checkquote:Op zondag 8 juli 2012 12:20 schreef Patroon het volgende:
Wil je dit rijtje in de OP zetten Yankee?
Mogelijke deelnemers Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf:
-Tommeke + vriendin
-Gripper
-Yankee + vriendin
-Kaasplankje
-Patroon + vriendin
-Narcotical + vriendin
voor anti klimmers zeker.quote:
Nice. Dan zijn die kosten ook gedektquote:Op zondag 8 juli 2012 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
Shirtje maken is een leuk idee, dan kan mijn bedrijfsnaam erop.
Ja, bovenop de Galibier toen wel, natte sneeuw. In het dal was het +30 graden. Op de Alpe ook mooi weer.quote:
Goed plan, 10 shirtjes maken kost misschien 500 Euro. Ik wil wel 100 inleggen en mijn bedrijfsnaam erop.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:37 schreef Oksel het volgende:
Maareh, wanneer is die marmotte?
En ik sponsor ook wel als ik meega.
Tsja als je van die spillebeentjes had gehad, had je waarschijnlijk ook een stuk minder kracht gehadquote:Op zondag 8 juli 2012 13:37 schreef Oksel het volgende:
Godverdomme had ik maar van die spillepootjes. Dan fietste ik je voorbij heuvelop!
Miss zetten mijn ouders er wel een caravan neer. Wij dus ook voor camping. Begin juli is hetquote:Op zondag 8 juli 2012 13:46 schreef Oksel het volgende:
Ligt eraan wanneer het is. Ik pak dan m'n camper en cross die kant op. Dus een camping als onderdak lijkt me het best. Hebben we goede ervaringen mee, al droom ik nog steeds van Ninja Robin.
Goed idee. Ik heb ook besloten om mijn frame te houden omdat hij goed bevalt. Kan je mooi een winterfiets bouwen met de oude groep.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:00 schreef Oksel het volgende:
Ik ben een nieuwe groep aan 't kopen, en wil dan een frame op MP kopen, nieuwe groep op mijn huidige frame, oude groep op MP frame.
Wie vind jij de knapste renner?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:22 schreef raptorix het volgende:
Laurens ten Dam heeft hem trouwens in 2004 gewonnen
Is Ultegra nu zoveel minder dan Chorus? Of is het puur smaak? Ultegra voor 625 is wel mooie prijs ipv Chorus voor 875. Ik vind campa mooier maar mijn wielen hebben Shimano body en het geld verschil is voor mij als student ook wel belangrijk.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:11 schreef eentwee het volgende:
Vieze praatjes![]()
@Oksel: welke groep? Chorusje bij Hopmans?
Ik zou zelf ook graag Chorus nemen maar geld is wel van belang en om nou Campa op een Koga te doen..quote:Op zondag 8 juli 2012 15:29 schreef eentwee het volgende:
Ik vind Ultegra heel lelijk ja. Zou ik nooit kopen, liever Force voor 675¤. De oude Ultegra (6600) kostte trouwens maar 450¤ ofzo. Ik zeg ook niet dat jij Chorus moet kopen, maar Oksel is een patser
Omdat ik een dubbel wil en de groep straks wel eens aan vervanging toe is. Mijn vriendin wil straks een Bianchi. Misschien kunnen we dan een deal voor 2 maken.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:35 schreef eentwee het volgende:
Waarom wil je überhaupt je groep upgraden?
Force gebruikt een Shimano body ja. Afhankelijk van je wielen is het vaak niet moeilijk om de body te vervangen trouwens.
Ah nice. Misschien kunnen we iets met een busje + fietskar regelen?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:38 schreef Gripper het volgende:
@ marmotte vriendjes: tipi gaat uiteraard weer mee, dus we hebben een groot groepsonderdak. Camping net buiten Bourg d oisans waar ik vorig jaar heb gestaan is wel een relaxed plekje: ferme noemie.
Goed te betalen, en er komen ook veel wielrenners: op elke wc lag wat schijt-leesvoer, veel nl-talige fietsblaadjes
Vd week was er een interview met m, t is ook echt zo'n ariërquote:
Kaas heeft een ruim busje. Ik heb zelf een lease auto + fietsendrager, dus kan een passagier & fiets meenemen. Toevallig dit jaar met het werk ook shirtjes laten maken, kan al voor 50¤ /stuk. Misschien wil Danny ook wel sponsoren. "FOK! die Alp!"quote:Op zondag 8 juli 2012 15:40 schreef Patroon het volgende:
[..]Ah nice. Misschien kunnen we iets met een busje + fietskar regelen?
Ja, alleen is chorus wel iets beter dan ultegra, athena is de tegenhanger van campa t.o.v. shimano ultegra. En dat is toch al 11 speed. Dan zou ik het wel weten.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is Ultegra nu zoveel minder dan Chorus? Of is het puur smaak? Ultegra voor 625 is wel mooie prijs ipv Chorus voor 875. Ik vind campa mooier maar mijn wielen hebben Shimano body en het geld verschil is voor mij als student ook wel belangrijk.
Nu ik die contacten heb vanuit m'n werk, lijkt me dat een mooi klusje voor gripquote:Op zondag 8 juli 2012 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb btw geen zin om het shirt te gaan ontwerpen bestellen enzovoorts. Want daar gaat enorm veel tijd in zitten en dat heb ik niet. Dus als iemand zich geroepen voelt?
2003. Voor Oege Hiddemaquote:Op zondag 8 juli 2012 14:22 schreef raptorix het volgende:
Laurens ten Dam heeft hem trouwens in 2004 gewonnen
Dat is niet duur met 8 man van forum + aanhang. Dan zit je daar voor 112 euro p/p voor een week.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:52 schreef raptorix het volgende:
Als jullie gaan zou ik jullie zelfde apartement adviseren als wij zaten met de alpe'huzes, 1800 euro voor een hele week, maar daar kan je makkelijk met 16 man in, jacuzzi, pooltafel, kookeiland, elke slaapkamer eigen badkamer, 300 meter van de voet van de alpe
Klopt, wij hadden uiteindelijk nog 2 kamers over, 1 hebben we alsnog verhuurd aan 2 gasten die per ongeluk 160 kilometer verderop hadden geboekt, was hotel met zelfde naamquote:Op zondag 8 juli 2012 17:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is niet duur met 8 man van forum + aanhang. Dan zit je daar voor 112 euro p/p voor een week.
Ik dacht van wel:quote:
Moeten we zeker dit tenue aanquote:Op zondag 8 juli 2012 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moet jij trouwens zelf niet mee? En waarom wil je het shirt sponsoren?
Eens!quote:Op zondag 8 juli 2012 18:49 schreef Oksel het volgende:
Weet je wat alleen het klotige is als je een huis huurt: mensen gaan afzeggen. En dan moet de rest dus in 1 keer meer dokken. Dus als je een huis wil huren is het vooruit betalen en DAN pas een huis huren.
Dátquote:Op zondag 8 juli 2012 18:58 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, dan liever een huis. Op voorwaarde dat het geen kinderfeestje cq. chaos cq. teringherrie is elke nacht. Orgies daarentegen mogen wel.
Heel misschien wel, maar ik moet eerst maar eens fatsoenlijk leren rijden, ben trouwens ook niet meer de jongste en bier en roken zijn mijn middlenamequote:Op zondag 8 juli 2012 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moet jij trouwens zelf niet mee? En waarom wil je het shirt sponsoren?
Als tenminste 5 mensen jou een lul noemen verhoog ik me bod naar 200quote:Op zondag 8 juli 2012 18:48 schreef buzz1291 het volgende:
Ik zie het al. Raptorix gaat een grote toekomst tegemoet hier op dit forum. Heeft zich nu al bijna onsterfelijk gemaakt.......
Daar doe ik het voorquote:Op zondag 8 juli 2012 19:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als tenminste 5 mensen jou een lul noemen verhoog ik me bod naar 200![]()
![]()
Ik heb er wel zin in.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:18 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, gaan we dan de echte marmotte fietsen, georganiseerd? Of gaan we gewoon zelf die tocht fietsen?
Dan moet het de grens over en daar houd ik niet van.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:06 schreef Gripper het volgende:
@ Kaas: neem je dan weer fijne rookwaren mee voor in de tent?
Daar zegt die Duitse tukker wel iets slims. De weg ligt er tenslotte 365 dagen per jaar (waarvan de galibier de helft vd tijd dicht is btw) Op de echte dag is het druk, kost het je geld, zijn er veel pannekoeken op de weg dus meer kans op ongelukken, maar ook een toffe ervaring, en een medaille.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:18 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, gaan we dan de echte marmotte fietsen, georganiseerd? Of gaan we gewoon zelf die tocht fietsen?
Die kabels, geen waslijnen? Van wanneer is die foto?quote:Op [quote]
[b]Op zondag 8 juli 2012 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
[ link | afbeelding ]
Oeh wat was ik toen nog jong en fier.
http://www.owayo.nl/wielr(...)jkirECFccLfAodBSucMAquote:Op zondag 8 juli 2012 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb btw geen zin om het shirt te gaan ontwerpen bestellen enzovoorts. Want daar gaat enorm veel tijd in zitten en dat heb ik niet. Dus als iemand zich geroepen voelt?
Nee, het was een wedstrijdje triple fietsen. Jij neemt mijn woorden iets te letterlijk.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar jij bent ook de kenner en soigne baas van dit forum. Kampioenschappen roeien?
Wat voor bedrijf heb je dan? Ik dacht dat je koerier in dienst was?quote:Op zondag 8 juli 2012 13:09 schreef kaasplankje het volgende:
Shirtje maken is een leuk idee, dan kan mijn bedrijfsnaam erop.
Je bedoelt dat stuk tentdoek om je lijf?quote:Op zondag 8 juli 2012 21:19 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.owayo.nl/wielr(...)jkirECFccLfAodBSucMA
Echt simpel. Dat shirt van die foto's van laatst, waar ik als een wijf naar boven fiets, komt daar ook vandaan. Prima kwaliteit!
Ik rij inderdaad met die parachute om zo wat meer weerstand te krijgen. Anders fiets ik helemaal iedereen aan gort.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je bedoelt dat stuk tentdoek om je lijf?
quote:Op zondag 8 juli 2012 21:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik rij inderdaad met die parachute om zo wat meer weerstand te krijgen. Anders fiets ik helemaal iedereen aan gort.
Ja, over een meet gesproken, hier is de aankondiging! Op zaterdag 11 of 18 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk niet dat ik me ooit op een meet moet laten zien.
Zowel 11 als 18 augustus ben ik op vakantie. Vind ik jammer.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, over een meet gesproken, hier is de aankondiging! Op zaterdag 11 of 18 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
11 augustus zou ik nog net kunnen. 18e zijn wij op vakantie.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, over een meet gesproken, hier is de aankondiging! Op zaterdag 11 of 18 augustus wil ik weer een Vreeswijk-meet doen. Een stukkie fietsen (120 km max) + daarna BBQ-en in de tuin.
Botte lullen, homo's, kieskeurige viseters, kanoërs met ovale boutgaten, zonnepaneelverkopers en verkoopsters, en teveel-zuipende-fietskoeriers zijn gewoon welkom, ik ben niet zo moeilijk
Voor sfeerimpressie van vorig jaar zie: Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
Discussies over de meet van 2012 kunnen we ook weer gewoon daar voorzetten
en om je beschikbaarheid in te vullen:
http://www.doodle.com/bqpfgy6fhs7kcfdg
Zal ik nog eens een paar lullige opmerkingen maken dan wordt wellicht dat huis ook nog gesponserd? Je zegt het maar. Ondertussen blijf ik wel lachen om die versleten schoenplaatjes e.d. (Kwam zeker omdat je nogal heupwiegend met een schoudertasje de Alp op liep)quote:Op zondag 8 juli 2012 19:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als tenminste 5 mensen jou een lul noemen verhoog ik me bod naar 200![]()
![]()
quote:Op zondag 8 juli 2012 22:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zal ik nog eens een paar lullige opmerkingen maken dan wordt wellicht dat huis ook nog gesponserd? Je zegt het maar. Ondertussen blijf ik wel lachen om die versleten schoenplaatjes e.d. (Kwam zeker omdat je nogal heupwiegend met een schoudertasje de Alp op liep)
En op een meet kom ik zeker niet. Niets te zoeken, vrienden zoek je tenslotte zelf uit.
Maar ga vooral allemaal de Marmotte fietsen, Sjors zorgt wel voor de verzorging en de nazorg......
Zijn toch 2 persoonskamers? Maar camping of appartement is mij om het even. Camping is altijd wel gezelligquote:Op zondag 8 juli 2012 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
Btw: Als we echt La Marmotte gaan rijden zit ik nog het liefste in mijn tent alleen. Dan heb ik ook niemand op zaal die snurkt, of ieder uur uit bed moet om te kijken of zijn tubes nog hard zijn.
quote:
Jammer dat je niet komt. Ik denk dat jij en raptorix het wel knus zouden hebben samen in een tentje, want volgens mij ben jij ook niet vies van een flinke salami op z'n tijdquote:Op zondag 8 juli 2012 22:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zal ik nog eens een paar lullige opmerkingen maken dan wordt wellicht dat huis ook nog gesponserd? Je zegt het maar. Ondertussen blijf ik wel lachen om die versleten schoenplaatjes e.d. (Kwam zeker omdat je nogal heupwiegend met een schoudertasje de Alp op liep)
En op een meet kom ik zeker niet. Niets te zoeken, vrienden zoek je tenslotte zelf uit.
Maar ga vooral allemaal de Marmotte fietsen, Sjors zorgt wel voor de verzorging en de nazorg......
Hahaquote:Op zondag 8 juli 2012 23:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jammer dat je niet komt. Ik denk dat jij en raptorix het wel knus zouden hebben samen in een tentje, want volgens mij ben jij ook niet vies van een flinke salami op z'n tijd
Dat zal dan wel weer Groningse boeren wijsheid zijn, want ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt. Dus laat die insinuaties nu gewoon achterwege voordat die een eigen leven gaan leiden en totaal nergens op gebaseerd zijn.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jammer dat je niet komt. Ik denk dat jij en raptorix het wel knus zouden hebben samen in een tentje, want volgens mij ben jij ook niet vies van een flinke salami op z'n tijd
Zo'n tentzeil houdt veel gesnurk tegen...quote:Op zondag 8 juli 2012 22:41 schreef kaasplankje het volgende:
Btw: Als we echt La Marmotte gaan rijden zit ik nog het liefste in mijn tent alleen. Dan heb ik ook niemand op zaal die snurkt, of ieder uur uit bed moet om te kijken of zijn tubes nog hard zijn.
Jacuzziquote:Op maandag 9 juli 2012 09:04 schreef FJD het volgende:
Ik ben voor de echte Marmotte, een huisje met jacuzzi ipv tent, tegen skihut-feesten die tot na 0:00 duren, voor BBQs, een (ruime) week ter plaatse & tegen sponsoring goed doel (wordt teveel gedaan + ik kom er niet aan toe t goed te doen).
Vriendin denkt tzelfde![]()
Vreeswijk-meet zou passen denk ik. Dag maakt niet uit.
Moet een inventarisatie komen wat de verschillende prijzen zijn, camping/huisje en wat de wensen van de groep zijn. Ik wil best mee helpen om dit project tot een succes te maken!quote:Op maandag 9 juli 2012 09:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jacuzzi/ buitenhaard / mooie oude boerderij met houten balkenplafonds.
Een huisje met tuin is natuurlijk ook mooi, want dan zet ik mn tent lekker in de tuin. Ik slaap nou eenmaal heel lekker buiten, en zo hebben de mensen binnen ook geen last van mijn gesnurk
Er moet wel een "projectteam" komen om de zaken aan te pakken, maar dat kunnen we dit najaar wel eens aanslingeren, als iedereen dan nog steeds even enthousiast is. Met 2 man kun je de taken (huisje, vervoer, geld innen, inschrijvingen, etc) volgens mij prima doen zonder dat het een hele grote belasting op je agenda wordt.
OK, dan gaan wij dat toch gewoon samen even uitzoeken?quote:Op maandag 9 juli 2012 10:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet een inventarisatie komen wat de verschillende prijzen zijn, camping/huisje en wat de wensen van de groep zijn. Ik wil best mee helpen om dit project tot een succes te maken!
Prima!quote:Op maandag 9 juli 2012 11:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
OK, dan gaan wij dat toch gewoon samen even uitzoeken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Fabulous op 09-07-2012 12:39:42 ]Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Nog een fotograaf op de fietsquote:Op maandag 9 juli 2012 11:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wieleroutfit is gehaaldNu nog op zoek naar een leuke fiets (voor een leuke prijs als beginner)
Altijd leuk tochquote:
Ja hoor.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
[..]
Altijd leuk toch![]()
Als ik hier linkjes plaats met fietsen, kunnen jullie dan beoordelen of het wat is?
Wat voor fiets is 't? En wij willen foto's zien!quote:Op maandag 9 juli 2012 12:58 schreef Olle. het volgende:
Ik plaats hier ook even een bericht.
Ik heb een jaar lang op een oude racefiets (van 1979) gefietst en sinds afgelopen zaterdag trotse bezitter van een eigen racefiets!
Nou hier de eerste dan, mocht ik 2e hands niks leuk tegenkomen: is dit dan iets of zeggen jullie van: AFBLIJVEN!quote:
Dat kan zeker!quote:Op maandag 9 juli 2012 13:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor fiets is 't? En wij willen foto's zien!
Bij ons is er een gast die op alle domme rechte stukjes weg van die segmenten aan gaat maken. Beetje achterlijk om op een rechte weg tussen 2 dorpen een segment aan te maken..quote:Op maandag 9 juli 2012 16:57 schreef the_critic het volgende:
vandaag voor eerst een (heel kort) ritje gedaan met strava... erg leuk zeg!! Niets om je blind op te staren, maar wel erg leuk ter vergelijk!
Net of je dan aan die segmenten waarde kunt hechten omdat ik meestal gewoon rustig mijn trainingen afdraai en niet opeens denk..oh een segment, dus nu even gassen..quote:Op maandag 9 juli 2012 18:32 schreef marcodej het volgende:
Juist tof om op een lang stuk weg een segment te maken. Wat wel duf is zijn clubgenoten die op onlogische stukken die niemand rijdt een segment te maken, zodat je veel KOM;s hebt.
Binnenkort dus iets om je blind te starenquote:Op maandag 9 juli 2012 16:57 schreef the_critic het volgende:
vandaag voor eerst een (heel kort) ritje gedaan met strava... erg leuk zeg!! Niets om je blind op te staren, maar wel erg leuk ter vergelijk!
Dat lost m.i. een probleem op dat er niet is. Zie geen probleem met weinig bereden segmenten. Wel met dubbele, driedubbele, ..... achtdubbele segmenten. Omdat elke idioot hetzelfde segment aanmaakt met z'n brakke iphonedata die 100meter naast de weg loopt.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:41 schreef kanovinnie het volgende:
Eigelijk zouden ze een regel moeten instellen, dat er elke maand ten minste 5 mensen oid moeten rijden.
nou, wat Patroon zegt. Als ik er toevallig langs kom tijdens duurritje, zal dat niet een reden zijn om daar extra gas te geven. Daarentegen, als je nu een keer een bultje in snelle rit opknalt dan heb je wel in je achterhoofd het idee... benieuwd hoe snel ik ben in vergelijk met de restquote:Op maandag 9 juli 2012 18:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Binnenkort dus iets om je blind te staren
Nope.. hoe werkt dat?!quote:Op maandag 9 juli 2012 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
Hier zijn geen bergen. Ben je al lid van de FOK! groep?
Hey leuk is er speciaal een fok groep voor het wielrennen?quote:Op maandag 9 juli 2012 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
Hier zijn geen bergen. Ben je al lid van de FOK! groep?
Afsluitdijk is ook wel een beetje verpest.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat lost m.i. een probleem op dat er niet is. Zie geen probleem met weinig bereden segmenten. Wel met dubbele, driedubbele, ..... achtdubbele segmenten. Omdat elke idioot hetzelfde segment aanmaakt met z'n brakke iphonedata die 100meter naast de weg loopt.En strava maakt zelf automatisch ook allerlei segmenten aan die nergens op slaan.
http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrennersquote:Op maandag 9 juli 2012 19:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
nou, wat Patroon zegt. Als ik er toevallig langs kom tijdens duurritje, zal dat niet een reden zijn om daar extra gas te geven. Daarentegen, als je nu een keer een bultje in snelle rit opknalt dan heb je wel in je achterhoofd het idee... benieuwd hoe snel ik ben in vergelijk met de rest
[..]
Nope.. hoe werkt dat?!
Hier in de buurt ook de meest onzinnige stukjes inmiddels waar een traject ligt, zelfs één die volgens mij een vliegtuig heeft gebruikt: 954 km/uquote:Op maandag 9 juli 2012 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners
Klik op lid worden
quote:Op maandag 9 juli 2012 21:15 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hier in de buurt ook de meest onzinnige stukjes inmiddels waar een traject ligt, zelfs één die volgens mij een vliegtuig heeft gebruikt: 954 km/u.
Dat was vast Willem de Wielrenner. Die op een kilometer hoogte een rondje rijd op de piste binnen 1 seconde.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:15 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hier in de buurt ook de meest onzinnige stukjes inmiddels waar een traject ligt, zelfs één die volgens mij een vliegtuig heeft gebruikt: 954 km/u.
Meen je nietquote:Op maandag 9 juli 2012 21:41 schreef Tommeke het volgende:
Iemand waarmee ik vorige week sprak had 33 achievements gehaald toen hij Alpe d'Huez opfietste
Klopt. Zijn allemaal elite amateurs.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Hier bijvoorbeeld.
http://app.strava.com/segments/1342260
Al klopt dat dan wel weer, peleton met de ronde van noord holland volgens mij
Het hangt ook sterk af van de wind.
ik zou totaal niet op merk focussen, maar puur op maat, groep en staat van fiets/groepquote:Op maandag 9 juli 2012 23:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat zijn merken waar ik niet eens naar hoef te kijken voor een 2e hands fiets? En naar welke juist wel? Wat kan/mag ik verwachten voor zeg ¤300 ongeveer?
Wim Koopman, hij fiets helaas geen rondjes meer, ze hebben hem na 30 jaar Gedwongen opgenomen, omdat zijn gezondheid te zwak werdquote:Op maandag 9 juli 2012 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat was vast Willem de Wielrenner. Die op een kilometer hoogte een rondje rijd op de piste binnen 1 seconde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het hangt zeer sterk van de wind af (tenminste bij heel veel segmenten hier in nederland) mijn beste tijd op dat segment heb ik ook gereden met wind in de rug, dat is trouwens niet zo moeilijk want dat is ook de enigste keer dat ik hem die kant op heb gefietst.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]![]()
Hier bijvoorbeeld.
http://app.strava.com/segments/1342260
Al klopt dat dan wel weer, peleton met de ronde van noord holland volgens mij
Het hangt ook sterk af van de wind.
Hier is toch een apart topic voor ..........quote:Op maandag 9 juli 2012 23:39 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wat zijn merken waar ik niet eens naar hoef te kijken voor een 2e hands fiets? En naar welke juist wel? Wat kan/mag ik verwachten voor zeg ¤300 ongeveer?
Geeft niet hoor, je mag het ook best hier vragen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
......... Dat wist ik op dat moment nog niet.......
Inderdaad! Blijft leuk om een bekertje binnen te slepenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 00:49 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Het hangt zeer sterk van de wind af (tenminste bij heel veel segmenten hier in nederland) mijn beste tijd op dat segment heb ik ook gereden met wind in de rug, dat is trouwens niet zo moeilijk want dat is ook de enigste keer dat ik hem die kant op heb gefietst.
Ik vind het wel leuk dat je op sommige plekken gewoon een uitdaging heb voor als je zin in heb om even een stukje los te gaan.
Vanmiddag eens een paar segmentjes proberenquote:Op maandag 9 juli 2012 23:00 schreef the_critic het volgende:
achievements, KOM's, elkaar volgen, clubs... nog genoeg dingen die me niets zeggen. Moet me maar eens beter inlezen
Daarmee kan je controleren of het grote verhalen uurtje weer is gestartquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Vanmiddag eens een paar segmentjes proberenMis alleen nog wel de toegevoegde waarde van de FOK! club. Spannend om mensen te volgen die niet in de buurt fietsen
![]()
Top concept wel!
Weten jullie sowieso een plek waar mooie routes in Nederland staan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:01 schreef MarcoD het volgende:
Is er iemand hier bekend in de regio Utrecht/Utrechtse Heuvelrug en die misschien een mooie route heeft? Ongeveer 100 km vanaf het gebied tussen Utrecht en Amersfoort in richting de Utrechtse Heuvelrug met wat 'beklimmingen'.
Ik ga volgende week met een groepje een rondje van ~200km maken vanaf Amsterdam richting de heuvelrug en zoek dus wat mooie wegen om te fietsen en aangezien ik niet echt (helemaal niet) bekend ben in het gebied kan ik wel wat hulp gebruiken, het liefst geen lange stukken langs de snelweg en een beetje fatsoenlijk wegdek.
My hometownquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:01 schreef MarcoD het volgende:
Is er iemand hier bekend in de regio Utrecht/Utrechtse Heuvelrug en die misschien een mooie route heeft? Ongeveer 100 km vanaf het gebied tussen Utrecht en Amersfoort in richting de Utrechtse Heuvelrug met wat 'beklimmingen'.
Ik ga volgende week met een groepje een rondje van ~200km maken vanaf Amsterdam richting de heuvelrug en zoek dus wat mooie wegen om te fietsen en aangezien ik niet echt (helemaal niet) bekend ben in het gebied kan ik wel wat hulp gebruiken, het liefst geen lange stukken langs de snelweg en een beetje fatsoenlijk wegdek.
Kan je inderdaad, zoals Patroon al zei, kijken hoe hard de andere rijden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:00 schreef FJD het volgende:
[..]
Vanmiddag eens een paar segmentjes proberenMis alleen nog wel de toegevoegde waarde van de FOK! club. Spannend om mensen te volgen die niet in de buurt fietsen
![]()
Top concept wel!
Alsof ze mij hier serieus nemen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Weet ik, had al toestemming van kano![]()
Vast is vast.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:22 schreef the85mc het volgende:
Nog een vraagje over mn schoenen, heb net die SPD dingen gemonteerd, zitten die zo goed? Heb ze in de achterste gaten gemonteerd. Heb ze gewoon handvast gedraaid, of moeten ze echt megavast zitten? Heb die noppen voorop niet gemonteerd, misschien ga ik dat voor boswerk nog wel doen.
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
My hometown
Zie de route van mijn vreeswijk-vreeswijk meet bijvoorbeeld.
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Fietsmeet-Vreeswijk
Specialized is sinds een tijdje van mening dat de bal van je voet tussen de knokkel van je dikke en kleine teen zit. De knokkel van je kleine teen zit iets meer achter die van de grote teen waardoor de as van de pedaal iets meer naar achteren komt. Hierdoor kan je net wat beter je krachten kwijt. Dit bevalt mij erg goed en van slapende tenen heb ik ook nooit meer iets gemerkt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:46 schreef the_critic het volgende:
de as van je pedaal (dus waarmee bij in de cranck vast zit) moet midden onder de bal van voet doorlopen (breedste gedeelte van je voet). Dat is op een foto niet in te schatten. En ja, ze moeten goed vast zitten.. door in en uit te klikken komen er veel krachten op te staan, dan wil je niet dat je plaatjes verschuiven gaan
Bijna mijn "dagelijkse" trainingsrondje.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
My hometown
Zie de route van mijn vreeswijk-vreeswijk meet bijvoorbeeld.
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Fietsmeet-Vreeswijk
mmmmmm antwoord is niet fout , en zeker het uitgangspunt waar mee je moet beginnen , maar je hebt wel te maken met persoonlijke voorkeuren.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vast is vast.
Qua afstelling moet je even kijken of de bal van je voet goed boven het hart van de pedaal zit.
het lijkt mij dat je het met een racefiets langer uit houdt op de weg dan een mountainbike...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:03 schreef the85mc het volgende:
Heb ze maar wat vaster gedraaid, maar je kunt em aan blijven draaien. Dus op een gegeven moment maar gestopt. Geloof dat ie nu wel recht onder de bal van mn voet zit. Donderdag maar eens even proberen. Die voorste stand zit meer op de plaats waar specialized zegt dat ie zit. Ga het gewoon proberen en kijken wat bevalt.
Het is ook eerste keer op een racefiets, kijken of dat nou totaal anders fietst dan een MTB. Waarschijnlijk wel omdat het ook nog een tandem is. Ben ook benieuwd hoe snel dat nou gaat. Op MTB trap ik alleen rond de 30 km/u op de weg zonder klikpedalen of whatever. En nu dus racefiets en met 2 man erop. Tegen de 40km/u ofzo?
O, ik doe nu 55 km in 2 uur met stoplichten etc op de MTB. 'Kruissnelheid' is ongeveer 31,32 km/u.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:04 schreef Olle. het volgende:
[..]
het lijkt mij dat je het met een racefiets langer uit houdt op de weg dan een mountainbike...
Als je alleen al kijkt naar de banden.
Met de racefiets alleen haal ik gemiddeld 30 km per uur alleen, maar dat was 30 minuten..
Denk dat dit daarna wel aardig ineen zakt
Ik heb het ook over het uitgangspunt. Kan namelijk niet iemand zijn voorkeur weten. Toch ben ik wel van mening dat je niet teveel van de standaard af moet wijken, omdat je dan meer rendement inlevert dan je lief is. Wanneer je plaatjes hebt die al een vrijheid in zijwaartse beweging geven dan zoeken je voeten zelf wel de goede positie. Het is namelijk zo dat je lichaam bij maximale inspanning zelf in een zo efficiënt mogelijke houding gaat functioneren, mits hij de ruimte heeft om dat te doen (bij zwarte plaatjes dus niet).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:52 schreef dop het volgende:
[..]
mmmmmm antwoord is niet fout , en zeker het uitgangspunt waar mee je moet beginnen , maar je hebt wel te maken met persoonlijke voorkeuren.
belangerijkste is dat het prettig fiets en je geen pijntjes krijgt op rare plekken.
wat aandraaien betreft de plaatjes hebben aan de onderkant groefjes of puntjes die in de zool drukken, als je 100% tevreden bent kun je ze muurvast draaien, en drukken de puntjes of groeven vast in je zool.
als je dus nog wat wil stellen is het vaak slim ze niet gelijk helemaal muur vast te zetten.
ze hoeven ook niet kaars recht , ik zelf fiets met mijn hiel iets naar buiten, maar ook dat is persoonlijke voorkeur.
Inderdaad wel een paar leuke variaties. Het stuk door Elst heen (Franseweg) vind ik na die grintstrooi actie van vorig jaar zomer niet meer zo leuk, maar het is altijd nog beter dan de drukke dorpsstraat.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bijna mijn "dagelijkse" trainingsrondje.![]()
Als je het nog iets gevarieerder wilt maken dan bij
KM 60 LA, Bosweg, RA Visserweg, Paardekop, Franseweg
KM 75 RD Cuneraweg en zo via Prattenburg (Hooiweg en Veenseweg) weer in Amerongen uitkomen
KM 94 RA Kortland, LA Wijkersloot, RA Hoeksedijk , LA Kapelleweg, LA Beusichemseweg
Zo rij je bijna niet meer 2 x over dezelfde weg en een stuk dijk lever je in voor de beschutting van de boomgaarden.
Bij Campa kan je losse onderdelen bestellen. Maar zoiets is niet zomaar stuk. Vaak mee gevallen maar nooit stuk gehad.. idd vreemdquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:33 schreef 1299 het volgende:
Fiets toch maar weggebracht naar een andere FM voor het afstellen. Belt die karel net dat de linker shift kapot is. Beetje vreemd verhaal, deed het nog prima zondag.
Kost iets van 200 euroIk zit op internet te kijken maar ik vind ze enkel maar per 2. Klopt het dat deze niet te repareren zijn?
Het gaat om een Ultegra 6700 shifter (links).
[ afbeelding ]
Hoe snel ging je naar beneden? Kan me voorstellen dat het met kaasachtige daalsnelheden even schrikken is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:29 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb verdomme al 4 binnenbanden gemold deze vakantie
2 omdat het velglint van m'n achterwiel niet goed bleek
Nieuw velglint gewikkeld, verniel ik een ventiel bij het oppompen![]()
En net in een afdaling weer een stuk omdat ik over een steen reed terwijl ik van het uitzicht zat te genieten_
Buitenband was ook een beetje beschadigd. Ik heb maar een setje Michelin Pro Race 3 gekocht. Dat is wel goed spul toch?
Hmm, naar een andere? Heeft hij 'm niet stuk gemaakt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:33 schreef 1299 het volgende:
Fiets toch maar weggebracht naar een andere FM voor het afstellen. Belt die karel net dat de linker shift kapot is. Beetje vreemd verhaal, deed het nog prima zondag.
Kost iets van 200 euroIk zit op internet te kijken maar ik vind ze enkel maar per 2. Klopt het dat deze niet te repareren zijn?
Het gaat om een Ultegra 6700 shifter (links).
[ afbeelding ]
40 ofzo. Zat te genieten van de omgeving. Was wel schrikkenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe snel ging je naar beneden? Kan me voorstellen dat het met kaasachtige daalsnelheden even schrikken is.
Kan het me voorstellen ja. En remmen duurt natuurlijk ook langer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
40 ofzo. Zat te genieten van de omgeving. Was wel schrikken
Ik heb in mei de Tecklenburg Rundfahrt gereden en heb daar echt enorm veel achievements gehaald zie ik nu. Sommige zelfs waar wel 40 anderen hebben gereden. Beste is 3e van de 42e plaats. Meestal top 10 van de 45 mensen. Soms ook net iets te vroeger boven gewacht waardoor ik nog niet over de finish van het segment was, resultaat 38th/38quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmm, naar een andere? Heeft hij 'm niet stuk gemaakt?
Shifters zijn duur ja.
En bijna KOM. Gedeelde plek. Stoplicht stond op rood dus zonder stoplicht moet ik zeker de 40 daar wel kunnen aantikken:
http://app.strava.com/segments/1664706
Als je je heb aangemeld bij de Fok! groep (of een andere groep) krijg je op de segmenten pagina's een extra knop waarmee je jezelf kan vergelijken met anderen leden van de groep.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:00 schreef FJD het volgende:
[..]
![]()
Top concept wel!
Mijn vaste gebied, ken ik beter dan mijn broekzakquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:01 schreef MarcoD het volgende:
Door Elst rijd ik altijd gewoon langs de weg, niks aan de hand. Grotendeels redelijk wegdek en weinig last van verkeer. De route bovenlangs is daarentegen vreselijk met een miljoen drempels en een lang stuk slechte klinkers. Toertochten gaan daar altijd langs.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Inderdaad wel een paar leuke variaties. Het stuk door Elst heen (Franseweg) vind ik na die grintstrooi actie van vorig jaar zomer niet meer zo leuk, maar het is altijd nog beter dan de drukke dorpsstraat.
Niet de AMS-rijn kanaal sluizen oversteken, maar pas bij de Beusichemseweg het kanaal over is wel een leuke!
Ja Campa, daar zeg je iets. Daar is elk gemonteerd onderdeel los te bestellen. En een FM monteert het ook nog met liefde en plezier. Kun je van Shitmanco niet zeggen. En 200 euro voor een paar shifters is niet duur, maar of je daar ook kwaliteit voot koopt is natuurlijk de vraag.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij Campa kan je losse onderdelen bestellen. Maar zoiets is niet zomaar stuk. Vaak mee gevallen maar nooit stuk gehad.. idd vreemd
Je vriendin in d'r strakke pak reed zeker voor je en jij zat al te dagdromen over de quality time in de tent op de camping? Zoiets?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:29 schreef Tommeke het volgende:
En net in een afdaling weer een stuk omdat ik over een steen reed terwijl ik van het uitzicht zat te genieten_
Ik heb een Garmin, we fietsen met 5-6 mensen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:38 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mijn vaste gebied, ken ik beter dan mijn broekzakAls je wil kan ik wel ff een rondje tekenen. Zijn er mensen met een Garmin? Hoe groot is de groep? Hoelang moet-ie zijn en waar (ongeveer) beginnen? Dan kan ik daar rekening mee houden.
In Holten?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:02 schreef No-P het volgende:
Afgelopen zaterdag kwart triathlon gedaan. Kwam al redelijk moe uit het water, maar kon in de eerste kilometers wel redelijk herstellen. Er stond stiekem nog best een stukje wind. Route bestond uit 2 rondjes van 20km waarvan het laatste gedeelte tegen de wind in was. Tot 25 km kon ik redelijk doortrappen, daarna had ik niet echt de power meer. Uiteindelijk 36.3 gemiddeld wat iets tegen viel. Moest 6 minuten toegeven op de nummer 1, terwijl dat bij het lopen maar 1 minuut 30 is. Dat moet dus harder kunnen.
Het schokkende is dat je er foto's van neemt en post, ondanks dat je geen leuke verpleegster aan je bed had.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:45 schreef Oksel het volgende:
Wut? Mijn vriendin. Ja, dat klopt.
Vandaag ff niet fietsen.
[ afbeelding ]
De bovenste link werkt niet?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:59 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kan deze twee fietsen ophalen. Welke zouden jullie doen?
http://fietsen-brommers.m(...)ontrager-velgen.html
Of
http://link.marktplaats.nl/576450453
He, dat is mijn gebied. Rottekade bij Irenebrug, aan de oostkant van de Rotte?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:09 schreef FJD het volgende:
KOM op Rottekade t/m A12. Op tussensecties 2e en twee keer derdeFantastisch gedaan dat Strava.
Ik krijg alleen geen officiele KOM op mn eigen segment lijkt t?
Ja. Was het dagdromen wel waardquote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je vriendin in d'r strakke pak reed zeker voor je en jij zat al te dagdromen over de quality time in de tent op de camping? Zoiets?
Jawel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:09 schreef FJD het volgende:
KOM op Rottekade t/m A12. Op tussensecties 2e en twee keer derdeFantastisch gedaan dat Strava.
Ik krijg alleen geen officiele KOM op mn eigen segment lijkt t?
Eens met dit. Mits de framemaat goed is natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
De bovenste link werkt niet?
De onderste vind ik geweldig voor bod minimaal 160? Campa:check (mirage ken ik niet), nieuwe banden!!!: check, ziet er gesoigneerd uit?: als de drop nog wat wordt vergroot (instelbaar dus check).
Wielen ken ik niet, maar rigid(e) klinkt stevig en er zitten lekker veel spaken in, dus sowieso stevig. Lijkt mij een goede deal.
Kan ook nog weleens Lars Boom geweest zijnquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je meteen 2 takken van sport proberen. Cyclocros is toch ongeveer gelijk aan wielrenfiets kwa geometrie? Meen me te herinneren dat 1 van die Nederlanders dit jaar Parijs-Roubaix op zijn cyclocrosser had gedaan. Thijs Al?
Volgens mij Boom ja. En die reed niet onverdienstelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:35 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kan ook nog weleens Lars Boom geweest zijn
Er is vast wel een soort bidonhouder die je er omheen kan schroeven ofzoquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:36 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb precies dezelfde Empella. Heb er een setje bombproof Rigida wielen ingestoken. Lekker raggen. Fietst echt heerlijk! Ook op de weg! Die van mij kostte 60 euro en was totaal afgeragd. Heb 'm uit elkaar gehaald en zwart met wit gespoten. Als ik thuis ben post ik wel een foto!
Een nadeel: Empella maakt echte crossers dus geen nokjes voor bidonhouders!
Die velgen zijn ietsie breder geloof ik, maar een 32mm of 28mm slick kan mischien wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Cyclocrosser kun je toch ook gewone banden op zetten, dus zoals op een racefiets? Dat lijkt me wel handig namelijk.
Ik denk dat de velgen te breed zijn voor "gewone" 23 mm bandjes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:36 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Cyclocrosser kun je toch ook gewone banden op zetten, dus zoals op een racefiets? Dat lijkt me wel handig namelijk.
Moet je met alu maar niet doen, krijg je het effect van een leeg cola blikje in elkaar drukken.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is vast wel een soort bidonhouder die je er omheen kan schroeven ofzo
om jou te stangen waarschijnlijkquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik denk dat de velgen te breed zijn voor "gewone" 23 mm bandjes.
En dat je hier post is dan nog daaraantoe, maar waarom dezelfde vragen in 2 verschillende wieler topics?
Ja, dat kan wel, je moet dan wellicht je remmen even bijstellen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Och omdat het hier ook mocht van kano
Compleet andere (race)wielen kan dan ook niet? Dan heb je toch niks met een velg te maken meer?
Klopt. Ik doe tijdens het crossen m'n bidonnetje altijd in m'n shirt. Dan blijft het warm. Eigenlijk is m'n crosser iets te groot en te lang voor me, maar ik wil 'm niet kwijtquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is vast wel een soort bidonhouder die je er omheen kan schroeven ofzo
Om de zadelbuis. Die is dik genoeg. Gewoon een kunststof flutdinkie.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je met alu maar niet doen, krijg je het effect van een leeg cola blikje in elkaar drukken.
En kan het andersom ook? Dus wat bredere bandjes onder die Concorde?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel, je moet dan wellicht je remmen even bijstellen.
Lijkt me niet gaan Kaas. Die cross remmen dat luistert heel nauw met de boog die ze maken. En niet goed afgesteld trek je ze zo onder de velg en is de ramp niet te overzien, zeker niet als het vooraan gebeurt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel, je moet dan wellicht je remmen even bijstellen.
ok klinkt plausibel. Volgens mij kan het wel maar dan moet je even prutsen met ringetjes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lijkt me niet gaan Kaas. Die cross remmen dat luistert heel nauw met de boog die ze maken. En niet goed afgesteld trek je ze zo onder de velg en is de ramp niet te overzien, zeker niet als het vooraan gebeurt.
Nee, ik deed in Didam mee. In Holten was ook een grote inderdaad.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:42 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
In Holten?
Ik wilde de Holterberg fietsen, maar werd op pak hem beet een kwart (vanaf Nijverdal kant) eraf gedirigeerd omdat het parcours uitgezet was. Zat later nog tussen de renners die richting de Dommelaar fietste richting parc ferme
Als de technische staat in orde is lijkt het me voor allebei een goede deal.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Jammer. Mja weet niet echt wat ik zou willen. Zijn beide goede prijzen? Race ¤160 en crosser ¤180?
Route van 95km: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=428126 Zitten wel wat kleine paadjes in maar die zijn wel leuk en met 5 man nog net te doen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:21 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik heb een Garmin, we fietsen met 5-6 mensen.
Beginnen tussen het noordoosten van Utrecht en De Bilt (of ergens op de lijn Utrecht - Amersfoort). Eindigen ten noorden van Utrecht. Afstand ~110km iets meer mag.
Klopt. Is een teringwerk om af te stellen!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lijkt me niet gaan Kaas. Die cross remmen dat luistert heel nauw met de boog die ze maken. En niet goed afgesteld trek je ze zo onder de velg en is de ramp niet te overzien, zeker niet als het vooraan gebeurt.
Heftige wonden! Ben je wel weer op tijd in vorm voor de ronde van vreeswijk?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:05 schreef Oksel het volgende:
3 hechtingen(voor het eerst in m'n leven) door snee van gebroken dakpan.
Oke. Qua geometrie zie ik amper verschil en als je nog nooit zo hebt gefietst merk je dat niet denk ik.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:06 schreef eentwee het volgende:
Hangt van de staat af. Bij crossen slijt alles sneller maar als het net vervangen is is het beter
Die Bontrager velgen zijn gewoon smal, kunnen 23mm banden op. Op bijna alle crossers zitten gewoon wegwielen/velgen.
Je moet alleen rekening houden met de matige remwerking. De geometrie is inderdaad ook iets anders maar als je een beginnende fietser bent heb je daar minder last van.
veels te duurquote:Op woensdag 11 juli 2012 00:24 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Deze kunnen daar dus ook onder dan? Voor als ik puur op de weg zou willen rijden?
Sorry dat ik veel vraag hier hoor, maar wil gewoon de goede keuze maken voor mezelf
Er zijn houders die je achter je zadel kan monteren, zie je met tijdritten soms. Dat meot toch wel kunnen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Moet je met alu maar niet doen, krijg je het effect van een leeg cola blikje in elkaar drukken.
Ben ik gek als ik zeg dat ik in kort-kort gefietst heb?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:56 schreef Patroon het volgende:
Vandaag mooi blokje om geweest met de vriendin
[ afbeelding ]
Neuh, qua temperatuur kon het prima lijkt me.quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben ik gek als ik zeg dat ik in kort-kort gefietst heb?
Neuh, ging prima hier ook. Tikje fris int begin maar verder geen probleem.quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
Je kan klussen ook beter aan anderen overlaten.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:05 schreef Oksel het volgende:
3 hechtingen(voor het eerst in m'n leven) door snee van gebroken dakpan.
Westkant vind ik fijner rijden, minder oponthoud en nieuw fietspad. 38,7 gemiddeld staat ie nu op.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
He, dat is mijn gebied. Rottekade bij Irenebrug, aan de oostkant van de Rotte?
Wat is het gemiddelde over dat stuk?
zou me niet te druk maken of 23c past waarschijnlijk maar in 25 of 28 c zijn goede en betaalbare racebandjes te krijgenquote:
Budget maar prima prijs prestatiequote:Op woensdag 11 juli 2012 09:42 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ja had bij Bontrager ook al veel goedkopere gevonden hoor
Wordt het waarschijnlijk de crosser. Kan ik beide doen
jep geen enkel probleem, maar aan een foto kunnen we niet met 100% zekerheid zeggen hoe breed de velgen zijn, dus 90% kans dat er gewoon 23 in kan , en ander kun je nog steeds fatsoenlijk 25c of 28c racebanden kopen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:50 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Thanks! Eerst maar eens regelen dat ik de crosser op kan halen.
Maar die banden kun je dan gewoon op/in die bontrager velgen zetten lijkt me dan?
Heb hem wel gevraagd of het kanquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:01 schreef dop het volgende:
[..]
jep geen enkel probleem, maar aan een foto kunnen we niet met 100% zekerheid zeggen hoe breed de velgen zijn, dus 90% kans dat er gewoon 23 in kan , en ander kun je nog steeds fatsoenlijk 25c of 28c racebanden kopen.
de concorde is een prima fiets , mijn winter fiets is een Concorde Giro.
maar is toch net wat ouder en minder van deze tijd , ik denk dat je daar bij sneller geneigd zou zijn om toch een nieuwer fietsje te kopen.
lijkt me aan de hoge kant , maar niet onmogelijk, moet je ons ook vertellen wat voor banden, fiets en houdingquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:03 schreef the85mc het volgende:
Wel leuk om te weten of zelf na te rekenen. Via velofilie heb ik een of ander rekenmodel gevonden. Daar kun je luchtweerstand enzo invullen net als weerstand van banden enzo. Als ik op de MTB 30 km/u fiets trap ik blijkbaar ongeveer 275 Watt.
Is dat realistisch?
tja dat is wel een heel sumiere omschrijvingquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:05 schreef the85mc het volgende:
MTB banden, normaal 'vlak' stuur.. Niet extreem voorover ofzo.
Klopt. Heb ik ook wel op m'n crosser gehad. Werkt prima.quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn houders die je achter je zadel kan monteren, zie je met tijdritten soms. Dat meot toch wel kunnen?
tja met een paar kleine aanpassingen in het sommetje kom je snel 50 watt lager uit het kan maar het is behoorlijk gokwerkquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:10 schreef the85mc het volgende:
Euh ben uitgegaan van 94 kg totaal, ikzelf 82 met kleding 12 voor de fiets. En ben zelf 1,84 meter en redelijk normaal postuur. En ketting/trapefficientie van 97% . En ben uitgegaan van normale houding. met frontaal oppervlak van 0,5 m2.
Dat moet je helemaal zelf weten. Qua temperatuur zal het prima kunnen. Alleen is het een persoonlijke voorkeur en fiets ik zelf, volgens mij langer in lang dan een ander. Ik kijk ook niet enkel naar de thermometer, maar ook wat voor training ik ga doen..Ga ik rustig blokje om dan zal ik me dus warmer kleden dan bij interval.quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zou best kunnen, 275 watt is vrij hoog toch? Wat voor rekenmethode gebruik jij dan?quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:16 schreef dop het volgende:
[..]
tja met een paar kleine aanpassingen in het sommetje kom je snel 50 watt lager uit het kan maar het is behoorlijk gokwerk
de zelfde maar iets lagere getalen in Cda en rolweerstandquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Zou best kunnen, 275 watt is vrij hoog toch? Wat voor rekenmethode gebruik jij dan?
Over 2 uur dus ongeveer. Heb naar mijn idee redelijk normaal ingevuld. Iets lagere rolweerstand dan standaard MTB band, normale houding en dan kom ik dus daarop uit. En geen wind ingevoerd, wind is 0. Maar goed vind het gewoon interessant om te weten. Watt per kg is wel dramatisch slecht, ongeveer de helft van topwielrenners hahaquote:Op woensdag 11 juli 2012 10:20 schreef dop het volgende:
[..]
de zelfde maar iets lagere getalen in Cda en rolweerstand
275 watt kan iedereen hier fietsen , maar hoe lang ? als piek is het niet hoog maar als je dat de hele dag kan fietsen is dat een hoog wattage
Het liep gelukkig met een sisser af. De kabel bleek verkeerd in de shifter te zitten. Beetje vreemd verhaal want hoe kan hij dan ooit gewerkt hebben. Maar ze hebben het gecorrigeerd, en hij zou nu na afstellen weer helemaal goed moeten zijn. En dat ga ik spoedig testenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij Campa kan je losse onderdelen bestellen. Maar zoiets is niet zomaar stuk. Vaak mee gevallen maar nooit stuk gehad.. idd vreemd
Haha las het op FB ja! mooi!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb in Chambery op de camping gestaan. Je hebt daar de Mont du Chat en Col de l'Epine. Erg mooi.
Ben net terug van Les Deux Alpes. Met een Fransman 6 km geknokt om het bordje. Hij demarreerde en ik ben zo'n Gesink dat ik dat niet aankan dus hij loste me. Alleen blies hij zich ook op en kon ik terugkomen. Uiteindelijk kon ik hem eraf fietsen. Helemaal choco
Afgelopen jaar geweest, erg mooi. Het fietspad rondom het meer is me te druk. Je kan ook best de bergen in met je vriendin, dan fiets je gewoon wat rustiger.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:57 schreef Patroon het volgende:
Wij zijn van plan om naar het meer van Annecy te gaan. Het mooie hier is dat je een relatief vlakke route van 40km hebt rond het meer. Dit is een geasfalteerd fietspad over een oude tramroute. Hier kan ik prima met mijn vriendin fietsen. Wanneer ik wat langere klimmen wil doen kan ik wat verder van het meer de bergen in waar klimmen van 10-20km liggen met stijgingspercentages tussen de 6-10%. Perfecte omstandigheden dus.
Mensen hier met ervaring in deze omgeving?
Ja wil ik ook wel alleen heeft ze achter een 25 en voor triple. Ben bang dat het wat te zwaar is. Ze koopt in de winter een nieuwe fiets dus ze wil hier niets meer aan doen (logisch)quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:43 schreef No-P het volgende:
D
[..]
Afgelopen jaar geweest, erg mooi. Het fietspad rondom het meer is me te druk. Je kan ook best de bergen in met je vriendin, dan fiets je gewoon wat rustiger.
Ervaring mee?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
du Colombiere is echt een beest van een klim..
30-25 is al best wel een klein verzet hoor. Heb er geen ervaring mee maar volgens mij moet je daarmee toch wel overal boven kunnen komen.. Als je nog kleiner wilt dan kan je volgens mij beter gaan lopen want dan ga je zo langzaam dat je omvaltquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja wil ik ook wel alleen heeft ze achter een 25 en voor triple. Ben bang dat het wat te zwaar is. Ze koopt in de winter een nieuwe fiets dus ze wil hier niets meer aan doen (logisch)
Onzin. Met 80 omwentelingen rijd je dan dik 12 km/u. Daarmee klim je 95% van de toeristen eruit. Aangezien ik 80 omwentelingen prettig vind neem ik in de bergen dus minimaal 28/27 mee.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:01 schreef Narcotical het volgende:
[..]
30-25 is al best wel een klein verzet hoor. Heb er geen ervaring mee maar volgens mij moet je daarmee toch wel overal boven kunnen komen.. Als je nog kleiner wilt dan kan je volgens mij beter gaan lopen want dan ga je zo langzaam dat je omvalt
Zijwieltjes niet vergeten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Onzin. Met 80 omwentelingen rijd je dan dik 12 km/u. Daarmee klim je 95% van de toeristen eruit. Aangezien ik 80 omwentelingen prettig vind neem ik in de bergen dus minimaal 28/27 mee.
Als je een beetje kan fietsen volgens mij licht zat. Ik zie weleens fietsers gaan met zo'n koffiemolentje naar boven. Onzin.quote:
Zolang je geen bergen gaat doen met een stijgingspercentage van boven de 20% hoef je toch niet veel kleiner mee te nemen dan 30-25? Tenzij je echt op een koffiemolentje a la Armstrong en Gesink naar boven wilt.. "Normale" klimmen van 8-10% moet je daar volgens mij prima mee boven komen hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Onzin. Met 80 omwentelingen rijd je dan dik 12 km/u. Daarmee klim je 95% van de toeristen eruit. Aangezien ik 80 omwentelingen prettig vind neem ik in de bergen dus minimaal 28/27 mee.
Volgens mij heeft eentwee het over 39x28.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:49 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Zolang je geen bergen gaat doen met een stijgingspercentage van boven de 20% hoef je toch niet veel kleiner mee te nemen dan 30-25? Tenzij je echt op een koffiemolentje a la Armstrong en Gesink naar boven wilt.. "Normale" klimmen van 8-10% moet je daar volgens mij prima mee boven komen hoor
Niet gek maar ........quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Yep, heel wat keren ons kamp in Le Grand Bornand opgeslagen met de beklimmingen van de Col d' Aravis en de Colombier vanuit het dorp.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:57 schreef Patroon het volgende:
Wij zijn van plan om naar het meer van Annecy te gaan. Het mooie hier is dat je een relatief vlakke route van 40km hebt rond het meer. Dit is een geasfalteerd fietspad over een oude tramroute. Hier kan ik prima met mijn vriendin fietsen. Wanneer ik wat langere klimmen wil doen kan ik wat verder van het meer de bergen in waar klimmen van 10-20km liggen met stijgingspercentages tussen de 6-10%. Perfecte omstandigheden dus.
Mensen hier met ervaring in deze omgeving?
Hij quotte anders mijn post waarin ik het over 30-25 hadquote:Op woensdag 11 juli 2012 18:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij heeft eentwee het over 39x28.
Jij bent er dus ook nog steeds een van met 39x26 fiets ik elke berg op. Ik begrijp ook al die koffiemolentjes met hun pielverzetjes niet echt. Beetje doortrappen als het wat zwaarder wordt en al die triplootjes staan helemaal stil.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je een beetje kan fietsen volgens mij licht zat. Ik zie weleens fietsers gaan met zo'n koffiemolentje naar boven. Onzin.
Maar hij rijdt niet met een triple dus moet hij het wel over 39x28 hebben wat zwaarder is dan 30x25. Miss overheen gelezenquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hij quotte anders mijn post waarin ik het over 30-25 had
Ik denk dat we even moeten wachten tot het antwoord van eentwee zelf komt voordat we dat wetenquote:Op woensdag 11 juli 2012 19:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar hij rijdt niet met een triple dus moet hij het wel over 39x28 hebben wat zwaarder is dan 30x25. Miss overheen gelezen
Dat dus. Ik heb een 39x27 en die 27 gebruik ik om op het gemak ergens boven te komen. Al klim ik redelijk op souplesse, 80-90 rpm. Tot 13-14 per uur of als ik moe ben rij ik op de 27. Daarboven al gauw op de 24 of 21.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Jij bent er dus ook nog steeds een van met 39x26 fiets ik elke berg op. Ik begrijp ook al die koffiemolentjes met hun pielverzetjes niet echt. Beetje doortrappen als het wat zwaarder wordt en al die triplootjes staan helemaal stil.
Bedankt! heb nu een route van ~225 km, ik heb allebei de rondjes aan elkaar geknoopt en zie volgende week wel of ik die extra 25 km ga doen (afhankelijk van hoe we ons voelen), je hoort nog wel hoe hij wasquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
Route van 95km: http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=428126 Zitten wel wat kleine paadjes in maar die zijn wel leuk en met 5 man nog net te doen.
Als je nog iets extra's wilt doen kun je naar Wageningen. Alleen moet je ook terug.. door Wageningen is niet zo'n pretje. Verderop is het wel leuk fietsen. Bijv. http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=428131 Dan doe je behalve de Westberg nog drie kleine heuveltjes. Als alternatief kun je ipv Geertjesweg RA volgen: Zoomweg - LA Buissteeg - LA Grintweg - RD Nijenoord Allee - LA Kortenoord Allee - RA Kanaalweg.
Edit: even tweede linkje gefixt
Wat voor verzet rijdt je vriendin Tom?quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:58 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb een 39x27 en die 27 gebruik ik om op het gemak ergens boven te komen. Al klim ik redelijk op souplesse, 80-90 rpm. Tot 13-14 per uur of als ik moe ben rij ik op de 27. Daarboven al gauw op de 24 of 21.
34x27. Daarmee komt ze makkelijk overal boven. Op de steile stukken is ze net Evans, een beetje harken. Maar ze trapt overal wel soepel door.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat voor verzet rijdt je vriendin Tom?
Volgens mij zijn de Alpen weer van andere categorie dan Annecy. Bedankt voor de infoquote:Op woensdag 11 juli 2012 20:14 schreef Tommeke het volgende:
[..]
34x27. Daarmee komt ze makkelijk overal boven. Op de steile stukken is ze net Evans, een beetje harken. Maar ze trapt overal wel soepel door.
Ter indicatie: Ze reed de Alpe in 1.14 dus klimmen kan ze wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |