Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-brussel-fataal.htmlquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:28 schreef Jellereppe het volgende:
BRUSSEL - De hitte is een achtergelaten baby in een auto in Brussel fataal geworden.
De vader, een militair, had zijn voertuig 's woensdagochtend geparkeerd in de buurt van het NAVO-hoofdkwartier om naar zijn werk te gaan.
Hij had zijn dochtertje van zes maanden naar de crèche moeten brengen, maar liet haar per ongeluk achter in de auto.
De baby zat in een Maxi-Cosy op de achterbank. Bij terugkeer na zijn werk trof de militair het meisje dood aan, gestikt door de warmte.
Franstalige Belgische media spreken over een verschrikkelijk, maar helaas geen uitzonderlijk drama. De afgelopen jaren zouden in België meer van dergelijke incidenten zijn voorgekomen.
Het is niet de eerste keer dat ouders hun kind vergeten. Waarschijnlijk zetten ze het kind in de auto en vergeten het dan op weg naar hun werk of boodschapjes.quote:
shitquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:34 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat ouders hun kind vergeten. Waarschijnlijk zetten ze het kind in de auto en vergeten het dan op weg naar hun werk of boodschapjes.
Tjaquote:
En niet alleen kinderen, ook hondenquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet alleen militairen. Elk jaar als het warm is lees je dit soort berichten.
Tsja, je verwacht het denk ik eerder bij verstrooide mensen. Niet uitgesloten dat dit bij die militair niet zo is. Maar daarvan wordt toch wel verwacht dat ze een iets hogere discipline en verantwoordelijkheidsgevoel hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet alleen militairen. Elk jaar als het warm is lees je dit soort berichten.
Ook dieren, inderdaad, maar veelal jonge kinderen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En niet alleen kinderen, ook honden
Ik denk dat er sowieso wat mis is met de persoon in kwestie als je je kind vergeet. We hebben het hier niet over een mobiel die je vergeet, maar over een levend wezen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, je verwacht het denk ik eerder bij verstrooide mensen. Niet uitgesloten dat dit bij die militair niet zo is. Maar daarvan wordt toch wel verwacht dat ze een iets hogere discipline en verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Jezus ja, hoe kom je dan thuis..quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Dan kom je thuis: "Ja schat, ik ben iets vergeten vandaag.."
Dan is het erger? Of dommer? M.i. is dit totaal niet relevant.quote:
Maar toch he, blijkbaar heeft hij geen enkele keer op de achterbank gekeken bij het inparkeren en uitstappen. Is toch iets wat je jezelf wel kan aanleren.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:47 schreef Buikboor het volgende:
Als je al die zaken nou eens opsnort en kijkt wat ze met elkaar gemeen hebben behalve dat het kind dood is.......idd, verstoorde routine. Heel sluipend en kan iedereen..........ja ook jou over komen.
Dat zal de ouders inderdaad levenslang tekenen, onvoorstelbare last draag je dan mee de rest van je leven.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:49 schreef nikky het volgende:
Een onbetaalbaar "foutje". In en in triest voor de ouders. De man zal daarnaast de rest van zijn leven meedragen dat hij zijn kind is vergeten en dat het kindje daardoor is overleden....
Vaak slapen ze heel snel en ze zitten ook nog eens met de achterkant van het autostoeltje naar je toe.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
maar maken die kinderen geen geluid in de auto?
Ja, zoiets dacht ik al. Voornamelijk afgeleid door het werk, terwijl het kindje slaapt of muisstil is in zijn kinderzitje, met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:58 schreef Poeke het volgende:
Ik heb daar tijdje geleden artikel over gelezen (vraag me niet waar, weet het niet meer) Er stonden 2 verklaringen in.
- Mensen die elke dag dezelfde route rijden, raken afgeleid door een telefoontje of zijn met hun hoofd al met werk bezig ofzo, en vergeten dan dat ze hun kind bij zich hebben.
- Of mensen die bij wijze van uitzondering ineens hun kind naar de creche moeten brengen, ook afgeleid raken of bezig zijn met werk en ook vergeten kind af te zetten.
Ik moet zeggen dat ik mezelf er ook wel eens op betrap dat ik bezig ben met mijn werk in de auto, en dan zo ben afgeleid dat ik na 10 minuten me ineens bedenk dat ik eigenlijk een andere richting op moet. Omdat je bent afgeleid neemt de routine het over.
Kindjes van die leeftijd vallen meestal al snel in slaap tijdens het autorijden..de schommelende beweging..vooral als ze even ervoor al een flesje of papje hebben gehad, waarschijnlijk ook in badje geweest, lekker verschoond..quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
maar maken die kinderen geen geluid in de auto?
aww. Ja nachtmerrie van iedere ouder.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:22 schreef LXIV het volgende:
Als ik zoiets lees heb ik altijd de neiging om mijn vriendin te bellen om te vragen of ze ons kind echt heeft afgegeven bij de opvang.
Ja maar... dan knaagt er toch iets aan je, je bent iets vergeten, wat was het ook alweer. Ik kan het me niet voorstellen dat je je kind vergeet voor zo'n lange tijd, hoewel er niet bij staat hoe lang de werkdag was.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:58 schreef Poeke het volgende:
Ik heb daar tijdje geleden artikel over gelezen (vraag me niet waar, weet het niet meer) Er stonden 2 verklaringen in.
- Mensen die elke dag dezelfde route rijden, raken afgeleid door een telefoontje of zijn met hun hoofd al met werk bezig ofzo, en vergeten dan dat ze hun kind bij zich hebben.
- Of mensen die bij wijze van uitzondering ineens hun kind naar de creche moeten brengen, ook afgeleid raken of bezig zijn met werk en ook vergeten kind af te zetten.
Ik moet zeggen dat ik mezelf er ook wel eens op betrap dat ik bezig ben met mijn werk in de auto, en dan zo ben afgeleid dat ik na 10 minuten me ineens bedenk dat ik eigenlijk een andere richting op moet. Omdat je bent afgeleid neemt de routine het over.
Als je je normale routine uitvoert, waar een kind niet bijhoort, dan knaagt er waarschijnlijk niks aan je.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:33 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ja maar... dan knaagt er toch iets aan je, je bent iets vergeten, wat was het ook alweer. Ik kan het me niet voorstellen dat je je kind vergeet voor zo'n lange tijd, hoewel er niet bij staat hoe lang de werkdag was.
Iddquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:22 schreef LXIV het volgende:
Als ik zoiets lees heb ik altijd de neiging om mijn vriendin te bellen om te vragen of ze ons kind echt heeft afgegeven bij de opvang.
Het zullen eens geen getinte ruiten zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:17 schreef Poeke het volgende:
Hoor net op 3fm iets meer info. Vader brengt zijn kind altijd naar de crèche op de basis waar hij werkt. Na een werkdag ging hij naar de creche om zijn kind op te halen en kreeg te horen dat hij hem/haar niet had afgezet 's morgens. Toen hij in zijn auto ging kijken was het te laat. Hij had overigens getinte ruiten dus misschien dat het daarom niet is opgevallen.
Automatisme. Kind is stil op de achterbank, je stapt uit, valt niet op en je doet je ding voor de rest van de dag.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:23 schreef Fok-it het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij dat je je kind 'vergeet'..
Hoorde dat net ook bij 3fm dat hij de baby weg brengen juist wel tot zijn vaste ritme behoorde.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je je normale routine uitvoert, waar een kind niet bijhoort, dan knaagt er waarschijnlijk niks aan je.
Die was het wel gewend, die bloedverziekende warmte in afghanistan en irak, dus hij denkt wat ik aan kan, ken me kind ook wel aan...quote:
Nee, gewoon een fatale fout.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:41 schreef bijdehand het volgende:
Wat voor slechte ouders, godvertering
En als het dagelijks is dan neem ik aan dat de creche zich ook wel afvraagt wanneer het kindje wordt gebracht.. Of is dat teveel gevraagd, een belletje..quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je je normale routine uitvoert, waar een kind niet bijhoort, dan knaagt er waarschijnlijk niks aan je.
Oh, dan kan je alles wel een fatale fout noemenquote:
Kun je dat toelichtenquote:Op donderdag 26 juli 2012 18:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Oh, dan kan je alles wel een fatale fout noemen
waar slaat dit nu op? Redelijk domme opmerking hoor. Het is een van de grootste fouten die een ouder kan maken, waarschijnlijk onbewust, maar met fatale gevolgen> Ik heb met die man te doen, kan me niet voorstellen wat er nu door hem heengaatquote:Op donderdag 26 juli 2012 18:41 schreef bijdehand het volgende:
Wat voor slechte ouders, godvertering
Dat lijkt mij nou een heel goed idee, want idd, als je kindje ziek is of zo bel je wel af, als dat niet gebeurd zou er eigenlijk binnen een half uur gebeld moeten worden, en als het warm is binnen een kwartier. Want tja, het kan dus iedereen gebeuren, dat je oververmoeid bent na een paar nachten niet goed kunnen slapen omdat je kleintje ziek is of tandjes krijgt oid, dat je ongeconcentreerd bent en fouten maakt .. dit is niet het eerste kindje waarvan de ouder dacht dat die het al naar de crèche heeft gebracht.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
En als het dagelijks is dan neem ik aan dat de creche zich ook wel afvraagt wanneer het kindje wordt gebracht.. Of is dat teveel gevraagd, een belletje..
Je neemt je kind mee, stopt 'm in de auto, parkeert de auto, en gaat weg. Zonder te denken aan je kind, die als een stuk vlees gaar aan het worden is in een auto die niet onderdoet voor een oven. Je kind? Nee, papa en mama hebben iets beters te doen. Erg vervelend voor ze, maar onvoorstelbaar dat je je kind vergeet.quote:
Hij dacht waarschijnlijk dat hij zijn kind al wel afgezet had..quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:19 schreef Gia het volgende:
En er ook de hele dag niet een keer aan denken.
Damn, ik word er ontroerd van als ik dit lees.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:44 schreef Poeke het volgende:
http://www.om.nl/actueel-(...)aart_de_zaak_van_de/
Over een vrouw in Breda die ook haar kind was vergeten, een lerares op de basisschool. Niet expres, gewoon domme fout met verstrekkende gevolgen en de juridische achtergrond ervan.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:46 schreef Jellereppe het volgende:
In paniek rent ze naar school terug met haar zoontje in de armen. Het is mijn schuld, het is mijn schuld, roept ze helemaal overstuur. Toegesnelde collegas proberen de baby te reanimeren. Een traumahelikopter is onderweg. Maar het mag niet meer baten. Ze is haar kindje vergeten af te zetten bij het kinderdagverblijf en nu is het dood.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:44 schreef Poeke het volgende:
http://www.om.nl/actueel-(...)aart_de_zaak_van_de/
Over een vrouw in Breda die ook haar kind was vergeten, een lerares op de basisschool. Niet expres, gewoon domme fout met verstrekkende gevolgen en de juridische achtergrond ervan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man wat lijkt me dat erg. Vergeef je ejzelf nooit.. wat een dramaquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja![]()
Het gebeurd vaker dan je denkt... talloze topics voorbij gekomen in de laatste jaren op fok... Al dan niet in de auto of op dak van de auto.
Zeer trieste zaak
Ja, tuurlijk, dat laatste.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:54 schreef Nielsch het volgende:
Damn, je moet echt wel een ongekend hoog stressniveau hebben wil je je baby vergeten. Normaal zal je dat echt niet gebeuren. Of ze wilden sowieso al van het kind af en hebben dit als smoes gebruikt.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]Bah, vind het verhaal al erg om te lezen als buitenstaander.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant is wel de gedachtegang van het OM en de uiteindelijke uitslag. Daar is goed over nagedacht. Ik ben het ook wel eens met de redenering.Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:58 schreef Poeke het volgende:
[..]
Bah, vind het verhaal al erg om te lezen als buitenstaander.
Interessant is wel de gedachtegang van het OM en de uiteindelijke uitslag. Daar is goed over nagedacht. Ik ben het ook wel eens met de redenering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:00 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:02 schreef Poeke het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:03 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]Ahzo, die fiets.. Dat wist ik niet, wel een goede tip, thanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
Zo kunnen we alles goed praten. Het OM kijkt ook niet naar zulke zaken en argumenteert niet met wat er gebeurde in World War 1 waar miljoenen mensen stierven. Zo kunnen we alles gaan beargumenteren en minder ernstig doen voorkomen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:14 schreef rareziekte het volgende:
[..]
En die mensen in Kenia of Syrië hebben geen ouders of vrienden?
Ja, als een familielid een kind of naaste verliest ga je toch ook niet zeggen dat er in Syrië tientallen zoniet honderden mensen per dag het leven verliezen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:18 schreef rareziekte het volgende:
Ok dan een excuses voor mijn reactie. In willen en wegen plaatste ik deze zonder zelf te beseffen hoe het is om je kind te verliezen. Dan fok je idd niet zomaar door.
kusjes
Allright..quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:18 schreef rareziekte het volgende:
Ok dan een excuses voor mijn reactie. In willen en wegen plaatste ik deze zonder zelf te beseffen hoe het is om je kind te verliezen. Dan fok je idd niet zomaar door.
kusjes
De overledenen in WW I zijn dan ook nog steeds personen. Een onbekende dode van WW I vind ik net zo erg als een baby die ik persoonlijk niet ken overlijd.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo kunnen we alles goed praten. Het OM kijkt ook niet naar zulke zaken en argumenteert niet met wat er gebeurde in World War 1 waar miljoenen mensen stierven. Zo kunnen we alles gaan beargumenteren en minder ernstig doen voorkomen.
Daar is een hele simpele verklaring voor. Als je over langere tijd slaap tekort komt werkt onder meer je geheugen wat minder goed dan 'normaal'.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad hoe kan je zo'n kleine nou vergeten.
Het gaat mij niet om hoe erg het allemaal is geweest, maar dat jij in je eerdere posts op deze manier dingen goedpraat. Die punt wilde ik duidelijk maken en dat is gelukt. Gelukkig besef je nu ook waar ik naartoe wilde.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:22 schreef rareziekte het volgende:
[..]
De overledenen in WW I zijn dan ook nog steeds personen. Een onbekende dode van WW I vind ik net zo erg als een baby die ik persoonlijk niet ken overlijd.
Ik heb het dan ook niet over misdrijven, maar over hoe persoonlijk dingen liggen. Natuurlijk ligt dit wel persoonlijker, omdat je het zelf kan meemaken.
Hoezo heeft een kind van 6 maanden geen bewustzijn? Vanaf het moment dat het geboren is leert het al. Stemmen herkennen, later gezichten, coördinatie van handen, etc. Dat is geen instinct of aangeboren. Dat is de eerste vorming van een persoonlijkheid.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om hoe erg het allemaal is geweest, maar dat jij in je eerdere posts op deze manier dingen goedpraat. Die punt wilde ik duidelijk maken en dat is gelukt. Gelukkig besef je nu ook waar ik naartoe wilde.
Het kind heeft geen bewustzijn allright, maar dat maakt het niet minder erg. Als je uit je werk komt en je ziet dat je kind dood in zijn kinderzitje zit, dan stort alles in, je werk, zeg maar gerust je hele leven.
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hoezo heeft een kind van 6 maanden geen bewustzijn? Vanaf het moment dat het geboren is leert het al. Stemmen herkennen, later gezichten, coördinatie van handen.
Officieel is een foetus na 24 weken zwangerschap al een mens.
Nu zal je me vast wel weer een klootzak vinden omdat ik een kind van 6 maanden vergelijk met een mierenkolonie, maar het zij zo.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hoezo heeft een kind van 6 maanden geen bewustzijn? Vanaf het moment dat het geboren is leert het al. Stemmen herkennen, later gezichten, coördinatie van handen, etc. Dat is geen instinct of aangeboren. Dat is de eerste vorming van een persoonlijkheid.
Officieel is een foetus na 24 weken zwangerschap al een mens ergo persoonlijkheid.
Het kind heeft geleden van de warmte en jij gaat hier een hele betoog houden over het bewustzijn van het kind! Omdat jonge kinderen zich nog niet bewust zijn van het leven zoals volwassenen is het zeker minder erg dat ze sterven. Daar sla je de plank mis.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:48 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Nu zal je me vast wel weer een klootzak vinden omdat ik een kind van 6 maanden vergelijk met een mierenkolonie, maar het zij zo.
Een mier heeft een persoonlijkheid. Want, hij kan communiceren met andere soortgenoten, en de rangschikking van een andere dier bepalen (is het een koning, een arbeider, weet ik wat). Een mier heeft een persoonlijkheid, want hij kan voedsel vinden en zijn weg weer terugvinden naar zijn thuisbasis.
Sorry, het is officieel zo, maar ik vind dat een persoonlijkheid samenkomt met bewustzijn van je eigen leven. Een kind van 3 jaar heeft bewustzijn, omdat het mama kan zeggen en misschien zelfs kan lopen. Maar het bewustzijn van je eigen, weten wie je bent en hoe de maatschappij werkt, komt pas veel later. In die tijd hecht je ook waarde aan bepaalde mensen of dingen.
Dus ik vind dat een kind van zes maanden geen bewustzijn heeft, net zoals iemand van 40 jarig die zeer verstandelijk beperkt is.
Nee, we hadden het over dat een kind van 6 maanden nog geen persoonlijkheid heeft. Dat vind ik. Wat jij vind, mag je zelf weten. Het maakt de dood van een kind natuurlijk niet treuriger, het slaagde er namelijk in geboren te worden en heeft dan ook alle recht om verder te leven.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het kind heeft geleden van de warmte en jij gaat hier een hele betoog houden over het bewustzijn van het kind! Omdat jonge kinderen zich nog niet bewust zijn van het leven zoals volwassenen is het zeker minder erg dat ze sterven. Daar sla je de plank mis.
Ze hebben niet het bewustzijn van een volwassen mens, maar dat is een non-argument. Als je op deze manier gaat redeneren dan kun je alles goed gaan praten. Dat is in mijn ogen niet echt humaan. Met alle respect, maar ik volg je niet. Wat wil je ermee duidelijk maken? Dat het kind minder heeft geleden omdat het zich nog niet 100% van het leven bewust is?
Dat tweede weet ik nog niet zo. Als je je gaat bedenken hoe het kind heeft geleden in de hitte, dan weet ik vrijwel zeker dat het heel erg is geweest. De ouders zitten inderdaad met de nalatenschap van hun immense fout.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:03 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over dat een kind van 6 maanden nog geen persoonlijkheid heeft. Dat vind ik. Wat jij vind, mag je zelf weten. Het maakt de dood van een kind natuurlijk niet treuriger, het slaagde er namelijk in geboren te worden en heeft dan ook alle recht om verder te leven.
Voor het kind is het inderdaad minder erg dan de ouders. Het kind maakt zijn hele leven bijna niet mee, omdat het nog onvoldoende begrip heeft van de wereld.
De ouders daarentegen beseffen dat ze fout zijn en betreuren dit waarschijnlijk voor de rest van hun leven.
Het probleem is dat jouw redenatie niet klopt. Je kunt wel iets vinden maar je moet het ook kunnen onderbouwen. Laat ik een voorbeeld noemen wat mijn mening onderbouwt:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:03 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over dat een kind van 6 maanden nog geen persoonlijkheid heeft. Dat vind ik. Wat jij vind, mag je zelf weten. Het maakt de dood van een kind natuurlijk niet treuriger, het slaagde er namelijk in geboren te worden en heeft dan ook alle recht om verder te leven.
Voor het kind is het inderdaad minder erg dan de ouders. Het kind maakt zijn hele leven bijna niet mee, omdat het nog onvoldoende begrip heeft van de wereld.
De ouders daarentegen beseffen dat ze fout zijn en betreuren dit waarschijnlijk voor de rest van hun leven.
In deze post klopte mijn redenatie niet, idd. Maar zoals ik eerder zei.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:11 schreef Poeke het volgende:
[..]
Het probleem is dat jouw redenatie niet klopt. Je kunt wel iets vinden maar je moet het ook kunnen onderbouwen. Laat ik een voorbeeld noemen wat mijn mening onderbouwt:
Een kind wat op hele vroege leeftijd (0 tot 3 jaar) lichamelijk of geestelijk mishandeld/verwaarloost wordt, kan in de jaren erop een persoonlijkheidsstoornis ontwikkelen, meestal hechtingsproblematiek etc. Als een kind volgens jou tot 3 jaar geen persoonlijkheid heeft, hoe ontstaan deze problemen dan?
In de fase 0-3 jaar zijn er natuurlijk ook ontwikkelingen, maar niet een echt bewustzijn en weten hoe je dingen meemaakt. Die ontwikkelingen zijn natuurlijk ook van invloed op je latere leven.quote:Maar het bewustzijn van je eigen, weten wie je bent en hoe de maatschappij werkt, komt pas veel later. In die tijd hecht je ook waarde aan bepaalde mensen of dingen.
Dan hebben wij een verschillende definitie van bewustzijn. Nogmaals; dan kan ik ook zeggen dat een mier bewustzijn heeft.quote:Eerder in dit topic had je het ook over geestelijk gehandicapten die volgens jou onder een bepaald IQ geen bewustzijn ervaren. Maar er zijn talloze verhalen bekend van volwassenen die het bewustzijn hebben van een kind van 6 maanden maar die lachen om dingen, geprikkeld worden door aanraking, aangeven wanneer ze iets niet prettig vinden etc. Ook dat getuigt van bewustzijn.
Oke, ik probeer jouw mening in een kader te plaatsen, daarom een vraag: Vind je dat een aap een bewustzijn heeft? Of een hond of kat?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:18 schreef rareziekte het volgende:
[..]
In deze post klopte mijn redenatie niet, idd. Maar zoals ik eerder zei.
[..]
In de fase 0-3 jaar zijn er natuurlijk ook ontwikkelingen, maar niet een echt bewustzijn en weten hoe je dingen meemaakt. Die ontwikkelingen zijn natuurlijk ook van invloed op je latere leven.
[..]
Dan hebben wij een verschillende definitie van bewustzijn. Nogmaals; dan kan ik ook zeggen dat een mier bewustzijn heeft.
Bewustzijn vind ik als je weet waarom je bestaat, hoe je bent ontstaan en dat je jouw rol binnen een maatschappij weet en herkent.
En je hoort er eigenlijk wat van in de warme zomermaanden wanneer het niet goed ging, dat geeft te denken over hoe frequent dit nu werkelijk gebeurt!quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja![]()
Het gebeurd vaker dan je denkt... talloze topics voorbij gekomen in de laatste jaren op fok... Al dan niet in de auto of op dak van de auto.
Zeer trieste zaak
Precies. Misschien komt het in de winter vaker voor dat ouders hun kind 'vergeten' weg te brengen. En staan ze er 's zomers niet bij stil dat een auto een oven wordt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
En je hoort er eigenlijk wat van in de warme zomermaanden wanneer het niet goed ging, dat geeft te denken over hoe frequent dit nu werkelijk gebeurt!
Wow, the meaning of life? Daar ben ik wel zeer benieuwd naar....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:18 schreef rareziekte het volgende:
Bewustzijn vind ik als je weet waarom je bestaat, hoe je bent ontstaan en dat je jouw rol binnen een maatschappij weet en herkent.
Ja laten we die discussie voor de 23909023e keer opnieuw gaan voeren.quote:
Alarm klasse 3 of hoger; interieursensor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:41 schreef penny-wise het volgende:
Triest voor die ouders, die vader moet daar zijn hele leven mee rondlopen..
Dat ze nog geen beveiliging oid hebben uitgevonden tegen zoiets.
Nou doe je weer alsof het een bewuste keuze is van de ouders om iets te vergeten. Feit is dat vrijwel iedere ouder wel iets vergeten is in zo'n periode van te weinig slaap, ook jij. Maar ja, als dat minder serieus is, je bent alleen maar vergeten de kraan dicht te draaien oid, dan haal je je schouders op en noemt jezelf een 'klein beetje verstrooid'. Dat het ook je kind had kunnen zijn dat je daar vergeten bent, daar sta je niet bij stil, daar wil je niets van weten .. jij bent immers een 'goede' ouder, 'dat' zou jou nou nooit overkomen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Misschien komt het in de winter vaker voor dat ouders hun kind 'vergeten' weg te brengen. En staan ze er 's zomers niet bij stil dat een auto een oven wordt.
Dat had mij inderdaad niet kunnen overkomen en ja, ik denk dat er mensen zijn die denken dat het okay is om een baby een tijd in de auto te laten slapen, bijvoorbeeld om een paar boodschappen te doen. En tja, dan kan dat 'gewoonte' worden en doe je dat, per ongeluk, 1 keer met het gaan werken, helaas in de verkeerde tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:14 schreef moussie het volgende:
Jij bent immers een 'goede' ouder, 'dat' zou jou nou nooit overkomen.
Hoeveel van dit soort trieste ongelukken had kunnen worden voorkomen als mensen wel zouden beseffen dat het iedereen kan overkomen, en dat je daar maatregelen tegen kan (en zou moeten!) nemen?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat had mij inderdaad niet kunnen overkomen
Dat zeg ik niet. Maar ik zou never nooit een kind achterlaten in een auto. Zelfs niet voor vijf minuutjes. Ongeacht de tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]Nee, jij maakt nooit fouten natuurlijk.
Maar wellicht wel per ongeluk, zoals deze beste man.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar ik zou never nooit een kind achterlaten in een auto. Zelfs niet voor vijf minuutjes. Ongeacht de tijd van het jaar.
Nope.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar wellicht wel per ongeluk, zoals deze beste man.
Tuurlijk Gia, het had jou niet kunnen overkomen. Ik durf te wedden dat zowel de basisschooljuf als deze militair dat ook zeiden, vol overtuiging.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat had mij inderdaad niet kunnen overkomen en ja, ik denk dat er mensen zijn die denken dat het okay is om een baby een tijd in de auto te laten slapen, bijvoorbeeld om een paar boodschappen te doen. En tja, dan kan dat 'gewoonte' worden en doe je dat, per ongeluk, 1 keer met het gaan werken, helaas in de verkeerde tijd van het jaar.
Welke maatregelen kunnen dit voorkomen? Ik denk maar 2. Ouderschapscursus, en zeer hoge boetes voor het achterlaten van kinderen in een auto, zomer of winter en ongeacht de tijdsduur. Ook 5 minuutjes is al te lang.
Ik zet dan ook regelmatig de wekker op de telefoon als geheugensteuntje. Ik kon op tijd rust nemen, toen de kids klein waren, dus ik was nooit zo moe dat ik ze zou vergeten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Tuurlijk Gia, het had jou niet kunnen overkomen. Ik durf te wedden dat zowel de basisschooljuf als deze militair dat ook zeiden, vol overtuiging.
Jij schijnt niet te willen begrijpen dat er een reusachtig verschil is tussen je kind bewust achterlaten voor 'eventjes', en vergeten naar de opvang te brengen omdat je doodmoe bent. Jij wil blijkbaar liever geloven dat het toch echt de schuld van de betreffende ouder is, die heeft zijn kind vast vaker 'even' alleen gelaten, ipv te accepteren hoe je eigen hersenen werken als die onvoldoende rust hebben gekregen en daar rekening mee te houden.
Wat je kan doen om dit te voorkomen is dus in eerste instantie beseffen hoe je hersenen werken en maatregelen te nemen .. stel een dagelijks alarm in op je telefoon, maak afspraken met je partner en/of met de opvang ed .. zoals ik al zei, denken dat het jou nooit zou kunnen overkomen is medisch vaststaande feiten negeren en cq ronduit dom en gevaarlijk.
Helemaal mee eens. Hebben wij dan ook nog nooit gedaan.quote:Voor de rest vind ik dat het gewoon verboden zou moeten worden om kinderen alleen in de auto achter te laten tot ze een jaar of 14 zijn.
Ongediplomeerd zwanger, wat nu?quote:
Dit zegt ook iedereen als je op straat vraagt of ze mensen helpen, die worden aangevallen, mishandelt, verkracht, etc.quote:
En als je die figuren gewoon de vinger geeft, wat ik zou doen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Op cursus, voor de bevalling. Wil je dat niet, dan controle jeugdzorg.
Mijne zijn 18 en 19. Is niet gebeurd en gaat niet meer gebeuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit zegt ook iedereen als je op straat vraagt of ze mensen helpen, die worden aangevallen, mishandelt, verkracht, etc.
Iedereen zegt: ja natuurlijk help ik.
Tot het gebeurt...
Dan word je via consultatieburo, school etc.... alsnog gecontroleerd door jeugdzorg of de kinderbescherming.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als je die figuren gewoon de vinger geeft, wat ik zou doen?
Waarom is een marinier nu bij voorbaat een goede ouder?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:59 schreef moussie het volgende:
Zucht, ja bedenk even nog meer inperkingen op de persoonlijke vrijheid van mensen terwijl je het alleen maar hoeft te verbieden om kinderen alleen in de auto achter te laten.
Overigens zal zo'n cursus weinig helpen denk ik, mensen zoals die basisschooljuf of deze marinier zouden waarschijnlijk met vlag en wimpel 'slagen', en alsnog hun kleintje vergeten. Mijns inziens moeten we gewoon nog leren met onze nieuwe manier van leven .. twee werkende ouders, kinderen vanaf hele jonge leeftijd naar de opvang .. om te gaan. Want als we dat niet snel doen ben ik bang dat we dit soort nieuws steeds vaker zullen lezen.
Militair = Ambtenaar = te dom om zelf te kunnen denken.quote:
Mooi voorbeeld van generaliserenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Militair = Ambtenaar = te dom om zelf te kunnen denken.
Zo vergeet je ongeveer je kind. (De 3 kinderen die vorig jaar daar stierven waren trouwens ook stuk voor stuk kinderen van ambtenaren).
Weet je wanneer je pas te dom bent om zelf te denken? Als je populaire maar oh-zo-domme uitspraken over ambtenaren hier neerplempt, terwijl dit kant noch wal slaat.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Militair = Ambtenaar = te dom om zelf te kunnen denken.
Zo vergeet je ongeveer je kind. (De 3 kinderen die vorig jaar daar stierven waren trouwens ook stuk voor stuk kinderen van ambtenaren).
En als ik die ook de vinger geef?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan word je via consultatieburo, school etc.... alsnog gecontroleerd door jeugdzorg of de kinderbescherming.
Als zoiets als ouderschapscursus verplicht zou zijn, natuurlijk. Dat is nu niet zo, maar iets dergelijks kan dan de consequentie zijn.
Waar zou zo'n prenatale 'ouderschapscursus' over gaan? Is dat niet hoofdzakelijk om te controleren of je wel over voldoende zelfdiscipline beschikt om te doen wat je moet doen, al is het nog zo vervelend en/of vermoeiend?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:08 schreef Gia het volgende:
Waarom is een marinier nu bij voorbaat een goede ouder?
Basissschooljuf kan ik me nog wat bij voorstellen, maar een marinier!
Dat zijn allemaal dingen die later ter sprake komen op het consultatiebureau, als het baby'tje gezond en wel geboren is en zich normaal ontwikkeld, en dan is het advies op maat, daarover beginnen vroeg in de zwangerschap, met dit soort algemeenheden en tig what-if's, is gewoon absurd.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:58 schreef Gia het volgende:
Och, een beetje uitleg over do's en don'ts wat kinderen betreft. Zaken die eigenlijk vanzelfsprekend zijn, maar waar sommige ouders niet bij stilstaan. Traphekje bijvoorbeeld, onder en bovenaan de trap. Afdekplaatjes stopcontact. Nooit alleen laten in de auto, ook niet als baby. Tips over voeding. Niet teveel, niet te vet, variatie.
Enz...
Triest dit. Je bent trouwens echt helemaal geil van jezelf: "mij zal zoiets nooit overkomen, ik ben de perfecte ouder en burger".quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar hoef ik, als vrouw niet tussen te gaan staan.
Als je wacht totdat ze gaan kruipen, kun je al te laat zijn. Je weet bij kinderen niet wat ze kunnen, totdat ze het doen. En als ze dat dan de eerste keer doen terwijl mama even niet kijkt, kan dat fout gaan. Je moet dat dus voor zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal dingen die later ter sprake komen op het consultatiebureau, als het baby'tje gezond en wel geboren is en zich normaal ontwikkeld, en dan is het advies op maat, daarover beginnen vroeg in de zwangerschap, met dit soort algemeenheden en tig what-if's, is gewoon absurd.
Een traphekje bvb heb je pas nodig als je kind gaat kruipen, voor die tijd installeren is nergens voor nodig en eerder gevaarlijk dan goed, daarnaast zijn er plenty woningen zonder trappen en is er cq ook geen behoefte aan dat advies. Stopcontacten afschermen ditto, pas van belang als het kind gaat kruipen en of er iets afgeschermd moet worden hangt van de plaats af .. stopcontacten in recent gebouwde huizen zijn over het algemeen een flink stuk hoger geplaatst dan in oude huizen. Leuk ook zo'n algemeen voedingsadvies waar je feitelijk niets aan hebt. Want of je baby tzt zijn papje moet krijgen met volle melk, halfvolle melk of sojamelk, daarover kan je nog helemaal niets zeggen op dat moment. En zoals gezegd, zo'n vermaning van 'nooit je kind alleen laten in de auto' beschermt je niet voor vergeetachtigheid door slaapgebrek.
Ik persoonlijk zie meer in bewust oppakken in het consultatiebureau, met adviezen hoe om te gaan met (dreigend) slaapgebrek, dat verhoudingsgewijs meer zal voorkomen bij twee werkende ouders. Het 'vergeten baby' is gewoon een .. erm, hoe moet ik dat noemen .. een nieuw gevaar dat ontstaan is door onze veranderde leefwijze, en dat moet je dus in eerste instantie herkennen als wat het is, (een medisch gegeven, zo werkt een mens nu eenmaal, we zijn geen robots), en van daaruit maatregelen nemen om het gevaar te minimaliseren.
Helemaal niet. Ik maak ook fouten. Maar ik heb nog nooit een kind achter gelaten in de auto. Aangezien mijn kinderen volwassen zijn, kan ik dat zeggen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:01 schreef Drinky het volgende:
Triest dit. Je bent trouwens echt helemaal geil van jezelf: "mij zal zoiets nooit overkomen, ik ben de perfecte ouder en burger".
"Maar ik..." kijk daar ga je. Het is een hele erge en fatale fout begrijp me niet verkeerd, maar het zou iemand zomaar kunnen overkomen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik maak ook fouten. Maar ik heb nog nooit een kind achter gelaten in de auto. Aangezien mijn kinderen volwassen zijn, kan ik dat zeggen.
Ik vind het onzin om te zeggen dat dit iedereen kan gebeuren. Dat is niet zo. Er zijn mensen die niet onder druk staan, en die nooit hun kind alleen in de auto laten zitten.
Er zijn ook mensen die, uit gemakzucht, hun kind gewoon in de auto laten zitten om even een boodschapje te doen, even af te rekenen bij de benzinepomp, enz. En dan sluipt die gewoonte erin. Voor je het weet loopt dat 'even' uit, omdat je een kennis tegenkomt en sta je er niet bij stil dat de auto een oven wordt.
Daarom aanleren dat je dat NOOIT doet.
Ik geloof ook niet dat het mij zou overkomen. Het was voor mij een tweede natuur geworden om bij álles wat ik deed éerst te denken aan de kinderen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar ik zou never nooit een kind achterlaten in een auto. Zelfs niet voor vijf minuutjes. Ongeacht de tijd van het jaar.
Maar niet iedereen. Da's onzin om dat te stellen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:36 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
"Maar ik..." kijk daar ga je. Het is een hele erge en fatale fout begrijp me niet verkeerd, maar het zou iemand zomaar kunnen overkomen.
Nee niet iedereen nee, maar dat dikgedrukte stukje kan je niet vergelijken met dit topic.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar niet iedereen. Da's onzin om dat te stellen.
Dan kun je ook wel zeggen dat iedere man zijn vrouw zou kunnen slaan. Dat iedereen zou kunnen stelen.
Er zijn mensen die meer met zichzelf bezig zijn dan met kun kind.
Zag van de week een jonge vrouw, op de fiets, klein kindje achterop, slingerend over een fietspad rijden. Ze zat te sms-en, of wordfeud, whatever. Ze slingerde omdat haar blik gefocussed was op haar mobiel.
Sorry, vind ik niet normaal. Denk aan je kind. Als je valt, kan dat voor zo'n kleintje fataal zijn. Maar goed, ook dat kan natuurlijk iedereen overkomen. Iedereen zit weleens op zijn mobieltje te kijken tijdens het rijden, fietsen.
Nee, dat kan niet hoor, volgens sommigen. Het kan iedereen overkomen. Zelfs de meest uitgeruste, verantwoordelijke ouder.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:40 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat het mij zou overkomen. Het was voor mij een tweede natuur geworden om bij álles wat ik deed éerst te denken aan de kinderen.
Zelfs zo stom dat als ik ze eens een dagje níet had, nóg omkeek of ik alle koppen wel geteld had en me bijna geamputeerd voelde zonder![]()
Je kan ook te ver gaan hequote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet hoor, volgens sommigen. Het kan iedereen overkomen. Zelfs de meest uitgeruste, verantwoordelijke ouder.
Ik had dat hetzelfde, hoewel ik met twee kinderen snel klaar was met koppen tellen.
Dagje strand, bijvoorbeeld, spraken we af om om beurten de jongens in 't oog te houden. De ander kon even zonnen, lezen of puzzelen. Wij lieten ze geen seconde uit het oog. Voor je het weet drijven ze af, verdwalen ze, enz..
Heb eens op een brigade gewerkt en het kwam echt voor dat je een kindje vond, verdwaald, waarvan de ouders om 18.00 uur eens kwamen informeren of ze misschien gevonden was. Kindercreche de reddertjes. Right.
Ik vind dat van hetzelfde. Met jezelf bezig zijn, ipv met je kind.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:47 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Nee niet iedereen nee, maar dat dikgedrukte stukje kan je niet vergelijken met dit topic.
Kun jij vinden. Als een kind verdrinkt en de ouders zeggen dat ze maar even niet keken, zeg jij weer: 'kan iedereen overkomen'quote:
Maar die man was gewoon aan het auto rijden. En verder die mobiel pakken heb je controle over op dat moment en als je iets vergeet komt het gewoon niet in je op.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat van hetzelfde. Met jezelf bezig zijn, ipv met je kind.
Als iemand een ongeluk veroorzaakt, omdat hij zijn mobiel moest pakken, dan hoor je mensen ook zeggen 'kan iedereen overkomen, gewoon pech'
Mensen genoeg die bellen, eten, zich scheren, make-up checken, allemaal tijdens het rijden. En dat met kinderen op de achterbank.
Ik had ook mijn ogen continu op de kids gericht hoorquote:
Ik ben heus niet zo'n mierenneuker hoor, maar als je zo gaat denken dan hebben je kinderen helemaal geen vrijheden meer... Net zoiets als dat ze niet in de voortuin mogen spelen zonder dat er iemand constant achter een raam ze in de gaten houd.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Kun jij vinden. Als een kind verdrinkt en de ouders zeggen dat ze maar even niet keken, zeg jij weer: 'kan iedereen overkomen'
Ons niet.
Opzich betekent het gewoon dat je erg om je kinderen geeft en wil dat ze niks overkomt, juist goedquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:01 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik had ook mijn ogen continu op de kids gericht hoor![]()
Zelfs als een ander ouder iemand zei dat ik gerust even mijn ogen kon sluiten om te zonnen lukte me dat niet, ik vertrouwde alleen mezelf.
Maar ik ben ook zo'n persoon die niet kan slapen in de auto als een ander rijdt, controlfreak noemen ze dat ook wel![]()
Nooit ontspannen mezelf eens over kunnen geven, altijd zelf de touwtjes in handen willen houden en tot nu toe geen ongelukken meegemaakt (afkloppen)
Oh , maar ik laat ze vrij in hun doen en laten, continu corrigeren is er niet bij, van vallen en opstaan leren ze alleen maarquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:03 schreef Ulx het volgende:
Ik ben gek op mijn kinderen. Maar zelfs al zijn we ergens kan ik ze in mijn eentje nooit alletwee tegelijk in het oog houden. De een loopt voor me, de andere wacht ineens weer ergens op en staat ineens 50 meter achter me. Ik zoi knettergek worden als ik ze beiden continu moet corrigeren. En mijn kinderen van mij.
Ik ben precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:01 schreef Flow3r het volgende:
Ik had ook mijn ogen continu op de kids gericht hoor![]()
Zelfs als een ander ouder iemand zei dat ik gerust even mijn ogen kon sluiten om te zonnen lukte me dat niet, ik vertrouwde alleen mezelf.
Maar ik ben ook zo'n persoon die niet kan slapen in de auto als een ander rijdt, controlfreak noemen ze dat ook wel![]()
Nooit ontspannen mezelf eens over kunnen geven, altijd zelf de touwtjes in handen willen houden en tot nu toe geen ongelukken meegemaakt (afkloppen)
Uiteraard.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:05 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Oh , maar ik laat ze vrij in hun doen en laten, continu corrigeren is er niet bij, van vallen en opstaan leren ze alleen maar![]()
Maar in gevaarlijke situaties, zoals bij de zee aan het strand of in het verkeer hou ik ze wel degelijk in de gaten.
Waar aanquote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben precies hetzelfde.
Kan mijn man wel zeggen dat hij de achterdeur heeft gesloten, voel ik er toch nog aan, bijvoorbeeld. En slapen in de auto kan ik ook niet. Mijn man ook niet, als ik rijd.
Op straat spelen is wat anders dan aan zee. Ze mochten gewoon gaan spelen, zelf naar vriendjes en school, gaan skeeleren, enz. Ik houd ze dan niet continu in de gaten. Maar aan zee wel.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:02 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ik ben heus niet zo'n mierenneuker hoor, maar als je zo gaat denken dan hebben je kinderen helemaal geen vrijheden meer... Net zoiets als dat ze niet in de voortuin mogen spelen zonder dat er iemand constant achter een raam ze in de gaten houd.
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:08 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Waar aan?
De deurklink?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niemand zegt dat die man een slechte ouder is, ik zeg alleen dat het onzin is te stellen dat dit iedereen kan overkomen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:24 schreef Markeerstift het volgende:
Dat maakt zo iemand echt geen slechte ouder, vaak zat dat ouders 'even' hun kind vergeten, in de stad of bij de pinautomaat. Alleen in dergelijke gevallen is het niet fataal en dat maakt het wel erg in deze situatie.
Ja, zo lust ik er nog wel een.quote:Misschien heb je het zelf ook wel eens gedaan maar heb je het niet onthouden omdat je kind een geluid maakte of er op tijd achter kwam.
Daar heb je de eerste maanden na de geboorte meer dan genoeg tijd voor, je daar zes maanden voor de geboorte druk over maken dient geen enkel doelquote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je wacht totdat ze gaan kruipen, kun je al te laat zijn. Je weet bij kinderen niet wat ze kunnen, totdat ze het doen. En als ze dat dan de eerste keer doen terwijl mama even niet kijkt, kan dat fout gaan. Je moet dat dus voor zijn.
Hoe doe jij dat bij tanken?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:01 schreef Gia het volgende:
Het is mij niet overkomen. Ik heb nog nooit mijn kinderen alleen in de auto achter gelaten. En ik heb een uitstekend geheugen.
Wat uitermate flauw, het zou jou niet kunnen overkomen omdat je kinderen al groot zijn, nogal wiedes dus, en gefeliciteerd, jij hoefde niet te werken, jij stond niet onder druk. Een compleet andere situatie dus, en ja, vanuit die situatie is het erg onwaarschijnlijk dat je je kind vergeet in de auto.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal niet. Ik maak ook fouten. Maar ik heb nog nooit een kind achter gelaten in de auto. Aangezien mijn kinderen volwassen zijn, kan ik dat zeggen.
Ik vind het onzin om te zeggen dat dit iedereen kan gebeuren. Dat is niet zo. Er zijn mensen die niet onder druk staan, en die nooit hun kind alleen in de auto laten zitten.
En weer suggereren dat het alleen gebeurt omdat de ouders gemakzuchtig zijn en de 'gewoonte' erin geslopen is. Nee Gia, zo werkt het menselijk lichaam, als je onvoldoende rust krijgt vergeet je dingen .. al ben je nog zo verantwoordelijk en een controlefreak tot en met .. als je moe bent kan je er maar beter rekening mee houden dat je dingen kan vergeten. Volgens mij weet iedereen dat ook, en hebben we daarvoor in het dagelijks gebruik alle mogelijke hulpmiddelen bedacht, wat alleen vreemd lijkt is dat deze vergeetachtigheid zich ook uitstrekt tot je eigen kind. Lijkt, zeg ik, heel bewust, want dat we er in het verleden geen ervaring mee hadden komt voort uit het feit dat we in het verleden onze kinderen niet in alle vroegte met de auto naar de opvang brachten en zelf gingen werken. De ervaring leert ons inmiddels dat ook kinderen vergeten worden.quote:Er zijn ook mensen die, uit gemakzucht, hun kind gewoon in de auto laten zitten om even een boodschapje te doen, even af te rekenen bij de benzinepomp, enz. En dan sluipt die gewoonte erin. Voor je het weet loopt dat 'even' uit, omdat je een kennis tegenkomt en sta je er niet bij stil dat de auto een oven wordt.
Daarom aanleren dat je dat NOOIT doet.
Er wordt gesuggereerd dat het iedereen kan overkomen. Nu zeg jij dat dat kan gebeuren als je in een soortgelijke situatie zit als de mensen die dat gedaan hebben.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:09 schreef moussie het volgende:
Dat verandert niets aan het gegeven dat het ook jou kan overkomen als je in een soortgelijke situatie zit als die marinier, of die basisschooljuf.
Ik denk ook niet dat dit hem ooit nog kan overkomen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:15 schreef SpecialK het volgende:
Fucked up for life. Zoiets vergeef je jezelf nooit.
Yep. Leermomentje.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat dit hem ooit nog kan overkomen.
Ja. Lekker concentreren op het kind. En dan een ongeluk krijgen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt gesuggereerd dat het iedereen kan overkomen. Nu zeg jij dat dat kan gebeuren als je in een soortgelijke situatie zit als de mensen die dat gedaan hebben.
Maar heel veel mensen, de meesten denk ik, zitten niet in een soortgelijke situatie als die mensen en komen niet in soortgelijke situaties.
Het is onzin, bullshit om te beweren dat het iedereen kan gebeuren. Mensen die nooit een auto gebruiken kan dit niet overkomen, bijvoorbeeld. Mensen die hun kind niet naar een oppas of kdv hoeven te brengen om te gaan werken, kan dit ook niet overkomen.
En ik wil niet beweren dat dit een slechte ouder was, en hij zal het heus niet met opzet hebben gedaan, maar feit is wel dat sommige ouders te routine-matig bezig zijn en daardoor fouten maken. Opstaan, aankleden, koffie achterover slaan, scheren doe ik wel in de auto, het kind wegbrengen, alvast een paar telefoontjes plegen onderweg, enz.
Je moet niet onderweg al met je gedachten bij je werk zijn, als je een kind vervoert. Blijf praten tegen dat kind, zet het op de voorstoel, naast je, ipv achterin. Dan raak je veel minder makkelijk afgeleid.
Denk pas aan werk als je op je werkplek bent.
Gelukkig is het kind nu dood terwijl er geen auto ongeluk heeft plaats gevonden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja. Lekker concentreren op het kind. En dan een ongeluk krijgen.
Kan natuurlijk wel.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat dit hem ooit nog kan overkomen.
Dat wil niet zeggen dat ze hun kind nooit vergeten als ze toch een keertje moe zijn en niet kunnen gaan slapen omdat ze andere dingen moeten doen, ze vergeten het alleen niet in de auto, in de zon ..quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Er wordt gesuggereerd dat het iedereen kan overkomen. Nu zeg jij dat dat kan gebeuren als je in een soortgelijke situatie zit als de mensen die dat gedaan hebben.
Maar heel veel mensen, de meesten denk ik, zitten niet in een soortgelijke situatie als die mensen en komen niet in soortgelijke situaties.
Het is onzin, bullshit om te beweren dat het iedereen kan gebeuren. Mensen die nooit een auto gebruiken kan dit niet overkomen, bijvoorbeeld. Mensen die hun kind niet naar een oppas of kdv hoeven te brengen om te gaan werken, kan dit ook niet overkomen.
Ooh, dus als het geen ingeslopen gewoonte is, dan is het maar teveel routine, en andere dingen doen, zoals scheren of bellen of zo? Het is hoe dan ook de schuld van de ouder blijkbaar, dat moet gewoon?quote:En ik wil niet beweren dat dit een slechte ouder was, en hij zal het heus niet met opzet hebben gedaan, maar feit is wel dat sommige ouders te routine-matig bezig zijn en daardoor fouten maken. Opstaan, aankleden, koffie achterover slaan, scheren doe ik wel in de auto, het kind wegbrengen, alvast een paar telefoontjes plegen onderweg, enz.
Je moet niet onderweg al met je gedachten bij je werk zijn, als je een kind vervoert. Blijf praten tegen dat kind, zet het op de voorstoel, naast je, ipv achterin. Dan raak je veel minder makkelijk afgeleid.
Denk pas aan werk als je op je werkplek bent.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ze hun kind nooit vergeten als ze toch een keertje moe zijn en niet kunnen gaan slapen omdat ze andere dingen moeten doen, ze vergeten het alleen niet in de auto, in de zon ..
[..]
Ooh, dus als het geen ingeslopen gewoonte is, dan is het maar teveel routine, en andere dingen doen, zoals scheren of bellen of zo? Het is hoe dan ook de schuld van de ouder blijkbaar, dat moet gewoon?
Overigens is het beter voor baby's om achterste voren te worden vervoerd, dan wordt hun rug niet zo zwaar belast, en dat is op veel bijrijdersstoelen onmogelijk, of je moet je airbag uit kunnen schakelen. En dat blijkt bij veel modellen nogal wat haken en ogen te hebben heb ik gehoord.
De veiligste en dus ook geadviseerde plek waar de meeste baby's zitten is (achterstevoren) achter de bestuurder, en de beste manier om je kleintje op die plek in de gaten te houden is een stel spiegeltjes waardoor je iedere keer dat je in je achteruitkijkspiegel kijkt je kind ziet. Maar ja, voorlopig worden die dingen alleen gekocht door mensen die zich realiseren dat zij een beetje verstrooid zijn, terwijl eigenlijk iedere ouder die dingen zou moeten hebben, dat zou net zo standaard moeten zijn als het traphekje en de afdekplaatjes ..
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Niemand zegt dat die man een slechte ouder is, ik zeg alleen dat het onzin is te stellen dat dit iedereen kan overkomen.
[..]
Ja, zo lust ik er nog wel een.
Als ik zeg dat mij dit nooit is overkomen, beweer jij dat ik het wel vergeten zal zijn.
Het is mij niet overkomen. Ik heb nog nooit mijn kinderen alleen in de auto achter gelaten. En ik heb een uitstekend geheugen.
Ik hang niet de perfecte ouder uit, heb al meermalen aangegeven dat ik ook best fouten maak. Maar ik was altijd heel alert waar het toezicht betrof in gevaarlijke situaties.quote:Op zondag 29 juli 2012 16:28 schreef Markeerstift het volgende:
[..]Waarom vind je dan dat mensen op oudercursus moeten?
Ik zeg niet dat je per definitie dat je vergeten bent dat je je kind vergeten bent. Ik bedoelde meer dat wanneer iets misgaat je het beter onthoud. Je hangt hier een beetje de perfecte ouder uit (en ik geloof best dat je een hele goede moeder bent), maar menselijke fouten heten niet voor niets menselijke fouten. Die zullen altijd blijven gebeuren omdat een mens nou eenmaal niet perfect is, daar gaat geen cursus bij helpen.
Piloten, doktoren of kassameisjes maken ook menselijke fouten, en in de eerste twee gevallen heeft de persoon een behoorlijke opleiding moeten volgen. Dus ja face it: zoiets kan iedereen overkomen, het heeft alleen niet altijd dergelijke verstrekkende gevolgen.
Buiten dat is het natuurlijk verschrikkelijk dat dergelijke dingen gebeuren maar je kan ze niet altijd voorkomen.
Naar je werk rijden met je kind op de achterbank is een gevaarlijke situatie?quote:Op zondag 29 juli 2012 16:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik hang niet de perfecte ouder uit, heb al meermalen aangegeven dat ik ook best fouten maak. Maar ik was altijd heel alert waar het toezicht betrof in gevaarlijke situaties.
En ouderschapscursus gaat misschien te ver, maar een boekje met tips en adviezen, voordat je bevallen bent, is misschien wel nuttig.
Verder is het natuurlijk een feit dat er ook heel lakse en/of slechte ouders bestaan, die een kind nemen omdat het 'erbij' hoort, maar het eigenlijk maar een extra last vinden.
En die komen in alle lagen van de bevolking voor.
Blijkbaar hebben leerlingen uit een school in Veurne een beveiliging bedacht voor de kinderstoel:quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:41 schreef penny-wise het volgende:
Triest voor die ouders, die vader moet daar zijn hele leven mee rondlopen..
Dat ze nog geen beveiliging oid hebben uitgevonden tegen zoiets.
Een kind in een hete, stilstaande auto, wel.quote:Op zondag 29 juli 2012 18:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Naar je werk rijden met je kind op de achterbank is een gevaarlijke situatie?
Geweldig. Massaal aanschaffen. Kunnen de kosten voor kinderopvang naar beneden.....quote:Op zondag 29 juli 2012 20:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben leerlingen uit een school in Veurne een beveiliging bedacht voor de kinderstoel:
http://www.knack.be/nieuw(...)le-4000152464419.htm
http://www.focus-wtv.tv/v(...)hittingssysteem-voor
Aan zoiets zat ik ook al te denken, maar dan eerder: als motor langer dan 30 minuten afstaat en de riem van het zitje er nog in, automatisch een sms-je naar een telefoon naar keuze.quote:Op zondag 29 juli 2012 20:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben leerlingen uit een school in Veurne een beveiliging bedacht voor de kinderstoel:
http://www.knack.be/nieuw(...)le-4000152464419.htm
http://www.focus-wtv.tv/v(...)hittingssysteem-voor
Camera is een overkill maar je idee van een systeem dat lijkt op dat alarm dat je je lichten nog aan hebt staan is volgens mij al echt een oplossing.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:52 schreef Gia het volgende:
Cameraatje gericht op het kind, waardoor je hem/haar continu ziet.
Alarm op de autogordel. Zit er nog een gordel vast op het moment dat de motor uitstaat en de portieren gesloten worden, meteen een alarmsignaal.
Ja, moet toch te maken zijn, standaard. Bij onze auto gaat een alarm af als een portier open staat als de motor loopt, of, als je je gordel niet om hebt. Dat laatste alleen bij de bestuurder.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Camera is een overkill maar je idee van een systeem dat lijkt op dat alarm dat je je lichten nog aan hebt staan is volgens mij al echt een oplossing.
Gewichtsensor op de achterbank en bijrijdersstoel. ets wat jengelt als de gordel niet vast zit met de motor aan en de gordel wel vast zit met de motor uit. Zo word je gedwongen om dat stoeltje vast en los te maken met of zonder baby.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, moet toch te maken zijn, standaard. Bij onze auto gaat een alarm af als een portier open staat als de motor loopt, of, als je je gordel niet om hebt. Dat laatste alleen bij de bestuurder.
Het één heeft toch niets met het ander te maken...quote:Op maandag 30 juli 2012 00:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Geweldig. Massaal aanschaffen. Kunnen de kosten voor kinderopvang naar beneden.....
En hoe komen die spiegeltjes de verkeersveiligheid ten goede? Als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je kind, dan kijk je dus niet naar wat er achter je zit, dat is één ding. Ten tweede kijk je waarschijnlijk heel wat vaker het kinderspiegeltje om even te zien hoe leuk je kind lacht. Ten derde helpt het niks bij het vergeten van je kind in de auto, want als je zo verstrooid bent om zo uit te stappen ben je ook te verstrooid om even in het spiegeltje te kijken of je wel een kind bij je hebt!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:20 schreef moussie het volgende:
De veiligste en dus ook geadviseerde plek waar de meeste baby's zitten is (achterstevoren) achter de bestuurder, en de beste manier om je kleintje op die plek in de gaten te houden is een stel spiegeltjes waardoor je iedere keer dat je in je achteruitkijkspiegel kijkt je kind ziet. Maar ja, voorlopig worden die dingen alleen gekocht door mensen die zich realiseren dat zij een beetje verstrooid zijn, terwijl eigenlijk iedere ouder die dingen zou moeten hebben, dat zou net zo standaard moeten zijn als het traphekje en de afdekplaatjes ..
Je hoeft je kind niet continu te zien, en nogmaals als je zo verstrooid bent om je kind te vergeten gaat dat cameraatje waarschijnlijk niet veel helpen.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:52 schreef Gia het volgende:
Cameraatje gericht op het kind, waardoor je hem/haar continu ziet.
Alarm op de autogordel. Zit er nog een gordel vast op het moment dat de motor uitstaat en de portieren gesloten worden, meteen een alarmsignaal.
Bij het inparkeren kijk je toch meestal even in je achteruitkijkspiegelquote:Op maandag 30 juli 2012 10:50 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
En hoe komen die spiegeltjes de verkeersveiligheid ten goede? Als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je kind, dan kijk je dus niet naar wat er achter je zit, dat is één ding. Ten tweede kijk je waarschijnlijk heel wat vaker het kinderspiegeltje om even te zien hoe leuk je kind lacht. Ten derde helpt het niks bij het vergeten van je kind in de auto, want als je zo verstrooid bent om zo uit te stappen ben je ook te verstrooid om even in het spiegeltje te kijken of je wel een kind bij je hebt!
Volkomen nutteloos, neuh dat niet, maar standaard? Lijkt me niet nodig.
Dat is waar, maar dat werkt dus (mogelijk) alleen als je achteruit inparkeert.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Bij het inparkeren kijk je toch meestal even in je achteruitkijkspiegel
Klopt. Maar ik denk dan ook dat verbetering/voorkomen vooral in het besef zit dat het jou ook kan gebeuren. Als je het van begin af aan benadert vanuit dat besef, als je je eigen 'beperkingen' onderkent en er rekening mee houdt, dan sta je toch heel anders in die situatie als wanneer je in alle toonaarden ontkent dat het jou ook kan overkomen? Zo zou ik niet alleen zo'n set spiegels gaan kopen maar ook een alarm zetten op mijn telefoon, zo wordt het risico dat mij zoiets overkomt al een flink stuk kleiner.quote:Op maandag 30 juli 2012 12:38 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat werkt dus (mogelijk) alleen als je achteruit inparkeert.
gewoon, door er niet meer aan te denken, hoe anders?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:49 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Hoe kun je verdomme een baby vergeten?
Heb je zelf een baby/kind?quote:Op maandag 30 juli 2012 14:49 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Hoe kun je verdomme een baby vergeten?
Ik wel. Een hele grote van 26.quote:
Dat is absoluut waar, ik zeg ook zeker niet dat ik denk dat het mij niet kan overkomen.quote:Op maandag 30 juli 2012 14:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk dan ook dat verbetering/voorkomen vooral in het besef zit dat het jou ook kan gebeuren. Als je het van begin af aan benadert vanuit dat besef, als je je eigen 'beperkingen' onderkent en er rekening mee houdt, dan sta je toch heel anders in die situatie als wanneer je in alle toonaarden ontkent dat het jou ook kan overkomen? Zo zou ik niet alleen zo'n set spiegels gaan kopen maar ook een alarm zetten op mijn telefoon, zo wordt het risico dat mij zoiets overkomt al een flink stuk kleiner.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |