abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113812495
Heb er dit jaar al redelijk wat kilometers opzitten maar ik merk dat ik niet lekker zit, te ver naar voren

Hoe het het horizontale stuk waar het stuur op zit? En kun je dat ook in een kortere maat bestellen?? Ik zou nu dus echt niet weten waar ik op moet zoeken ;(
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:59:00 #103
545 dop
:copyright: dop
pi_113812571
(ahead) stuurpen geeft voldoende hits , daar zijn vele maten in van 80 tot 130 is overfal te verkrijgen

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 05-07-2012 17:04:57 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_113812797
Tnx, ik dacht altijd dat de stuurpen het verticale was
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:08:44 #105
545 dop
:copyright: dop
pi_113813011
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:04 schreef kikoooooo het volgende:
Tnx, ik dacht altijd dat de stuurpen het verticale was
vroeger wel maar tegenwoordig zit de stuurpen gelijk op de vork in plaats van er in , dus het vertikale deel is de voorvork
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:40:55 #106
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113816453
Aardig gefietst vandaag, vooral ´t laatste uurtje ging wel lekker.

edit: Dat is bij mij meestal zo btw. :')
pi_113818830
Hallo allemaal hier! Ik heb een korte vraag: ik ben MTBer maar volgende week ga ik met een blinde jongen op een tandemracefiets fietsen. Alleen heb ik nog geen goede schoenen daarvoor. Hij heeft een kliksysteem van SPD en daarom heb ik schoenen nodig die ik kan gebruiken.
Weet iemand waar ik relatief goedkope schoenen kan regelen? En vallen die schoenen groter of kleiner dan gewone schoenen?
pi_113818943
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:43 schreef the85mc het volgende:
Hallo allemaal hier! Ik heb een korte vraag: ik ben MTBer maar volgende week ga ik met een blinde jongen op een tandemracefiets fietsen. Alleen heb ik nog geen goede schoenen daarvoor. Hij heeft een kliksysteem van SPD en daarom heb ik schoenen nodig die ik kan gebruiken.
Weet iemand waar ik relatief goedkope schoenen kan regelen? En vallen die schoenen groter of kleiner dan gewone schoenen?
Over het algemeen vallen ze klein. Dus neem 1,5 tot 2 maten groter dan normale schoenen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:13:40 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113820341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was vanmoregen nog even een tel bij een FM in Kralingen, hij had mooie groene fortezza vouwbanden. Ik heb me ingehouden omdat ik weet dat hij er toch adviesprijs voor vraagt.

En dat is te duur. :P
Moet je ook met Kerstmis inslaan. 19,95 per stuk bij Gijs van Tuyl in Bruchem. Heb voorraad voor zeker 2 jaar. Zijn wel hele zwarte overigens. Maar dat smoelt ook het beste op een BMC.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_113820652
Ik moet echt nog flink aan mijn conditie werken, zojuist bijna 100km gereden maar ik ben aardig naar de donder. Verdwalen in Brabant, dat doe ik dus niet nog een keer he :P

Ik heb het gênante probleem dat na een uurtje of wat mijn tepels zeer gaan doen van het schuren tegen mijn fietsshirt. Hebben meer mensen daar last van? Misschien de volgende keer een beetje vaseline er op smeren?
pi_113820703
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 19:43 schreef the85mc het volgende:
Zoals gezegd, koop ze 1 a 2 maatjes groter. En persoonlijk doe ik ze ook heel los aan daarna anders gaan mijn voeten slapen.

Wel een leuk idee om met een blinde op een tandem wat kilometers weg te gaan trappen ^O^
pi_113820967
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:20 schreef 1299 het volgende:

[..]

Zoals gezegd, koop ze 1 a 2 maatjes groter. En persoonlijk doe ik ze ook heel los aan daarna anders gaan mijn voeten slapen.

Wel een leuk idee om met een blinde op een tandem wat kilometers weg te gaan trappen ^O^
Hij woont in omgeving utrecht en het is lastig voor hem om mensen te vinden die met hem willen fietsen. Dus..
pi_113821221
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:20 schreef 1299 het volgende:

[..]

Mijn advies is wel om de blinde achterop te zetten :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_113821472
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mijn advies is wel om de blinde achterop te zetten :')
haha thnx voor de tip ;)
Lijkt me wel mooi om te doen, voor mij is het 'gewoon' rondje trainen, voor hem is het iets speciaals. Hoe beroerd moet het voelen om niet eens zelf een rondje te kunnen trappen.. Dan besef je eigenlijk pas hoeveel geluk en vrijheid we eigenlijk hebben.
pi_113821478
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:40 schreef kaasplankje het volgende:
Aardig gefietst vandaag, vooral ´t laatste uurtje ging wel lekker.

edit: Dat is bij mij meestal zo btw. :')
Volgende keer maar een uurtje gaan fietsen ;)
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:39:14 #116
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113821548
quote:
Ja, bizar idd. Hij zat gisteren nog in Vive le Velo, samen met zijn vriendin.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:46:40 #118
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113821797
quote:
15s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:40 schreef cafca het volgende:

Ja, bizar idd. Hij zat gisteren nog in Vive le Velo, samen met zijn vriendin.
Ja, ik heb het gezien. Er staat ook niet bij waardoor hij is overleden. Zou hij een hartstilstand gehad hebben?
pi_113822037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, ik heb het gezien. Er staat ook niet bij waardoor hij is overleden. Zou hij een hartstilstand gehad hebben?
Hartslagaderbreuk bedoel ik :P
pi_113822095
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:46 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

quote:
Hij was pas 30 jaar en kreeg vannacht wellicht een hartslagaderbreuk.
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:55:20 #121
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113822214
quote:
Bert Oosterbos en Jannes Draaier om er eens een paar te noemen ook........ Ook hier was "niets" aan de hand, maar 's morgens stonden deze ook niet meer op. Begrijp je?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_113822369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:55 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Bert Oosterbos en Jannes Draaier om er eens een paar te noemen ook........ Ook hier was "niets" aan de hand, maar 's morgens stonden deze ook niet meer op. Begrijp je?
Hoe vaak gaan er niet mensen dood aan een hartafwijking of hartaanval of wat dan ook. Wanneer het gewone mensen zijn zonder bekendheid met sport of iets dergelijks dan hoor je er niemand over, enkel de naaste omgeving en nabestaanden.

Maar bij een sporter kan het even goed voorkomen dat hij/zij een hartaanval krijgt. Volgens mij ligt het gemiddelde qua plotseling overlijden bij topsporters niet hoger dan bij normale mensen..
pi_113822591
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hoe vaak gaan er niet mensen dood aan een hartafwijking of hartaanval of wat dan ook. Wanneer het gewone mensen zijn zonder bekendheid met sport of iets dergelijks dan hoor je er niemand over, enkel de naaste omgeving en nabestaanden.

Maar bij een sporter kan het even goed voorkomen dat hij/zij een hartaanval krijgt. Volgens mij ligt het gemiddelde qua plotseling overlijden bij topsporters niet hoger dan bij normale mensen..
http://www.hartpatienten.nl/sporthart.htm

Topsporters lopen ergens wel een iets hoger risico. Net als mensen die veel stilzitten, en teveel eten, etc..
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:03:05 #124
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113822611
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat kan. Maar bij topsporters die, naar ik aanneem, regelmatig een algehele health check ondergaan en een redelijk gezond leven zouden moeten leiden, is die kans onder normale omstandigheden toch verwaarloosbaar.
pi_113822675
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat kan. Maar bij topsporters die, naar ik aanneem, regelmatig een algehele health check ondergaan en een redelijk gezond leven zouden moeten leiden, is die kans onder normale omstandigheden toch verwaarloosbaar.
Dat klopt, maar is die kans nu ook al niet verwaarloosbaar? Hoeveel topsporters zijn er? En hoevaak hoor je dat iemand een plotselinge dood sterft? Volgens mij is dat <1%
pi_113823656
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:55 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Over die Draaijer gingen dopingverhalen toch? Ik heb het op m'n voetbalclub ook meegemaakt. Dat een gezonde jongen van 26 omviel tijdens een wedstrijd. Kan helaas iedereen overkomen.
pi_113823840
Vandaag trouwens met m'n chick de Galibier opgefietst. Via de Lautaret, dat wel. Tot aan La Grave rustig aan gedaan. Toen m'n eigen tempo gepakt en op de Lauraret gewacht op haar. Vervolgens de Galibier ook op eigen tempo opgefietst. Echt een eitje, hoewel ik de laatste km wel blij was met m'n 39x27 was :P

Hoefde gelukkig ook niet lang te wachten op m'n chick. Ze kan echt goed klimmen zeg :D
pi_113824209
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:27 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag trouwens met m'n chick de Galibier opgefietst. Via de Lautaret, dat wel. Tot aan La Grave rustig aan gedaan. Toen m'n eigen tempo gepakt en op de Lauraret gewacht op haar. Vervolgens de Galibier ook op eigen tempo opgefietst. Echt een eitje, hoewel ik de laatste km wel blij was met m'n 39x27 was :P

Hoefde gelukkig ook niet lang te wachten op m'n chick. Ze kan echt goed klimmen zeg :D
Of jij rijdt als een oude krant omhoog ;) :P
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:48:35 #129
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113824866
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Of jij rijdt als een oude krant omhoog ;) :P
Nee, Tommeke klimt beter op z'n chick dan op z'n fiets.......
pi_113825269
Ik kreeg het aanbod om een KMC bmx ketting op m'n wielrenfiets-fixie te laten zetten. Weet iemand of dat raadzaam is? Een BMX-ketting is toch dikker, of is het zwaarder?

[ Bericht 0% gewijzigd door KeimpeHart op 05-07-2012 22:23:10 ]
pi_113825669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Foto's van Tommeke zijn Facebook gezien en geef hem groot gelijk! :)
pi_113825693
quote:
5s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:56 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik kreeg het aanbod om een KMC bmx ketting op m'n wielrenfiets-fixie te laten zetten. Weet iemand of dat raadzaam is? Een BMC-ketting is toch dikker, of is het zwaarder?
BMC ketting? Is dat een rood met zwarte met handtekening van Cadel Evans? :+
pi_113825943
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat sowieso!

Ik ben niet zo'n klimmer, maar kan de Alpe wel in een uurtje oprijden als het moet. Dat is best redelijk toch?
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:22:12 #134
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113826446
quote:
Adieu, Rob Goris, beest van een wielrenner

Ik zat vanochtend een boterham met honing te eten in de ontbijtzaal van mijn Limburgse trainingsbasis Van der Valk Maastricht toen ik het bericht op twitter las. Wielrenner Rob Goris (30) overleden. Alles in de drukke zaal stond plotseling stil. Mijn hart zakte in mijn maag. Dat kan niet, dacht ik. Dat kan toch niet?!

Ik ontmoette hem op een ijskoude dag in december 2010, een van de koudste dagen van die winter. Zo koud dat het KNMI iedereen afraadde naar buiten te gaan. Ik had getwijfeld of ik wel helemaal naar het Belgische Herentals zou rijden, maar was toch in de auto gestapt.

De sneeuw in het centrum van het Vlaamse stadje knerpte onder mijn voeten, tot ik de plaatselijke apotheek binnen stapte. Daar riep Robs moeder van achter de toonbank dat de Ollandse journaliste gearriveerd was. Rob kwam de trap afgestommeld, in een strak t-shirtje, zijn gespierde armen bloot. “Net getraind,” verklaarde hij, grinnikend om mijn verbaasde blik op zijn zomerse kleding. “Ik heb het er nog warm van.” “Binnen, neem ik aan,” zei ik, “want met min vijftien ga je toch niet naar buiten?” Rob keek me met een gek gezicht aan. “Natuurlijk wel! Vier uur aan een stuk. Twee paar handschoenen aan, af en toe van de fiets af om de voeten warm te stampen, zo ging het best.” Wat een beest, dacht ik, diep onder de indruk. Ik hield het nog geen half uur uit, met deze kou.

Hij moest wel, vond Rob, want hij zou per 1 januari profwielrenner worden. En dat was behoorlijk bijzonder voor een jongen die tot voor kort ijshockeyinternational was. Bruut sterk was hij, in testen vergelijkbaar met Fabian Cancellara. En een maniakale sporter. Hij liet me foto’s van zichzelf als veertienjarige zien. Een moddervet jongetje staarde me aan. “Ik was vreetziek en realiseerde me dat ik zo niet veel succes zou hebben bij de meisjes. Toen ben ik gaan trainen, in de sportschool, zes jaar lang elke dag.” Hij transformeerde tot een beer van een ijshockeyer, honderd kilo schoon aan de haak, en was nu zoveel mogelijk aan het afvallen om wielrenner te worden. Ondanks dat ik vond dat hij nog steeds een indrukwekkende arm- en schouderpartij onder dat strakke t-shirt had, vond hij zichzelf een miezertje geworden.

Rob praatte honderduit over zijn eerste ervaringen in het peloton als ‘de grootste en dikste van allemaal’ en vertrouwde me zelfs toe dat hij een paar weken eerder het overtollige vel op zijn borst, overgebleven na al dat afvallen, had laten weghalen. Dat mocht ik best opschrijven, ja. Maar die foto’s van zichzelf als jongetje, die wilde hij liever niet gepubliceerd hebben. Nog niet. Ik moest daar nog maar eens voor terugkomen. Want ik kwam toch nog wel eens terug, gewoon, voor de gezelligheid?

Die middag bij Rob was geen interview van een journalist met een wielrenner. Het was een gesprek tussen twee mensen die vol verwondering een nieuwe wereld in gestapt waren. Het leven in het peloton was voor mij ook heel nieuw, ik fietste ook nog maar pas. We hadden zoveel gemeen, zoveel te bepraten. Hij wilde alles van me weten over hoe ik trainde, wat ik at en hoe ik had leren koersen. Hij bleek nog veel fanatieker dan ik. “Als je trainer zegt dat je vier uur moet trainen, dan zet je na die vier uur je computertje toch gewoon uit?”, zei hij. “Dan kun je doorgaan zonder dat de trainer het merkt.”

We hielden na het interview contact, via Facebook en whatsapp, over onze ontluikende wielercarrières, over de avonturen die we meemaakten. Elke keer als ik Rob daarna op tv zag, met zijn indrukwekkende gestalte niet te missen in het peloton, veerde ik even op. “Goed zo Rob!” riep ik dan tegen het beeldscherm.

Wat doe je na zulk afschuwelijk nieuws? De fiets pakken. Het is de enige remedie. Ik snoof de lucht van de Limburgse veldbloemen en het vers gemaaide gras op en reed. Met kippenvel tot achter mijn oren en een brok in mijn keel. We zouden nog eens samen gaan trainen, hadden we afgesproken. Dat hebben we vanochtend gedaan.
Bron: http://www.hpdetijd.nl/20(...)-van-een-wielrenner/

Hij woonde dus boven de apotheek......
pi_113826486
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

BMC ketting? Is dat een rood met zwarte met handtekening van Cadel Evans? :+
Een BMX bedoelde ik. :o
pi_113827745
quote:
5s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:56 schreef KeimpeHart het volgende:
Ik kreeg het aanbod om een KMC bmx ketting op m'n wielrenfiets-fixie te laten zetten. Weet iemand of dat raadzaam is? Een BMX-ketting is toch dikker, of is het zwaarder?
Iets wat dikker is, is automatisch zwaarder (mits van hetzelfde materiaal). Ik zie niet in waarom dat een probleem moet zijn op een fixie. Schakelen kan je toch niet dus de dikte heeft geen invloed. En zwaarder, tsja..fietsen op een fixie is toch geen seconden werk? Of gebruik je hem op de baan?
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:50:48 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113827887

De soignee god steekt zijn duim op.

Paar km verderop (kopje van bloemendaal)
Zelfde god, andere duim.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_113828053
Tof shirt!

Wie is dat? :)
pi_113828157
In Groningen heb je ook zo'n pipo, die altijd z'n duim op moet steken ofzo als hij gefotografeerd wordt. Ook in koers :')

Hij was vorige week ergens 'koersdirecteur' zoals ie dat zelf noemt. Reden genoeg voor hem om ook het podium op te klimmen bij de huldigingen :')
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:58:01 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113828249
Shirt is van mijn werk, de god ben ik. Dat is toch wel duidelijk :D
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:59:04 #141
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113828304
Duim opsteken naar de fotograaf vind ik wel leuk. En handig. Zelf schiet ik namelijk eerder een foto van iemand die even zijn duim opsteekt omdat je weet dat diegene waarschijnlijk op zoek gaat naar die foto. Eerder iig dan iemand die met snot aan zijn neus hangend, kwijlend een heuveltje op fietst.
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:04:25 #142
308981 Narcotical
Best in the World
pi_113828573
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zelfde god, andere duim.
Ik moest even gniffelen om de "Zelfde god, andere duim." :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:05:46 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113828654
31.5 gemiddeld over 140 km, waarvan een kwart op kop.

Maar je hebt gelijk, ik kon veel harder naar boven. Ik wachte alleen een beetje op een maatje van me, maar had niet door dat ik de beruchte bloemendaalse kop opreed :D
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:10:08 #144
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113828925
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zelfde god, andere duim.
Je hebt er op die tweede foto wel een piel verzetje op staan zeg. Die 1082 weet tenminste hoe het moet, boven en gelijk het buitenblad er op en doorknallen.
En je shirt is te groot.
pi_113828954
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef kanovinnie het volgende:
Duim opsteken naar de fotograaf vind ik wel leuk. En handig. Zelf schiet ik namelijk eerder een foto van iemand die even zijn duim opsteekt omdat je weet dat diegene waarschijnlijk op zoek gaat naar die foto. Eerder iig dan iemand die met snot aan zijn neus hangend, kwijlend een heuveltje op fietst.
Gast....dat is dus totaal niet soigne
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:11:35 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113828986
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Je hebt er op die tweede foto wel een piel verzetje op staan zeg. Die 1082 weet tenminste hoe het moet, boven en gelijk het buitenblad er op en doorknallen.
Ik moest op een maatje wachten. Naar beneden ging wel snel :P
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gast....dat is dus totaal niet soigne
Wel soignee der richtlijnen van de fotografie.
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:11:51 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113829006
Trouwens buzz, de openbare weg is geen racebaan!
pi_113830241
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik moest op een maatje wachten. Naar beneden ging wel snel :P

[..]

Wel soignee der richtlijnen van de fotografie.
In een fotografie topic misschien :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 06:52:25 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113838529
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zelfde god, andere duim.
Aardige tonus op die vastus groep, het gaat de goede kant op met jou.
pi_113838594
Ik heb een knieblessure ben ik bang :(
pi_113839025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:38 schreef the85mc het volgende:

[..]

haha thnx voor de tip ;)
Lijkt me wel mooi om te doen, voor mij is het 'gewoon' rondje trainen, voor hem is het iets speciaals. Hoe beroerd moet het voelen om niet eens zelf een rondje te kunnen trappen.. Dan besef je eigenlijk pas hoeveel geluk en vrijheid we eigenlijk hebben.
Mijn man rijdt ook tandem, alleen hij zit dan achterop. Hij doet competitie. Kijk je wel uit in de bochten met die tandem? Ik heb er wel eens zien vallen omdat ze even geen erg in hadden dat ze op een tandem zaten.
Haters gonna hate.
pi_113840551
Gister leuk ritje gemaakt naar me ouder op camping, voel eindelijk dat me conditie wat beter word: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Sjorspa/55ukakgve78s6tgn
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113840639
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:19 schreef 1299 het volgende:

Ik heb het gênante probleem dat na een uurtje of wat mijn tepels zeer gaan doen van het schuren tegen mijn fietsshirt. Hebben meer mensen daar last van? Misschien de volgende keer een beetje vaseline er op smeren?
Heb je geen broek met bretels? Die vallen bij mij precies over mn tepels. Daar gaat mn shirt overheen.

Goed onderwerp trouwens :+
pi_113840880
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:19 schreef 1299 het volgende:
Ik moet echt nog flink aan mijn conditie werken, zojuist bijna 100km gereden maar ik ben aardig naar de donder. Verdwalen in Brabant, dat doe ik dus niet nog een keer he :P

Heb je soms een "custom" gedrukt shirt, ik weet van mijn voetbal shirts dat wanneer de stof dun is, en er een zeefdruk print opzit dat dit gebeurt, effectieve oplossing is om pleisters op je tepels te plakken.
pi_113840909
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:55 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Heb je geen broek met bretels? Die vallen bij mij precies over mn tepels. Daar gaat mn shirt overheen.

Ja daar heb ik er ook eentje van, maar die heeft lange pijpen en dat is niks met dit weer. Tevens zit die iets te strak waardoor je naar verloop van tijd last van je rug krijgt. Ik blijf dat altijd lastig vinden: fietskleding bestellen via internet zonder het te kunne passen.

Mijn rondje van gisteren, nu we toch met workouts bezig zijn :P

http://www.endomondo.com/workouts/69150945

Let op mijn onduidelijke gedwaal :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:07 schreef raptorix het volgende:

[..]

Heb je soms een "custom" gedrukt shirt, ik weet van mijn voetbal shirts dat wanneer de stof dun is, en er een zeefdruk print opzit dat dit gebeurt, effectieve oplossing is om pleisters op je tepels te plakken.
Nee het betreft een nieuw shirt van BBB, stom genoeg had ik er met mijn knaken shirt van de LIDL geen last van.
pi_113840920
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat sowieso!

Ik ben niet zo'n klimmer, maar kan de Alpe wel in een uurtje oprijden als het moet. Dat is best redelijk toch?
Ik zou me rechterbeen geven als ik hem in die tijd kan rijden :+
Hoe zwaar bebn jij eigenlijk Tommeke? Wat me opviel was dat alle lichte mannetjes lekker naar boven peddelden, zelf ben 189 en zo rond de 102 kilo.
pi_113841008
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe zwaar bebn jij eigenlijk Tommeke? Wat me opviel was dat alle lichte mannetjes lekker naar boven peddelden, zelf ben 189 en zo rond de 102 kilo.
"Opvallend" inderdaad :')
pi_113841097
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

"Opvallend" inderdaad :')
Ja het hoge jah duh gehalte was mij wel duidelijk :+
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:03:50 #159
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_113842404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:59 schreef kanovinnie het volgende:
Eerder iig dan iemand die met snot aan zijn neus hangend, kwijlend een heuveltje op fietst.
Wist niet dat jij foto's van mij had genomen :+
Vanavond een spinles met van die Taxcen met computer beeld dat meerolt, de gym heeft er een demo van ofzo, in elk geval zal interesant zijn!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:05:11 #160
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_113842453
Oh, vrijdag, en het woord tepels valt al voor 12 uur. Dat belooft wat
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:42:39 #161
130803 Gripper
Get a grip
pi_113843795
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 06:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, paar goeie poten eronder kano! En scheer je ze ook tegenwoordig? O+
Da's zeer soignée, en dat compenseert dan gelukkig weer een beetje voor het veel te grote T-shirt wat bovendien niet matcht bij je broekje, de zwarte sokken, en de totaal niet soignée opgestoken duim.

je lijkt wel zo'n aziaat die op elke foto met het V-teken staan. Maar, de juiste richting is ingezet, dat is duidelijk.

Dat 1028 op de grote plaat naar boven knalt terwijl jij een koffiemolentje draait is extra pijnlijk omdat zij een kleine dame is. Wachten op een vriend is nooit een excuus: bergop moet je iedereen eruit trappen, wachten doe je boven op de top toch?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:06:33 #162
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113844747
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 06:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Que?
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik wou net zeggen, paar goeie poten eronder kano! En scheer je ze ook tegenwoordig? O+
Da's zeer soignée, en dat compenseert dan gelukkig weer een beetje voor het veel te grote T-shirt wat bovendien niet matcht bij je broekje, de zwarte sokken, en de totaal niet soignée opgestoken duim.

je lijkt wel zo'n aziaat die op elke foto met het V-teken staan. Maar, de juiste richting is ingezet, dat is duidelijk.

Dat 1028 op de grote plaat naar boven knalt terwijl jij een koffiemolentje draait is extra pijnlijk omdat zij een kleine dame is. Wachten op een vriend is nooit een excuus: bergop moet je iedereen eruit trappen, wachten doe je boven op de top toch?
Ik scheer niet hoor. Tshirt vind ik juist wel lekker, verbergt mijn pens een beetje :P
Ik ga binnenkort wel weer naar 't kopje om het record op strava te verbreken :P
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

In een fotografie topic misschien :P
Oh, zit ik daar niet?
pi_113844766
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:42 schreef Gripper het volgende:

[..]

Volgens mij rijdt-ie links en haalt hij dus in ;)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:26:10 #164
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_113845428
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Que?

Kaas vind je dijbenen een lekkere vorm hebben.

Morgen weer 40km knallen. Voorspellingen van het weer zijn redelijk. Parcours heeft snelle bochten, vorig jaar had ik iets van 36,4 over 20km. Nu moet dat sneller kunnen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:16:36 #165
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113849874
Opzoeken: tonus

tonus
tonus zelfst.naamw. [medisch] spierspanning Bron: Wikiwoordenboek - tonus. SpellingCorrect gespeld: 'tonus' komt voor in de Woordenlijst Nederlandse Taal van de Taalunie en in de spellingwoordenlijst van OpenTaal. Synoniemenspierspanning 14 definities op Encyclo1) spanning... 2) spanni...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/tonus

vrijdag 6 juli 2012 @ 14:33:09 #166
130803 Gripper
Get a grip
pi_113850599
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:07 schreef eentwee het volgende:

[..]

Volgens mij wijkt ie van de ideale lijn af om de snelleren in de binnenbocht ruim baan te geven. En die 2 in de binnenbocht zien er ook veel sneller en serieuzer uit, ipv een beetje jolig hun duim op te steken zijn ze gewoon supergeconcentreerd aan het klimmen ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:34:50 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113850690
Klimmen en het kopje van bloemendaal _O-
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:48:25 #168
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113854195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:07 schreef eentwee het volgende:

[..]

Neuh, is duidelijk dat die chick 1082 onderdoor op het buitenblad erop en er over gaat terwijl Kano blij is dat tie bijna boven is en uit kan bollen aan de buitenkant. :W
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:57:53 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113854692
Hey Buzz, wanneer gaan we fietsen?
pi_113855332
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 10:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een kilootje of 74 denk ik. Kan nog wel wat buikvet af. Heb teveel gevroten en gezopen de laatste tijd ;)

Vandaag kwam ik Nico Eeckhout tegen :D

Net de Ornon opgefietst. Echt makkelijk, 35 minuutjes :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:15:45 #171
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113855480
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:55 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

dat schuurt toch net zo of nog erger? Zonder zweetshirt (zelden) plak ik altijd pleisters want tepels zijn er slechts voor om aan gesabbelt te worden en niet om geschuurd te worden. 8)7
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:19:36 #172
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113855662
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:57 schreef kanovinnie het volgende:
Hey Buzz, wanneer gaan we fietsen?
Kom maar naar de Heuvelrug. Morgen een rondje op en af van 80 km en zondag zal het wel weer kofiie drinken in Breukelen worden en dan langs de Vecht en de Rode brug terug naar huis. Staat er ook weer 85 km op de teller. En nee, ik rij geen gemiddelden van boven de dertig..........
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:25:21 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113855915
|
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:11 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Een kilootje of 74 denk ik. Kan nog wel wat buikvet af. Heb teveel gevroten en gezopen de laatste tijd ;)

Vandaag kwam ik Nico Eeckhout tegen :D

Net de Ornon opgefietst. Echt makkelijk, 35 minuutjes :P
Col dOrnon dat is toch poepen zonder douwen.... Moet je eens doorfietsen naar Valbonnais en dan via de D114 en de D113, de D1091 oversteken en de Col de Luitel opfietsen, omdraaien en via de D1091 weer terug naar de camping. Leuk rondje voor als je echt je nek er eens af wilt rijden.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:28:05 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113856062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:19 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Kom maar naar de Heuvelrug. Morgen een rondje op en af van 80 km en zondag zal het wel weer kofiie drinken in Breukelen worden en dan langs de Vecht en de Rode brug terug naar huis. Staat er ook weer 85 km op de teller. En nee, ik rij geen gemiddelden van boven de dertig..........
Jammer, ik ging er vanuit dat ik wel wat kon leren op fietsgebied. Maar voor zulke afstanden en dat soort gemiddelde's reis ik niet af die kant op.
pi_113859774
Vakantie *O*
pi_113860439
Heb vandaag wielren schoenen gekocht, van AGU met setje klikdingessen voor ¤99 bij intersport.. Vond het nog meevallen qua prijs.. Zal ook eens kijken of ik passende pedalen voor de MTB kan vinden. Volgend jaar komt er sowieso een racefiets, 80% van de km op de MTB doe ik op de weg. En mijn gemiddelden liggen nu rond de 29-30 op de MTB. Relaxte snelheid om mee te cruisen os 32 ongeveer over 2 uur. Denk dat ik nog wat mooiere en langere tochten kan gaan maken met een racefiets..
pi_113860461
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:25 schreef buzz1291 het volgende:
|

[..]

Col dOrnon dat is toch poepen zonder douwen.... Moet je eens doorfietsen naar Valbonnais en dan via de D114 en de D113, de D1091 oversteken en de Col de Luitel opfietsen, omdraaien en via de D1091 weer terug naar de camping. Leuk rondje voor als je echt je nek er eens af wilt rijden.
Luitel ken ik. Dat is een bitch. Maar moet je als je die wil ook nog niet La Morte over?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:09:45 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_113860553
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:06 schreef the85mc het volgende:
Heb vandaag wielren schoenen gekocht, van AGU met setje klikdingessen voor ¤99 bij intersport.. Vond het nog meevallen qua prijs.. Zal ook eens kijken of ik passende pedalen voor de MTB kan vinden. Volgend jaar komt er sowieso een racefiets, 80% van de km op de MTB doe ik op de weg. En mijn gemiddelden liggen nu rond de 29-30 op de MTB. Relaxte snelheid om mee te cruisen os 32 ongeveer over 2 uur. Denk dat ik nog wat mooiere en langere tochten kan gaan maken met een racefiets..
SPD of SPD SL?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:18:36 #179
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113860777
Morgen even mijn oude stalen Gazelle een opfrisbeurt geven, er valt bijna niet meer mee te fietsen vind ik.

To do:
-nieuwe ketting 9 speed campa
-nieuwe cassette veloce 9
-andere manivels (bontrager carbon wat ik nog heb liggen want daar zitten nog goede bladen op)
-andere bracket (hoort bij manivels)
-andere chorus achterderrailleur die ik nog heb liggen(deze is supergaar en met name de derailleurwieltjes)
-nieuwe binnenkabels
-nieuwe remblokjes
-andere minder gare chorus remschakelgrepen die ik nog heb liggen.

Hopelijk gaat 't zo nog een jaartje mee en dan volgend jaar maar een nieuwe groep erop.

/techniek
pi_113860890
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

SPD of SPD SL?
Euh.. Heb tegen die kerel in de winkel gezegd dat ik wielrenschoenen + SPD dingen wilde hebben. Zal even kijken of er iets op staat.

Edit: Er staat alleen SPD op.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:27:34 #181
308981 Narcotical
Best in the World
pi_113861044
Dan is het dus SPD en geen SPD-SL :P
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:33:17 #182
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113861194
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:27 schreef Narcotical het volgende:
Dan is het dus SPD en geen SPD-SL :P
Ja, dat is toch voor mtb en SPD SL voor race?
pi_113861248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:33 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, dat is toch voor mtb en SPD SL voor race?
Hij wil voor zowel mtb als race gebruiken dus dan is SPD perfect. SPD werkt voor een toerder ook prima op een racefiets.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:44:12 #184
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_113861503
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hij wil voor zowel mtb als race gebruiken dus dan is SPD perfect. SPD werkt voor een toerder ook prima op een racefiets.
SPD op een racefiets is toch zoiets als kijk mij fietsen, maar ik wandel ook graag.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:44:41 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113861520
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:18 schreef kaasplankje het volgende:
Morgen even mijn oude stalen Gazelle een opfrisbeurt geven, er valt bijna niet meer mee te fietsen vind ik.

To do:
-nieuwe ketting 9 speed campa
-nieuwe cassette veloce 9
-andere manivels (bontrager carbon wat ik nog heb liggen want daar zitten nog goede bladen op)
-andere bracket (hoort bij manivels)
-andere chorus achterderrailleur die ik nog heb liggen(deze is supergaar en met name de derailleurwieltjes)
-nieuwe binnenkabels
-nieuwe remblokjes
-andere minder gare chorus remschakelgrepen die ik nog heb liggen.

Hopelijk gaat 't zo nog een jaartje mee en dan volgend jaar maar een nieuwe groep erop.

/techniek
Oja, en nieuwe SPD pedalen, die heb ik ook nog liggen.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:45:17 #186
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113861541
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

SPD op een racefiets is toch zoiets als kijk mij fietsen, maar ik wandel ook graag.
Ook ideaal voor foetskieroers.
pi_113861577
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Klopt, maar voor toerders die ook willen mountainbiken prima. Trouwens volgens mij hoeft het SPD plaatje niet altijd verzonken te zitten in de schoen.
pi_113861687
Waar kun je een beetje leuke routes plannen trouwens?

Omgeving Groene Hart.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:52:22 #189
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113861756
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klopt, maar voor toerders die ook willen mountainbiken prima. Trouwens volgens mij hoeft het SPD plaatje niet altijd verzonken te zitten in de schoen.
Ja, als je ook wilt mtb-en maar geen extra paar schoenen wilt aanschaffen voldoet het prima. Een raceschoen trapt wel veel lekkerder door de stijvere zool. Daar krijg je ook minder snel pijnlijke voeten van. Maarja als je maar 2-3 uur traint maximaal maakt dat weinig uit.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:52:39 #190
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113861763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waar kun je een beetje leuke routes plannen trouwens?

Omgeving Groene Hart.
Vertrekken vanaf?
pi_113862034
Leiden/Alphen
pi_113862046
kak verkeerde topic :')

Beetje ontopic dan maar: bikeroutetoaster.com, kan je je routes plannen en opslaan :P.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:11:39 #193
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113862447
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:00 schreef ThePlaneteer het volgende:
Leiden/Alphen
Hoeveel km? Ik ben al bezig hoor.
pi_113862487
Het fietspad langs de A12 tussen Gouda en Voorburg is zeker dodelijk saai?
pi_113862516
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:12 schreef eentwee het volgende:
Stuk wat ik gedaan heb wel :Y
pi_113862526
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:11 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hoeveel km? Ik ben al bezig hoor.
Eh 50 ofzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:12 schreef eentwee het volgende:
Ja :)
pi_113862550
Fietsrouteplanner, start en eindpunt, zelf aantal via punten uitkiezen, kies optie " racefietsroute " druk op de zoek knop en je hebt een leuk rondje *O*
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:15:49 #198
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113862606
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Eh 50 ofzo.

[..]

Ja :)
Oh, even inkorten. :')
pi_113862684
Tja er gaan mensen mee he, anders plan ik niet :p
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:27:25 #200
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113863012
http://maps.google.nl/map(...)mi&mrsp=7&sz=12&z=12

Probeer deze eens. Ik kan ook nog wel andere maken maar dit is wel mooi.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:35:22 #201
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_113863344
Ik ben daar vlakbij uit het ei gekropen en opgegroeid en ook met wielrennen begonnen.
pi_113863467
Thanks!

Had zelf ook wat zitten klooien met fietsrouteplanner, handige site ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')