Mij is geadivseerd om een soortement van 'samenvatting' te maken in de toekomst met mijn bijbaantjes die wat minder relevant zijn, voorbeeld:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Iedereen die ik het tot nu toe gestuurd heb, heeft het ook daadwerkelijk gelezen. En dan heb ik de niet relevante werkervaring (vorige carriere) nog "greyed out". Dus het is met name de laatste 12 jaar werkervaring en relevante opleidingen.
Stages bij overheidskantoren in zelfstandige functies (2 jaar) en ruim anderhalf jaar bij een financieel service kantoor in een enigszins juridische settingquote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:06 schreef Kholdstrike het volgende:
[..]
bedoel je dan werk, bijbaantjes of stages. Onder werkervaring heb ik maar mijn stages gedaan want daar heb ik wel wat interessantere bedrijven gehad.
Pagina 1:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:11 schreef Renesite het volgende:
[..]
Mij is geadivseerd om een soortement van 'samenvatting' te maken in de toekomst met mijn bijbaantjes die wat minder relevant zijn, voorbeeld:
- 1990-2000 diverse ICT functies, te weten: Front-end developer - blablablabla
Wat versta je precies onder profiel?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Pagina 1:
Personalia
Profiel
Huidige (laatste) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden.
Pagina 2:
Voorgaande (relevante) functie met bijbehorende taken en verantwoordelijkheden
Eigen bedrijfje met kort profiel
Pagina 3
3 oudere relevante functies, korter samengevat
2 functies voorgaande carriere alleen bij naam en periode genoemd
Pagina 4
Opleidingen, vaardigheden, cursussen, achievements, etc.
Prima toch?
Nogmaals, na 23 jaar heb je simpelweg meer te vertellen. En functies van 5 jaar of meer welke ook nog eens relevant zijn in je vakgebied vermeld ik gewoon
Tot nu toe met succes moet ik zeggen. Meestal word ik wel uitgenodigd voor een gesprek als ik goed gericht solliciteer.
Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:21 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Wat versta je precies onder profiel?
Je elevator pitch als het ware? Kan inderdaad best werken, geloof dat recruiters daar wel vatbaar voor zijn.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).
Niet alleen recruiters hoor, ook gewoon de beslissers in bedrijven.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:25 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Je elevator pitch als het ware? Kan inderdaad best werken, geloof dat recruiters daar wel vatbaar voor zijn.
ja idd. Ik doe t ook altijdquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:39 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Ik zou het wel aanraden, zet denk ik meer zoden aan de dijk. Als ze een losse brief binnenkrijgen verdwijnt 'ie heel snel in de prullenbak. Als je al gebeld hebt en je interesses overlegd hebt, hebben zij ook een beeld bij de brief en cv.
Maakt het schrijven van je open sollicitatie denk ik ook vele malen makkelijker, omdat je al wat inzicht kan krijgen in de mogelijkheden en je vaardigheden daar naartoe kan schrijven.
Ik ben zojuist door PostNL te slim (of te dom?) bevonden om post rond te brengen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:40 schreef Disavowed het volgende:
Zojuist maar weer een sollicitatie gedaan naar een simpel baantje. Waarom ik een gat van 6 maanden heb...
Bekrompen land. Ik krijg af en toe het idee dat er niks anders op zit dan mezelf op te hangen.
Ik ben ook net gebeld door Post NL.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik ben zojuist door PostNL te slim (of te dom?) bevonden om post rond te brengen.
Ze vroegen aan de telefoon of ik Nederlands kon lezen. Ik heb dat online sollicitatieformulier toch ingevuld?? De tering hee.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo een geile zin die beschrijft waar je goed in ben. Dus 1 alinea. Gek genoeg triggerd die vaak omdat hij ook wel echt beschrijft wat ik goed doe (en waar in sommige beroepsgroepen behoefte aan is).
Ik ken haar dus maar dit omschrijft haar echt voor geen meter, maar het klinkt wel 'geil'.quote:I am interested in life sciences; specifically, I am keen on utilizing the knowledge from the fields of biochemistry, cell, molecular and structural biology for advancing translational research and improving health care. Throughout my education and work experience, I have been part of multidisciplinary groups with a variety of scientific backgrounds and acquired numerous technical skills. I have attained the ability to work individually, as well as, in a team as the primary researcher and collaborator. I am a friendly, hard working, responsible and reliable person with the ability to plan, organize in a time efficient way and insist on demanding circumstances. I am eager to work in a challenging environment that provides mentorship and allows for further scientific, technical and personal development
??quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
pag 1
personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties
pag 2
Posters
Vaardighedenmaar ik ben er nog niet echt tevreden over
Haha herkenbaar. Het laatste alinea doet 't m.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:35 schreef Kholdstrike het volgende:
Oh die pijn en frustratie ken ik helemaal.
Ik heb dan ook nog zo'n vader die is blijven steken in 1970 met zijn arbeidsgedachte. Hij verteld nu dat ik iedere dag langs de uitzendbureau's moet gaan. Wanneer ik hem uitleg dat de ze me dan verwijzen naar hun website kijkt hij mij laf en ongeïnteresseerd aan.
Hij zegt ook vaak dat ik gewoon bedrijven moet binnen stappen en dan moet vragen om hier te komen werken.
Dan zijn er nog zijn verhalen van de tijd dat hij zijn baas de middelvinger kon geven en de straat overstak en daar meteen kon gaan werken. Het grootste probleem is dat de overheid toendertijd hard handig ging hakken in het grijs circuit, de economie van bijverdienste, toen is alles naar de klote gegaan.
Je kunt er eventueel nog je taalbeheersing en computervaardigheden aan toevoegen. Sommige mensen menen dat zelfs hobby's op het cv moeten worden vermeld. Over dat laatste twijfel ik een beetje, zeker als het niet duidelijk is waarom dat jou geschikter maakt voor de vacature waarop je solliciteert.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:43 schreef Bosbeetle het volgende:
pag 1
personalia
werkervaring
- projecttitels
- proefschrifttitel
opleidingen/workshops
publicaties
pag 2
Posters
Vaardighedenmaar ik ben er nog niet echt tevreden over
Ik heb ook gewoon hobbies vermeld hoor. Heb wel eens keer gehad van "O! Jij sport (voer willekeurige sport) ook. Waar? Oh ja, ik ook! Blablabla"quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt er eventueel nog je taalbeheersing en computervaardigheden aan toevoegen. Sommige mensen menen dat zelfs hobby's op het cv moeten worden vermeld. Over dat laatste twijfel ik een beetje, zeker als het niet duidelijk is waarom jou dat geschikter maakt voor de vacature waarop je solliciteert.
ik heb juist bij sollicitatiegesprekken heel leuke gesprekken over mijn hobby'squote:Op woensdag 11 juli 2012 14:38 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon hobbies vermeld hoor. Heb wel eens keer gehad van "O! Jij sport (voer willekeurige sport) ook. Waar? Oh ja, ik ook! Blablabla"
En sommige werkgevers vinden het ook fijn als je actief bezig bent. Het hoeft niet zozeer met je functie te maken hebben, maar het kan handig en leuk zijn.
Daarnaast voor (zware) fysieke beroepen zal het ongetwijfeld een must zijn...
Ja computer en taal heb ik bij vaardigheden staan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt er eventueel nog je taalbeheersing en computervaardigheden aan toevoegen. Sommige mensen menen dat zelfs hobby's op het cv moeten worden vermeld. Over dat laatste twijfel ik een beetje, zeker als het niet duidelijk is waarom dat jou geschikter maakt voor de vacature waarop je solliciteert.
Ik heb te horen gekregen dat buitenwerkse activiteiten in het bedrijfsleven meer op prijs worden gesteld dan in academiaquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:38 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon hobbies vermeld hoor. Heb wel eens keer gehad van "O! Jij sport (voer willekeurige sport) ook. Waar? Oh ja, ik ook! Blablabla"
En sommige werkgevers vinden het ook fijn als je actief bezig bent. Het hoeft niet zozeer met je functie te maken hebben, maar het kan handig en leuk zijn.
Daarnaast voor (zware) fysieke beroepen zal het ongetwijfeld een must zijn...
Tip: als je de mogelijkheid hebt om een opleiding te doen, doe het. Je bent nu nog jong genoeg om er mee te beginnen, over 15 jaar kan het niet meer zo makkelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:51 schreef RadioSlut het volgende:
Werkloze meldt zich![]()
Ben al sinds februari werkloos.
En ik zoek gewoon simpel werk, want ik heb voor de rest alleen een havodiploma.
Dat ben ik ook van planquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Tip: als je de mogelijkheid hebt om een opleiding te doen, doe het. Je bent nu nog jong genoeg om er mee te beginnen, over 15 jaar kan het niet meer zo makkelijk.
Ik denk dat er voldoende diploma's zijn van opleidingen met een bullshitniveau. Denk bijvoorbeeld aan het gedoe bij een aantal hogescholen. Maar toch geeft het hebben van een diploma wel een positief signaal af. Je hebt immers doorzettingsvermogen nodig om een opleiding tot een goed einde te brengen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:57 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat ben ik ook van planIk weet alleen begod niet wat, en mijn focus ligt nu voornamelijk op het zoeken van werk.
Al is het maar om tegen de schenen te schoppen van die mensen die zeggen dat diploma's bullshit zijn en dat je je 'alleen' omhoog moet werken.
Dankje voor de tip!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik denk dat er voldoende diploma's zijn van opleidingen met een bullshitniveau. Denk bijvoorbeeld aan het gedoe bij een aantal hogescholen. Maar toch geeft het hebben van een diploma wel een positief signaal af. Je hebt immers doorzettingsvermogen nodig om een opleiding tot een goed einde te brengen.
Het kiezen van een opleiding was voor mij ook erg moeilijk en ik ben uiteindelijk ook verschillende keren van opleiding gewisseld. Wat ik me voor en tijdens mijn studie nog niet realiseerde, is dat het ook belangrijk is hoe je informatie opneemt en verwerkt. Sommige mensen kunnen heel goed uit de voeten met bijna alleen theorie, terwijl andere echt een duidelijke praktische component in de opleiding nodig hebben om dingen goed te doorgronden. Tot die laatste groep behoor ik ook en dan wordt een opleiding waar je wordt doodgegooid met theorie echt een vervelende onderneming worden. Met andere woorden kies een opleiding die je interesse heeft, maar ook aansluit bij hoe jij informatie verwerkt.
Heb je wel al een insteek? kwa richting?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:18 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dankje voor de tip!
Mij maakt dat niet uit. Ik kan zó theorie opnemen, maar praktijk is voor mij ook geen probleem.
Iets met creativiteit. Al is dat maar de vraag of je daar iets aan hebt. Bij kunstacademies vraag ik me af of ik daarmee verder kom en of ik daarmee serieu word genomen (met verschillende studies), maar iets als communiatie en mediadeisgn (oid) vind ik dan weer niks, want dat doen al zoveel mensen. Dan heb je over een paar jaar een flink overschot.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb je wel al een insteek? kwa richting?
Vind je het niets vanwege het overschot? Of lijkt de studie je niets. Je moet uitgaan van je eigen kracht je kunt wel een studie gaan doen waar veel werk in is maar als je er niets aan vind dan heb je er ook niets aan. Hetzelfde natuurlijk voor die kunstacademie als je op de kunstacademie iets meer de design kant kiest kun je heel goed in dezelfde soort baantjes als als zo'n communicatie studie terecht komen alleen met een andere insteek. Trouwens hebben alle vrienden die ik ken die kunstacademie hebben gedaan (een stuk of 9) allemaal een baan bij een ontwerp studio of zelf een ontwerp studio dus zo kansloos is een kunstacademie niet!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:21 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Iets met creativiteit. Al is dat maar de vraag of je daar iets aan hebt. Bij kunstacademies vraag ik me af of ik daarmee verder kom en of ik daarmee serieu word genomen (met verschillende studies), maar iets als communiatie en mediadeisgn (oid) vind ik dan weer niks, want dat doen al zoveel mensen. Dan heb je over een paar jaar een flink overschot.
Tja je moet het maar willen al die administratieve rompslop etc. Ik wil gewoon werken, beetje mijn eigen onderzoek puzzelen... maarja dat kan niet want dan ook moet je administratieve rompslomp etc. gaan bijhouden en lobbyen en beurzen binnenhalen...quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil ooit nog een eigen bedrijf beginnen maar dat is echt hard werken. Ene kant ook erg leuk als je ervan kunt gaan leven.
Dat valt dan weer mee wat je zegtquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vind je het niets vanwege het overschot? Of lijkt de studie je niets. Je moet uitgaan van je eigen kracht je kunt wel een studie gaan doen waar veel werk in is maar als je er niets aan vind dan heb je er ook niets aan. Hetzelfde natuurlijk voor die kunstacademie als je op de kunstacademie iets meer de design kant kiest kun je heel goed in dezelfde soort baantjes als als zo'n communicatie studie terecht komen alleen met een andere insteek. Trouwens hebben alle vrienden die ik ken die kunstacademie hebben gedaan (een stuk of 9) allemaal een baan bij een ontwerp studio of zelf een ontwerp studio dus zo kansloos is een kunstacademie niet!
Dat is wel zo. Lastigquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja je moet het maar willen al die administratieve rompslop etc. Ik wil gewoon werken, beetje mijn eigen onderzoek puzzelen... maarja dat kan niet want dan ook moet je administratieve rompslomp etc. gaan bijhouden en lobbyen en beurzen binnenhalen...het wordt er allemaal niet leuker op
Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaftquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:30 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat valt dan weer mee wat je zegt
Het is eigenlijk een combinatie van beide. Ik vind de studie niet echt iets, en het idee dat er veel te veel mensen die studie gaan/willen (/)doen staat me gewoon niet aan. Niet dat ik hipster over wil komen maar het moet wel een beetje baankansen hebben
Ik denk dat dat soort dingen alleen maar lastiger worden over tijd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:34 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Lastig. Vooral de eerste jaren
.
Dafuq.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaften toch namen ze nog nieuwe leerlingen aan
)
Ik heb geen recht meer op een uitkering.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geniet gewoon van je uitkering, werken kan je ook in de winter
Uitkering, was het maar zo'n feest....quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Trol.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Damn.... geen uitkering![]()
Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet![]()
Dit jaquote:
Ik heb eer van mijn werkquote:
Als het ministerie blijft betalen en de studenten zijn zo gek om zich aan te melden. Waarom zou je dan stoppen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaften toch namen ze nog nieuwe leerlingen aan
)
Was het maar zo makkelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Damn.... geen uitkering![]()
Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet![]()
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.quote:
Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaienquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.
Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
Ooh ik ben niet zo moeilijk hoor... het probleem is gewoon dat er te weinig banen zijn in Nederland om iedereen aan het werk te houden. Veel jobs die we bedenken zijn er alleen maar opgericht om mensen bezig te houden i.p.v. ze nuttig werk te laten verzetten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.
Ik heb ook een hekel aan sollicitatiegesprekken, meestal als ik het 'te serieus' vind worden m.a.w. ze stellen zich te afstandelijk op, geef ik zelf al aan dat het niet is wat ik zoek. Niet alleen ik solliciteer maar het bedrijf ookquote:Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
Het moeilijke aan solliciteren is posities vinden en uitgenodigd worden. Het afgelopen half jaar heb ik 1 postdoc positie gezien in de cellbiologie die me ook nog niet heel veel aan leek. Dan is het ook nog eens zo dat het geen posities zijn waarvoor je normaliter wacht op een vacature maar met een onderzoeksvoorstel naar een groep toestapt. En als je dat op het moment in nederland doet krijg je 2 reacties "ahhh wat zielig je zoekt een baan in nederland, wil je geen carierre" en "oh we zouden je best willen aannemen, maar er is op het moment geen geld, neem later nog eens contact op misschien is er dan wel geld"....quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar wat is er moeilijk aan solliciteren dan? Je gaat er gewoon naar toe en geeft zo goed mogelijk antwoord op de vragen. Probeer je niet voor te bereiden want dan stellen ze toch een vraag die je niet voorbereid hebt.
Je weet toch wat je kan? Wees eerlijk. Durf ook gewoon ontkennend te antwoorden. En laat je niet teveel meeslepen in sollicitatie bullshit door dingen te roepen als "Ik werk te hard, kan noooit nee zeggen" op de vraag "wat zijn je minpunten".
Nouja hoeveel sollicitaties verstuur je per week?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:46 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaien
Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos isquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het moeilijke aan solliciteren is posities vinden en uitgenodigd worden. Het afgelopen half jaar heb ik 1 postdoc positie gezien in de cellbiologie die me ook nog niet heel veel aan leek. Dan is het ook nog eens zo dat het geen posities zijn waarvoor je normaliter wacht op een vacature maar met een onderzoeksvoorstel naar een groep toestapt. En als je dat op het moment in nederland doet krijg je 2 reacties "ahhh wat zielig je zoekt een baan in nederland, wil je geen carierre" en "oh we zouden je best willen aannemen, maar er is op het moment geen geld, neem later nog eens contact op misschien is er dan wel geld"....
Overal waar ik om me heen kijk zijn onderzoeksgroepen van gemiddeld een man of 20 geslonken naar minder dan 10 man. M.a.w er zijn meer wetenschappers dan dat er geld is.
Dat is er moeilijk aan solliciteren.
En daarbij weet ik niet echt wat ik 'wil'
ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos is
Inderdaad, het aanbod van werk sluit meestal niet aan op je verwachtingen. Op een gegeven moment moet je dan toch gaan kijken wat je realistische opties zijn, soms helpt het om 'out of the box' te denken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ok, maar dan is het dus pragmatisch moeilijk. Maar DAT geldt voor iedereen die werkloos is
Dat ligt er maar net aan hoeveel zin ik erin had. Laatste tijd heb ik niet gesolliciteerd vanwege demotivatie, ik had er echt geen zin meer in. Dus dat haalt het gemiddelde wel omlaagquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja hoeveel sollicitaties verstuur je per week?
tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Inderdaad, het aanbod van werk sluit meestal niet aan op je verwachtingen. Op een gegeven moment moet je dan toch gaan kijken wat je realistische opties zijn, soms helpt het om 'out of the box' te denken.
Heb je geen kwaliteiten die in een laboratorium van pas komen? Is een job in een medisch of chemisch laboratorium dan niet wat? Voedselindustrie?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.
Dat snap ik. Bij mij is de zorg nog dat ik momenteel de enige met inkomen ben en 5 monden moet voeden, dus geloof me, I feel the pressure!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja dat is dus wel mooi kut, want er moet ook 'brood op de plank' ik en mijn vriendin zitten nu al bijna anderhalf jaar in een situatie waar er maar 1 van ons werkt ik wil ook wel eens fatsoenlijk kunnen ademen... en niet te hoeven nadenken over hoe we het deze maand weer rond moeten zien te krijgen.
Haha... bekend fenomeen, ik zie regelmatig vacatures waarbij men zoveel kennis en ervaring gevraagd word dat je als werkgever feitelijk vraagt om het winnende staatslot.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.
Als je mij in een laboratorium zet dan kan ik wel aan het werk ja. Maar het is nou eenmaal zo dat ze ook mensen zoeken met een specifieke achtergrond. In de theorie zou het best leuk zijn om neurologisch onderzoek te gaan doen bijvoorbeeld maar daar zitten ze niet te wachten op een celbioloog die in nederland blijft.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Heb je geen kwaliteiten die in een laboratorium van pas komen? Is een job in een medisch of chemisch laboratorium dan niet wat? Voedselindustrie?
Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar ze hebben "jouw soort" ook niet nodig in ziekenhuislaboratoria?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je mij in een laboratorium zet dan kan ik wel aan het werk ja. Maar het is nou eenmaal zo dat ze ook mensen zoeken met een specifieke achtergrond. In de theorie zou het best leuk zijn om neurologisch onderzoek te gaan doen bijvoorbeeld maar daar zitten ze niet te wachten op een celbioloog die in nederland blijft.
Het is in de academia echt heel lullig gesteld maar in nederland blijven staat echt gelijk aan niet gemotiveerd zijn. Mijn huidige baas zei letterlijk "maar jij ambieert ook geen wetenschappelijke carriere want dan zat je hier niet" en zo ziet niet alleen hij het.
nopequote:Op woensdag 11 juli 2012 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen kaas van gegeten, maar ze hebben "jouw soort" ook niet nodig in ziekenhuislaboratoria?
Als je gedemotiveerd bent en daarom niet sollicteert is dat natuurlijk wel een reden voor je vriend om je onder je reet te schoppen hèquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoeveel zin ik erin had. Laatste tijd heb ik niet gesolliciteerd vanwege demotivatie, ik had er echt geen zin meer in. Dus dat haalt het gemiddelde wel omlaagIk heb er vandaag in ieder geval 6 verstuurd.
Functieomschrijving mag je negeren. Vaak is het de 'ideale kandidaat' maar jij hebt vast overkwalificatie voor bepaalde zaken en onderkwalificatie voor andere zaken. Zo gaat dat bij iedereen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
tja dat probeer ik wel maar vacatures zijn allemaal zo opgesteld dat ik bij elke vacature denk "ja dat kan ik toch niet!" ik weet dat je ook in een functie moet groeien maar tegenwoordig maken ze het wel heel bont met wat er allemaal in functie omschrijving staat.
Dat moet ik dan maar doen, maar enthousiast worden voor banen is ook een stuk lastiger met dat soort blabla functie omschrijvingen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Functieomschrijving mag je negeren. Vaak is het de 'ideale kandidaat' maar jij hebt vast overkwalificatie voor bepaalde zaken en onderkwalificatie voor andere zaken. Zo gaat dat bij iedereen.
Ik ben wel eens aangenomen terwijl ik maar aan 1 van de 10 gestelde criteria voldeed, ook wel eens afgewezen terwijl ik aan 9 van de 10 gestelde criteria voldeed. Het ligt er maar net aan welke criteria echt kritisch zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Functieomschrijving mag je negeren. Vaak is het de 'ideale kandidaat' maar jij hebt vast overkwalificatie voor bepaalde zaken en onderkwalificatie voor andere zaken. Zo gaat dat bij iedereen.
Zegt vaak ook niet alles! Toen ik de beschrijving van mijn huidige werk las dacht ik "o rlyquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat moet ik dan maar doen, maar enthousiast worden voor banen is ook een stuk lastiger met dat soort blabla functie omschrijvingen.
Het is meer de manier waarop hij het zegtquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je gedemotiveerd bent en daarom niet sollicteert is dat natuurlijk wel een reden voor je vriend om je onder je reet te schoppen hè. Maar 6 solli's ineens is idd goed, hou vol zou ik zeggen!
He?quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:28 schreef Maanvis het volgende:
wow 6 maanden werkloos en dan niet eens solliciteren! krijg je zeker geen uitkering ofzo?
zeg eens eerlijk hoeveel solli's je tot nu toe hebt gedaan?
Goquote:Op woensdag 11 juli 2012 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
vind ik toch zomaar een leuke vacature, * Bosbeetle klimt in de pen.
Veel succes!quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:40 schreef Bosbeetle het volgende:
vind ik toch zomaar een leuke vacature, * Bosbeetle klimt in de pen.
Waarom niet? Altijd handig om wat geld binnen te krijgen toch?quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Zie schoonmaakwerk 0-25 uur per week. Wel oproep en vast. Salaris conform CAO.
Zou dat wat zijn?
In de juridische wereld is bijna geen werk. Ik ken er 3 die in die richting afgestudeerd zijn en allen zijn ze al meer dan een half jaar op zoek.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:30 schreef Sjieraf het volgende:
Hier ook een werkzoekende. Ben onlangs afgestudeerd als HBO jurist en ben derhalve op zoek naar een baan. Wat een ramp zeg! Al anderhalf jaar ben ik me helemaal suf aan het solliciteren en het levert vooralsnog niets op. Verstuur gemiddeld 2 tot 3 sollicitaties in de week. Soms meer soms minder navenant het aantal geschikte vacatures dat ik tegen kom. Wat out of teh box denken betreft heb ik ook al we aangedacht, maar ook hier niks zinnigs kunnen vinden omdat ik bijvoorbeeld voor een baantje als orderpicker (niks mis mee overigens) niet ruim anderhalf uur wil reizen.
Voor hoeveel uur p week? 25 is niet veel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:45 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Waarom niet? Altijd handig om wat geld binnen te krijgen toch?
Ik zit nu zelf ook in de schoonmaak (thuiszorg). Saai werk maar het betaald de huur terwijl ik verder zoek.
officieel heb ik nu een 8-14 uren contract. Ik werk meestal 20 uur. En da's behoorlijk veel hoor, hard aanpoten en zwaar werk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:50 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Voor hoeveel uur p week? 25 is niet veel.
Okquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:54 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
officieel heb ik nu een 8-14 uren contract. Ik werk meestal 20 uur. En da's behoorlijk veel hoor, hard aanpoten en zwaar werk.
Volgens onze CAO mag je maximaal 24 uur per week werken (wellicht is dat tegenwoordig 25, magoed ook andere CAO).
Ik kan niet echt genieten van een uitkering. Temeer omdat je er financieel dan hard op achteruit gaat. Sowieso werk ik liever voor mijn geld dan dat ik het krijg, de loterij winnen is daarop wel een uitzondering trouwens.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dat was 10 jaar geleden wel zo ja. Toen had ik ook gelijk bingo als ik solliciteerde.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:46 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaien
Ik vind 2 a 3 sollicitaties per week nou niet echt veel hoor. Vooral niet als je al anderhalf jaar op zoek bent. Je kunt er makkelijk 3 per dag doen, vooral als je wat breder zoekt. (aangenomen of uitgenodigd worden is wat anders, maar goed.)quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:30 schreef Sjieraf het volgende:
Hier ook een werkzoekende. Ben onlangs afgestudeerd als HBO jurist en ben derhalve op zoek naar een baan. Wat een ramp zeg! Al anderhalf jaar ben ik me helemaal suf aan het solliciteren en het levert vooralsnog niets op. Verstuur gemiddeld 2 tot 3 sollicitaties in de week. Soms meer soms minder navenant het aantal geschikte vacatures dat ik tegen kom. Wat out of teh box denken betreft heb ik ook al we aangedacht, maar ook hier niks zinnigs kunnen vinden omdat ik bijvoorbeeld voor een baantje als orderpicker (niks mis mee overigens) niet ruim anderhalf uur wil reizen.
Idd mager.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik vind 2 a 3 sollicitaties per week nou niet echt veel hoor. Vooral niet als je al anderhalf jaar op zoek bent. Je kunt er makkelijk 3 per dag doen, vooral als je wat breder zoekt. (aangenomen of uitgenodigd worden is wat anders, maar goed.)
2 a 3 per dagquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik vind 2 a 3 sollicitaties per week nou niet echt veel hoor. Vooral niet als je al anderhalf jaar op zoek bent. Je kunt er makkelijk 3 per dag doen, vooral als je wat breder zoekt. (aangenomen of uitgenodigd worden is wat anders, maar goed.)
Tot nu toe heb ik, in de vijf weken dat ik bezig ben, altijd voldoende vacatures weten te vinden in mijn vakgebied (administratie). Een kwestie van alle vacaturesites langsgaan en bedrijven checken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2 a 3 per dag
Dan solliciteer je gewoon op elke functie waar "MBO" bijstaat ofzo. Er zijn in geen enkel vakgebied 3 vacatures PER DAG beschikbaar.
Feliciteerdquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:37 schreef Guidetti het volgende:
Vandaag aangenomen![]()
Niet echt het vak waar ik voor geleerd heb maar de werkzaamheden interesseren mij zeer
Ik krijg er over een half jaar een opleiding bij en er zijn zeer veel doorgroei mogelijkheden.
Nu ben ik al 42 dus waarschijnlijk niet zo gek veel jonger dan de categorie vaders waar hier over gesproken wordt. Maar stel je dan mijn 69 jarige moeder eens voor. Hoe je met conflicten op je werk om moet gaan enzo...quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef das_phantom het volgende:
Poeh dat verhaal over vaders ken ik maar al te goed. Nu is mij vader sowieso al koppig maar het is echt bizar om te horen hoe het wel moet terwijl zijn laatste sollicitatie 20 jaar geleden was!
Iedereen redeneert vanuit zijn eigen perspectief en ervaringen, dat is het probleem.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:17 schreef das_phantom het volgende:
Poeh dat verhaal over vaders ken ik maar al te goed. Nu is mij vader sowieso al koppig maar het is echt bizar om te horen hoe het wel moet terwijl zijn laatste sollicitatie 20 jaar geleden was!
Ongeveer. Tussentijds een paar maanden uit de running geweest vanwege een operatie.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:44 schreef CantFazeMe het volgende:
Wat voor gat is het dan? Werkloos gat?
Zoiets had ik ook meteen ja.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:20 schreef CantFazeMe het volgende:
Lekker het onbekende in! Niet doen dus.
Naam zou ik wel even maskeren.
wat een onzin, alsof iedereen met een baan nog nooit werkloos is geweest. geen wonder dat je met zulke negatieve gedachten al zo lang werk zoekt.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:26 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die een baan hebben kijken niet verder dan hun neus lang is. Die weten niet hoe het is om afgewezen te worden op grond van leeftijd, geslacht, werkervaring, opleiding of nationaliteit en hoe diplomageil en mierenneukerig de Nederlandse werkgever vandaag de dag is bij het werven van nieuw personeel.
Niet al te betrouwbaar, maar er zijn wel enkele organisaties die dit doen. Heel vaak met campings in Frankrijk bijv.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:08 schreef FerryNL het volgende:
Ik kreeg vandaag dit in mijn mailbox:
Goedemiddag Ferry,
Op Uitzendbureau.nl was ik op zoek naar koks en ik kwam jouw cv tegen. Mijn naam is C B en sinds april ben ik mijn eigen uitzendbureau gestart, Qjobs Aquamarijn. Ik heb op dit moment een hele leuke vacature als (hulp)kok in het buitenland, Mallorca! Ik heb geen idee of je hiervoor openstaat, maar ik dacht ik stuur je toch even een bericht.
In het plaatsje Cala d’Or op Mallorca zijn vijf restaurants die in beheer zijn van een Nederlandse organisatie. Zij zijn op zoek naar koks en hulpkoks voor de zomerperiode, tot en met oktober 2012. Een kamer met kost en inwoning wordt voor je geregeld. Graag hoor ik van je of je hier eventueel interesse in hebt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet niet wat ik hier van moet denken
Boeiend, als ze er naar vragen zegje gewoon de waarheid? En dat je erover na hebt gedacht.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:50 schreef Disavowed het volgende:
Nou, wat meer info in kunnen winnen.
Project van een half jaar buiten mijn vakgebied, maar waar ik wel enige ervaring in heb. Het loon valt wat tegen. Zou direct kunnen beginnen. Maar goed, toch weer een half jaar onder de pannen als alles doorgaat.
Mijn C.V. begint zo echt op een lappendeken te lijken.
Zie je wel dat je vriend gelijk hadquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:21 schreef RadioSlut het volgende:
Ik werd vanochtend gebeld door iemand van het uitzendbureau, kan morgen op gesprek komen
Voor een baantje als magazijnmedewerker.
w00t
* RadioSlut mierenneuktquote:Op donderdag 12 juli 2012 12:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zie je wel dat je vriend gelijk hebt. Even doorpakken en je hebt zo een baan!
Nou om even een misverstand uit de wereld te helpen ik zoek echt niet alleen maar naar juristenbaantjes hoor. Ook naar grelateerde functies en naar functies die in mijn profiel zouden (kunnen) passen. Dis wat dat aangaat heb ik mijn standaard allang verlaagd. Alleen krijg ik ook daar vaak de feedback dat ik overgekwalificeerd ben. Men zit niet te wachten op een HBO+ er als bijvoorbeeld magazijnmedewerker. Ik wil ook inderdaad niet met hagel op een mug gaan schieten want dat kost alleen maar energie.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:07 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Tot nu toe heb ik, in de vijf weken dat ik bezig ben, altijd voldoende vacatures weten te vinden in mijn vakgebied (administratie). Een kwestie van alle vacaturesites langsgaan en bedrijven checken.
Ik begrijp ook niet dat je na anderhalf jaar werkloos zijn nog steeds alleen juristenbaantjes zoekt. Tegen die tijd zou ik al lang mijn standaard hebben verlaagd. Maar goed, ik ben nooit anderhalf jaar werkloos geweest.
Dat je bezoeken aflegt en hierover rapporteert?quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat zijn er toch bizar veel vacatures waar je na het lezen van de omschrijving nog steeds geen idee hebt wat je zou gaan moeten doen.
Neem nu dit als voorbeeld:
http://www.linkedin.com/j(...)esults&goback=%2Ejob
Gaat waarschijnlijk om NEN normoen en CE markeringen. Maar zet dat er dan bij. Als ik deze tekst lees heb ik geen flauw benul wat er van me verwacht zou worden.
En wat zal je tijdens die bezoeken moeten bekijken waarover je kan rapporteren dan? Het synoniem van "audit" ken ik zelf ook...quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat je bezoeken aflegt en hierover rapporteert?
Dat lijkt mij vrij duidelijk, politie agentje spelen... kijken of protocollen op papier nageleefd worden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat zijn er toch bizar veel vacatures waar je na het lezen van de omschrijving nog steeds geen idee hebt wat je zou gaan moeten doen.
Neem nu dit als voorbeeld:
http://www.linkedin.com/j(...)esults&goback=%2Ejob
Gaat waarschijnlijk om NEN normoen en CE markeringen. Maar zet dat er dan bij. Als ik deze tekst lees heb ik geen flauw benul wat er van me verwacht zou worden.
Jeetje hee wat een "toezegging" wordt je ook niet veel wijzer uit. Heb ik ook altijd hoor van ja we kunnen wel wat met jou en we zorgen dat je een baan krijgt maar als puntje bij paaltje komt zit je er toch weer naast en wordt je blij gemaakt met een dooie mus.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:56 schreef Bosbeetle het volgende:
vandaag had mn baas een telefoontje met een mogelijke geldschieter/samenwerker en gaf aan dat hij wou proberen om er een postdoc op te zetten, mij dus... na het gesprek kwam hij terug en zei "gaat lukken"
en daarna "maar niet stoppen met solliciteren hè" errrr
/
ik snap het niet meer
Uhuh zal toch wel vrij handig zijn als je erbij verteld om WELKE protocollen het gaat. Als je bij Libresse een audit moet doen om te controleren of de adhesie van de plakrand conform de opgelegde standaard is is een iets ander opleidings- en kennisniveau vereist dan wanneer je bij een fabrikant van oogmedische producten moet controleren of ze voldoen aan de CE markering voor medische apparatuur...quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat lijkt mij vrij duidelijk, politie agentje spelen... kijken of protocollen op papier nageleefd worden.
Dan zei ik tegen mijn baas:"Dat is prima, maar niet janken als het niet afkomt. We zijn mensen , geen robots."quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:50 schreef MaLo het volgende:
Ik kwam eentje tegen met een droevige titel
"Ben jij applicatiebeheerder en ken jij Microsoft op je broekzak? in Amersfoort"
Microsoft op mijn broekzak
Fuck man, na vandaag wil ik nog veel liever een andere baan. Ik moet 48 uur in 28 uur gaan proppen. Er komt geen vervanging voor mijn vertrekkende collega. Maar we krijgen er wel een pakket bij!
dan zegt jouw baasquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan zei ik tegen mijn baas:"Dat is prima, maar niet janken als het niet afkomt. We zijn mensen , geen robots."
Heb ik al gezegd. Reactie was: "dan brengen we de dienstverlening gewoon omlaag. Dat communiceren we wel naar de medewerkers".quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan zei ik tegen mijn baas:"Dat is prima, maar niet janken als het niet afkomt. We zijn mensen , geen robots."
Ik ben schaars, dat scheeltquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan zegt jouw baasvoor jou 10 anderen.
ik ook maar dat weten alleen mijn collega’s (die zijn zelf ook schaars) dus daar heb je niet zoveel aan.quote:
Mijn baas weet het ook welquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik ook maar dat weten alleen mijn collega’s (die zijn zelf ook schaars) dus daar heb je niet zoveel aan.
De wal keert vanzelf het schip. Voor zo'n baas wil ik namelijk niet werken.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan zegt jouw baasvoor jou 10 anderen.
ik heb pas ruim 2 maanden sollicitatieplicht, en al 35 brieven gedaanquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:54 schreef Smash-it het volgende:
Wil het toch even hier kwijt na maandenlang meelezen:
Na ruim 9 maanden, 37 brieven en 14 gesprekken heb ik eindelijk een baan! (afgestudeerd rechten) Morgen is alweer mijn 3e werkweek voorbij.
Dus geef niet op! De aanhouder wint. Hoe kut ik de afgelopen maanden ook vond, haha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |