Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-brussel-fataal.htmlquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:28 schreef Jellereppe het volgende:
BRUSSEL - De hitte is een achtergelaten baby in een auto in Brussel fataal geworden.
De vader, een militair, had zijn voertuig 's woensdagochtend geparkeerd in de buurt van het NAVO-hoofdkwartier om naar zijn werk te gaan.
Hij had zijn dochtertje van zes maanden naar de crèche moeten brengen, maar liet haar per ongeluk achter in de auto.
De baby zat in een Maxi-Cosy op de achterbank. Bij terugkeer na zijn werk trof de militair het meisje dood aan, gestikt door de warmte.
Franstalige Belgische media spreken over een verschrikkelijk, maar helaas geen uitzonderlijk drama. De afgelopen jaren zouden in België meer van dergelijke incidenten zijn voorgekomen.
Het is niet de eerste keer dat ouders hun kind vergeten. Waarschijnlijk zetten ze het kind in de auto en vergeten het dan op weg naar hun werk of boodschapjes.quote:
shitquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:34 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat ouders hun kind vergeten. Waarschijnlijk zetten ze het kind in de auto en vergeten het dan op weg naar hun werk of boodschapjes.
Tjaquote:
En niet alleen kinderen, ook hondenquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet alleen militairen. Elk jaar als het warm is lees je dit soort berichten.
Tsja, je verwacht het denk ik eerder bij verstrooide mensen. Niet uitgesloten dat dit bij die militair niet zo is. Maar daarvan wordt toch wel verwacht dat ze een iets hogere discipline en verantwoordelijkheidsgevoel hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet alleen militairen. Elk jaar als het warm is lees je dit soort berichten.
Ook dieren, inderdaad, maar veelal jonge kinderen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En niet alleen kinderen, ook honden
Ik denk dat er sowieso wat mis is met de persoon in kwestie als je je kind vergeet. We hebben het hier niet over een mobiel die je vergeet, maar over een levend wezen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, je verwacht het denk ik eerder bij verstrooide mensen. Niet uitgesloten dat dit bij die militair niet zo is. Maar daarvan wordt toch wel verwacht dat ze een iets hogere discipline en verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Jezus ja, hoe kom je dan thuis..quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Dan kom je thuis: "Ja schat, ik ben iets vergeten vandaag.."
Dan is het erger? Of dommer? M.i. is dit totaal niet relevant.quote:
Maar toch he, blijkbaar heeft hij geen enkele keer op de achterbank gekeken bij het inparkeren en uitstappen. Is toch iets wat je jezelf wel kan aanleren.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:47 schreef Buikboor het volgende:
Als je al die zaken nou eens opsnort en kijkt wat ze met elkaar gemeen hebben behalve dat het kind dood is.......idd, verstoorde routine. Heel sluipend en kan iedereen..........ja ook jou over komen.
Dat zal de ouders inderdaad levenslang tekenen, onvoorstelbare last draag je dan mee de rest van je leven.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:49 schreef nikky het volgende:
Een onbetaalbaar "foutje". In en in triest voor de ouders. De man zal daarnaast de rest van zijn leven meedragen dat hij zijn kind is vergeten en dat het kindje daardoor is overleden....
Vaak slapen ze heel snel en ze zitten ook nog eens met de achterkant van het autostoeltje naar je toe.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
maar maken die kinderen geen geluid in de auto?
Ja, zoiets dacht ik al. Voornamelijk afgeleid door het werk, terwijl het kindje slaapt of muisstil is in zijn kinderzitje, met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:58 schreef Poeke het volgende:
Ik heb daar tijdje geleden artikel over gelezen (vraag me niet waar, weet het niet meer) Er stonden 2 verklaringen in.
- Mensen die elke dag dezelfde route rijden, raken afgeleid door een telefoontje of zijn met hun hoofd al met werk bezig ofzo, en vergeten dan dat ze hun kind bij zich hebben.
- Of mensen die bij wijze van uitzondering ineens hun kind naar de creche moeten brengen, ook afgeleid raken of bezig zijn met werk en ook vergeten kind af te zetten.
Ik moet zeggen dat ik mezelf er ook wel eens op betrap dat ik bezig ben met mijn werk in de auto, en dan zo ben afgeleid dat ik na 10 minuten me ineens bedenk dat ik eigenlijk een andere richting op moet. Omdat je bent afgeleid neemt de routine het over.
Kindjes van die leeftijd vallen meestal al snel in slaap tijdens het autorijden..de schommelende beweging..vooral als ze even ervoor al een flesje of papje hebben gehad, waarschijnlijk ook in badje geweest, lekker verschoond..quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
maar maken die kinderen geen geluid in de auto?
aww. Ja nachtmerrie van iedere ouder.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:22 schreef LXIV het volgende:
Als ik zoiets lees heb ik altijd de neiging om mijn vriendin te bellen om te vragen of ze ons kind echt heeft afgegeven bij de opvang.
Ja maar... dan knaagt er toch iets aan je, je bent iets vergeten, wat was het ook alweer. Ik kan het me niet voorstellen dat je je kind vergeet voor zo'n lange tijd, hoewel er niet bij staat hoe lang de werkdag was.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:58 schreef Poeke het volgende:
Ik heb daar tijdje geleden artikel over gelezen (vraag me niet waar, weet het niet meer) Er stonden 2 verklaringen in.
- Mensen die elke dag dezelfde route rijden, raken afgeleid door een telefoontje of zijn met hun hoofd al met werk bezig ofzo, en vergeten dan dat ze hun kind bij zich hebben.
- Of mensen die bij wijze van uitzondering ineens hun kind naar de creche moeten brengen, ook afgeleid raken of bezig zijn met werk en ook vergeten kind af te zetten.
Ik moet zeggen dat ik mezelf er ook wel eens op betrap dat ik bezig ben met mijn werk in de auto, en dan zo ben afgeleid dat ik na 10 minuten me ineens bedenk dat ik eigenlijk een andere richting op moet. Omdat je bent afgeleid neemt de routine het over.
Als je je normale routine uitvoert, waar een kind niet bijhoort, dan knaagt er waarschijnlijk niks aan je.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:33 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Ja maar... dan knaagt er toch iets aan je, je bent iets vergeten, wat was het ook alweer. Ik kan het me niet voorstellen dat je je kind vergeet voor zo'n lange tijd, hoewel er niet bij staat hoe lang de werkdag was.
Iddquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:22 schreef LXIV het volgende:
Als ik zoiets lees heb ik altijd de neiging om mijn vriendin te bellen om te vragen of ze ons kind echt heeft afgegeven bij de opvang.
Het zullen eens geen getinte ruiten zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:17 schreef Poeke het volgende:
Hoor net op 3fm iets meer info. Vader brengt zijn kind altijd naar de crèche op de basis waar hij werkt. Na een werkdag ging hij naar de creche om zijn kind op te halen en kreeg te horen dat hij hem/haar niet had afgezet 's morgens. Toen hij in zijn auto ging kijken was het te laat. Hij had overigens getinte ruiten dus misschien dat het daarom niet is opgevallen.
Automatisme. Kind is stil op de achterbank, je stapt uit, valt niet op en je doet je ding voor de rest van de dag.quote:Op donderdag 26 juli 2012 15:23 schreef Fok-it het volgende:
Ik kan er gewoon niet bij dat je je kind 'vergeet'..
Hoorde dat net ook bij 3fm dat hij de baby weg brengen juist wel tot zijn vaste ritme behoorde.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je je normale routine uitvoert, waar een kind niet bijhoort, dan knaagt er waarschijnlijk niks aan je.
Die was het wel gewend, die bloedverziekende warmte in afghanistan en irak, dus hij denkt wat ik aan kan, ken me kind ook wel aan...quote:
Nee, gewoon een fatale fout.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:41 schreef bijdehand het volgende:
Wat voor slechte ouders, godvertering
En als het dagelijks is dan neem ik aan dat de creche zich ook wel afvraagt wanneer het kindje wordt gebracht.. Of is dat teveel gevraagd, een belletje..quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:36 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als je je normale routine uitvoert, waar een kind niet bijhoort, dan knaagt er waarschijnlijk niks aan je.
Oh, dan kan je alles wel een fatale fout noemenquote:
Kun je dat toelichtenquote:Op donderdag 26 juli 2012 18:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Oh, dan kan je alles wel een fatale fout noemen
waar slaat dit nu op? Redelijk domme opmerking hoor. Het is een van de grootste fouten die een ouder kan maken, waarschijnlijk onbewust, maar met fatale gevolgen> Ik heb met die man te doen, kan me niet voorstellen wat er nu door hem heengaatquote:Op donderdag 26 juli 2012 18:41 schreef bijdehand het volgende:
Wat voor slechte ouders, godvertering
Dat lijkt mij nou een heel goed idee, want idd, als je kindje ziek is of zo bel je wel af, als dat niet gebeurd zou er eigenlijk binnen een half uur gebeld moeten worden, en als het warm is binnen een kwartier. Want tja, het kan dus iedereen gebeuren, dat je oververmoeid bent na een paar nachten niet goed kunnen slapen omdat je kleintje ziek is of tandjes krijgt oid, dat je ongeconcentreerd bent en fouten maakt .. dit is niet het eerste kindje waarvan de ouder dacht dat die het al naar de crèche heeft gebracht.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
En als het dagelijks is dan neem ik aan dat de creche zich ook wel afvraagt wanneer het kindje wordt gebracht.. Of is dat teveel gevraagd, een belletje..
Je neemt je kind mee, stopt 'm in de auto, parkeert de auto, en gaat weg. Zonder te denken aan je kind, die als een stuk vlees gaar aan het worden is in een auto die niet onderdoet voor een oven. Je kind? Nee, papa en mama hebben iets beters te doen. Erg vervelend voor ze, maar onvoorstelbaar dat je je kind vergeet.quote:
Hij dacht waarschijnlijk dat hij zijn kind al wel afgezet had..quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:19 schreef Gia het volgende:
En er ook de hele dag niet een keer aan denken.
Damn, ik word er ontroerd van als ik dit lees.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:44 schreef Poeke het volgende:
http://www.om.nl/actueel-(...)aart_de_zaak_van_de/
Over een vrouw in Breda die ook haar kind was vergeten, een lerares op de basisschool. Niet expres, gewoon domme fout met verstrekkende gevolgen en de juridische achtergrond ervan.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:46 schreef Jellereppe het volgende:
In paniek rent ze naar school terug met haar zoontje in de armen. Het is mijn schuld, het is mijn schuld, roept ze helemaal overstuur. Toegesnelde collegas proberen de baby te reanimeren. Een traumahelikopter is onderweg. Maar het mag niet meer baten. Ze is haar kindje vergeten af te zetten bij het kinderdagverblijf en nu is het dood.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:44 schreef Poeke het volgende:
http://www.om.nl/actueel-(...)aart_de_zaak_van_de/
Over een vrouw in Breda die ook haar kind was vergeten, een lerares op de basisschool. Niet expres, gewoon domme fout met verstrekkende gevolgen en de juridische achtergrond ervan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man wat lijkt me dat erg. Vergeef je ejzelf nooit.. wat een dramaquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja![]()
Het gebeurd vaker dan je denkt... talloze topics voorbij gekomen in de laatste jaren op fok... Al dan niet in de auto of op dak van de auto.
Zeer trieste zaak
Ja, tuurlijk, dat laatste.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:54 schreef Nielsch het volgende:
Damn, je moet echt wel een ongekend hoog stressniveau hebben wil je je baby vergeten. Normaal zal je dat echt niet gebeuren. Of ze wilden sowieso al van het kind af en hebben dit als smoes gebruikt.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:50 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]Bah, vind het verhaal al erg om te lezen als buitenstaander.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant is wel de gedachtegang van het OM en de uiteindelijke uitslag. Daar is goed over nagedacht. Ik ben het ook wel eens met de redenering.Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:58 schreef Poeke het volgende:
[..]
Bah, vind het verhaal al erg om te lezen als buitenstaander.
Interessant is wel de gedachtegang van het OM en de uiteindelijke uitslag. Daar is goed over nagedacht. Ik ben het ook wel eens met de redenering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:00 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:02 schreef Poeke het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:03 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]Ahzo, die fiets.. Dat wist ik niet, wel een goede tip, thanksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
Zo kunnen we alles goed praten. Het OM kijkt ook niet naar zulke zaken en argumenteert niet met wat er gebeurde in World War 1 waar miljoenen mensen stierven. Zo kunnen we alles gaan beargumenteren en minder ernstig doen voorkomen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:14 schreef rareziekte het volgende:
[..]
En die mensen in Kenia of Syrië hebben geen ouders of vrienden?
Ja, als een familielid een kind of naaste verliest ga je toch ook niet zeggen dat er in Syrië tientallen zoniet honderden mensen per dag het leven verliezen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:18 schreef rareziekte het volgende:
Ok dan een excuses voor mijn reactie. In willen en wegen plaatste ik deze zonder zelf te beseffen hoe het is om je kind te verliezen. Dan fok je idd niet zomaar door.
kusjes
Allright..quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:18 schreef rareziekte het volgende:
Ok dan een excuses voor mijn reactie. In willen en wegen plaatste ik deze zonder zelf te beseffen hoe het is om je kind te verliezen. Dan fok je idd niet zomaar door.
kusjes
De overledenen in WW I zijn dan ook nog steeds personen. Een onbekende dode van WW I vind ik net zo erg als een baby die ik persoonlijk niet ken overlijd.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo kunnen we alles goed praten. Het OM kijkt ook niet naar zulke zaken en argumenteert niet met wat er gebeurde in World War 1 waar miljoenen mensen stierven. Zo kunnen we alles gaan beargumenteren en minder ernstig doen voorkomen.
Daar is een hele simpele verklaring voor. Als je over langere tijd slaap tekort komt werkt onder meer je geheugen wat minder goed dan 'normaal'.quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Inderdaad hoe kan je zo'n kleine nou vergeten.
Het gaat mij niet om hoe erg het allemaal is geweest, maar dat jij in je eerdere posts op deze manier dingen goedpraat. Die punt wilde ik duidelijk maken en dat is gelukt. Gelukkig besef je nu ook waar ik naartoe wilde.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:22 schreef rareziekte het volgende:
[..]
De overledenen in WW I zijn dan ook nog steeds personen. Een onbekende dode van WW I vind ik net zo erg als een baby die ik persoonlijk niet ken overlijd.
Ik heb het dan ook niet over misdrijven, maar over hoe persoonlijk dingen liggen. Natuurlijk ligt dit wel persoonlijker, omdat je het zelf kan meemaken.
Hoezo heeft een kind van 6 maanden geen bewustzijn? Vanaf het moment dat het geboren is leert het al. Stemmen herkennen, later gezichten, coördinatie van handen, etc. Dat is geen instinct of aangeboren. Dat is de eerste vorming van een persoonlijkheid.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om hoe erg het allemaal is geweest, maar dat jij in je eerdere posts op deze manier dingen goedpraat. Die punt wilde ik duidelijk maken en dat is gelukt. Gelukkig besef je nu ook waar ik naartoe wilde.
Het kind heeft geen bewustzijn allright, maar dat maakt het niet minder erg. Als je uit je werk komt en je ziet dat je kind dood in zijn kinderzitje zit, dan stort alles in, je werk, zeg maar gerust je hele leven.
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hoezo heeft een kind van 6 maanden geen bewustzijn? Vanaf het moment dat het geboren is leert het al. Stemmen herkennen, later gezichten, coördinatie van handen.
Officieel is een foetus na 24 weken zwangerschap al een mens.
Nu zal je me vast wel weer een klootzak vinden omdat ik een kind van 6 maanden vergelijk met een mierenkolonie, maar het zij zo.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:34 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hoezo heeft een kind van 6 maanden geen bewustzijn? Vanaf het moment dat het geboren is leert het al. Stemmen herkennen, later gezichten, coördinatie van handen, etc. Dat is geen instinct of aangeboren. Dat is de eerste vorming van een persoonlijkheid.
Officieel is een foetus na 24 weken zwangerschap al een mens ergo persoonlijkheid.
Het kind heeft geleden van de warmte en jij gaat hier een hele betoog houden over het bewustzijn van het kind! Omdat jonge kinderen zich nog niet bewust zijn van het leven zoals volwassenen is het zeker minder erg dat ze sterven. Daar sla je de plank mis.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:48 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Nu zal je me vast wel weer een klootzak vinden omdat ik een kind van 6 maanden vergelijk met een mierenkolonie, maar het zij zo.
Een mier heeft een persoonlijkheid. Want, hij kan communiceren met andere soortgenoten, en de rangschikking van een andere dier bepalen (is het een koning, een arbeider, weet ik wat). Een mier heeft een persoonlijkheid, want hij kan voedsel vinden en zijn weg weer terugvinden naar zijn thuisbasis.
Sorry, het is officieel zo, maar ik vind dat een persoonlijkheid samenkomt met bewustzijn van je eigen leven. Een kind van 3 jaar heeft bewustzijn, omdat het mama kan zeggen en misschien zelfs kan lopen. Maar het bewustzijn van je eigen, weten wie je bent en hoe de maatschappij werkt, komt pas veel later. In die tijd hecht je ook waarde aan bepaalde mensen of dingen.
Dus ik vind dat een kind van zes maanden geen bewustzijn heeft, net zoals iemand van 40 jarig die zeer verstandelijk beperkt is.
Nee, we hadden het over dat een kind van 6 maanden nog geen persoonlijkheid heeft. Dat vind ik. Wat jij vind, mag je zelf weten. Het maakt de dood van een kind natuurlijk niet treuriger, het slaagde er namelijk in geboren te worden en heeft dan ook alle recht om verder te leven.quote:Op donderdag 26 juli 2012 23:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het kind heeft geleden van de warmte en jij gaat hier een hele betoog houden over het bewustzijn van het kind! Omdat jonge kinderen zich nog niet bewust zijn van het leven zoals volwassenen is het zeker minder erg dat ze sterven. Daar sla je de plank mis.
Ze hebben niet het bewustzijn van een volwassen mens, maar dat is een non-argument. Als je op deze manier gaat redeneren dan kun je alles goed gaan praten. Dat is in mijn ogen niet echt humaan. Met alle respect, maar ik volg je niet. Wat wil je ermee duidelijk maken? Dat het kind minder heeft geleden omdat het zich nog niet 100% van het leven bewust is?
Dat tweede weet ik nog niet zo. Als je je gaat bedenken hoe het kind heeft geleden in de hitte, dan weet ik vrijwel zeker dat het heel erg is geweest. De ouders zitten inderdaad met de nalatenschap van hun immense fout.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:03 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over dat een kind van 6 maanden nog geen persoonlijkheid heeft. Dat vind ik. Wat jij vind, mag je zelf weten. Het maakt de dood van een kind natuurlijk niet treuriger, het slaagde er namelijk in geboren te worden en heeft dan ook alle recht om verder te leven.
Voor het kind is het inderdaad minder erg dan de ouders. Het kind maakt zijn hele leven bijna niet mee, omdat het nog onvoldoende begrip heeft van de wereld.
De ouders daarentegen beseffen dat ze fout zijn en betreuren dit waarschijnlijk voor de rest van hun leven.
Het probleem is dat jouw redenatie niet klopt. Je kunt wel iets vinden maar je moet het ook kunnen onderbouwen. Laat ik een voorbeeld noemen wat mijn mening onderbouwt:quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:03 schreef rareziekte het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over dat een kind van 6 maanden nog geen persoonlijkheid heeft. Dat vind ik. Wat jij vind, mag je zelf weten. Het maakt de dood van een kind natuurlijk niet treuriger, het slaagde er namelijk in geboren te worden en heeft dan ook alle recht om verder te leven.
Voor het kind is het inderdaad minder erg dan de ouders. Het kind maakt zijn hele leven bijna niet mee, omdat het nog onvoldoende begrip heeft van de wereld.
De ouders daarentegen beseffen dat ze fout zijn en betreuren dit waarschijnlijk voor de rest van hun leven.
In deze post klopte mijn redenatie niet, idd. Maar zoals ik eerder zei.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:11 schreef Poeke het volgende:
[..]
Het probleem is dat jouw redenatie niet klopt. Je kunt wel iets vinden maar je moet het ook kunnen onderbouwen. Laat ik een voorbeeld noemen wat mijn mening onderbouwt:
Een kind wat op hele vroege leeftijd (0 tot 3 jaar) lichamelijk of geestelijk mishandeld/verwaarloost wordt, kan in de jaren erop een persoonlijkheidsstoornis ontwikkelen, meestal hechtingsproblematiek etc. Als een kind volgens jou tot 3 jaar geen persoonlijkheid heeft, hoe ontstaan deze problemen dan?
In de fase 0-3 jaar zijn er natuurlijk ook ontwikkelingen, maar niet een echt bewustzijn en weten hoe je dingen meemaakt. Die ontwikkelingen zijn natuurlijk ook van invloed op je latere leven.quote:Maar het bewustzijn van je eigen, weten wie je bent en hoe de maatschappij werkt, komt pas veel later. In die tijd hecht je ook waarde aan bepaalde mensen of dingen.
Dan hebben wij een verschillende definitie van bewustzijn. Nogmaals; dan kan ik ook zeggen dat een mier bewustzijn heeft.quote:Eerder in dit topic had je het ook over geestelijk gehandicapten die volgens jou onder een bepaald IQ geen bewustzijn ervaren. Maar er zijn talloze verhalen bekend van volwassenen die het bewustzijn hebben van een kind van 6 maanden maar die lachen om dingen, geprikkeld worden door aanraking, aangeven wanneer ze iets niet prettig vinden etc. Ook dat getuigt van bewustzijn.
Oke, ik probeer jouw mening in een kader te plaatsen, daarom een vraag: Vind je dat een aap een bewustzijn heeft? Of een hond of kat?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:18 schreef rareziekte het volgende:
[..]
In deze post klopte mijn redenatie niet, idd. Maar zoals ik eerder zei.
[..]
In de fase 0-3 jaar zijn er natuurlijk ook ontwikkelingen, maar niet een echt bewustzijn en weten hoe je dingen meemaakt. Die ontwikkelingen zijn natuurlijk ook van invloed op je latere leven.
[..]
Dan hebben wij een verschillende definitie van bewustzijn. Nogmaals; dan kan ik ook zeggen dat een mier bewustzijn heeft.
Bewustzijn vind ik als je weet waarom je bestaat, hoe je bent ontstaan en dat je jouw rol binnen een maatschappij weet en herkent.
En je hoort er eigenlijk wat van in de warme zomermaanden wanneer het niet goed ging, dat geeft te denken over hoe frequent dit nu werkelijk gebeurt!quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja![]()
Het gebeurd vaker dan je denkt... talloze topics voorbij gekomen in de laatste jaren op fok... Al dan niet in de auto of op dak van de auto.
Zeer trieste zaak
Precies. Misschien komt het in de winter vaker voor dat ouders hun kind 'vergeten' weg te brengen. En staan ze er 's zomers niet bij stil dat een auto een oven wordt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:19 schreef Bastard het volgende:
[..]
En je hoort er eigenlijk wat van in de warme zomermaanden wanneer het niet goed ging, dat geeft te denken over hoe frequent dit nu werkelijk gebeurt!
Wow, the meaning of life? Daar ben ik wel zeer benieuwd naar....quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:18 schreef rareziekte het volgende:
Bewustzijn vind ik als je weet waarom je bestaat, hoe je bent ontstaan en dat je jouw rol binnen een maatschappij weet en herkent.
Ja laten we die discussie voor de 23909023e keer opnieuw gaan voeren.quote:
Alarm klasse 3 of hoger; interieursensor.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:41 schreef penny-wise het volgende:
Triest voor die ouders, die vader moet daar zijn hele leven mee rondlopen..
Dat ze nog geen beveiliging oid hebben uitgevonden tegen zoiets.
Nou doe je weer alsof het een bewuste keuze is van de ouders om iets te vergeten. Feit is dat vrijwel iedere ouder wel iets vergeten is in zo'n periode van te weinig slaap, ook jij. Maar ja, als dat minder serieus is, je bent alleen maar vergeten de kraan dicht te draaien oid, dan haal je je schouders op en noemt jezelf een 'klein beetje verstrooid'. Dat het ook je kind had kunnen zijn dat je daar vergeten bent, daar sta je niet bij stil, daar wil je niets van weten .. jij bent immers een 'goede' ouder, 'dat' zou jou nou nooit overkomen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 09:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Misschien komt het in de winter vaker voor dat ouders hun kind 'vergeten' weg te brengen. En staan ze er 's zomers niet bij stil dat een auto een oven wordt.
Dat had mij inderdaad niet kunnen overkomen en ja, ik denk dat er mensen zijn die denken dat het okay is om een baby een tijd in de auto te laten slapen, bijvoorbeeld om een paar boodschappen te doen. En tja, dan kan dat 'gewoonte' worden en doe je dat, per ongeluk, 1 keer met het gaan werken, helaas in de verkeerde tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 11:14 schreef moussie het volgende:
Jij bent immers een 'goede' ouder, 'dat' zou jou nou nooit overkomen.
Hoeveel van dit soort trieste ongelukken had kunnen worden voorkomen als mensen wel zouden beseffen dat het iedereen kan overkomen, en dat je daar maatregelen tegen kan (en zou moeten!) nemen?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat had mij inderdaad niet kunnen overkomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |