Ja, maar die meisjes zouden sowieso aangenomen worden. Het was alleen mijn contract wat een proefcontract was (voorlopig). De anderen waren jobstudenten en zouden na de vakantie vast kunnen beginnen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:19 schreef jcdragon het volgende:
Little_Dolls, ik heb even snel jouw verhaal gelezen. Die winkeleigenaar dus meer mensen laten komen voor het proefwerken. Misschien was ze van plan om maar een persoon aan te nemen en wilde ze weten wie het meest geschikt is. Maar ik vond het ook wel minder dat ze steeds tegen je zei dat alles goed was terwijl ze dat dus niet vond. In ieder geval veel succes met solliciteren.
Liever niet op internet.quote:Vertel wat meer over jezelf als je dat wilt.
bizar he?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ken ook wel wat mensen die voor vrij veel procent goedgekeurd zijn maar echt geen werk kunnen doen. Een goede vriend van mij zit met een schildklier probleem die kan echt niet aan het werk, een gesprek is zelfs al te vermoeiend voor hem vaak maar hij is wel 75% goedgekeurd dus zou wel kunnen werkenraar werk dat minder inspannend is dan een geprek..
is bijzonder pijnlijk. ook lang zitten kan ik niet, dat doet zo veel pijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:03 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Ze verwachten dan zeker dat je zittend werk doet. Lijkt me overigens wel pijnlijk. Rug gebruik je overal voor.
Inderdaad; heel triest deze situatie.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 20:59 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ken ook wel wat mensen die voor vrij veel procent goedgekeurd zijn maar echt geen werk kunnen doen. Een goede vriend van mij zit met een schildklier probleem die kan echt niet aan het werk, een gesprek is zelfs al te vermoeiend voor hem vaak maar hij is wel 75% goedgekeurd dus zou wel kunnen werkenraar werk dat minder inspannend is dan een geprek..
Mijn excuses dat heb ik verkeerd uitgedrukt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:09 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
En WTF wil je hier nu weer mee zeggen?!
Trouwens, ik zal dat voor mezelf wel kunnen uitmaken.
Jullie kennen me godverdomme niet eens.
Dat heeft er enerzijds mee te maken dat te veel modeziektes tot afkeuren kunnen leiden. Anderzijds zijn er volgens mij ook nog behoorlijk wat toneelspelers. Lui die een lichamelijke kwaal simuleren, maar vervolgens wel gaan zwartwerken om de uitkering aan te vullen. Dat soort lui moeten ze per direct elke vorm van uitkering ontzeggen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:33 schreef Mirjam het volgende:
[..]
bizar he?
ik hoor zóveel van zulke verhalen.
en ik kén dus gewoon mensen die niks hebben maar wel 100% afgekeurd zijn.
die scheefheid maakt het nog vreselijker.
Volgens mij bepaal jij dat niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 01:06 schreef Maanvis het volgende:
Oke hoor maar dan moet je wel een positieve houding hebben, dit is niet het 'uit hier je frustraties op werkgevers die je maar neit aannemen' topique.
Ze hebben vaak 100den sollicitanten dus logisch dat ze niet iedereen een brief sturen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:05 schreef Rhalius het volgende:
Niet aangenomen worden kan frustrerend zijn, als je zelf het gevoel hebt dat je je best gedaan hebt met je sollicitatie en dat je alle benodigde kwaliteiten in huis hebt, dan kan het onbegrijpelijk lijken dat ze iemand anders gekozen hebben.
En niet alle werkgevers zijn even netjes in hun afhandeling van sollicitaties, veel laten er gewoonweg helemaal niets horen als je een sollicitatie brief stuurt, en als je afgewezen wordt dan krijg je daar ook niet altijd een reden voor.
Daarom lees ik nog wel hier, maar post ik niet (meer).quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 00:31 schreef lyolyrc het volgende:
Ik zie hier behoorlijk veel posts over de situatie van Little_Dolls die worden beredeneerd vanuit de Nederlandse situatie: UWV, WW, bijstand, regels met betrekking tot het accepteren van banen, etc. Die hele situatie is in dit geval helemaal niet van toepassing, aangezien zij een Vlaamse is. Ander land, andere regelgeving.
Ook denk ik dat enkele users hun persoonlijke omstandigheden nogal gemakkelijk projecteren op een ander, zonder dat ze zich afvragen of ze wel een volledig beeld hebben van de omstandigheden van de persoon over wie ze oordelen. En dan krijg ik ook nog sterk de indruk dat voor sommigen "helpen" gelijk staat aan (andere) werkzoekenden een trap onder hun achterste geven. Daarmee worden de mensen die hier posten voor steun, of uitwisseling van ervaringen, of het wegschrijven van frustratie het topic uitgejaagd.
Wat staat er ook al weer in de OP? Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic. Zullen we weer aan de slag gaan (hihi,![]()
![]()
) met dat uitgangspunt ?
Voor sommige mensen helpt het, maar anderen denken dan 'het heeft toch geen zin te solliciteren want alle werkgevers zijn kut, kijk maar in Werkzoekend #49'quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:22 schreef Domme_Gans het volgende:
Stoom afblazen in een groep met mensen die in het zelfde schuitje zitten kan anders behoorlijk helpen.
ik heb dat gelezen en het kwam op mij aqls stoomafblazen overquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor sommige mensen helpt het, maar anderen denken dan 'het heeft toch geen zin te solliciteren want alle werkgevers zijn kut, kijk maar in Werkzoekend #49'
wat doe je zuur?quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor sommige mensen helpt het, maar anderen denken dan 'het heeft toch geen zin te solliciteren want alle werkgevers zijn kut, kijk maar in Werkzoekend #49'
Absolute onzin natuurlijk. Stoom afblazen helpt wel degelijk. Wat ben jij een zuur menneke.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze hebben vaak 100den sollicitanten dus logisch dat ze niet iedereen een brief sturen.
Bovendien ging hier de sfeer van het constructief tips geven naar een 'zeik hier op werkgevers die ons niet aannemen' , waar je als werkzoekende gewoon niets aan hebt.
je mag best je frustraties kwijt maar daardoor werden positieve dingen ondergesneeuwd (en alle tips werden afgefakkeld vanwege deze negativeit)quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat doe je zuur?
zo gek is het niet dat mensen hier komen zeuren en boos zijn, ik heb dit topic daar ook voor gebruikt.
waar moet je anders je frustraties kwijt?
laat 'ons' lekker
welneequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je mag best je frustraties kwijt maar daardoor werden positieve dingen ondergesneeuwd (en alle tips werden afgefakkeld vanwege deze negativeit)
Misschien ligt het aan de manier hoe je de tips brengt. Je komt nogal agressief en bot over naar mijn mening. Bij little_dolls was je eerste constatering dat er iets mis met HAAR moet zijn als zij langer dan 1 jaar werkloos is. Je tips zijn goed, maar je kan het ook op een andere manier brengen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 11:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je mag best je frustraties kwijt maar daardoor werden positieve dingen ondergesneeuwd (en alle tips werden afgefakkeld vanwege deze negativeit)
Dat kwam doordat ze zei dat ALLE werkgevers schuld eraan hadden hèquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 12:43 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
Misschien ligt het aan de manier hoe je de tips brengt. Je komt nogal agressief en bot over naar mijn mening. Bij little_dolls was je eerste constatering dat er iets mis met HAAR moet zijn als zij langer dan 1 jaar werkloos is. Je tips zijn goed, maar je kan het ook op een andere manier brengen.
En sociaal incapabel als je bent, interpreteer jij dat natuurlijk letterlijkquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kwam doordat ze zei dat ALLE werkgevers schuld eraan hadden hè
als ze het daarna nog 3x herhaalt en 5 users instemmendquote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:29 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
En sociaal incapabel als je bent, interpreteer jij dat natuurlijk letterlijk
Het komt van beide kanten, maar geef toe. Doordat er meer werkelozen zijn dan vacatures kunnen werkgevers muggenziften en op de kleinste afwijking je al wegsturen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat kwam doordat ze zei dat ALLE werkgevers schuld eraan hadden hè
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |