Gedeeld door 12.. en dan moet er nog 20% belasting af ofzo.. zit je op 2200 EUR / maand (netto).quote:Voor 2012 wordt een modaal inkomen van ¤ 33.000 geschat.
Ook qua aërodynamica is er meer toegestaan in de Triatlon sport. Geïntegreerde drinksystemen in het frame bijvoorbeeld. En bredere buizen geloof ik..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef kanovinnie het volgende:
Nu heb ik wel eens in een filmpje gehoord dat er een verschil zit tussen een triathlon fiets en tijdrijfiets. Een iets andere geometrie waardoor het makkelijker is om daarna hard te gaan lopen. Klopt dat?
Das racefiets tov triatlhon, maar hoe zit het met TT vs triathlon, afgezien van wat knut opnoemt?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:31 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, je zit comfortabeler in aeropositie en spaart je lage rugspieren meer waardoor je sneller kan lopen.
Bracket zit dan zoals het UCI reglement voorschrijft verder naar voren waardoor er een hoek van 73-74 graden ontstaat en je dus "langer" zit. Beetje hetzelfde als ten opzichte van de road.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das racefiets tov triatlhon, maar hoe zit het met TT vs triathlon, afgezien van wat knut opnoemt?
300 euro dan moet je wel flink rijden met die bak hoor. en kleding 100-200 per maand is ook behoorlijk veel geld, dat geef ik misschien jaarlijks uit! lol...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:52 schreef Oksel het volgende:
Even zoeken wat modaal is op dit moment.
[..]
Gedeeld door 12.. en dan moet er nog 20% belasting af ofzo.. zit je op 2200 EUR / maand (netto).
Tja. Dat is wel.. laag. Huisje huren, 600 EUR. G/W/L 100 EUR. Internet / telefoon / TV 100 EUR. Boodschappen 250 EUR. Sport 100-200 EUR. Moet je nog wat kleding kopen 100 - 200 EUR. Heb je een auto + benzine 300 EUR. En wil je nog een keer uit eten of op vakantie. En dan is het op!
Da's kut.
300 EUR doe ik in 2 weken, grapjas. Ik trap er 600-700 EUR aan diesel doorheen. En dan nog kosten voor onderhoud / verzekering / wegenbelasting. En 100-200 EUR aan kleding, dat is ongeveer per week hier.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
300 euro dan moet je wel flink rijden met die bak hoor. en kleding 100-200 per maand is ook behoorlijk veel geld, dat geef ik misschien jaarlijks uit! lol...
Tsjah, maar die 600/700 euro is werkkm's? En wat koop jij elke week voor kleding? Of trek je alles 1 keer aan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
300 EUR doe ik in 2 weken, grapjas. Ik trap er 600-700 EUR aan diesel doorheen. En dan nog kosten voor onderhoud / verzekering / wegenbelasting. En 100-200 EUR aan kleding, dat is ongeveer per week hier.![]()
Kortom; je kan beter gaan fietsen!
Wou ik zeggen ja. Ik geef wel iets meer uit, maar geen 100/200 per maand.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
300 euro dan moet je wel flink rijden met die bak hoor. en kleding 100-200 per maand is ook behoorlijk veel geld, dat geef ik misschien jaarlijks uit! lol...
Volgens mij verpesten die regelementen de halve sport, ofnie?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:44 schreef No-P het volgende:
[..]
Bracket zit dan zoals het UCI reglement voorschrijft verder naar voren waardoor er een hoek van 73-74 graden ontstaat en je dus "langer" zit. Beetje hetzelfde als ten opzichte van de road.
Of je bent een vieze patser of je bent vrachtwagenchauffeur....... zeg het maar!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik trap er 600-700 EUR aan diesel doorheen. En dan nog kosten voor onderhoud / verzekering / wegenbelasting. En 100-200 EUR aan kleding, dat is ongeveer per week hier.![]()
Kortom; je kan beter gaan fietsen!
Nee johquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
Oh, netto fietstijd, dacht dat het 1.08 inclusief bandplakken was.
Gelukkig heb ik die frustratie niet op vakantie, als ik dan lek rij is het met de auto, er gaat geen fiets mee
in ieder geval een patser, dat wisten we toch al lang hier?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Of je bent een vieze patser of je bent vrachtwagenchauffeur....... zeg het maar!
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Of je bent een vieze patser of je bent vrachtwagenchauffeur....... zeg het maar!
??? Hoe kom je daar bij. Als ik 600 deel door 2 kom ik op 300quote:Op woensdag 4 juli 2012 06:30 schreef kanovinnie het volgende:
600 liter diesel, 1 op 15? Dan rij je 650 km per dag?
Nu de rest van de fiets nog...quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:11 schreef Freddeh het volgende:
Gisteren m'n nieuwe fietsshirtje binnengekregen. Net zo geel als m'n voorvork. Soigné heet dat.
Valt me mee dat je over de fiets begintquote:
Onder het uur is ook al een zeer nette tijd hoor, poe! Wel tot de tourfinish neem ik aan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:19 schreef Tommeke het volgende:
Thnx!
Een beetje zuur iddHeb maar CO2 patroontjes gekocht!
Onder de 50 gaat me never nooit lukken. Dan moet ik echt 7 kilo kwijtraken. Rond het uur moet wel lukken.
Deze natuurlijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Valt me mee dat je over de fiets begintHaha beetje plagen mag wel he Freddeh
Welk shirt is het?
Dank je, wou ik me net afreageren met een opmerking over de berijder, maai je dat gras voor me weg!quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welk shirt is het?
Laat me je een tip geven:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
Daarom heb ik, bij gebrek aan een vriendin, maar een pompje en zadeltasje op mijn fiets hangen.
Waarom moet het altijd een tour voor klimmers zijn dan?quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Om even in de sfeer van de titel van deze keer te blijven...heb net nog eens het schema van de tour bekeken, en als ik nog eens zie hoe weinig er bergop gegaan wordt, kan ik haast niet geloven dat ze zo'n anti-klimmers editie in elkaar hebben gezet. Wat een prutswerk.
Als nummer 1 en 2 er niet zijn worden 3 en 4 de beste klimmersquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom moet het altijd een tour voor klimmers zijn dan?![]()
Het idee erachter snap ik eigenlijk wel. Door nadruk te leggen op tijdrijden de klimmers dwingen om gelijk de aanval te kiezen. Het is dan alleen net pech dat de 2 beste klimmers er niet bij zijn.
Afgelopen jaren was de tour steeds gericht op klimmers en die waren ook weinig spectaculair.
Mja, die zijn toch van andere klasse dan vooral Schleck. Met Schleck wist je dat die per tijdrit 3 tot 4 minuten ging verliezen maar dat hij ook als vrijwel enige Wiggins en Evans eraf kan rijden in een bergetappe. Met dit parcours had dat wel voor spektakel kunnen zorgen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als nummer 1 en 2 er niet zijn worden 3 en 4 de beste klimmers![]()
Ik denk dat de ASO volgend jaar de 100e tour spectaculair wil maken, misschien daarom nu een wat magere editie? Kan evengoed spannend zijn: minder klimkilometers waarin je het verschil als topklimmer enorm groot kon maken, dus je moet nu ook je best doen op de andere onderdelen.
Met Schleck erbij was dat denk ik wel gebeurd, deze tour. Afgelopen jaren met veel bergop was de strijd vooral in de allerlaatste bergrit. De rest reden ze in een peleton omhoog, veel te bang om tijd te verliezen, ipv kansen zien om tijd te winnen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mja, ik wil strijd zien bergop, man tegen man. In een tijdrit is het nogal een 'virtueel' gevecht. Vroeggah was een TDF drie weken lang heuvelop, in mijn herinnering. Of misschien heb ik alleen die ritten onthouden
wtf? Jij hoefte dus niets te doen. Hadden ze dan 1 hand aan hun stuur en 1 hand om te duwen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:27 schreef Gripper het volgende:
Gisteravond toch wat mee gemaakt zeg. Ik reed lekker relaxed in de weilanden tussen Houten en Wijk bij Duurstede, op weg naar de heuvelrug voor een rondje ledig erf. Beginnen er ineens 3 wielrenners achter me zo hard te duwen dat ik op gegeven moment 41-42 reed.
Zo te horen kostte dat duwen ze aardig wat moeite, want ze waren nogal aan het puffen en steunen. Ik heb ook een paar keer geprobeerd om hun te duwen, maar dan reden we ineens maar 35.. Dus het grootste deel van de tijd heb ik de kop maar genomen, het is tenslotte best fijn als je een keer niet zelf hoeft te trappen maar geduwd wordt!
Dat jij reageerd op een post over dat hij zich door drie man liet aanduwen op een dijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wtf? Jij hoefte dus niets te doen. Hadden ze dan 1 hand aan hun stuur en 1 hand om te duwen?
Ik krijg gewoon het gevoel, dat geen epische bergrit inzit, waar de klimmers de tijdrijders op afstand kunnen fietsen, terwijl er wel een lange tijdrit is, waar de klimmers weg kunnen worden gereden. Misschien ten onrechte, maar zo voelt het.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met Schleck erbij was dat denk ik wel gebeurd, deze tour. Afgelopen jaren met veel bergop was de strijd vooral in de allerlaatste bergrit. De rest reden ze in een peleton omhoog, veel te bang om tijd te verliezen, ipv kansen zien om tijd te winnen.
Jep. Daarna nog ff foto's gemaakt bij dat domme podium.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:03 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Onder het uur is ook al een zeer nette tijd hoor, poe! Wel tot de tourfinish neem ik aan?
Ik zou de aspin nemen. Ik heb hem zelf ook. Vind het een heerlijke fiets.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:40 schreef Martinous het volgende:
Kan iemand mij helpen tussen de volgende keuze:
Stevens aspin 2011 model
http://www.stevensbikes.d(...)NL§=equipment#inhalt
Rose Pro sl-3000
http://www.rose.nl/artike(...)el-541243/aid:541312
*Note = ik zou dan een triple willen op de rose
Waarom is dit een 'kloteding' ? Ik ben nieuwsgierig, koop namelijk het liefste een goede fiets.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:35 schreef Tommeke het volgende:
Ohja. Op de Stevens zit een Scorpo Oxygen stuur. Echt een kloteding.
Ja, precies zoals je het beschrijft. eigenlijk gevaarlijk bij deze snelheden. Ik riep nog "niet doen gek, laat me maar achter jullie aan fietsen" maar ze duwden gewoon doorquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wtf? Jij hoefte dus niets te doen. Hadden ze dan 1 hand aan hun stuur en 1 hand om te duwen?
600 EUR. 1:17,5quote:Op woensdag 4 juli 2012 06:30 schreef kanovinnie het volgende:
600 liter diesel, 1 op 15? Dan rij je 650 km per dag?
En beter herkenbaar!quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:11 schreef Freddeh het volgende:
Gisteren m'n nieuwe fietsshirtje binnengekregen. Net zo geel als m'n voorvork. Soigné heet dat.
Middengebergte is ook wel leuk, als er een beetje fel gereden wordt, en vorig tour wisten ze het in de afdalingen ook nog spannend te maken met Titi die iemands tuin infietste enzo...ach, ik zeur misschien teveel. Maar tenminste 1 etappe waar twee man overblijven, die in de laatste kilometers elkaar episch slopen, en zo de tour beslissen, dat doet me gewoon meer dan minuten pakken in een tijdrit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de glooiende ritten mooi hoor, ook middengebergte ritten levert fraaie koersbeelden. De renners maken de koers vanzelf hard.
De bocht in het stuur vind ik niet fijn. Het fietst niet lekker in de beugel. En als je wil sprinten kom je met je polsen tegen het stuur aan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:44 schreef Martinous het volgende:
[..]
Waarom is dit een 'kloteding' ? Ik ben nieuwsgierig, koop namelijk het liefste een goede fiets.
Ik heb Forte (Craft), Bioracer en Agu. Vind ze alledrie wel even fijn.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:13 schreef fetss het volgende:
Wat voor merk fietsbroekje rijden jullie? Ik moet er eentje hebben die lekker zit en degelijk is
quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De bocht in het stuur vind ik niet fijn. Het fietst niet lekker in de beugel. En als je wil sprinten kom je met je polsen tegen het stuur aan.
Bij de Rose kan je dat toch allemaal zelf samenstellen?
Ik rij o.a. in Craft, Sportfull, Agu en Bioracer. De eerste twee zijn mijn favorieten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:13 schreef fetss het volgende:
Wat voor merk fietsbroekje rijden jullie? Ik moet er eentje hebben die lekker zit en degelijk is
Heb je daar ook een grafiekje van?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:42 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Ik rij o.a. in Craft, Sportfull, Agu en Bioracer. De eerste twee zijn mijn favorieten.
Heeft te maken met aerodynamica.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je daar ook een grafiekje van?
Heb je een grafiekje van de stijgende lijn die te zien is in jouw behoefte hier een grafiekje van te zienquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nu wil ik helemaal een grafiekje
Heb jij een grafiekje waarin de kans is te zien dat ik het grafiekje over mijn behoefte aan een grafiekje binnen nu en 24 uur ga laten zien?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:56 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Heb je een grafiekje van de stijgende lijn die te zien is in jouw behoefte hier een grafiekje van te zien
Ik zou graag een grafiekje willen zien waarin is uitgewerk hoe jouw verwachting op zo'n grafiekje met betrekking tot mijn inschatting van de kans dat jij binnen 24 uur een grafiekje laat zien over jouw behoefte aan een grafiekje over aerodynamica zich verhoudt met de reële kans dat die grafiek er ook daadwerkelijk komt...quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb jij een grafiekje waarin de kans is te zien dat ik het grafiekje over mijn behoefte aan een grafiekje binnen nu en 24 uur ga laten zien?
Schwalbe kwaal. Daarom zou ik die rotdingen dus ook nooit kopen. En verder zijn ze ook te duur en niet beter dan andere banden. Jij had de Ultremo ZX toch? De eerste Ultremo's en de R1 hadden dat ook al. Blijkbaar is het karkas te slap gemaakt in de zoektocht om gewicht te besparen. De trage banden van Schwalbe (Durano, Lugano etc.) hebben er geen last van.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren lekker gefietst, tot dat ik een ei op mijn achterband had en die uit elkaar klapte. Andere binnenband erin zacht oppompen en zachtjes terug naar huis. Einde training. Was wel heerlijk weer alleen die beestjes zijn goor bah, zat helemaal onder!
Dit weekend weer in Belgie rijden, ben daar afgelopen weekend ook geweest en het ging goed!
Ik vind ze ook te licht, te kwetsbaar. Ze hebben wel veel mooie kleurtjes.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Schwalbe kwaal. Daarom zou ik die rotdingen dus ook nooit kopen. En verder zijn ze ook te duur en niet beter dan andere banden. Jij had de Ultremo ZX toch? De eerste Ultremo's en de R1 hadden dat ook al. Blijkbaar is het karkas te slap gemaakt in de zoektocht om gewicht te besparen. De trage banden van Schwalbe (Durano, Lugano etc.) hebben er geen last van.
Haha neequote:
Gewoon een gele met wat accentkleuren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welk shirt is het?
Alleen Pavé groen is soignee. Verder zijn gekleurde banden lelijk. Behalve witte in een showroom. Maar niet om op te rijden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was vanmoregen nog even een tel bij een FM in Kralingen, hij had mooie groene fortezza vouwbanden. Ik heb me ingehouden omdat ik weet dat hij er toch adviesprijs voor vraagt.
En dat is te duur.
Maar mooie afstand Freddeh!quote:URL: http://www3.pictures.zimb(...)age+E1llitCn5K_l.jpg
URL Categories: Entertainment, Provocative Attire
Ik ben fan van Gonso (door dikke zeem). Heb ook een broek van Giordana, maar die is toch echt de helft minder goed! Weet niet hoe deze zich verhouden tot agu/craft/assos, die moet ik nog een keer proberen...quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:13 schreef fetss het volgende:
Ik heb nu Ultremo DD en dat is iets beter dan ZX. Ik rijd wel veel kasseienwedstrijden dus dan zou ik toch voor een andere band moeten kiezen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Schwalbe kwaal. Daarom zou ik die rotdingen dus ook nooit kopen. En verder zijn ze ook te duur en niet beter dan andere banden. Jij had de Ultremo ZX toch? De eerste Ultremo's en de R1 hadden dat ook al. Blijkbaar is het karkas te slap gemaakt in de zoektocht om gewicht te besparen. De trage banden van Schwalbe (Durano, Lugano etc.) hebben er geen last van.
Een om mee te nemen, of 1 voor thuis?quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:45 schreef JohnDDD het volgende:
Er kwam vanmorgen rook uit mijn drukpomp van de Lidl, en pomp vloog van ventiel af. Lijkt van binnen helemaal afgesleten.
Wil nu toch voor een betere pomp gaan...wat is nu een goede drukpomp? Heb wel graag 8 bar in de bandjes dus maximale druk van in elk geval 9 bar is niet gek.
vroeger wel maar tegenwoordig zit de stuurpen gelijk op de vork in plaats van er in , dus het vertikale deel is de voorvorkquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:04 schreef kikoooooo het volgende:
Tnx, ik dacht altijd dat de stuurpen het verticale was
Over het algemeen vallen ze klein. Dus neem 1,5 tot 2 maten groter dan normale schoenen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:43 schreef the85mc het volgende:
Hallo allemaal hier! Ik heb een korte vraag: ik ben MTBer maar volgende week ga ik met een blinde jongen op een tandemracefiets fietsen. Alleen heb ik nog geen goede schoenen daarvoor. Hij heeft een kliksysteem van SPD en daarom heb ik schoenen nodig die ik kan gebruiken.
Weet iemand waar ik relatief goedkope schoenen kan regelen? En vallen die schoenen groter of kleiner dan gewone schoenen?
Moet je ook met Kerstmis inslaan. 19,95 per stuk bij Gijs van Tuyl in Bruchem. Heb voorraad voor zeker 2 jaar. Zijn wel hele zwarte overigens. Maar dat smoelt ook het beste op een BMC.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was vanmoregen nog even een tel bij een FM in Kralingen, hij had mooie groene fortezza vouwbanden. Ik heb me ingehouden omdat ik weet dat hij er toch adviesprijs voor vraagt.
En dat is te duur.
Zoals gezegd, koop ze 1 a 2 maatjes groter. En persoonlijk doe ik ze ook heel los aan daarna anders gaan mijn voeten slapen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:43 schreef the85mc het volgende:
Hallo allemaal hier! Ik heb een korte vraag: ik ben MTBer maar volgende week ga ik met een blinde jongen op een tandemracefiets fietsen. Alleen heb ik nog geen goede schoenen daarvoor. Hij heeft een kliksysteem van SPD en daarom heb ik schoenen nodig die ik kan gebruiken.
Weet iemand waar ik relatief goedkope schoenen kan regelen? En vallen die schoenen groter of kleiner dan gewone schoenen?
Hij woont in omgeving utrecht en het is lastig voor hem om mensen te vinden die met hem willen fietsen. Dus..quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:20 schreef 1299 het volgende:
[..]
Zoals gezegd, koop ze 1 a 2 maatjes groter. En persoonlijk doe ik ze ook heel los aan daarna anders gaan mijn voeten slapen.
Wel een leuk idee om met een blinde op een tandem wat kilometers weg te gaan trappen
Mijn advies is wel om de blinde achterop te zettenquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:20 schreef 1299 het volgende:
[..]
Zoals gezegd, koop ze 1 a 2 maatjes groter. En persoonlijk doe ik ze ook heel los aan daarna anders gaan mijn voeten slapen.
Wel een leuk idee om met een blinde op een tandem wat kilometers weg te gaan trappen
haha thnx voor de tipquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn advies is wel om de blinde achterop te zetten
Volgende keer maar een uurtje gaan fietsenquote:Op donderdag 5 juli 2012 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
Aardig gefietst vandaag, vooral ´t laatste uurtje ging wel lekker.
edit: Dat is bij mij meestal zo btw.![]()
Ja, bizar idd. Hij zat gisteren nog in Vive le Velo, samen met zijn vriendin.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
wtf? Rob Goris is dood!
http://www.sporza.be/cm/s(...)_rob_goris_overleden
Ja, ik heb het gezien. Er staat ook niet bij waardoor hij is overleden. Zou hij een hartstilstand gehad hebben?quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:40 schreef cafca het volgende:
Ja, bizar idd. Hij zat gisteren nog in Vive le Velo, samen met zijn vriendin.
Hartslagaderbreuk bedoel ikquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gezien. Er staat ook niet bij waardoor hij is overleden. Zou hij een hartstilstand gehad hebben?
quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gezien. Er staat ook niet bij waardoor hij is overleden. Zou hij een hartstilstand gehad hebben?
quote:Hij was pas 30 jaar en kreeg vannacht wellicht een hartslagaderbreuk.
Bert Oosterbos en Jannes Draaier om er eens een paar te noemen ook........ Ook hier was "niets" aan de hand, maar 's morgens stonden deze ook niet meer op. Begrijp je?quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:39 schreef kaasplankje het volgende:
wtf? Rob Goris is dood!
http://www.sporza.be/cm/s(...)_rob_goris_overleden
Hoe vaak gaan er niet mensen dood aan een hartafwijking of hartaanval of wat dan ook. Wanneer het gewone mensen zijn zonder bekendheid met sport of iets dergelijks dan hoor je er niemand over, enkel de naaste omgeving en nabestaanden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bert Oosterbos en Jannes Draaier om er eens een paar te noemen ook........ Ook hier was "niets" aan de hand, maar 's morgens stonden deze ook niet meer op. Begrijp je?
http://www.hartpatienten.nl/sporthart.htmquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe vaak gaan er niet mensen dood aan een hartafwijking of hartaanval of wat dan ook. Wanneer het gewone mensen zijn zonder bekendheid met sport of iets dergelijks dan hoor je er niemand over, enkel de naaste omgeving en nabestaanden.
Maar bij een sporter kan het even goed voorkomen dat hij/zij een hartaanval krijgt. Volgens mij ligt het gemiddelde qua plotseling overlijden bij topsporters niet hoger dan bij normale mensen..
Dat kan. Maar bij topsporters die, naar ik aanneem, regelmatig een algehele health check ondergaan en een redelijk gezond leven zouden moeten leiden, is die kans onder normale omstandigheden toch verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe vaak gaan er niet mensen dood aan een hartafwijking of hartaanval of wat dan ook. Wanneer het gewone mensen zijn zonder bekendheid met sport of iets dergelijks dan hoor je er niemand over, enkel de naaste omgeving en nabestaanden.
Maar bij een sporter kan het even goed voorkomen dat hij/zij een hartaanval krijgt. Volgens mij ligt het gemiddelde qua plotseling overlijden bij topsporters niet hoger dan bij normale mensen..
Dat klopt, maar is die kans nu ook al niet verwaarloosbaar? Hoeveel topsporters zijn er? En hoevaak hoor je dat iemand een plotselinge dood sterft? Volgens mij is dat <1%quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat kan. Maar bij topsporters die, naar ik aanneem, regelmatig een algehele health check ondergaan en een redelijk gezond leven zouden moeten leiden, is die kans onder normale omstandigheden toch verwaarloosbaar.
Over die Draaijer gingen dopingverhalen toch? Ik heb het op m'n voetbalclub ook meegemaakt. Dat een gezonde jongen van 26 omviel tijdens een wedstrijd. Kan helaas iedereen overkomen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bert Oosterbos en Jannes Draaier om er eens een paar te noemen ook........ Ook hier was "niets" aan de hand, maar 's morgens stonden deze ook niet meer op. Begrijp je?
Of jij rijdt als een oude krant omhoogquote:Op donderdag 5 juli 2012 21:27 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag trouwens met m'n chick de Galibier opgefietst. Via de Lautaret, dat wel. Tot aan La Grave rustig aan gedaan. Toen m'n eigen tempo gepakt en op de Lauraret gewacht op haar. Vervolgens de Galibier ook op eigen tempo opgefietst. Echt een eitje, hoewel ik de laatste km wel blij was met m'n 39x27 was
Hoefde gelukkig ook niet lang te wachten op m'n chick. Ze kan echt goed klimmen zeg
Nee, Tommeke klimt beter op z'n chick dan op z'n fiets.......quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Of jij rijdt als een oude krant omhoog![]()
Foto's van Tommeke zijn Facebook gezien en geef hem groot gelijk!quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, Tommeke klimt beter op z'n chick dan op z'n fiets.......
BMC ketting? Is dat een rood met zwarte met handtekening van Cadel Evans?quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:56 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik kreeg het aanbod om een KMC bmx ketting op m'n wielrenfiets-fixie te laten zetten. Weet iemand of dat raadzaam is? Een BMC-ketting is toch dikker, of is het zwaarder?
Dat sowieso!quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, Tommeke klimt beter op z'n chick dan op z'n fiets.......
Bron: http://www.hpdetijd.nl/20(...)-van-een-wielrenner/quote:Adieu, Rob Goris, beest van een wielrenner
Ik zat vanochtend een boterham met honing te eten in de ontbijtzaal van mijn Limburgse trainingsbasis Van der Valk Maastricht toen ik het bericht op twitter las. Wielrenner Rob Goris (30) overleden. Alles in de drukke zaal stond plotseling stil. Mijn hart zakte in mijn maag. Dat kan niet, dacht ik. Dat kan toch niet?!
Ik ontmoette hem op een ijskoude dag in december 2010, een van de koudste dagen van die winter. Zo koud dat het KNMI iedereen afraadde naar buiten te gaan. Ik had getwijfeld of ik wel helemaal naar het Belgische Herentals zou rijden, maar was toch in de auto gestapt.
De sneeuw in het centrum van het Vlaamse stadje knerpte onder mijn voeten, tot ik de plaatselijke apotheek binnen stapte. Daar riep Robs moeder van achter de toonbank dat de Ollandse journaliste gearriveerd was. Rob kwam de trap afgestommeld, in een strak t-shirtje, zijn gespierde armen bloot. “Net getraind,” verklaarde hij, grinnikend om mijn verbaasde blik op zijn zomerse kleding. “Ik heb het er nog warm van.” “Binnen, neem ik aan,” zei ik, “want met min vijftien ga je toch niet naar buiten?” Rob keek me met een gek gezicht aan. “Natuurlijk wel! Vier uur aan een stuk. Twee paar handschoenen aan, af en toe van de fiets af om de voeten warm te stampen, zo ging het best.” Wat een beest, dacht ik, diep onder de indruk. Ik hield het nog geen half uur uit, met deze kou.
Hij moest wel, vond Rob, want hij zou per 1 januari profwielrenner worden. En dat was behoorlijk bijzonder voor een jongen die tot voor kort ijshockeyinternational was. Bruut sterk was hij, in testen vergelijkbaar met Fabian Cancellara. En een maniakale sporter. Hij liet me foto’s van zichzelf als veertienjarige zien. Een moddervet jongetje staarde me aan. “Ik was vreetziek en realiseerde me dat ik zo niet veel succes zou hebben bij de meisjes. Toen ben ik gaan trainen, in de sportschool, zes jaar lang elke dag.” Hij transformeerde tot een beer van een ijshockeyer, honderd kilo schoon aan de haak, en was nu zoveel mogelijk aan het afvallen om wielrenner te worden. Ondanks dat ik vond dat hij nog steeds een indrukwekkende arm- en schouderpartij onder dat strakke t-shirt had, vond hij zichzelf een miezertje geworden.
Rob praatte honderduit over zijn eerste ervaringen in het peloton als ‘de grootste en dikste van allemaal’ en vertrouwde me zelfs toe dat hij een paar weken eerder het overtollige vel op zijn borst, overgebleven na al dat afvallen, had laten weghalen. Dat mocht ik best opschrijven, ja. Maar die foto’s van zichzelf als jongetje, die wilde hij liever niet gepubliceerd hebben. Nog niet. Ik moest daar nog maar eens voor terugkomen. Want ik kwam toch nog wel eens terug, gewoon, voor de gezelligheid?
Die middag bij Rob was geen interview van een journalist met een wielrenner. Het was een gesprek tussen twee mensen die vol verwondering een nieuwe wereld in gestapt waren. Het leven in het peloton was voor mij ook heel nieuw, ik fietste ook nog maar pas. We hadden zoveel gemeen, zoveel te bepraten. Hij wilde alles van me weten over hoe ik trainde, wat ik at en hoe ik had leren koersen. Hij bleek nog veel fanatieker dan ik. “Als je trainer zegt dat je vier uur moet trainen, dan zet je na die vier uur je computertje toch gewoon uit?”, zei hij. “Dan kun je doorgaan zonder dat de trainer het merkt.”
We hielden na het interview contact, via Facebook en whatsapp, over onze ontluikende wielercarrières, over de avonturen die we meemaakten. Elke keer als ik Rob daarna op tv zag, met zijn indrukwekkende gestalte niet te missen in het peloton, veerde ik even op. “Goed zo Rob!” riep ik dan tegen het beeldscherm.
Wat doe je na zulk afschuwelijk nieuws? De fiets pakken. Het is de enige remedie. Ik snoof de lucht van de Limburgse veldbloemen en het vers gemaaide gras op en reed. Met kippenvel tot achter mijn oren en een brok in mijn keel. We zouden nog eens samen gaan trainen, hadden we afgesproken. Dat hebben we vanochtend gedaan.
Een BMX bedoelde ik.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
BMC ketting? Is dat een rood met zwarte met handtekening van Cadel Evans?
Iets wat dikker is, is automatisch zwaarder (mits van hetzelfde materiaal). Ik zie niet in waarom dat een probleem moet zijn op een fixie. Schakelen kan je toch niet dus de dikte heeft geen invloed. En zwaarder, tsja..fietsen op een fixie is toch geen seconden werk? Of gebruik je hem op de baan?quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:56 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik kreeg het aanbod om een KMC bmx ketting op m'n wielrenfiets-fixie te laten zetten. Weet iemand of dat raadzaam is? Een BMX-ketting is toch dikker, of is het zwaarder?
Ik moest even gniffelen om de "Zelfde god, andere duim."quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
De soignee god steekt zijn duim op.
[ afbeelding ]
Paar km verderop (kopje van bloemendaal)
Zelfde god, andere duim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
Je hebt er op die tweede foto wel een piel verzetje op staan zeg. Die 1082 weet tenminste hoe het moet, boven en gelijk het buitenblad er op en doorknallen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde god, andere duim.
Gast....dat is dus totaal niet soignequote:Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef kanovinnie het volgende:
Duim opsteken naar de fotograaf vind ik wel leuk. En handig. Zelf schiet ik namelijk eerder een foto van iemand die even zijn duim opsteekt omdat je weet dat diegene waarschijnlijk op zoek gaat naar die foto. Eerder iig dan iemand die met snot aan zijn neus hangend, kwijlend een heuveltje op fietst.
Ik moest op een maatje wachten. Naar beneden ging wel snelquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je hebt er op die tweede foto wel een piel verzetje op staan zeg. Die 1082 weet tenminste hoe het moet, boven en gelijk het buitenblad er op en doorknallen.
Wel soignee der richtlijnen van de fotografie.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gast....dat is dus totaal niet soigne
In een fotografie topic misschienquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik moest op een maatje wachten. Naar beneden ging wel snel
[..]
Wel soignee der richtlijnen van de fotografie.
Aardige tonus op die vastus groep, het gaat de goede kant op met jou.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelfde god, andere duim.
Mijn man rijdt ook tandem, alleen hij zit dan achterop. Hij doet competitie. Kijk je wel uit in de bochten met die tandem? Ik heb er wel eens zien vallen omdat ze even geen erg in hadden dat ze op een tandem zaten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:38 schreef the85mc het volgende:
[..]
haha thnx voor de tip
Lijkt me wel mooi om te doen, voor mij is het 'gewoon' rondje trainen, voor hem is het iets speciaals. Hoe beroerd moet het voelen om niet eens zelf een rondje te kunnen trappen.. Dan besef je eigenlijk pas hoeveel geluk en vrijheid we eigenlijk hebben.
Heb je geen broek met bretels? Die vallen bij mij precies over mn tepels. Daar gaat mn shirt overheen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:19 schreef 1299 het volgende:
Ik heb het gênante probleem dat na een uurtje of wat mijn tepels zeer gaan doen van het schuren tegen mijn fietsshirt. Hebben meer mensen daar last van? Misschien de volgende keer een beetje vaseline er op smeren?
Heb je soms een "custom" gedrukt shirt, ik weet van mijn voetbal shirts dat wanneer de stof dun is, en er een zeefdruk print opzit dat dit gebeurt, effectieve oplossing is om pleisters op je tepels te plakken.quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:19 schreef 1299 het volgende:
Ik moet echt nog flink aan mijn conditie werken, zojuist bijna 100km gereden maar ik ben aardig naar de donder. Verdwalen in Brabant, dat doe ik dus niet nog een keer he
Ik heb het gênante probleem dat na een uurtje of wat mijn tepels zeer gaan doen van het schuren tegen mijn fietsshirt. Hebben meer mensen daar last van? Misschien de volgende keer een beetje vaseline er op smeren?
Ja daar heb ik er ook eentje van, maar die heeft lange pijpen en dat is niks met dit weer. Tevens zit die iets te strak waardoor je naar verloop van tijd last van je rug krijgt. Ik blijf dat altijd lastig vinden: fietskleding bestellen via internet zonder het te kunne passen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Heb je geen broek met bretels? Die vallen bij mij precies over mn tepels. Daar gaat mn shirt overheen.
Goed onderwerp trouwens
Nee het betreft een nieuw shirt van BBB, stom genoeg had ik er met mijn knaken shirt van de LIDL geen last van.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb je soms een "custom" gedrukt shirt, ik weet van mijn voetbal shirts dat wanneer de stof dun is, en er een zeefdruk print opzit dat dit gebeurt, effectieve oplossing is om pleisters op je tepels te plakken.
Ik zou me rechterbeen geven als ik hem in die tijd kan rijdenquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat sowieso!
Ik ben niet zo'n klimmer, maar kan de Alpe wel in een uurtje oprijden als het moet. Dat is best redelijk toch?
"Opvallend" inderdaadquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou me rechterbeen geven als ik hem in die tijd kan rijden
Hoe zwaar bebn jij eigenlijk Tommeke? Wat me opviel was dat alle lichte mannetjes lekker naar boven peddelden, zelf ben 189 en zo rond de 102 kilo.
Wist niet dat jij foto's van mij had genomenquote:Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef kanovinnie het volgende:
Eerder iig dan iemand die met snot aan zijn neus hangend, kwijlend een heuveltje op fietst.
Ik wou net zeggen, paar goeie poten eronder kano! En scheer je ze ook tegenwoordig?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 06:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aardige tonus op die vastus groep, het gaat de goede kant op met jou.
Que?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 06:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aardige tonus op die vastus groep, het gaat de goede kant op met jou.
Ik scheer niet hoor. Tshirt vind ik juist wel lekker, verbergt mijn pens een beetjequote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, paar goeie poten eronder kano! En scheer je ze ook tegenwoordig?
Da's zeer soignée, en dat compenseert dan gelukkig weer een beetje voor het veel te grote T-shirt wat bovendien niet matcht bij je broekje, de zwarte sokken, en de totaal niet soignée opgestoken duim.
je lijkt wel zo'n aziaat die op elke foto met het V-teken staan. Maar, de juiste richting is ingezet, dat is duidelijk.
Dat 1028 op de grote plaat naar boven knalt terwijl jij een koffiemolentje draait is extra pijnlijk omdat zij een kleine dame is. Wachten op een vriend is nooit een excuus: bergop moet je iedereen eruit trappen, wachten doe je boven op de top toch?
Oh, zit ik daar niet?quote:
Volgens mij rijdt-ie links en haalt hij dus inquote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, paar goeie poten eronder kano! En scheer je ze ook tegenwoordig?
Da's zeer soignée, en dat compenseert dan gelukkig weer een beetje voor het veel te grote T-shirt wat bovendien niet matcht bij je broekje, de zwarte sokken, en de totaal niet soignée opgestoken duim.
je lijkt wel zo'n aziaat die op elke foto met het V-teken staan. Maar, de juiste richting is ingezet, dat is duidelijk.
Dat 1028 op de grote plaat naar boven knalt terwijl jij een koffiemolentje draait is extra pijnlijk omdat zij een kleine dame is. Wachten op een vriend is nooit een excuus: bergop moet je iedereen eruit trappen, wachten doe je boven op de top toch?
Kaas vind je dijbenen een lekkere vorm hebben.quote:
Volgens mij wijkt ie van de ideale lijn af om de snelleren in de binnenbocht ruim baan te geven. En die 2 in de binnenbocht zien er ook veel sneller en serieuzer uit, ipv een beetje jolig hun duim op te steken zijn ze gewoon supergeconcentreerd aan het klimmenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt-ie links en haalt hij dus in
Neuh, is duidelijk dat die chick 1082 onderdoor op het buitenblad erop en er over gaat terwijl Kano blij is dat tie bijna boven is en uit kan bollen aan de buitenkant.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Volgens mij rijdt-ie links en haalt hij dus in
Een kilootje of 74 denk ik. Kan nog wel wat buikvet af. Heb teveel gevroten en gezopen de laatste tijdquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou me rechterbeen geven als ik hem in die tijd kan rijden
Hoe zwaar bebn jij eigenlijk Tommeke? Wat me opviel was dat alle lichte mannetjes lekker naar boven peddelden, zelf ben 189 en zo rond de 102 kilo.
dat schuurt toch net zo of nog erger? Zonder zweetshirt (zelden) plak ik altijd pleisters want tepels zijn er slechts voor om aan gesabbelt te worden en niet om geschuurd te worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Heb je geen broek met bretels? Die vallen bij mij precies over mn tepels. Daar gaat mn shirt overheen.
Goed onderwerp trouwens
Kom maar naar de Heuvelrug. Morgen een rondje op en af van 80 km en zondag zal het wel weer kofiie drinken in Breukelen worden en dan langs de Vecht en de Rode brug terug naar huis. Staat er ook weer 85 km op de teller. En nee, ik rij geen gemiddelden van boven de dertig..........quote:
Col dOrnon dat is toch poepen zonder douwen.... Moet je eens doorfietsen naar Valbonnais en dan via de D114 en de D113, de D1091 oversteken en de Col de Luitel opfietsen, omdraaien en via de D1091 weer terug naar de camping. Leuk rondje voor als je echt je nek er eens af wilt rijden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een kilootje of 74 denk ik. Kan nog wel wat buikvet af. Heb teveel gevroten en gezopen de laatste tijd
Vandaag kwam ik Nico Eeckhout tegen
Net de Ornon opgefietst. Echt makkelijk, 35 minuutjes
Jammer, ik ging er vanuit dat ik wel wat kon leren op fietsgebied. Maar voor zulke afstanden en dat soort gemiddelde's reis ik niet af die kant op.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kom maar naar de Heuvelrug. Morgen een rondje op en af van 80 km en zondag zal het wel weer kofiie drinken in Breukelen worden en dan langs de Vecht en de Rode brug terug naar huis. Staat er ook weer 85 km op de teller. En nee, ik rij geen gemiddelden van boven de dertig..........
Luitel ken ik. Dat is een bitch. Maar moet je als je die wil ook nog niet La Morte over?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:25 schreef buzz1291 het volgende:
|
[..]
Col dOrnon dat is toch poepen zonder douwen.... Moet je eens doorfietsen naar Valbonnais en dan via de D114 en de D113, de D1091 oversteken en de Col de Luitel opfietsen, omdraaien en via de D1091 weer terug naar de camping. Leuk rondje voor als je echt je nek er eens af wilt rijden.
SPD of SPD SL?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:06 schreef the85mc het volgende:
Heb vandaag wielren schoenen gekocht, van AGU met setje klikdingessen voor ¤99 bij intersport.. Vond het nog meevallen qua prijs.. Zal ook eens kijken of ik passende pedalen voor de MTB kan vinden. Volgend jaar komt er sowieso een racefiets, 80% van de km op de MTB doe ik op de weg. En mijn gemiddelden liggen nu rond de 29-30 op de MTB. Relaxte snelheid om mee te cruisen os 32 ongeveer over 2 uur. Denk dat ik nog wat mooiere en langere tochten kan gaan maken met een racefiets..
Euh.. Heb tegen die kerel in de winkel gezegd dat ik wielrenschoenen + SPD dingen wilde hebben. Zal even kijken of er iets op staat.quote:
Hij wil voor zowel mtb als race gebruiken dus dan is SPD perfect. SPD werkt voor een toerder ook prima op een racefiets.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, dat is toch voor mtb en SPD SL voor race?
SPD op een racefiets is toch zoiets als kijk mij fietsen, maar ik wandel ook graag.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hij wil voor zowel mtb als race gebruiken dus dan is SPD perfect. SPD werkt voor een toerder ook prima op een racefiets.
Oja, en nieuwe SPD pedalen, die heb ik ook nog liggen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen even mijn oude stalen Gazelle een opfrisbeurt geven, er valt bijna niet meer mee te fietsen vind ik.
To do:
-nieuwe ketting 9 speed campa
-nieuwe cassette veloce 9
-andere manivels (bontrager carbon wat ik nog heb liggen want daar zitten nog goede bladen op)
-andere bracket (hoort bij manivels)
-andere chorus achterderrailleur die ik nog heb liggen(deze is supergaar en met name de derailleurwieltjes)
-nieuwe binnenkabels
-nieuwe remblokjes
-andere minder gare chorus remschakelgrepen die ik nog heb liggen.
Hopelijk gaat 't zo nog een jaartje mee en dan volgend jaar maar een nieuwe groep erop.
/techniek
Ook ideaal voor foetskieroers.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
SPD op een racefiets is toch zoiets als kijk mij fietsen, maar ik wandel ook graag.
Klopt, maar voor toerders die ook willen mountainbiken prima. Trouwens volgens mij hoeft het SPD plaatje niet altijd verzonken te zitten in de schoen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
SPD op een racefiets is toch zoiets als kijk mij fietsen, maar ik wandel ook graag.
Ja, als je ook wilt mtb-en maar geen extra paar schoenen wilt aanschaffen voldoet het prima. Een raceschoen trapt wel veel lekkerder door de stijvere zool. Daar krijg je ook minder snel pijnlijke voeten van. Maarja als je maar 2-3 uur traint maximaal maakt dat weinig uit.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, maar voor toerders die ook willen mountainbiken prima. Trouwens volgens mij hoeft het SPD plaatje niet altijd verzonken te zitten in de schoen.
Vertrekken vanaf?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waar kun je een beetje leuke routes plannen trouwens?
Omgeving Groene Hart.
Stuk wat ik gedaan heb welquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:12 schreef eentwee het volgende:
Het fietspad langs de A12 tussen Gouda en Voorburg is zeker dodelijk saai?
Eh 50 ofzo.quote:
Jaquote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:12 schreef eentwee het volgende:
Het fietspad langs de A12 tussen Gouda en Voorburg is zeker dodelijk saai?
Ja dat bedoelde ik. Vanuit Valbonnais doorrijden over La Morte. Maar die is niet zo moeilijk van die kant.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Luitel ken ik. Dat is een bitch. Maar moet je als je die wil ook nog niet La Morte over?
Leuk, ik kom uit Boskoop van oorsprong, ik woon nu in Rotterdam.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kom ik ook nog door mijn eigen woonplaats haha (Koudekerk).
Ik moet ze misschien nog wat aanpassen, ik weet niet of dat Rietveldsepad naar punt B wel zo lekker rijdt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kom ik ook nog door mijn eigen woonplaats haha (Koudekerk).
Heb La Morte alleen van die kant afgedaald. Vanaf Sechiellenne is ie ook mooi.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik. Vanuit Valbonnais doorrijden over La Morte. Maar die is niet zo moeilijk van die kant.
'Been there, done that. Snelspanner losmaken en je wiel heen en weer rammelen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:56 schreef MCH het volgende:
Fietsen op een mtb met een aanlopende schijfrem.
Och, zolang men hard genoeg fietst maken de pedalen etc weinig uit imoquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik mtb met de zelfde schoenen ja. Voor zover ik weet zit SPD ALTIJD verzonken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, maar voor toerders die ook willen mountainbiken prima. Trouwens volgens mij hoeft het SPD plaatje niet altijd verzonken te zitten in de schoen.
niet op een race schoenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:21 schreef kanovinnie het volgende:
Ik mtb met de zelfde schoenen ja. Voor zover ik weet zit SPD ALTIJD verzonken.
Mooi niet dus he. Zie Dop zijn post. Ik zeg zoiets niet zomaar.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:21 schreef kanovinnie het volgende:
Zo beter.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik moet ze misschien nog wat aanpassen, ik weet niet of dat Rietveldsepad naar punt B wel zo lekker rijdt.
Als je om half drie 's nachts nog zit te posten zal er op zaterdag wel weinig van fietsen komen.....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
'Been there, done that. Snelspanner losmaken en je wiel heen en weer rammelen.
[..]
Och, zolang men hard genoeg fietst maken de pedalen etc weinig uit imo
[..]
Zie mijn antwoord op dop zijn post.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi niet dus he. Zie Dop zijn post. Ik zeg zoiets niet zomaar.
Waarom wil je SPD op een raceschoen?quote:
Net even een rondje van 72 km gedaan. Had wat weinig tijd omdat ik 's ochtends eerst bij de kanovereniging aan 't werk was.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je om half drie 's nachts nog zit te posten zal er op zaterdag wel weinig van fietsen komen.....
Pedaal type op een racefiets is wel belangrijk als je wat langere afstanden rijdt. SPD SL heeft nu eenmaal veel meer draagvlak waardoor je niet zo gauw het gevoel van doorgezakte hoeven krijgt. En op schoenen met carbon zolen heb ik nog nooit extra schroefgaten voor SPD plaatjes gezien.
De vraag is niet of het een goede keuze is. Ben met je eens dat spdsl beter is op racefiets. Maar dat was de vraag niet. Jij zei dat SPD ALTIJD verzonken zit, en dat is niet zo.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zie mijn antwoord op dop zijn post.
[..]
Waarom wil je SPD op een raceschoen?
[..]
Net even een rondje van 72 km gedaan. Had wat weinig tijd omdat ik 's ochtends eerst bij de kanovereniging aan 't werk was.
omdat het kan ?quote:
Hou maar op. Kano is hier de kenner met jaren ervaring.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:05 schreef dop het volgende:
[..]
omdat het kan ?
omdat je al spd pedalen heb en eens race schoenen wil proberen?
en wat betreft slijtage , race schoenen zijn niet om mee te lopen , ook spd-sl gaat naar de kloten als je de avondvierdaagse er mee gaat lopen
Tijdens het mountainbiken bedoel ik. Dan loop je soms.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:05 schreef dop het volgende:
[..]
omdat het kan ?
omdat je al spd pedalen heb en eens race schoenen wil proberen?
en wat betreft slijtage , race schoenen zijn niet om mee te lopen , ook spd-sl gaat naar de kloten als je de avondvierdaagse er mee gaat lopen
Ja, dat beweer ik altijdquote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hou maar op. Kano is hier de kenner met jaren ervaring.
Vind 't wel makkelijk, 1 paar schoenen voor zowel mijn MTB als racefiets.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:48 schreef Yankee het volgende:
SPD op een racefiets is natuurlijk diep triest
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:07 schreef Gripper het volgende:
Goddomme zeg. Vandaag 120 km gefietst met een oude broek, met een matige zeem die kennelijk veel vocht vasthoudt. Gevolg met dit warme weer: Broei in de broek en een geïrriteerde kont als een baviaan. Wat doen jullie hieraan? (behalve deze broek weggooien natuurlijk)
Ik dus normaal ook niet. Hooguit wat drukpijn na een rit richting de 150+ km. Ik denk toch dat de oorzaak het warme weer, plus lange zit is: heb bijna 6 uur dat broekje aangehad, onderweg nog even bij m'n ouders gegeten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:09 schreef marcodej het volgende:
Lekker talken? Geen idee btw, heb eigenlijk nooit last van dat soort fysieke ongemakken in die regionen.
Uiercreme (ja zo heet dat echt) er op smeren en morgen geen centje pijn meer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:07 schreef Gripper het volgende:
Goddomme zeg. Vandaag 120 km gefietst met een oude broek, met een matige zeem die kennelijk veel vocht vasthoudt. Gevolg met dit warme weer: Broei in de broek en een geïrriteerde kont als een baviaan. Wat doen jullie hieraan? (behalve deze broek weggooien natuurlijk)
Thanks, ga morgen als het weer licht is een poging wagen. Aan mijn auto kan ik alles zelf inclusief distributie en remmen reviseren etc. Maar qua fietsen heb ik de ballen verstandquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:55 schreef dop het volgende:
schakel naar de zwaarste versnelling en voel welk schroefje weerstand heeft als je het indraait, dat schroefje uitdraaien.
Aaahh. Klote zegquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:05 schreef raptorix het volgende:
Vandaag een leuk ritje naar me ouders, met als tussendoortje 18 holes golf, helaas bij terugkomst moeten vernemen dat me jonge kat is overleden![]()
![]()
![]()
Dank, me vriend zit helemaal stuk, morgen maar even lekker een kilometer of 80 er af trappen, had trouwens nog bizar voorval, ik kwam van de pont af, en in westpoort kan je flink doorbeuken, ongeveer 4 kilometer lang fietspad, na 2 kilometer haalde ik 2 scooters in die met 32 kilometer reden, ik zie in de verte nog 2 renners, dus ik beuk flink door, vlak voor het eind scheide ze van elkaar, 1 gast ging welliswaar wat minder hard, maar nog steeds makkelijk plus 30. 1 of andere zuid amerikaanse gast op sandalenquote:
Of de derailleurkabel staat iets te strak, of je pat (ophanghaak) van de achterderailleur is krom. Ik denk het eerste.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:00 schreef 1299 het volgende:
Kan iemand toevallig een tip geven hoe ik als totale fiets noob mijn achterderailleur rechter krijg bij een shimano ultegra triple setup?
Vorige week de fiets bij de FM gebracht omdat het tweede blad niet helemaal soepel leek te lopen. Dat lijkt minder maar als bonus cadeautje heb ik nu continue een getik waar ik echt helemaal gestoord van wordt.
Door de weeks werk ik gewoon dus dat betekend dat ik natuurlijk niet terug kan. Heb net de fiets omgedraaid en gekeken, ik dacht eerst dat de ketting voor tegen de zijkant van die geleidebus aanliep maar dat lijkt niet het probleem.
Als ik nl achter bij de ketting kijk en ik draai hem met de hand rond dan ligt de ketting scheef tegen de tandwielen aan waardoor er continue wrijving is. Ik snap echt niet dat zo'n FM dat niet ziet. Heb ook al een keer een soortgelijk probleem met mijn MTB gehad bij dezelfde FM.
Misschien een andere zoeken? Hoe dan ook er zit 1 schroefje bij het achterderailleur, waarvan ik me god niet weet wat het doet. Als ik die 2 slagen in of uit draai zie ik niet direct iets veranderen.
Ik heb even een foto met mijn telefoon gemaakt.
[ afbeelding ]
En ook een filmpje, al weet ik niet of je dat duidelijk kan zien.
(hmm vertical video syndrome)
Je bent er dus uitgefietst door een Mexicaan op sandalen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dank, me vriend zit helemaal stuk, morgen maar even lekker een kilometer of 80 er af trappen, had trouwens nog bizar voorval, ik kwam van de pont af, en in westpoort kan je flink doorbeuken, ongeveer 4 kilometer lang fietspad, na 2 kilometer haalde ik 2 scooters in die met 32 kilometer reden, ik zie in de verte nog 2 renners, dus ik beuk flink door, vlak voor het eind scheide ze van elkaar, 1 gast ging welliswaar wat minder hard, maar nog steeds makkelijk plus 30. 1 of andere zuid amerikaanse gast op sandalen![]()
![]()
Ik had hem al bij de pont zien staan, maar dacht dat ik hem allang achter me had
![]()
Ben je een vrouw?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dank, me vriend zit helemaal stuk, morgen maar even lekker een kilometer of 80 er af trappen, had trouwens nog bizar voorval, ik kwam van de pont af, en in westpoort kan je flink doorbeuken, ongeveer 4 kilometer lang fietspad, na 2 kilometer haalde ik 2 scooters in die met 32 kilometer reden, ik zie in de verte nog 2 renners, dus ik beuk flink door, vlak voor het eind scheide ze van elkaar, 1 gast ging welliswaar wat minder hard, maar nog steeds makkelijk plus 30. 1 of andere zuid amerikaanse gast op sandalen![]()
![]()
Ik had hem al bij de pont zien staan, maar dacht dat ik hem allang achter me had
![]()
quote:
Sorryquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:55 schreef Yankee het volgende:
Zeg kano, lieve jongen, wanneer ga jij je nou eens verdiepen in de soigne regels van het wielrennen? Op deze manier kunnen wij jou toch niet serieus nemen?
Mooi hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:05 schreef marcodej het volgende:
Voor de geinteresseerden: al mijn geclaimde, kleine schade aan mijn fiets wordt vergoed (muv de gebruikelijke afschrijving). Had er zelf ook weinig van verwacht, maar zo zie je maar.
Ik heb dit soort genante problemen gelukkkig nooit. Laat je de afloop wel nog even weten?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:07 schreef Gripper het volgende:
Ik ook niet anders.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
![]()
Had je het nog niet door dan Patroon?
Tuurlijk ouwe peddelkoning! Moet ik anders even een foto plaatsen in kpd?quote:Op zondag 8 juli 2012 00:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb dit soort genante problemen gelukkkig nooit. Laat je de afloop wel nog even weten?
[..]
Nee joh, ik knalde er hard overheen, maar viel me op dat ie kennelijk dus nog zo lang vol kon houden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je bent er dus uitgefietst door een Mexicaan op sandalen?
Ik ben een veel grotere nicht dan SCHquote:Op zondag 8 juli 2012 00:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
![]()
Had je het nog niet door dan Patroon?
ik heb op 5 verschillende fietsen ook gewoon SPD , en daar boven op zijn mijn schoenen ZWARTquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:51 schreef kanovinnie het volgende:
Vind 't wel makkelijk, 1 paar schoenen voor zowel mijn MTB als racefiets.
er zijn in dit land heel veel fietsenmakers die goed kunnen lullen en verkopen, maar daar mee nog geen vakman zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:59 schreef 1299 het volgende:
[..]
Thanks, ga morgen als het weer licht is een poging wagen. Aan mijn auto kan ik alles zelf inclusief distributie en remmen reviseren etc. Maar qua fietsen heb ik de ballen verstand
[FM rant]
Maargoed als je zo'n fiets aan de fietsenmaker geeft en zegt joh alles moet ff nagekeken worden en ff goed afgesteld worden, dan krijg ik echt een punthoofd als er vervolgens dingen niet goed zijn. Dat moet zo'n vent toch merken?
Bij mijn MTB ook, die had ook een beurt gehad alles weer netjes afgesteld etc, blijkt bij het volgende rondje wat ik ga fietsen dat er gewoon een paar MM speling op het achterlager zit. Dat moet je toch merken.
[/FM rant]
Zoals jij traint is wel goed. Duurtrainingen van 5uren zijn lang genoeg. Wat interval vormen erbij en bijv. kracht interval op een viaducht. Komt goed. Erg leuk dat je hem gaat rijden. Ik misschien ook, gaan miss een ploegje maken met de club, maar is nog onzeker.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga volgend jaar de marmotte fietsen, m'n chick is ook om en zij wil 'm ook fietsen. Ik zou 'm nu wel kunnen rijden, goud gaat misschien zelfs wel lukken maar m'n chick kom qua inhoud nog wel te kort.
Zijn er hier mensen die 'm wel eens gefietst hebben? En hoe trainen jullie daarvoor? Veel duurtrainings in de winter? Want dat doe ik nu ook al, maar maximaal 4-5 uur. En soms deed ik na 5 uur koerieren nog 3 uurtjes op de racefiets.
Ja, 2x heb ik ze gereden, het zal een jaar of 10/12 geleden zijn. Allebei goud en de 2e keer in 7 uur 11 minuten. Ik reed toen als voorbereiding Le Trois Ballons. En ik had veel duurtrainingen en wedstrijdjes gereden. Ik denk dat 4/5 uur trainen per keer wel voldoende is. Belangrijker is misschien de continuïteit in je programma in de winter en het voorjaar voorafgaande. Je kan ook soms wel langer gaan trainen als 't weer goed is.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga volgend jaar de marmotte fietsen, m'n chick is ook om en zij wil 'm ook fietsen. Ik zou 'm nu wel kunnen rijden, goud gaat misschien zelfs wel lukken maar m'n chick kom qua inhoud nog wel te kort.
Zijn er hier mensen die 'm wel eens gefietst hebben? En hoe trainen jullie daarvoor? Veel duurtrainings in de winter? Want dat doe ik nu ook al, maar maximaal 4-5 uur. En soms deed ik na 5 uur koerieren nog 3 uurtjes op de racefiets.
Maak me gek!quote:Op zondag 8 juli 2012 02:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tuurlijk ouwe peddelkoning! Moet ik anders even een foto plaatsen in kpd?
Maar jij bent ook de kenner en soigne baas van dit forum. Kampioenschappen roeien?quote:Op zondag 8 juli 2012 09:51 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn fiets is altijd rijklaar!
Ik heb vandaag clubkampioenschappen, hopelijk gaat 't nog ff mooi worden.
Clubkampioenschappen praatjes verkopen.quote:Op zondag 8 juli 2012 09:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar jij bent ook de kenner en soigne baas van dit forum. Kampioenschappen roeien?
Dan is hij wel de grootste kanshebber. Beetje de Cancellara of Boonen van de club.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Clubkampioenschappen praatjes verkopen.
Ik ben ook van plan volgend jaar de marmotte te gaan doen. Wil dit jaar ook nog aan een cyclo deelnemen. Iemand (Kaas?) tips voor een mooie cyclo in juli / augustus / september?quote:Op zondag 8 juli 2012 09:08 schreef Tommeke het volgende:
Cyclo geen idee, ik weet nog wel een leuke koers in Augustus.quote:Op zondag 8 juli 2012 10:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik ben ook van plan volgend jaar de marmotte te gaan doen. Wil dit jaar ook nog aan een cyclo deelnemen. Iemand (Kaas?) tips voor een mooie cyclo in juli / augustus / september?
amateur. Cyclo in NL / BE / DU / Lux, moet in ieder geval redelijk goed te bereizen zijn in een weekend vanuit Groningenquote:Op zondag 8 juli 2012 10:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Cyclo geen idee, ik weet nog wel een leuke koers in Augustus.Wat voor licentie heb jij Yankee?
In NL of ook in Frankrijk of België?
RONDE DE LIEGEquote:Op zondag 8 juli 2012 10:42 schreef Yankee het volgende:
[..]
amateur. Cyclo in NL / BE / DU / Lux, moet in ieder geval redelijk goed te bereizen zijn in een weekend vanuit Groningen
Henk Lubberding Classicquote:Op zondag 8 juli 2012 10:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik ben ook van plan volgend jaar de marmotte te gaan doen. Wil dit jaar ook nog aan een cyclo deelnemen. Iemand (Kaas?) tips voor een mooie cyclo in juli / augustus / september?
I'm in!quote:Op zondag 8 juli 2012 10:48 schreef Patroon het volgende:
In Italië heb je ook leuke Grande fondo's.
Een vriend van mij werd laatste 191e van de 3000 in de Grandefondo Giordana 2012. Hij moest o.a. de Stelvio op, en dat is niet leuk..
Hier zijn meer liefhebbers voor de Marmotte zie ik. Misschien een leuk idee om hier een groepje te vormen en gezamenlijk te reizen/verblijven. Kan de kosten drukken.
dat lijkt me wel een goed planquote:Op zondag 8 juli 2012 10:48 schreef Patroon het volgende:
Een vriend van mij werd laatste 191e van de 3000 in de Grandefondo Giordana 2012. Hij moest o.a. de Stelvio op, en dat is niet leuk..
Hier zijn meer liefhebbers voor de Marmotte zie ik. Misschien een leuk idee om hier een groepje te vormen en gezamenlijk te reizen/verblijven. Kan de kosten drukken.
Die vriend reed de 175km in 7u24min is dat snel?quote:Op zondag 8 juli 2012 10:48 schreef Patroon het volgende:
Ik misschien, lijkt me wel tof, kampeerweekendje? Als je La Marmotte volgend jaar wilt rijden zou ik nu inschrijven.quote:
dat kan voor zover ik snel kan nagaan vanaf decemberquote:Op zondag 8 juli 2012 10:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik misschien, lijkt me wel tof, kampeerweekendje? Als je La Marmotte volgend jaar wilt rijden zou ik nu inschrijven.
Klinkt heel vet maar ik mag volgens mij al blij zijn als ik uberhaupt alleen al de Alpe d'Huez op komquote:Op zondag 8 juli 2012 10:48 schreef Patroon het volgende:
Hmm, ik wil wel rijden maar dan wel in de 1e groep, of hooguit de 2e starten. Vóór 4000 pannenkoeken iig.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:01 schreef Yankee het volgende:
[..]
dat kan voor zover ik snel kan nagaan vanaf december
Nog tijd genoeg om te trainen!quote:Op zondag 8 juli 2012 11:05 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Klinkt heel vet maar ik mag volgens mij al blij zijn als ik uberhaupt alleen al de Alpe d'Huez op kom
Heb je daar invloed op?quote:Op zondag 8 juli 2012 11:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm, ik wil wel rijden maar dan wel in de 1e groep, of hooguit de 2e starten. Voor 4000 pannenkoeken iig.
Heel droog dat je me er gewoon bij zet ookquote:
Je kan zo vroeg mogelijk inschrijven of connecties trachten aan te wenden voor een laag startnummer.quote:
Door een doel te stellen is het juist makkelijker om moraal te vinden om in de winter door te trainen.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:09 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Heel droog dat je me er gewoon bij zet ook. Het lijkt me wel echt heel tof maar ik moet minstens nog 15 kilo kwijt en heel erg veel trainen voordat ik fatsoenlijk 1 berg op kom. Het grootste probleem voor mij zou waarschijnlijk zijn om de moraal te vinden om in de winter te blijven trainen..
En daarbij daal ik waarschijnlijk als een krant
Ah oke, dus startmoment heeft invloed op startnummer.. Connecties in Frankrijk heb ik helaas (gelukkigquote:Op zondag 8 juli 2012 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan zo vroeg mogelijk inschrijven of connecties trachten aan te wenden voor een laag startnummer.
Mijn vriendin wil waarschijnlijk ook wel mee, weet alleen niet of ze de marmotte ook wil fietsen.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:07 schreef Patroon het volgende:
Marmotte 2013:
-Tommeke + vriendin
-Gripper
-Yankee
-Kaasplankje
-Patroon + vriendin
-Narcotical
Ja, er wordt gestart in groepen van 500. Iedereen heeft een chip dus qua tijd maakt 't niet uit.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ah oke, dus startmoment heeft invloed op startnummer.. Connecties in Frankrijk heb ik helaas (gelukkig) niet.
Maakt niet uit, misschien start ik wel wat liever in het midden dan helemaal vooraan. Dikke kans dat ik mezelf anders gelijk opblaas. En mensen inhalen tijdens het klimmen geeft moraalquote:Op zondag 8 juli 2012 11:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, er wordt gestart in groepen van 500. Iedereen heeft een chip dus qua tijd maakt 't niet uit.
Ik heb wel connecties. Maar ik kan niet voor de hele club een laag startnummer regelen. Voor mezelf misschien wel.
Mijn vriendin gaat waarschijnlijk ook niet de Marmotte fietsen hoor..maar ja, er moet toch iemand zijn die even een washandje over ons gezicht haalt?quote:Op zondag 8 juli 2012 11:14 schreef Yankee het volgende:
[..]
Mijn vriendin wil waarschijnlijk ook wel mee, weet alleen niet of ze de marmotte ook wil fietsen.
Als er 1 manier is om jezelf op te blazen dan is het wanneer je de hele tijd slome fietsers moet passeren. Je kan dan helemaal niet lekker tempo rijden.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maakt niet uit, misschien start ik wel wat liever in het midden dan helemaal vooraan. Dikke kans dat ik mezelf anders gelijk opblaas. En mensen inhalen tijdens het klimmen geeft moraal
[..]
Mijn vriendin gaat waarschijnlijk ook niet de Marmotte fietsen hoor..maar ja, er moet toch iemand zijn die even een washandje over ons gezicht haalt?
Marmotte 2013:
-Tommeke + vriendin
-Gripper
-Yankee + vriendin
-Kaasplankje
-Patroon + vriendin
-Narcotical + vriendin
edit: genoteerd Narcotical.
Compact?quote:Op zondag 8 juli 2012 11:22 schreef Yankee het volgende:
5 kilootjes afvallen + een compactje monteren en ik ben er klaar voor
voor mij ook zoiets, 8 kilo en na een paar gebroken tenen en storm op het thuisfront niet meer er toe komen om nu weer op te stappen. Dan in de winter nog grotere stap.quote:Op zondag 8 juli 2012 11:09 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Heel droog dat je me er gewoon bij zet ook. Het lijkt me wel echt heel tof maar ik moet minstens nog 15 kilo kwijt en heel erg veel trainen voordat ik fatsoenlijk 1 berg op kom. Het grootste probleem voor mij zou waarschijnlijk zijn om de moraal te vinden om in de winter te blijven trainen..
En daarbij daal ik waarschijnlijk als een krant
Ja, harder dalen. Wil niet zeggen dat je meteen ook technisch goed kan dalenquote:Op zondag 8 juli 2012 11:42 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
voor mij ook zoiets, 8 kilo en na een paar gebroken tenen en storm op het thuisfront niet meer er toe komen om nu weer op te stappen. Dan in de winter nog grotere stap.
met veel extra gewicht kan je wel beter dalen denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |