gewoon direct bedrijven opbellenquote:Op maandag 16 juli 2012 11:34 schreef Mentos79 het volgende:
ik verveel me stierlijk!!! klopt het dat er zelfs nergens simpel productiewerk te vinden ?! omg rotterdam/gouda/den haag
In de regio noordoost-brabant zijn wel heel veel goedequote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Werving & Selectie en detachering en uitzendbureaus zijn ook het schuim der natie. Als je de mogelijkheid hebt, blijf er dan ver van. Incompetente klootzakken. Stuk voor stuk. In heel mijn werkzame leven ben ik aan beide kanten van het spectrum (dus als werkzoekende en aan werkgevers zijde) nog NOOIT een goede tegengekomen.
dat doe ik nou nooitquote:
ik ook!! en ik wil gewoon bezig zijn, weg uit het huis en ergens aan de slag, zolang het maar geen schoonmaakwerk is ... ik heb dat 4 maanden gedaan,als kamermeisje in een hotel en dat is echt zwaar, en smerigquote:Op maandag 16 juli 2012 12:00 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik begin genoeg te krijgen van die veelal belachelijke afwijzingen.
ik verwacht trouwens ook dat dat soort bedrijven je weer verwijzen naar een uitzendbureau die ze hebben ingehuurd ...quote:
Ik heb tien jaar ervaring, maar word dan weer afgewezen op 'specifieke' ervaring.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:10 schreef Tito_Makani het volgende:
Ergste vind ik nog dat je tegenwoordig geen eens meer kans maakt op een gesprek als je niet minstens 10 jaar ervaring hebt in die sector of een dergelijke eis. En dat is voor een studentenbaan![]()
Wordt steeds verleidelijker om een creatief CV te maken maar met mij geluk wordt ik an nog niet uitgenodigd voor een gesprek
Ik vraag me af hoeveel werkgevers daadwerkelijk je vorige werkgever gaat bellen en of deze wel zulke informatie verstrektquote:Op maandag 16 juli 2012 12:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik ga deze week mijn creatieve CV afmaken en daarna gewoon lekker open solliciteren.
Er zullen best bedrijven zijn die dit doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:48 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel werkgevers daadwerkelijk je vorige werkgever gaat bellen en of deze wel zulke informatie verstrekt
Het komt best vaak voor, vooral als je voor een bank oid gaat werken.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:48 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel werkgevers daadwerkelijk je vorige werkgever gaat bellen en of deze wel zulke informatie verstrekt
Ja én? Dan heb je het tenminste geprobeerd.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:16 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
ik verwacht trouwens ook dat dat soort bedrijven je weer verwijzen naar een uitzendbureau die ze hebben ingehuurd ...
Ga schoonmaakwerk doen in kinderdagverblijf of kantoren. Die zijn echt velen malen schoner dan andere dingen. Ik heb een tijdje vakantiehuisjes gedaan, dat was echt een hel. Een kinderdagverblijf is wel chill, beetje stofzuigen/dweilen en de wc/keukentjes doen. En omdat de begeleiders die kleine kindjes helpen is de wc ook vaak schoon.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:04 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
ik ook!! en ik wil gewoon bezig zijn, weg uit het huis en ergens aan de slag, zolang het maar geen schoonmaakwerk is ... ik heb dat 4 maanden gedaan,als kamermeisje in een hotel en dat is echt zwaar, en smerigdat dus nooit meer!
er wordt je wel verteld dat het werk na enkele weken makkelijker gaat, bij mij werd het er totaal niet makkelijker op
Ik heb me daar ook een beetje op verkeken wat betreft schoonmaken. Het was 5 uur per dag om 06:00 beginnen tot 11:00 in een groot restaurant, en dat lijkt niet lang dacht ik. Zo ik was gewoon helemaal verrot na het schoonmaken. Veel mensen doen en praten er makkelijk over, maar het is toch nog best pittig werk om te doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 12:04 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
ik ook!! en ik wil gewoon bezig zijn, weg uit het huis en ergens aan de slag, zolang het maar geen schoonmaakwerk is ... ik heb dat 4 maanden gedaan,als kamermeisje in een hotel en dat is echt zwaar, en smerigdat dus nooit meer!
er wordt je wel verteld dat het werk na enkele weken makkelijker gaat, bij mij werd het er totaal niet makkelijker op
Je krijgt de baan misschien niet, maar je bent uitgenodigd, je hebt ervaring kunnen opdoen met een gesprek en je weet nu misschien ook beter wat je zelf wilt. Dat zijn winstpunten.quote:Op maandag 16 juli 2012 17:34 schreef Kholdstrike het volgende:
Net het gesprek gehad bij het bedrijf. Leuk gesprek maar ze had twijfels over mij, met name over mijn vakken en stages. Ik heb zelf nu ook een beetje mijn twijfels over dit bedrijf, het is toch zeer cijfermatig aangelegd en ik zit toch meer naar de marketing kant aan.
Ah ja, gewoon verder kijken wat er nog meer is, misschien toch maar eens meer richting Amsterdam kijken ook al wil ik daar niet naar toe.
De werkgever dient je in de gelegenheid te stellen om te kunnen solliciteren. Dat is bij wet geregeld.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Momenteel rijst een prangende vraag: ben ik onredelijk bezig ... ?
Situatie: enkele uren geleden kreeg ik te horen dat een derde organisatie wel in is voor een sollicitatiegesprek, waardoor ik morgen en overmorgen maar liefst drie sollicitatiegesprekken in de pijplijn heb. Dit heeft echter tot gevolg dat ik deze werkweek (de laatste werkweek bij huidige organisatie) in totaal 5-6 uur afwezig ben, dit tot groot ongenoegen van de teamleidster. Ze claimt dat ik me maar aan het contract te houden heb (40 uur p/w momenteel), terwijl ik van standpunt ben dat het verzetten van sollicitatiegesprekken simpelweg niet mogelijk is, omdat ik anders minimaal 2 van de 3 kansen misloop ...
welke wet is dat en welk wetsartikel?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:26 schreef Disavowed het volgende:
[..]
De werkgever dient je in de gelegenheid te stellen om te kunnen solliciteren. Dat is bij wet geregeld.
Voorwaarde is wel dat je hiervoor tijdig verlof hebt aangevraagd.
OK. Dat tijdig verlof aanvragen was helaas niet mogelijk in 2 v/d 3 gevallen omdat ineens een sollicitatiegesprek binnen 3 dagen werd aangekondigd. Werkhoeveelheden bij de huidige organisatie vallen nu wel mee vanwege de zomervakantie.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:26 schreef Disavowed het volgende:
[..]
De werkgever dient je in de gelegenheid te stellen om te kunnen solliciteren. Dat is bij wet geregeld.
Voorwaarde is wel dat je hiervoor tijdig verlof hebt aangevraagd.
MOET je weg, of wil je weg?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Situatie: enkele uren geleden kreeg ik te horen dat een derde organisatie wel in is voor een sollicitatiegesprek, waardoor ik morgen en overmorgen maar liefst drie sollicitatiegesprekken in de pijplijn heb. Dit heeft echter tot gevolg dat ik deze werkweek (de laatste werkweek bij huidige organisatie) in totaal 5-6 uur afwezig ben, dit tot groot ongenoegen van de teamleidster. Ze claimt dat ik me maar aan het contract te houden heb (40 uur p/w momenteel), terwijl ik van standpunt ben dat het verzetten van sollicitatiegesprekken simpelweg niet mogelijk is, omdat ik anders minimaal 2 van de 3 kansen misloop ...
Bij de betreffende organisatie blijkt men een strikte deadline qua sollicitatiegesprekken te hanteren, omdat een nieuwe werknemer al binnen 2 weken moet beginnen ... !quote:Op maandag 16 juli 2012 18:34 schreef Maanvis het volgende:
wel raar dat 'de kans meteen voorbij is' als je niet op sollicitatiegsprek volgende week kunt komen.
Dan spreek je toch een keer 'savonds af? Of je laat hun naar jouw werk toe komen dat je het even in je pauze doet ofzo.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Bij de betreffende organisatie blijkt men een strikte deadline qua sollicitatiegesprekken te hanteren, omdat een nieuwe werknemer al binnen 2 weken moet beginnen ... !
dan moet je in de gelegenheid gesteld worden om te solliciteren.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:36 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Moet. Het inhuurcontract loopt vrijdag 20 juli af.
Neen, helaas niet mogelijk. De overheidsorganisatie sluit zijn deuren om 17:00 uur.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan spreek je toch een keer 'savonds af? Of je laat hun naar jouw werk toe komen dat je het even in je pauze doet ofzo.
Dat maakt niet uit, jullie kunnen ook in een café in de buurt het gesprek voeren.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:39 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Neen, helaas niet mogelijk. De overheidsorganisatie sluit zijn deuren om 17:00 uur.
Ambtenaren daar zijn niet zo flexibelquote:Op maandag 16 juli 2012 18:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, jullie kunnen ook in een café in de buurt het gesprek voeren.
je hebt het nog niet gevraagd hèquote:Op maandag 16 juli 2012 18:40 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ambtenaren daar zijn niet zo flexibel
Om eerlijk te zijn niet, nee.quote:
naja wacht nog even met zeggen dat het verplicht is om vrij te krijgen totdat iemand hierover een wetsartikel plaatst. volgens mij is het namelijk alleen verplicht als onderdeel van een sociaal plan of dat het in de CAO is opgenomen.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:44 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn niet, nee.![]()
Maargoed, 't boterde al langer niet tussen de leidinggevende en mezelf. Vandaag manifesteerde het zich wat prominenter zullen we maar zeggen.
Als er toch niet zo veel werk is, dan kun je het werk vast ook wel in minder uren afronden. En wellicht kun je bij je huidige baan een beetje met de werkuren schuiven, zodat je het allemaal op tijd af krijgt?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:32 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
OK. Dat tijdig verlof aanvragen was helaas niet mogelijk in 2 v/d 3 gevallen omdat ineens een sollicitatiegesprek binnen 3 dagen werd aangekondigd. Werkhoeveelheden bij de huidige organisatie vallen nu wel mee vanwege de zomervakantie.
Wat willen ze doen dan, je ontslaan?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Zeker, zelfs met het lagere urental deze week zijn de werkhoeveelheden hendig weg te krijgen. Maar de leidinggevende blijft krampachtig op het aantal contracturen wijzen. Afijn, ze tiert maar.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:06 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als er toch niet zo veel werk is, dan kun je het werk vast ook wel in minder uren afronden. En wellicht kun je bij je huidige baan een beetje met de werkuren schuiven, zodat je het allemaal op tijd af krijgt?
Achja, als je als uitzendkracht nogal wat bedrijven afgaat kom je vanzelf een rotte appel tegen qua leidinggevenden.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan, je ontslaan?. Kinderachtig van je werkgever
.
Bied aan om over te werken om je gemiste uren in te halen.
Ik kan me voorstellen dat ze moeilijk doet als de werkgever voor 40 uur moet betalen en jij maar 34 uur aanwezig bent. Maar als jij je werk af krijgt en je alleen de uren dat je aanwezig bent laat uitbetalen, dan is er natuurlijk niets aan de hand (behalve dat zij een zeurkous is).quote:Op maandag 16 juli 2012 19:33 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zeker, zelfs met het lagere urental deze week zijn de werkhoeveelheden hendig weg te krijgen. Maar de leidinggevende blijft krampachtig op het aantal contracturen wijzen. Afijn, ze tiert maar.
Nee, ik declareer alleen de daadwerkelijk gewerkte uren.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:47 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze moeilijk doet als de werkgever voor 40 uur moet betalen en jij maar 34 uur aanwezig bent. Maar als jij je werk af krijgt en je alleen de uren dat je aanwezig bent laat uitbetalen, dan is er natuurlijk niets aan de hand (behalve dat zij een zeurkous is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |