Dat moet ik dan maar doen, maar enthousiast worden voor banen is ook een stuk lastiger met dat soort blabla functie omschrijvingen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Functieomschrijving mag je negeren. Vaak is het de 'ideale kandidaat' maar jij hebt vast overkwalificatie voor bepaalde zaken en onderkwalificatie voor andere zaken. Zo gaat dat bij iedereen.
Ik ben wel eens aangenomen terwijl ik maar aan 1 van de 10 gestelde criteria voldeed, ook wel eens afgewezen terwijl ik aan 9 van de 10 gestelde criteria voldeed. Het ligt er maar net aan welke criteria echt kritisch zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Functieomschrijving mag je negeren. Vaak is het de 'ideale kandidaat' maar jij hebt vast overkwalificatie voor bepaalde zaken en onderkwalificatie voor andere zaken. Zo gaat dat bij iedereen.
Zegt vaak ook niet alles! Toen ik de beschrijving van mijn huidige werk las dacht ik "o rlyquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat moet ik dan maar doen, maar enthousiast worden voor banen is ook een stuk lastiger met dat soort blabla functie omschrijvingen.
Het is meer de manier waarop hij het zegtquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je gedemotiveerd bent en daarom niet sollicteert is dat natuurlijk wel een reden voor je vriend om je onder je reet te schoppen hè. Maar 6 solli's ineens is idd goed, hou vol zou ik zeggen!
He?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:28 schreef Maanvis het volgende:
wow 6 maanden werkloos en dan niet eens solliciteren! krijg je zeker geen uitkering ofzo?
zeg eens eerlijk hoeveel solli's je tot nu toe hebt gedaan?
Goquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
vind ik toch zomaar een leuke vacature, * Bosbeetle klimt in de pen.
Veel succes!quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
vind ik toch zomaar een leuke vacature, * Bosbeetle klimt in de pen.
Waarom niet? Altijd handig om wat geld binnen te krijgen toch?quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Zie schoonmaakwerk 0-25 uur per week. Wel oproep en vast. Salaris conform CAO.
Zou dat wat zijn?
In de juridische wereld is bijna geen werk. Ik ken er 3 die in die richting afgestudeerd zijn en allen zijn ze al meer dan een half jaar op zoek.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:30 schreef Sjieraf het volgende:
Hier ook een werkzoekende. Ben onlangs afgestudeerd als HBO jurist en ben derhalve op zoek naar een baan. Wat een ramp zeg! Al anderhalf jaar ben ik me helemaal suf aan het solliciteren en het levert vooralsnog niets op. Verstuur gemiddeld 2 tot 3 sollicitaties in de week. Soms meer soms minder navenant het aantal geschikte vacatures dat ik tegen kom. Wat out of teh box denken betreft heb ik ook al we aangedacht, maar ook hier niks zinnigs kunnen vinden omdat ik bijvoorbeeld voor een baantje als orderpicker (niks mis mee overigens) niet ruim anderhalf uur wil reizen.
Voor hoeveel uur p week? 25 is niet veel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Waarom niet? Altijd handig om wat geld binnen te krijgen toch?
Ik zit nu zelf ook in de schoonmaak (thuiszorg). Saai werk maar het betaald de huur terwijl ik verder zoek.
officieel heb ik nu een 8-14 uren contract. Ik werk meestal 20 uur. En da's behoorlijk veel hoor, hard aanpoten en zwaar werk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:50 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Voor hoeveel uur p week? 25 is niet veel.
Okquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
officieel heb ik nu een 8-14 uren contract. Ik werk meestal 20 uur. En da's behoorlijk veel hoor, hard aanpoten en zwaar werk.
Volgens onze CAO mag je maximaal 24 uur per week werken (wellicht is dat tegenwoordig 25, magoed ook andere CAO).
Ik kan niet echt genieten van een uitkering. Temeer omdat je er financieel dan hard op achteruit gaat. Sowieso werk ik liever voor mijn geld dan dat ik het krijg, de loterij winnen is daarop wel een uitzondering trouwens.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geniet gewoon van je uitkering, werken kan je ook in de winter
Dat was 10 jaar geleden wel zo ja. Toen had ik ook gelijk bingo als ik solliciteerde.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:46 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaien
Ik vind 2 a 3 sollicitaties per week nou niet echt veel hoor. Vooral niet als je al anderhalf jaar op zoek bent. Je kunt er makkelijk 3 per dag doen, vooral als je wat breder zoekt. (aangenomen of uitgenodigd worden is wat anders, maar goed.)quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:30 schreef Sjieraf het volgende:
Hier ook een werkzoekende. Ben onlangs afgestudeerd als HBO jurist en ben derhalve op zoek naar een baan. Wat een ramp zeg! Al anderhalf jaar ben ik me helemaal suf aan het solliciteren en het levert vooralsnog niets op. Verstuur gemiddeld 2 tot 3 sollicitaties in de week. Soms meer soms minder navenant het aantal geschikte vacatures dat ik tegen kom. Wat out of teh box denken betreft heb ik ook al we aangedacht, maar ook hier niks zinnigs kunnen vinden omdat ik bijvoorbeeld voor een baantje als orderpicker (niks mis mee overigens) niet ruim anderhalf uur wil reizen.
Idd mager.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik vind 2 a 3 sollicitaties per week nou niet echt veel hoor. Vooral niet als je al anderhalf jaar op zoek bent. Je kunt er makkelijk 3 per dag doen, vooral als je wat breder zoekt. (aangenomen of uitgenodigd worden is wat anders, maar goed.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |