Maar mensen willen geen andere moeilijk benaderbare sollicitanten aannemen die niet enthousiast zijn over het bedrijf waar de hr mevrouw of meneer waarschijnlijk al jaren werkt. Je probeert wel hun nieuwe collega te worden. Dan is het toch logisch dat die mensen worden aangenomen die open, enthousiast en vriendelijk overkomen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:24 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Tsja als de bijstand langzaam in je nek begint te hijgen ben je niet meer zo kieskeurig. Daarnaast heeft men ook gezegd dat ze mij een moeilijk benaderbaar vinden, straal geen enthousiasme uit of lach te weinig. Kortom een gereserveerd persoon noemen ze dat.
Nee, want dat is precies jouw probleem. Jij gaat alleen maar uit van je eigen situatie, een beetje doordenken dat anderen niet in die positie zitten heb ik je nog niet op kunnen betrappen. In feite roep je precies hetzelfde wat al die andere werkenden roepen: 'Ik snap niet dat je geen werk kunt vinden! Er zijn toch banen zat?' De zaken liggen er tegenwoordig wat anders bij.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ook niet als de tip voor ontzettend veel mensen (waaronder mezelf) wel heeft gewerkt?
Ik wens je een fijne loopbaan toenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:07 schreef Kholdstrike het volgende:
Uiteindelijk werken we niet voor ons plezier, we werken zodat we centen krijgen om daarmee plezier te doen.
Wat een onzin, het is gewoon een hint in de juiste richting, als het niet aan je situatie voldoet dan bedenk je maar wat anders, jij gaat er gelijk vanuit dat het allemaal moeilijk moeilijk is (hetzelfde dus als wat ik zeg alleen dan omgekeerd) en daarmee ontneem je iemand alleen maar het vertouwen in het vinden van een baan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nee, want dat is precies jouw probleem. Jij gaat alleen maar uit van je eigen situatie, een beetje doordenken dat anderen niet in die positie zitten heb ik je nog niet op kunnen betrappen.
Ze had het ook positief kunnen oppakken en de vacaturesites in Tilburg gaan checken. Want da's gewoon maar 1,5 uur met het OV.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja, en LIttle Doll heeft zoveel aan je tips gehad, dat ze geen zin meer heeft om hier te reageren. Dankzij jou. Congrats.
Ik zie maanvis hier zelden de problemen van 1 kant belichten en maar met 1 oplossing komen. Hij heeft wel een beetje gelijk het is namelijk erg makkelijk om maar gewoon te zeuren over de arbeidsmarkt en overal de schuld proberen te zoeken in plaats van bij jezelf te raden te gaan.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nee, want dat is precies jouw probleem. Jij gaat alleen maar uit van je eigen situatie, een beetje doordenken dat anderen niet in die positie zitten heb ik je nog niet op kunnen betrappen.
Voor het UWV is werk tot 2 uur reistijd passend hè?quote:
wat is er mis met 1,5 uur OV dat heb ik 6 jaar zonder problemen gedaan (1,5 uur enkele reis)quote:
Vijf jaar lang gedaan hoorquote:
Ik heb voor Little dolls gekeken bij de belgische vestiging van het bedrijf waar ik werk, maar netwerken moet je wel met verstand doen, als zij daar faalt sta ik voor lul.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik een beetje mis in deze reeks is netwerken (klinkt heel hip maar is het niet) de meesten hier zullen vast werkende vrienden, kennisen of familie leden hebben. Het kan heel erg goed helpen om deze eens te vragen of je vrijblijvend een dagje mee mag lopen, of ze uberhaupt te vragen wat voor werk ze doen en hoe dat is en dat je nog iets zoekt... veel meer hoeft het niet te zijn.
Precies hetzelfde bij jou: je staat er helemaal niet bij stil dat sommige mensen wellicht in een andere situatie zitten dan jezelf. En volgens het UWV moet je elk kutwerk aannemen, maar dat betekent nog niet dat je dat ook maar moet doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
wat is er mis met 1,5 uur OV dat heb ik 6 jaar zonder problemen gedaan (1,5 uur enkele reis)
Dat valt heel erg mee hoor, je mag het eerste half jaar op passend werk solliciteren (dus in jouw branche, omgeving, en op je niveau), het volgende half jaar moet je een niveau lager solliciteren en iets verder, en na een jaar moet je op alles solliciteren. Kortom je bent weer onnodig negatief aan het doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Precies hetzelfde bij jou: je staat er helemaal niet bij stil dat sommige mensen wellicht in een andere situatie zitten dan jezelf. En volgens het UWV moet je elk kutwerk aannemen, maar dat betekent nog niet dat je dat ook maar moet doen.
quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb voor Little dolls gekeken bij de belgische vestiging van het bedrijf waar ik werk, maar netwerken moet je wel met verstand doen, als zij daar faalt sta ik voor lul.
omschrijf die 'andere situatie' dan eens? Want ik denk dat dat de gemiddelde werkloze in dezelfde situatie zit..quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Precies hetzelfde bij jou: je staat er helemaal niet bij stil dat sommige mensen wellicht in een andere situatie zitten dan jezelf. En volgens het UWV moet je elk kutwerk aannemen, maar dat betekent nog niet dat je dat ook maar moet doen.
Waarom ga jij er dan gelijk vanuit dat het voor haar allemaal moeilijk moeilijk is?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Uhu, maar we weten niets van het privéleven van Little_Dolls en haar (thuis)situatie, behalve dat ze een jaar werkloos is
Typische minister Henk Kamp uitspraak. Het is de schuld van de werkzoekende.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:03 schreef Bosbeetle het volgende:
als er geen werk of geen geld meer is snap ik het maar als er iemand anders op jouw plek wordt aangenomen doe je iets verkeerd.
En in welke situatie levert het meer werk op als je alles negatief belicht en niet alle opties probeert?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Uhu, maar we weten niets van het privéleven van Little_Dolls en haar (thuis)situatie, behalve dat ze een jaar werkloos is, en ik kan me voorstellen dat ze dat hier ook niet aan de grote klok gaat hangen. Daarbij is het niet eens gezegd dat ze wel recht heeft/had op WW of dat ze bijstand trekt, aangezien je bij WW moet voldoen aan een 26 uit 36 weken-eis.
Je moet inderdaad positief blijven, maar jullie lijken voor het gemak te vergeten dat elke situatie anders is.
nee een typische bosbeetle uitspraak omdat ik het niet snap. Zoals ik al zei ik heb allerlei werk gedaan van schoffelen tot boeken in doosjes stoppen tot ladders bouwen... ze wilden me altijd terug.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Typische minister Henk Kamp uitspraak.
net zoals je niet weet of tips die maanvis aandraagt niet bij sommigen een lampje doen branden....quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit is internet yo. Je weet helemaal niet of die mensen ook zo zijn naar bedrijven toe of tijdens sollicitatiegesprekken.
Nou ik zou zeggen, kijk naar haar post over dat winkelbedrijf, ik denk dat dat niet gelogen is dat de cheffin zei dat ze iets miste bij haar.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dit is internet yo. Je weet helemaal niet of die mensen ook zo zijn naar bedrijven toe of tijdens sollicitatiegesprekken.
Ik denk dat de "het interesseert me niet waar ik werk als ik er maar geld voor krijg" houding toch wel door sijpelt in zo'n gesprek. Je moet toch enthousiast overkomen ook al moet je de hele dag poffertjes gaan bakken ofzo...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
m'n zus rijdt iedere dag vanaf zwijndrecht naar den bosch, da's best te doen en ze vindt het helemaal niet erg, voor jou nog iets verder maar at moet ook te doen zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag dus ook een sollicitatie verstuurd voor een vacature in Den Bosch. Vanuit Rotterdam zal dat best een stukkie sturen zijn en wennen tov de 12KM fietsen die ik tot voor kort had.
Ik denk niet dat je situatie te vergelijken is met iemand die al een jaar werkloos is.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben het wel een beetje met bosbeetle en maanvis eens. Na een arbeidsverleden van 23 jaar nu voor het eerst in mijn leven werkloos. Kan dat nu wel heel onrechtvaardig gaan vinden en niet mee willen doen met het inderdaad redelijk hypocriete sollicitatiespelletje, maar ja het is niet anders.
Vandaag dus ook een sollicitatie verstuurd voor een vacature in Den Bosch. Vanuit Rotterdam zal dat best een stukkie sturen zijn en wennen tov de 12KM fietsen die ik tot voor kort had.
Wil jij beweren dan dat je werkt voor je plezier?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik wens je een fijne loopbaan toen![]()
Nee geen enkele situatie is vergelijkbaar. Iedereen heeft zijn plussen en zijn minnen in een werkloosheid situatie. Mijn overduidelijke minpunt is mijn leeftijd van 42 waarmee je gewoon "oud" bent op de arbeidsmarkt en het feit dat ik zo'n beetje op jet hoogtepunt van mijn werkende leven, met bijbehorend inkomen, werkloos wordt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je situatie te vergelijken is met iemand die al een jaar werkloos is.
Ja zelfs toen ik wat prut baantjes deed vond ik het leuker dan thuis hangen.... en het werk waarvoor ik geleerd heb vind ik ontzettend leukquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:23 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Wil jij beweren dan dat je werkt voor je plezier?
Het is dat ik geen enorme kosten heb zoals jij, maar ik zie het met leden ogen aan wat er moet gebeuren als ik jouw leeftijd heb.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens betekent bovenstaande ook dat ik MEER dan 30% in inkomen achteruit ga. Dus ook voor mij, met een gezin met 3 kinderen, is het zaak met bloedspoed ander werk te vinden. Ondanks dat ik pas 2 dagen officieel werkloos ben.
Ik hoop dat je wel goed onderhandelt over je salaris. Op zijn minst marktconform. Want achteruitgang in salaris is niet prettig. Ook al heb je een baan. Want anders ga je toch denken of je ergens anders niet beter kan verdienen. Je toekomstige werkgever heeft er dus ook baat bij je een goed salaris aan te bieden.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee geen enkele situatie is vergelijkbaar. Iedereen heeft zijn plussen en zijn minnen in een werkloosheid situatie. Mijn overduidelijke minpunt is mijn leeftijd van 42 waarmee je gewoon "oud" bent op de arbeidsmarkt en het feit dat ik zo'n beetje op jet hoogtepunt van mijn werkende leven, met bijbehorend inkomen, werkloos wordt.
Ik ga er nu al vanuit dat ik hoogstwaarschijnlijk tegen een lager inkomen verder van huis werk zal moeten accepteren, in de hoop dat ik nog 1 keer uit het "dal" omhoog kan krabbelen.
Dus ja ook IK heb mijn pijnpunten waar ik mee zal moeten leven.
Wie heeft het hier over thuis hangen, zelfs al heb je geen werk dan zijn er nog meerdere dingen die leuker zijn dan werken. Uiteindelijk doe jij het ook gewoon voor de kneten en niet voor iets anders.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja zelfs toen ik wat prut baantjes deed vond ik het leuker dan thuis hangen.... en het werk waarvoor ik geleerd heb vind ik ontzettend leuk![]()
Gek hè
Ik heb gelukkig nog wel even lucht, dus accepteer niet de eerste en beste baan. Probeer uiteraard eerst een baan met gelijkwaardig inkomen te vindenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:31 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wel goed onderhandelt over je salaris. Op zijn minst marktconform. Want achteruitgang in salaris is niet prettig. Ook al heb je een baan. Want anders ga je toch denken of je ergens anders niet beter kan verdienen. Je toekomstige werkgever heeft er dus ook baat bij je een goed salaris aan te bieden.
Ik vind het jammer dat je niet door hebt wat het betekend om een hersenletsel te hebben. Daar kun je aardig wat beperkingen van hebben. Het hebben van een hersenletsel verklaar hier erg waarom Little-Dolls reageert zoals ze reageert.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze had het ook positief kunnen oppakken en de vacaturesites in Tilburg gaan checken. Want da's gewoon maar 1,5 uur met het OV.
Sommige mensen zitten anders in elkaar dan je denkt ik lees ook vaak voor de lol wiskunde boeken, en vakliteratuur.... toen ik werkloos was heb ik een evolutie model voor muziek proberen te programmeren...quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:34 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over thuis hangen, zelfs al heb je geen werk dan zijn er nog meerdere dingen die leuker zijn dan werken. Uiteindelijk doe jij het ook gewoon voor de kneten en niet voor iets anders.
Dat is ook zeker waarquote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:36 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je niet door hebt wat het betekend om een hersenletsel te hebben. Daar kun je aardig wat beperkingen van hebben. Het hebben van een hersenletsel verklaar hier erg waarom Little-Dolls reageert zoals ze reageert.
Denk je niet dat ze dan wel in de ziektewet zat?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:36 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je niet door hebt wat het betekend om een hersenletsel te hebben. Daar kun je aardig wat beperkingen van hebben. Het hebben van een hersenletsel verklaar hier erg waarom Little-Dolls reageert zoals ze reageert.
Ze verwachten dan zeker dat je zittend werk doet. Lijkt me overigens wel pijnlijk. Rug gebruik je overal voor.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:50 schreef Mirjam het volgende:
ik ben voorlopig ziekgemeld en heb voor die periode vrijstelling van solliciteren gekregen.
een dubbele hernia (die er al rruim 3,5 jaar zit) is geconstateerd, en niemand zich afvragen waarom ik zo slecht functioneerde, maar wel gewoon verwachten dat ik fulltime ga werken
Dat dacht ik dus helemaal bij die laatste sollicitatie. Alleen jammer hoe hypocriet iemand kan zijn door op het laatste tóch nog te zeggen dat je niet meer moet terug komen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens little_dolls een jaar lang werkloos is lang maar het kan zomaar ineens gaan rollen. Mijn vriendin was ook een jaar lang werkloos en nu zijn 2 instellingen aan haar aan het trekken ze willen haar allebei graag hebben... soms kan de situatie in eens omslaan.
En WTF wil je hier nu weer mee zeggen?!quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:36 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Vertel wat meer over jezelf als je dat wilt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:09 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Jullie kennen me godverdomme niet eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |