abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 18:08:02 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114022712
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige deel:

Werkzoekend # 46!

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

Misschien een leuk idee om mensen hier toe te voegen die werk zoeken. Dan kunnen we wellicht elkaar een beetje helpen met het vinden van werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bosbeetle op 14-07-2012 13:55:41 ]
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 18:11:40 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114022865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Iedereen die ik het tot nu toe gestuurd heb, heeft het ook daadwerkelijk gelezen. En dan heb ik de niet relevante werkervaring (vorige carriere) nog "greyed out". Dus het is met name de laatste 12 jaar werkervaring en relevante opleidingen.
Mij is geadivseerd om een soortement van 'samenvatting' te maken in de toekomst met mijn bijbaantjes die wat minder relevant zijn, voorbeeld:
- 1990-2000 diverse ICT functies, te weten: Front-end developer - blablablabla
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:06 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

bedoel je dan werk, bijbaantjes of stages. Onder werkervaring heb ik maar mijn stages gedaan want daar heb ik wel wat interessantere bedrijven gehad.
Stages bij overheidskantoren in zelfstandige functies (2 jaar) en ruim anderhalf jaar bij een financieel service kantoor in een enigszins juridische setting :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 18:16:04 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114023048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:11 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mij is geadivseerd om een soortement van 'samenvatting' te maken in de toekomst met mijn bijbaantjes die wat minder relevant zijn, voorbeeld:
- 1990-2000 diverse ICT functies, te weten: Front-end developer - blablablabla

Pagina 1:
Personalia
Profiel
Huidige (laatste) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden.

Pagina 2:
Voorgaande (relevante) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden
Eigen bedrijfje met kort profiel

Pagina 3
3 oudere relevante functies, korter samengevat
2 functies voorgaande carriere alleen bij naam en periode genoemd

Pagina 4
Opleidingen, vaardigheden, cursussen, achievements, etc.

Prima toch?
Nogmaals, na 23 jaar heb je simpelweg meer te vertellen. En functies van 5 jaar of meer welke ook nog eens relevant zijn in je vakgebied vermeld ik gewoon :)

Tot nu toe met succes moet ik zeggen. Meestal word ik wel uitgenodigd voor een gesprek als ik goed gericht solliciteer.
pi_114023146
Ik liet mijn CV van twee kantjes nakijken door m'n zwager. Die was helemaal verbaasd dat ik meer dan één A4tje had. Hij is dan wel Amerikaans en bouwt daardoor zijn cv sowieso wel anders op, maar het gaf toch wel aan dat er in bepaalde sectoren (investment banking in dit geval) geen behoefte is aan 'lange' cv's.

edit: mijn opbouw was als volgt:

pag 1. Personalia, opleidingen en relevante werkervaringen
pag 2. Overige ervaringen (net afgestudeerd, dus aantal projecten en commissies toegevoegd), vaardigheden.

[ Bericht 26% gewijzigd door dakpan90 op 10-07-2012 18:24:09 ]
pi_114023295
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Pagina 1:
Personalia
Profiel
Huidige (laatste) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden.

Pagina 2:
Voorgaande (relevante) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden
Eigen bedrijfje met kort profiel

Pagina 3
3 oudere relevante functies, korter samengevat
2 functies voorgaande carriere alleen bij naam en periode genoemd

Pagina 4
Opleidingen, vaardigheden, cursussen, achievements, etc.

Prima toch?
Nogmaals, na 23 jaar heb je simpelweg meer te vertellen. En functies van 5 jaar of meer welke ook nog eens relevant zijn in je vakgebied vermeld ik gewoon :)

Tot nu toe met succes moet ik zeggen. Meestal word ik wel uitgenodigd voor een gesprek als ik goed gericht solliciteer.
Wat versta je precies onder profiel?
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 18:21:54 #6
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114023310
Pagina 1: personalia, opleidingen en werkervaring (laatste 3)
Pagina 2: stages, extra's en referenties
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 18:24:31 #7
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114023419
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:21 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Wat versta je precies onder profiel?
Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).
pi_114023479
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).
Je elevator pitch als het ware? Kan inderdaad best werken, geloof dat recruiters daar wel vatbaar voor zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 18:32:18 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114023740
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:25 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Je elevator pitch als het ware? Kan inderdaad best werken, geloof dat recruiters daar wel vatbaar voor zijn.
Niet alleen recruiters hoor, ook gewoon de beslissers in bedrijven.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:49:12 #10
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114034582
OK, word voorgesteld bij een organisatie hier in de regio door 'n kleinere uitzendbureau. Het is voor een functie van 32 uur p/w en vanaf 1 september. Bij een andere organisatie 60 km verderop staat nog een kennis/sollicitatiegesprek gepland voor 18 juli, da's voor 36-40 uur p/w.

Met wat mazzel heb ik zeer rap een volgende betrekking te pakken ;)
pi_114038462
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:39 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Ik zou het wel aanraden, zet denk ik meer zoden aan de dijk. Als ze een losse brief binnenkrijgen verdwijnt 'ie heel snel in de prullenbak. Als je al gebeld hebt en je interesses overlegd hebt, hebben zij ook een beeld bij de brief en cv.

Maakt het schrijven van je open sollicitatie denk ik ook vele malen makkelijker, omdat je al wat inzicht kan krijgen in de mogelijkheden en je vaardigheden daar naartoe kan schrijven.
ja idd. Ik doe t ook altijd :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_114046705
Interessant artikel over zogenaamde spookvacatures: http://www.intermediair.n(...)-spookvacatures.html
pi_114052352
Vanmorgen een leuke baan aangeboden gekregen. Wel in Haarlem, dus een aardig afstandje.

Edit: recruiter van het bedrijf had niet gezien dat ik uit Utrecht kom. Werkgever wil mensen uit de omgeving van Haarlem. Het zal godverdomme ook een keer meezitten... Zeikland.

Btw, ik zie op de Adecco website vacatures van 4-5 maanden geleden... Zouden die nou echt nog open staan, of is het opvulling om het aantal vacatures kunstmatig hoog te houden? Wat een baggersite trouwens.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mint_Clansell op 11-07-2012 12:27:50 ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:27:26 #14
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114055614
Wat ik ook jammer vind os dat er geen één grote staatsuitzendbureau is. Van de overheid. Dan loopt de communicatie tussen UWV en vacatures ook makkelijker.

Want nu wordt ik steeds gebeld door uitzendbureau's over dezelfde vacature terwijl ik die daar al heb geaccepteerd bij een ander uitzendbureau.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114055666
Ze moeten dat hele UWV opdoeken.
pi_114056178
Zojuist maar weer een sollicitatie gedaan naar een simpel baantje. Waarom ik een gat van 6 maanden heb...

Bekrompen land. Ik krijg af en toe het idee dat er niks anders op zit dan mezelf op te hangen.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:44:34 #17
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114056327
Wat voor gat is het dan? Werkloos gat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114056641
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:40 schreef Disavowed het volgende:
Zojuist maar weer een sollicitatie gedaan naar een simpel baantje. Waarom ik een gat van 6 maanden heb...

Bekrompen land. Ik krijg af en toe het idee dat er niks anders op zit dan mezelf op te hangen.
Ik ben zojuist door PostNL te slim (of te dom?) bevonden om post rond te brengen.

Ze vroegen aan de telefoon of ik Nederlands kon lezen. Ik heb dat online sollicitatieformulier toch ingevuld?? De tering hee. :{w
pi_114058324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:52 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik ben zojuist door PostNL te slim (of te dom?) bevonden om post rond te brengen.

Ze vroegen aan de telefoon of ik Nederlands kon lezen. Ik heb dat online sollicitatieformulier toch ingevuld?? De tering hee. :{w
Ik ben ook net gebeld door Post NL.

Mij vroegen ze ook gewoon wat standaard vragen, maar wel gewoon normaal. Ze zei tegen mij, ''ja je spreekt gewoon goed Nederlands en lezen zal ook wel goed zijn toch?''.

Dus nu 18 juli even een gesprekje. Het zal wel even wennen zijn om na jaren weer eens post te bezorgen. _O- Maarja het zijn tenminste normale werktijden wat je werkt.
pi_114058647
Oh die pijn en frustratie ken ik helemaal.

Ik heb dan ook nog zo'n vader die is blijven steken in 1970 met zijn arbeidsgedachte. Hij verteld nu dat ik iedere dag langs de uitzendbureau's moet gaan. Wanneer ik hem uitleg dat de ze me dan verwijzen naar hun website kijkt hij mij laf en ongeïnteresseerd aan.

Hij zegt ook vaak dat ik gewoon bedrijven moet binnen stappen en dan moet vragen om hier te komen werken.

Dan zijn er nog zijn verhalen van de tijd dat hij zijn baas de middelvinger kon geven en de straat overstak en daar meteen kon gaan werken. Het grootste probleem is dat de overheid toendertijd hard handig ging hakken in het grijs circuit, de economie van bijverdienste, toen is alles naar de klote gegaan.
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 13:43:34 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114059047
pag 1

personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties

pag 2

Posters
Vaardigheden

:X maar ik ben er nog niet echt tevreden over
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 13:45:33 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114059162
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:') die dingen ben ik dus echt heel slecht in.... Vooral om het cool te laten klinken. Bij mij klinkt het altijd suf. Er zijn mensen die echt de gave hebben om daar zulke complete bullshit neer te zetten dat het je er niks mee kunt maar het ook niet links kunt laten liggen.

quote:
I am interested in life sciences; specifically, I am keen on utilizing the knowledge from the fields of biochemistry, cell, molecular and structural biology for advancing translational research and improving health care. Throughout my education and work experience, I have been part of multidisciplinary groups with a variety of scientific backgrounds and acquired numerous technical skills. I have attained the ability to work individually, as well as, in a team as the primary researcher and collaborator. I am a friendly, hard working, responsible and reliable person with the ability to plan, organize in a time efficient way and insist on demanding circumstances. I am eager to work in a challenging environment that provides mentorship and allows for further scientific, technical and personal development
Ik ken haar dus maar dit omschrijft haar echt voor geen meter, maar het klinkt wel 'geil'.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:22:18 #23
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114060962
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
pag 1

personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties

pag 2

Posters
Vaardigheden

??

Ik heb ook maar twee pagina's hoor...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:23:12 #24
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114060999
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:35 schreef Kholdstrike het volgende:
Oh die pijn en frustratie ken ik helemaal.

Ik heb dan ook nog zo'n vader die is blijven steken in 1970 met zijn arbeidsgedachte. Hij verteld nu dat ik iedere dag langs de uitzendbureau's moet gaan. Wanneer ik hem uitleg dat de ze me dan verwijzen naar hun website kijkt hij mij laf en ongeïnteresseerd aan.

Hij zegt ook vaak dat ik gewoon bedrijven moet binnen stappen en dan moet vragen om hier te komen werken.

Dan zijn er nog zijn verhalen van de tijd dat hij zijn baas de middelvinger kon geven en de straat overstak en daar meteen kon gaan werken. Het grootste probleem is dat de overheid toendertijd hard handig ging hakken in het grijs circuit, de economie van bijverdienste, toen is alles naar de klote gegaan.
Haha herkenbaar. Het laatste alinea doet 't m.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114061331
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
pag 1

personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties

pag 2

Posters
Vaardigheden

Je kunt er eventueel nog je taalbeheersing en computervaardigheden aan toevoegen. Sommige mensen menen dat zelfs hobby's op het cv moeten worden vermeld. Over dat laatste twijfel ik een beetje, zeker als het niet duidelijk is waarom dat jou geschikter maakt voor de vacature waarop je solliciteert.

[ Bericht 0% gewijzigd door lyolyrc op 11-07-2012 14:36:05 (kromme zin) ]
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:31:48 #26
370039 Morera
more more more
pi_114061390
Ik ga verhuizen, voor mijn nieuwe werk *O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:38:35 #27
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114061738
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt er eventueel nog je taalbeheersing en computervaardigheden aan toevoegen. Sommige mensen menen dat zelfs hobby's op het cv moeten worden vermeld. Over dat laatste twijfel ik een beetje, zeker als het niet duidelijk is waarom jou dat geschikter maakt voor de vacature waarop je solliciteert.
Ik heb ook gewoon hobbies vermeld hoor. Heb wel eens keer gehad van "O! Jij sport (voer willekeurige sport) ook. Waar? Oh ja, ik ook! Blablabla"

En sommige werkgevers vinden het ook fijn als je actief bezig bent. Het hoeft niet zozeer met je functie te maken hebben, maar het kan handig en leuk zijn.

Daarnaast voor (zware) fysieke beroepen zal het ongetwijfeld een must zijn...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 14:41:51 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114061917
Damn voor de 2e keer in een week een telefoontje van een bedrijf waar ik een perfecte match mee zou kunnen hebben maar dat ze nog net een maatje te klein zijn.
pi_114062156
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:38 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ik heb ook gewoon hobbies vermeld hoor. Heb wel eens keer gehad van "O! Jij sport (voer willekeurige sport) ook. Waar? Oh ja, ik ook! Blablabla"

En sommige werkgevers vinden het ook fijn als je actief bezig bent. Het hoeft niet zozeer met je functie te maken hebben, maar het kan handig en leuk zijn.

ik heb juist bij sollicitatiegesprekken heel leuke gesprekken over mijn hobby's :Y
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:51:45 #30
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114062377
Werkloze meldt zich ^O^ ;(
Ben al sinds februari werkloos. :')

En ik zoek gewoon simpel werk, want ik heb voor de rest alleen een havodiploma. :')
Kaleidoscopiklimax
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 14:54:23 #31
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114062489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Je kunt er eventueel nog je taalbeheersing en computervaardigheden aan toevoegen. Sommige mensen menen dat zelfs hobby's op het cv moeten worden vermeld. Over dat laatste twijfel ik een beetje, zeker als het niet duidelijk is waarom dat jou geschikter maakt voor de vacature waarop je solliciteert.
Ja computer en taal heb ik bij vaardigheden staan.
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 14:55:54 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114062560
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:38 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ik heb te horen gekregen dat buitenwerkse activiteiten in het bedrijfsleven meer op prijs worden gesteld dan in academia :') (foei je moet geen sociaal leven hebben! ) dus pas ik dat wel aan per sollicitatie niet dat ik er hobbies ofzo op ga zetten, en FOK!mod al helemaal niet.
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:56:24 #33
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114062590
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:51 schreef RadioSlut het volgende:
Werkloze meldt zich ^O^ ;(
Ben al sinds februari werkloos. :')

En ik zoek gewoon simpel werk, want ik heb voor de rest alleen een havodiploma. :')
Tip: als je de mogelijkheid hebt om een opleiding te doen, doe het. Je bent nu nog jong genoeg om er mee te beginnen, over 15 jaar kan het niet meer zo makkelijk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 11 juli 2012 @ 14:57:17 #34
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114062632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Tip: als je de mogelijkheid hebt om een opleiding te doen, doe het. Je bent nu nog jong genoeg om er mee te beginnen, over 15 jaar kan het niet meer zo makkelijk.
Dat ben ik ook van plan :) Ik weet alleen begod niet wat, en mijn focus ligt nu voornamelijk op het zoeken van werk.

Al is het maar om tegen de schenen te schoppen van die mensen die zeggen dat diploma's bullshit zijn en dat je je 'alleen' omhoog moet werken.
Kaleidoscopiklimax
pi_114063589
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:57 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat ben ik ook van plan :) Ik weet alleen begod niet wat, en mijn focus ligt nu voornamelijk op het zoeken van werk.

Al is het maar om tegen de schenen te schoppen van die mensen die zeggen dat diploma's bullshit zijn en dat je je 'alleen' omhoog moet werken.
Ik denk dat er voldoende diploma's zijn van opleidingen met een bullshitniveau. Denk bijvoorbeeld aan het gedoe bij een aantal hogescholen. Maar toch geeft het hebben van een diploma wel een positief signaal af. Je hebt immers doorzettingsvermogen nodig om een opleiding tot een goed einde te brengen.

Het kiezen van een opleiding was voor mij ook erg moeilijk en ik ben uiteindelijk ook verschillende keren van opleiding gewisseld. Wat ik me voor en tijdens mijn studie nog niet realiseerde, is dat het ook belangrijk is hoe je informatie opneemt en verwerkt. Sommige mensen kunnen heel goed uit de voeten met bijna alleen theorie, terwijl andere echt een duidelijke praktische component in de opleiding nodig hebben om dingen goed te doorgronden. Tot die laatste groep behoor ik ook en dan wordt een opleiding waar je wordt doodgegooid met theorie echt een vervelende onderneming worden. Met andere woorden kies een opleiding die je interesse heeft, maar ook aansluit bij hoe jij informatie verwerkt.
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:17:22 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114063642
Ohja trouwens tof idee van swets ik zal mij in de OP editten :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:18:06 #37
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114063689
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:16 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik denk dat er voldoende diploma's zijn van opleidingen met een bullshitniveau. Denk bijvoorbeeld aan het gedoe bij een aantal hogescholen. Maar toch geeft het hebben van een diploma wel een positief signaal af. Je hebt immers doorzettingsvermogen nodig om een opleiding tot een goed einde te brengen.

Het kiezen van een opleiding was voor mij ook erg moeilijk en ik ben uiteindelijk ook verschillende keren van opleiding gewisseld. Wat ik me voor en tijdens mijn studie nog niet realiseerde, is dat het ook belangrijk is hoe je informatie opneemt en verwerkt. Sommige mensen kunnen heel goed uit de voeten met bijna alleen theorie, terwijl andere echt een duidelijke praktische component in de opleiding nodig hebben om dingen goed te doorgronden. Tot die laatste groep behoor ik ook en dan wordt een opleiding waar je wordt doodgegooid met theorie echt een vervelende onderneming worden. Met andere woorden kies een opleiding die je interesse heeft, maar ook aansluit bij hoe jij informatie verwerkt.
Dankje voor de tip!
Mij maakt dat niet uit. Ik kan zó theorie opnemen, maar praktijk is voor mij ook geen probleem.
Kaleidoscopiklimax
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:19:28 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114063749
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:18 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dankje voor de tip!
Mij maakt dat niet uit. Ik kan zó theorie opnemen, maar praktijk is voor mij ook geen probleem.
Heb je wel al een insteek? kwa richting?
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:21:10 #39
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114063833
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heb je wel al een insteek? kwa richting?
Iets met creativiteit. Al is dat maar de vraag of je daar iets aan hebt. Bij kunstacademies vraag ik me af of ik daarmee verder kom en of ik daarmee serieu word genomen (met verschillende studies), maar iets als communiatie en mediadeisgn (oid) vind ik dan weer niks, want dat doen al zoveel mensen. Dan heb je over een paar jaar een flink overschot.
Kaleidoscopiklimax
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:24:39 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114063976
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:21 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Iets met creativiteit. Al is dat maar de vraag of je daar iets aan hebt. Bij kunstacademies vraag ik me af of ik daarmee verder kom en of ik daarmee serieu word genomen (met verschillende studies), maar iets als communiatie en mediadeisgn (oid) vind ik dan weer niks, want dat doen al zoveel mensen. Dan heb je over een paar jaar een flink overschot.
Vind je het niets vanwege het overschot? Of lijkt de studie je niets. Je moet uitgaan van je eigen kracht je kunt wel een studie gaan doen waar veel werk in is maar als je er niets aan vind dan heb je er ook niets aan. Hetzelfde natuurlijk voor die kunstacademie als je op de kunstacademie iets meer de design kant kiest kun je heel goed in dezelfde soort baantjes als als zo'n communicatie studie terecht komen alleen met een andere insteek. Trouwens hebben alle vrienden die ik ken die kunstacademie hebben gedaan (een stuk of 9) allemaal een baan bij een ontwerp studio of zelf een ontwerp studio dus zo kansloos is een kunstacademie niet!
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:26:51 #41
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114064077
Ik wil ooit nog een eigen bedrijf beginnen maar dat is echt hard werken. Ene kant ook erg leuk als je ervan kunt gaan leven.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:29:00 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114064170
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil ooit nog een eigen bedrijf beginnen maar dat is echt hard werken. Ene kant ook erg leuk als je ervan kunt gaan leven.
Tja je moet het maar willen al die administratieve rompslop etc. Ik wil gewoon werken, beetje mijn eigen onderzoek puzzelen... maarja dat kan niet want dan ook moet je administratieve rompslomp etc. gaan bijhouden en lobbyen en beurzen binnenhalen... -O- het wordt er allemaal niet leuker op -O-
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:30:46 #43
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114064266
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vind je het niets vanwege het overschot? Of lijkt de studie je niets. Je moet uitgaan van je eigen kracht je kunt wel een studie gaan doen waar veel werk in is maar als je er niets aan vind dan heb je er ook niets aan. Hetzelfde natuurlijk voor die kunstacademie als je op de kunstacademie iets meer de design kant kiest kun je heel goed in dezelfde soort baantjes als als zo'n communicatie studie terecht komen alleen met een andere insteek. Trouwens hebben alle vrienden die ik ken die kunstacademie hebben gedaan (een stuk of 9) allemaal een baan bij een ontwerp studio of zelf een ontwerp studio dus zo kansloos is een kunstacademie niet!
Dat valt dan weer mee wat je zegt ;)
Het is eigenlijk een combinatie van beide. Ik vind de studie niet echt iets, en het idee dat er veel te veel mensen die studie gaan/willen (/)doen staat me gewoon niet aan. Niet dat ik hipster over wil komen maar het moet wel een beetje baankansen hebben :P
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:34:09 #44
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114064476
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja je moet het maar willen al die administratieve rompslop etc. Ik wil gewoon werken, beetje mijn eigen onderzoek puzzelen... maarja dat kan niet want dan ook moet je administratieve rompslomp etc. gaan bijhouden en lobbyen en beurzen binnenhalen... -O- het wordt er allemaal niet leuker op -O-
Dat is wel zo. Lastig ;). Vooral de eerste jaren :{.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:35:12 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114064520
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:30 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat valt dan weer mee wat je zegt ;)
Het is eigenlijk een combinatie van beide. Ik vind de studie niet echt iets, en het idee dat er veel te veel mensen die studie gaan/willen (/)doen staat me gewoon niet aan. Niet dat ik hipster over wil komen maar het moet wel een beetje baankansen hebben :P
Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaft :D en toch namen ze nog nieuwe leerlingen aan :D )
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:35:50 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114064552
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:34 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Dat is wel zo. Lastig ;). Vooral de eerste jaren :{.
Ik denk dat dat soort dingen alleen maar lastiger worden over tijd.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:36:10 #47
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114064564
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaft :D en toch namen ze nog nieuwe leerlingen aan :D )
Dafuq. :')
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:36:52 #48
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114064603
Geniet gewoon van je uitkering, werken kan je ook in de winter :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:37:46 #49
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114064642
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik heb geen recht meer op een uitkering. ;(
Kaleidoscopiklimax
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:37:50 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114064647
quote:
Uitkering, was het maar zo'n feest....
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:39:17 #51
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114064718
Damn.... geen uitkering -O-

Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet :|W :'(
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:39:54 #52
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_114064757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet :|W :'(
Trol.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:40:36 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114064796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Trol.
Dit ja :D Wat ik me trouwens al jaren afvraag, een complexe conjugatie waarvan?
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:40:53 #54
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114064818
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef Tinkepink het volgende:

Trol.
Ik heb eer van mijn werk :P
pi_114064830
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als het ministerie blijft betalen en de studenten zijn zo gek om zich aan te melden. Waarom zou je dan stoppen? :P :')

En nu ga ik eindelijk maar eens even achter mijn sollicitatie aanbellen. Zou reactie krijgen, maar kreeg die natuurlijk niet. :{
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:41:24 #56
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114064843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

Was het maar zo makkelijk. :')
Voor mij zou de zomer beginnen als er weer eens wat salaris op mijn rekening wordt gestort. ^O^
En dat zegt een werkschuw iemand.
Kaleidoscopiklimax
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:42:30 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114064899
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb eer van mijn werk :P
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.

Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:46:42 #58
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114065140
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.

Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaien :|W
Kaleidoscopiklimax
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 15:48:24 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114065232
Maar wat is er moeilijk aan solliciteren dan? Je gaat er gewoon naar toe en geeft zo goed mogelijk antwoord op de vragen. Probeer je niet voor te bereiden want dan stellen ze toch een vraag die je niet voorbereid hebt.

Je weet toch wat je kan? Wees eerlijk. Durf ook gewoon ontkennend te antwoorden. En laat je niet teveel meeslepen in sollicitatie bullshit door dingen te roepen als "Ik werk te hard, kan noooit nee zeggen" op de vraag "wat zijn je minpunten".
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:49:31 #60
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114065281
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:

Ooh ik ben niet zo moeilijk hoor... het probleem is gewoon dat er te weinig banen zijn in Nederland om iedereen aan het werk te houden. Veel jobs die we bedenken zijn er alleen maar opgericht om mensen bezig te houden i.p.v. ze nuttig werk te laten verzetten.
Ook is er een mismatch tussen vraag en aanbod kwa opleiding, kennis en ervaring. Ik werk zelf in de techniek en heb nog nooit lang zonder werk gezeten, de meeste tijd ging hem meestal zitten in het overdenken welke job ik zou kiezen. Helaas is het tegenwoordig wat minder makkelijk, leuke banen beginnen behoorlijk schaars te worden.

quote:
Ik heb ook een hekel aan sollicitatiegesprekken, meestal als ik het 'te serieus' vind worden m.a.w. ze stellen zich te afstandelijk op, geef ik zelf al aan dat het niet is wat ik zoek. Niet alleen ik solliciteer maar het bedrijf ook ;)
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:52:45 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114065482
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar wat is er moeilijk aan solliciteren dan? Je gaat er gewoon naar toe en geeft zo goed mogelijk antwoord op de vragen. Probeer je niet voor te bereiden want dan stellen ze toch een vraag die je niet voorbereid hebt.

Je weet toch wat je kan? Wees eerlijk. Durf ook gewoon ontkennend te antwoorden. En laat je niet teveel meeslepen in sollicitatie bullshit door dingen te roepen als "Ik werk te hard, kan noooit nee zeggen" op de vraag "wat zijn je minpunten".
Het moeilijke aan solliciteren is posities vinden en uitgenodigd worden. Het afgelopen half jaar heb ik 1 postdoc positie gezien in de cellbiologie die me ook nog niet heel veel aan leek. Dan is het ook nog eens zo dat het geen posities zijn waarvoor je normaliter wacht op een vacature maar met een onderzoeksvoorstel naar een groep toestapt. En als je dat op het moment in nederland doet krijg je 2 reacties "ahhh wat zielig je zoekt een baan in nederland, wil je geen carierre" en "oh we zouden je best willen aannemen, maar er is op het moment geen geld, neem later nog eens contact op misschien is er dan wel geld"....

Overal waar ik om me heen kijk zijn onderzoeksgroepen van gemiddeld een man of 20 geslonken naar minder dan 10 man. M.a.w er zijn meer wetenschappers dan dat er geld is.

Dat is er moeilijk aan solliciteren.

En daarbij weet ik niet echt wat ik 'wil'
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:52:52 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114065487
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:46 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaien :|W
Nouja hoeveel sollicitaties verstuur je per week?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 15:54:24 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114065565
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het moeilijke aan solliciteren is posities vinden en uitgenodigd worden. Het afgelopen half jaar heb ik 1 postdoc positie gezien in de cellbiologie die me ook nog niet heel veel aan leek. Dan is het ook nog eens zo dat het geen posities zijn waarvoor je normaliter wacht op een vacature maar met een onderzoeksvoorstel naar een groep toestapt. En als je dat op het moment in nederland doet krijg je 2 reacties "ahhh wat zielig je zoekt een baan in nederland, wil je geen carierre" en "oh we zouden je best willen aannemen, maar er is op het moment geen geld, neem later nog eens contact op misschien is er dan wel geld"....

Overal waar ik om me heen kijk zijn onderzoeksgroepen van gemiddeld een man of 20 geslonken naar minder dan 10 man. M.a.w er zijn meer wetenschappers dan dat er geld is.

Dat is er moeilijk aan solliciteren.

En daarbij weet ik niet echt wat ik 'wil'
Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos is :)
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:57:08 #64
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114065711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos is :)
ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:57:21 #65
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114065723
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad, het aanbod van werk sluit meestal niet aan op je verwachtingen. Op een gegeven moment moet je dan toch gaan kijken wat je realistische opties zijn, soms helpt het om 'out of the box' te denken.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:58:43 #66
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114065790
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja hoeveel sollicitaties verstuur je per week?
Dat ligt er maar net aan hoeveel zin ik erin had. Laatste tijd heb ik niet gesolliciteerd vanwege demotivatie, ik had er echt geen zin meer in. Dus dat haalt het gemiddelde wel omlaag ;) Ik heb er vandaag in ieder geval 6 verstuurd.
Kaleidoscopiklimax
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 15:58:45 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114065793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Inderdaad, het aanbod van werk sluit meestal niet aan op je verwachtingen. Op een gegeven moment moet je dan toch gaan kijken wat je realistische opties zijn, soms helpt het om 'out of the box' te denken.
tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:59:08 #68
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114065802
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.
Heb je geen kwaliteiten die in een laboratorium van pas komen? Is een job in een medisch of chemisch laboratorium dan niet wat? Voedselindustrie?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 16:00:03 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114065852
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat snap ik. Bij mij is de zorg nog dat ik momenteel de enige met inkomen ben en 5 monden moet voeden, dus geloof me, I feel the pressure!
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:00:21 #70
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114065870
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.
Haha... bekend fenomeen, ik zie regelmatig vacatures waarbij men zoveel kennis en ervaring gevraagd word dat je als werkgever feitelijk vraagt om het winnende staatslot.

Gewoon reageren, meestal word de soep veel minder heet gegeten...
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 16:02:20 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114065965
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:59 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Heb je geen kwaliteiten die in een laboratorium van pas komen? Is een job in een medisch of chemisch laboratorium dan niet wat? Voedselindustrie?
Als je mij in een laboratorium zet dan kan ik wel aan het werk ja. Maar het is nou eenmaal zo dat ze ook mensen zoeken met een specifieke achtergrond. In de theorie zou het best leuk zijn om neurologisch onderzoek te gaan doen bijvoorbeeld maar daar zitten ze niet te wachten op een celbioloog die in nederland blijft.

Het is in de academia echt heel lullig gesteld maar in nederland blijven staat echt gelijk aan niet gemotiveerd zijn. Mijn huidige baas zei letterlijk "maar jij ambieert ook geen wetenschappelijke carriere want dan zat je hier niet" en zo ziet niet alleen hij het.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 16:05:01 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114066113
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als je mij in een laboratorium zet dan kan ik wel aan het werk ja. Maar het is nou eenmaal zo dat ze ook mensen zoeken met een specifieke achtergrond. In de theorie zou het best leuk zijn om neurologisch onderzoek te gaan doen bijvoorbeeld maar daar zitten ze niet te wachten op een celbioloog die in nederland blijft.

Het is in de academia echt heel lullig gesteld maar in nederland blijven staat echt gelijk aan niet gemotiveerd zijn. Mijn huidige baas zei letterlijk "maar jij ambieert ook geen wetenschappelijke carriere want dan zat je hier niet" en zo ziet niet alleen hij het.
Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar ze hebben "jouw soort" ook niet nodig in ziekenhuislaboratoria?
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 16:10:53 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114066428
quote:
5s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar ze hebben "jouw soort" ook niet nodig in ziekenhuislaboratoria?
nope :D Het is zo dat ik eigenlijk mijn eigen project moet bedenken en daar mee moet gaan leuren en het liefst er zelf geld voor schrijven... :@ maar ik vind dat nogal een lastige stap ik heb geen idee wat ik zou willen onderzoeken, en dan moet ik dus een prof zoeken die mij wil ondersteunen met het schrijven van zo'n project... het wordt mij allemaal een beetje te 'echt' brrr

maarja ik ben ook een zeikstraal eerste klas wat dit soort onderwerpen betreft, bedrijfsleven is ook een optie maar ik weet nog niet of ik klaar ben om de hoeveelheid vrijheid die ik nu heb in te leveren.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:16:07 #74
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114066705
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan hoeveel zin ik erin had. Laatste tijd heb ik niet gesolliciteerd vanwege demotivatie, ik had er echt geen zin meer in. Dus dat haalt het gemiddelde wel omlaag ;) Ik heb er vandaag in ieder geval 6 verstuurd.
Als je gedemotiveerd bent en daarom niet sollicteert is dat natuurlijk wel een reden voor je vriend om je onder je reet te schoppen hè ;). Maar 6 solli's ineens is idd goed, hou vol zou ik zeggen!
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:16:49 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114066742
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Functieomschrijving mag je negeren. Vaak is het de 'ideale kandidaat' maar jij hebt vast overkwalificatie voor bepaalde zaken en onderkwalificatie voor andere zaken. Zo gaat dat bij iedereen.
Een gedicht over Maanvis
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 16:25:57 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114067233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Functieomschrijving mag je negeren. Vaak is het de 'ideale kandidaat' maar jij hebt vast overkwalificatie voor bepaalde zaken en onderkwalificatie voor andere zaken. Zo gaat dat bij iedereen.
Dat moet ik dan maar doen, maar enthousiast worden voor banen is ook een stuk lastiger met dat soort blabla functie omschrijvingen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:26:34 #77
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114067270
quote:

[..]

Ik ben wel eens aangenomen terwijl ik maar aan 1 van de 10 gestelde criteria voldeed, ook wel eens afgewezen terwijl ik aan 9 van de 10 gestelde criteria voldeed. Het ligt er maar net aan welke criteria echt kritisch zijn.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:27:24 #78
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114067317
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat moet ik dan maar doen, maar enthousiast worden voor banen is ook een stuk lastiger met dat soort blabla functie omschrijvingen.
Zegt vaak ook niet alles! Toen ik de beschrijving van mijn huidige werk las dacht ik "o rly :D" maar ik zit hier prima :Y En af en toe schrijf ik ook nieuwe vacatureteksten :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:28:14 #79
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114067362
quote:

[..]

Als je gedemotiveerd bent en daarom niet sollicteert is dat natuurlijk wel een reden voor je vriend om je onder je reet te schoppen hè ;). Maar 6 solli's ineens is idd goed, hou vol zou ik zeggen!
Het is meer de manier waarop hij het zegt ;)

't is natuurlijk zijn goed recht om te zeggen dat ik weer moet solliciteren, maar hij doet alsof je totaal geen moeite ervoor hoeft te doen. Ik ben niet voor niets 6 maanden werkloos! Hij snapt waarschijnlijk ook niet eens waarom ik gedemotiveerd ben.
Kaleidoscopiklimax
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:28:45 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114067382
wow 6 maanden werkloos en dan niet eens solliciteren! krijg je zeker geen uitkering ofzo?
zeg eens eerlijk hoeveel solli's je tot nu toe hebt gedaan?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:32:55 #81
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114067629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:28 schreef Maanvis het volgende:
wow 6 maanden werkloos en dan niet eens solliciteren! krijg je zeker geen uitkering ofzo?
zeg eens eerlijk hoeveel solli's je tot nu toe hebt gedaan?
He?
Je begrijpt me verkeerd ;) Ik heb 3 maanden een uitkering gehad en nog 1 maand tussendoor gewerkt.
Ik weet niet eens hoeveel sollicitaties ik heb gedaan. Sowieso het minimum van 1 keer per week zoals het UWV voorschrijft, en dan meestal 2 per week er extra op, het lag er maar net aan hoeveel geschikte vacatures ik vond.

En een paar weken gedemotiveerd geweest, maar dat moet echt afgelopen zijn nu. :)
Kaleidoscopiklimax
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 16:40:28 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114068050
:X vind ik toch zomaar een leuke vacature, * Bosbeetle klimt in de pen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:50:24 #83
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114068542
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Go *O* *O* *O*
  woensdag 11 juli 2012 @ 16:53:14 #84
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114068688
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2012 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Veel succes! *O*
Kaleidoscopiklimax
pi_114070599
Hier ook een werkzoekende. Ben onlangs afgestudeerd als HBO jurist en ben derhalve op zoek naar een baan. Wat een ramp zeg! Al anderhalf jaar ben ik me helemaal suf aan het solliciteren en het levert vooralsnog niets op. Verstuur gemiddeld 2 tot 3 sollicitaties in de week. Soms meer soms minder navenant het aantal geschikte vacatures dat ik tegen kom. Wat out of teh box denken betreft heb ik ook al we aangedacht, maar ook hier niks zinnigs kunnen vinden omdat ik bijvoorbeeld voor een baantje als orderpicker (niks mis mee overigens) niet ruim anderhalf uur wil reizen.
pi_114070886
Vandaag aangenomen *O*
Niet echt het vak waar ik voor geleerd heb maar de werkzaamheden interesseren mij zeer :)
Ik krijg er over een half jaar een opleiding bij en er zijn zeer veel doorgroei mogelijkheden.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:38:23 #87
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114070908
Zie schoonmaakwerk 0-25 uur per week. Wel oproep en vast. Salaris conform CAO.

Zou dat wat zijn?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114071197
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Zie schoonmaakwerk 0-25 uur per week. Wel oproep en vast. Salaris conform CAO.

Zou dat wat zijn?
Waarom niet? Altijd handig om wat geld binnen te krijgen toch?

Ik zit nu zelf ook in de schoonmaak (thuiszorg). Saai werk maar het betaald de huur terwijl ik verder zoek.
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:46:37 #89
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114071227
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:30 schreef Sjieraf het volgende:
Hier ook een werkzoekende. Ben onlangs afgestudeerd als HBO jurist en ben derhalve op zoek naar een baan. Wat een ramp zeg! Al anderhalf jaar ben ik me helemaal suf aan het solliciteren en het levert vooralsnog niets op. Verstuur gemiddeld 2 tot 3 sollicitaties in de week. Soms meer soms minder navenant het aantal geschikte vacatures dat ik tegen kom. Wat out of teh box denken betreft heb ik ook al we aangedacht, maar ook hier niks zinnigs kunnen vinden omdat ik bijvoorbeeld voor een baantje als orderpicker (niks mis mee overigens) niet ruim anderhalf uur wil reizen.
In de juridische wereld is bijna geen werk. Ik ken er 3 die in die richting afgestudeerd zijn en allen zijn ze al meer dan een half jaar op zoek.
Een gedicht over Maanvis
pi_114071353
@maanvis ik ken er ook meerderen die in hetzelfde schuitje zitten. Schrale troost maar het is nu eenmaal niet anders.
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:50:49 #91
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114071422
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Waarom niet? Altijd handig om wat geld binnen te krijgen toch?

Ik zit nu zelf ook in de schoonmaak (thuiszorg). Saai werk maar het betaald de huur terwijl ik verder zoek.
Voor hoeveel uur p week? 25 is niet veel.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114071582
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:50 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Voor hoeveel uur p week? 25 is niet veel.
officieel heb ik nu een 8-14 uren contract. Ik werk meestal 20 uur. En da's behoorlijk veel hoor, hard aanpoten en zwaar werk.

Volgens onze CAO mag je maximaal 24 uur per week werken (wellicht is dat tegenwoordig 25, magoed ook andere CAO).
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:56:09 #93
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114071661
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

officieel heb ik nu een 8-14 uren contract. Ik werk meestal 20 uur. En da's behoorlijk veel hoor, hard aanpoten en zwaar werk.

Volgens onze CAO mag je maximaal 24 uur per week werken (wellicht is dat tegenwoordig 25, magoed ook andere CAO).
Ok :). Thanks.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:32:19 #94
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114073434
quote:
Ik kan niet echt genieten van een uitkering. Temeer omdat je er financieel dan hard op achteruit gaat. Sowieso werk ik liever voor mijn geld dan dat ik het krijg, de loterij winnen is daarop wel een uitzondering trouwens.
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:33:27 #95
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114073485
quote:
15s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:46 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat was 10 jaar geleden wel zo ja. Toen had ik ook gelijk bingo als ik solliciteerde.
pi_114074381
Mijn vrouw, nu net uit de zwangerschapsverlof, zoekt ook werk.
Alleen ze solliciteert niet voor ieder klote baantje (lees schoonmaker/etcetera), scheelt misschien dat we hier landelijk wonen, tussen de dorpjes in.
Als je dan solliciteert en een beetje goede indruk achter laat, komt dat wel goed.

Alleen ik werk dus 40-50 uur per week, is het dan verstandig als zij een tijdelijke ww neemt oid, of hoe doen de meeste dat?
Ze wil zo'n 20 uur p/w gaan werken, ivm de kleine.
  Moderator woensdag 11 juli 2012 @ 19:32:38 #97
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114076090
Heeft ze WW recht? Dan moet ze dat toch eens aanvragen :)
Ligt aan de periode voordat ze met zwangerschapsverlof ging.
pi_114076109
Toch bericht gekregen vandaag van mijn eerste sollicitatie: afgewezen. -O-

Op naar de volgende dan maar! Als technicus moet er toch wel wat te vinden zijn.
pi_114079810
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:30 schreef Sjieraf het volgende:
Ik vind 2 a 3 sollicitaties per week nou niet echt veel hoor. Vooral niet als je al anderhalf jaar op zoek bent. Je kunt er makkelijk 3 per dag doen, vooral als je wat breder zoekt. (aangenomen of uitgenodigd worden is wat anders, maar goed.)
pi_114081083
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik vind 2 a 3 sollicitaties per week nou niet echt veel hoor. Vooral niet als je al anderhalf jaar op zoek bent. Je kunt er makkelijk 3 per dag doen, vooral als je wat breder zoekt. (aangenomen of uitgenodigd worden is wat anders, maar goed.)
Idd mager.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:16:45 #101
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114081280
nouja, wat ik zelf merk, de ene week kun je er wel 2 per dag uitgooien,m de andere week is er gewoon echt niks voor je wat je aanspreekt, wat je kan, zou kunnen, willen etc.
daar loop ik ook regelmatig tegen aan
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 21:27:07 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114081799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

2 a 3 per dag :')
Dan solliciteer je gewoon op elke functie waar "MBO" bijstaat ofzo. Er zijn in geen enkel vakgebied 3 vacatures PER DAG beschikbaar.
pi_114083956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

2 a 3 per dag :')
Dan solliciteer je gewoon op elke functie waar "MBO" bijstaat ofzo. Er zijn in geen enkel vakgebied 3 vacatures PER DAG beschikbaar.
Tot nu toe heb ik, in de vijf weken dat ik bezig ben, altijd voldoende vacatures weten te vinden in mijn vakgebied (administratie). Een kwestie van alle vacaturesites langsgaan en bedrijven checken.

Ik begrijp ook niet dat je na anderhalf jaar werkloos zijn nog steeds alleen juristenbaantjes zoekt. Tegen die tijd zou ik al lang mijn standaard hebben verlaagd. Maar goed, ik ben nooit anderhalf jaar werkloos geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 22:10:07 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114084106
Volgens mij ben je dan echt met hagel op een mug aan het schieten. Zonde van je tijd en energie. En goed, in administratie vind je al sneller wat dan bv R&D manager, daar vind je er geen 3 per dag van.
pi_114084158
Je moet wat als je geen WW krijgt. Leuk is anders, maar zo blijf je tenminste ook een beetje bezig en liever een wat mindere baan dan van ¤900,- per maand rond te moeten komen en een UWV dat in je oor staat te schreeuwen dat elk werk passend is, ongeacht het loon dat je verdient.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:12:21 #106
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114084226
quote:
19s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:37 schreef Guidetti het volgende:
Vandaag aangenomen *O*
Niet echt het vak waar ik voor geleerd heb maar de werkzaamheden interesseren mij zeer :)
Ik krijg er over een half jaar een opleiding bij en er zijn zeer veel doorgroei mogelijkheden.
Feliciteerd *O* *O* *O*
pi_114084495
Poeh dat verhaal over vaders ken ik maar al te goed. Nu is mij vader sowieso al koppig maar het is echt bizar om te horen hoe het wel moet terwijl zijn laatste sollicitatie 20 jaar geleden was!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 22:20:06 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114084676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef das_phantom het volgende:
Poeh dat verhaal over vaders ken ik maar al te goed. Nu is mij vader sowieso al koppig maar het is echt bizar om te horen hoe het wel moet terwijl zijn laatste sollicitatie 20 jaar geleden was!
Nu ben ik al 42 dus waarschijnlijk niet zo gek veel jonger dan de categorie vaders waar hier over gesproken wordt. Maar stel je dan mijn 69 jarige moeder eens voor. Hoe je met conflicten op je werk om moet gaan enzo...

"Eh Ma... het is geen 1965 meer waar Nederland nog steeds in de wederopbouw zit en de bomen tot de hemel groeien"
pi_114084727
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef das_phantom het volgende:
Iedereen redeneert vanuit zijn eigen perspectief en ervaringen, dat is het probleem.
pi_114085002
Mensen die een baan hebben kijken niet verder dan hun neus lang is. Die weten niet hoe het is om afgewezen te worden op grond van leeftijd, geslacht, werkervaring, opleiding of nationaliteit en hoe diplomageil en mierenneukerig de Nederlandse werkgever vandaag de dag is bij het werven van nieuw personeel.
pi_114086296
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat voor gat is het dan? Werkloos gat?
Ongeveer. Tussentijds een paar maanden uit de running geweest vanwege een operatie.

Kennelijk is dat al teveel. Een opsteker kwam vanmiddag, toen ik benaderd werd door een W&S-bureau voor 'een vacature'. Nog geen idee wat het inhoud, morgen terugbellen :).

Maar het vreet wel aan je als bot wordt gezegd dat je op jonge leeftijd al bent afgeschreven. De tering zeg :{.
pi_114089504
Hetzelfde verhaal vanmiddag al in een ander topic gepost, maar moet het toch even van me afschrijven hoor.

Vanmiddag eindelijk weer eens gebeld door een uitzendbureau. Ditmaal voor een assessment voor een callcenter functie voor een klantenservice van een grote boerenleenbank.

Bleek ik wel over voldoende competenties te beschikken maar ben ik afgewezen omdat ik te integer en te klantgericht zou denken. :')

Niet commercieel genoeg dus. :(

Schijnbaar zijn waarden als integriteit en klantgerichtheid zaken die je tegenwoordig in de weg zitten in deze kapitalistische samenleving, en wordt daar niet meer om gevraagd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114090451
Ik kreeg vandaag dit in mijn mailbox:

Goedemiddag Ferry,

Op Uitzendbureau.nl was ik op zoek naar koks en ik kwam jouw cv tegen. Mijn naam is C B en sinds april ben ik mijn eigen uitzendbureau gestart, Qjobs Aquamarijn. Ik heb op dit moment een hele leuke vacature als (hulp)kok in het buitenland, Mallorca! Ik heb geen idee of je hiervoor openstaat, maar ik dacht ik stuur je toch even een bericht.

In het plaatsje Cala d’Or op Mallorca zijn vijf restaurants die in beheer zijn van een Nederlandse organisatie. Zij zijn op zoek naar koks en hulpkoks voor de zomerperiode, tot en met oktober 2012. Een kamer met kost en inwoning wordt voor je geregeld. Graag hoor ik van je of je hier eventueel interesse in hebt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet wat ik hier van moet denken :{

[ Bericht 0% gewijzigd door FerryNL op 12-07-2012 00:23:07 ]
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:20:59 #114
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114090987
Lekker het onbekende in! Niet doen dus :').

Naam zou ik wel even maskeren.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114091106
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:20 schreef CantFazeMe het volgende:
Lekker het onbekende in! Niet doen dus :').

Naam zou ik wel even maskeren.
Zoiets had ik ook meteen ja. :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:29:43 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114091366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die een baan hebben kijken niet verder dan hun neus lang is. Die weten niet hoe het is om afgewezen te worden op grond van leeftijd, geslacht, werkervaring, opleiding of nationaliteit en hoe diplomageil en mierenneukerig de Nederlandse werkgever vandaag de dag is bij het werven van nieuw personeel.
wat een onzin, alsof iedereen met een baan nog nooit werkloos is geweest. geen wonder dat je met zulke negatieve gedachten al zo lang werk zoekt.
Een gedicht over Maanvis
pi_114092165
Een maand is lang?
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:11:34 #118
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114098683
Het is vies lastig om een sollicitatiebrief te schrijven voor werk buiten je vakgebied.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114098707
Mint_Clansell: voor je werk hebt ben je ooit vaak toch begonnen als werkzoekende. En genoeg mensen die op straat zijn gezet door de crisis en ook weer moesten zoeken. Beetje generaliserend. Ik denk wel dat veel mensen niet genoeg beseffen hoe blij ze mogen zijn dat ze een baan hebben.
pi_114098847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:08 schreef FerryNL het volgende:
Ik kreeg vandaag dit in mijn mailbox:

Goedemiddag Ferry,

Op Uitzendbureau.nl was ik op zoek naar koks en ik kwam jouw cv tegen. Mijn naam is C B en sinds april ben ik mijn eigen uitzendbureau gestart, Qjobs Aquamarijn. Ik heb op dit moment een hele leuke vacature als (hulp)kok in het buitenland, Mallorca! Ik heb geen idee of je hiervoor openstaat, maar ik dacht ik stuur je toch even een bericht.

In het plaatsje Cala d’Or op Mallorca zijn vijf restaurants die in beheer zijn van een Nederlandse organisatie. Zij zijn op zoek naar koks en hulpkoks voor de zomerperiode, tot en met oktober 2012. Een kamer met kost en inwoning wordt voor je geregeld. Graag hoor ik van je of je hier eventueel interesse in hebt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet wat ik hier van moet denken :{
Niet al te betrouwbaar, maar er zijn wel enkele organisaties die dit doen. Heel vaak met campings in Frankrijk bijv. :P
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:31:19 #121
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_114099223
Een baantje in spanje lijkt me niet verkeerd!
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_114099360
Zonet via drie verschillende uitzendbureaus gerageerd op (volgens mij) dezelfde functie.
En heb het werk al eerder gedaan.
Ben benieuwd of ik van een een reactie terugkrijg.
pi_114099791
Nou, wat meer info in kunnen winnen.

Project van een half jaar buiten mijn vakgebied, maar waar ik wel enige ervaring in heb. Het loon valt wat tegen. Zou direct kunnen beginnen. Maar goed, toch weer een half jaar onder de pannen als alles doorgaat.

Mijn C.V. begint zo echt op een lappendeken te lijken :{.
pi_114100790
En al teruggebeld door een van de drie :)
Ik krijg mail met info, moet een typtest doen + motivatie schrijven. En dan zien we verder. Is het goed, dan typtest op de vestiging. En hopen dat het bedrijf niet moeilijk gaat doen dat ik in de eerste drie weken in de laatste week twee dagen niet kan.... ivm ander werk.

Owja.. en als het allemaal lukt moet ik familie even laten weten dat ik niet mee kan op vakantie.....
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:43:41 #125
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114101388
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:50 schreef Disavowed het volgende:
Nou, wat meer info in kunnen winnen.

Project van een half jaar buiten mijn vakgebied, maar waar ik wel enige ervaring in heb. Het loon valt wat tegen. Zou direct kunnen beginnen. Maar goed, toch weer een half jaar onder de pannen als alles doorgaat.

Mijn C.V. begint zo echt op een lappendeken te lijken :{.
Boeiend, als ze er naar vragen zegje gewoon de waarheid? En dat je erover na hebt gedacht.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:21:11 #126
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114102657
Ik werd vanochtend gebeld door iemand van het uitzendbureau, kan morgen op gesprek komen :o
Voor een baantje als magazijnmedewerker. :)

w00t *O*
Kaleidoscopiklimax
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:34:21 #127
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114103141
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:21 schreef RadioSlut het volgende:
Ik werd vanochtend gebeld door iemand van het uitzendbureau, kan morgen op gesprek komen :o
Voor een baantje als magazijnmedewerker. :)

w00t *O*
Zie je wel dat je vriend gelijk had ;). Even doorpakken en je hebt zo een baan!

[ Bericht 0% gewijzigd door Maanvis op 12-07-2012 12:46:14 ]
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:42:30 #128
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114103481
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zie je wel dat je vriend gelijk hebt ;). Even doorpakken en je hebt zo een baan!
* RadioSlut mierenneukt
Als hij echt gelijk had dan had ik in februari al een baan. :P
* RadioSlut stopt met mierenneuken
Kaleidoscopiklimax
pi_114105605
En gebeld door uitzendbureau twee.
Ze mogen niet dezelfde kandidaten voorstellen.. joh, echt?
pi_114107599
In Breda zoeken ze nieuwe pakketsorteerders voor een nieuw geopende sorteercentrum.

Mocht je snel werk zoeken dan kan je meestal daar snel beginnen. Dat is tenminste mijn ervaring geweest in Dordrecht. Even een klein testje maken en een VOG aanvragen, en je kon zo beginnen.

Het is van maandag tot en met vrijdag van 18:00 tot 23:00.
pi_114110583
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:07 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Tot nu toe heb ik, in de vijf weken dat ik bezig ben, altijd voldoende vacatures weten te vinden in mijn vakgebied (administratie). Een kwestie van alle vacaturesites langsgaan en bedrijven checken.

Ik begrijp ook niet dat je na anderhalf jaar werkloos zijn nog steeds alleen juristenbaantjes zoekt. Tegen die tijd zou ik al lang mijn standaard hebben verlaagd. Maar goed, ik ben nooit anderhalf jaar werkloos geweest.
Nou om even een misverstand uit de wereld te helpen ik zoek echt niet alleen maar naar juristenbaantjes hoor. Ook naar grelateerde functies en naar functies die in mijn profiel zouden (kunnen) passen. Dis wat dat aangaat heb ik mijn standaard allang verlaagd. Alleen krijg ik ook daar vaak de feedback dat ik overgekwalificeerd ben. Men zit niet te wachten op een HBO+ er als bijvoorbeeld magazijnmedewerker. Ik wil ook inderdaad niet met hagel op een mug gaan schieten want dat kost alleen maar energie.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 juli 2012 @ 15:41:30 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114111427
Wat zijn er toch bizar veel vacatures waar je na het lezen van de omschrijving nog steeds geen idee hebt wat je zou gaan moeten doen.

Neem nu dit als voorbeeld:

http://www.linkedin.com/j(...)esults&goback=%2Ejob

Gaat waarschijnlijk om NEN normoen en CE markeringen. Maar zet dat er dan bij. Als ik deze tekst lees heb ik geen flauw benul wat er van me verwacht zou worden.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:43:53 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114111536
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat zijn er toch bizar veel vacatures waar je na het lezen van de omschrijving nog steeds geen idee hebt wat je zou gaan moeten doen.

Gaat waarschijnlijk om NEN normoen en CE markeringen. Maar zet dat er dan bij. Als ik deze tekst lees heb ik geen flauw benul wat er van me verwacht zou worden.
Dat je bezoeken aflegt en hierover rapporteert?
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:50:02 #134
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114111832
Ik kwam eentje tegen met een droevige titel ;(
"Ben jij applicatiebeheerder en ken jij Microsoft op je broekzak? in Amersfoort"

Microsoft op mijn broekzak ;(

Fuck man, na vandaag wil ik nog veel liever een andere baan. Ik moet 48 uur in 28 uur gaan proppen. Er komt geen vervanging voor mijn vertrekkende collega. Maar we krijgen er wel een pakket bij :') !
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 juli 2012 @ 15:50:06 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114111834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat je bezoeken aflegt en hierover rapporteert?
En wat zal je tijdens die bezoeken moeten bekijken waarover je kan rapporteren dan? Het synoniem van "audit" ken ik zelf ook...
  Moderator donderdag 12 juli 2012 @ 15:56:14 #136
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114112194
:o vandaag had mn baas een telefoontje met een mogelijke geldschieter/samenwerker en gaf aan dat hij wou proberen om er een postdoc op te zetten, mij dus... na het gesprek kwam hij terug en zei "gaat lukken" :P en daarna "maar niet stoppen met solliciteren hè" errrr *O* / -O- ik snap het niet meer :D
  Moderator donderdag 12 juli 2012 @ 15:58:37 #137
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114112310
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:41 schreef Swetsenegger het volgende:

Dat lijkt mij vrij duidelijk, politie agentje spelen... kijken of protocollen op papier nageleefd worden.
pi_114112368
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
:o vandaag had mn baas een telefoontje met een mogelijke geldschieter/samenwerker en gaf aan dat hij wou proberen om er een postdoc op te zetten, mij dus... na het gesprek kwam hij terug en zei "gaat lukken" :P en daarna "maar niet stoppen met solliciteren hè" errrr *O* / -O- ik snap het niet meer :D
Jeetje hee wat een "toezegging" wordt je ook niet veel wijzer uit. Heb ik ook altijd hoor van ja we kunnen wel wat met jou en we zorgen dat je een baan krijgt maar als puntje bij paaltje komt zit je er toch weer naast en wordt je blij gemaakt met een dooie mus.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 12 juli 2012 @ 16:03:03 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114112541
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat lijkt mij vrij duidelijk, politie agentje spelen... kijken of protocollen op papier nageleefd worden.
Uhuh zal toch wel vrij handig zijn als je erbij verteld om WELKE protocollen het gaat. Als je bij Libresse een audit moet doen om te controleren of de adhesie van de plakrand conform de opgelegde standaard is is een iets ander opleidings- en kennisniveau vereist dan wanneer je bij een fabrikant van oogmedische producten moet controleren of ze voldoen aan de CE markering voor medische apparatuur...
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:15:35 #140
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114113178
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:50 schreef MaLo het volgende:
Ik kwam eentje tegen met een droevige titel ;(
"Ben jij applicatiebeheerder en ken jij Microsoft op je broekzak? in Amersfoort"

Microsoft op mijn broekzak ;(

Fuck man, na vandaag wil ik nog veel liever een andere baan. Ik moet 48 uur in 28 uur gaan proppen. Er komt geen vervanging voor mijn vertrekkende collega. Maar we krijgen er wel een pakket bij :') !
Dan zei ik tegen mijn baas:"Dat is prima, maar niet janken als het niet afkomt. We zijn mensen , geen robots."
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:23:02 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114113544
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dan zei ik tegen mijn baas:"Dat is prima, maar niet janken als het niet afkomt. We zijn mensen , geen robots."
dan zegt jouw baas :W voor jou 10 anderen.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:24:41 #142
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114113638
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Heb ik al gezegd. Reactie was: "dan brengen we de dienstverlening gewoon omlaag. Dat communiceren we wel naar de medewerkers".
Mooi gezegd, maar in de praktijk werkt dat niet zo. Ik ben niet iemand die half werk kan leveren. En een mindere dienstverlening verdienen mijn collega's niet.
Heb ook al gezegd dat ik verwacht mijn werk dan niet lang meer leuk te vinden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:25:20 #143
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114113673
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ben schaars, dat scheelt :').
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:26:19 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114113738
Gaat bij ons ook zo. Alles komt af maar je doet wel concessies mbt de kwaliteit. Snel en perfect gaan meestal niet hand in hand :P.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:27:27 #145
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114113810
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:25 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ben schaars, dat scheelt :').
ik ook maar dat weten alleen mijn collega’s (die zijn zelf ook schaars) dus daar heb je niet zoveel aan.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:28:41 #146
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114113897
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik ook maar dat weten alleen mijn collega’s (die zijn zelf ook schaars) dus daar heb je niet zoveel aan.
Mijn baas weet het ook wel :P. Want ze hebben zich eerst sufgezocht voor een nieuwe collega voor mij, maar er geen gevonden. En toen bleken de cijfers tegen te vallen en is besloten dat er niemand bij komt ;(.
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:30:08 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114113999
Dubbel zit mobiel.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:35:31 #148
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114114311
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De wal keert vanzelf het schip. Voor zo'n baas wil ik namelijk niet werken.
pi_114123503
Volgende week woensdag weer eens een sollicitatiegesprek voor een baan van 24 uur per week.
Misschien als het meezit nog een gesprek. Tot die tijd lekker postlopen bij postnl!

Het is niet anders...
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:54:06 #150
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_114132069
Wil het toch even hier kwijt na maandenlang meelezen:

Na ruim 9 maanden, 37 brieven en 14 gesprekken heb ik eindelijk een baan! (afgestudeerd rechten) Morgen is alweer mijn 3e werkweek voorbij.

Dus geef niet op! De aanhouder wint. Hoe kut ik de afgelopen maanden ook vond, haha.
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:08:28 #151
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114132884
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 22:54 schreef Smash-it het volgende:
Wil het toch even hier kwijt na maandenlang meelezen:

Na ruim 9 maanden, 37 brieven en 14 gesprekken heb ik eindelijk een baan! (afgestudeerd rechten) Morgen is alweer mijn 3e werkweek voorbij.

Dus geef niet op! De aanhouder wint. Hoe kut ik de afgelopen maanden ook vond, haha.
ik heb pas ruim 2 maanden sollicitatieplicht, en al 35 brieven gedaan :o
  donderdag 12 juli 2012 @ 23:09:36 #152
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_114132941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:08 schreef Mirjam het volgende:
ik heb pas ruim 2 maanden sollicitatieplicht, en al 35 brieven gedaan :o
Ik had geen sollicitatieplicht, werkte na mijn afstuderen in de horeca. En ik wilde toch graag een bepaalde functie in de advocatuur. Vandaar denk het grote verschil :)
pi_114155863
rare vacature bij randstad:

Met enige regelmaat zijn wij voor onze opdrachtgevers op zoek naar Financieel Administratief Medewerkers.

- Ben jij fulltime beschikbaar;
- Ben je in het bezit van een afgeronde MBO en/of HBO opleiding op financieel vlak;
- Heb jij recente werkervaring op het gebied van Financiele Administratie, Debiteuren of Crediteuren;

Dit betreft een wervende vacature. We zijn hiervoor dus op zoek naar kandidaten die nog niet bij Randstad ingeschreven staan. Sta je al bij Randstad ingeschreven, dan hoef je NIET te reageren.

Krom.....
pi_114156302
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:18 schreef Woussie1987 het volgende:
rare vacature bij randstad:

Met enige regelmaat zijn wij voor onze opdrachtgevers op zoek naar Financieel Administratief Medewerkers.

- Ben jij fulltime beschikbaar;
- Ben je in het bezit van een afgeronde MBO en/of HBO opleiding op financieel vlak;
- Heb jij recente werkervaring op het gebied van Financiele Administratie, Debiteuren of Crediteuren;

Dit betreft een wervende vacature. We zijn hiervoor dus op zoek naar kandidaten die nog niet bij Randstad ingeschreven staan. Sta je al bij Randstad ingeschreven, dan hoef je NIET te reageren.

Krom.....
Hmm, met enige regelmaat, dus niet per se op dit moment. Denk dat dit gewoon een manier is om meer mensen in te laten schrijven. De vacature an sich is er nog niet, maar kan er eventueel wel komen. Ondertussen melden zich dus wel mensen bij Randstad aan.
pi_114161112
Ik bedoel meer eigenlijk dat mensen die al ingeschreven staan, niet hoeven te reageren.
pi_114161526
Misschien dat dit topic mij een schop onder mijn kont geeft. :)

Vrouw, 27 jaar, omgeving Zeeland.
Afgestudeerd sinds 29 februari 2012 als maatschappelijk werker.

Sinds 2 jaar bijbaan in de catering, werk daar momenteel slechts tussen de 15 en 25 uur.
Ik vind het moeilijk om werkelijk te starten met solliciteren terwijl ik wel werk in mijn sector wil hebben. Ik kijk wel naar vacatures maar er is niets wat mij werkelijk voldoende interesseert. Ook kom ik niet echt veel tegen trouwens. Ik heb slechts 1 open sollicitatie gedaan. :@ Heb mij een breuk lopen denken of mijn brief wel goed is, of het lekker klinkt, of het voldoende is etc. etc.
Ik vind het eigenlijk genânt en stom van mezelf dat ik nog niet meer moeite heb gedaan. Maar ik blijf het gewoon uitstellen. :@ :@
pi_114163193
Iemand ervaringen met Maandag®?
pi_114163274
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:26 schreef vencodark het volgende:

Sinds 2 jaar bijbaan in de catering, werk daar momenteel slechts tussen de 15 en 25 uur.
Ik vind het moeilijk om werkelijk te starten met solliciteren terwijl ik wel werk in mijn sector wil hebben. Ik kijk wel naar vacatures maar er is niets wat mij werkelijk voldoende interesseert. Ook kom ik niet echt veel tegen trouwens. Ik heb slechts 1 open sollicitatie gedaan. :@ Heb mij een breuk lopen denken of mijn brief wel goed is, of het lekker klinkt, of het voldoende is etc. etc.
Ik vind het eigenlijk genânt en stom van mezelf dat ik nog niet meer moeite heb gedaan. Maar ik blijf het gewoon uitstellen. :@ :@
Drempelvrees? Heel herkenbaar hoor, ik ben ook pas op mijn 27e begonnen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 juli 2012 @ 18:53:05 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114165254
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:17 schreef Woussie1987 het volgende:
Ik bedoel meer eigenlijk dat mensen die al ingeschreven staan, niet hoeven te reageren.
Nee, die staan toch al ingeschreven. De enige reden dat ze deze vacature plaatsen is om werkzoekenden te laten weten dat randstand regelmatig dit soort vacatures heeft en wanneer je je inschrijft bij randstad de volgende keer DAT ze zo'n vacature hebben in aanmerking komt. Niet dat ze NU zo'n concrete functie hebben
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:08:16 #160
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114165983
Ergernis; afgewezen worden voor een vacature omdat je geen HBO hebt, en dat middels een mail waar 'in jou mail' instaat. :{w
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 19:14:00 #161
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114166295
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:08 schreef Mirjam het volgende:
Ergernis; afgewezen worden voor een vacature omdat je geen HBO hebt, en dat middels een mail waar 'in jou mail' instaat. :{w
Dat je HBO moet hebben houdt niet in dat de administratief medewerkster P&Ozaken dat ook moet hebben ;)
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 19:14:40 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114166317
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:06 schreef Disavowed het volgende:
Iemand ervaringen met Maandag®?
Had er een hele goede intake met enthousiaste intercedent/recruiter. Dat was het.
pi_114167423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:26 schreef vencodark het volgende:

Herkenbaar, op veel punten! :%
pi_114168024
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:14 schreef Renesite het volgende:

[..]

Had er een hele goede intake met enthousiaste intercedent/recruiter. Dat was het.
Is dit positief of negatief?

Ik heb ook goeie intakes gehad, waarna je er nooit meer wat van hoorde.
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 19:53:06 #165
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114168062
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:52 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Is dit positief of negatief?
Nooit meer wat van gehoord...
pi_114168107
Dat dus. :P
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 juli 2012 @ 20:14:47 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114169030
Werving & Selectie en detachering en uitzendbureaus zijn ook het schuim der natie. Als je de mogelijkheid hebt, blijf er dan ver van. Incompetente klootzakken. Stuk voor stuk. In heel mijn werkzame leven ben ik aan beide kanten van het spectrum (dus als werkzoekende en aan werkgevers zijde) nog NOOIT een goede tegengekomen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:20:24 #168
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_114169236
Geen uitkering dus geen sollicitatieplicht. Wel een alert aan staan bij startpeople.
Van de week eindelijk eens een leuke baan bij een leuk bedrijf, gelijk gereageerd en ik was de eerste! Nu maar hopen dat ik ook uitgenodigd word voor een gesprek.
Ondertussen vrolijk verder gebouwd aan de opbouw van onze eigen bedrijven want je kunt je niet veroorloven om op een baan te gaan zitten wachten, zeker niet als je ouder dan 25 bent.
pi_114169661
En uitzendbureau nummer 3 heeft vanmiddag ook gebeld over dezelfde vacature. Van nummer 1 heb ik een mail met code voor de volgende test. Die morgen maar even maken (nu erg moe). En dan weer afwachten.

Schoonmoeder al verteld dat ik zeer waarschijnlijk niet mee kan op vakantie, ivm werk. Nam ze heel positief, had ik niet verwacht.
pi_114169678
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Werving & Selectie en detachering en uitzendbureaus zijn ook het schuim der natie. Als je de mogelijkheid hebt, blijf er dan ver van. Incompetente klootzakken. Stuk voor stuk. In heel mijn werkzame leven ben ik aan beide kanten van het spectrum (dus als werkzoekende en aan werkgevers zijde) nog NOOIT een goede tegengekomen.
Je klinkt alsof je vaak bent teleurgesteld door dit soort bureau's. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 juli 2012 @ 20:33:51 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114169766
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:31 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je klinkt alsof je vaak bent teleurgesteld door dit soort bureau's. ;)
Nou zo klink ik niet, dat zeg ik letterlijk in de post die je quote :{
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:37:01 #172
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114169882
Huidige contract is nog niet afgelopen, maar toch al sollicitatiegesprekken 'gescoord' bij twee organisatie. De ene organisatie biedt een nog onbepaalde werkperiode vanaf 1 september, 32 uur per week en circa 50 km reizen per dag. De andere organisatie biedt werk vanaf ongeveer 1 augustus, 36-40 uur per week en 140 reiskilometers per dag.

Ben overigens niet rouwig dat ik over 'n week weg ben bij de huidige organisatie. Teamleidster is zure kut met 0,0 zelfreflectie, waarmee ik in een soort Koude Oorlog verkeer :6
pi_114169953
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Huidige contract is nog niet afgelopen, maar toch al sollicitatiegesprekken 'gescoord' bij twee organisatie. De ene organisatie biedt een nog onbepaalde werkperiode vanaf 1 september, 32 uur per week en circa 50 km reizen per dag. De andere organisatie biedt werk vanaf ongeveer 1 augustus, 36-40 uur per week en 140 reiskilometers per dag.

Ben overigens niet rouwig dat ik over 'n week weg ben bij de huidige organisatie. Teamleidster is zure kut met 0,0 zelfreflectie, waarmee ik in een soort Koude Oorlog verkeer :6
Ah, dat is in ieder geval een mooi vooruitzicht. Heb je vooraf al een voorkeur voor één van de twee functies?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:39:54 #174
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114170000
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:38 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Ah, dat is in ieder geval een mooi vooruitzicht. Heb je vooraf al een voorkeur voor één van de twee functies?
Hmmm, ik twijfel nog. Het is 'n keuze tussen meer inkomen maar minder vrije tijd, óf minder inkomen maar méér vrije tijd ...
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:04:17 #175
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114176934
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:08 schreef Mirjam het volgende:
Sowieso is het taalniveau van sommige vacatures om te janken. Als ze zo debiel schrijven reageer ik niet. dan kan het nooit een goed bedrijf zijn. Als ze al geen fatsoenlijk Nederlands kunnen, wat kunnen ze dan wel?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:05:06 #176
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114176973
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:39 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hmmm, ik twijfel nog. Het is 'n keuze tussen meer inkomen maar minder vrije tijd, óf minder inkomen maar méér vrije tijd ...
Worden je reiskosten compleet vergoed? Want tussen die kosten zit ook een verschil natuurlijk.
pi_114178103
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:37 schreef MissionPhailed het volgende:

Dat is je woon-werk verkeer neem ik aan? Das wel flink hoor, dat kost je ook zo twee uur per dag. Hoeveel verschil in loon is het?
  Moderator vrijdag 13 juli 2012 @ 23:36:21 #178
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114178488
ik zit op 120 km per dag. Doe er 1:20 over in totaal.
pi_114178645
quote:
Ik vrees dat het er voorlopig alleen maar meer gaan worden. Dat is de consequentie van het focussen op de kerntaken wat al jaren in zwang is bij bedrijven. Als je dan ook nog flexibiliteit van je personeelsbestand wenst, dan kun je tegenwoordig als bedrijf niet meer om zulk soort bureaus heen. Maar ik verwacht dat een hervorming van het ontslagrecht wel eens kan gaan zorgen voor een keerpunt, wat leidt tot een fikse sanering in die branche. Als een bedrijf zelf gemakkelijker van zijn werknemers af kan, hebben ze die bureaus ook minder nodig.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:49:39 #180
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114179074
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:05 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Worden je reiskosten compleet vergoed? Want tussen die kosten zit ook een verschil natuurlijk.
Voor beide opties nog 0,19 euro per km ja, dat dekt de brandstofkosten wel in mijn geval ...

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:28 schreef Hiya het volgende:

[..]

Dat is je woon-werk verkeer neem ik aan? Das wel flink hoor, dat kost je ook zo twee uur per dag. Hoeveel verschil in loon is het?
Ja, in dit geval 70 km heen en 70 km terug. Verschil qua inkomen inclusief reiskostenvergoeding zal grofweg 300 euro bedragen denk ik ... !
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 juli 2012 @ 09:20:26 #181
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114186580
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:39 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik vrees dat het er voorlopig alleen maar meer gaan worden. Dat is de consequentie van het focussen op de kerntaken wat al jaren in zwang is bij bedrijven. Als je dan ook nog flexibiliteit van je personeelsbestand wenst, dan kun je tegenwoordig als bedrijf niet meer om zulk soort bureaus heen. Maar ik verwacht dat een hervorming van het ontslagrecht wel eens kan gaan zorgen voor een keerpunt, wat leidt tot een fikse sanering in die branche. Als een bedrijf zelf gemakkelijker van zijn werknemers af kan, hebben ze die bureaus ook minder nodig.
het valt mij juist op dat er steeds meer vacatures door bedrijven zelf geplaatst worden.
pi_114188714
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

het valt mij juist op dat er steeds meer vacatures door bedrijven zelf geplaatst worden.
Het ligt er aan waarop een bedrijf wil bezuinigen. Het ene bedrijf knikkert PZ buiten en besteedt werving uit en het andere trekt juist opdrachten weg bij die dure bureaus.
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:30:17 #183
47102 Elvi
miemkwien
pi_114203607
Ik meld me voorlopig even af hier. Ben de komende 10 weken onder de pannen (heb succesvol de 3 weken duren training afgesloten). Ik kom me tegen de tijd dat mn contract afloopt wel weer melden :)

Succes allen! :*
  zondag 15 juli 2012 @ 15:02:39 #184
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_114229230
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:30 schreef Elvi het volgende:
Ik meld me voorlopig even af hier. Ben de komende 10 weken onder de pannen (heb succesvol de 3 weken duren training afgesloten). Ik kom me tegen de tijd dat mn contract afloopt wel weer melden :)

Damn, heb je nu een 3 weken durende training moeten doen voor een functie die je 10 weken kunt gaan vervullen? Sodemieter, dat is toch wel erg.
Nou veel succes en plezier, hopelijk leidt het tot iets langdurigs.
klerkje
  zondag 15 juli 2012 @ 16:31:49 #185
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_114232525
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:30 schreef Elvi het volgende:

Veel succes :*

Ik ben helaas niet aangenomen ;( Ga maar weer in Rotterdam solliciteren.
Kaleidoscopiklimax
pi_114233207
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Disavowed het volgende:

[..]

Drempelvrees? Heel herkenbaar hoor, ik ben ook pas op mijn 27e begonnen.
Nou, ik ben gewoon wat laat omdat ik nog 2 jaar kappersopleiding er tussen heb zitten (niet afgemaakt) en vervolgens 7,5 jaar gestudeerd heb voor een mbo- en hbo diploma.
Ik moet mij er nu echt toe zetten om serieus te solliciteren terwijl ik wel gemotiveerd ben om aan de slag te gaan, ook al vind ik het eigenlijk doodeng. Ik zit het teveel uit te stellen. Dat is zo'n zonde.
  zondag 15 juli 2012 @ 19:52:18 #187
265644 Disavowed
Unplugged
pi_114240690
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 16:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou, ik ben gewoon wat laat omdat ik nog 2 jaar kappersopleiding er tussen heb zitten (niet afgemaakt) en vervolgens 7,5 jaar gestudeerd heb voor een mbo- en hbo diploma.
Ik moet mij er nu echt toe zetten om serieus te solliciteren terwijl ik wel gemotiveerd ben om aan de slag te gaan, ook al vind ik het eigenlijk doodeng. Ik zit het teveel uit te stellen. Dat is zo'n zonde.
Heel herkenbaar ;(. Ik heb zo nu en dan vlag van zelfonderschatting. Dat is helemaal een verspilling van tijd en energie. Maar goed, als je sommige reacties hoort of leest van recuiters dan krijg je dat.
pi_114246748
Morgen een gesprek voor de functie administratief medewerker. Het is MBO niveau ook al heb ik HBO. Het maakt mij niets uit, ik heb werk nodig. Ik hoop alleen niet dat ze me morgen afwijzen op basis dat ik te hoog geschoold ben of dat ik me zou vervelen voor het werk.

Ze vroegen ook of ik mijn diploma's wilde meenemen zodat ze konden kijken naar de vakken die relevant waren.

Is dit normaal? Hebben jullie hier weleens mee te maken gehad.

EDIT: Wat raden jullie mij aan om te dragen? Ik heb verschillende pakken. Beige Italiaans, blauw Kashmir (3delig). Of vinden jullie dat ik gewoon vlot moet gaan?

[ Bericht 15% gewijzigd door Kholdstrike op 15-07-2012 22:04:28 ]
  zondag 15 juli 2012 @ 22:14:06 #189
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114248141
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:50 schreef Kholdstrike het volgende:
Morgen een gesprek voor de functie administratief medewerker. Het is MBO niveau ook al heb ik HBO. Het maakt mij niets uit, ik heb werk nodig. Ik hoop alleen niet dat ze me morgen afwijzen op basis dat ik te hoog geschoold ben of dat ik me zou vervelen voor het werk.

Ze vroegen ook of ik mijn diploma's wilde meenemen zodat ze konden kijken naar de vakken die relevant waren.

EDIT: Wat raden jullie mij aan om te dragen? Ik heb verschillende pakken. Beige Italiaans, blauw Kashmir (3delig). Of vinden jullie dat ik gewoon vlot moet gaan?
Het is mij nog nooit gevraagd om mijn diploma bij het eerste gesprek mee te nemen. Maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben :).

Als administratief medewerker verwachten ze denk ik niet dat je in driedelig pak komt :P. Trek gewoon nette kleding aan waar je je prettig in voelt. Succes :)
  zondag 15 juli 2012 @ 22:15:16 #190
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114248214
Ik heb zelf een te gekke vacature gevonden. En nu zit ik toch te twijfelen of ik zal gaan schrijven :'). Ik heb nu zulke leuke collega's en ik ben niet zo goed in het nemen van nieuwe stappen :').
Ik slaap er nog een nachtje over. Heb al wel een brief gemaakt, hij rolde zo uit mijn toetsenbord :o .
pi_114251596
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:14 schreef MaLo het volgende:
Als administratief medewerker verwachten ze denk ik niet dat je in driedelig pak komt :P. Trek gewoon nette kleding aan waar je je prettig in voelt. Succes :)
Ligt echt totaal aan het bedrijf. Als je het niet weet, gewoon een pak aantrekken.
pi_114255629
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:50 schreef Kholdstrike het volgende:

Ze hebben je niet op voorhand afgewezen vanwege je te hoge opleiding, dus die horde heb je al genomen. :) Wellicht willen ze toch even kijken hoe je gepresteerd hebt op de vakken die zij belangrijk vinden. En dan werkt het mogelijk ook nog in je voordeel. Het komt overigens vaker voor dat bedrijven het diploma en de cijferlijst willen zien, maar dan vooral om de eerste selectie te kunnen maken.

De vuistregel voor sollicitaties is volgens mij beter te gekleed dan te vlot. Ik zou voor het blauwe pak gaan, maar 3-delig lijkt me wel erg warm voor de zomer. Broek en jasje alleen staat vast ook prima.
  maandag 16 juli 2012 @ 10:32:31 #193
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114261272
Hebben jullie ook als je online hebt ingeschreven bij uitzendbureau´s dat je er vervolgens niks meer van hoort? Geen reactie, geen bewijs van inschrijving (terwijl ik daar nadrukkelijk om gevraagd hebt), gewoon niks..

Zometeen er maar even heen fietsen..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 16 juli 2012 @ 10:35:25 #194
258885 Solique
I Kill You !
pi_114261346
Of ik ben gewoon te kritisch of bedrijven zijn het maar tot nu toe weinig reactie ontvangen op mijn cv en linkedin.
Ook het rondkijken door de vacatures brengt mij niet veel verder. :{

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Hebben jullie ook als je online hebt ingeschreven bij uitzendbureau´s dat je er vervolgens niks meer van hoort? Geen reactie, geen bewijs van inschrijving (terwijl ik daar nadrukkelijk om gevraagd hebt), gewoon niks..

Zometeen er maar even heen fietsen..
Nooit last van gehad, normaal zou je toch wel netjes reactie ontvangen.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  maandag 16 juli 2012 @ 10:36:27 #195
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114261374
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:20 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ligt echt totaal aan het bedrijf. Als je het niet weet, gewoon een pak aantrekken.
Ik beweer ook niet dat hij géén pak aan moet doen. Nette kleding sowieso, maar dit moet tevens kleding waar je je prettig in voelt. En als dat een pak is, gewoon doen.
pi_114261629
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:36 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat hij géén pak aan moet doen. Nette kleding sowieso, maar dit moet tevens kleding waar je je prettig in voelt. En als dat een pak is, gewoon doen.
Ik voel me ook niet prettig in een pak, maar als ik ga solliciteren doe ik 'm wel aan. Kleren maken de man en het komt professioneel over. Maar goed, het ligt ook aan de functie natuurlijk. Als je aan de slag gaat als bouwvakker of schoonmaker trek je gewoon je dagelijkse kloffie aan.
pi_114261698
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Je zou je moeten afvragen of je je wel zou willen laten bemiddelen doort dat soort bureau's, als ze nu al zo laks zijn.
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 10:52:49 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114261753
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:47 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik voel me ook niet prettig in een pak, maar als ik ga solliciteren doe ik 'm wel aan. Kleren maken de man en het komt professioneel over. Maar goed, het ligt ook aan de functie natuurlijk. Als je aan de slag gaat als bouwvakker of schoonmaker trek je gewoon je dagelijkse kloffie aan.
Je kunt ook voor een wat stukje meer casual gaan, ik ben van plan om wel een overhemd en het jasje van mijn pak aan te doen maar dan wel in combi met een spijkerbroek.

Al zal ik door mijn lange haar+baard wel nooit aangenomen worden voor een representatieve baan :D
  maandag 16 juli 2012 @ 10:58:32 #199
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114261880
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:51 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Je zou je moeten afvragen of je je wel zou willen laten bemiddelen doort dat soort bureau's, als ze nu al zo laks zijn.
Probleem is... ik moet er minimaal 5 hebben er is na dit niet veel keus meer over.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114262676
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je kunt ook voor een wat stukje meer casual gaan, ik ben van plan om wel een overhemd en het jasje van mijn pak aan te doen maar dan wel in combi met een spijkerbroek.

Al zal ik door mijn lange haar+baard wel nooit aangenomen worden voor een representatieve baan :D
je kan ook gewoon fatsoenlijk naar de kapper gaan he ... voor die ene keer :{
pi_114262801
ik verveel me stierlijk!!! klopt het dat er zelfs nergens simpel productiewerk te vinden ?! omg rotterdam/gouda/den haag
  maandag 16 juli 2012 @ 11:40:00 #202
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114263004
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:34 schreef Mentos79 het volgende:
ik verveel me stierlijk!!! klopt het dat er zelfs nergens simpel productiewerk te vinden ?! omg rotterdam/gouda/den haag
gewoon direct bedrijven opbellen :).
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 11:41:44 #203
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114263072
quote:
In de regio noordoost-brabant zijn wel heel veel goede ;). Ik zal onthouden dat ik in de rotterdam regio niet met ze samen moet werken ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_114263705
Ik begin genoeg te krijgen van die veelal belachelijke afwijzingen.
pi_114263723
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat doe ik nou nooit oO<
voor stompzinnig werk als productie/magazijn bel/email/solliciteer ik eigelijk altijd naar uitzendbureaus

[ Bericht 1% gewijzigd door Mentos79 op 16-07-2012 12:09:20 ]
pi_114263852
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik begin genoeg te krijgen van die veelal belachelijke afwijzingen.
ik ook!! en ik wil gewoon bezig zijn, weg uit het huis en ergens aan de slag, zolang het maar geen schoonmaakwerk is ... ik heb dat 4 maanden gedaan,als kamermeisje in een hotel en dat is echt zwaar, en smerig :{ dat dus nooit meer!
er wordt je wel verteld dat het werk na enkele weken makkelijker gaat, bij mij werd het er totaal niet makkelijker op
  maandag 16 juli 2012 @ 12:10:34 #207
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_114264066
Ergste vind ik nog dat je tegenwoordig geen eens meer kans maakt op een gesprek als je niet minstens 10 jaar ervaring hebt in die sector of een dergelijke eis. En dat is voor een studentenbaan :')

Wordt steeds verleidelijker om een creatief CV te maken maar met mij geluk wordt ik an nog niet uitgenodigd voor een gesprek ;(
pi_114264291
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik verwacht trouwens ook dat dat soort bedrijven je weer verwijzen naar een uitzendbureau die ze hebben ingehuurd ...

[ Bericht 16% gewijzigd door Mentos79 op 16-07-2012 12:28:01 ]
pi_114264304
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:10 schreef Tito_Makani het volgende:
Ergste vind ik nog dat je tegenwoordig geen eens meer kans maakt op een gesprek als je niet minstens 10 jaar ervaring hebt in die sector of een dergelijke eis. En dat is voor een studentenbaan :')

Wordt steeds verleidelijker om een creatief CV te maken maar met mij geluk wordt ik an nog niet uitgenodigd voor een gesprek ;(
Ik heb tien jaar ervaring, maar word dan weer afgewezen op 'specifieke' ervaring. :') ;(
  maandag 16 juli 2012 @ 12:38:17 #210
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114265046
Ik ga deze week mijn creatieve CV afmaken en daarna gewoon lekker open solliciteren.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 16 juli 2012 @ 12:41:45 #211
258885 Solique
I Kill You !
pi_114265196
Zojuist mijn CV van een update voorzien in zowel het Engels als NL op LinkedIn. :7
Nu nog een kleine versie maken want 7 pagina's zullen niet veel lezen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Solique op 16-07-2012 12:49:06 ]
  maandag 16 juli 2012 @ 12:48:24 #212
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_114265421
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik ga deze week mijn creatieve CV afmaken en daarna gewoon lekker open solliciteren.
Ik vraag me af hoeveel werkgevers daadwerkelijk je vorige werkgever gaat bellen en of deze wel zulke informatie verstrekt
  maandag 16 juli 2012 @ 12:49:42 #213
258885 Solique
I Kill You !
pi_114265459
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:48 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel werkgevers daadwerkelijk je vorige werkgever gaat bellen en of deze wel zulke informatie verstrekt
Er zullen best bedrijven zijn die dit doen.
  maandag 16 juli 2012 @ 12:55:38 #214
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114265653
[quote]0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:48 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

[/quote

Zullen er ongetwijfeld wel zijn. Maar ik ben genoodzaakt om andere oplossingen te zoeken.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  maandag 16 juli 2012 @ 13:17:57 #215
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114266455
Ah, gezellig. Weer een afwijzing binnen omdat ik niet bij het profiel aansloot. :')
pi_114269542
anderhalf uur te gaan, begin nu mijn darmen al te voelen. Het klote weer maakt het er ook niet beter op. Heb het bedrijf opgebeld om te zien of ze bezwaar hadden dat ik niet mijn cijferlijst had, ik heb alleen een verklaring namelijk, mijn lijst en dip komen pas in Augustus omdat een of andere troela op vakantie is die het moet ondertekenen.

Ze vonden het geen probleem en vroegen of ik ze uit mijn hoofd wist. Dat is niet moeilijk, 6'jes en 7'ens, want ik ben geen slimme student maar een hardwerkende student die de dingen haalt op pure wilskracht en doorzettingsvermogen. Sowieso ben ik meer van de praktijk dan van de theorie. Ah ja, we zullen zien wat het word.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:53:21 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114270561
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:48 schreef Tito_Makani het volgende:

[..]

Het komt best vaak voor, vooral als je voor een bank oid gaat werken.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 14:53:40 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114270574
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:16 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

ik verwacht trouwens ook dat dat soort bedrijven je weer verwijzen naar een uitzendbureau die ze hebben ingehuurd ...
Ja én? Dan heb je het tenminste geprobeerd.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 15:00:53 #219
333623 Tito_Makani
Een hawaiiaan
pi_114270983
Uitzendbureaus vertrouw ik al helemaal niet meer. Ze bellen je eens om de zoveel tijd met een kut baantje voor een paar dagen met de belofte dat je daarna beter krijgt en vervolgens wordt je nog 5x voor zulke baantjes gebeld en gaan ze huilen als je dan niet meer wilt
pi_114271394
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:04 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

ik ook!! en ik wil gewoon bezig zijn, weg uit het huis en ergens aan de slag, zolang het maar geen schoonmaakwerk is ... ik heb dat 4 maanden gedaan,als kamermeisje in een hotel en dat is echt zwaar, en smerig :{ dat dus nooit meer!
er wordt je wel verteld dat het werk na enkele weken makkelijker gaat, bij mij werd het er totaal niet makkelijker op
Ga schoonmaakwerk doen in kinderdagverblijf of kantoren. Die zijn echt velen malen schoner dan andere dingen. Ik heb een tijdje vakantiehuisjes gedaan, dat was echt een hel. Een kinderdagverblijf is wel chill, beetje stofzuigen/dweilen en de wc/keukentjes doen. En omdat de begeleiders die kleine kindjes helpen is de wc ook vaak schoon.
  maandag 16 juli 2012 @ 15:19:28 #221
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_114271834
Eigenlijk ben ik nou al hardstikke zat van dat solliciteren. :r

Mocht ik de miljoen winnen, dan stop ik er onmiddelijk mee.
pi_114272168
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:04 schreef Mentos79 het volgende:

[..]

Ik heb me daar ook een beetje op verkeken wat betreft schoonmaken. Het was 5 uur per dag om 06:00 beginnen tot 11:00 in een groot restaurant, en dat lijkt niet lang dacht ik. Zo ik was gewoon helemaal verrot na het schoonmaken. Veel mensen doen en praten er makkelijk over, maar het is toch nog best pittig werk om te doen. :Y
pi_114272912
Vrijdag gesolliciteerd bij een bedrijf, maar ze vonden m'n portfolio nog ietwat incompleet. Dus uitgenodigd op een tweede gesprek dinsdag, en de afspraak gemaakt dat ik vandaag wat meer van mijn kunnen opstuur per mail. (Je raadt het al, brache is ergens aan de technische kant van de grafische sector).
Sinds vrijdag alles op alles gezet voor om een mooi iets in elkaar te zetten wat al mijn kunnen reflecteert. Duimen dat het goedkomt.

Hoewel ik op dit moment liever in de snackbar ga werken voor de rest van mijn leven. De stress is echt te erg. Even doorbijten I guess.
pi_114277679
Net het gesprek gehad bij het bedrijf. Leuk gesprek maar ze had twijfels over mij, met name over mijn vakken en stages. Ik heb zelf nu ook een beetje mijn twijfels over dit bedrijf, het is toch zeer cijfermatig aangelegd en ik zit toch meer naar de marketing kant aan.

Ah ja, gewoon verder kijken wat er nog meer is, misschien toch maar eens meer richting Amsterdam kijken ook al wil ik daar niet naar toe.
pi_114277936
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:34 schreef Kholdstrike het volgende:
Net het gesprek gehad bij het bedrijf. Leuk gesprek maar ze had twijfels over mij, met name over mijn vakken en stages. Ik heb zelf nu ook een beetje mijn twijfels over dit bedrijf, het is toch zeer cijfermatig aangelegd en ik zit toch meer naar de marketing kant aan.

Ah ja, gewoon verder kijken wat er nog meer is, misschien toch maar eens meer richting Amsterdam kijken ook al wil ik daar niet naar toe.
Je krijgt de baan misschien niet, maar je bent uitgenodigd, je hebt ervaring kunnen opdoen met een gesprek en je weet nu misschien ook beter wat je zelf wilt. Dat zijn winstpunten.
  maandag 16 juli 2012 @ 18:20:24 #226
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114279515
Momenteel rijst een prangende vraag: ben ik onredelijk bezig ... ?

Situatie: enkele uren geleden kreeg ik te horen dat een derde organisatie wel in is voor een sollicitatiegesprek, waardoor ik morgen en overmorgen maar liefst drie sollicitatiegesprekken in de pijplijn heb. Dit heeft echter tot gevolg dat ik deze werkweek (de laatste werkweek bij huidige organisatie) in totaal 5-6 uur afwezig ben, dit tot groot ongenoegen van de teamleidster. Ze claimt dat ik me maar aan het contract te houden heb (40 uur p/w momenteel), terwijl ik van standpunt ben dat het verzetten van sollicitatiegesprekken simpelweg niet mogelijk is, omdat ik anders minimaal 2 van de 3 kansen misloop ...
pi_114279575
Het bedrijf waar ik die ene open sollicitatie heb gedaan, heeft nu teruggemaild. Ze hebben net een kleine vacature voor welzijnswerker, voor 4 maanden en zo'n 12 uur per week. Daar kan ik dan gericht naar solliciteren zeggen ze. Ik denk dat ik morgen of overmorgen even contact met ze opneem om eens iets erover te vragen. Wat denken jullie, kan ik ook vragen wat ze van van mijn eerste brief vonden?
pi_114279712
quote:
5s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef MissionPhailed het volgende:

Situatie: enkele uren geleden kreeg ik te horen dat een derde organisatie wel in is voor een sollicitatiegesprek, waardoor ik morgen en overmorgen maar liefst drie sollicitatiegesprekken in de pijplijn heb. Dit heeft echter tot gevolg dat ik deze werkweek (de laatste werkweek bij huidige organisatie) in totaal 5-6 uur afwezig ben, dit tot groot ongenoegen van de teamleidster. Ze claimt dat ik me maar aan het contract te houden heb (40 uur p/w momenteel), terwijl ik van standpunt ben dat het verzetten van sollicitatiegesprekken simpelweg niet mogelijk is, omdat ik anders minimaal 2 van de 3 kansen misloop ...
De werkgever dient je in de gelegenheid te stellen om te kunnen solliciteren. Dat is bij wet geregeld.

Voorwaarde is wel dat je hiervoor tijdig verlof hebt aangevraagd.
  maandag 16 juli 2012 @ 18:29:12 #229
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114279813
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:26 schreef Disavowed het volgende:

[..]

De werkgever dient je in de gelegenheid te stellen om te kunnen solliciteren. Dat is bij wet geregeld.

welke wet is dat en welk wetsartikel?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 18:32:27 #230
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114279932
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:26 schreef Disavowed het volgende:

[..]

OK. Dat tijdig verlof aanvragen was helaas niet mogelijk in 2 v/d 3 gevallen omdat ineens een sollicitatiegesprek binnen 3 dagen werd aangekondigd. Werkhoeveelheden bij de huidige organisatie vallen nu wel mee vanwege de zomervakantie.
  maandag 16 juli 2012 @ 18:34:04 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114279978
wel raar dat 'de kans meteen voorbij is' als je niet op sollicitatiegsprek volgende week kunt komen.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 18:35:04 #232
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114280010
quote:

MOET je weg, of wil je weg?
  maandag 16 juli 2012 @ 18:36:07 #233
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114280040
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:35 schreef Mirjam het volgende:

[..]

MOET je weg, of wil je weg?
Moet. Het inhuurcontract loopt vrijdag 20 juli af.
  maandag 16 juli 2012 @ 18:37:00 #234
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114280067
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:34 schreef Maanvis het volgende:
wel raar dat 'de kans meteen voorbij is' als je niet op sollicitatiegsprek volgende week kunt komen.
Bij de betreffende organisatie blijkt men een strikte deadline qua sollicitatiegesprekken te hanteren, omdat een nieuwe werknemer al binnen 2 weken moet beginnen ... !
  maandag 16 juli 2012 @ 18:37:46 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114280094
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Bij de betreffende organisatie blijkt men een strikte deadline qua sollicitatiegesprekken te hanteren, omdat een nieuwe werknemer al binnen 2 weken moet beginnen ... !
Dan spreek je toch een keer 'savonds af? Of je laat hun naar jouw werk toe komen dat je het even in je pauze doet ofzo.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 18:38:18 #236
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114280117
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:36 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Moet. Het inhuurcontract loopt vrijdag 20 juli af.
dan moet je in de gelegenheid gesteld worden om te solliciteren.
  maandag 16 juli 2012 @ 18:39:27 #237
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114280161
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan spreek je toch een keer 'savonds af? Of je laat hun naar jouw werk toe komen dat je het even in je pauze doet ofzo.
Neen, helaas niet mogelijk. De overheidsorganisatie sluit zijn deuren om 17:00 uur.
  maandag 16 juli 2012 @ 18:39:56 #238
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114280183
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:39 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Neen, helaas niet mogelijk. De overheidsorganisatie sluit zijn deuren om 17:00 uur.
Dat maakt niet uit, jullie kunnen ook in een café in de buurt het gesprek voeren.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 18:40:39 #239
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114280208
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, jullie kunnen ook in een café in de buurt het gesprek voeren.
Ambtenaren daar zijn niet zo flexibel :6
  maandag 16 juli 2012 @ 18:42:10 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114280262
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:40 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ambtenaren daar zijn niet zo flexibel :6
je hebt het nog niet gevraagd hè ;)
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 18:44:19 #241
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114280349
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je hebt het nog niet gevraagd hè ;)
Om eerlijk te zijn niet, nee. :+
Maargoed, 't boterde al langer niet tussen de leidinggevende en mezelf. Vandaag manifesteerde het zich wat prominenter zullen we maar zeggen.
  maandag 16 juli 2012 @ 18:46:45 #242
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114280440
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:44 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn niet, nee. :+
Maargoed, 't boterde al langer niet tussen de leidinggevende en mezelf. Vandaag manifesteerde het zich wat prominenter zullen we maar zeggen.
naja wacht nog even met zeggen dat het verplicht is om vrij te krijgen totdat iemand hierover een wetsartikel plaatst. volgens mij is het namelijk alleen verplicht als onderdeel van een sociaal plan of dat het in de CAO is opgenomen.
Een gedicht over Maanvis
pi_114281207
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:32 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

OK. Dat tijdig verlof aanvragen was helaas niet mogelijk in 2 v/d 3 gevallen omdat ineens een sollicitatiegesprek binnen 3 dagen werd aangekondigd. Werkhoeveelheden bij de huidige organisatie vallen nu wel mee vanwege de zomervakantie.
Als er toch niet zo veel werk is, dan kun je het werk vast ook wel in minder uren afronden. En wellicht kun je bij je huidige baan een beetje met de werkuren schuiven, zodat je het allemaal op tijd af krijgt?
  maandag 16 juli 2012 @ 19:15:16 #244
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114281561
quote:

Wat willen ze doen dan, je ontslaan? :P. Kinderachtig van je werkgever :{.

Bied aan om over te werken om je gemiste uren in te halen ;).
  maandag 16 juli 2012 @ 19:33:44 #245
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114282489
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:06 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Als er toch niet zo veel werk is, dan kun je het werk vast ook wel in minder uren afronden. En wellicht kun je bij je huidige baan een beetje met de werkuren schuiven, zodat je het allemaal op tijd af krijgt?
Zeker, zelfs met het lagere urental deze week zijn de werkhoeveelheden hendig weg te krijgen. Maar de leidinggevende blijft krampachtig op het aantal contracturen wijzen. Afijn, ze tiert maar.
  maandag 16 juli 2012 @ 19:35:15 #246
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114282568
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat willen ze doen dan, je ontslaan? :P. Kinderachtig van je werkgever :{.

Bied aan om over te werken om je gemiste uren in te halen ;).
Achja, als je als uitzendkracht nogal wat bedrijven afgaat kom je vanzelf een rotte appel tegen qua leidinggevenden. :+
pi_114283102
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:33 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zeker, zelfs met het lagere urental deze week zijn de werkhoeveelheden hendig weg te krijgen. Maar de leidinggevende blijft krampachtig op het aantal contracturen wijzen. Afijn, ze tiert maar.
Ik kan me voorstellen dat ze moeilijk doet als de werkgever voor 40 uur moet betalen en jij maar 34 uur aanwezig bent. Maar als jij je werk af krijgt en je alleen de uren dat je aanwezig bent laat uitbetalen, dan is er natuurlijk niets aan de hand (behalve dat zij een zeurkous is).
  maandag 16 juli 2012 @ 19:57:17 #248
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_114283602
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat ze moeilijk doet als de werkgever voor 40 uur moet betalen en jij maar 34 uur aanwezig bent. Maar als jij je werk af krijgt en je alleen de uren dat je aanwezig bent laat uitbetalen, dan is er natuurlijk niets aan de hand (behalve dat zij een zeurkous is).
Nee, ik declareer alleen de daadwerkelijk gewerkte uren.
Nouja, over 4 dagen ben ik van 't gelazer af :6
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 20:15:09 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114284595
Gezeur. Niks meer en nIks minder
  maandag 16 juli 2012 @ 20:17:26 #250
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_114284694
Een farmaceutisch bedrijf in Zoetermeer ZH heeft 10 vacatures.

http://www.pharmapack.nl/vacatures.html

Het bedrijf is een half jaar geleden overgenomen door Actavis een internationaal farmaceutisch bedrijf.
3 keer links is ook rechts
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 20:21:55 #251
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114284936
Iets voor Ferry!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2012 @ 20:23:13 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114285009
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:17 schreef Nipples het volgende:
Een farmaceutisch bedrijf in Zoetermeer ZH heeft 10 vacatures.

http://www.pharmapack.nl/vacatures.html

Het bedrijf is een half jaar geleden overgenomen door Actavis een internationaal farmaceutisch bedrijf.
Wat een 1997 website :')
  maandag 16 juli 2012 @ 20:28:10 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114285277
quote:
11s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Valt wel mee, zit goed in elkaar, is functioneel, etc. Dat liever dan een web 2.0 website ;). kijk naar google en facebook. gewoon 1997 uiterlijk.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2012 @ 20:29:20 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114285344
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Valt wel mee, zit goed in elkaar, is functioneel, etc. Dat liever dan een web 2.0 website ;)
Dan begrijp je niet wat er met Web 2.0 bedoelt wordt, behalve wat buzz termen die je erbij gehoord hebt.

Dit is een draak van een website.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:29:41 #255
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_114285367
quote:
11s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja die website is triest :D

Maar daar gaat het hier toch niet om. ;)
  maandag 16 juli 2012 @ 20:30:23 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114285402
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan begrijp je niet wat er met Web 2.0 bedoelt wordt, behalve wat buzz termen die je erbij gehoord hebt.

Dit is een draak van een website.
nu.nl en facebook zijn niet beter hoor ;)
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2012 @ 20:31:09 #257
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114285446
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:29 schreef Nipples het volgende:

[..]

Ja die website is triest :D

Maar daar gaat het hier toch niet om. ;)
Nou ja, net zo goed als een werkgever kijkt hoe verzorgt het materiaal is van de sollicitant, kijk ik als sollicitant hoe verzorgt het materiaal van de werkgever is.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:32:12 #258
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114285495
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ja, net zo goed als een werkgever kijkt hoe verzorgt het materiaal is van de sollicitant, kijk ik als sollicitant hoe verzorgt het materiaal van de werkgever is.
Verzorgd is maar een deel van het verhaal. Functionaliteit daar draait het om, en dat heeft die site tip top in orde.
Een gedicht over Maanvis
pi_114285519
quote:

[..]

Hulde!

Het geldt ook andersom. Daar zijn niet alle bedrijven nog van overtuigd.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2012 @ 20:33:31 #260
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114285571
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Verzorgd is maar een deel van het verhaal. Functionaliteit daar draait het om, en dat heeft die site tip top in orde.
Dus een sollicitatiebrief met spelfouten is ook geen probleem als je verhaal maar goed is?
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 20:34:50 #261
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_114285640
Daarom ook al eena ergens niet gesolliciteerd. In dezelfde branche heeft mijn huidige werkgever een prima site. Die gelooft ook inde kracht van een site :)
  maandag 16 juli 2012 @ 20:34:59 #262
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114285645
quote:

[..]

verzorgd ;)

Ik erger mij meer aan overduidelijke taal- en spelfouten op websites dan aan een slecht opgebouwde site. Maar met jouw achtergrond zul je anders tegen webpagina's aankijken dan ik :).

Ffffuuu ik zit nog zo in twijfel of ik De Brief moet versturen :')
  maandag 16 juli 2012 @ 20:37:07 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114285763
quote:
3s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus een sollicitatiebrief met spelfouten is ook geen probleem als je verhaal maar goed is?
Als je de spelling van 1997 gebruikt is het niet erg nee. Er wordt altijd zo gewichtig gedaan over nieuwe technologie terwijl de meeste mensen gewoon willen vinden wat ze zoeken op de plaats waar ze kijken. Wat vaak vergeten wordt is dat het web ontwikkeld is als manier om informatie over te dragen. Hoe je dat doet maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2012 @ 20:37:21 #264
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114285780
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:34 schreef MaLo het volgende:

[..]

verzorgd ;)
Die zag ik al aankomen ;) Vond het zo lullig om een ninja edit te doen. Gelukkig is het geen sollicitatie!

quote:
Ik erger mij meer aan overduidelijke taal- en spelfouten op websites dan aan een slecht opgebouwde site. Maar met jouw achtergrond zul je anders tegen webpagina's aankijken dan ik :).
Ik vind alles belangrijk. Het design moet van de tijd zijn, hij moet semantisch goed in elkaar zitten, functionaliteit moet doordacht zijn, en vooral... content, content, content!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2012 @ 20:38:02 #265
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114285820
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je de spelling van 1997 gebruikt is het niet erg nee. Er wordt altijd zo gewichtig gedaan over nieuwe technologie terwijl de meeste mensen gewoon willen vinden wat ze zoeken op de plaats waar ze kijken. Wat vaak vergeten wordt is dat het web ontwikkeld is als manier om informatie over te dragen. Hoe je dat doet maakt eigenlijk niet zoveel uit.
Waar heb ik het over nieuwe technologie?

Ik heb het JUIST over informatie overdragen, en dat deze website zeer, zeer beroerd.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:38:09 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114285826
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:34 schreef Renesite het volgende:
Daarom ook al eena ergens niet gesolliciteerd. In dezelfde branche heeft mijn huidige werkgever een prima site. Die gelooft ook inde kracht van een site :)
De site zit perfect in elkaar qua content dus de kracht is er zeker. Klanten van dat bedrijf zullen er niets om geven hoe de informatie getoond wordt, als ze maar kunnen vinden wat ze zoeken.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 20:38:28 #267
305216 Nipples
Wat kijk je lief
pi_114285843
Kom op jongens. Ik probeer jullie in dit topic alleen maar te helpen zonder een discussie los te maken die hier niet thuis hoort.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:38:31 #268
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114285845
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar heb ik het over nieuwe technologie?

Ik heb het JUIST over informatie overdragen, en dat deze website zeer, zeer beroerd.
Wat is er lastig te vinden dan?
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2012 @ 20:41:02 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114286028
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat is er lastig te vinden dan?
Alles waar ik meer dan 2 keer voor moet klikken als ik NIET gericht opzoek ben. Zie alleen al de inconsistentie in het menu. Het tweede menu item reageert anders dan alle andere menu items.

Mensen zijn gewoonte dieren. Als iets afwijkt van wat ze verwachten ben je ze kwijt.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2012 @ 20:41:51 #270
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114286072
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De site zit perfect in elkaar qua content dus de kracht is er zeker. Klanten van dat bedrijf zullen er niets om geven hoe de informatie getoond wordt, als ze maar kunnen vinden wat ze zoeken.
Nee dat is wat JIJ denkt. tientallen studies wijzen anders uit.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:42:21 #271
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114286090
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die zag ik al aankomen ;) Vond het zo lullig om een ninja edit te doen. Gelukkig is het geen sollicitatie!

[..]

Ik vind alles belangrijk. Het design moet van de tijd zijn, hij moet semantisch goed in elkaar zitten, functionaliteit moet doordacht zijn, en vooral... content, content, content!
Inderdaad, ik maak hier ook heus wel eens spelfouten, maar bij officiële stukken of brieven lees ik mijn tekst altijd heeeeel goed over :P.

De "gewone" burger let niet echt op semantiek ;). Ik vind de content het belangrijkst en daarnaast moet een website intuïtief zijn.

Om even terug te gaan naar dit topic: werk.nl spant de kroon wat betreft het zijn van een slechte site. En zo zijn er (veel) meer sites van W&S bureaus die ook om te huilen zijn. Hoe je er ooit een functie op moet vinden...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 juli 2012 @ 20:43:19 #272
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114286145
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:42 schreef MaLo het volgende:

De "gewone" burger let niet echt op semantiek ;).
Maar Google wel....
  maandag 16 juli 2012 @ 20:46:07 #273
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114286290
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:33 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Zie je cao en volgens mij is het ook wettelijk geregeld: je werkgever moet je in de gelegenheid stellen om te solliciteren. Daar krijg je dan vrij voor.
Dit is gewoon zuur doen en pesterig.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:46:20 #274
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114286303
quote:
4s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar Google wel....
SEO is niet voor niets zowat een vak op zich ;).
  maandag 16 juli 2012 @ 20:46:35 #275
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114286312
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee dat is wat JIJ denkt. tientallen studies wijzen anders uit.
Ben benieuwd naar die studies. In de webshopbranche (waar ik werk) blijkt dat onnodige visuele afleiding je conversie naar de mallemoeren helpt ;). Geef je mensen meer en duidelijke content dan vertrouwen mensen het bedrijf beter. Hoe je die vervolgens presenteert maakt maar een klein beetje uit.

quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alles waar ik meer dan 2 keer voor moet klikken als ik NIET gericht opzoek ben. Zie alleen al de inconsistentie in het menu. Het tweede menu item reageert anders dan alle andere menu items.

Mensen zijn gewoonte dieren. Als iets afwijkt van wat ze verwachten ben je ze kwijt.
Het deed wat ik verwachtte eigenlijk.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 16 juli 2012 @ 20:48:39 #276
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_114286425
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:34 schreef MaLo het volgende:

[..]

verzorgd ;)

Ffffuuu ik zit nog zo in twijfel of ik De Brief moet versturen :')
Brief sturen, je kunt nog altijd nee zeggen. Stuur je niks dan ontneem je je nu al die kans.
pi_114289340
Nogmaals deze vraag/situatie: Het bedrijf waar ik die ene open sollicitatie heb gedaan, heeft nu teruggemaild. Ze hebben net een kleine vacature voor welzijnswerker, voor 4 maanden en zo'n 12 uur per week. Daar kan ik dan gericht naar solliciteren zeggen ze. Ik denk dat ik morgen of overmorgen even contact met ze opneem om eens iets erover te vragen.

Wat denken jullie, kan ik ook vragen wat ze van mijn eerste brief vonden?
  maandag 16 juli 2012 @ 21:39:47 #278
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114289869
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:32 schreef vencodark het volgende:
Nogmaals deze vraag/situatie: Het bedrijf waar ik die ene open sollicitatie heb gedaan, heeft nu teruggemaild. Ze hebben net een kleine vacature voor welzijnswerker, voor 4 maanden en zo'n 12 uur per week. Daar kan ik dan gericht naar solliciteren zeggen ze. Ik denk dat ik morgen of overmorgen even contact met ze opneem om eens iets erover te vragen.

Wat denken jullie, kan ik ook vragen wat ze van mijn eerste brief vonden?
Je mag er denk ik wel van uitgaan dat ze je eerste brief goed genoeg vonden, anders hadden ze je niet gezegd dat je wel gericht op deze functie kon solliciteren ;). Ik zou in mijn tweede brief dus wel verwijzen naar de eerste brief. Waarover wil je ze bellen? Heb je echt een vraag of bel je eigenlijk alleen maar om contact te hebben?
pi_114290160
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Je mag er denk ik wel van uitgaan dat ze je eerste brief goed genoeg vonden, anders hadden ze je niet gezegd dat je wel gericht op deze functie kon solliciteren ;). Ik zou in mijn tweede brief dus wel verwijzen naar de eerste brief. Waarover wil je ze bellen? Heb je echt een vraag of bel je eigenlijk alleen maar om contact te hebben?
Goed punt ja.
Ik moet de vacature nog wat beter bestuderen en van daaruit kan ik misschien wel wat vragen bedenken. Dat zou ik bij een eventueel gesprek toch ook hebben.
Wel toevallig trouwens dat ze nu een vacature hebben. Al maanden keek ik regelmatig maar was er niets en mijn sollicitatie is van 3 weken geleden. :)
  maandag 16 juli 2012 @ 22:02:33 #280
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_114291606
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Goed punt ja.
Ik moet de vacature nog wat beter bestuderen en van daaruit kan ik misschien wel wat vragen bedenken. Dat zou ik bij een eventueel gesprek toch ook hebben.
Wel toevallig trouwens dat ze nu een vacature hebben. Al maanden keek ik regelmatig maar was er niets en mijn sollicitatie is van 3 weken geleden. :)
Kom níet met onzinvragen, stel vragen over dingen die je écht wil weten :). Inderdaad een (gelukkig :) ) toeval dat er nu een vacature is! Hopelijk wordt het wat, kun je mooi ervaring opdoen.

Vraagje: verwijzen jullie naar je linkedin profiel op je cv?
pi_114292245
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:02 schreef MaLo het volgende:

[..]

Kom níet met onzinvragen, stel vragen over dingen die je écht wil weten :). Inderdaad een (gelukkig :) ) toeval dat er nu een vacature is! Hopelijk wordt het wat, kun je mooi ervaring opdoen.

Ik verwijs er niet naar, omdat er 1) geen verwarring over de juiste persoon kan zijn en 2) m'n linkedin profiel niet direct iets toevoegt aan m'n cv.
pi_114294043
quote:

[..]

Ik heb hem wel de link naar mijn profiel in het cv staan. Maar mijn linkedin bevat op dit moment nog geen informatie die niet in mijn cv te vinden is.
pi_114304477
Zijn hier ook werklozen met een financieel-administratieve opleiding? Het was altijd de richting waar altijd nog wel werk in was. Hoe anders is het nu? Ik hoor allerlei onheilspellende berichten over dat de werkgelegenheid daar niet meer terug komt. Terwijl er velen solliciteren. Hoe gaan jullie daarmee om? Denk je aan omscholing? Voor jezelf beginnen? Ik ben zelf over de 40....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_114304867
1. Zijn hier ook werklozen met een financieel-administratieve opleiding?

Ja, ik.

2. Hoe anders is het nu?

Het zijn er een stuk minder en op elke vacature springen honderden mensen, dus de werkgevers zoeken gewoon de beste er uit met het mooiste cv en de beste referenties.

3. Hoe gaan jullie daarmee om?

Stug doorzoeken en hopen op het beste. En huilen. En depressief in bed liggen. Je gal spuwen in dit topic. Een manifest schrijven over de economische crisis en de rol van de communisten, terwijl je je skills probeert te verbeteren met Modern Warfare 2.

4. Denk je aan omscholing?

Nee, hoewel ik me af en toe wel afvraag of ik wel het juiste vak heb gekozen. Ik heb een grafische opleiding genoten, maar dat is helemaal kommer en kwel om werk in te vinden. Gezien het standpunt tov kunst en cultuur van het huidige (defuncte) kabinet zal deze sector de komende jaren nog de nodige klappen moeten incasseren.

5. Voor jezelf beginnen?

Ik zou niet weten wat.

6. Ik ben zelf over de 40....

33 en nu al te oud bevonden voor sommige banen.
pi_114305423
quote:

[..]

Nee, ik zal over eventuele vragen wel goed nadenken of het nu iets voor mij toevoegt. :)

Ik heb zelf geen profiel op linkedin.
pi_114305436
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:37 schreef Mint_Clansell het volgende:

Ja, ik.

2. Hoe anders is het nu?

Het zijn er een stuk minder en op elke vacature springen honderden mensen, dus de werkgevers zoeken gewoon de beste er uit met het mooiste cv en de beste referenties.

Stug doorzoeken en hopen op het beste. En huilen. En depressief in bed liggen. Je gal spuwen in dit topic. Een manifest schrijven over de economische crisis en de rol van de communisten, terwijl je je skills probeert te verbeteren met Modern Warfare 2.

Nee, hoewel ik me af en toe wel afvraag of ik wel het juiste vak heb gekozen. Ik heb een grafische opleiding genoten, maar dat is helemaal kommer en kwel om werk in te vinden. Gezien het standpunt tov kunst en cultuur van het huidige (defuncte) kabinet zal deze sector de komende jaren nog de nodige klappen moeten incasseren.

5. Voor jezelf beginnen?

Ik zou niet weten wat.

Waar ongeveer woon je?
Hoe zoek je?
Welke sites?
Inschrijven bij welke uitzendbureau's?

Ik zat zelf even te denken aan leerkracht economie. Maar ja, dat is een jaar of meer bijscholen. En dan ben je niet meer full time beschikbaar. Bovendien was daar al niet meer zo'n tekort meer. Dat vind ik voorlopig nog niet wat. Ik zit nu zo'n 2 maand zonder werk. "Vakantie"-periode is het nu. Dus nu helemaal niets. Wachten tot september. Weer 1,5 maand verder....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_114305609
1. Utrecht
2. Internet
3. Alle banen/uitzend/w&s sites + vacatures bij bedrijven zelf
4. Inschrijven doen niet alle uzb's meer aan

Ik kan het me financieel niet permitteren om lang zonder werk te zitten, want ik eet nu mijn spaarcenten op.
pi_114306433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:37 schreef Mint_Clansell het volgende:

Ja, ik.

2. Hoe anders is het nu?

5. Voor jezelf beginnen?

Ik zou niet weten wat.

Ik zoek ook in die richting. Ik heb nu nog werk maar ik zoek wel wat anders. Vooral wat dichter bij huis. Maar volgens mij krijgen ze op dit soort vacatures elke keer meer dan genoeg reacties. Dus blijft het lastig.
pi_114306693
Pff, als ik de vacature nog een lees waar de organisatie op wees, dan voelt dat als te hoog gegrepen voor mij. :@ Affiniteit met de mantelzorg en bij voorkeur in bezit van een specifieke opleiding mantelzorgondersteuning. Dat heb ik niet. En als ik de werkzaamheden zie.
Verdorie, waarom ben ik zo onzeker!? :(
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:48:45 #290
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_114309741
Hallo mensen!

Wat vinden jullie goede vacature websites of websites waar je je CV kunt plaatsen?
A man's got to do what a man's got to do
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:02:57 #291
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114310188
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
1. Utrecht
2. Internet
3. Alle banen/uitzend/w&s sites + vacatures bij bedrijven zelf
4. Inschrijven doen niet alle uzb's meer aan

Ik kan het me financieel niet permitteren om lang zonder werk te zitten, want ik eet nu mijn spaarcenten op.
Hoelang zoek je nu dan? Je hebt toch een WW. Uitkering? Tenminste dat dacht ik.

Ik merk wel dat mensen (zit ook in grafische tak) liever MBO geschoolde afstudeerders willen dan met HBO vanwege de praktijkervaring.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114312030
Zes weken. In de eerste twee weken twee gesprekken gehad, maar helaas niks uitgekomen omdat de één on hold werd gezet en de ander intern opgelost. Ik heb geen recht op WW, dus ik moet noodgedwongen een WWB uitkering aanvragen en dat betekent dat ik helaas op alles moet solliciteren.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:35:40 #293
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114313889
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zes weken. In de eerste twee weken twee gesprekken gehad, maar helaas niks uitgekomen omdat de één on hold werd gezet en de ander intern opgelost. Ik heb geen recht op WW, dus ik moet noodgedwongen een WWB uitkering aanvragen en dat betekent dat ik helaas op alles moet solliciteren.
Ah sorry dacht dat je al eerder gewerkt had. Je zit precies in hetzelfde schuitje als ik! :D Net tweede gesprek gehad. Afwachten!

Net afgewezen als schoonmaker. :P
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114314262
Ach, ik ben ondertussen al afgewezen voor postbode, schoonmaker, hovenier, vuilnisman en verkoper. Ik kan beter blijven solliciteren op banen waar ik de werkervaring voor heb. Maar kom daar maar eens mee aan bij het UWV...
pi_114314432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach, ik ben ondertussen al afgewezen voor postbode, schoonmaker, hovenier, vuilnisman en verkoper. Ik kan beter blijven solliciteren op banen waar ik de werkervaring voor heb. Maar kom daar maar eens mee aan bij het UWV...
Je lijkt mij ondertussen wel. Ik ben ook overal maar voor afgewezen, en dus moest ik toch maar weer de horeca in voor het geld. Want een uitkering had ik helemaal geen zin in :N
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:49:14 #296
258885 Solique
I Kill You !
pi_114314531
Ik ga mijzelf misschien weer afmelden voor dit topic, vacature via LinkedIn ontvangen of ik interesse had.
Gereageerd dat ik interesse had en kan op gesprek komen.
Lijkt dus een korte periode van op zoek naar werk te zijn geweest.
Mocht het spaak lopen kom ik hier weer terug.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:01:23 #297
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114317436
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 13:49 schreef Solique het volgende:
Ik ga mijzelf misschien weer afmelden voor dit topic, vacature via LinkedIn ontvangen of ik interesse had.
Gereageerd dat ik interesse had en kan op gesprek komen.
Lijkt dus een korte periode van op zoek naar werk te zijn geweest.
Mocht het spaak lopen kom ik hier weer terug.
*O* duim voor je.

Hmmm... ik heb niks met LinkedIn. Is het wat? Ik vind het zo openlijk en privé informatie te grabbel gooien.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:06:43 #298
258885 Solique
I Kill You !
pi_114317651
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:01 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

*O* duim voor je.

Hmmm... ik heb niks met LinkedIn. Is het wat? Ik vind het zo openlijk en privé informatie te grabbel gooien.
Hoop ook dat dit wat is :D

Ik zelf vind LinkedIn super werken, contact houden met collega's, oud collega's, oud studiegenoten, etc.
Alleen je naam, mail en je historie qua werk zijn zichtbaar en dan nog kan je zelf bepalen wat zichtbaar is en wat niet.
pi_114322383
Nou dat is fraai had gesolliciteerd naar de functie International Management Assistent. Ik denk ha, kat in het bakkie, ik heb International Management gestudeerd aan de HES. Een perfecte uitkomst.

Krijg ik een email terug met als antwoord dat mijn profiel niet past bij de functie. Wat in GODSNAAM moet ik toch doen om werk te krijgen. Eerlijk waar, de eisen die men vandaag te dag stellen is te gek voor woorden. Zelfs al past je profiel geheel bij het bedrijf, dan eisen ze dat je NOG MEER moet passen met dingen die buiten je profiel vallen.

Ik sta nu echt te koken van woede.
pi_114324167
Dan zou ik ze terugmailen met de vraag of ze kunnen beantwoorden waarom zij vinden dat je profiel niet past.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:53:53 #301
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114324180
Haha. Herkenbaar. Behoorlijk kut inderdaad.

Edit: Werkzoekend # 48!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')