De werkgever dient je in de gelegenheid te stellen om te kunnen solliciteren. Dat is bij wet geregeld.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Momenteel rijst een prangende vraag: ben ik onredelijk bezig ... ?
Situatie: enkele uren geleden kreeg ik te horen dat een derde organisatie wel in is voor een sollicitatiegesprek, waardoor ik morgen en overmorgen maar liefst drie sollicitatiegesprekken in de pijplijn heb. Dit heeft echter tot gevolg dat ik deze werkweek (de laatste werkweek bij huidige organisatie) in totaal 5-6 uur afwezig ben, dit tot groot ongenoegen van de teamleidster. Ze claimt dat ik me maar aan het contract te houden heb (40 uur p/w momenteel), terwijl ik van standpunt ben dat het verzetten van sollicitatiegesprekken simpelweg niet mogelijk is, omdat ik anders minimaal 2 van de 3 kansen misloop ...
welke wet is dat en welk wetsartikel?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:26 schreef Disavowed het volgende:
[..]
De werkgever dient je in de gelegenheid te stellen om te kunnen solliciteren. Dat is bij wet geregeld.
Voorwaarde is wel dat je hiervoor tijdig verlof hebt aangevraagd.
OK. Dat tijdig verlof aanvragen was helaas niet mogelijk in 2 v/d 3 gevallen omdat ineens een sollicitatiegesprek binnen 3 dagen werd aangekondigd. Werkhoeveelheden bij de huidige organisatie vallen nu wel mee vanwege de zomervakantie.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:26 schreef Disavowed het volgende:
[..]
De werkgever dient je in de gelegenheid te stellen om te kunnen solliciteren. Dat is bij wet geregeld.
Voorwaarde is wel dat je hiervoor tijdig verlof hebt aangevraagd.
MOET je weg, of wil je weg?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Situatie: enkele uren geleden kreeg ik te horen dat een derde organisatie wel in is voor een sollicitatiegesprek, waardoor ik morgen en overmorgen maar liefst drie sollicitatiegesprekken in de pijplijn heb. Dit heeft echter tot gevolg dat ik deze werkweek (de laatste werkweek bij huidige organisatie) in totaal 5-6 uur afwezig ben, dit tot groot ongenoegen van de teamleidster. Ze claimt dat ik me maar aan het contract te houden heb (40 uur p/w momenteel), terwijl ik van standpunt ben dat het verzetten van sollicitatiegesprekken simpelweg niet mogelijk is, omdat ik anders minimaal 2 van de 3 kansen misloop ...
Bij de betreffende organisatie blijkt men een strikte deadline qua sollicitatiegesprekken te hanteren, omdat een nieuwe werknemer al binnen 2 weken moet beginnen ... !quote:Op maandag 16 juli 2012 18:34 schreef Maanvis het volgende:
wel raar dat 'de kans meteen voorbij is' als je niet op sollicitatiegsprek volgende week kunt komen.
Dan spreek je toch een keer 'savonds af? Of je laat hun naar jouw werk toe komen dat je het even in je pauze doet ofzo.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:37 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Bij de betreffende organisatie blijkt men een strikte deadline qua sollicitatiegesprekken te hanteren, omdat een nieuwe werknemer al binnen 2 weken moet beginnen ... !
dan moet je in de gelegenheid gesteld worden om te solliciteren.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:36 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Moet. Het inhuurcontract loopt vrijdag 20 juli af.
Neen, helaas niet mogelijk. De overheidsorganisatie sluit zijn deuren om 17:00 uur.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan spreek je toch een keer 'savonds af? Of je laat hun naar jouw werk toe komen dat je het even in je pauze doet ofzo.
Dat maakt niet uit, jullie kunnen ook in een café in de buurt het gesprek voeren.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:39 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Neen, helaas niet mogelijk. De overheidsorganisatie sluit zijn deuren om 17:00 uur.
Ambtenaren daar zijn niet zo flexibelquote:Op maandag 16 juli 2012 18:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, jullie kunnen ook in een café in de buurt het gesprek voeren.
je hebt het nog niet gevraagd hèquote:Op maandag 16 juli 2012 18:40 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ambtenaren daar zijn niet zo flexibel
Om eerlijk te zijn niet, nee.quote:
naja wacht nog even met zeggen dat het verplicht is om vrij te krijgen totdat iemand hierover een wetsartikel plaatst. volgens mij is het namelijk alleen verplicht als onderdeel van een sociaal plan of dat het in de CAO is opgenomen.quote:Op maandag 16 juli 2012 18:44 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn niet, nee.![]()
Maargoed, 't boterde al langer niet tussen de leidinggevende en mezelf. Vandaag manifesteerde het zich wat prominenter zullen we maar zeggen.
Als er toch niet zo veel werk is, dan kun je het werk vast ook wel in minder uren afronden. En wellicht kun je bij je huidige baan een beetje met de werkuren schuiven, zodat je het allemaal op tijd af krijgt?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:32 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
OK. Dat tijdig verlof aanvragen was helaas niet mogelijk in 2 v/d 3 gevallen omdat ineens een sollicitatiegesprek binnen 3 dagen werd aangekondigd. Werkhoeveelheden bij de huidige organisatie vallen nu wel mee vanwege de zomervakantie.
Wat willen ze doen dan, je ontslaan?quote:Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef MissionPhailed het volgende:
Zeker, zelfs met het lagere urental deze week zijn de werkhoeveelheden hendig weg te krijgen. Maar de leidinggevende blijft krampachtig op het aantal contracturen wijzen. Afijn, ze tiert maar.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:06 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Als er toch niet zo veel werk is, dan kun je het werk vast ook wel in minder uren afronden. En wellicht kun je bij je huidige baan een beetje met de werkuren schuiven, zodat je het allemaal op tijd af krijgt?
Achja, als je als uitzendkracht nogal wat bedrijven afgaat kom je vanzelf een rotte appel tegen qua leidinggevenden.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wat willen ze doen dan, je ontslaan?. Kinderachtig van je werkgever
.
Bied aan om over te werken om je gemiste uren in te halen.
Ik kan me voorstellen dat ze moeilijk doet als de werkgever voor 40 uur moet betalen en jij maar 34 uur aanwezig bent. Maar als jij je werk af krijgt en je alleen de uren dat je aanwezig bent laat uitbetalen, dan is er natuurlijk niets aan de hand (behalve dat zij een zeurkous is).quote:Op maandag 16 juli 2012 19:33 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zeker, zelfs met het lagere urental deze week zijn de werkhoeveelheden hendig weg te krijgen. Maar de leidinggevende blijft krampachtig op het aantal contracturen wijzen. Afijn, ze tiert maar.
Nee, ik declareer alleen de daadwerkelijk gewerkte uren.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:47 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat ze moeilijk doet als de werkgever voor 40 uur moet betalen en jij maar 34 uur aanwezig bent. Maar als jij je werk af krijgt en je alleen de uren dat je aanwezig bent laat uitbetalen, dan is er natuurlijk niets aan de hand (behalve dat zij een zeurkous is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |