abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114772288
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ik maak ook fouten. Maar ik heb nog nooit een kind achter gelaten in de auto. Aangezien mijn kinderen volwassen zijn, kan ik dat zeggen.

Ik vind het onzin om te zeggen dat dit iedereen kan gebeuren. Dat is niet zo. Er zijn mensen die niet onder druk staan, en die nooit hun kind alleen in de auto laten zitten.
Wat uitermate flauw, het zou jou niet kunnen overkomen omdat je kinderen al groot zijn, nogal wiedes dus, en gefeliciteerd, jij hoefde niet te werken, jij stond niet onder druk. Een compleet andere situatie dus, en ja, vanuit die situatie is het erg onwaarschijnlijk dat je je kind vergeet in de auto.
Dat verandert niets aan het gegeven dat het ook jou kan overkomen als je in een soortgelijke situatie zit als die marinier, of die basisschooljuf.

quote:
Er zijn ook mensen die, uit gemakzucht, hun kind gewoon in de auto laten zitten om even een boodschapje te doen, even af te rekenen bij de benzinepomp, enz. En dan sluipt die gewoonte erin. Voor je het weet loopt dat 'even' uit, omdat je een kennis tegenkomt en sta je er niet bij stil dat de auto een oven wordt.

Daarom aanleren dat je dat NOOIT doet.
En weer suggereren dat het alleen gebeurt omdat de ouders gemakzuchtig zijn en de 'gewoonte' erin geslopen is. Nee Gia, zo werkt het menselijk lichaam, als je onvoldoende rust krijgt vergeet je dingen .. al ben je nog zo verantwoordelijk en een controlefreak tot en met .. als je moe bent kan je er maar beter rekening mee houden dat je dingen kan vergeten. Volgens mij weet iedereen dat ook, en hebben we daarvoor in het dagelijks gebruik alle mogelijke hulpmiddelen bedacht, wat alleen vreemd lijkt is dat deze vergeetachtigheid zich ook uitstrekt tot je eigen kind. Lijkt, zeg ik, heel bewust, want dat we er in het verleden geen ervaring mee hadden komt voort uit het feit dat we in het verleden onze kinderen niet in alle vroegte met de auto naar de opvang brachten en zelf gingen werken. De ervaring leert ons inmiddels dat ook kinderen vergeten worden.

Mijns inziens is het hameren op de individuele verantwoordelijkheid van die betreffende ouder middels die link naar het bewust achter laten tijdens een boodschapje en de gewoonte die erin sluipt contraproductief en gevaarlijk, zolang een ouder denkt dat het hem nooit kan overkomen (want het traphekje hing ruim op tijd, alle stopcontacten zijn afgedekt, het kind volgt een gezond dieet en je laat je kind nooit alleen in de auto) en hij cq geen veiligheidsmaatregelen neemt tegen zijn eigen vergeetachtigheid ... tja ..
pleased to meet you
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:13:04 #152
3542 Gia
User under construction
pi_114774065
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 18:09 schreef moussie het volgende:
Dat verandert niets aan het gegeven dat het ook jou kan overkomen als je in een soortgelijke situatie zit als die marinier, of die basisschooljuf.

Er wordt gesuggereerd dat het iedereen kan overkomen. Nu zeg jij dat dat kan gebeuren als je in een soortgelijke situatie zit als de mensen die dat gedaan hebben.
Maar heel veel mensen, de meesten denk ik, zitten niet in een soortgelijke situatie als die mensen en komen niet in soortgelijke situaties.

Het is onzin, bullshit om te beweren dat het iedereen kan gebeuren. Mensen die nooit een auto gebruiken kan dit niet overkomen, bijvoorbeeld. Mensen die hun kind niet naar een oppas of kdv hoeven te brengen om te gaan werken, kan dit ook niet overkomen.

En ik wil niet beweren dat dit een slechte ouder was, en hij zal het heus niet met opzet hebben gedaan, maar feit is wel dat sommige ouders te routine-matig bezig zijn en daardoor fouten maken. Opstaan, aankleden, koffie achterover slaan, scheren doe ik wel in de auto, het kind wegbrengen, alvast een paar telefoontjes plegen onderweg, enz.

Je moet niet onderweg al met je gedachten bij je werk zijn, als je een kind vervoert. Blijf praten tegen dat kind, zet het op de voorstoel, naast je, ipv achterin. Dan raak je veel minder makkelijk afgeleid.
Denk pas aan werk als je op je werkplek bent.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:15:10 #153
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114774118
Fucked up for life. Zoiets vergeef je jezelf nooit.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:21:19 #154
3542 Gia
User under construction
pi_114774281
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:15 schreef SpecialK het volgende:
Fucked up for life. Zoiets vergeef je jezelf nooit.
Ik denk ook niet dat dit hem ooit nog kan overkomen.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 19:27:17 #155
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114774487
Uitermate triest...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114774993
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Yep. Leermomentje.
pi_114775036
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Er wordt gesuggereerd dat het iedereen kan overkomen. Nu zeg jij dat dat kan gebeuren als je in een soortgelijke situatie zit als de mensen die dat gedaan hebben.
Maar heel veel mensen, de meesten denk ik, zitten niet in een soortgelijke situatie als die mensen en komen niet in soortgelijke situaties.

Het is onzin, bullshit om te beweren dat het iedereen kan gebeuren. Mensen die nooit een auto gebruiken kan dit niet overkomen, bijvoorbeeld. Mensen die hun kind niet naar een oppas of kdv hoeven te brengen om te gaan werken, kan dit ook niet overkomen.

En ik wil niet beweren dat dit een slechte ouder was, en hij zal het heus niet met opzet hebben gedaan, maar feit is wel dat sommige ouders te routine-matig bezig zijn en daardoor fouten maken. Opstaan, aankleden, koffie achterover slaan, scheren doe ik wel in de auto, het kind wegbrengen, alvast een paar telefoontjes plegen onderweg, enz.

Je moet niet onderweg al met je gedachten bij je werk zijn, als je een kind vervoert. Blijf praten tegen dat kind, zet het op de voorstoel, naast je, ipv achterin. Dan raak je veel minder makkelijk afgeleid.
Ja. Lekker concentreren op het kind. En dan een ongeluk krijgen.
pi_114776178
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja. Lekker concentreren op het kind. En dan een ongeluk krijgen.
Gelukkig is het kind nu dood terwijl er geen auto ongeluk heeft plaats gevonden.

Pfoeh.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_114776467
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan natuurlijk wel.
pi_114780919
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 19:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat ze hun kind nooit vergeten als ze toch een keertje moe zijn en niet kunnen gaan slapen omdat ze andere dingen moeten doen, ze vergeten het alleen niet in de auto, in de zon ..

quote:

Ooh, dus als het geen ingeslopen gewoonte is, dan is het maar teveel routine, en andere dingen doen, zoals scheren of bellen of zo? Het is hoe dan ook de schuld van de ouder blijkbaar, dat moet gewoon?

Overigens is het beter voor baby's om achterste voren te worden vervoerd, dan wordt hun rug niet zo zwaar belast, en dat is op veel bijrijdersstoelen onmogelijk, of je moet je airbag uit kunnen schakelen. En dat blijkt bij veel modellen nogal wat haken en ogen te hebben heb ik gehoord.
De veiligste en dus ook geadviseerde plek waar de meeste baby's zitten is (achterstevoren) achter de bestuurder, en de beste manier om je kleintje op die plek in de gaten te houden is een stel spiegeltjes waardoor je iedere keer dat je in je achteruitkijkspiegel kijkt je kind ziet. Maar ja, voorlopig worden die dingen alleen gekocht door mensen die zich realiseren dat zij een beetje verstrooid zijn, terwijl eigenlijk iedere ouder die dingen zou moeten hebben, dat zou net zo standaard moeten zijn als het traphekje en de afdekplaatjes ..
pleased to meet you
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:33:56 #161
3542 Gia
User under construction
pi_114781605
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat ze hun kind nooit vergeten als ze toch een keertje moe zijn en niet kunnen gaan slapen omdat ze andere dingen moeten doen, ze vergeten het alleen niet in de auto, in de zon ..

[..]

Ooh, dus als het geen ingeslopen gewoonte is, dan is het maar teveel routine, en andere dingen doen, zoals scheren of bellen of zo? Het is hoe dan ook de schuld van de ouder blijkbaar, dat moet gewoon?

Overigens is het beter voor baby's om achterste voren te worden vervoerd, dan wordt hun rug niet zo zwaar belast, en dat is op veel bijrijdersstoelen onmogelijk, of je moet je airbag uit kunnen schakelen. En dat blijkt bij veel modellen nogal wat haken en ogen te hebben heb ik gehoord.
De veiligste en dus ook geadviseerde plek waar de meeste baby's zitten is (achterstevoren) achter de bestuurder, en de beste manier om je kleintje op die plek in de gaten te houden is een stel spiegeltjes waardoor je iedere keer dat je in je achteruitkijkspiegel kijkt je kind ziet. Maar ja, voorlopig worden die dingen alleen gekocht door mensen die zich realiseren dat zij een beetje verstrooid zijn, terwijl eigenlijk iedere ouder die dingen zou moeten hebben, dat zou net zo standaard moeten zijn als het traphekje en de afdekplaatjes ..
Dat laatste ben ik helemaal met je eens.
pi_114807500
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 17:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Niemand zegt dat die man een slechte ouder is, ik zeg alleen dat het onzin is te stellen dat dit iedereen kan overkomen.

[..]

Ja, zo lust ik er nog wel een.
Als ik zeg dat mij dit nooit is overkomen, beweer jij dat ik het wel vergeten zal zijn.

Het is mij niet overkomen. Ik heb nog nooit mijn kinderen alleen in de auto achter gelaten. En ik heb een uitstekend geheugen.
:') Waarom vind je dan dat mensen op oudercursus moeten?

Ik zeg niet dat je per definitie dat je vergeten bent dat je je kind vergeten bent. Ik bedoelde meer dat wanneer iets misgaat je het beter onthoud. Je hangt hier een beetje de perfecte ouder uit (en ik geloof best dat je een hele goede moeder bent), maar menselijke fouten heten niet voor niets menselijke fouten. Die zullen altijd blijven gebeuren omdat een mens nou eenmaal niet perfect is, daar gaat geen cursus bij helpen.

Piloten, doktoren of kassameisjes maken ook menselijke fouten, en in de eerste twee gevallen heeft de persoon een behoorlijke opleiding moeten volgen. Dus ja face it: zoiets kan iedereen overkomen, het heeft alleen niet altijd dergelijke verstrekkende gevolgen.

Buiten dat is het natuurlijk verschrikkelijk dat dergelijke dingen gebeuren maar je kan ze niet altijd voorkomen.
  zondag 29 juli 2012 @ 16:37:48 #163
3542 Gia
User under construction
pi_114808172
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:28 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

:') Waarom vind je dan dat mensen op oudercursus moeten?

Ik zeg niet dat je per definitie dat je vergeten bent dat je je kind vergeten bent. Ik bedoelde meer dat wanneer iets misgaat je het beter onthoud. Je hangt hier een beetje de perfecte ouder uit (en ik geloof best dat je een hele goede moeder bent), maar menselijke fouten heten niet voor niets menselijke fouten. Die zullen altijd blijven gebeuren omdat een mens nou eenmaal niet perfect is, daar gaat geen cursus bij helpen.

Piloten, doktoren of kassameisjes maken ook menselijke fouten, en in de eerste twee gevallen heeft de persoon een behoorlijke opleiding moeten volgen. Dus ja face it: zoiets kan iedereen overkomen, het heeft alleen niet altijd dergelijke verstrekkende gevolgen.

Buiten dat is het natuurlijk verschrikkelijk dat dergelijke dingen gebeuren maar je kan ze niet altijd voorkomen.
Ik hang niet de perfecte ouder uit, heb al meermalen aangegeven dat ik ook best fouten maak. Maar ik was altijd heel alert waar het toezicht betrof in gevaarlijke situaties.

En ouderschapscursus gaat misschien te ver, maar een boekje met tips en adviezen, voordat je bevallen bent, is misschien wel nuttig.

Verder is het natuurlijk een feit dat er ook heel lakse en/of slechte ouders bestaan, die een kind nemen omdat het 'erbij' hoort, maar het eigenlijk maar een extra last vinden.
En die komen in alle lagen van de bevolking voor.
pi_114808968
Knettergek dat je een kind in de hitte vergeet.
pi_114813169
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2012 16:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hang niet de perfecte ouder uit, heb al meermalen aangegeven dat ik ook best fouten maak. Maar ik was altijd heel alert waar het toezicht betrof in gevaarlijke situaties.

En ouderschapscursus gaat misschien te ver, maar een boekje met tips en adviezen, voordat je bevallen bent, is misschien wel nuttig.

Verder is het natuurlijk een feit dat er ook heel lakse en/of slechte ouders bestaan, die een kind nemen omdat het 'erbij' hoort, maar het eigenlijk maar een extra last vinden.
En die komen in alle lagen van de bevolking voor.
Naar je werk rijden met je kind op de achterbank is een gevaarlijke situatie?
  zondag 29 juli 2012 @ 20:37:28 #166
61183 leonieke
Dan toch?
pi_114817777
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 13:41 schreef penny-wise het volgende:
Triest voor die ouders, die vader moet daar zijn hele leven mee rondlopen..

Dat ze nog geen beveiliging oid hebben uitgevonden tegen zoiets.
Blijkbaar hebben leerlingen uit een school in Veurne een beveiliging bedacht voor de kinderstoel:
http://www.knack.be/nieuw(...)le-4000152464419.htm

http://www.focus-wtv.tv/v(...)hittingssysteem-voor
  maandag 30 juli 2012 @ 00:21:11 #167
3542 Gia
User under construction
pi_114829733
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 18:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Naar je werk rijden met je kind op de achterbank is een gevaarlijke situatie?
Een kind in een hete, stilstaande auto, wel.
  maandag 30 juli 2012 @ 00:22:54 #168
3542 Gia
User under construction
pi_114829803
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:37 schreef leonieke het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben leerlingen uit een school in Veurne een beveiliging bedacht voor de kinderstoel:

Geweldig. Massaal aanschaffen. Kunnen de kosten voor kinderopvang naar beneden.....
  maandag 30 juli 2012 @ 00:33:28 #169
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_114830200
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2012 20:37 schreef leonieke het volgende:

[..]

Aan zoiets zat ik ook al te denken, maar dan eerder: als motor langer dan 30 minuten afstaat en de riem van het zitje er nog in, automatisch een sms-je naar een telefoon naar keuze.
The End Times are wild
  maandag 30 juli 2012 @ 00:52:35 #170
3542 Gia
User under construction
pi_114830916
Cameraatje gericht op het kind, waardoor je hem/haar continu ziet.
Alarm op de autogordel. Zit er nog een gordel vast op het moment dat de motor uitstaat en de portieren gesloten worden, meteen een alarmsignaal.
  maandag 30 juli 2012 @ 00:54:39 #171
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114830972
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:52 schreef Gia het volgende:
Alarm op de autogordel. Zit er nog een gordel vast op het moment dat de motor uitstaat en de portieren gesloten worden, meteen een alarmsignaal.
Camera is een overkill maar je idee van een systeem dat lijkt op dat alarm dat je je lichten nog aan hebt staan is volgens mij al echt een oplossing.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 30 juli 2012 @ 00:58:55 #172
3542 Gia
User under construction
pi_114831125
quote:
7s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Camera is een overkill maar je idee van een systeem dat lijkt op dat alarm dat je je lichten nog aan hebt staan is volgens mij al echt een oplossing.
Ja, moet toch te maken zijn, standaard. Bij onze auto gaat een alarm af als een portier open staat als de motor loopt, of, als je je gordel niet om hebt. Dat laatste alleen bij de bestuurder.
  maandag 30 juli 2012 @ 01:11:32 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_114831515
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, moet toch te maken zijn, standaard. Bij onze auto gaat een alarm af als een portier open staat als de motor loopt, of, als je je gordel niet om hebt. Dat laatste alleen bij de bestuurder.
Gewichtsensor op de achterbank en bijrijdersstoel. ets wat jengelt als de gordel niet vast zit met de motor aan en de gordel wel vast zit met de motor uit. Zo word je gedwongen om dat stoeltje vast en los te maken met of zonder baby.

Je zou dan nog een functie kunnen toevoegen die snapt dat die maxi cosi zelf een basis gewicht heeft. en dus stopt met jengelen als er geen kind aanwezig is in beide situaties.

Maar dit is iets voor automakers denk ik want dit soort bewerkingen zijn nogal heftig. Hoe dan ook niet iets voor in de supermarkt wat je er zelf even in kan klussen.
  maandag 30 juli 2012 @ 10:25:07 #174
61183 leonieke
Dan toch?
pi_114837783
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Geweldig. Massaal aanschaffen. Kunnen de kosten voor kinderopvang naar beneden.....
Het één heeft toch niets met het ander te maken...
pi_114838361
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:20 schreef moussie het volgende:

En hoe komen die spiegeltjes de verkeersveiligheid ten goede? Als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je kind, dan kijk je dus niet naar wat er achter je zit, dat is één ding. Ten tweede kijk je waarschijnlijk heel wat vaker het kinderspiegeltje om even te zien hoe leuk je kind lacht. Ten derde helpt het niks bij het vergeten van je kind in de auto, want als je zo verstrooid bent om zo uit te stappen ben je ook te verstrooid om even in het spiegeltje te kijken of je wel een kind bij je hebt!

Volkomen nutteloos, neuh dat niet, maar standaard? Lijkt me niet nodig.
Oh, and that's a bad miss!
pi_114838426
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 00:52 schreef Gia het volgende:
Je hoeft je kind niet continu te zien, en nogmaals als je zo verstrooid bent om je kind te vergeten gaat dat cameraatje waarschijnlijk niet veel helpen.

Alarmpje op de gordel echter, ideaal. Simpel, maar doeltreffende oplossing.
pi_114841095
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 10:50 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

En hoe komen die spiegeltjes de verkeersveiligheid ten goede? Als je in je achteruitkijkspiegel kijkt en je ziet je kind, dan kijk je dus niet naar wat er achter je zit, dat is één ding. Ten tweede kijk je waarschijnlijk heel wat vaker het kinderspiegeltje om even te zien hoe leuk je kind lacht. Ten derde helpt het niks bij het vergeten van je kind in de auto, want als je zo verstrooid bent om zo uit te stappen ben je ook te verstrooid om even in het spiegeltje te kijken of je wel een kind bij je hebt!

Volkomen nutteloos, neuh dat niet, maar standaard? Lijkt me niet nodig.
Bij het inparkeren kijk je toch meestal even in je achteruitkijkspiegel
pleased to meet you
pi_114842000
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Bij het inparkeren kijk je toch meestal even in je achteruitkijkspiegel
Dat is waar, maar dat werkt dus (mogelijk) alleen als je achteruit inparkeert.
pi_114846157
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 12:38 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat werkt dus (mogelijk) alleen als je achteruit inparkeert.
Klopt. Maar ik denk dan ook dat verbetering/voorkomen vooral in het besef zit dat het jou ook kan gebeuren. Als je het van begin af aan benadert vanuit dat besef, als je je eigen 'beperkingen' onderkent en er rekening mee houdt, dan sta je toch heel anders in die situatie als wanneer je in alle toonaarden ontkent dat het jou ook kan overkomen? Zo zou ik niet alleen zo'n set spiegels gaan kopen maar ook een alarm zetten op mijn telefoon, zo wordt het risico dat mij zoiets overkomt al een flink stuk kleiner.
pleased to meet you
  maandag 30 juli 2012 @ 14:49:08 #180
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_114847539
Hoe kun je verdomme een baby vergeten?
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')