dat er geen werk is. De meeste ex-klasgenoten werken bij een kinderdagverblijf en ik werk nu bij een klantenservice :) Achteraf gezien heb ik er spijt van dat ik 10 jaar geleden met de pabo gestopt ben.
Pabo is ook huilen met de pet op. Als je al aan de slag komt, dan is het als invaller, niet zo gauw als vaste leerkracht.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2012 @ 17:11:19 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_115246008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:03 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Dat is een feit, maar het is mij al overkomen dat ze op een vacature zeiden dat je een goede opleiding zou krijgen. Ik dacht; leuk, dat zeggen ze niet vaak.

Bellen ze dan terug om te zeggen dat je geen ervaring genoeg hebt (dat woord hé)... :X ;(
Dat is kut maar het enige dat je kunt doen is het vergeten positieve dingen meenemen en doorgaan..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_115246156
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is kut maar het enige dat je kunt doen is het vergeten positieve dingen meenemen en doorgaan..
Het was ook van een verkoopsvacature, dus eigenlijk interesseert het me niet veel meer. ;)

Het gaat enkel om dat principe dat je overal maar ervaring voor nodig hebt. Willen ze de onervarenen nu echt geen kansen geven?
pi_115246257
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:13 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Het was ook van een verkoopsvacature, dus eigenlijk interesseert het me niet veel meer. ;)

Het gaat enkel om dat principe dat je overal maar ervaring voor nodig hebt. Willen ze de onervarenen nu echt geen kansen geven?
Als jij een eigen bedrijf hebt, zou je dan liever iemand met ervaring willen of een heel nieuw iemand die je nog alles moet leren wat je allemaal extra tijd/geld kost?

Maakt het niet minder vervelend.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_115246309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 17:13 schreef Joysa het volgende:

[..]

Als jij een eigen bedrijf hebt, zou je dan liever iemand met ervaring willen of een heel nieuw iemand die je nog alles moet leren wat je allemaal extra tijd/geld kost?

Maakt het niet minder vervelend.
Ik zou onervaren werkzoekenden best een kans willen geven! Dat meen ik.
pi_115254086
Weet iemand wat het verschil is tussen een uitvoerend, administratief en algemeen bediende?
Dat lijkt allemaal zo hard op elkaar...
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:28:37 #261
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_115256181
Ik kan me gelukkig afmelden voor dit topic. Na 3 maanden en zo'n 50 sollicitaties op allerlei functies (van schoonmaak tot functies die aansluiten op mijn opleiding) heb ik per september een baan! Met een flink aantal contracturen dus gelukkig geen 0-uren ofzo. Leuke baan die redelijk in de lijn ligt van waarvoor ik ben opgeleid(welzijnswerk). Tevens bij een grote organisatie dus voldoende ruimte om door te groeien als ik wat anders wil. Leuke leidinggevende dus ik heb er echt zin in!

Het was niet altijd makkelijk om positief te blijven. Elke keer weer moed verzamelen voor een nieuwe sollicitatiebrief, of om een telefoontje te plegen. Van zeker 30 heb ik nooit een reactie gehad, zelfs niet nadat ik telefonisch/per mail contact op heb genomen. 'Die persoon is op vakantie' of 'bel maandag maar terug' etc.

Ik wens iedereen heeeeel veel succes bij het vinden van een (passende) baan. Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden. Neem zo nu en dan een 'vrije dag' of een baaldagje maar daarna gewoon door blijven gaan.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je bij de pakken neer gaat zitten lukt het sowieso niet. Blijf in jezelf geloven en probeer dingen te blijven doen waarvan je zelfvertrouwen krijgt en waardoor het leven leuk blijft. Probeer ook je netwerk op peil te houden, wie weet wat je aan iemand kan hebben. De mensen om je heen kunnen met je meedenken en je natuurlijk helpen gemotiveerd te blijven.
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:46:13 #262
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_115257094
Gefeliciteerd *O*
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_115260266
jeeeej zo zie je maar
pi_115260340
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:28 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik kan me gelukkig afmelden voor dit topic. Na 3 maanden en zo'n 50 sollicitaties op allerlei functies (van schoonmaak tot functies die aansluiten op mijn opleiding) heb ik per september een baan! Met een flink aantal contracturen dus gelukkig geen 0-uren ofzo. Leuke baan die redelijk in de lijn ligt van waarvoor ik ben opgeleid(welzijnswerk). Tevens bij een grote organisatie dus voldoende ruimte om door te groeien als ik wat anders wil. Leuke leidinggevende dus ik heb er echt zin in!

Het was niet altijd makkelijk om positief te blijven. Elke keer weer moed verzamelen voor een nieuwe sollicitatiebrief, of om een telefoontje te plegen. Van zeker 30 heb ik nooit een reactie gehad, zelfs niet nadat ik telefonisch/per mail contact op heb genomen. 'Die persoon is op vakantie' of 'bel maandag maar terug' etc.

Ik wens iedereen heeeeel veel succes bij het vinden van een (passende) baan. Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden. Neem zo nu en dan een 'vrije dag' of een baaldagje maar daarna gewoon door blijven gaan.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar als je bij de pakken neer gaat zitten lukt het sowieso niet. Blijf in jezelf geloven en probeer dingen te blijven doen waarvan je zelfvertrouwen krijgt en waardoor het leven leuk blijft. Probeer ook je netwerk op peil te houden, wie weet wat je aan iemand kan hebben. De mensen om je heen kunnen met je meedenken en je natuurlijk helpen gemotiveerd te blijven.
Zo mensen, precies hetzelfde als ik. Ik was toch zo negatief hé en ik had geen reden en het was toch allemaal mijn eigen schuld? Wel, bij Paarse_Kiwi ook precies!

Maar waarschijnlijk hebben nog een heleboel mensen hier die houding! Dat mag niet hoor! Oh, wat een negativiteit toch!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd hoor, van harte! O+ Welzijnswerk is heel mooi! _O_
pi_115260475
kap even met je punt maken allebei dan kunnen degenen die elkaar willen helpen weer gewoon verder daarmee
pi_115260833
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:41 schreef agentstarling het volgende:
kap even met je punt maken allebei dan kunnen degenen die elkaar willen helpen weer gewoon verder daarmee
Waar lees jij dat ik anderen niet wil helpen?
Ik breek anderen trouwens niet af en zeg hen niet dat het maar hun eigen schuld is.
pi_115260881
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:46 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik anderen niet wil helpen?
Ik breek anderen trouwens niet af en zeg hen niet dat het maar hun eigen schuld is.
nee maar die discussie tussen jou en maanvis duurt maar voort en overspoeld het hele topic. Ik snap jullie standpunten wel maar zoek dat anders even via PM uit
pi_115261021
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:39 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Zo mensen, precies hetzelfde als ik. Ik was toch zo negatief hé en ik had geen reden en het was toch allemaal mijn eigen schuld? Wel, bij Paarse_Kiwi ook precies!

Maar waarschijnlijk hebben nog een heleboel mensen hier die houding! Dat mag niet hoor! Oh, wat een negativiteit toch!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd hoor, van harte! O+ Welzijnswerk is heel mooi! _O_
Wel even verder lezen hoor.
quote:
Je hoeft niet elke dag superpositief te blijven maar blijf het wel proberen, als je er negatief ingaat gaat het zeker niks worden.
Volgende maand kan ik ook weer beginnen met werkzoeken. Echter heb ik alleen maar een vwo-diploma. Ik ga beginnen aan de universiteit en mijn contracten lopen allebei ook af, een omdat ik geen tijd meer heb om daar te werken, en de ander omdat ze geen mensen aannemen alleen in het weekend. Jammer, hopelijk kan ik nog wel iets vinden :)
pi_115261051
Hmm, ziet er naar uit dat er een leuke interne vacature is. Het kriebelt wel, het ligt veel meer bij m'n roots en wat ik leuk vind. Misschien kan ik zelfs ook nog de ploegendienst uit. Veel meer passend bij mijn wensen en wat ik kan dus. Ik heb een deel van m'n brief al af.

Ben wel alweer een tijdje uit de sollicitatiebusiness. Ik heb hier wel een redelijke kans op vast en na een aantal jaarcontracten die om economische redenen niet zijn verlengd vereist het ook wel weer lef om weg te gaan en alweer op de sollicitatietoer te gaan.
pi_115261210
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:47 schreef agentstarling het volgende:

[..]

nee maar die discussie tussen jou en maanvis duurt maar voort en overspoeld het hele topic. Ik snap jullie standpunten wel maar zoek dat anders even via PM uit
Ik ben de discussie anders niet begonnen en je moet de schuld niet bij mij leggen. Ik wou met niemand discussiëren, alleen even mijn verhaal doen. Ik was verder ook niet van plan hier nog heel lange verhalen te posten.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:12:11 #271
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_115262602
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 14:54 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Na gisteren weer iemand met een goed bericht! Gefeliciteerd! w/
Dank je :)
pi_115262864
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 21:50 schreef Daboman het volgende:
Hmm, ziet er naar uit dat er een leuke interne vacature is. Het kriebelt wel, het ligt veel meer bij m'n roots en wat ik leuk vind. Misschien kan ik zelfs ook nog de ploegendienst uit. Veel meer passend bij mijn wensen en wat ik kan dus. Ik heb een deel van m'n brief al af.

Ben wel alweer een tijdje uit de sollicitatiebusiness. Ik heb hier wel een redelijke kans op vast en na een aantal jaarcontracten die om economische redenen niet zijn verlengd vereist het ook wel weer lef om weg te gaan en alweer op de sollicitatietoer te gaan.
Welke job zou je dan willen doen?
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:17:40 #273
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_115262995
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 20:28 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Netwerk moet je ook maar net hebben - maar verder ben ik het wel met je eens. Ik werd vaak moedeloos van het uitzichtloze maar ondanks dat ik al lang zonder werk zat en ook geen 21 meer ben, kon ik toch een leuke job vinden (althans dat is mijn indruk na de sollicitatieprocedure, hoe het is weet je pas als je er een tijdje echt gewerkt hebt)

Paarse_Kiwi, gefeliciteerd en veel succes in je nieuwe job!
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 23:27:47 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115268316
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:17 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Netwerk moet je ook maar net hebben
Niemand 'heeft zo maar net een netwerk', iedereen die dat heeft heeft er actief aan meegewerkt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 01:13:04 #275
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115274271
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 23:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Niemand 'heeft zo maar net een netwerk', iedereen die dat heeft heeft er actief aan meegewerkt.
Toch heb je daar in de ene branche meer aan dan in de andere.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 01:17:39 #276
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115274436
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 01:13 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Toch heb je daar in de ene branche meer aan dan in de andere.
tja ik heb zelfs mensen vrachtwagenchauffeur en knecht bij een boer zien worden via hun netwerk. dus ja.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 01:33:16 #277
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115274907
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 01:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

tja ik heb zelfs mensen vrachtwagenchauffeur en knecht bij een boer zien worden via hun netwerk. dus ja.
Oh, dat zal ik ook niet ontkennen, maar ik heb wel het idee dat die netwerken minder groot zijn dan bij bijvoorbeeld managers. De meeste boerenknechten verwacht ik niet op Linkedin. De meeste chauffeurs ook niet, maar die lullen onderweg zoveel met elkaar dat die zo een netwerk hebben.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 01:36:08 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115274998
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 01:33 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Oh, dat zal ik ook niet ontkennen, maar ik heb wel het idee dat die netwerken minder groot zijn dan bij bijvoorbeeld managers. De meeste boerenknechten verwacht ik niet op Linkedin. De meeste chauffeurs ook niet, maar die lullen onderweg zoveel met elkaar dat die zo een netwerk hebben.
dat maakt ook niet uit, managers hebben hun netwerk harder nodig, ook om nieuwe zaken aan te boren, voor een chauffeur in loondienst is zo'n netwerk alleen nodig om een nieuwe baan te vinden.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:59:04 #279
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_115283055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 01:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat maakt ook niet uit, managers hebben hun netwerk harder nodig, ook om nieuwe zaken aan te boren, voor een chauffeur in loondienst is zo'n netwerk alleen nodig om een nieuwe baan te vinden.
Ik doelde niet alleen op een zakelijk netwerk, juist ook familie en vrienden. Die mensen hebben ook allemaal een netwerk. Zo kan je via via via soms nog wel ergens aankomen. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
En daarnaast om je te steunen, en om mee te blijven draaien en onder de mensen te blijven komen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:22:55 #280
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115283846
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 11:59 schreef Paarse_Kiwi het volgende:

[..]

Ik doelde niet alleen op een zakelijk netwerk, juist ook familie en vrienden. Die mensen hebben ook allemaal een netwerk. Zo kan je via via via soms nog wel ergens aankomen. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
En daarnaast om je te steunen, en om mee te blijven draaien en onder de mensen te blijven komen.
Jep, het is erg belangrijk om ook dat netwerk goed bij te houden. En als je werk zoekt gewoon ff te melden in je familie en vriendengroep :).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 8 augustus 2012 @ 12:24:46 #281
258885 Solique
I Kill You !
pi_115283897
Vanmiddag een solli *)

quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 12:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Jep, het is erg belangrijk om ook dat netwerk goed bij te houden. En als je werk zoekt gewoon ff te melden in je familie en vriendengroep :).
Dat is zeker belangrijk :Y
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_115285284
Ik ben toch wel onder de indruk van me zelf. Laatste paar dagen heb ik massaal brieven er uit gestuurd. 9 in totaal. Afgelopen weekend een dip na weer een afwijzing. Maandag de schouders eronder en vaarwel gezegd tegen Nederland en verder over de grenzen gekeken.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:40:26 #283
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115286684
goed bezig *O*
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:29:23 #284
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_115288760
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:04 schreef Kholdstrike het volgende:
Ik ben toch wel onder de indruk van me zelf. Laatste paar dagen heb ik massaal brieven er uit gestuurd. 9 in totaal. Afgelopen weekend een dip na weer een afwijzing. Maandag de schouders eronder en vaarwel gezegd tegen Nederland en verder over de grenzen gekeken.
Super!! Knap van je dat je doorgaat ondanks de afwijzing. Schouderklopje voor jezelf ;) *O*
pi_115296965
Vandaag over een vacature gebeld. Volgende week hoor ik meer, maar ik kreeg al het bericht dat het wel eens kan gaan afketsen op te weinig ervaring. :{ Wel gaan ze kijken of er elders nog mogelijkheden voor mij zijn.
pi_115297310
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 22:15 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Welke job zou je dan willen doen?
Ik heb een vrij breed georiënteerde opleiding voor een medisch/biologisch laboratorium. Dat is sowieso een lastige wereld om binnen te komen en de crisis maakt het er ook niet beter op. De afgelopen 2 jaar heb ik echter meer als operator in de procestechnologie gezeten en verdween het lab steeds verder uit het zicht. Een plotselinge wetenschappelijke publicatie van mijn stagewerk in 2011 zorgde helaas nog niet voor een verschil, maar het zorgde wel dat ik veel vaker uitgenodigd werd op allerlei ondersteunende kantoorfuncties, waar breedte meer van belang was dan diepte.

Ik aas nu op een functie in een afdeling die zich bezig houdt met kwaliteit. Mijn opleiding/ervaringspakket blijkt uitstekend voor een brugfunctie tussen theorie en praktijk binnen de farmaceutische industrie; hier heb ik ook al diverse referenties voor. Mijn vorige baas, een recruiter van mijn werkgever daarvoor en nu ook een nieuwe collega met een achtergrond in dit type werk zien het me allemaal wel doen. Dit is het lange termijn plan. Hiervoor toets ik bijna continu hoe ik er in de markt voor sta en luister ik goed naar feedback en ga er mee aan de slag. Het beïnvloeden van mensen bleek bijv een belangrijke competentie. En dus probeerde ik bijv allerlei stijlen uit om mensen in beweging te krijgen in mijn vrijwilligersfunctie als bondsbestuurder.

Voor een kwaliteitscontrole functie zou ik ook tekenen. Dan ben ik echt bezig met het testen van medicijnen in een laboratorium. Dat zag ik voorbij komen. Maar ik kreeg een beetje een writers block omdat ik dus in de procestechnologie zat en met heel andere dingen bezig was. Maarja, gek genoeg kreeg ik daar wel een kans en in mijn "eigen veld" dus niet. Hoewel, vreemd? Ik ken er genoeg die er meerdere jaren over gedaan hebben om binnen te komen en daarbij soms ook meerdere malen op de sollicitatietoer moesten
pi_115300480
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:34 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik heb een vrij breed georiënteerde opleiding voor een medisch/biologisch laboratorium. Dat is sowieso een lastige wereld om binnen te komen en de crisis maakt het er ook niet beter op. De afgelopen 2 jaar heb ik echter meer als operator in de procestechnologie gezeten en verdween het lab steeds verder uit het zicht. Een plotselinge wetenschappelijke publicatie van mijn stagewerk in 2011 zorgde helaas nog niet voor een verschil, maar het zorgde wel dat ik veel vaker uitgenodigd werd op allerlei ondersteunende kantoorfuncties, waar breedte meer van belang was dan diepte.

Ik aas nu op een functie in een afdeling die zich bezig houdt met kwaliteit. Mijn opleiding/ervaringspakket blijkt uitstekend voor een brugfunctie tussen theorie en praktijk binnen de farmaceutische industrie; hier heb ik ook al diverse referenties voor. Mijn vorige baas, een recruiter van mijn werkgever daarvoor en nu ook een nieuwe collega met een achtergrond in dit type werk zien het me allemaal wel doen. Dit is het lange termijn plan. Hiervoor toets ik bijna continu hoe ik er in de markt voor sta en luister ik goed naar feedback en ga er mee aan de slag. Het beïnvloeden van mensen bleek bijv een belangrijke competentie. En dus probeerde ik bijv allerlei stijlen uit om mensen in beweging te krijgen in mijn vrijwilligersfunctie als bondsbestuurder.

Voor een kwaliteitscontrole functie zou ik ook tekenen. Dan ben ik echt bezig met het testen van medicijnen in een laboratorium. Dat zag ik voorbij komen. Maar ik kreeg een beetje een writers block omdat ik dus in de procestechnologie zat en met heel andere dingen bezig was. Maarja, gek genoeg kreeg ik daar wel een kans en in mijn "eigen veld" dus niet. Hoewel, vreemd? Ik ken er genoeg die er meerdere jaren over gedaan hebben om binnen te komen en daarbij soms ook meerdere malen op de sollicitatietoer moesten
Dat is niet niks. Veel succes hoor! :)
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:51:36 #288
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115301209
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 17:34 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik heb een vrij breed georiënteerde opleiding voor een medisch/biologisch laboratorium. Dat is sowieso een lastige wereld om binnen te komen en de crisis maakt het er ook niet beter op.
MSD is de laatste tijd op een recruiting spree, misschien kun je daar eens informeren (als Oss voor jou te doen is)
Een gedicht over Maanvis
pi_115302238
Hoe vinden jullie trouwens vacatures? Niet alle vacatures staan op een monsterboad vermeld en alleen maar op de carreer website van het bedrijf zelf. Vooral bij grotere ondernemingen is dit het geval, maar hoe vind je nu welke bedrijven er bij je in een gebied van 30/50 km zitten?

Ik vind zelf niet veel op monsterboard (veel uitzendbureau) en direct solliciteren bij een bedrijf is beter lijkt me. Maar de bedrijven vinden is wel lastig, iemand tips?
  woensdag 8 augustus 2012 @ 19:20:34 #290
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_115302296
Hangt van het type organisatie af.

Ik zoek bv. vacatures gericht op kinderen/jongeren. Dan zoek ik organisaties in mijn stad op die met kinderen/jongeren werken en check hun vacature deel op hun website.
pi_115303150
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:19 schreef Hiya het volgende:
Hoe vinden jullie trouwens vacatures? Niet alle vacatures staan op een monsterboad vermeld en alleen maar op de carreer website van het bedrijf zelf. Vooral bij grotere ondernemingen is dit het geval, maar hoe vind je nu welke bedrijven er bij je in een gebied van 30/50 km zitten?

Ik vind zelf niet veel op monsterboard (veel uitzendbureau) en direct solliciteren bij een bedrijf is beter lijkt me. Maar de bedrijven vinden is wel lastig, iemand tips?
Er zijn natuurlijk sowieso veel meer vacaturewebsites dan alleen monsterboard (wat ik zelf overigens een vervelende website vind), bijvoorbeeld:
nationalevacaturebank.nl
intermediair.nl
askjim.nl
vkbanen.nl
jobtrack.nl

Vaak zijn er ook regionalebanenbanken, bijvoorbeeld banenrijklimburg.nl.

Verder is het nuttig om uit te zoeken welke bemiddelingsbureaus er allemaal actief zijn in jouw sector. Dat kun je vaak goed uitvinden door een rondje surfen langs de vacaturebanken.

Nog een leuke, zoek eens voor welke bedrijven in jouw sector er CAO's zijn afgesloten: http://www.cnvvakmensen.nl/caos/. Je krijgt dan een idee welke bedrijven er allemaal in jouw sector actief zijn. Zelf (mensen bij) bedrijven kennen waar je zou willen werken helpt natuurlijk ook mee.
pi_115303737
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

MSD is de laatste tijd op een recruiting spree, misschien kun je daar eens informeren (als Oss voor jou te doen is)
Het is zo'n 125 km, en ze hebben net gereorganiseerd (waardoor ik ze eigenlijk niet echt vertrouw). Als ik echt verlegen om een baan zit is het een optie, maar nu eigenlijk niet. Alsnog bedankt voor de tip!
pi_115304670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 19:56 schreef Daboman het volgende:

[..]

Het is zo'n 125 km, en ze hebben net gereorganiseerd (waardoor ik ze eigenlijk niet echt vertrouw). Als ik echt verlegen om een baan zit is het een optie, maar nu eigenlijk niet. Alsnog bedankt voor de tip!
MSD zit ook in Haarlem. Misschien dat dat dichterbij is?
pi_115305582
Die hebben geen vacatures helaas.
pi_115313695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:51 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daar zijn ze toch juist mensen aan het ontslaan? Ik kom oorspronkelijk uit die regio, ik ken mensen die daar al dertig jaar werken en nu zonder pardon op straat worden gezet...
pi_115315603
Nou leuk verhaal van mij voor jullie. Ik heb gesolliciteerd over de hele wereld. Ook in Amerika, Boston om precies te zijn. Krijg ik net een email dat ze me wel interessant vinden en of ik naar hun toe wil vliegen voor een gesprek van 30 minuten.

Dat gesprek staat niet garant voor een tweede gesprek en het kan een week duren voor de uitslag.

Conclusie:
1. Mijn brieven schijnen te werken

Ik heb alleen geen cent aan mijn kont te krabben om eventjes Amerika aan te doen. Kijken of ze bereid zijn voor een Skype gesprek.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:41:51 #297
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115316495
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:28 schreef Kholdstrike het volgende:
Nou leuk verhaal van mij voor jullie. Ik heb gesolliciteerd over de hele wereld. Ook in Amerika, Boston om precies te zijn. Krijg ik net een email dat ze me wel interessant vinden en of ik naar hun toe wil vliegen voor een gesprek van 30 minuten.

Dat gesprek staat niet garant voor een tweede gesprek en het kan een week duren voor de uitslag.

Conclusie:
1. Mijn brieven schijnen te werken

Ik heb alleen geen cent aan mijn kont te krabben om eventjes Amerika aan te doen. Kijken of ze bereid zijn voor een Skype gesprek.
Ik ben ooit in londen aangenomen op basis van een telefoongesprek en goede referentie ;). Uiteindelijk heb ik dat geen doorgang laten vinden omdat ik een andere baan had met meer permanent perspectief. Maargoed, daar werk ik nu ook niet meer ;).
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:45:01 #298
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115316687
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:01 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Daar zijn ze toch juist mensen aan het ontslaan? Ik kom oorspronkelijk uit die regio, ik ken mensen die daar al dertig jaar werken en nu zonder pardon op straat worden gezet...
Het is een wonder dat het bedrijf überhaupt nog bestaat.. Daar hebben een aantal mensen daar superhard aan moeten trekken.
Een gedicht over Maanvis
pi_115329680
Wat ik nou zo lastig vind, is dat ik in vacatures altijd alles zo letterlijk neem. Ik zie overal beren op de weg. Bijvoorbeeld een vacature waar je improvisatievermogen moet hebben...euh hoe moet ik dat bij deze functie zien (klantencontact via de telefoon, offertes etc.).
Of dat ze bepaalde eisen hebben qua ervaring, affiniteit etc. Lastig!
  donderdag 9 augustus 2012 @ 12:27:08 #300
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115330947
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 11:48 schreef vencodark het volgende:
Wat ik nou zo lastig vind, is dat ik in vacatures altijd alles zo letterlijk neem. Ik zie overal beren op de weg. Bijvoorbeeld een vacature waar je improvisatievermogen moet hebben...euh hoe moet ik dat bij deze functie zien (klantencontact via de telefoon, offertes etc.).
Of dat ze bepaalde eisen hebben qua ervaring, affiniteit etc. Lastig!
Gewoon niet doen dan. Je moet vacatureteksten zien als een wensenlijst voor een ideale kandidaat. Net zoals jij george clooney of brad pitt als vriend wilt maar uiteindelijk toch settlet met jan kees van de hoek.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')