Gedeeld door 12.. en dan moet er nog 20% belasting af ofzo.. zit je op 2200 EUR / maand (netto).quote:Voor 2012 wordt een modaal inkomen van ¤ 33.000 geschat.
Ook qua aërodynamica is er meer toegestaan in de Triatlon sport. Geïntegreerde drinksystemen in het frame bijvoorbeeld. En bredere buizen geloof ik..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:20 schreef kanovinnie het volgende:
Nu heb ik wel eens in een filmpje gehoord dat er een verschil zit tussen een triathlon fiets en tijdrijfiets. Een iets andere geometrie waardoor het makkelijker is om daarna hard te gaan lopen. Klopt dat?
Das racefiets tov triatlhon, maar hoe zit het met TT vs triathlon, afgezien van wat knut opnoemt?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:31 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, je zit comfortabeler in aeropositie en spaart je lage rugspieren meer waardoor je sneller kan lopen.
Bracket zit dan zoals het UCI reglement voorschrijft verder naar voren waardoor er een hoek van 73-74 graden ontstaat en je dus "langer" zit. Beetje hetzelfde als ten opzichte van de road.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das racefiets tov triatlhon, maar hoe zit het met TT vs triathlon, afgezien van wat knut opnoemt?
300 euro dan moet je wel flink rijden met die bak hoor. en kleding 100-200 per maand is ook behoorlijk veel geld, dat geef ik misschien jaarlijks uit! lol...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 19:52 schreef Oksel het volgende:
Even zoeken wat modaal is op dit moment.
[..]
Gedeeld door 12.. en dan moet er nog 20% belasting af ofzo.. zit je op 2200 EUR / maand (netto).
Tja. Dat is wel.. laag. Huisje huren, 600 EUR. G/W/L 100 EUR. Internet / telefoon / TV 100 EUR. Boodschappen 250 EUR. Sport 100-200 EUR. Moet je nog wat kleding kopen 100 - 200 EUR. Heb je een auto + benzine 300 EUR. En wil je nog een keer uit eten of op vakantie. En dan is het op!
Da's kut.
300 EUR doe ik in 2 weken, grapjas. Ik trap er 600-700 EUR aan diesel doorheen. En dan nog kosten voor onderhoud / verzekering / wegenbelasting. En 100-200 EUR aan kleding, dat is ongeveer per week hier.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
300 euro dan moet je wel flink rijden met die bak hoor. en kleding 100-200 per maand is ook behoorlijk veel geld, dat geef ik misschien jaarlijks uit! lol...
Tsjah, maar die 600/700 euro is werkkm's? En wat koop jij elke week voor kleding? Of trek je alles 1 keer aan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
300 EUR doe ik in 2 weken, grapjas. Ik trap er 600-700 EUR aan diesel doorheen. En dan nog kosten voor onderhoud / verzekering / wegenbelasting. En 100-200 EUR aan kleding, dat is ongeveer per week hier.![]()
Kortom; je kan beter gaan fietsen!
Wou ik zeggen ja. Ik geef wel iets meer uit, maar geen 100/200 per maand.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:57 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
300 euro dan moet je wel flink rijden met die bak hoor. en kleding 100-200 per maand is ook behoorlijk veel geld, dat geef ik misschien jaarlijks uit! lol...
Volgens mij verpesten die regelementen de halve sport, ofnie?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:44 schreef No-P het volgende:
[..]
Bracket zit dan zoals het UCI reglement voorschrijft verder naar voren waardoor er een hoek van 73-74 graden ontstaat en je dus "langer" zit. Beetje hetzelfde als ten opzichte van de road.
Of je bent een vieze patser of je bent vrachtwagenchauffeur....... zeg het maar!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:25 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik trap er 600-700 EUR aan diesel doorheen. En dan nog kosten voor onderhoud / verzekering / wegenbelasting. En 100-200 EUR aan kleding, dat is ongeveer per week hier.![]()
Kortom; je kan beter gaan fietsen!
Nee johquote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
Oh, netto fietstijd, dacht dat het 1.08 inclusief bandplakken was.
Gelukkig heb ik die frustratie niet op vakantie, als ik dan lek rij is het met de auto, er gaat geen fiets mee
in ieder geval een patser, dat wisten we toch al lang hier?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Of je bent een vieze patser of je bent vrachtwagenchauffeur....... zeg het maar!
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Of je bent een vieze patser of je bent vrachtwagenchauffeur....... zeg het maar!
??? Hoe kom je daar bij. Als ik 600 deel door 2 kom ik op 300quote:Op woensdag 4 juli 2012 06:30 schreef kanovinnie het volgende:
600 liter diesel, 1 op 15? Dan rij je 650 km per dag?
Nu de rest van de fiets nog...quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:11 schreef Freddeh het volgende:
Gisteren m'n nieuwe fietsshirtje binnengekregen. Net zo geel als m'n voorvork. Soigné heet dat.
Valt me mee dat je over de fiets begintquote:
Onder het uur is ook al een zeer nette tijd hoor, poe! Wel tot de tourfinish neem ik aan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 22:19 schreef Tommeke het volgende:
Thnx!
Een beetje zuur iddHeb maar CO2 patroontjes gekocht!
Onder de 50 gaat me never nooit lukken. Dan moet ik echt 7 kilo kwijtraken. Rond het uur moet wel lukken.
Deze natuurlijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Valt me mee dat je over de fiets begintHaha beetje plagen mag wel he Freddeh
Welk shirt is het?
Dank je, wou ik me net afreageren met een opmerking over de berijder, maai je dat gras voor me weg!quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Valt me mee dat je over de fiets begintHaha beetje plagen mag wel he Freddeh
Welk shirt is het?
Laat me je een tip geven:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
Daarom heb ik, bij gebrek aan een vriendin, maar een pompje en zadeltasje op mijn fiets hangen.
Waarom moet het altijd een tour voor klimmers zijn dan?quote:Op woensdag 4 juli 2012 15:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Om even in de sfeer van de titel van deze keer te blijven...heb net nog eens het schema van de tour bekeken, en als ik nog eens zie hoe weinig er bergop gegaan wordt, kan ik haast niet geloven dat ze zo'n anti-klimmers editie in elkaar hebben gezet. Wat een prutswerk.
Als nummer 1 en 2 er niet zijn worden 3 en 4 de beste klimmersquote:Op woensdag 4 juli 2012 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom moet het altijd een tour voor klimmers zijn dan?![]()
Het idee erachter snap ik eigenlijk wel. Door nadruk te leggen op tijdrijden de klimmers dwingen om gelijk de aanval te kiezen. Het is dan alleen net pech dat de 2 beste klimmers er niet bij zijn.
Afgelopen jaren was de tour steeds gericht op klimmers en die waren ook weinig spectaculair.
Mja, die zijn toch van andere klasse dan vooral Schleck. Met Schleck wist je dat die per tijdrit 3 tot 4 minuten ging verliezen maar dat hij ook als vrijwel enige Wiggins en Evans eraf kan rijden in een bergetappe. Met dit parcours had dat wel voor spektakel kunnen zorgen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als nummer 1 en 2 er niet zijn worden 3 en 4 de beste klimmers![]()
Ik denk dat de ASO volgend jaar de 100e tour spectaculair wil maken, misschien daarom nu een wat magere editie? Kan evengoed spannend zijn: minder klimkilometers waarin je het verschil als topklimmer enorm groot kon maken, dus je moet nu ook je best doen op de andere onderdelen.
Met Schleck erbij was dat denk ik wel gebeurd, deze tour. Afgelopen jaren met veel bergop was de strijd vooral in de allerlaatste bergrit. De rest reden ze in een peleton omhoog, veel te bang om tijd te verliezen, ipv kansen zien om tijd te winnen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mja, ik wil strijd zien bergop, man tegen man. In een tijdrit is het nogal een 'virtueel' gevecht. Vroeggah was een TDF drie weken lang heuvelop, in mijn herinnering. Of misschien heb ik alleen die ritten onthouden
wtf? Jij hoefte dus niets te doen. Hadden ze dan 1 hand aan hun stuur en 1 hand om te duwen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:27 schreef Gripper het volgende:
Gisteravond toch wat mee gemaakt zeg. Ik reed lekker relaxed in de weilanden tussen Houten en Wijk bij Duurstede, op weg naar de heuvelrug voor een rondje ledig erf. Beginnen er ineens 3 wielrenners achter me zo hard te duwen dat ik op gegeven moment 41-42 reed.
Zo te horen kostte dat duwen ze aardig wat moeite, want ze waren nogal aan het puffen en steunen. Ik heb ook een paar keer geprobeerd om hun te duwen, maar dan reden we ineens maar 35.. Dus het grootste deel van de tijd heb ik de kop maar genomen, het is tenslotte best fijn als je een keer niet zelf hoeft te trappen maar geduwd wordt!
Dat jij reageerd op een post over dat hij zich door drie man liet aanduwen op een dijkquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wtf? Jij hoefte dus niets te doen. Hadden ze dan 1 hand aan hun stuur en 1 hand om te duwen?
Ik krijg gewoon het gevoel, dat geen epische bergrit inzit, waar de klimmers de tijdrijders op afstand kunnen fietsen, terwijl er wel een lange tijdrit is, waar de klimmers weg kunnen worden gereden. Misschien ten onrechte, maar zo voelt het.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met Schleck erbij was dat denk ik wel gebeurd, deze tour. Afgelopen jaren met veel bergop was de strijd vooral in de allerlaatste bergrit. De rest reden ze in een peleton omhoog, veel te bang om tijd te verliezen, ipv kansen zien om tijd te winnen.
Jep. Daarna nog ff foto's gemaakt bij dat domme podium.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:03 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Onder het uur is ook al een zeer nette tijd hoor, poe! Wel tot de tourfinish neem ik aan?
Ik zou de aspin nemen. Ik heb hem zelf ook. Vind het een heerlijke fiets.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:40 schreef Martinous het volgende:
Kan iemand mij helpen tussen de volgende keuze:
Stevens aspin 2011 model
http://www.stevensbikes.d(...)NL§=equipment#inhalt
Rose Pro sl-3000
http://www.rose.nl/artike(...)el-541243/aid:541312
*Note = ik zou dan een triple willen op de rose
Waarom is dit een 'kloteding' ? Ik ben nieuwsgierig, koop namelijk het liefste een goede fiets.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:35 schreef Tommeke het volgende:
Ohja. Op de Stevens zit een Scorpo Oxygen stuur. Echt een kloteding.
Ja, precies zoals je het beschrijft. eigenlijk gevaarlijk bij deze snelheden. Ik riep nog "niet doen gek, laat me maar achter jullie aan fietsen" maar ze duwden gewoon doorquote:Op woensdag 4 juli 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wtf? Jij hoefte dus niets te doen. Hadden ze dan 1 hand aan hun stuur en 1 hand om te duwen?
600 EUR. 1:17,5quote:Op woensdag 4 juli 2012 06:30 schreef kanovinnie het volgende:
600 liter diesel, 1 op 15? Dan rij je 650 km per dag?
En beter herkenbaar!quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:11 schreef Freddeh het volgende:
Gisteren m'n nieuwe fietsshirtje binnengekregen. Net zo geel als m'n voorvork. Soigné heet dat.
Middengebergte is ook wel leuk, als er een beetje fel gereden wordt, en vorig tour wisten ze het in de afdalingen ook nog spannend te maken met Titi die iemands tuin infietste enzo...ach, ik zeur misschien teveel. Maar tenminste 1 etappe waar twee man overblijven, die in de laatste kilometers elkaar episch slopen, en zo de tour beslissen, dat doet me gewoon meer dan minuten pakken in een tijdrit.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:04 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de glooiende ritten mooi hoor, ook middengebergte ritten levert fraaie koersbeelden. De renners maken de koers vanzelf hard.
De bocht in het stuur vind ik niet fijn. Het fietst niet lekker in de beugel. En als je wil sprinten kom je met je polsen tegen het stuur aan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:44 schreef Martinous het volgende:
[..]
Waarom is dit een 'kloteding' ? Ik ben nieuwsgierig, koop namelijk het liefste een goede fiets.
Ik heb Forte (Craft), Bioracer en Agu. Vind ze alledrie wel even fijn.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:13 schreef fetss het volgende:
Wat voor merk fietsbroekje rijden jullie? Ik moet er eentje hebben die lekker zit en degelijk is
quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De bocht in het stuur vind ik niet fijn. Het fietst niet lekker in de beugel. En als je wil sprinten kom je met je polsen tegen het stuur aan.
Bij de Rose kan je dat toch allemaal zelf samenstellen?
Ik rij o.a. in Craft, Sportfull, Agu en Bioracer. De eerste twee zijn mijn favorieten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:13 schreef fetss het volgende:
Wat voor merk fietsbroekje rijden jullie? Ik moet er eentje hebben die lekker zit en degelijk is
Heb je daar ook een grafiekje van?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:42 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Ik rij o.a. in Craft, Sportfull, Agu en Bioracer. De eerste twee zijn mijn favorieten.
Heeft te maken met aerodynamica.quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je daar ook een grafiekje van?
Heb je een grafiekje van de stijgende lijn die te zien is in jouw behoefte hier een grafiekje van te zienquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nu wil ik helemaal een grafiekje
Heb jij een grafiekje waarin de kans is te zien dat ik het grafiekje over mijn behoefte aan een grafiekje binnen nu en 24 uur ga laten zien?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:56 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Heb je een grafiekje van de stijgende lijn die te zien is in jouw behoefte hier een grafiekje van te zien
Ik zou graag een grafiekje willen zien waarin is uitgewerk hoe jouw verwachting op zo'n grafiekje met betrekking tot mijn inschatting van de kans dat jij binnen 24 uur een grafiekje laat zien over jouw behoefte aan een grafiekje over aerodynamica zich verhoudt met de reële kans dat die grafiek er ook daadwerkelijk komt...quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb jij een grafiekje waarin de kans is te zien dat ik het grafiekje over mijn behoefte aan een grafiekje binnen nu en 24 uur ga laten zien?
Schwalbe kwaal. Daarom zou ik die rotdingen dus ook nooit kopen. En verder zijn ze ook te duur en niet beter dan andere banden. Jij had de Ultremo ZX toch? De eerste Ultremo's en de R1 hadden dat ook al. Blijkbaar is het karkas te slap gemaakt in de zoektocht om gewicht te besparen. De trage banden van Schwalbe (Durano, Lugano etc.) hebben er geen last van.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:37 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren lekker gefietst, tot dat ik een ei op mijn achterband had en die uit elkaar klapte. Andere binnenband erin zacht oppompen en zachtjes terug naar huis. Einde training. Was wel heerlijk weer alleen die beestjes zijn goor bah, zat helemaal onder!
Dit weekend weer in Belgie rijden, ben daar afgelopen weekend ook geweest en het ging goed!
Ik vind ze ook te licht, te kwetsbaar. Ze hebben wel veel mooie kleurtjes.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Schwalbe kwaal. Daarom zou ik die rotdingen dus ook nooit kopen. En verder zijn ze ook te duur en niet beter dan andere banden. Jij had de Ultremo ZX toch? De eerste Ultremo's en de R1 hadden dat ook al. Blijkbaar is het karkas te slap gemaakt in de zoektocht om gewicht te besparen. De trage banden van Schwalbe (Durano, Lugano etc.) hebben er geen last van.
Haha neequote:
Gewoon een gele met wat accentkleuren.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Valt me mee dat je over de fiets begintHaha beetje plagen mag wel he Freddeh
Welk shirt is het?
Alleen Pavé groen is soignee. Verder zijn gekleurde banden lelijk. Behalve witte in een showroom. Maar niet om op te rijden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:31 schreef kaasplankje het volgende:
Ik was vanmoregen nog even een tel bij een FM in Kralingen, hij had mooie groene fortezza vouwbanden. Ik heb me ingehouden omdat ik weet dat hij er toch adviesprijs voor vraagt.
En dat is te duur.
Maar mooie afstand Freddeh!quote:URL: http://www3.pictures.zimb(...)age+E1llitCn5K_l.jpg
URL Categories: Entertainment, Provocative Attire
Ik ben fan van Gonso (door dikke zeem). Heb ook een broek van Giordana, maar die is toch echt de helft minder goed! Weet niet hoe deze zich verhouden tot agu/craft/assos, die moet ik nog een keer proberen...quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:13 schreef fetss het volgende:
Wat voor merk fietsbroekje rijden jullie? Ik moet er eentje hebben die lekker zit en degelijk is
Ik heb nu Ultremo DD en dat is iets beter dan ZX. Ik rijd wel veel kasseienwedstrijden dus dan zou ik toch voor een andere band moeten kiezen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Schwalbe kwaal. Daarom zou ik die rotdingen dus ook nooit kopen. En verder zijn ze ook te duur en niet beter dan andere banden. Jij had de Ultremo ZX toch? De eerste Ultremo's en de R1 hadden dat ook al. Blijkbaar is het karkas te slap gemaakt in de zoektocht om gewicht te besparen. De trage banden van Schwalbe (Durano, Lugano etc.) hebben er geen last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |