ik heb pas ruim 2 maanden sollicitatieplicht, en al 35 brieven gedaanquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:54 schreef Smash-it het volgende:
Wil het toch even hier kwijt na maandenlang meelezen:
Na ruim 9 maanden, 37 brieven en 14 gesprekken heb ik eindelijk een baan! (afgestudeerd rechten) Morgen is alweer mijn 3e werkweek voorbij.
Dus geef niet op! De aanhouder wint. Hoe kut ik de afgelopen maanden ook vond, haha.

Ik had geen sollicitatieplicht, werkte na mijn afstuderen in de horeca. En ik wilde toch graag een bepaalde functie in de advocatuur. Vandaar denk het grote verschilquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:08 schreef Mirjam het volgende:
ik heb pas ruim 2 maanden sollicitatieplicht, en al 35 brieven gedaan

Hmm, met enige regelmaat, dus niet per se op dit moment. Denk dat dit gewoon een manier is om meer mensen in te laten schrijven. De vacature an sich is er nog niet, maar kan er eventueel wel komen. Ondertussen melden zich dus wel mensen bij Randstad aan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:18 schreef Woussie1987 het volgende:
rare vacature bij randstad:
Met enige regelmaat zijn wij voor onze opdrachtgevers op zoek naar Financieel Administratief Medewerkers.
- Ben jij fulltime beschikbaar;
- Ben je in het bezit van een afgeronde MBO en/of HBO opleiding op financieel vlak;
- Heb jij recente werkervaring op het gebied van Financiele Administratie, Debiteuren of Crediteuren;
Dit betreft een wervende vacature. We zijn hiervoor dus op zoek naar kandidaten die nog niet bij Randstad ingeschreven staan. Sta je al bij Randstad ingeschreven, dan hoef je NIET te reageren.
Krom.....

Drempelvrees? Heel herkenbaar hoor, ik ben ook pas op mijn 27e begonnen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:26 schreef vencodark het volgende:
Misschien dat dit topic mij een schop onder mijn kont geeft.
Vrouw, 27 jaar, omgeving Zeeland.
Afgestudeerd sinds 29 februari 2012 als maatschappelijk werker.
Sinds 2 jaar bijbaan in de catering, werk daar momenteel slechts tussen de 15 en 25 uur.
Ik vind het moeilijk om werkelijk te starten met solliciteren terwijl ik wel werk in mijn sector wil hebben. Ik kijk wel naar vacatures maar er is niets wat mij werkelijk voldoende interesseert. Ook kom ik niet echt veel tegen trouwens. Ik heb slechts 1 open sollicitatie gedaan.Heb mij een breuk lopen denken of mijn brief wel goed is, of het lekker klinkt, of het voldoende is etc. etc.
Ik vind het eigenlijk genânt en stom van mezelf dat ik nog niet meer moeite heb gedaan. Maar ik blijf het gewoon uitstellen.![]()

Nee, die staan toch al ingeschreven. De enige reden dat ze deze vacature plaatsen is om werkzoekenden te laten weten dat randstand regelmatig dit soort vacatures heeft en wanneer je je inschrijft bij randstad de volgende keer DAT ze zo'n vacature hebben in aanmerking komt. Niet dat ze NU zo'n concrete functie hebbenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:17 schreef Woussie1987 het volgende:
Ik bedoel meer eigenlijk dat mensen die al ingeschreven staan, niet hoeven te reageren.

Dat je HBO moet hebben houdt niet in dat de administratief medewerkster P&Ozaken dat ook moet hebbenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:08 schreef Mirjam het volgende:
Ergernis; afgewezen worden voor een vacature omdat je geen HBO hebt, en dat middels een mail waar 'in jou mail' instaat.

Had er een hele goede intake met enthousiaste intercedent/recruiter. Dat was het.quote:

Herkenbaar, op veel punten!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:26 schreef vencodark het volgende:
Misschien dat dit topic mij een schop onder mijn kont geeft.
Vrouw, 27 jaar, omgeving Zeeland.
Afgestudeerd sinds 29 februari 2012 als maatschappelijk werker.
Sinds 2 jaar bijbaan in de catering, werk daar momenteel slechts tussen de 15 en 25 uur.
Ik vind het moeilijk om werkelijk te starten met solliciteren terwijl ik wel werk in mijn sector wil hebben. Ik kijk wel naar vacatures maar er is niets wat mij werkelijk voldoende interesseert. Ook kom ik niet echt veel tegen trouwens. Ik heb slechts 1 open sollicitatie gedaan.Heb mij een breuk lopen denken of mijn brief wel goed is, of het lekker klinkt, of het voldoende is etc. etc.
Ik vind het eigenlijk genânt en stom van mezelf dat ik nog niet meer moeite heb gedaan. Maar ik blijf het gewoon uitstellen.![]()

Is dit positief of negatief?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:14 schreef Renesite het volgende:
[..]
Had er een hele goede intake met enthousiaste intercedent/recruiter. Dat was het.

Je klinkt alsof je vaak bent teleurgesteld door dit soort bureau's.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Werving & Selectie en detachering en uitzendbureaus zijn ook het schuim der natie. Als je de mogelijkheid hebt, blijf er dan ver van. Incompetente klootzakken. Stuk voor stuk. In heel mijn werkzame leven ben ik aan beide kanten van het spectrum (dus als werkzoekende en aan werkgevers zijde) nog NOOIT een goede tegengekomen.

Nou zo klink ik niet, dat zeg ik letterlijk in de post die je quotequote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je klinkt alsof je vaak bent teleurgesteld door dit soort bureau's.

Ah, dat is in ieder geval een mooi vooruitzicht. Heb je vooraf al een voorkeur voor één van de twee functies?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:37 schreef MissionPhailed het volgende:
Huidige contract is nog niet afgelopen, maar toch al sollicitatiegesprekken 'gescoord' bij twee organisatie. De ene organisatie biedt een nog onbepaalde werkperiode vanaf 1 september, 32 uur per week en circa 50 km reizen per dag. De andere organisatie biedt werk vanaf ongeveer 1 augustus, 36-40 uur per week en 140 reiskilometers per dag.
Ben overigens niet rouwig dat ik over 'n week weg ben bij de huidige organisatie. Teamleidster is zure kut met 0,0 zelfreflectie, waarmee ik in een soort Koude Oorlog verkeer

Hmmm, ik twijfel nog. Het is 'n keuze tussen meer inkomen maar minder vrije tijd, óf minder inkomen maar méér vrije tijd ...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:38 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Ah, dat is in ieder geval een mooi vooruitzicht. Heb je vooraf al een voorkeur voor één van de twee functies?

Sowieso is het taalniveau van sommige vacatures om te janken. Als ze zo debiel schrijven reageer ik niet. dan kan het nooit een goed bedrijf zijn. Als ze al geen fatsoenlijk Nederlands kunnen, wat kunnen ze dan wel?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:08 schreef Mirjam het volgende:
Ergernis; afgewezen worden voor een vacature omdat je geen HBO hebt, en dat middels een mail waar 'in jou mail' instaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |