Dat zeg ik niet. Maar ik zou never nooit een kind achterlaten in een auto. Zelfs niet voor vijf minuutjes. Ongeacht de tijd van het jaar.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]Nee, jij maakt nooit fouten natuurlijk.
Maar wellicht wel per ongeluk, zoals deze beste man.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar ik zou never nooit een kind achterlaten in een auto. Zelfs niet voor vijf minuutjes. Ongeacht de tijd van het jaar.
Nope.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:41 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar wellicht wel per ongeluk, zoals deze beste man.
Tuurlijk Gia, het had jou niet kunnen overkomen. Ik durf te wedden dat zowel de basisschooljuf als deze militair dat ook zeiden, vol overtuiging.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat had mij inderdaad niet kunnen overkomen en ja, ik denk dat er mensen zijn die denken dat het okay is om een baby een tijd in de auto te laten slapen, bijvoorbeeld om een paar boodschappen te doen. En tja, dan kan dat 'gewoonte' worden en doe je dat, per ongeluk, 1 keer met het gaan werken, helaas in de verkeerde tijd van het jaar.
Welke maatregelen kunnen dit voorkomen? Ik denk maar 2. Ouderschapscursus, en zeer hoge boetes voor het achterlaten van kinderen in een auto, zomer of winter en ongeacht de tijdsduur. Ook 5 minuutjes is al te lang.
Ik zet dan ook regelmatig de wekker op de telefoon als geheugensteuntje. Ik kon op tijd rust nemen, toen de kids klein waren, dus ik was nooit zo moe dat ik ze zou vergeten.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Tuurlijk Gia, het had jou niet kunnen overkomen. Ik durf te wedden dat zowel de basisschooljuf als deze militair dat ook zeiden, vol overtuiging.
Jij schijnt niet te willen begrijpen dat er een reusachtig verschil is tussen je kind bewust achterlaten voor 'eventjes', en vergeten naar de opvang te brengen omdat je doodmoe bent. Jij wil blijkbaar liever geloven dat het toch echt de schuld van de betreffende ouder is, die heeft zijn kind vast vaker 'even' alleen gelaten, ipv te accepteren hoe je eigen hersenen werken als die onvoldoende rust hebben gekregen en daar rekening mee te houden.
Wat je kan doen om dit te voorkomen is dus in eerste instantie beseffen hoe je hersenen werken en maatregelen te nemen .. stel een dagelijks alarm in op je telefoon, maak afspraken met je partner en/of met de opvang ed .. zoals ik al zei, denken dat het jou nooit zou kunnen overkomen is medisch vaststaande feiten negeren en cq ronduit dom en gevaarlijk.
Helemaal mee eens. Hebben wij dan ook nog nooit gedaan.quote:Voor de rest vind ik dat het gewoon verboden zou moeten worden om kinderen alleen in de auto achter te laten tot ze een jaar of 14 zijn.
Ongediplomeerd zwanger, wat nu?quote:
Dit zegt ook iedereen als je op straat vraagt of ze mensen helpen, die worden aangevallen, mishandelt, verkracht, etc.quote:
En als je die figuren gewoon de vinger geeft, wat ik zou doen?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Op cursus, voor de bevalling. Wil je dat niet, dan controle jeugdzorg.
Mijne zijn 18 en 19. Is niet gebeurd en gaat niet meer gebeuren.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit zegt ook iedereen als je op straat vraagt of ze mensen helpen, die worden aangevallen, mishandelt, verkracht, etc.
Iedereen zegt: ja natuurlijk help ik.
Tot het gebeurt...
Dan word je via consultatieburo, school etc.... alsnog gecontroleerd door jeugdzorg of de kinderbescherming.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 17:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
En als je die figuren gewoon de vinger geeft, wat ik zou doen?
Waarom is een marinier nu bij voorbaat een goede ouder?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 22:59 schreef moussie het volgende:
Zucht, ja bedenk even nog meer inperkingen op de persoonlijke vrijheid van mensen terwijl je het alleen maar hoeft te verbieden om kinderen alleen in de auto achter te laten.
Overigens zal zo'n cursus weinig helpen denk ik, mensen zoals die basisschooljuf of deze marinier zouden waarschijnlijk met vlag en wimpel 'slagen', en alsnog hun kleintje vergeten. Mijns inziens moeten we gewoon nog leren met onze nieuwe manier van leven .. twee werkende ouders, kinderen vanaf hele jonge leeftijd naar de opvang .. om te gaan. Want als we dat niet snel doen ben ik bang dat we dit soort nieuws steeds vaker zullen lezen.
Militair = Ambtenaar = te dom om zelf te kunnen denken.quote:
Mooi voorbeeld van generaliserenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Militair = Ambtenaar = te dom om zelf te kunnen denken.
Zo vergeet je ongeveer je kind. (De 3 kinderen die vorig jaar daar stierven waren trouwens ook stuk voor stuk kinderen van ambtenaren).
Weet je wanneer je pas te dom bent om zelf te denken? Als je populaire maar oh-zo-domme uitspraken over ambtenaren hier neerplempt, terwijl dit kant noch wal slaat.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Militair = Ambtenaar = te dom om zelf te kunnen denken.
Zo vergeet je ongeveer je kind. (De 3 kinderen die vorig jaar daar stierven waren trouwens ook stuk voor stuk kinderen van ambtenaren).
En als ik die ook de vinger geef?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan word je via consultatieburo, school etc.... alsnog gecontroleerd door jeugdzorg of de kinderbescherming.
Als zoiets als ouderschapscursus verplicht zou zijn, natuurlijk. Dat is nu niet zo, maar iets dergelijks kan dan de consequentie zijn.
Waar zou zo'n prenatale 'ouderschapscursus' over gaan? Is dat niet hoofdzakelijk om te controleren of je wel over voldoende zelfdiscipline beschikt om te doen wat je moet doen, al is het nog zo vervelend en/of vermoeiend?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:08 schreef Gia het volgende:
Waarom is een marinier nu bij voorbaat een goede ouder?
Basissschooljuf kan ik me nog wat bij voorstellen, maar een marinier!
Dat zijn allemaal dingen die later ter sprake komen op het consultatiebureau, als het baby'tje gezond en wel geboren is en zich normaal ontwikkeld, en dan is het advies op maat, daarover beginnen vroeg in de zwangerschap, met dit soort algemeenheden en tig what-if's, is gewoon absurd.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 12:58 schreef Gia het volgende:
Och, een beetje uitleg over do's en don'ts wat kinderen betreft. Zaken die eigenlijk vanzelfsprekend zijn, maar waar sommige ouders niet bij stilstaan. Traphekje bijvoorbeeld, onder en bovenaan de trap. Afdekplaatjes stopcontact. Nooit alleen laten in de auto, ook niet als baby. Tips over voeding. Niet teveel, niet te vet, variatie.
Enz...
Triest dit. Je bent trouwens echt helemaal geil van jezelf: "mij zal zoiets nooit overkomen, ik ben de perfecte ouder en burger".quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar hoef ik, als vrouw niet tussen te gaan staan.
Als je wacht totdat ze gaan kruipen, kun je al te laat zijn. Je weet bij kinderen niet wat ze kunnen, totdat ze het doen. En als ze dat dan de eerste keer doen terwijl mama even niet kijkt, kan dat fout gaan. Je moet dat dus voor zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:18 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal dingen die later ter sprake komen op het consultatiebureau, als het baby'tje gezond en wel geboren is en zich normaal ontwikkeld, en dan is het advies op maat, daarover beginnen vroeg in de zwangerschap, met dit soort algemeenheden en tig what-if's, is gewoon absurd.
Een traphekje bvb heb je pas nodig als je kind gaat kruipen, voor die tijd installeren is nergens voor nodig en eerder gevaarlijk dan goed, daarnaast zijn er plenty woningen zonder trappen en is er cq ook geen behoefte aan dat advies. Stopcontacten afschermen ditto, pas van belang als het kind gaat kruipen en of er iets afgeschermd moet worden hangt van de plaats af .. stopcontacten in recent gebouwde huizen zijn over het algemeen een flink stuk hoger geplaatst dan in oude huizen. Leuk ook zo'n algemeen voedingsadvies waar je feitelijk niets aan hebt. Want of je baby tzt zijn papje moet krijgen met volle melk, halfvolle melk of sojamelk, daarover kan je nog helemaal niets zeggen op dat moment. En zoals gezegd, zo'n vermaning van 'nooit je kind alleen laten in de auto' beschermt je niet voor vergeetachtigheid door slaapgebrek.
Ik persoonlijk zie meer in bewust oppakken in het consultatiebureau, met adviezen hoe om te gaan met (dreigend) slaapgebrek, dat verhoudingsgewijs meer zal voorkomen bij twee werkende ouders. Het 'vergeten baby' is gewoon een .. erm, hoe moet ik dat noemen .. een nieuw gevaar dat ontstaan is door onze veranderde leefwijze, en dat moet je dus in eerste instantie herkennen als wat het is, (een medisch gegeven, zo werkt een mens nu eenmaal, we zijn geen robots), en van daaruit maatregelen nemen om het gevaar te minimaliseren.
Helemaal niet. Ik maak ook fouten. Maar ik heb nog nooit een kind achter gelaten in de auto. Aangezien mijn kinderen volwassen zijn, kan ik dat zeggen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:01 schreef Drinky het volgende:
Triest dit. Je bent trouwens echt helemaal geil van jezelf: "mij zal zoiets nooit overkomen, ik ben de perfecte ouder en burger".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |