Ook de scène waarin "de stem" het meest ongepast klinkt.quote:So that's how that feels.
Ik stond bijna juichend op.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:49 schreef Zipportal het volgende:
Het moment dat Bane, Batman zijn rug breekt. Dat doet toch wel wat met je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-edit- plaatje even tussen spoilertags voor de toevallige passant en mensen die mouseoveren over de laatste post in de topiclijstI am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
Ik weet het niet. De Joker vind ik niet echt een geschikt personage voor een kleine rol.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:49 schreef Zipportal het volgende:
Het moment dat Bane, Batman zijn rug breekt. Dat doet toch wel wat met je.
En wat als Heath nog leefde en de Joker terug mocht komen. Ik denk dat de Joker misschien een kleine rol kreeg in de gevangenis uitbraak of net zo'n rol als Scarecrow.
Inderdaad iets te veel over te top.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vind nog steeds zijn nieuwe Batmobile, zijn Batpod en zijn Batcopter belachelijk.
Dat had ik helemaal niet gemerkt. Zal wel door de vermoeidheid komen.quote:Overigens een kleine vermelding dat ik tegen het einde allemaal snikkende mensen om me heen hoorde. Alfred, wat doe je ons aan?
Ja, ik hield het ook niet droog.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vind nog steeds zijn nieuwe Batmobile, zijn Batpod en zijn Batcopter belachelijk.
Overigens een kleine vermelding dat ik tegen het einde allemaal snikkende mensen om me heen hoorde. Alfred, wat doe je ons aan?
Vooral de 2 aan mijn rechterkant zaten te snikken en te snotteren. Die kerel achter me ook. Maar die probeerde zich heel groot te houden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:27 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Inderdaad iets te veel over te top.
[..]
Dat had ik helemaal niet gemerkt. Zal wel door de vermoeidheid komen.
Ik moest ook een klein traantje laten wel. Mannelijke traan, dat dan weer wel.quote:
Ik heb de eerste 5 minuten na de credits een heel stuwmeer gevuld met mijn urine.quote:
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:11 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik stond bijna juichend op.
Dat hele gevecht was tof, maar toen-ie Batman optilde en boven zijn hoofd hees dacht ik "WAAT?!" en toen Batman over de knie ging dacht ik "Nolan, jij held!".
Ik bedoel, het was gewoon letterlijk dit:Batman pakte 'm op het einde wel mooi terug met zijn eigen woorden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-edit- plaatje even tussen spoilertags voor de toevallige passant en mensen die mouseoveren over de laatste post in de topiclijst
"Your punishment must be more severe."
Ik heb de film nog niet gezien..quote:
Misschien laat ik er wel een traantje omquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:14 schreef Breuls het volgende:
Alfred is een groot deel van het emotionele hart van de film en de finale.
Ja maar ik bedoel op het moment dat ie uit die put is. Dan staat ie ineens gewoon weer in Gotham. Notabene direct weer bij Catwoman.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:16 schreef Breuls het volgende:
Vergeet niet dat het middenstuk van de film een aantal maanden duurt. Wayne heeft maanden in die gevangenisput gezeten.
Ik was zeer onder de indruk van dit stuk, die paniek en razernij was echt bizar om te zien, wat geweldig gespeeld!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:13 schreef Feanatieke het volgende:
- Het eindgevecht tussen Bane en Batman leek even episch te worden. Vooral toen het masker van Bane deels los ging en hij totaal ontspoorde.
Ja, dat viel me wel op inderdaad, maar dat is gewoon het moment waarop wij leren dat hij dus blijkbaar inmiddels de reis terug heeft gemaakt. Dat vond ik niet erg. Waar ik verbaasder over was is dat hij in dat gesprek wist te vertellen dat de bom nog 12 uur had. Hoe de fuck wist hij dat?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:48 schreef Feanatieke het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel op het moment dat ie uit die put is. Dan staat ie ineens gewoon weer in Gotham. Notabene direct weer bij Catwoman.
Juist.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik vond het jammer dat ze het plot van de eerste film hadden hergebruikt.
Wayne Enterprise heeft iets ontwikkeld dat gevaarlijk is en het wordt gestolen door de schurken die Gotham ermee bedreigen. Batman en zijn vrienden moeten samenwerken terwijl ze door iedereen tegengewerkt worden. Uiteindelijk slagen ze op het nippertje.
Jammer dat Nolan geen fantasie meer had.
Ja, dat zijn toch een soort slordigheden waardoor deze film het echt niet lukt om The Dark Knight te evenaren. Dat hoeft ook niet, maar ik had dat eigenlijk wel verwacht en daarom ben ik toch wel enigszins teleurgesteld. Omdat de oneffenheden en slordigheden niet nodig zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, dat viel me wel op inderdaad, maar dat is gewoon het moment waarop wij leren dat hij dus blijkbaar inmiddels de reis terug heeft gemaakt. Dat vond ik niet erg. Waar ik verbaasder over was is dat hij in dat gesprek wist te vertellen dat de bom nog 12 uur had. Hoe de fuck wist hij dat?
Inderdaad kippenvel.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:16 schreef BoerBert het volgende:
Mn favoriete shot is als Bruce net uit de put is geklommen en dan keihard die muziek eroverheen komt.
Het stoorde me niet genoeg. Het viel op, ik haalde m'n schouders op en maakte me er niet druk om. Er zit heel wat tijd tussen, wat is het, India? en Gotham, en in die tijd is Wayne naar Gotham gekomen en het is best goed voor te stellen dat hij niet ongeinformeerd naar de stad komt. Hij heeft ook een weg de stad in gevonden; hij is resourceful, hij weet dingen uit te vinden. Is prima te verklaren zonder dat Nolan het voor je moet uitspellen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:13 schreef Feanatieke het volgende:
[..]
Juist.
[..]
Ja, dat zijn toch een soort slordigheden waardoor deze film het echt niet lukt om The Dark Knight te evenaren. Dat hoeft ook niet, maar ik had dat eigenlijk wel verwacht en daarom ben ik toch wel enigszins teleurgesteld. Omdat de oneffenheden en slordigheden niet nodig zijn.
Zimmer is weer goed bezig geweest. Absoluut.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:16 schreef BoerBert het volgende:
Mn favoriete shot is als Bruce net uit de put is geklommen en dan keihard die muziek eroverheen komt.
Dark Knight had weinig last van 12+, maar dat kwam ook omdat hij 16+ was...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 00:01 schreef CoJackso het volgende:
Uiteindelijk een film geworden met teveel fouten en ergernissen. Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik besef dat het een gemiste kans is geweest. Grootste ergernissen is het gekloot met die bom, de casting en personages van Catwoman en Miranda, en ook nog die vervelende twist die ervoor heeft gezorgd dat de rol van Bane geminimaliseerd werd tot dat van een simpele beschermer en volger.
Overigens ook een film die flink last had van zijn 12+ rating. Daar had The Dark Knight een stuk minder last van. Sowieso waardoor ik de inbreng van The Joker nu nog meer. Wat een legendarisch karakter was dat
Ja, qua backstory wel. Maar in het 'nu' lijkt zij niets meer dan een groenlinkse wereldverbeteraar. Vergelijk dat met de brute, meedogenloze en constant dreigende aanwezigheid van Bane. Dan vind ik het jammer dat zij het mastermind en de 'echt' gevaarlijke schurk is...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:24 schreef Breuls het volgende:
Nouja, veel zwakker... zij wist zelf uit die put te ontsnappen. Je hebt aan Bruce kunnen zien hoe zwaar dat was, en dat zegt iets over wie Talia blijkbaar is.
Dat vond ik juist zo mooi aan de twist; je leert in één klap een heleboel over een persoon, omdat een geleidelijk opgebouwde backstory van persoon wisselt. En Bane wordt er niet zwakker door; hij zat ook in die put, was Talia's beschermer en liep uiteindelijk de verwondingen op waarvoor zijn masker nodig was.
"I'm going to break you. "quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:20 schreef ROFLOL het volgende:
Godverdomme, het gedeelte met Talia zag ik echt niet aankomen. Ondanks dat ik eergisteren een screen zag van Marion in haar outfit waarin ik al dacht dat het stiekem Talia zou zijn. Bane was overigens ook geweldig, af en toe zelfs grappig. Buffed ass mutherfucker. Hét moment dat hij Bats rug breekt was echt subliem.
Ja, dat.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
"I'm going to break you. "
[ afbeelding ]
Talia zag ik niet helemaal aankomen, omdat ik dacht dat zij het niet zou zijn, ook al heeft Cotillard al eens moeten ontkennen dat zij stiekem Talia was. En het verhaal over het kind in de put heeft mij succesvol op het verkeerde spoor gezet, ook al weet ik dat in de comics Bane geen zoon van Ra's al Ghul is.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:20 schreef ROFLOL het volgende:
Godverdomme, het gedeelte met Talia zag ik echt niet aankomen. Ondanks dat ik eergisteren een screen zag van Marion in haar outfit waarin ik al dacht dat het stiekem Talia zou zijn. Bane was overigens ook geweldig, af en toe zelfs grappig. Buffed ass mutherfucker. Hét moment dat hij Bats rug breekt was echt subliem.
Ik weet praktisch niks van Batman, maar dit is een plaatje dat ik zovaak voorbij heb zien komen...Toch had ik niet verwacht dat het echt zou gaan gebeuren. Ik werd wel een klein beetje opgewonden toen het gebeurde. Vond het wel vreemd dat er geen slowmotion van was gemaakt ofzo, of meerdere hoeken en herhalingen. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.quote:
Die postte ik hierboven ook al ergens.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik weet praktisch niks van Batman, maar dit is een plaatje dat ik zovaak voorbij heb zien komen...Toch had ik niet verwacht dat het echt zou gaan gebeuren. Ik werd wel een klein beetje opgewonden toen het gebeurde. Vond het wel vreemd dat er geen slowmotion van was gemaakt ofzo, of meerdere hoeken en herhalingen. Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.
[ afbeelding ]
Was gaaf toen Batman tegen zo'n pilaar aanstond en Bane ineens keihard op hem in begon te rammen, vlak nadat z'n prothese-gevalletje was beschadigd.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:57 schreef ROFLOL het volgende:
Hele gevecht was sowieso geweldig, eindgevecht met Bane ook. Mond helemaal open en keihard "DAAAAAMN!" toen het gebeurde. Zaal bleef behoorlijk rustig, ondanks dat het zowat helemaal vol zat. Enige moment dat iedereen echt los ging was toen Joseph Gordon Levitt aangaf dat zijn echte naam Robin was.
jah, je zag die aderen op zn kale knar ook steeds meer. Hij ging helemaal menthal.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:29 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Was gaaf toen Batman tegen zo'n pilaar aanstond en Bane ineens keihard op hem in begon te rammen, vlak nadat z'n prothese-gevalletje was beschadigd.
Ik had ergens gelezen dat Talia ook een rol had in de film, dus toen Miranda gelijk had over het milieu, had ik al een vermoeden dat dat Talia moest zijn. Zat ook de hele tijd te wachten wanneer haar ware aard naar boven kwam.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:44 schreef Breuls het volgende:
[..]
Talia zag ik niet helemaal aankomen, omdat ik dacht dat zij het niet zou zijn, ook al heeft Cotillard al eens moeten ontkennen dat zij stiekem Talia was. En het verhaal over het kind in de put heeft mij succesvol op het verkeerde spoor gezet, ook al weet ik dat in de comics Bane geen zoon van Ra's al Ghul is.
Dus Nolans missie was hierin prima geslaagd. Toen duidelijk werd dat zij het kind was werd ik weer een enthousiaste fanboy en de kers op de taart was toen ze haar naam zei.
Inderdaad ja. Ook al wist je dat die scène zou komen, het bleef gaaf om dat te zien. Sowieso vond ik dat gevecht veel indrukwekkender dan wanneer Batman op het laatst wraak neemt op Bane. Je ziet gewoon hoe machteloos Batman staat tegenover Bane en de rest maar een beetje bij staat te kijken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
"I'm going to break you. "
[ afbeelding ]
Ja, dat was bijna moeilijk om naar te kijken zo hard werd Batman in elkaar gebeuktquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:28 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Ook al wist je dat die scène zou komen, het bleef gaaf om dat te zien. Sowieso vond ik dat gevecht veel indrukwekkender dan wanneer Batman op het laatst wraak neemt op Bane. Je ziet gewoon hoe machteloos Batman staat tegenover Bane en de rest maar een beetje bij staat te kijken.
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:16 schreef BoerBert het volgende:
Vond het wat Brits aan doen... overigens mankeerde dat masker wel zijn acteerwerk. Deed me denken aan The Goblin uit Spider-manquote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:27 schreef iphoontje het volgende:
Wat voor soort accent moet dat van Bane trouwens voorstellen? Australisch ofzo?
Of gewoon een uit de lucht gegrepen accent?Ik vond het in elk geval echt te vet.
En Wade Williams en Reggie Lee van Prison Breakquote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:33 schreef MikeyMo het volgende:
Ik denk dat het zwakste plek in het script is dat Bane kennelijk maanden lang een stad kan gijzelen zonder dat het amerikaanse leger daar ook maar iets aan kan doen...
Overigens wat een boel kleine cameo's van, voor mij iig, bekende acteurs...
Aidan Gillen (The Wire, 12 Rounds, Blitz)
William Devane (24)
Desmond Harrington (Dexter)
In de comics is er in veel verhalen een partner naast Bruce. Die partner heeft de schuilnaam Robin, op dezelfde manier dat Batman de schuilnaam van Bruce is, dus.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:21 schreef iphoontje het volgende:
Dat Robin-stukje snapte ik totaal niet... Maar ja, ben dan ook geen Batman-kenner.
Hij was in de strips het hulpje van Batman, en komt nu aankakken nadat Batman al zowat met pensioen is?
Ik denk dat ze geprobeerd hebben de vergelijking met Heath Ledger/de Joker zoveel mogelijk probeerden te vermijden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Vond het wat Brits aan doen... overigens mankeerde dat masker wel zijn acteerwerk. Deed me denken aan The Goblin uit Spider-man
Thxquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:37 schreef Breuls het volgende:
[..]
In de comics is er in veel verhalen een partner naast Bruce. Die partner heeft de schuilnaam Robin, op dezelfde manier dat Batman de schuilnaam van Bruce is, dus.
Er zijn door de jaren heen verschillende Robins geweest, waarvan Dick Grayson de eerste (en bekendste) was en Damian Wayne, de zoon van Bruce en Talia al Ghul, de meest recente. Robins zijn altijd kids of tieners (Damian is momenteel 10 jaar oud), en Dick Grayson is in een later stadium wel eens een vervangende Batman geweest bij afwezigheid van Bruce.
Als een Robin ouder wordt en stopt met aan de zijde van Batman werken, gaat-ie meestal iets voor zichzelf doen. Wederom de bekendste hierin is Dick, die tegenwoordig solo werkt onder de naam Nightwing.
Het feit dat in de film Blake een bijna-sidekick rol aanneemt, de tip krijgt een masker te dragen en zelf de naam Robin blijkt te hebben is dus een knipoog naar de Robins uit de comics. Maar omdat hij Robin heet is de suggestie dat het daarbij blijft: Bruce is klaar met Batman, Blake heeft de Batcave ontdekt en zou de rol van Batman dus kunnen overnemen.
Dus hij heeft in juli zo'n gaar Armstrongbandje omgedaan, big fucking deal en niet echt passend bij zijn rol als Bane.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:55 schreef ROFLOL het volgende:
[ afbeelding ]
Held, geweldig postuur voor Bane.
Haalt je wel uit de film. Ineens vol licht aan en een kwartier later moet je diep nadenken waar we ook alweer waren. Dat ze de film dan starten terwijl de lichten nog niet gedimd zijn helpt ook niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 01:05 schreef Kansenjongere het volgende:
Daarom ging ik naar een bioscoop die niet aan pauzes doet
Ik heb üperhaupt nog nooit trailers gehad voor een film die al draait. Maar pathé past zijn trailers meestal aan aan het genre en leeftijdscategorie van de film die je gaat kijken, dus nu met name actiefilms (expendables 2, bourne legacy en de rest kan ik me niet meer herinneren).quote:Op zondag 22 juli 2012 01:28 schreef Symer het volgende:
[..]
Haalt je wel uit de film. Ineens vol licht aan en een kwartier later moet je diep nadenken waar we ook alweer waren. Dat ze de film dan starten terwijl de lichten nog niet gedimd zijn helpt ook niet.
Hadden jullie trouwens ook een Magic Mike trailer voor de film? Niet echt de juiste doelgroep lijkt mij zo.
Nooit in New York geweest. Altijd Gotham. (which is based on...)quote:Op zondag 22 juli 2012 01:03 schreef Symer het volgende:
Net terug, ik moet het hele plot nog even overpeinzen om alles te snappen denk ik.
Ik zat tijdens de film al wel met 1 vraag waar ik nog geen antwoord op heb weten te vinden.
Bane wordt door het bestuur van Wayne Enterprises naar Gotham City gehaald, vervolgens maakt hij zijn plannen om Gotham te verwoesten kenbaar. Toen was het pauze en na de pauze is het hele circus ineens verkast naar New York City.
Dat begreep ik niet.
Daarnaast heeft Bruce een complete training gehad bij The League of Shadows, Blake is slechts een politie agent...quote:Op zondag 22 juli 2012 08:49 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe John Blake dat gaan doen. Er is geen geld meer, de batcave zit direct onder dat weeshuis... kwestie van tijd voordat een van die koters die grot vindt.
Nou ja, hij kan natuurlijk altijd nog getraind wordenquote:Op zondag 22 juli 2012 10:46 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Daarnaast heeft Bruce een complete training gehad bij The League of Shadows, Blake is slechts een politie agent...
Het was op een gegeven moment zo overduidelijk in New York gefilmd dat ik echt even dacht dat dat bij het verhaal hoorde. Ze gebruikten de zelfde establishing shots van Manhattan die andere films gebruiken om aan het publiek duidelijk te maken dat de film zich nu in New York afspeelt.quote:Op zondag 22 juli 2012 02:14 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Nooit in New York geweest. Altijd Gotham. (which is based on...)
Bane wordt doortwee bestuurder die Wayne Enterprise wil overnemen ingehuurd.
Tom Hardy based his voice for Bane on Bartley Gorman (1944 - 2002), an Irish Traveller who was the undefeated Bare-knuckle boxing champion of the United Kingdom and Ireland, often referred to as the, "King of the Gypsies." He told The Hollywood Reporter, "The choice of the accent is actually a man called Bartley Gorman, who was a bare knuckle fighter. A Romani gypsy. Which I wanted to underpin the Latin, but a Romani Latin opposed to Latino. His particular accent is very specific, which was a gypsy accent. So that's why it was difficult to understand. But once you tune into it, you get it. I hope."quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:27 schreef iphoontje het volgende:
Wat voor soort accent moet dat van Bane trouwens voorstellen? Australisch ofzo?
Of gewoon een uit de lucht gegrepen accent?Ik vond het in elk geval echt te vet.
Zoals het in aanbouw zijnde nieuwe WTC, wtf?quote:Op zondag 22 juli 2012 11:15 schreef Symer het volgende:
[..]
Het was op een gegeven moment zo overduidelijk in New York gefilmd dat ik echt even dacht dat dat bij het verhaal hoorde. Ze gebruikten de zelfde establishing shots van Manhattan die andere films gebruiken om aan het publiek duidelijk te maken dat de film zich nu in New York afspeelt.
Dat was het enige punt van de film wat ik wat zwak vond.
Ja, idd.. ik meende dat ook te zien!quote:Op zondag 22 juli 2012 11:28 schreef F_JD het volgende:
[..]
Zoals het in aanbouw zijnde nieuwe WTC, wtf?
Italiëquote:Op zondag 22 juli 2012 11:02 schreef Hoogstaande het volgende:
En sinds wanneer ligt Florence in Frankrijk![]()
Haha, in Florence idd.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:02 schreef Hoogstaande het volgende:
Dood van Bane vond ik erg vet juist!
Hij kreeg ineens karakter door die backgroundstory van Talia, waardoor hij wat minder evil werd. Dat switchte echter snel daarna weer toen hij verder ging met Batman om meteen uit zn voegen geknald te worden!
Ik zat van wow, wow, WOW!
Het brandende Batlogo was ook prachtig, vond ik heel groots juist!
En sinds wanneer ligt Florence in Frankrijk![]()
Dat was ook mijn zorg voor de film toen ik de trailers zag, ik hoopte echt dat dat flink bewerkt zou worden voor de film. Daarom vond ik het jammer dat ze niet weer Chicago hadden gekozen (of de combi Pittsburg/Chicago/L.A.) of Nolan had er meer met CGI moeten doen en die Freedom Tower gewoon weg halen. Ik snap de reden wel dat een stad veranderd in de loop der jaren maar New York = New York en dus te herkenbaar daar valt niet een bordje Gotham City op te plakken en het dan maar voor lief aan te nemen.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:28 schreef F_JD het volgende:
[..]
Zoals het in aanbouw zijnde nieuwe WTC, wtf?
Ik vond dat juist belachelijk, met die gekke wielen die om de wielen heendraaiden ofzoiets.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:32 schreef Mavado het volgende:
En dat stukje dan, als hij op die motor van hem gewoon een 90graden hoek maakt, fuckin awesome. Het zijn de kleine details die mij pakken. Later maakt CatWoman trouwens een volledige 360 op diezelfde motor.
Enige duidelijke minpunt ook voor mij. In Batman Begins heeft Nolan op het gebied van sfeer geven aan Gotham goed werk verricht. Vaak een bruine filter, en de Narrows waren echt perfect. In TDK viel het niet echt op, al was het vaak duidelijk te merken dat het om Chicago ging. Maar toch heb ik me daar nooit aan geërgerd. In Rises eerlijk gezegd wel, er is amper wat gedaan qua locatie. Het was een en al NY, en vroeg me al af wanneer Spider-Man in beeld kwam. Dan vind ik op het gebied van sfeer in Gotham de films van Burton toch een stuk beter, Gotham met een eigen gezicht. Voor de rest uiteraard prachtige trilogie. Nolan stopt in ieder geval met het maken van de films, maar hoe zit het met de acteurs? Ooit aangegeven of die het zien zitten om verder te gaan?quote:Op zondag 22 juli 2012 11:15 schreef Symer het volgende:
[..]
Het was op een gegeven moment zo overduidelijk in New York gefilmd dat ik echt even dacht dat dat bij het verhaal hoorde. Ze gebruikten de zelfde establishing shots van Manhattan die andere films gebruiken om aan het publiek duidelijk te maken dat de film zich nu in New York afspeelt.
Dat was het enige punt van de film wat ik wat zwak vond.
Dat deed Batman in TDK ook al hoor.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:06 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik vond dat juist belachelijk, met die gekke wielen die om de wielen heendraaiden ofzoiets.
Bale vindt 't mooi geweest, begreep ik.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:14 schreef ROFLOL het volgende:
[..]
Enige duidelijke minpunt ook voor mij. In Batman Begins heeft Nolan op het gebied van sfeer geven aan Gotham goed werk verricht. Vaak een bruine filter, en de Narrows waren echt perfect. In TDK viel het niet echt op, al was het vaak duidelijk te merken dat het om Chicago ging. Maar toch heb ik me daar nooit aan geërgerd. In Rises eerlijk gezegd wel, er is amper wat gedaan qua locatie. Het was een en al NY, en vroeg me al af wanneer Spider-Man in beeld kwam. Dan vind ik op het gebied van sfeer in Gotham de films van Burton toch een stuk beter, Gotham met een eigen gezicht. Voor de rest uiteraard prachtige trilogie. Nolan stopt in ieder geval met het maken van de films, maar hoe zit het met de acteurs? Ooit aangegeven of die het zien zitten om verder te gaan?
Als hij uit het winkelcentrum komt spinnen de wielen ook zijwaarts.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:22 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Nee toch? Alleen tegen een muur rijden en een 180?
Ik hoop toch wel dat Nolan nog andere films gaat maken, helemaal stoppen zou zonde zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:14 schreef ROFLOL het volgende:
[..]
Nolan stopt in ieder geval met het maken van de films, maar hoe zit het met de acteurs? Ooit aangegeven of die het zien zitten om verder te gaan?
Hij bedoelt ook de Batman filmsquote:Op zondag 22 juli 2012 12:23 schreef tcr het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat Nolan nog andere films gaat maken, helemaal stoppen zou zonde zijn.
James Bond zou vet zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:57 schreef Breuls het volgende:
Nolan gaf van de week in een interview aan dat hij geen idee heeft wat het volgende is dat-ie gaat doen.
Al is dat raar, want hij produceert Man of Steel en een film van Wally Pfister, maar hij zal wel op een film van zichzelf doelen.
quote:Op zondag 22 juli 2012 13:05 schreef Breuls het volgende:
Bond werd hem in dat interview gevraagd, en hij zei dat hem dat best leuk leek.
Wel beetje babyface Bond dan, maar ik ben voor. Alleen zou Nolan een contract hebben met Warner? Volgens mij zijn de meeste van zijn films van die studio, en Warner bezit volgens mij niet de rechten van Bond...quote:
Thxquote:Op zondag 22 juli 2012 11:21 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Tom Hardy based his voice for Bane on Bartley Gorman (1944 - 2002), an Irish Traveller who was the undefeated Bare-knuckle boxing champion of the United Kingdom and Ireland, often referred to as the, "King of the Gypsies." He told The Hollywood Reporter, "The choice of the accent is actually a man called Bartley Gorman, who was a bare knuckle fighter. A Romani gypsy. Which I wanted to underpin the Latin, but a Romani Latin opposed to Latino. His particular accent is very specific, which was a gypsy accent. So that's why it was difficult to understand. But once you tune into it, you get it. I hope."
Aldus IMDB
Daar zit een sloot anabolen in waar je niet goed van wordtquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:55 schreef ROFLOL het volgende:
[ afbeelding ]
Held, geweldig postuur voor Bane.
Gaaf. Dat moment waarop-ie Batman boven zijn hoofd hijst.. epic als je de comic kent.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:40 schreef Zipportal het volgende:
Stukje gevecht Bane vs Batman met ruggenbreker. ( @3.35)
Dat is wanneer wij ontdekken dat hij het weet.quote:Op zondag 22 juli 2012 16:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Wanneer hij Bruce Wayne bezoekt om te vragen of hij terug kan keren als Batman? Zelfs Gary Oldman wist niet dat Bruce Wayne Batman was.
Dan liever Anna Hathaway als bondgirl. Cotillard was een partijtje bedroevend bij haar doodquote:Op zondag 22 juli 2012 13:09 schreef ROFLOL het volgende:
Michael Caine als Q, Joseph Gordon-Levitt als 007, Tom Hardy en Cillian Murphy als villains en Marion Cotillard en Scarlett Johansson als bondgirl? Deal!
Dat was toch omdat Blake zoiets hetzelfde als Wayne had meegemaakt? Ook wees enzulksquote:Op zondag 22 juli 2012 15:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoe wist Joseph Gordon-Levitt dat Bruce Wayne Batman was?
Misschien omdat hij Robin isquote:Op zondag 22 juli 2012 15:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoe wist Joseph Gordon-Levitt dat Bruce Wayne Batman was?
De ondertiteling zat ook nog eens vol foutenquote:Op zondag 22 juli 2012 18:25 schreef Nagil het volgende:
Ik vond misschien nog wel het mooiste 'kleine' moment als Talia het over haar 'knife' heeft, sluit erg mooi aan bij de Jokers speech over messen in de TDK.
Verder zoals in het andere topic al aangegeven vond ik de american-football scene erg tenenkrommend en de speeches van Bane waren me iets teveel. Hij is toch indrukwekkender als hij het allemaal kort en bondig houdt en gewoon z'n spieren laat zien. Doet verder weinig af aan de film, binnenkort in Londen in een echte IMAX kijken zonder die beroerde ondertiteling. Kan niet wachten.
Ben ik wel met je eens. De sfeer van de omgeving is best wel belangrijk voor een film en zeker als het om een fictieve stad gaat. Jammer dat Nolan daar bij TDK en TDKR minder mee gedaan heeft.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:14 schreef ROFLOL het volgende:
[..]
Enige duidelijke minpunt ook voor mij. In Batman Begins heeft Nolan op het gebied van sfeer geven aan Gotham goed werk verricht. Vaak een bruine filter, en de Narrows waren echt perfect. In TDK viel het niet echt op, al was het vaak duidelijk te merken dat het om Chicago ging. Maar toch heb ik me daar nooit aan geërgerd. In Rises eerlijk gezegd wel, er is amper wat gedaan qua locatie. Het was een en al NY, en vroeg me al af wanneer Spider-Man in beeld kwam. Dan vind ik op het gebied van sfeer in Gotham de films van Burton toch een stuk beter, Gotham met een eigen gezicht. Voor de rest uiteraard prachtige trilogie. Nolan stopt in ieder geval met het maken van de films, maar hoe zit het met de acteurs? Ooit aangegeven of die het zien zitten om verder te gaan?
Dat soort momenten miste ik wel in TDKR ik vond dat vliegen steeds zo tof en het wordt eigenlijk niet meer gebruikt in TDKR.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
,
Zou dat kereltje Robin kunnen zijn?
Het kwam op mij over alsof de ondertitelaar erg weinig tijd had en het alleen op het geluid had gedaan (dus zonder de context van beeld). Aan de andere kant schoof de ondertiteling over heel het beeld heen door de film.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:18 schreef bierjoost het volgende:
Die ondertiteling was echt bar slecht. Soms klopte het niet eens. You vertalen met 'jullie' terwijl er maar 1 persoon in beeld was.
Alsof ze alleen het script hadden of zo en niet de film mochten kijken.
Nee dat kereltje is Joffreyquote:Op zondag 22 juli 2012 19:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
,
Ik denk ook dat hij alleen geluid had, geen beeld en geen script. Meerdere keren werd precies het tegenovergestelde vertaald: can ipv can't. Enquote:Op zondag 22 juli 2012 22:20 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Het kwam op mij over alsof de ondertitelaar erg weinig tijd had en het alleen op het geluid had gedaan (dus zonder de context van beeld). Aan de andere kant schoof de ondertiteling over heel het beeld heen door de film.
Voor een film die $250 miljoen kost vond ik het abominabel.
Hoeveel db denk je dat het is geweest in die zaal?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef Nightanimal het volgende:
[..]
\
Die Bat boomerang, klonk wel super vet over de Imax speakers.
Alleen in Rdam zaal 5 resoneert er rechtsachter een stuk plaatwerk mee.
Dat is iets minder.
ik dacht dat Blake idd naar die scene refereerde of zit hij helemaal niet in de eerste 2 films?quote:Op zondag 22 juli 2012 19:57 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
,
die combo van Bane als ie batman tegen die pilaar slaatquote:
En het is dus ook gewoon géén Batman-film. Er zitten maar drie acts in met Batman. Drie! In een film van twee en een half uur. De rest is politiewerk en Bruce.quote:Op maandag 23 juli 2012 12:02 schreef maniace het volgende:
Vond de film goed maar episch zoals ie had kunnen zijn nee dat was ie zeker niet.
Sowieso zit er minimaal aan 56.000 dollar aan IMAX geld in. Filmen van 1 mintuut kostte destijds 1.000 dollar per minuut.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:07 schreef Kwamo het volgende:
Kan het zijn trouwens dat het grootste gedeelte van het budget is opgegaan aan pauken, cymbalen en andere orkest-ongein? Ik dacht dat de opening al bombastisch was maar het werd erger en erger. Op een gegeven moment was de hele Batman-deun er gewoon uit. Gruwelijk storend.
Juist heerlijkquote:Op maandag 23 juli 2012 14:07 schreef Kwamo het volgende:
Kan het zijn trouwens dat het grootste gedeelte van het budget is opgegaan aan pauken, cymbalen en andere orkest-ongein? Ik dacht dat de opening al bombastisch was maar het werd erger en erger. Op een gegeven moment was de hele Batman-deun er gewoon uit. Gruwelijk storend.
Ik ga "Begins" binnenkort weer eens kijken..quote:Op maandag 23 juli 2012 11:26 schreef planethugo het volgende:
[..]
ik dacht dat Blake idd naar die scene refereerde of zit hij helemaal niet in de eerste 2 films?
wat bedoel je ?quote:
Dat Nolan een geintje maaktequote:
Ik verdiep me niet diep in een film om dat te wetenquote:Op maandag 23 juli 2012 18:36 schreef Breuls het volgende:
Het is al ter sprake gekomen dat Blake slechts Robin heet als knipoog, niet om te suggereren dat er nu een film met een Robin komt.
Alles is mogelijk natuurlijk, maar vanuit Nolan gezien is er geen Robin, slechts Batman.
Omdat Nolan al 7 jaar roept geen Robin in de trilogie te stoppenquote:Op maandag 23 juli 2012 18:39 schreef BDIL het volgende:
[..]
Ik verdiep me niet diep in een film om dat te wetenMaar waarom gooi je dan zoiets erin ?
ja precies, robin is de schuilnaam van Dick Grayson.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:36 schreef Breuls het volgende:
Het is al ter sprake gekomen dat Blake slechts Robin heet als knipoog, niet om te suggereren dat er nu een film met een Robin komt.
Alles is mogelijk natuurlijk, maar vanuit Nolan gezien is er geen Robin, slechts Batman.
Jammer is dat het een trilogie is geworden... Als je de oude Batman films bekijkt is er genoeg tijd geweest om veel bad guys naar voren te halen in de films. Nu heb ik het gevoel dat alles in elkaar gepropt is om maar zoveel mogelijk aan bod te krijgen.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:44 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ja precies, robin is de schuilnaam van Dick Grayson.
ze wilden dat het eindigde met iemand die de mantel overneemt nadat Bruce m heeft afgedaan.
Hoopvol.
t zou die persoon wel akelig moeilijk worden zonder geld en gadgets en hulp van fox en alfred, maar dat was het punt niet.
Er zijn meerdere robins.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:44 schreef Daskaar het volgende:
[..]
En enkele anderen.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:44 schreef Daskaar het volgende:
[..]
Yes, want Batman is een symbool.quote:ze wilden dat het eindigde met iemand die de mantel overneemt nadat Bruce m heeft afgedaan.
Hoopvol.
Er is één Robin vermoord, en die leeft inmiddels weer.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er zijn meerdere robins.
Sommige robins worden ook vermoord, dat kan wel spannend zijn
Perfect dat het een trilogie geworden is. Genoeg films voor Nolan om helemaal los te gaan en een mooi afgerond verhaal te vertellen en te weinig om te vervallen in het herhalen van een voorspelbaar trucje.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:46 schreef BDIL het volgende:
[..]
Jammer is dat het een trilogie is geworden... Als je de oude Batman films bekijkt is er genoeg tijd geweest om veel bad guys naar voren te halen in de films. Nu heb ik het gevoel dat alles in elkaar gepropt is om maar zoveel mogelijk aan bod te krijgen.
nou idd, vanuit de fans en zeker de filmmaatschappij, had deze serie nog veel langer door mogen gaan. maar nolan wilde het verhaal vertellen wat hem interesseerde, het verhaal van bruce wayne. wat er gebeurt met een mens om zo drastisch te veranderen en het uiteindelijk weer los te laten.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:46 schreef BDIL het volgende:
[..]
Jammer is dat het een trilogie is geworden... Als je de oude Batman films bekijkt is er genoeg tijd geweest om veel bad guys naar voren te halen in de films. Nu heb ik het gevoel dat alles in elkaar gepropt is om maar zoveel mogelijk aan bod te krijgen.
Death in the Family zou een mooie basis zijn van een film, met Superman er ook bijquote:Op maandag 23 juli 2012 18:49 schreef Breuls het volgende:
[..]
[..]
Er is één Robin vermoord, en die leeft inmiddels weer.
De studio bepaalt of er een deel 4 komt, niet Nolanquote:Op maandag 23 juli 2012 18:52 schreef Daskaar het volgende:
[..]
nou idd, vanuit de fans en zeker de filmmaatschappij, had deze serie nog veel langer door mogen gaan. maar nolan wilde het verhaal vertellen wat hem interesseerde,
Deels. Hij kwam tot leven door een verandering in de realiteit en herstelde door een badje in de pit.quote:
Er zijn veel comics die een mooie basis voor een film zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:57 schreef Stefan het volgende:
[..]
Death in the Family zou een mooie basis zijn van een film, met Superman er ook bij
Ja. En ik denk dat de creatieven die een volgende Batman-film maken bepalen wat de continuïteit wordt: vervolg op Nolan of een eigen verhaal.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
De studio bepaalt of er een deel 4 komt, niet Nolan
maar je snapt waar ik op doelquote:Op maandag 23 juli 2012 18:58 schreef Stefan het volgende:
[..]
De studio bepaalt of er een deel 4 komt, niet Nolan
wat ze ook doen, in mijn ogen kunnen ze niet anders dan falen.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja. En ik denk dat de creatieven die een volgende Batman-film maken bepalen wat de continuïteit wordt: vervolg op Nolan of een eigen verhaal.
Het kan ook zomaar zijn dat er eerst een Justice League film komt en de volgende Batman daar een vervolg op wordt.
Die 12 delige issue waarin mensen worden vermoord tijdens feestdagen en alle Batmanboeven langskomen bvquote:Op maandag 23 juli 2012 18:58 schreef Breuls het volgende:
[
Er zijn veel comics die een mooie basis voor een film zijn.
Waarom, Bond heeft zichzelf ook steeds weer vernieuwd 40 jaar lang. Pas met Graig kun je een beetje van een reboot spreken.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:03 schreef Daskaar het volgende:
[..]
wat ze ook doen, in mijn ogen kunnen ze niet anders dan falen.
iedereen houdt van deze films en dit niveau wordt niet snel evenaard.
ze zullen te snel proberen door te gaan.
Da's The Long Halloween. Elementen daaruit zijn al gebruikt in TDK.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:03 schreef Stefan het volgende:
[..]
Die 12 delige issue waarin mensen worden vermoord tijdens feestdagen en alle Batmanboeven langskomen bv
Die is ook gebruikt voor elementen, namelijk in TDKR. Met name de lange afwezigheid, de ongewenstheid van Batman en het feit dat hij zijn dood in scène zet.quote:Die waarin Batman van pensioen terugkomt en met die gemuteerde freaks vond ik weer helemaal niks
Inderdaad. Vóór Craig was het feitelijk een semi-continuerende verhaallijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waarom, Bond heeft zichzelf ook steeds weer vernieuwd 40 jaar lang. Pas met Graig kun je een beetje van een reboot spreken.
De mensen bij Warner zijn niet dom. Ze hebben net dit achter de rug, willen de Justice League van de grond krijgen en Batman voortzetten, en zien wat grote concurrent Marvel doet. Reken maar dat er veel meetings in Hollywood zijn over DC en Batman.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:03 schreef Daskaar het volgende:
[..]
wat ze ook doen, in mijn ogen kunnen ze niet anders dan falen.
iedereen houdt van deze films en dit niveau wordt niet snel evenaard.
ze zullen te snel proberen door te gaan.
Herkenbaar dit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 17:38 schreef Breuls het volgende:
Ik ben de hele aftiteling blijven zitten, want ik moest 't echt even op me in laten werken.
Heb daarna ook nog een half uur in een koffietent voor me uit zitten staren.
hmm interessant punt.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
Waarom, Bond heeft zichzelf ook steeds weer vernieuwd 40 jaar lang. Pas met Graig kun je een beetje van een reboot spreken.
Ja, waarom niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:34 schreef Daskaar het volgende:
[..]
stel dat er een verhaallijn was in Bond die persoonlijk was en je je bindt aan het karakter en de volgende film, 3 jaar later, een andere acteur Bond speelt en een heel andere kijk op het karakter is, en de film een heel andere stijl heeft, zou je dan geinteresseert zijn?
zou meerendeel van de mensen geinteresseert zijn?
maar das een ander karakterquote:Op maandag 23 juli 2012 19:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, waarom niet.
Bourne Legacy wordt ook Bourne 4 waar Matt Damons Bourne ook nog steeds betaat alleen niet meedoet, het is geen reboot.
dude ik hou van die film!quote:Op maandag 23 juli 2012 19:34 schreef Stefan het volgende:
Gister trouwens Batman Returns gezien, tot nu toe de beste van de 7, heb Rise niet gezien maar vond TDK al een beetje overhyped dus verwacht niet dat Rise beter is dan Returns. Heerlijk dat Gothamsfeertje.
In feite is het verhaal dat de organisaties meerdere bournes heeft bedacht. Dus ze gaan verder, kan zomaar zijn dat Damon weer meedoet in 5quote:
Ga Rise ook wel kijken. Juist omdat ik de spoilers weet kan ik me op de film richten.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:38 schreef Daskaar het volgende:
[..]
dude ik hou van die film!
favo kerstfilm
en ga rises kijken, tis een heel andere film dan tdk
dom door hebberigheid..quote:Op maandag 23 juli 2012 19:15 schreef Breuls het volgende:
[..]
De mensen bij Warner zijn niet dom. Ze hebben net dit achter de rug, willen de Justice League van de grond krijgen en Batman voortzetten, en zien wat grote concurrent Marvel doet. Reken maar dat er veel meetings in Hollywood zijn over DC en Batman.
ja maar t is niet dat hetzelfde karakter weer vanaf nul begint, ze boorduren voort op het idee van treadstone. geen slecht idee.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:38 schreef Stefan het volgende:
[..]
In feite is het verhaal dat de organisaties meerdere bournes heeft bedacht. Dus ze gaan verder, kan zomaar zijn dat Damon weer meedoet in 5
Dat was niet Hulk 2. Dat was een nieuwe film, losstaand van de vorige.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:40 schreef Stefan het volgende:
Ze hebben Hulk 2 goed aangepakt, de origens in 2 minuten.
Dat is echt een meest tenenkrommende dat in de bioscoop kan gebeurenquote:Op maandag 23 juli 2012 19:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vond het wel jammer dat de film afgelopen was.
Ik wilde meer meer en nog eens meer. Trouwens nog geprobeerd om de zaal te laten klappen maar had geen volgers helaas. Had deze film zeker wel verdient voor mij de film van het jaar.
Er zijn gelukkig nog normale mensen.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:44 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vond het wel jammer dat de film afgelopen was.
Ik wilde meer meer en nog eens meer. Trouwens nog geprobeerd om de zaal te laten klappen maar had geen volgers helaas. Had deze film zeker wel verdient voor mij de film van het jaar.
Waarom voor een vliegtuig doen mensen het ook.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dat is echt een meest tenenkrommende dat in de bioscoop kan gebeuren
Ja daar is t ook tenenkrommendquote:Op maandag 23 juli 2012 19:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Waarom voor een vliegtuig doen mensen jet ook.
Welke studio het is boeit de bezoeker niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:47 schreef Breuls het volgende:
Batman Forever wás ook Batman 3, want het was een vervolgfilm. The Incredible Hulk is van een andere studio (Marvel ipv Universal) en de origin die in de credits wordt verteld is anders dan de origin die je in Hulk ziet. Het zijn gewoon twee losse films.
Nee, maar het is wel een signaal dat het geen vervolgfilm is.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:51 schreef Stefan het volgende:
[..]
Welke studio het is boeit de bezoeker niet.
Klopt. Idem voor X-Men: First Class. Wat de X-Men betreft heb je een trilogie en twee losse films, en daartussen zitten continuïteitsverschillen die aanduiden dat je de films niet als "bij elkaar horend" moet zien.quote:Wolverine was ook een spinoff in het bestaande X Men universum maar wordt de origens ook anders verteld, geboren met klauwen, Sabretooth is zn broer, etc
Of het zijn gewoon plotholes
Dat heb ik soms ook ja.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:49 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Waarom voor een vliegtuig doen mensen het ook.
Batman Returns is samen met Batman Begins toch wel mijn favoriete Batmanfilm.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:34 schreef Stefan het volgende:
Gister trouwens Batman Returns gezien, tot nu toe de beste van de 7, heb Rise niet gezien maar vond TDK al een beetje overhyped dus verwacht niet dat Rise beter is dan Returns. Heerlijk dat Gothamsfeertje.
Zouden ze ook klappen voor kassameisjes die hun producten goed hebben gescand?quote:Op maandag 23 juli 2012 19:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat heb ik soms ook ja.Ik vraag me af of zulke mensen ook klappen voor bus- of taxichauffeurs of treinmachinisten.
Daarom uit protest wou ik klappen voor de film omdat deze uniek in zijn soort is.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat heb ik soms ook ja.Ik vraag me af of zulke mensen ook klappen voor bus- of taxichauffeurs of treinmachinisten.
Ook als je na de film nog helemaal in een soort vibe zit?quote:Op maandag 23 juli 2012 22:01 schreef Breuls het volgende:
Bij een film vind ik het alleen begrijpelijk bij een speciale voorstelling, zoals een première of een persscreening. In andere gevallen vind ik het maar raar.
Wel bij leuke komedies. En bij The Avengers was er wel een paar keer applaus, toch?quote:Op maandag 23 juli 2012 22:05 schreef Stefan het volgende:
Een persscreening waar geklapt wordt? Er wordt daar niet eens gelachen bij een komedie
Nou, het was maar heel kort toen men bij TDKR ging klappen, maar ik zat zo in een vibe dat ik juist mee ging doen.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Ook als je na de film nog helemaal in een soort vibe zit?
heb het einde met open mond aangezien. zo mooi vond ik het.
Inderdaad, de sfeer is ook veel duisterder dan bij TDK en TDKR.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
Batman Returns
Die stijl, die sfeer.
Ja, klopt. Hij liep wel goed weg, maar direct na een val kun je nog adrenaline hebben, wellicht.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik dacht dat hij aan het einde nog redelijk goed wegliep. Het kan wel van iets anders zijn, maar niet van de Batman uithangen, want dat was de laatste keer.
Zover ik weet was dat ook niet echt duidelijk. Misschien van de trap gevallen.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom was Waynes been eigenlijk kapot aan het begin van de film? Heb ik iets gemist aan het einde van The Dark Knight?
Nee dat was een fanscreening. Een persscreening is doordeweeks op woensdag met Robbert Blokland enzoquote:Op maandag 23 juli 2012 22:08 schreef Breuls het volgende:
[..]
Wel bij leuke komedies. En bij The Avengers was er wel een paar keer applaus, toch?
Het is comicdark. Het is allemaal kleinschaliger, intiemer.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:14 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Inderdaad, de sfeer is ook veel duisterder dan bij TDK en TDKR.
Oh, nee ik zei niet dat dat een persscreening was. Van The Avengers was ik daarvoor namelijk al bij de persscreening geweest.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:19 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nee dat was een fanscreening. Een persscreening is doordeweeks op woensdag met Robbert Blokland enzo
TDK en TDKR zijn dan ook veel meer actiefilms dan iets anders. Actiefilms waar toevallig Batman in zit.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:14 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het leek mij inderdaad alsof ze hem neer wilden zetten als een oude kreupele man. Zodat het nog moeilijker wordt voor hem om de nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:15 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, klopt. Hij liep wel goed weg, maar direct na een val kun je nog adrenaline hebben, wellicht.
Of; ze hebben gewoon dat been pas later bedacht zonder een reden te fabriceren, gewoon omdat ze het goed vonden om Bruce op een low point te laten beginnen.
In de comic Knightfall, waar het rug-breken uit komt, was Batman enorm uitgeput door een eindeloze stroom 'werk' waardoor hij steeds elke avond de deur uit was, weinig sliep, kneuzingen van allerlei gevechten opliep, et cetera, voordat Bane hem wist te breken. De setup in TDKR leek dit op deze manier weer te geven.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Het leek mij inderdaad alsof ze hem neer wilden zetten als een oude kreupele man. Zodat het nog moeilijker wordt voor hem om de nieuwe uitdagingen het hoofd te bieden.
Heb ik vaker gezegd, TDK had net zo goed Die Hard with a Joker kunnen zijnquote:Op maandag 23 juli 2012 22:21 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
TDK en TDKR zijn dan ook veel meer actiefilms dan iets anders. Actiefilms waar toevallig Batman in zit.
Voor mij is dat precies wat die film zo goed maakt.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb ik vaker gezegd, TDK had net zo goed Die Hard with a Joker kunnen zijn
Klopt ja. Ik had al zoiets gelezen op /co/.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
In de comic Knightfall, waar het rug-breken uit komt, was Batman enorm uitgeput door een eindeloze stroom 'werk' waardoor hij steeds elke avond de deur uit was, weinig sliep, kneuzingen van allerlei gevechten opliep, et cetera, voordat Bane hem wist te breken. De setup in TDKR leek dit op deze manier weer te geven.
Is het niet zo dat Nolan niet zoveel op heeft met de comic? Dat zou een hoop verklaren iig.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb ik vaker gezegd, TDK had net zo goed Die Hard with a Joker kunnen zijn
Voor mij niet, aangezien ik een heel ander beeld van Batman en Gotham City heb.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Voor mij is dat precies wat die film zo goed maakt.
Nee, mij niet, ik zie New York, niet Gothamquote:Op maandag 23 juli 2012 22:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Voor mij is dat precies wat die film zo goed maakt.
ik vind al die films geweldig, maar t wordt niet veel donkerder dan nolans universum.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:14 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
ik denk dat je ze wel serieus neemt als ze de politie in hun macht hebben en alle bruggen hebben opgeblazenquote:Op maandag 23 juli 2012 22:42 schreef Kwamo het volgende:
Wat ik dus niet snapte, was die hele "gijzelactie" van Gotham.
Bane heeft een bom die niemand ziet, gejat uit een supergeheime fusiereactor van Wayne waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Die rijdt hij rond over dat eiland in drie vrachtwagens terwijl 3000 agenten in de metrotunnels opgesloten zitten.
En de Verenigde Staten? "Ja is goed Bane, lekker doen! Hier zijn honderd vrachtwagens per dag aan eten.". Geen onderhandelingen, gewoon meteen een patstelling. Tuurlijk Chris, jij wel
Ja als je zo begintquote:Op maandag 23 juli 2012 22:42 schreef Kwamo het volgende:
Wat ik dus niet snapte, was die hele "gijzelactie" van Gotham.
Bane heeft een bom die niemand ziet, gejat uit een supergeheime fusiereactor van Wayne waar nog nooit iemand van gehoord heeft. Die rijdt hij rond over dat eiland in drie vrachtwagens terwijl 3000 agenten in de metrotunnels opgesloten zitten.
En de Verenigde Staten? "Ja is goed Bane, lekker doen! Hier zijn honderd vrachtwagens per dag aan eten.". Geen onderhandelingen, gewoon meteen een patstelling. Tuurlijk Chris, jij wel
Mja. "Iemand naar of van Gotham en ik blaas de boel op." Is best een stevige positie.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:44 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik denk dat je ze wel serieus neemt als ze de politie in hun macht hebben en alle bruggen hebben opgeblazen
Juist Batman werd in de eerste film (en de tweede een beetje) nog wel neergezet als "dat kan". Daar ging heel deel 1 over, die opbouw daar naartoe. Kijk, dat vliegen ging nergens over en hij is toch wel heel erg sterk, maar verder. Het zou nog wel kunnen. Mits alles zo perfect gaat als in de film. Over kerken heenrijden met zo'n tank gaat hem niet worden maar ontsnappen? Sure.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:45 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ja als je zo begint, een man die zich verkleed als vleermuis die in het rond vliegt is wel realistisch
En ze hadden die Russische wetenschapper waar de CIA ook naar op zoek was.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:44 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik denk dat je ze wel serieus neemt als ze de politie in hun macht hebben en alle bruggen hebben opgeblazen
Dat idee had ik ookquote:Op maandag 23 juli 2012 22:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hmm, in het begin in dat riool linkte ze een keer naar die Killer Croc had ik het idee? Toen zeiden ze dat er wel een grote krokodil moest zijn ofzo daar, of slaat dit nergens op?
Komt daar een nieuwe van dan?quote:Op maandag 23 juli 2012 18:38 schreef Stefan het volgende:
Overigens vraag ik me af of de studio gewoon deel 4 gaat maken of weer een reboot.
Transformers zou ook eerst alleen een trilogie worden.
Zelfde als Mr Fox een keer linkt naar Catwoman in deel 2. En vervolgens komt ze in deel 3 . Maar kan me niet voorstellen dat ze Croc gebruiken in een eventuele deel 4 .quote:
Ja, ik grinnikte toen als enige in de zaal.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hmm, in het begin in dat riool linkte ze een keer naar die Killer Croc had ik het idee? Toen zeiden ze dat er wel een grote krokodil moest zijn ofzo daar, of slaat dit nergens op?
Klopt, die viel iedereen toen ook op. Nolan gaat iig weg als director. Dus het zou kunnen.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Zelfde als Mr Fox een keer linkt naar Catwoman in deel 2. En vervolgens komt ze in deel 3 . Maar kan me niet voorstellen dat ze Croc gebruiken in een eventuele deel 4 .
Wat vind je dan zo donker aan de laatste twee films. Ik zie het eerder als twee vermakelijke actiefilms.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:41 schreef Daskaar het volgende:
[..]
ik vind al die films geweldig, maar t wordt niet veel donkerder dan nolans universum.
ik snap wat je bedoelt, denk ik, maar Returns is duidelijk luchthartiger, meer zwarte komedie, meer gothic en sprookjesachtig. niet zozeer drukkend en dreigend als de nieuwe films.
Hier ook met drie vrienden die ook Arkham Asylum hadden gespeeld.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:10 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ja, ik grinnikte toen als enige in de zaal.
Nee hoor.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:59 schreef Vjenne12345 het volgende:
Ach shit, daar dacht ik helemaal niet aan toen ik dat schreefquote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:49 schreef F_JD het volgende:
[..]
Toonde hij hem niet in het openbaar in het stadion?
Dit. Geweldige film.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 01:25 schreef kurk_droog het volgende:
Deze film is echt verschrikkelijk goed weer. Maakt mijn verwachtingen helemaal waar!
Er zijn tijdens de belegering van Gotham wel meer rijkelui uit hun huizen gesleept en vermoord. Niet zo vreemd als de dood van Wayne pas bekend wordt na de bevrijding.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:16 schreef Netsplitter het volgende:
Wat gebeurd er nu met Wayne Enterprise en waarom zou men nu juist niet gaan denken dat Bruce Batman is omdat ze "toevallig" tegelijkertijd "dood" zijn?
Wayne Enterprise gaat gewoon door, Bruce was nou niet iemand die de boel draaiende hield. En dat het toevallig is dat ze beide dood gewaand worden maakt niet zoveel uit. Blake neemt het stokje over van Bruce. Bruce zelf is begonnen aan een nieuw leven mbv dat USB stickie met identity eraser. Ik vraag me eerder af waar Bruce en Selina hun brood mee verdienenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:16 schreef Netsplitter het volgende:
Wat gebeurd er nu met Wayne Enterprise en waarom zou men nu juist niet gaan denken dat Bruce Batman is omdat ze "toevallig" tegelijkertijd "dood" zijn?
Bruce heeft toch geen clean slate nodig? Hij is begraven.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:19 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wayne Enterprise gaat gewoon door, Bruce was nou niet iemand die de boel draaiende hield. En dat het toevallig is dat ze beide dood gewaand worden maakt niet zoveel uit. Blake neemt het stokje over van Bruce. Bruce zelf is begonnen aan een nieuw leven mbv dat USB stickie met identity eraser. Ik vraag me eerder af waar Bruce en Selina hun brood mee verdienen
meen je dat?quote:Op maandag 23 juli 2012 23:58 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Wat vind je dan zo donker aan de laatste twee films. Ik zie het eerder als twee vermakelijke actiefilms.
Ik had eigenlijk het idee dat clean slate ook een nieuw identiteit gaf maar dat baseer ik eigenlijk op niks. Slechts je naam verwijderen uit alle databases schiet je niet zoveel mee op. Daarnaast vraag ik me af wat de officiële doodverklaring van Bruce was. Nu was het zo van: ja hij is spoorloos dus hij zal wel dood zijn. Lichaam nooit gevonden maar ze doen wel een begrafenis....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:21 schreef Symer het volgende:
[..]
Bruce heeft toch geen clean slate nodig? Hij is begraven.
Waarom moest je dan geloven dat Wayne Manor in Manhattan lag? Volgens mij was Batmans enige 'basis' binnen Manhattan, dat je in de film zag, die ondergrondse ruimte op dat industrieterrein dat in TDK als 'tijdelijke uitvalbasis' werd gebruikt zolang de Manor werd herbouwd.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:21 schreef speknek het volgende:
Vond het wel wat matig dat je in BB zag dat Wayne Manor in een heuvellandschap lag, en we hier moesten geloven dat het binnen Manhatten was.
Volgens mij heb jij juist gelijk. Er was inderdaad een donker shot aan de overkant van de stad waarbij ze Wayne Manor lieten zien (brug stond ook in het shot). Het was wel omringd met bossen maar in Batman Begins heb ik nooit de indruk gehad dat de stad zo dichtbij stond.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:03 schreef speknek het volgende:
Oh je hebt gelijk! Dacht dat die onder Manor lag, maar dat was natuurlijk alleen de batcave.
Jawel, er werd aan Blake of Gordon op een gegeven moment gevraagd of hij nog een 'giant alligator' gezien had in het riool. Duidelijke hint naar Killer Croc.quote:
Ben jij ook zo'n persoon welke een James Bond film gaat zitten analyseren om te kijken wat wel echt kan en wat niet?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:32 schreef MikeyMo het volgende:
Dan nog. Ik neem aan dat iedereen The Rock heeft gezien? Terroristen houden toeristen op Alcatraz gevangen en dreigen San Francisco op te blazen met VX Gas... Een setje commando's is voldoende om dit plan te verijdelen en dat in 36 uur oid.
Bane houdt de stad maanden in gijzeling en 3 commando's is alles wat de VS inzet?
Jemig over appels en peren gesproken. Bane z'n woordvoerder had duidelijk uitgesproken dat met enige bemoeienis van buitenaf de hele stad de lucht in zou gaan. De bom bleef ook de hele dag in beweging en ze hadden niet slechts één truck rijden maar op z'n minst twee.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:32 schreef MikeyMo het volgende:
Dan nog. Ik neem aan dat iedereen The Rock heeft gezien? Terroristen houden toeristen op Alcatraz gevangen en dreigen San Francisco op te blazen met VX Gas... Een setje commando's is voldoende om dit plan te verijdelen en dat in 36 uur oid.
Bane houdt de stad maanden in gijzeling en 3 commando's is alles wat de VS inzet?
Kraakbeen in zijn gewrichten was helemaal weg (versleten door vleermuis spelen) dus dan loop je inderdaad niet zo soepelquote:Op maandag 23 juli 2012 22:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waarom was Waynes been eigenlijk kapot aan het begin van de film? Heb ik iets gemist aan het einde van The Dark Knight?
Nouja niet zomaar een bom natuurlijk, een bom die onmiddellijk de belangrijkste stad ter wereld met de grond gelijk maakt. 10 miljoen doden en de materiele en culturele schade. Ik kan me wel voorstellen dat ze niet een groepje navy seals erop afsturen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:09 schreef Kwamo het volgende:
Het is ook nogal wat om 80+ dagen op je gat te zitten, "want die enge meneer heeft een bom!".
Nee, want suspension of disbelief is in een heleboel films een vereiste. Maar de The Dark Knight Trilogy is mede gelauwerd omdat ze een in realisme gegronde setting hebben. Een stad die maandenlang door een terrorist in een houdgreep wordt gehouden neemt die stretch wel erg behoorlijk. Nolan compenseert dat ook niet door, afgezien van die ene faalpoging, te laten zien hoe de buitenwereld mee omgaat.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n persoon welke een James Bond film gaat zitten analyseren om te kijken wat wel echt kan en wat niet?
omdat dit niet een film is over een stad die gegezijzelt word, dit is slechts een onderdeel van de film, ik snap wat je bedoelt maar het gaat erom dat de stad overgenomen is, niet hoe dat precies in zn werk gaat.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nee, want suspension of disbelief is in een heleboel films een vereiste. Maar de The Dark Knight Trilogy is mede gelauwerd omdat ze een in realisme gegronde setting hebben. Een stad die maandenlang door een terrorist in een houdgreep wordt gehouden neemt die stretch wel erg behoorlijk. Nolan compenseert dat ook niet door, afgezien van die ene faalpoging, te laten zien hoe de buitenwereld mee omgaat.
Klopt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nee, want suspension of disbelief is in een heleboel films een vereiste. Maar de The Dark Knight Trilogy is mede gelauwerd omdat ze een in realisme gegronde setting hebben. Een stad die maandenlang door een terrorist in een houdgreep wordt gehouden neemt die stretch wel erg behoorlijk. Nolan compenseert dat ook niet door, afgezien van die ene faalpoging, te laten zien hoe de buitenwereld mee omgaat.
Culturele schadequote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja niet zomaar een bom natuurlijk, een bom die onmiddellijk de belangrijkste stad ter wereld met de grond gelijk maakt. 10 miljoen doden en de materiele en culturele schade. Ik kan me wel voorstellen dat ze niet een groepje navy seals erop afsturen.
Ik snap je punt wel maar als je al valt over een terroristische houdgreep van een stad waarom zie ik je dan niet klagen over The Bat?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:53 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hij had ze daar bewust gevangen gezet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:05 schreef planethugo het volgende:
vond het wel een beetje matig dat al die agenten maanden onder de grond zitten en Bane ze daar gewoon laat zitten. Kwam iets te makkelijk uit voor het plot
Das logisch, maar het gaat er bij mij ook niet in dat niemand geprobeerd heeft om ze eruit te krijgen via een tunnel ofzo.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:29 schreef Daskaar het volgende:
[..]
hij had ze daar bewust gevangen gezet.
Dat die maandenlang onopgemerkt is gebleven?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:16 schreef Shogo het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel maar als je al valt over een terroristische houdgreep van een stad waarom zie ik je dan niet klagen over The Bat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |