Waarom moet het altijd een tour voor klimmers zijn dan?quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Om even in de sfeer van de titel van deze keer te blijven...heb net nog eens het schema van de tour bekeken, en als ik nog eens zie hoe weinig er bergop gegaan wordt, kan ik haast niet geloven dat ze zo'n anti-klimmers editie in elkaar hebben gezet. Wat een prutswerk.
Als nummer 1 en 2 er niet zijn worden 3 en 4 de beste klimmersquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom moet het altijd een tour voor klimmers zijn dan?![]()
Het idee erachter snap ik eigenlijk wel. Door nadruk te leggen op tijdrijden de klimmers dwingen om gelijk de aanval te kiezen. Het is dan alleen net pech dat de 2 beste klimmers er niet bij zijn.
Afgelopen jaren was de tour steeds gericht op klimmers en die waren ook weinig spectaculair.
Mja, die zijn toch van andere klasse dan vooral Schleck. Met Schleck wist je dat die per tijdrit 3 tot 4 minuten ging verliezen maar dat hij ook als vrijwel enige Wiggins en Evans eraf kan rijden in een bergetappe. Met dit parcours had dat wel voor spektakel kunnen zorgen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als nummer 1 en 2 er niet zijn worden 3 en 4 de beste klimmers![]()
Ik denk dat de ASO volgend jaar de 100e tour spectaculair wil maken, misschien daarom nu een wat magere editie? Kan evengoed spannend zijn: minder klimkilometers waarin je het verschil als topklimmer enorm groot kon maken, dus je moet nu ook je best doen op de andere onderdelen.
Met Schleck erbij was dat denk ik wel gebeurd, deze tour. Afgelopen jaren met veel bergop was de strijd vooral in de allerlaatste bergrit. De rest reden ze in een peleton omhoog, veel te bang om tijd te verliezen, ipv kansen zien om tijd te winnen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mja, ik wil strijd zien bergop, man tegen man. In een tijdrit is het nogal een 'virtueel' gevecht. Vroeggah was een TDF drie weken lang heuvelop, in mijn herinnering. Of misschien heb ik alleen die ritten onthouden
wtf? Jij hoefte dus niets te doen. Hadden ze dan 1 hand aan hun stuur en 1 hand om te duwen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:27 schreef Gripper het volgende:
Gisteravond toch wat mee gemaakt zeg. Ik reed lekker relaxed in de weilanden tussen Houten en Wijk bij Duurstede, op weg naar de heuvelrug voor een rondje ledig erf. Beginnen er ineens 3 wielrenners achter me zo hard te duwen dat ik op gegeven moment 41-42 reed.
Zo te horen kostte dat duwen ze aardig wat moeite, want ze waren nogal aan het puffen en steunen. Ik heb ook een paar keer geprobeerd om hun te duwen, maar dan reden we ineens maar 35.. Dus het grootste deel van de tijd heb ik de kop maar genomen, het is tenslotte best fijn als je een keer niet zelf hoeft te trappen maar geduwd wordt!
Dat jij reageerd op een post over dat hij zich door drie man liet aanduwen op een dijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wtf? Jij hoefte dus niets te doen. Hadden ze dan 1 hand aan hun stuur en 1 hand om te duwen?
Ik krijg gewoon het gevoel, dat geen epische bergrit inzit, waar de klimmers de tijdrijders op afstand kunnen fietsen, terwijl er wel een lange tijdrit is, waar de klimmers weg kunnen worden gereden. Misschien ten onrechte, maar zo voelt het.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met Schleck erbij was dat denk ik wel gebeurd, deze tour. Afgelopen jaren met veel bergop was de strijd vooral in de allerlaatste bergrit. De rest reden ze in een peleton omhoog, veel te bang om tijd te verliezen, ipv kansen zien om tijd te winnen.
Jep. Daarna nog ff foto's gemaakt bij dat domme podium.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:03 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Onder het uur is ook al een zeer nette tijd hoor, poe! Wel tot de tourfinish neem ik aan?
Ik zou de aspin nemen. Ik heb hem zelf ook. Vind het een heerlijke fiets.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:40 schreef Martinous het volgende:
Kan iemand mij helpen tussen de volgende keuze:
Stevens aspin 2011 model
http://www.stevensbikes.d(...)NL§=equipment#inhalt
Rose Pro sl-3000
http://www.rose.nl/artike(...)el-541243/aid:541312
*Note = ik zou dan een triple willen op de rose
Waarom is dit een 'kloteding' ? Ik ben nieuwsgierig, koop namelijk het liefste een goede fiets.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:35 schreef Tommeke het volgende:
Ohja. Op de Stevens zit een Scorpo Oxygen stuur. Echt een kloteding.
Ja, precies zoals je het beschrijft. eigenlijk gevaarlijk bij deze snelheden. Ik riep nog "niet doen gek, laat me maar achter jullie aan fietsen" maar ze duwden gewoon doorquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wtf? Jij hoefte dus niets te doen. Hadden ze dan 1 hand aan hun stuur en 1 hand om te duwen?
600 EUR. 1:17,5quote:Op woensdag 4 juli 2012 06:30 schreef kanovinnie het volgende:
600 liter diesel, 1 op 15? Dan rij je 650 km per dag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |