Ja dat bedoelde ik. Vanuit Valbonnais doorrijden over La Morte. Maar die is niet zo moeilijk van die kant.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Luitel ken ik. Dat is een bitch. Maar moet je als je die wil ook nog niet La Morte over?
Leuk, ik kom uit Boskoop van oorsprong, ik woon nu in Rotterdam.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kom ik ook nog door mijn eigen woonplaats haha (Koudekerk).
Ik moet ze misschien nog wat aanpassen, ik weet niet of dat Rietveldsepad naar punt B wel zo lekker rijdt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kom ik ook nog door mijn eigen woonplaats haha (Koudekerk).
Heb La Morte alleen van die kant afgedaald. Vanaf Sechiellenne is ie ook mooi.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:41 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik. Vanuit Valbonnais doorrijden over La Morte. Maar die is niet zo moeilijk van die kant.
'Been there, done that. Snelspanner losmaken en je wiel heen en weer rammelen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 22:56 schreef MCH het volgende:
Fietsen op een mtb met een aanlopende schijfrem.
Och, zolang men hard genoeg fietst maken de pedalen etc weinig uit imoquote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
SPD op een racefiets is toch zoiets als kijk mij fietsen, maar ik wandel ook graag.
Ik mtb met de zelfde schoenen ja. Voor zover ik weet zit SPD ALTIJD verzonken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 18:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, maar voor toerders die ook willen mountainbiken prima. Trouwens volgens mij hoeft het SPD plaatje niet altijd verzonken te zitten in de schoen.
niet op een race schoenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:21 schreef kanovinnie het volgende:
Ik mtb met de zelfde schoenen ja. Voor zover ik weet zit SPD ALTIJD verzonken.
Mooi niet dus he. Zie Dop zijn post. Ik zeg zoiets niet zomaar.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:21 schreef kanovinnie het volgende:
Zo beter.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik moet ze misschien nog wat aanpassen, ik weet niet of dat Rietveldsepad naar punt B wel zo lekker rijdt.
Als je om half drie 's nachts nog zit te posten zal er op zaterdag wel weinig van fietsen komen.....quote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
'Been there, done that. Snelspanner losmaken en je wiel heen en weer rammelen.
[..]
Och, zolang men hard genoeg fietst maken de pedalen etc weinig uit imo
[..]
Zie mijn antwoord op dop zijn post.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi niet dus he. Zie Dop zijn post. Ik zeg zoiets niet zomaar.
Waarom wil je SPD op een raceschoen?quote:
Net even een rondje van 72 km gedaan. Had wat weinig tijd omdat ik 's ochtends eerst bij de kanovereniging aan 't werk was.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je om half drie 's nachts nog zit te posten zal er op zaterdag wel weinig van fietsen komen.....
Pedaal type op een racefiets is wel belangrijk als je wat langere afstanden rijdt. SPD SL heeft nu eenmaal veel meer draagvlak waardoor je niet zo gauw het gevoel van doorgezakte hoeven krijgt. En op schoenen met carbon zolen heb ik nog nooit extra schroefgaten voor SPD plaatjes gezien.
De vraag is niet of het een goede keuze is. Ben met je eens dat spdsl beter is op racefiets. Maar dat was de vraag niet. Jij zei dat SPD ALTIJD verzonken zit, en dat is niet zo.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zie mijn antwoord op dop zijn post.
[..]
Waarom wil je SPD op een raceschoen?
[..]
Net even een rondje van 72 km gedaan. Had wat weinig tijd omdat ik 's ochtends eerst bij de kanovereniging aan 't werk was.
omdat het kan ?quote:
Hou maar op. Kano is hier de kenner met jaren ervaring.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:05 schreef dop het volgende:
[..]
omdat het kan ?
omdat je al spd pedalen heb en eens race schoenen wil proberen?
en wat betreft slijtage , race schoenen zijn niet om mee te lopen , ook spd-sl gaat naar de kloten als je de avondvierdaagse er mee gaat lopen
Tijdens het mountainbiken bedoel ik. Dan loop je soms.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:05 schreef dop het volgende:
[..]
omdat het kan ?
omdat je al spd pedalen heb en eens race schoenen wil proberen?
en wat betreft slijtage , race schoenen zijn niet om mee te lopen , ook spd-sl gaat naar de kloten als je de avondvierdaagse er mee gaat lopen
Ja, dat beweer ik altijdquote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hou maar op. Kano is hier de kenner met jaren ervaring.
Vind 't wel makkelijk, 1 paar schoenen voor zowel mijn MTB als racefiets.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:48 schreef Yankee het volgende:
SPD op een racefiets is natuurlijk diep triest
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:07 schreef Gripper het volgende:
Goddomme zeg. Vandaag 120 km gefietst met een oude broek, met een matige zeem die kennelijk veel vocht vasthoudt. Gevolg met dit warme weer: Broei in de broek en een geïrriteerde kont als een baviaan. Wat doen jullie hieraan? (behalve deze broek weggooien natuurlijk)
Ik dus normaal ook niet. Hooguit wat drukpijn na een rit richting de 150+ km. Ik denk toch dat de oorzaak het warme weer, plus lange zit is: heb bijna 6 uur dat broekje aangehad, onderweg nog even bij m'n ouders gegeten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:09 schreef marcodej het volgende:
Lekker talken? Geen idee btw, heb eigenlijk nooit last van dat soort fysieke ongemakken in die regionen.
Uiercreme (ja zo heet dat echt) er op smeren en morgen geen centje pijn meer.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:07 schreef Gripper het volgende:
Goddomme zeg. Vandaag 120 km gefietst met een oude broek, met een matige zeem die kennelijk veel vocht vasthoudt. Gevolg met dit warme weer: Broei in de broek en een geïrriteerde kont als een baviaan. Wat doen jullie hieraan? (behalve deze broek weggooien natuurlijk)
Thanks, ga morgen als het weer licht is een poging wagen. Aan mijn auto kan ik alles zelf inclusief distributie en remmen reviseren etc. Maar qua fietsen heb ik de ballen verstandquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:55 schreef dop het volgende:
schakel naar de zwaarste versnelling en voel welk schroefje weerstand heeft als je het indraait, dat schroefje uitdraaien.
Aaahh. Klote zegquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:05 schreef raptorix het volgende:
Vandaag een leuk ritje naar me ouders, met als tussendoortje 18 holes golf, helaas bij terugkomst moeten vernemen dat me jonge kat is overleden![]()
![]()
![]()
Dank, me vriend zit helemaal stuk, morgen maar even lekker een kilometer of 80 er af trappen, had trouwens nog bizar voorval, ik kwam van de pont af, en in westpoort kan je flink doorbeuken, ongeveer 4 kilometer lang fietspad, na 2 kilometer haalde ik 2 scooters in die met 32 kilometer reden, ik zie in de verte nog 2 renners, dus ik beuk flink door, vlak voor het eind scheide ze van elkaar, 1 gast ging welliswaar wat minder hard, maar nog steeds makkelijk plus 30. 1 of andere zuid amerikaanse gast op sandalenquote:
Of de derailleurkabel staat iets te strak, of je pat (ophanghaak) van de achterderailleur is krom. Ik denk het eerste.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:00 schreef 1299 het volgende:
Kan iemand toevallig een tip geven hoe ik als totale fiets noob mijn achterderailleur rechter krijg bij een shimano ultegra triple setup?
Vorige week de fiets bij de FM gebracht omdat het tweede blad niet helemaal soepel leek te lopen. Dat lijkt minder maar als bonus cadeautje heb ik nu continue een getik waar ik echt helemaal gestoord van wordt.
Door de weeks werk ik gewoon dus dat betekend dat ik natuurlijk niet terug kan. Heb net de fiets omgedraaid en gekeken, ik dacht eerst dat de ketting voor tegen de zijkant van die geleidebus aanliep maar dat lijkt niet het probleem.
Als ik nl achter bij de ketting kijk en ik draai hem met de hand rond dan ligt de ketting scheef tegen de tandwielen aan waardoor er continue wrijving is. Ik snap echt niet dat zo'n FM dat niet ziet. Heb ook al een keer een soortgelijk probleem met mijn MTB gehad bij dezelfde FM.
Misschien een andere zoeken? Hoe dan ook er zit 1 schroefje bij het achterderailleur, waarvan ik me god niet weet wat het doet. Als ik die 2 slagen in of uit draai zie ik niet direct iets veranderen.
Ik heb even een foto met mijn telefoon gemaakt.
[ afbeelding ]
En ook een filmpje, al weet ik niet of je dat duidelijk kan zien.
(hmm vertical video syndrome)
Je bent er dus uitgefietst door een Mexicaan op sandalen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dank, me vriend zit helemaal stuk, morgen maar even lekker een kilometer of 80 er af trappen, had trouwens nog bizar voorval, ik kwam van de pont af, en in westpoort kan je flink doorbeuken, ongeveer 4 kilometer lang fietspad, na 2 kilometer haalde ik 2 scooters in die met 32 kilometer reden, ik zie in de verte nog 2 renners, dus ik beuk flink door, vlak voor het eind scheide ze van elkaar, 1 gast ging welliswaar wat minder hard, maar nog steeds makkelijk plus 30. 1 of andere zuid amerikaanse gast op sandalen![]()
![]()
Ik had hem al bij de pont zien staan, maar dacht dat ik hem allang achter me had
![]()
Ben je een vrouw?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dank, me vriend zit helemaal stuk, morgen maar even lekker een kilometer of 80 er af trappen, had trouwens nog bizar voorval, ik kwam van de pont af, en in westpoort kan je flink doorbeuken, ongeveer 4 kilometer lang fietspad, na 2 kilometer haalde ik 2 scooters in die met 32 kilometer reden, ik zie in de verte nog 2 renners, dus ik beuk flink door, vlak voor het eind scheide ze van elkaar, 1 gast ging welliswaar wat minder hard, maar nog steeds makkelijk plus 30. 1 of andere zuid amerikaanse gast op sandalen![]()
![]()
Ik had hem al bij de pont zien staan, maar dacht dat ik hem allang achter me had
![]()
quote:
Sorryquote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:55 schreef Yankee het volgende:
Zeg kano, lieve jongen, wanneer ga jij je nou eens verdiepen in de soigne regels van het wielrennen? Op deze manier kunnen wij jou toch niet serieus nemen?
Mooi hoorquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:05 schreef marcodej het volgende:
Voor de geinteresseerden: al mijn geclaimde, kleine schade aan mijn fiets wordt vergoed (muv de gebruikelijke afschrijving). Had er zelf ook weinig van verwacht, maar zo zie je maar.
Ik heb dit soort genante problemen gelukkkig nooit. Laat je de afloop wel nog even weten?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:07 schreef Gripper het volgende:
Ik ook niet anders.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]![]()
![]()
Had je het nog niet door dan Patroon?
Tuurlijk ouwe peddelkoning! Moet ik anders even een foto plaatsen in kpd?quote:Op zondag 8 juli 2012 00:41 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb dit soort genante problemen gelukkkig nooit. Laat je de afloop wel nog even weten?
[..]
Nee joh, ik knalde er hard overheen, maar viel me op dat ie kennelijk dus nog zo lang vol kon houden.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:10 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je bent er dus uitgefietst door een Mexicaan op sandalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |