SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:06 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ojaaaaaa (vergeet het steeds).Nee laat maar dan
![]()
. Geintje
.
Ja Nena is lief maar ook stoer, de rest van de namen zijn meer alleen lief. Elin vind ik ook wel stoerig en lief, maar dat hoor je ineens zo veel.quote:
Ik vind Lola ook leuk!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:33 schreef klumsy het volgende:
Nora vind ik ook helemaal super
Voor nu heb ik Lola als meisjes naam op nummer 1 staan
Valt me op dat veel mensen het niks vinden, maar wij zijn er beide erg blij mee...
Nu nog even afwachten wat het gaat worden
Dank je!quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:54 schreef Sorbootje het volgende:
Annabel vind ik prachtig!
Nena zou niet mijn keuze zijn, maar vind het wel oke.
Eens, maar je zit ook met SM. Dat risico wil ik gewoon niet lopen. En M vind ik ook een hele mooie eerste naam, dus voor een tweede of derdequote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:29 schreef rebel-angel het volgende:
persoonlijk vind ik je 1e optie mooier klinken bij elkaar
en er zijn ergere initialen dan sms
Ben benieuwd wat je man ervan vindtquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:33 schreef Poesopstokje het volgende:
Verrekt Coco, dat ik daar zelf niet aan heb gedacht!
Ik ga het straks m'n man gelijk voorleggen, thnx!
Die laatste jongensnaamcombinatie.....quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:55 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die bank? Dat volg ik even niet
Oooh haha, nee dat is niet zo'n punt. Mijn man heet SS, dus het kan altijd erger .quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die laatste jongensnaamcombinatie.....
SNS
Ik kan dan toch niet loskomen van Annabel, het wordt niets zonder jou, Annabelquote:
Ik vind Hasse echt zo niet mooiquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:25 schreef Lamb29 het volgende:
Wat gebeurt er dan met die A Sorbo???
Ik heb dus een zwak voor een a op t eind..
Nora, Nova, Mira, Moira...
En voor een jongen Logan..
Ben nog steeds verliefd op Jacob (op z'n engels) maar met een jacob/jaap als schoonvader valt die af...
Hasse voor een meisje maar M. moet ik dan nog even vakkundig omlullen
das lorrequote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij Lore denk ik aan een papegaai.
La dolce vita.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:47 schreef Logician78 het volgende:
Als je Vita leuk vind vind je Dulce (dulsjeh) misschien ook mooi.
Nora is trouwens ook
Second that.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij Lore denk ik aan een papegaai.
Mehehe zo had ik er nog niet over nagedacht..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind Hasse echt zo niet mooidoet me echt te veel aan Hassan denken incl. alle vooroordelen bij die naam.
Ja doe die eerste! Dan hebben we er drie met dezelfde naamquote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:25 schreef Lamb29 het volgende:
Wat gebeurt er dan met die A Sorbo???
Ik heb dus een zwak voor een a op t eind..
Nora, Nova, Mira, Moira...
En voor een jongen Logan..
Ben nog steeds verliefd op Jacob (op z'n engels) maar met een jacob/jaap als schoonvader valt die af...
Hasse voor een meisje maar M. moet ik dan nog even vakkundig omlullen
Als je Bas nog in ie rijtje zet zijn al mijn zonen kanshebberquote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:54 schreef klumsy het volgende:
Isis vind ik ook erg leuk,
Nora en Nova ook, Elin, Bente, Milou, Leyla heb ik ook op het lijstje staan
voor een jongen heb ik:Daan, Lars, Jurre, Bram en Jelte
Bij Lova moet ik denken aan zo'n scrubhandschoenquote:Op woensdag 1 augustus 2012 18:39 schreef bellelena het volgende:
Vita doet me denken aan snel en vitaal (en pita broodje)
Maar tegelijkertijd spreekt het me ook wel aan als naam.
Lova vind ik ook mooi, zachte klank.
quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Nova. Zo zou ik mijn kind echt niet noemen.heel stom vind ik.
sorry. Dat of sportinbeeld denk ik dan.
Philine! Een van mijn lievelingsmeisjesnamen
baar je t kind dan ook voor me?quote:Op zondag 5 augustus 2012 18:56 schreef livelink het volgende:
Dan zou ik toch eerder voor Marilou gaan.
Maar dat is wel heel anders en dan vind ik het juist een hele mooie naam hoor!quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:15 schreef Kursor het volgende:
Ik had tot een paar maanden terug ook niet kunnen bedenken dat ik Nova zou kiezen, maar na m'n miskraam hebben we het "meisje" toch echt S.tella Nova genoemd. Voelt heel goed vanwege de betekenis. Ik weet niet of ik de naam bij een goede afloop gekozen zou hebben.
Ik vind S.tella echt een geweldige naamquote:Op zondag 5 augustus 2012 19:15 schreef Kursor het volgende:
Ik had tot een paar maanden terug ook niet kunnen bedenken dat ik Nova zou kiezen, maar na m'n miskraam hebben we het "meisje" toch echt S.tella Nova genoemd. Voelt heel goed vanwege de betekenis. Ik weet niet of ik de naam bij een goede afloop gekozen zou hebben.
loek vind ik prima, Elin, Lex en Loek, en onze kat Louie. ik zie een patroon!quote:Op zondag 5 augustus 2012 19:39 schreef livelink het volgende:
Ja hoor, lijkt me best leuk weer zwanger te zijn. Ik kan je alleen niet garanderen dat het geen
martin-loek wordt en ik kan je helaas wel garanderen dat het geen kleurdoos-looks krijgt.
Elin's zíjn ook stoerig en liefquote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja Nena is lief maar ook stoer, de rest van de namen zijn meer alleen lief. Elin vind ik ook wel stoerig en lief, maar dat hoor je ineens zo veel.
In de prullebak na opmerking van schoonmoeder en vriend...quote:
Maar dan ben je een laggard.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 19:22 schreef Logician78 het volgende:
Noah was 10jr terug mijn favoriet maar toen nooit in het lijstje gekomen vanwege dat alle babies ong zo werden genoemd. Nu het idee dat dit tegenwoordig minder is en mag de naam er eindelijk op
Midas, Sophie en Matildequote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:01 schreef Kyara het volgende:
Wat vinden jullie bij Midas passen? En dan graag 2 jongensnamen, 2 meisjesnamen en een combi.
Allemaal leuk!quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:16 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Midas, Sophie en Matilde
Midas, Luuk en Morris
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:31 schreef Mangostine het volgende:
Nora is onze al.Dus die mag je niet.
combineer je 1 en 2. Annabel.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 16:30 schreef Logician78 het volgende:
We zijn er trouwens gewoon nu al uit wbt jongens naam![]()
Nu nog qua meisjes namen verder![]()
Onze top 4
Isabella
Anna Mae (kwam vriendlief mee aanzettenoriginele naam van Tina Turner)
Mia
Nora
Nee, die is van mij! Die heb ik al geclaimdquote:
Oopsquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 20:27 schreef danic het volgende:
Livelink er moet nóg een naam bij! Midas krijgt 2 broertjes of zusjes!
Olivia & Jonas ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:07 schreef __Isis__ het volgende:
Vandaag echo gehad, Olivia krijgt een broertje!!!Moet echt even wennen, ondanks dat ik het vermoedde, voelt het toch gek (kan het niet zo goed uitleggen).
Qua namen even zoeken, meisje waren we het al over eens namelijk. Tot nu toe hebben we dit rijtje.
Olivia en Boris
Olivia en Nero
Olivia en Lucas
Iemand nog leuke aanvullingen? We willen graag een naam die ook over de grens makkelijk uit te spreken is.
Een vriendin van me heeft haar dochter zo genoemd. Met de 1e als roepnaam.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig dat wij als reactie op de namen van onze meiskes echt heel vaak te horen kregen "oh die stond hier ook op het lijstje!". Bij de oudste hoorden we dat misschien nog wel meer dan bij de jongstemaar klaarblijkelijk is de naam van de jongste ook daadwerkelijk meer gegeven dan de naam van de oudste
![]()
Okay, dat kan.Ik weet ook van een tweeling ergens die precies zo heten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een vriendin van me heeft haar dochter zo genoemd. Met de 1e als roepnaam.
Net als lieve Lievequote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:18 schreef rebel-angel het volgende:
Leuk ook op brieven b.este b.este
Grappig, Morris, Ruben en Daan hadden we al besproken. VL vindt Daan heel leuk, ik dan liever Daniel, maar dat wil hij weer nietquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:33 schreef Mangostine het volgende:
Olivia en
Morris
Xander
Stijn
Ruben
Daan
Douwe
Timme
Bastiaan
Ach, maakt dat uiteindelijk echt uit? Mijn roepnaam staat helemaal niet op mijn officiële documenten. Officieel heet ik heel anders, mijn ouders kozen ervoor om de roepnaam niet bij de officiële namen op te nemen. Maar ik heb er echt nog nooit een probleem mee gehad en ook nog nooit verwarring over gehad. Je roepnaam is je roepnaam, niets officieels, een ambtenaar zal altijd je officiële naam pakken maar als jij als Brutus Titus de vierde wilt worden aangesproken door je omgeving dan boeit het verder niet wat er op je paspoort staat. Hooguit dat er op school of de universiteit bij de eerste voorstelronde door de docent mijn namen werden opgedreund, dan was het enkel een kwestie van aangeven dat ik ... heette en that's it.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Op zich niet raar, het is net wat je je aanwent. Maar ik vraag me wel af of het praktisch is, omdat er bij officiële documenten natuurlijk wel verwarring kan ontstaan. Daar heb ik al wel eens last van omdat mijn eerste officiële (doop)naam best wel afwijkt van mijn roepnaam.
Nee, echt veel uitmaken doet het niet. Maar misschien toch iets om stil bij te staan mocht haar dat wel iets uitmaken. Met vliegtickets etc. even extra goed opletten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ach, maakt dat uiteindelijk echt uit? Mijn roepnaam staat helemaal niet op mijn officiële documenten. Officieel heet ik heel anders, mijn ouders kozen ervoor om de roepnaam niet bij de officiële namen op te nemen. Maar ik heb er echt nog nooit een probleem mee gehad en ook nog nooit verwarring over gehad. Je roepnaam is je roepnaam, niets officieels, een ambtenaar zal altijd je officiële naam pakken maar als jij als Brutus Titus de vierde wilt worden aangesproken door je omgeving dan boeit het verder niet wat er op je paspoort staat. Hooguit dat er op school of de universiteit bij de eerste voorstelronde door de docent mijn namen werden opgedreund, dan was het enkel een kwestie van aangeven dat ik ... heette en that's it.
Anyroads, wat ik wil zeggen, ik zou het daar niet voor laten.
Trix, ik moest nog aan je denken vandaag! Ik was vlakbij je huis
Natuurlijk kan datquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:43 schreef Incantrix het volgende:
Vraagje: vinden jullie het gek om de tweede naam als roepnaam te gebruiken? We hebben waarschijnlijk de twee meisjesnamen die we willen wel te pakken, maar als we de naam die we als roepnaam willen als eerste zetten klinkt het raar. Andersom klinkt het veel mooier.
En dat controleren ze! Zelfs bij Ryanair. Bij mijn vorige vlucht is er dus een vrouwtje uit het vliegtuig gehaald wnat die had haar roepnaam opgegeven en die kwam niet overeen met de naam op haar paspoort.quote:[b]Op [
En idd vliegtickets... 20 jaar geleden was dat geen probleem, nu is dat een duur foutje.
Het risico is het grootst als een ander voor een hele groep boekt en niet weet dat jouw eerste naam eigenlijk Geertruida is.
Terecht.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
En dat controleren ze! Zelfs bij Ryanair. Bij mijn vorige vlucht is er dus een vrouwtje uit het vliegtuig gehaald wnat die had haar roepnaam opgegeven en die kwam niet overeen met de naam op haar paspoort.
Moest ze iets van 60 euro betalen voor een nieuwe boardingcard.
De situatie die Leandra schetst komt wel voor hoor. Dat dus iemand anders de vliegtickets voor jouw vakantiegezelschap boekt en daarbij niet stilstaat bij evt. doopnaam/roepnaam. Heeft iemand bij mij ook gedaan, gelukkig kostenloos kunnen herstellen. Maargoed, ik denk ook weer niet dat dat een reden moet zijn om niet voor de naamvolgorde te kiezen die jij wil.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Terecht.
Bij het boeken van een ticket wordt duidelijk aangegeven dat je in ieder geval je eerste voornaam moet opgeven zoals deze op je paspoort vermeld staat. Als je dan alsnog je roepnaam daarvoor gebruikt, dan ben je wel erg simpel.
Da's vervelend, zeg. Maar als de fout bij een ander ligt (die de tickets boekt) dan kan ik me het nog wel voorstellen. Gelukkig was het voor jou makkelijk te herstellen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
De situatie die Leandra schetst komt wel voor hoor. Dat dus iemand anders de vliegtickets voor jouw vakantiegezelschap boekt en daarbij niet stilstaat bij evt. doopnaam/roepnaam. Heeft iemand bij mij ook gedaan, gelukkig kostenloos kunnen herstellen. Maargoed, ik denk ook weer niet dat dat een reden moet zijn om niet voor de naamvolgorde te kiezen die jij wil.
Ik heb het ook, en vrijwel nooit last van hoorquote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:41 schreef Incantrix het volgende:
Ah, ok, waardevolle info, dankjulliewelDat het mag en kan wist ik an sich wel, maar of het ook practisch is is natuurlijk een tweede.. Wij denken er nog even over na, de namenvolgorde an sich maakt me niet zo veel uit, maar ik wil gewoon niet dat daar later problemen mee komen. Al weten we eigenlijk al wel heel zeker dat we die namen willen en die volgorde is gewoon veruit het mooist
Als ik voor een gezelschap boek, vraag ik vooraf nog even aan iedereen de correcte naam. Lijkt mij niet meer dan logisch. Of wat ejiraM hierboven zegt, dat je er zelf bij stilstaat als het om jou gaat. Daar zou ik het echt niet voor laten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
De situatie die Leandra schetst komt wel voor hoor. Dat dus iemand anders de vliegtickets voor jouw vakantiegezelschap boekt en daarbij niet stilstaat bij evt. doopnaam/roepnaam. niet dat dat een reden moet zijn om niet voor de naamvolgorde te kiezen die jij wil.
Nou... In eerste instantie vond het 4 samengeraapte letters.quote:
als Kie-janquote:
N O E P Y !???quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Kian is een vrij algemene naam volgens mij.
Een paar weken geleden in de krant L.oef (ik vermoed broertje van) N.oepy
Haha als je naar de namen van onze jongens kijkt is dit helemaal niet waar we van houdenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:29 schreef Logician78 het volgende:
Wij zijn er gewoon helemaal uit![]()
MeNicole
Karlijn
Lenthe
Dagmar
Mirte
Teuntje
Mirre
Sterre
Pien
Liv
Mikael, Leander en Matthias!!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:32 schreef Logician78 het volgende:
heb de namen van jouw jongens niet gelezen sorrie
Haha die van ons ook. Nu al. Ik vind bv de namen: Linnea, Savea, Yael, Suse, Phileine enzo mooi. Maar die zijn het steeds net niet zeg maar.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:12 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Mia
Caroline
en toen was mijn inspiratie zoek
Ronja of Svenja vind ik daar wel bij passen.quote:
Kijk dit komt meer in de richtingquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Menicole:
Eleonoor
Isolde
Djura
Hevea
Florie
Naema
Naäma
Sara
Phileine is zeker mooi!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:18 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha die van ons ook. Nu al. Ik vind bv de namen: Linnea, Savea, Yael, Suse, Phileine enzo mooi. Maar die zijn het steeds net niet zeg maar.
Flo zou ik echt niet doen. Het klinkt echt als vlo.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
Potentiële meisjesnamen:
Femmie
Aenea
Emme (uitspraak 'Em')
Saar
Ava
Elin
Flo
Ilvy
Ize
Juul
Lily
Mia
Olivia
Uma
Potentiële jongensnamen:
Fedde
Felix
Ilan
Luuk
Raul
Sam
Tijs
Maar we zijn er voorlopig nog niet over uit
Ik moet eerlijk zeggen dat 'ie niet hoog in 't lijstje staatquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Flo zou ik echt niet doen. Het klinkt echt als vlo.
Haha, sorry! Of graag gedaan, 't is maar net hoe je het opvatquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat 'ie niet hoog in 't lijstje staat
Ik had zelf meer de associatie met 'in the flow'... Maar nu ga ik die vlo niet meer uit mijn hoofd krijgen natuurlijk
Ik ga voor graag gedaanquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Haha, sorry! Of graag gedaan, 't is maar net hoe je het opvat.
Ik vind Juul héél leuk. Ook de associatie, heb een leuke Juultje in de klas gehad.
Uitspraak is dan "Ona" of "Oena"?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:14 schreef Lamb29 het volgende:
Livia vind ik ook zo'n leuke naam... En Uma dan zou ik voor Oona gaan
Als in Paul. Ik denk overigens niet dat 't die naam wordt. Ik vind 'm tof, maar mijn man vindt 'm vreselijkquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:24 schreef Grijs het volgende:
Raul? Uitspraak als in Paul of als Raoel?
Net alsof je allemaal verdachten opnoemtquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:26 schreef Suikertante het volgende:
Emma en Tim B.
Emma en Tom B.
Emma en Peter B.
Emma en Max B.
Emma en Fynn B.
Emma en Mick B.
Emma en Micky B.
Emma en Lucas B.
Emma en Julian B.
Emma en Hugo B.
Leuke namen! Bedankt! De meesten zijn de revue al gepasseerd en afgevallen maar er staan dus wel namen tussen die ik leuk vind.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:26 schreef Suikertante het volgende:
Emma en Tim B.
Emma en Tom B.
Emma en Peter B.
Emma en Max B.
Emma en Fynn B.
Emma en Mick B.
Emma en Micky B.
Emma en Lucas B.
Emma en Julian B.
Emma en Hugo B.
David!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:23 schreef Keshet het volgende:
Hebben jullie nog inspiraaasie voor jongensnamen voor mij? Wij zijn er eigenlijk al een tijdje uit maar ik ben benieuwd of er nog betere opties zijn!
Info/eisen/wensen:
1. Naam moet uit te spreken zijn door Nederlanders en door engelstaligen
2. Achternaam begint met een B.
3. Naam van oudere zus is Emma
Ik ben benieuwd.
quote:
Timo?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:56 schreef klumsy het volgende:
ow namen die ik leuk vind maar afvallen zijn:
Dex ( hondennaam volgens M. )
Pim ( bekende van M. )
Lars, Hidde, Daan vind hij vreselijk...
Jaro ( moet hij denken aan de papagaai uit aladin)
Floris vind ik leuk, maar hij had een klasgenoot en dat werd Clitoris en die jongen had dus als naam Clit![]()
Jens vinden we trouwens ook net als Tim wel ok
M. vind Jarno erg leuk, maar die naam krijg ik amper fatsoenlijk uitgesproken zonder dat het raar klinkt
pffffffffffffquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:05 schreef klumsy het volgende:
Fedde, Jelle, Jurre vind ik ook leuk!
Jurre vind het mwah... de rest vind ie niks
Stefquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:20 schreef klumsy het volgende:
Ik heb 2 exen Steven en Ruud, dus die vallen af
maar met de naam opzich is niks mis
Fedde staat bij ons op nummer 1 voor als het een jongen wordtquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:01 schreef Elmo76 het volgende:
Lewis!Zo heet m'n neefje.
Of Fedde, of valt dat ook onder de categorie nee?!
Oooo-naquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Uitspraak is dan "Ona" of "Oena"?
Nice! Detmer dan welquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:31 schreef Morretje het volgende:
We zijn hier ook nog aan het piekeren..
Ik ben fan van Olivier, maar Ravage vindt namen beginnend met een O sowieso niets..![]()
Nu zijn we het mogelijk eens over Dethmer, hoewel hij liever Detmer (zonder h dus) zou schrijven. Wat vinden jullie?
Die papegaai heet geen Jaro maar Iago (iago dus).quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:56 schreef klumsy het volgende:
Pim ( bekende van M. )
Floris vind ik leuk, maar hij had een klasgenoot en dat werd Clitoris en die jongen had dus als naam Clit![]()
M. vind Jarno erg leuk, maar die naam krijg ik amper fatsoenlijk uitgesproken zonder dat het raar klinkt
Wij waren juist meteen uit de jongensnaam en toen moesten we een meidennaam bedenken. Thomas vind ik erg mooi maar zo het mijn schoonvader.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:09 schreef danic het volgende:
Klums, die van jou is wel een moeilijkerd hoor, zo kan je op alles wat verzinnen![]()
Ik vind Levi heel mooi voor een jongen. Kreeg hem er vorige keer niet door en nu vind ik het geen combi met Eva.
We hadden vorige keer Thomas voor een jongen, maar mijn zusje blijkbaar ook en het is de tweede naam van mijn neefje geworden, dus valt ook af.
Ik hoop echt dat het een meisje wordt, dan komen we er wel uit. Maar ik vind een jongens naam zo moeilijk!
haha kan he, ik vind het voor mezelf al moeilijk, laat staan voor een ander...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:15 schreef Keshet het volgende:
Ik zou voor Dethmer gaan Mor!
Becky, ik vind 't best mooie namen maar het zijn niet echt mijn soort namen.
Iemand nog leuke aanvullingen??quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:56 schreef becky27 het volgende:
ik kom ook weer uit de hoek voor een meisjesnaam: passend bij Noortje, eigenlijk het liefst geen top 20 naam. KD heeft ooit een mooie lijst gemaakt maar die kan ik niet zo snel vinden...
Lijstje wat wij tot nu toe hebben of leuk vinden maar afvallen:
Fleur
Isabel
Saar
Rosalie
Amélie (vind ik leuk maar past niet helemaal bij Noortje)
Meike
Karlijn
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:56 schreef klumsy het volgende:
Pim ( bekende van M. )
Weet ik het..quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is er mis met een O?mijn kind heet zelfs O.O.
Detmer zonder h is mooi
Emma en David B.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:23 schreef Keshet het volgende:
Hebben jullie nog inspiraaasie voor jongensnamen voor mij? Wij zijn er eigenlijk al een tijdje uit maar ik ben benieuwd of er nog betere opties zijn!
Info/eisen/wensen:
1. Naam moet uit te spreken zijn door Nederlanders en door engelstaligen
2. Achternaam begint met een B.
3. Naam van oudere zus is Emma
Ik ben benieuwd.
Noortje en Suzequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:56 schreef becky27 het volgende:
ik kom ook weer uit de hoek voor een meisjesnaam: passend bij Noortje, eigenlijk het liefst geen top 20 naam. KD heeft ooit een mooie lijst gemaakt maar die kan ik niet zo snel vinden...
Lijstje wat wij tot nu toe hebben of leuk vinden maar afvallen:
Fleur
Isabel
Saar
Rosalie
Amélie (vind ik leuk maar past niet helemaal bij Noortje)
Meike
Karlijn
O. Kinderen zijn gewoon leukquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:07 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is er mis met een O?mijn kind heet zelfs O.O.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:39 schreef klumsy het volgende:
Stef vind ik ook leuk en past bij Lola ( en Roan en Senna ) dus ga het straks een voorleggen!
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:50 schreef Suikertante het volgende:
Je denkt dat Stef dan iets teveel op Steven lijkt?
Ik vind Stef wel een superleuke naam
quote:Op woensdag 5 september 2012 10:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik krijg net een mail van iemand met de naam Candida![]()
![]()
Waar heb je die laatste gehoord... want een collega van mij heeft er onlangs zo een gehad...quote:Op woensdag 5 september 2012 11:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Laatst
M. axi (v)
D. ax (j)
En die naman oh-oh echt erg en was d'r achternaam ook nog speciaal???
Hmm zou kunnen, weet niet of het in de krant heeft gestaanquote:Op woensdag 5 september 2012 20:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Niet gehoord gelezen in de krant. En het kan best dat die van jouw collega is. Maar ik heb de namen van de ouders niet goed bekeken Ean trok de krant uit mijn handen.
De zoon van onze conciërge, je kent hem vast nog wel, heet ook zo. En de dochter van diezelfde conciërge heet zoals mijn nickname, maar dan met een h achter de t.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb de naam nooit eerder gehoord dus het zou zomaar kunnen ik neem aan dat ze nog in de buurt woont.
Mooi!quote:Op donderdag 6 september 2012 07:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
Meisjesnaam zijn we uit. Dat wordt Saar.
althans, dat is 95% zeker. Duurt nog twee maanden dus kan altijd nog veranderen
Jongensnaam nog niet. Vind dat ook veel lastiger dan meisjesnamen...
Denk niet dat onze smaak overeenkom met anderenquote:Op donderdag 6 september 2012 09:23 schreef Pvoesss het volgende:
Nou zet de jongensnamen hier neer dan om te helpen
Kreeg die naam er nog niet helemaal door bij mijn lief want hij zegt: Das gewoon een waaierquote:Op donderdag 6 september 2012 09:50 schreef Pvoesss het volgende:
Fender staat hier ook op het lijstje al heul lang
Ik hieraan:quote:Op donderdag 6 september 2012 10:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Moet wel een beetje aan Fender Bender denken.
Ik vraag me af of ik dat met een jongensnaam ga hebben. Of misschien ik wel, maar dan M. vast niet. Of omgekeerd. Dus ja... Dan wordt het lastigquote:Op donderdag 6 september 2012 10:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Oh ik kan echt niet een naam kiezen die ik wel ok vind. Moet zodra ik de naam hoor of ergens lees meteen denken ja dat is het
Voor mij gevoel is Reza een meisjesnaam! Een toffe meisjesnaam ook nogquote:Op donderdag 6 september 2012 10:54 schreef Phaidra het volgende:
Er was gewoon te weinig keus! Maar zodra we de knoop doorgehakt hadden, begon ik al wel verliefd op de naam te worden. Veel namen op ons lijstje eindigden op de 'n' terwijl ik dat eigenlijk niet wilde omdat de achternaam ook begint met een 'n'. Maar nu wel blij dat we het toch gedaan hebben, op een of andere manier past de naam wel perfect bij hem
Andere namen die ik mooi vond:
Owen
Evan
Micha
Ravi
Jelle
Reza
Engelse namen vielen af omdat de uitspraak niet geweldig wordt in NL (ik hoor m'n moeder al...). Reza vind ik prachtig, maar niet voor een blond jochie. De rest vond mijn lief niet zo. Jelle keurde hij niet af, maar was ook niet enthousiast.
Ik ken hem ook niet anders dan als meisjesnaamquote:Op donderdag 6 september 2012 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Voor mij gevoel is Reza een meisjesnaam! Een toffe meisjesnaam ook nog
Ezra dan?quote:Op donderdag 6 september 2012 10:54 schreef Phaidra het volgende:
Er was gewoon te weinig keus! Maar zodra we de knoop doorgehakt hadden, begon ik al wel verliefd op de naam te worden. Veel namen op ons lijstje eindigden op de 'n' terwijl ik dat eigenlijk niet wilde omdat de achternaam ook begint met een 'n'. Maar nu wel blij dat we het toch gedaan hebben, op een of andere manier past de naam wel perfect bij hem
Andere namen die ik mooi vond:
Owen
Evan
Micha
Ravi
Jelle
Reza
Engelse namen vielen af omdat de uitspraak niet geweldig wordt in NL (ik hoor m'n moeder al...). Reza vind ik prachtig, maar niet voor een blond jochie. De rest vond mijn lief niet zo. Jelle keurde hij niet af, maar was ook niet enthousiast.
Nee, is een Iraanse jongensnaam. Hoor m tegenwoordig ook vaak als meisjesnaam, maar dat vind ik dan weer gek klinkenquote:Op donderdag 6 september 2012 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Voor mij gevoel is Reza een meisjesnaam! Een toffe meisjesnaam ook nog
Mijn schoonzusje is fan van Ravi trouwensMaar zij krijgen nu een meisje. Dus daar had ze weinig aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |