Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)-brussel-fataal.htmlquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:28 schreef Jellereppe het volgende:
BRUSSEL - De hitte is een achtergelaten baby in een auto in Brussel fataal geworden.
De vader, een militair, had zijn voertuig 's woensdagochtend geparkeerd in de buurt van het NAVO-hoofdkwartier om naar zijn werk te gaan.
Hij had zijn dochtertje van zes maanden naar de crèche moeten brengen, maar liet haar per ongeluk achter in de auto.
De baby zat in een Maxi-Cosy op de achterbank. Bij terugkeer na zijn werk trof de militair het meisje dood aan, gestikt door de warmte.
Franstalige Belgische media spreken over een verschrikkelijk, maar helaas geen uitzonderlijk drama. De afgelopen jaren zouden in België meer van dergelijke incidenten zijn voorgekomen.
Het is niet de eerste keer dat ouders hun kind vergeten. Waarschijnlijk zetten ze het kind in de auto en vergeten het dan op weg naar hun werk of boodschapjes.quote:
shitquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:34 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer dat ouders hun kind vergeten. Waarschijnlijk zetten ze het kind in de auto en vergeten het dan op weg naar hun werk of boodschapjes.
Tjaquote:
En niet alleen kinderen, ook hondenquote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet alleen militairen. Elk jaar als het warm is lees je dit soort berichten.
Tsja, je verwacht het denk ik eerder bij verstrooide mensen. Niet uitgesloten dat dit bij die militair niet zo is. Maar daarvan wordt toch wel verwacht dat ze een iets hogere discipline en verantwoordelijkheidsgevoel hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:35 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Niet alleen militairen. Elk jaar als het warm is lees je dit soort berichten.
Ook dieren, inderdaad, maar veelal jonge kinderen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En niet alleen kinderen, ook honden
Ik denk dat er sowieso wat mis is met de persoon in kwestie als je je kind vergeet. We hebben het hier niet over een mobiel die je vergeet, maar over een levend wezen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, je verwacht het denk ik eerder bij verstrooide mensen. Niet uitgesloten dat dit bij die militair niet zo is. Maar daarvan wordt toch wel verwacht dat ze een iets hogere discipline en verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Jezus ja, hoe kom je dan thuis..quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:38 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Dan kom je thuis: "Ja schat, ik ben iets vergeten vandaag.."
Dan is het erger? Of dommer? M.i. is dit totaal niet relevant.quote:
Maar toch he, blijkbaar heeft hij geen enkele keer op de achterbank gekeken bij het inparkeren en uitstappen. Is toch iets wat je jezelf wel kan aanleren.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:47 schreef Buikboor het volgende:
Als je al die zaken nou eens opsnort en kijkt wat ze met elkaar gemeen hebben behalve dat het kind dood is.......idd, verstoorde routine. Heel sluipend en kan iedereen..........ja ook jou over komen.
Dat zal de ouders inderdaad levenslang tekenen, onvoorstelbare last draag je dan mee de rest van je leven.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:49 schreef nikky het volgende:
Een onbetaalbaar "foutje". In en in triest voor de ouders. De man zal daarnaast de rest van zijn leven meedragen dat hij zijn kind is vergeten en dat het kindje daardoor is overleden....
Vaak slapen ze heel snel en ze zitten ook nog eens met de achterkant van het autostoeltje naar je toe.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
maar maken die kinderen geen geluid in de auto?
Ja, zoiets dacht ik al. Voornamelijk afgeleid door het werk, terwijl het kindje slaapt of muisstil is in zijn kinderzitje, met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:58 schreef Poeke het volgende:
Ik heb daar tijdje geleden artikel over gelezen (vraag me niet waar, weet het niet meer) Er stonden 2 verklaringen in.
- Mensen die elke dag dezelfde route rijden, raken afgeleid door een telefoontje of zijn met hun hoofd al met werk bezig ofzo, en vergeten dan dat ze hun kind bij zich hebben.
- Of mensen die bij wijze van uitzondering ineens hun kind naar de creche moeten brengen, ook afgeleid raken of bezig zijn met werk en ook vergeten kind af te zetten.
Ik moet zeggen dat ik mezelf er ook wel eens op betrap dat ik bezig ben met mijn werk in de auto, en dan zo ben afgeleid dat ik na 10 minuten me ineens bedenk dat ik eigenlijk een andere richting op moet. Omdat je bent afgeleid neemt de routine het over.
Kindjes van die leeftijd vallen meestal al snel in slaap tijdens het autorijden..de schommelende beweging..vooral als ze even ervoor al een flesje of papje hebben gehad, waarschijnlijk ook in badje geweest, lekker verschoond..quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:51 schreef De_Dakgoot het volgende:
maar maken die kinderen geen geluid in de auto?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |