Olivia & Jonas ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 21:07 schreef __Isis__ het volgende:
Vandaag echo gehad, Olivia krijgt een broertje!!!Moet echt even wennen, ondanks dat ik het vermoedde, voelt het toch gek (kan het niet zo goed uitleggen).
Qua namen even zoeken, meisje waren we het al over eens namelijk. Tot nu toe hebben we dit rijtje.
Olivia en Boris
Olivia en Nero
Olivia en Lucas
Iemand nog leuke aanvullingen? We willen graag een naam die ook over de grens makkelijk uit te spreken is.
Een vriendin van me heeft haar dochter zo genoemd. Met de 1e als roepnaam.quote:Op zondag 5 augustus 2012 23:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig dat wij als reactie op de namen van onze meiskes echt heel vaak te horen kregen "oh die stond hier ook op het lijstje!". Bij de oudste hoorden we dat misschien nog wel meer dan bij de jongstemaar klaarblijkelijk is de naam van de jongste ook daadwerkelijk meer gegeven dan de naam van de oudste
![]()
Okay, dat kan.Ik weet ook van een tweeling ergens die precies zo heten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een vriendin van me heeft haar dochter zo genoemd. Met de 1e als roepnaam.
Net als lieve Lievequote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:18 schreef rebel-angel het volgende:
Leuk ook op brieven b.este b.este
Grappig, Morris, Ruben en Daan hadden we al besproken. VL vindt Daan heel leuk, ik dan liever Daniel, maar dat wil hij weer nietquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:33 schreef Mangostine het volgende:
Olivia en
Morris
Xander
Stijn
Ruben
Daan
Douwe
Timme
Bastiaan
Ach, maakt dat uiteindelijk echt uit? Mijn roepnaam staat helemaal niet op mijn officiële documenten. Officieel heet ik heel anders, mijn ouders kozen ervoor om de roepnaam niet bij de officiële namen op te nemen. Maar ik heb er echt nog nooit een probleem mee gehad en ook nog nooit verwarring over gehad. Je roepnaam is je roepnaam, niets officieels, een ambtenaar zal altijd je officiële naam pakken maar als jij als Brutus Titus de vierde wilt worden aangesproken door je omgeving dan boeit het verder niet wat er op je paspoort staat. Hooguit dat er op school of de universiteit bij de eerste voorstelronde door de docent mijn namen werden opgedreund, dan was het enkel een kwestie van aangeven dat ik ... heette en that's it.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:51 schreef Spees_Eend het volgende:
Op zich niet raar, het is net wat je je aanwent. Maar ik vraag me wel af of het praktisch is, omdat er bij officiële documenten natuurlijk wel verwarring kan ontstaan. Daar heb ik al wel eens last van omdat mijn eerste officiële (doop)naam best wel afwijkt van mijn roepnaam.
Nee, echt veel uitmaken doet het niet. Maar misschien toch iets om stil bij te staan mocht haar dat wel iets uitmaken. Met vliegtickets etc. even extra goed opletten.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 16:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ach, maakt dat uiteindelijk echt uit? Mijn roepnaam staat helemaal niet op mijn officiële documenten. Officieel heet ik heel anders, mijn ouders kozen ervoor om de roepnaam niet bij de officiële namen op te nemen. Maar ik heb er echt nog nooit een probleem mee gehad en ook nog nooit verwarring over gehad. Je roepnaam is je roepnaam, niets officieels, een ambtenaar zal altijd je officiële naam pakken maar als jij als Brutus Titus de vierde wilt worden aangesproken door je omgeving dan boeit het verder niet wat er op je paspoort staat. Hooguit dat er op school of de universiteit bij de eerste voorstelronde door de docent mijn namen werden opgedreund, dan was het enkel een kwestie van aangeven dat ik ... heette en that's it.
Anyroads, wat ik wil zeggen, ik zou het daar niet voor laten.
Trix, ik moest nog aan je denken vandaag! Ik was vlakbij je huis
Natuurlijk kan datquote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:43 schreef Incantrix het volgende:
Vraagje: vinden jullie het gek om de tweede naam als roepnaam te gebruiken? We hebben waarschijnlijk de twee meisjesnamen die we willen wel te pakken, maar als we de naam die we als roepnaam willen als eerste zetten klinkt het raar. Andersom klinkt het veel mooier.
En dat controleren ze! Zelfs bij Ryanair. Bij mijn vorige vlucht is er dus een vrouwtje uit het vliegtuig gehaald wnat die had haar roepnaam opgegeven en die kwam niet overeen met de naam op haar paspoort.quote:[b]Op [
En idd vliegtickets... 20 jaar geleden was dat geen probleem, nu is dat een duur foutje.
Het risico is het grootst als een ander voor een hele groep boekt en niet weet dat jouw eerste naam eigenlijk Geertruida is.
Terecht.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
En dat controleren ze! Zelfs bij Ryanair. Bij mijn vorige vlucht is er dus een vrouwtje uit het vliegtuig gehaald wnat die had haar roepnaam opgegeven en die kwam niet overeen met de naam op haar paspoort.
Moest ze iets van 60 euro betalen voor een nieuwe boardingcard.
De situatie die Leandra schetst komt wel voor hoor. Dat dus iemand anders de vliegtickets voor jouw vakantiegezelschap boekt en daarbij niet stilstaat bij evt. doopnaam/roepnaam. Heeft iemand bij mij ook gedaan, gelukkig kostenloos kunnen herstellen. Maargoed, ik denk ook weer niet dat dat een reden moet zijn om niet voor de naamvolgorde te kiezen die jij wil.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 17:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Terecht.
Bij het boeken van een ticket wordt duidelijk aangegeven dat je in ieder geval je eerste voornaam moet opgeven zoals deze op je paspoort vermeld staat. Als je dan alsnog je roepnaam daarvoor gebruikt, dan ben je wel erg simpel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |