abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2012 @ 21:16:45 #101
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114081280
nouja, wat ik zelf merk, de ene week kun je er wel 2 per dag uitgooien,m de andere week is er gewoon echt niks voor je wat je aanspreekt, wat je kan, zou kunnen, willen etc.
daar loop ik ook regelmatig tegen aan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 21:27:07 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114081799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik vind 2 a 3 sollicitaties per week nou niet echt veel hoor. Vooral niet als je al anderhalf jaar op zoek bent. Je kunt er makkelijk 3 per dag doen, vooral als je wat breder zoekt. (aangenomen of uitgenodigd worden is wat anders, maar goed.)
2 a 3 per dag :')
Dan solliciteer je gewoon op elke functie waar "MBO" bijstaat ofzo. Er zijn in geen enkel vakgebied 3 vacatures PER DAG beschikbaar.
pi_114083956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

2 a 3 per dag :')
Dan solliciteer je gewoon op elke functie waar "MBO" bijstaat ofzo. Er zijn in geen enkel vakgebied 3 vacatures PER DAG beschikbaar.
Tot nu toe heb ik, in de vijf weken dat ik bezig ben, altijd voldoende vacatures weten te vinden in mijn vakgebied (administratie). Een kwestie van alle vacaturesites langsgaan en bedrijven checken.

Ik begrijp ook niet dat je na anderhalf jaar werkloos zijn nog steeds alleen juristenbaantjes zoekt. Tegen die tijd zou ik al lang mijn standaard hebben verlaagd. Maar goed, ik ben nooit anderhalf jaar werkloos geweest.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 22:10:07 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114084106
Volgens mij ben je dan echt met hagel op een mug aan het schieten. Zonde van je tijd en energie. En goed, in administratie vind je al sneller wat dan bv R&D manager, daar vind je er geen 3 per dag van.
pi_114084158
Je moet wat als je geen WW krijgt. Leuk is anders, maar zo blijf je tenminste ook een beetje bezig en liever een wat mindere baan dan van ¤900,- per maand rond te moeten komen en een UWV dat in je oor staat te schreeuwen dat elk werk passend is, ongeacht het loon dat je verdient.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:12:21 #106
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_114084226
quote:
19s.gif Op woensdag 11 juli 2012 17:37 schreef Guidetti het volgende:
Vandaag aangenomen *O*
Niet echt het vak waar ik voor geleerd heb maar de werkzaamheden interesseren mij zeer :)
Ik krijg er over een half jaar een opleiding bij en er zijn zeer veel doorgroei mogelijkheden.
Feliciteerd *O* *O* *O*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_114084495
Poeh dat verhaal over vaders ken ik maar al te goed. Nu is mij vader sowieso al koppig maar het is echt bizar om te horen hoe het wel moet terwijl zijn laatste sollicitatie 20 jaar geleden was!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 juli 2012 @ 22:20:06 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_114084676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef das_phantom het volgende:
Poeh dat verhaal over vaders ken ik maar al te goed. Nu is mij vader sowieso al koppig maar het is echt bizar om te horen hoe het wel moet terwijl zijn laatste sollicitatie 20 jaar geleden was!
Nu ben ik al 42 dus waarschijnlijk niet zo gek veel jonger dan de categorie vaders waar hier over gesproken wordt. Maar stel je dan mijn 69 jarige moeder eens voor. Hoe je met conflicten op je werk om moet gaan enzo...

"Eh Ma... het is geen 1965 meer waar Nederland nog steeds in de wederopbouw zit en de bomen tot de hemel groeien"
pi_114084727
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef das_phantom het volgende:
Iedereen redeneert vanuit zijn eigen perspectief en ervaringen, dat is het probleem.
pi_114085002
Mensen die een baan hebben kijken niet verder dan hun neus lang is. Die weten niet hoe het is om afgewezen te worden op grond van leeftijd, geslacht, werkervaring, opleiding of nationaliteit en hoe diplomageil en mierenneukerig de Nederlandse werkgever vandaag de dag is bij het werven van nieuw personeel.
pi_114086296
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2012 12:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat voor gat is het dan? Werkloos gat?
Ongeveer. Tussentijds een paar maanden uit de running geweest vanwege een operatie.

Kennelijk is dat al teveel. Een opsteker kwam vanmiddag, toen ik benaderd werd door een W&S-bureau voor 'een vacature'. Nog geen idee wat het inhoud, morgen terugbellen :).

Maar het vreet wel aan je als bot wordt gezegd dat je op jonge leeftijd al bent afgeschreven. De tering zeg :{.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_114089504
Hetzelfde verhaal vanmiddag al in een ander topic gepost, maar moet het toch even van me afschrijven hoor.

Vanmiddag eindelijk weer eens gebeld door een uitzendbureau. Ditmaal voor een assessment voor een callcenter functie voor een klantenservice van een grote boerenleenbank.

Bleek ik wel over voldoende competenties te beschikken maar ben ik afgewezen omdat ik te integer en te klantgericht zou denken. :')

Niet commercieel genoeg dus. :(

Schijnbaar zijn waarden als integriteit en klantgerichtheid zaken die je tegenwoordig in de weg zitten in deze kapitalistische samenleving, en wordt daar niet meer om gevraagd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114090451
Ik kreeg vandaag dit in mijn mailbox:

Goedemiddag Ferry,

Op Uitzendbureau.nl was ik op zoek naar koks en ik kwam jouw cv tegen. Mijn naam is C B en sinds april ben ik mijn eigen uitzendbureau gestart, Qjobs Aquamarijn. Ik heb op dit moment een hele leuke vacature als (hulp)kok in het buitenland, Mallorca! Ik heb geen idee of je hiervoor openstaat, maar ik dacht ik stuur je toch even een bericht.

In het plaatsje Cala d’Or op Mallorca zijn vijf restaurants die in beheer zijn van een Nederlandse organisatie. Zij zijn op zoek naar koks en hulpkoks voor de zomerperiode, tot en met oktober 2012. Een kamer met kost en inwoning wordt voor je geregeld. Graag hoor ik van je of je hier eventueel interesse in hebt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet wat ik hier van moet denken :{

[ Bericht 0% gewijzigd door FerryNL op 12-07-2012 00:23:07 ]
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:20:59 #114
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114090987
Lekker het onbekende in! Niet doen dus :').

Naam zou ik wel even maskeren.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114091106
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:20 schreef CantFazeMe het volgende:
Lekker het onbekende in! Niet doen dus :').

Naam zou ik wel even maskeren.
Zoiets had ik ook meteen ja. :')
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:29:43 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114091366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die een baan hebben kijken niet verder dan hun neus lang is. Die weten niet hoe het is om afgewezen te worden op grond van leeftijd, geslacht, werkervaring, opleiding of nationaliteit en hoe diplomageil en mierenneukerig de Nederlandse werkgever vandaag de dag is bij het werven van nieuw personeel.
wat een onzin, alsof iedereen met een baan nog nooit werkloos is geweest. geen wonder dat je met zulke negatieve gedachten al zo lang werk zoekt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114092165
Een maand is lang?
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:11:34 #118
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114098683
Het is vies lastig om een sollicitatiebrief te schrijven voor werk buiten je vakgebied.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_114098707
Mint_Clansell: voor je werk hebt ben je ooit vaak toch begonnen als werkzoekende. En genoeg mensen die op straat zijn gezet door de crisis en ook weer moesten zoeken. Beetje generaliserend. Ik denk wel dat veel mensen niet genoeg beseffen hoe blij ze mogen zijn dat ze een baan hebben.
pi_114098847
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:08 schreef FerryNL het volgende:
Ik kreeg vandaag dit in mijn mailbox:

Goedemiddag Ferry,

Op Uitzendbureau.nl was ik op zoek naar koks en ik kwam jouw cv tegen. Mijn naam is C B en sinds april ben ik mijn eigen uitzendbureau gestart, Qjobs Aquamarijn. Ik heb op dit moment een hele leuke vacature als (hulp)kok in het buitenland, Mallorca! Ik heb geen idee of je hiervoor openstaat, maar ik dacht ik stuur je toch even een bericht.

In het plaatsje Cala d’Or op Mallorca zijn vijf restaurants die in beheer zijn van een Nederlandse organisatie. Zij zijn op zoek naar koks en hulpkoks voor de zomerperiode, tot en met oktober 2012. Een kamer met kost en inwoning wordt voor je geregeld. Graag hoor ik van je of je hier eventueel interesse in hebt.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet wat ik hier van moet denken :{
Niet al te betrouwbaar, maar er zijn wel enkele organisaties die dit doen. Heel vaak met campings in Frankrijk bijv. :P
  donderdag 12 juli 2012 @ 10:31:19 #121
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_114099223
Een baantje in spanje lijkt me niet verkeerd!
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_114099360
Zonet via drie verschillende uitzendbureaus gerageerd op (volgens mij) dezelfde functie.
En heb het werk al eerder gedaan.
Ben benieuwd of ik van een een reactie terugkrijg.
pi_114099791
Nou, wat meer info in kunnen winnen.

Project van een half jaar buiten mijn vakgebied, maar waar ik wel enige ervaring in heb. Het loon valt wat tegen. Zou direct kunnen beginnen. Maar goed, toch weer een half jaar onder de pannen als alles doorgaat.

Mijn C.V. begint zo echt op een lappendeken te lijken :{.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_114100790
En al teruggebeld door een van de drie :)
Ik krijg mail met info, moet een typtest doen + motivatie schrijven. En dan zien we verder. Is het goed, dan typtest op de vestiging. En hopen dat het bedrijf niet moeilijk gaat doen dat ik in de eerste drie weken in de laatste week twee dagen niet kan.... ivm ander werk.

Owja.. en als het allemaal lukt moet ik familie even laten weten dat ik niet mee kan op vakantie.....
  donderdag 12 juli 2012 @ 11:43:41 #125
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114101388
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 10:50 schreef Disavowed het volgende:
Nou, wat meer info in kunnen winnen.

Project van een half jaar buiten mijn vakgebied, maar waar ik wel enige ervaring in heb. Het loon valt wat tegen. Zou direct kunnen beginnen. Maar goed, toch weer een half jaar onder de pannen als alles doorgaat.

Mijn C.V. begint zo echt op een lappendeken te lijken :{.
Boeiend, als ze er naar vragen zegje gewoon de waarheid? En dat je erover na hebt gedacht.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')