ik heb pas ruim 2 maanden sollicitatieplicht, en al 35 brieven gedaanquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:54 schreef Smash-it het volgende:
Wil het toch even hier kwijt na maandenlang meelezen:
Na ruim 9 maanden, 37 brieven en 14 gesprekken heb ik eindelijk een baan! (afgestudeerd rechten) Morgen is alweer mijn 3e werkweek voorbij.
Dus geef niet op! De aanhouder wint. Hoe kut ik de afgelopen maanden ook vond, haha.
Ik had geen sollicitatieplicht, werkte na mijn afstuderen in de horeca. En ik wilde toch graag een bepaalde functie in de advocatuur. Vandaar denk het grote verschilquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:08 schreef Mirjam het volgende:
ik heb pas ruim 2 maanden sollicitatieplicht, en al 35 brieven gedaan
Hmm, met enige regelmaat, dus niet per se op dit moment. Denk dat dit gewoon een manier is om meer mensen in te laten schrijven. De vacature an sich is er nog niet, maar kan er eventueel wel komen. Ondertussen melden zich dus wel mensen bij Randstad aan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:18 schreef Woussie1987 het volgende:
rare vacature bij randstad:
Met enige regelmaat zijn wij voor onze opdrachtgevers op zoek naar Financieel Administratief Medewerkers.
- Ben jij fulltime beschikbaar;
- Ben je in het bezit van een afgeronde MBO en/of HBO opleiding op financieel vlak;
- Heb jij recente werkervaring op het gebied van Financiele Administratie, Debiteuren of Crediteuren;
Dit betreft een wervende vacature. We zijn hiervoor dus op zoek naar kandidaten die nog niet bij Randstad ingeschreven staan. Sta je al bij Randstad ingeschreven, dan hoef je NIET te reageren.
Krom.....
Drempelvrees? Heel herkenbaar hoor, ik ben ook pas op mijn 27e begonnen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:26 schreef vencodark het volgende:
Misschien dat dit topic mij een schop onder mijn kont geeft.
Vrouw, 27 jaar, omgeving Zeeland.
Afgestudeerd sinds 29 februari 2012 als maatschappelijk werker.
Sinds 2 jaar bijbaan in de catering, werk daar momenteel slechts tussen de 15 en 25 uur.
Ik vind het moeilijk om werkelijk te starten met solliciteren terwijl ik wel werk in mijn sector wil hebben. Ik kijk wel naar vacatures maar er is niets wat mij werkelijk voldoende interesseert. Ook kom ik niet echt veel tegen trouwens. Ik heb slechts 1 open sollicitatie gedaan.Heb mij een breuk lopen denken of mijn brief wel goed is, of het lekker klinkt, of het voldoende is etc. etc.
Ik vind het eigenlijk genânt en stom van mezelf dat ik nog niet meer moeite heb gedaan. Maar ik blijf het gewoon uitstellen.![]()
Nee, die staan toch al ingeschreven. De enige reden dat ze deze vacature plaatsen is om werkzoekenden te laten weten dat randstand regelmatig dit soort vacatures heeft en wanneer je je inschrijft bij randstad de volgende keer DAT ze zo'n vacature hebben in aanmerking komt. Niet dat ze NU zo'n concrete functie hebbenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:17 schreef Woussie1987 het volgende:
Ik bedoel meer eigenlijk dat mensen die al ingeschreven staan, niet hoeven te reageren.
Dat je HBO moet hebben houdt niet in dat de administratief medewerkster P&Ozaken dat ook moet hebbenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:08 schreef Mirjam het volgende:
Ergernis; afgewezen worden voor een vacature omdat je geen HBO hebt, en dat middels een mail waar 'in jou mail' instaat.
Had er een hele goede intake met enthousiaste intercedent/recruiter. Dat was het.quote:
Herkenbaar, op veel punten!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:26 schreef vencodark het volgende:
Misschien dat dit topic mij een schop onder mijn kont geeft.
Vrouw, 27 jaar, omgeving Zeeland.
Afgestudeerd sinds 29 februari 2012 als maatschappelijk werker.
Sinds 2 jaar bijbaan in de catering, werk daar momenteel slechts tussen de 15 en 25 uur.
Ik vind het moeilijk om werkelijk te starten met solliciteren terwijl ik wel werk in mijn sector wil hebben. Ik kijk wel naar vacatures maar er is niets wat mij werkelijk voldoende interesseert. Ook kom ik niet echt veel tegen trouwens. Ik heb slechts 1 open sollicitatie gedaan.Heb mij een breuk lopen denken of mijn brief wel goed is, of het lekker klinkt, of het voldoende is etc. etc.
Ik vind het eigenlijk genânt en stom van mezelf dat ik nog niet meer moeite heb gedaan. Maar ik blijf het gewoon uitstellen.![]()
Is dit positief of negatief?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:14 schreef Renesite het volgende:
[..]
Had er een hele goede intake met enthousiaste intercedent/recruiter. Dat was het.
Je klinkt alsof je vaak bent teleurgesteld door dit soort bureau's.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Werving & Selectie en detachering en uitzendbureaus zijn ook het schuim der natie. Als je de mogelijkheid hebt, blijf er dan ver van. Incompetente klootzakken. Stuk voor stuk. In heel mijn werkzame leven ben ik aan beide kanten van het spectrum (dus als werkzoekende en aan werkgevers zijde) nog NOOIT een goede tegengekomen.
Nou zo klink ik niet, dat zeg ik letterlijk in de post die je quotequote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je vaak bent teleurgesteld door dit soort bureau's.
Ah, dat is in ieder geval een mooi vooruitzicht. Heb je vooraf al een voorkeur voor één van de twee functies?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Huidige contract is nog niet afgelopen, maar toch al sollicitatiegesprekken 'gescoord' bij twee organisatie. De ene organisatie biedt een nog onbepaalde werkperiode vanaf 1 september, 32 uur per week en circa 50 km reizen per dag. De andere organisatie biedt werk vanaf ongeveer 1 augustus, 36-40 uur per week en 140 reiskilometers per dag.
Ben overigens niet rouwig dat ik over 'n week weg ben bij de huidige organisatie. Teamleidster is zure kut met 0,0 zelfreflectie, waarmee ik in een soort Koude Oorlog verkeer
Hmmm, ik twijfel nog. Het is 'n keuze tussen meer inkomen maar minder vrije tijd, óf minder inkomen maar méér vrije tijd ...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:38 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Ah, dat is in ieder geval een mooi vooruitzicht. Heb je vooraf al een voorkeur voor één van de twee functies?
Sowieso is het taalniveau van sommige vacatures om te janken. Als ze zo debiel schrijven reageer ik niet. dan kan het nooit een goed bedrijf zijn. Als ze al geen fatsoenlijk Nederlands kunnen, wat kunnen ze dan wel?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:08 schreef Mirjam het volgende:
Ergernis; afgewezen worden voor een vacature omdat je geen HBO hebt, en dat middels een mail waar 'in jou mail' instaat.
Worden je reiskosten compleet vergoed? Want tussen die kosten zit ook een verschil natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:39 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Hmmm, ik twijfel nog. Het is 'n keuze tussen meer inkomen maar minder vrije tijd, óf minder inkomen maar méér vrije tijd ...
Dat is je woon-werk verkeer neem ik aan? Das wel flink hoor, dat kost je ook zo twee uur per dag. Hoeveel verschil in loon is het?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Huidige contract is nog niet afgelopen, maar toch al sollicitatiegesprekken 'gescoord' bij twee organisatie. De ene organisatie biedt een nog onbepaalde werkperiode vanaf 1 september, 32 uur per week en circa 50 km reizen per dag. De andere organisatie biedt werk vanaf ongeveer 1 augustus, 36-40 uur per week en 140 reiskilometers per dag.
Ben overigens niet rouwig dat ik over 'n week weg ben bij de huidige organisatie. Teamleidster is zure kut met 0,0 zelfreflectie, waarmee ik in een soort Koude Oorlog verkeer
Ik vrees dat het er voorlopig alleen maar meer gaan worden. Dat is de consequentie van het focussen op de kerntaken wat al jaren in zwang is bij bedrijven. Als je dan ook nog flexibiliteit van je personeelsbestand wenst, dan kun je tegenwoordig als bedrijf niet meer om zulk soort bureaus heen. Maar ik verwacht dat een hervorming van het ontslagrecht wel eens kan gaan zorgen voor een keerpunt, wat leidt tot een fikse sanering in die branche. Als een bedrijf zelf gemakkelijker van zijn werknemers af kan, hebben ze die bureaus ook minder nodig.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Werving & Selectie en detachering en uitzendbureaus zijn ook het schuim der natie. Als je de mogelijkheid hebt, blijf er dan ver van. Incompetente klootzakken. Stuk voor stuk. In heel mijn werkzame leven ben ik aan beide kanten van het spectrum (dus als werkzoekende en aan werkgevers zijde) nog NOOIT een goede tegengekomen.
Voor beide opties nog 0,19 euro per km ja, dat dekt de brandstofkosten wel in mijn geval ...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Worden je reiskosten compleet vergoed? Want tussen die kosten zit ook een verschil natuurlijk.
Ja, in dit geval 70 km heen en 70 km terug. Verschil qua inkomen inclusief reiskostenvergoeding zal grofweg 300 euro bedragen denk ik ... !quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:28 schreef Hiya het volgende:
[..]
Dat is je woon-werk verkeer neem ik aan? Das wel flink hoor, dat kost je ook zo twee uur per dag. Hoeveel verschil in loon is het?
het valt mij juist op dat er steeds meer vacatures door bedrijven zelf geplaatst worden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik vrees dat het er voorlopig alleen maar meer gaan worden. Dat is de consequentie van het focussen op de kerntaken wat al jaren in zwang is bij bedrijven. Als je dan ook nog flexibiliteit van je personeelsbestand wenst, dan kun je tegenwoordig als bedrijf niet meer om zulk soort bureaus heen. Maar ik verwacht dat een hervorming van het ontslagrecht wel eens kan gaan zorgen voor een keerpunt, wat leidt tot een fikse sanering in die branche. Als een bedrijf zelf gemakkelijker van zijn werknemers af kan, hebben ze die bureaus ook minder nodig.
Het ligt er aan waarop een bedrijf wil bezuinigen. Het ene bedrijf knikkert PZ buiten en besteedt werving uit en het andere trekt juist opdrachten weg bij die dure bureaus.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
het valt mij juist op dat er steeds meer vacatures door bedrijven zelf geplaatst worden.
Damn, heb je nu een 3 weken durende training moeten doen voor een functie die je 10 weken kunt gaan vervullen? Sodemieter, dat is toch wel erg.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:30 schreef Elvi het volgende:
Ik meld me voorlopig even af hier. Ben de komende 10 weken onder de pannen (heb succesvol de 3 weken duren training afgesloten). Ik kom me tegen de tijd dat mn contract afloopt wel weer melden
Succes allen!
Veel succesquote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:30 schreef Elvi het volgende:
Ik meld me voorlopig even af hier. Ben de komende 10 weken onder de pannen (heb succesvol de 3 weken duren training afgesloten). Ik kom me tegen de tijd dat mn contract afloopt wel weer melden
Succes allen!
Nou, ik ben gewoon wat laat omdat ik nog 2 jaar kappersopleiding er tussen heb zitten (niet afgemaakt) en vervolgens 7,5 jaar gestudeerd heb voor een mbo- en hbo diploma.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:08 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Drempelvrees? Heel herkenbaar hoor, ik ben ook pas op mijn 27e begonnen.
Heel herkenbaarquote:Op zondag 15 juli 2012 16:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, ik ben gewoon wat laat omdat ik nog 2 jaar kappersopleiding er tussen heb zitten (niet afgemaakt) en vervolgens 7,5 jaar gestudeerd heb voor een mbo- en hbo diploma.
Ik moet mij er nu echt toe zetten om serieus te solliciteren terwijl ik wel gemotiveerd ben om aan de slag te gaan, ook al vind ik het eigenlijk doodeng. Ik zit het teveel uit te stellen. Dat is zo'n zonde.
Het is mij nog nooit gevraagd om mijn diploma bij het eerste gesprek mee te nemen. Maar ik zou er geen bezwaar tegen hebbenquote:Op zondag 15 juli 2012 21:50 schreef Kholdstrike het volgende:
Morgen een gesprek voor de functie administratief medewerker. Het is MBO niveau ook al heb ik HBO. Het maakt mij niets uit, ik heb werk nodig. Ik hoop alleen niet dat ze me morgen afwijzen op basis dat ik te hoog geschoold ben of dat ik me zou vervelen voor het werk.
Ze vroegen ook of ik mijn diploma's wilde meenemen zodat ze konden kijken naar de vakken die relevant waren.
Is dit normaal? Hebben jullie hier weleens mee te maken gehad.
EDIT: Wat raden jullie mij aan om te dragen? Ik heb verschillende pakken. Beige Italiaans, blauw Kashmir (3delig). Of vinden jullie dat ik gewoon vlot moet gaan?
Ligt echt totaal aan het bedrijf. Als je het niet weet, gewoon een pak aantrekken.quote:Op zondag 15 juli 2012 22:14 schreef MaLo het volgende:
Als administratief medewerker verwachten ze denk ik niet dat je in driedelig pak komt. Trek gewoon nette kleding aan waar je je prettig in voelt. Succes
Ze hebben je niet op voorhand afgewezen vanwege je te hoge opleiding, dus die horde heb je al genomen.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:50 schreef Kholdstrike het volgende:
Morgen een gesprek voor de functie administratief medewerker. Het is MBO niveau ook al heb ik HBO. Het maakt mij niets uit, ik heb werk nodig. Ik hoop alleen niet dat ze me morgen afwijzen op basis dat ik te hoog geschoold ben of dat ik me zou vervelen voor het werk.
Ze vroegen ook of ik mijn diploma's wilde meenemen zodat ze konden kijken naar de vakken die relevant waren.
Is dit normaal? Hebben jullie hier weleens mee te maken gehad.
EDIT: Wat raden jullie mij aan om te dragen? Ik heb verschillende pakken. Beige Italiaans, blauw Kashmir (3delig). Of vinden jullie dat ik gewoon vlot moet gaan?
Nooit last van gehad, normaal zou je toch wel netjes reactie ontvangen.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Hebben jullie ook als je online hebt ingeschreven bij uitzendbureau´s dat je er vervolgens niks meer van hoort? Geen reactie, geen bewijs van inschrijving (terwijl ik daar nadrukkelijk om gevraagd hebt), gewoon niks..
Zometeen er maar even heen fietsen..
Ik beweer ook niet dat hij géén pak aan moet doen. Nette kleding sowieso, maar dit moet tevens kleding waar je je prettig in voelt. En als dat een pak is, gewoon doen.quote:Op zondag 15 juli 2012 23:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ligt echt totaal aan het bedrijf. Als je het niet weet, gewoon een pak aantrekken.
Ik voel me ook niet prettig in een pak, maar als ik ga solliciteren doe ik 'm wel aan. Kleren maken de man en het komt professioneel over. Maar goed, het ligt ook aan de functie natuurlijk. Als je aan de slag gaat als bouwvakker of schoonmaker trek je gewoon je dagelijkse kloffie aan.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat hij géén pak aan moet doen. Nette kleding sowieso, maar dit moet tevens kleding waar je je prettig in voelt. En als dat een pak is, gewoon doen.
Je zou je moeten afvragen of je je wel zou willen laten bemiddelen doort dat soort bureau's, als ze nu al zo laks zijn.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:32 schreef CantFazeMe het volgende:
Hebben jullie ook als je online hebt ingeschreven bij uitzendbureau´s dat je er vervolgens niks meer van hoort? Geen reactie, geen bewijs van inschrijving (terwijl ik daar nadrukkelijk om gevraagd hebt), gewoon niks..
Je kunt ook voor een wat stukje meer casual gaan, ik ben van plan om wel een overhemd en het jasje van mijn pak aan te doen maar dan wel in combi met een spijkerbroek.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik voel me ook niet prettig in een pak, maar als ik ga solliciteren doe ik 'm wel aan. Kleren maken de man en het komt professioneel over. Maar goed, het ligt ook aan de functie natuurlijk. Als je aan de slag gaat als bouwvakker of schoonmaker trek je gewoon je dagelijkse kloffie aan.
Probleem is... ik moet er minimaal 5 hebben er is na dit niet veel keus meer over.quote:Op maandag 16 juli 2012 10:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je zou je moeten afvragen of je je wel zou willen laten bemiddelen doort dat soort bureau's, als ze nu al zo laks zijn.
je kan ook gewoon fatsoenlijk naar de kapper gaan he ... voor die ene keerquote:Op maandag 16 juli 2012 10:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Je kunt ook voor een wat stukje meer casual gaan, ik ben van plan om wel een overhemd en het jasje van mijn pak aan te doen maar dan wel in combi met een spijkerbroek.
Al zal ik door mijn lange haar+baard wel nooit aangenomen worden voor een representatieve baan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |