abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113565406

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

Interview MP3: http://www.oneradionetwork2.com/mp3/money/economy/12.02.10_wagner_bruce_bitcoin.mp3

Alternatief MP3: http://goo.gl/eB6Sd

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Het volgende fimpje legt het nog een keer uit:

Hoe start ik met bitcoin?

Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client:

http://www.bitcoin.org/

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk. Je kan gratis bitcoins verkrijgen door je bitcoin adres in te vullen op de pagina:

https://freebitcoins.appspot.com/

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.

Bitcoins zijn te koop en te verkopen in euros bij http://www.bitcoinexchange.com.
Bitcoins zijn te verhandelen voor Liberty Reserver USD op Mt Gox - Bitcoin Exchange.
Ik heb mij laten vertellen dat Liberty Reserve USDs weer naar euroland kunnen worden overgemaakt via een derde partij zoals ECARDONE: official Exchange: Liberty reserve, cgold. Buy: liberty reserve, LR, CG.
Paypal wordt niet meer ondersteund door de niet-besloten bitcoin exchanges omdat Paypal betalingen teruggedraaid kunnen worden. Daarentegen zijn Liberty Reserve betalingen onomkeerbaar, net als bitcoin betalingen.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar:

De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slash dot effect:

http://news.slashdot.org/(...)-Releases-Version-03

Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie:

http://bitcoincharts.com/charts/

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum:

http://www.bitcoin.org/smf/

Bitcoin in meer detail

Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki:

http://www.bitcoin.org/wiki/doku.php

Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie:

http://www.bitcoinblogger.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel:

http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Eerdere delen in deze reeks vind je hier:

Topicreeks: AEX: Bitcoin

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Dit is een topic voor en door Bitcoiners, hou het leuk!
Anti-Bitcoiners, doemdenkers en trollen staat het vrij om een eigen topic te openen.
pi_113565458
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah zelfde zou je kunnen roepen van de hele Formule 1 :)
Niet lang geleden heb ik eens een berekening gemaakt hierover.

Toen bleek dat een F1 wedstrijd wereldwijd juist brandstof bespaart doordat jaarlijks honderden miljoenen kijkers thuis voor de buis blijven zitten, zelfs als je het verbruik van alle TV's meerekent.

Honderden miljoenen mensen thuis VS 24 race-auto's die rondrijden en transport hiervan.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:16:55 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_113591036
NASCAR :').
pi_113591412
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:16 schreef PiRANiA het volgende:
NASCAR :').
Voordeel is wel dat ze niet hoeven te remmen voor de bochten, scheelt weer brandstof :P
Naja, op die paar stratencircuits na dan ;)

De koers is alweer 10 cent hoger dan gisteren :)
pi_113591454
En wat zien die nieuwe Bitcoins clients er overigens geweldig uit :D
Een sprong voorwaarts, als je de oude nog geïnstalleerd had, zoals ik :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:35:40 #6
136730 PiRANiA
pi_113591524
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:32 schreef MaGNeT het volgende:
En wat zien die nieuwe Bitcoins clients er overigens geweldig uit :D
Een sprong voorwaarts, als je de oude nog geïnstalleerd had, zoals ik :P
Haha ik had hetzelfde inderdaad :D. Ik kreeg een melding onderaan dat ik moest updaten :s).
  zaterdag 30 juni 2012 @ 14:52:36 #7
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113593696
Ik begrijp het niet... Steeds als ik stop met minen, de pc uitzet en 20 minuten later weer aanzet, dan lijkt het wel alsof hij de fans op 100% laat draaien. Dit blijft maar doorgaan.
Hoe krijg ik dit weer normaal :( ?
pi_113593803
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 14:52 schreef MrBaas het volgende:
Ik begrijp het niet... Steeds als ik stop met minen, de pc uitzet en 20 minuten later weer aanzet, dan lijkt het wel alsof hij de fans op 100% laat draaien. Dit blijft maar doorgaan.
Hoe krijg ik dit weer normaal :( ?
Videokaart driver opnieuw installeren /wss een nieuwere ook nog, en dan een bitcoin client vinden waarmee je niet je kaart kan overklokken&fansnelheden aanpassen is t makkelijkst voor jou denk :P
pi_113594113
Sluit je CGminer af door op Q te drukken?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:09:35 #10
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113594190
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:07 schreef _superboer_ het volgende:
Sluit je CGminer af door op Q te drukken?
Ja, altijd. Ik heb nu via het "control center" de fansnelheid weer op automatisch gezet want hij stond blijkbaar op 100%... Ik denk dat ik dit nu altijd moet doen als ik stop met minen.
pi_113594533
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 14:56 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Videokaart driver opnieuw installeren /wss een nieuwere ook nog, en dan een bitcoin client vinden waarmee je niet je kaart kan overklokken&fansnelheden aanpassen is t makkelijkst voor jou denk :P
Die CGMiner is veruit de beste en meest complete miner op dit moment.
Er zijn weinig problemen mee bekend.

Gelukkig heeft hij het probleem al gevonden en opgelost :)

Bij mijn miners had het sowieso niet uitgemaakt aangezien ze 7 maanden voluit stonden ;)
pi_113594582
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:09 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ja, altijd. Ik heb nu via het "control center" de fansnelheid weer op automatisch gezet want hij stond blijkbaar op 100%... Ik denk dat ik dit nu altijd moet doen als ik stop met minen.
Ah, dat is vaag.
Maar wel mooi dat je het gevonden hebt :)

Ik installeerde de driver altijd "minimaal", dus alleen het hoognodige.
Ik weet niet of dat "control center" er dan ook in zat, mogelijk zit het probleem daar.
Maar als je het zo kan oplossen is het niet zo'n groot probleem, toch? :)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 17:48:30 #13
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113599423
Nu weer een andere vraag, haha :P
Bij de driver van mijn videokaart staan deze instellingen: (het zwarte scherm is de cgminer)

Je ziet dat GPU-klokinstellingen voor hoge prestaties en geheugenklokinstellingen voor hoge prestaties niet helemaal is uitgeschoven. Hoezo is dat?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:38:11 #14
136730 PiRANiA
pi_113602749
You can now buy SSL Certificates with Bitcoins at Bitronic Technologies

Because of the fantastic response we recieved to offering a bitcoin payment gateway, we now allow purchase of all of our products with bitcoins. No matter if your desire is an SSL certificate; hosting or a domain name, whatever it is that you wish to purchase at Bitronic Technologies, may now be bought with bitcoins.
pi_113604009
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:38 schreef PiRANiA het volgende:
You can now buy SSL Certificates with Bitcoins at Bitronic Technologies

Because of the fantastic response we recieved to offering a bitcoin payment gateway, we now allow purchase of all of our products with bitcoins. No matter if your desire is an SSL certificate; hosting or a domain name, whatever it is that you wish to purchase at Bitronic Technologies, may now be bought with bitcoins.
Welke koers hanteren zij?
pi_113604995
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 17:48 schreef MrBaas het volgende:
Nu weer een andere vraag, haha :P
Bij de driver van mijn videokaart staan deze instellingen: (het zwarte scherm is de cgminer)
[ afbeelding ]
Je ziet dat GPU-klokinstellingen voor hoge prestaties en geheugenklokinstellingen voor hoge prestaties niet helemaal is uitgeschoven. Hoezo is dat?
Die GPU-klokinstelling is 860MHz, dat is de standaardsnelheid van je videokaart en die zou ik mooi zo laten (hogere snelheid is iets sneller Bitcoin minen maar ook meer warmte).
De geheugeninstelling is 300MHz, dat heb je zo ingesteld via CGMiner en dat is véél lager dan je normale geheugensnelheid.
Dat is echter correct voor het minen omdat minen sneller gaat bij een geheugensnelheid van 300MHz.
Vraag niet hoe het kan, het is uitgezocht en getest op http://www.bitcointalk.org en eigen metingen komen overeen (mhash/s is dan zo'n 20-40 hoger).

Je CCC (Catalyst Control Center) combineert echter niet zo geweldig met CGMiner, lijkt nu.
Ik heb 'm zelf nooit gebruikt, installeerde alleen de hoognodige dingen (Driver en SDK) en ben daarom nooit tegen jouw problemen aangelopen vermoed ik.

Je kan 3 dingen doen:

- zo laten, alleen moet je dan af en toe even handmatig je fan-snelheid terugzetten.

- een 2e Windows installatie op je PC zetten, die helemaal kaal is voor het Bitcoin minen (dus alleen Windows, AMD driver en CGMiner). Ik gebruikte daarvoor de oudste harddisks die ik kon vinden (had o.a. een oude Maxtor 120Gb schijf).

- een opstartbare USB stick met Xubuntu maken, AMD driver en SDK daar op installeren en CGMiner er op. Heb ik later ook gedaan, leuk project en daarna overal bruikbaar, op iedere PC met AMD kaarten. HowTo staat wel ergens op het bitcointalk forum.

Verder ziet je temperatuur er prima uit, 69 graden is prima voor zo'n kaart, zeker met huidige buitentemperaturen. Als het buiten afkoelt, zakt je GPU-temperatuur vaak ook zo met 5 graden.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-06-2012 20:44:37 ]
  zondag 1 juli 2012 @ 12:26:07 #17
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113624104
Ik laat het zo :)
Alleen... Ik heb al 3 dagen geen vooruitgang gezien, ik draai 20 uur per dag, 3 dagen achter elkaar. Maar deze 2 schermen blijven hetzelfde:
pi_113625001
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:26 schreef MrBaas het volgende:
Alleen... Ik heb al 3 dagen geen vooruitgang gezien, ik draai 20 uur per dag, 3 dagen achter elkaar. Maar deze 2 schermen blijven hetzelfde:
[ afbeelding ]
_O- whahaha
  zondag 1 juli 2012 @ 13:00:42 #19
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113625111
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:57 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

_O- whahaha
Niet grappig :P
  zondag 1 juli 2012 @ 13:08:08 #20
136730 PiRANiA
pi_113625319
De prijs lijkt niet onder de ¤5.30 te kunnen :+.
pi_113625931
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:26 schreef MrBaas het volgende:
[ afbeelding ]
Een pool kan soms dagenlang pech hebben en soms na 5 minuten al een blok vinden.
Zou je alleen minen dan zou je maandenlang (met 1 PC nog wat langer) niets vinden en soms in 1 maand 2 blokken.

http://btcmine.com/stats/

Als je bovenstaande link bekijkt, zie je dat de pool eerst een pechblok van 2 dagen heeft gehad, daarna een 12 minuten blok en nu al 20 uur op 1 blok zit te hameren...

Over een lange periode van weken vlakt dat echter uit, wereldwijd zullen er altijd gemiddeld 6 blokken per uur gevonden worden (1 blok bevat 50 BTC).

Of er dan meer of minder computers meedoen maakt niet uit, de difficulty past zich automatisch aan en uiteindelijk vlakt het weer uit naar 6 blokken per uur.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:32:27 #22
136730 PiRANiA
pi_113626069
Time Between Blocks 10.29 (minutes)

https://blockchain.info/stats
  zondag 1 juli 2012 @ 16:37:59 #23
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113632839
Hoelang duurt dit grapje dan nog? Want ik zit nu bijna 4 dagen achter elkaar stroom te verbruiken in ruil voor 0,2 bitcoin.
  zondag 1 juli 2012 @ 17:22:57 #24
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113634816
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef MrBaas het volgende:
Hoelang duurt dit grapje dan nog? Want ik zit nu bijna 4 dagen achter elkaar stroom te verbruiken in ruil voor 0,2 bitcoin.
Welkom bij Bitcoin O+
Je energieleverancier heeft nu al meer winst gemaakt dan jij :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_113634905
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef MrBaas het volgende:
Er is 51 minuten geleden een blok gevonden door jouw pool :)

http://btcmine.com/stats

Met 250mhash/s zit je op 0.145640 Bitcoin per 24 uur, ofwel 97 Dollarcent per 24 uur.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-07-2012 17:31:49 ]
  zondag 1 juli 2012 @ 17:55:40 #26
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113636230
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is 51 minuten geleden een blok gevonden door jouw pool :)

http://btcmine.com/stats

Met 250mhash/s zit je op 0.145640 Bitcoin per 24 uur, ofwel 97 Dollarcent per 24 uur.
Dus dan heb ik een videokaart van ¤250,- en dan levert het maar 70 eurocent op per dag terwijl ik 2 euro aan stroom betaal :( ?
pi_113637417
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:55 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Dus dan heb ik een videokaart van ¤250,- en dan levert het maar 70 eurocent op per dag terwijl ik 2 euro aan stroom betaal :( ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:59 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ik heb hier niet echt verstand van, heb je misschien een linkje naar een tutorial ofzo? Liefst nederlands.
Dat je er vanwege de hoge stroomkosten in Nederland geen winst meer mee kan maken was 8 topics geleden al bekend.

Je vroeg om hulp om te beginnen, dat heb ik je geboden :)
Ik dacht dat je je al had ingelezen hier.

Daarnaast is het leuk om dit soort dingen uit te zoeken :)
Als je het voor de winst doet kan je beter gaan handelen in Bitcoins.

Het is bedoeld als digitale valuta. Je kan er mee betalen of mee speculeren.

Je weet nu in iedergeval hoe Bitcoins gevonden worden en dat er een waarde aan energie tegenover staat waardoor ze niet zomaar spontaan ontstaan.
  zondag 1 juli 2012 @ 18:29:07 #28
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113637476
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Dat je er vanwege de hoge stroomkosten in Nederland geen winst meer mee kon maken was 8 topics geleden al bekend.

Je vroeg om hulp om te beginnen, dat heb ik je geboden :)
Ik dacht dat je je al had ingelezen hier.

Daarnaast is het leuk om dit soort dingen uit te zoeken :)
Als je het voor de winst doet kan je beter gaan handelen in Bitcoins.

Je weet nu in iedergeval hoe Bitcoins gevonden worden en dat er een waarde aan energie tegenover staat waardoor ze niet zomaar spontaan ontstaan.
Ah oke :) Dan mine ik alleen tussendoor als de pc toch al aanstaat. :)
pi_113637615
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:29 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ah oke :) Dan mine ik alleen tussendoor als de pc toch al aanstaat. :)
Ook dan kost het meer dan het oplevert, als je het doet kan je het doen met de gedachte "ik bewaar ze, wie weet ooit" of omdat je het leuk vindt.

Als je denkt dat ze meer waard worden, kan je ze beter kopen aangezien dat altijd goedkoper inkopen is dan door te minen.

Als je denkt dat ze niet meer waard worden, kan je ze nog kopen als valuta, om mee te betalen.

Het is in de beginfase, vorig jaar mei had nog bijna niemand er van gehoord.
Het zal nog minimaal 5 jaar nodig hebben om zich te ontwikkelen of om in stilte te verdwijnen.

Wie zal het zeggen? Ik vind het reuze-interessant en er zijn miljoenen mensen wereldwijd mee bezig.
De één wat intensiever dan de ander.

Er zijn ook mensen puur met Bitcoins bezig om ze af te kraken en daar topics mee te vullen.
Kan ook een leuke invulling van je leven zijn :)

Ik heb nu ook nog 104 Bitcoins in m'n wallet.
Ik doe er verder niets mee, ze zijn inmiddels wel gestegen naar ruim 650 Dollar dus dat is leuk meegenomen :)
Of we de 30 Dollar van vorig jaar juni nog ooit weer aantippen? Wie zal het zeggen...
pi_113844517
Heel dat minen is toch allemaal veel te veel ellende joh. Te veel hassle en levert niets op (d.w.z. minder dan de stroom die het kost).
En slecht voor milieu.

Ik koop mijn bitcoins gewoon, via exchanges. Ik betaal zoveel mogelijk dingen al met Bitcoin (vooralsnog nog niet veel) en verder los ik over 10 jaar m'n hypotheek af met een paar bitcoins (mede omdat de euro dan geen drol meer waard is door al dat gestrooi met miljarden door banken en overheden).

Sowieso wordt de block reward voor het eerst gehalveerd ergens in december, dus dan wordt het nog eens twee keer zo lastig om ze te minen. Je kunt wel raden wat dat met de koers gaat doen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:02:52 #31
136730 PiRANiA
pi_113844576
4 GTX 690's in a 2U server -
pi_113846418
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:01 schreef Jace_TBL het volgende:
Heel dat minen is toch allemaal veel te veel ellende joh. Te veel hassle en levert niets op (d.w.z. minder dan de stroom die het kost).
En slecht voor milieu.

Ik koop mijn bitcoins gewoon, via exchanges. Ik betaal zoveel mogelijk dingen al met Bitcoin (vooralsnog nog niet veel) en verder los ik over 10 jaar m'n hypotheek af met een paar bitcoins (mede omdat de euro dan geen drol meer waard is door al dat gestrooi met miljarden door banken en overheden).

Sowieso wordt de block reward voor het eerst gehalveerd ergens in december, dus dan wordt het nog eens twee keer zo lastig om ze te minen. Je kunt wel raden wat dat met de koers gaat doen.
Wat gaat dat volgens jou met de koers doen? Het is een publiek gegeven dat de block reward halveert, du als het goed is is dat al meegenomen in de huidige waarde van de bitcoin.
pi_113857361
Precies, hoewel ik moet toegeven dat het wel interessant gaat zijn om te zien hoe mensen erop reageren.

Even iets anders, is er eigenlijk een plek op Fok! waar je mag handelen met bitcoins, want mijn advertentie in vraag en aanbod is eraf geknikkerd :( Hoe kan ik mensen hier vertellen dat ze bitcoins van mij kunnen kopen.
Transforming into a new existence...
pi_113858398
Niet :)
pi_113860184
Heh, wat vervelend nou, dan moeten ze het maar raden gok ik ;)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:08:45 #36
136730 PiRANiA
pi_113867651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:52 schreef Shapeshifter het volgende:
Precies, hoewel ik moet toegeven dat het wel interessant gaat zijn om te zien hoe mensen erop reageren.

Even iets anders, is er eigenlijk een plek op Fok! waar je mag handelen met bitcoins, want mijn advertentie in vraag en aanbod is eraf geknikkerd :( Hoe kan ik mensen hier vertellen dat ze bitcoins van mij kunnen kopen.
Echt? Link?
pi_113872937
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:08 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Echt? Link?
[GEZ] 100-500 Bitcoins tegen 3.6 EUR/BTC prijs ligt inmiddels wel hoger :P
pi_113878235
Ik heb totaal geen verstand van bitcoins maar vind dit echt een super goed topic! Super goede intro ook MaGNeT! Credits daarvoor, maar ik snap dit idee niet helemaal... Er wordt gesproken van geen inflatie, maar aan de andere kant stijgt de Bitcoin toch in waarde. Dat is toch raar?
Ook vind ik het vreemd dat je Bitcoins kan verdienen. De grap is toch juist dat het aantal beperkt is, is dit dan geen vorm van drukken/inflatie?
Ook is het natuurlijk erg leuk dat je er mee kan doneren, maar wanneer ik bij de bakker aan kom en ik zeg dat ik een brood wil en hem daarvoor wel 2 bitcoins wil geven dan moet ik of heel hard kunnen rennen of ik krijg echt het brood niet mee. Hoe zien jullie dit een werkelijke valuta worden en wie beheerd het algoritme?

[ Bericht 0% gewijzigd door topbelegger op 07-07-2012 00:59:19 (Foute spelling) ]
pi_113880491
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:58 schreef topbelegger het volgende:
Ik heb totaal geen verstand van bitcoins maar vind dit echt een super goed topic! Super goede intro ook MaGNeT! Credits daarvoor, maar ik snap dit idee niet helemaal... Er wordt gesproken van geen inflatie, maar aan de andere kant stijgt de Bitcoin toch in waarde. Dat is toch raar?
Ook vind ik het vreemd dat je Bitcoins kan verdienen. De grap is toch juist dat het aantal beperkt is, is dit dan geen vorm van drukken/inflatie?
Hoeveel bitcoins er worden uitgegeven ligt vast. Nu zijn dat er 50 per tien minuten, rond december wordt dat 25 per tien minuten, en dat blijft halveren. Doordat er nu sneller meer mensen bij komen die bitcoins willen hebben,

quote:
Ook is het natuurlijk erg leuk dat je er mee kan doneren, maar wanneer ik bij de bakker aan kom en ik zeg dat ik een brood wil en hem daarvoor wel 2 bitcoins wil geven dan moet ik of heel hard kunnen rennen of ik krijg echt het brood niet mee. Hoe zien jullie dit een werkelijke valuta worden en wie beheerd het algoritme?
Het algoritme wordt niet beheerd, het is van te voren afgesproken en dat veranderd niet meer, alle regels liggen vast. Door het peer to peer principe en doordat in elk blok alle transacties zijn vastgelegd kan ook niemand iets veranderen aan bijvoorbeeld het aantal bitcoins in een wallet.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:59:52 #40
136730 PiRANiA
pi_113895889
Ja, genereert een hoop verkeer vandaag de dag :X Er zijn zelfs mensen die Martingale bots hebben geschreven, maar uiteindelijk wint het huis altijd...
  dinsdag 10 juli 2012 @ 05:55:17 #42
136730 PiRANiA
pi_114000004
Die koers *O*.
pi_114014046
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 05:55 schreef PiRANiA het volgende:
Die koers *O*.
*O* Mijn bitcoins worden automagisch meer waard :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 19:05:15 #44
136730 PiRANiA
pi_114074900
Baas van Mega (megaupload, megavideo et cetera)
KimDotcom twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 20:30:55 The world needs online payment alternatives to US based Credit Cards & Paypal. Send me your suggestions and ideas: Twitter@kim.com reageer retweet
Tweet van de oprichter van de eerste piratenpartij:
Falkvinge twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 20:32:23 @KimDotcom I'd love to see bitcoin take off - unseizable, transfers in a flash, almost untraceable, and would kill the legacy banking system reageer retweet
_O_

en nog geretweet ook _O_.
pi_114085244
En terecht, technisch is bitcoin superieur aan eigenlijk alle betalingstechnieken op het moment.Hoe lang zal het nog duren voordat mensen hier mee rondlopen: https://bitcointalk.org/index.php?topic=85931 (lang waarschijnlijk :(, maar ik wil er wel een :P)
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:35:58 #46
136730 PiRANiA
pi_114085448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:31 schreef Shapeshifter het volgende:
En terecht, technisch is bitcoin superieur aan eigenlijk alle betalingstechnieken op het moment.Hoe lang zal het nog duren voordat mensen hier mee rondlopen: https://bitcointalk.org/index.php?topic=85931 (lang waarschijnlijk :(, maar ik wil er wel een :P)
Zou tof zijn, hoewel ik denk dat de mobiele applicaties alleen maar beter gaan worden (en hopelijk veiliger).

De wallet die ik op mijn androidtelefoon gebruik is goed ^O^.
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:59:31 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114096321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:31 schreef Shapeshifter het volgende:
En terecht, technisch is bitcoin superieur aan eigenlijk alle betalingstechnieken op het moment.
Klein "bugje" daarentegen is dat enkele mensen het overgrote deel van alle bitcoins bezitten. En als je de rest van de bitcoins over alle aardbewoners moet uitsmeren, bezitten enkelingen dus continenten!
censuur :O
pi_114105842
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klein "bugje" daarentegen is dat enkele mensen het overgrote deel van alle bitcoins bezitten. En als je de rest van de bitcoins over alle aardbewoners moet uitsmeren, bezitten enkelingen dus continenten!
Met fiat geld is dat op het moment ook zo hoor, voor heel veel dingen gaat de 20/80 regel op. Maar je hebt gelijk early investors konden makkelijker grote hoeveelheden bitcoins naar zich toe trekken, maar liepen daarme natuurlijk wel een groter risico dan wij tegenwoordig lopen.

Verder maakt het in principe niet uit dat er een aantal mensen heel veel hebben... Zolang de gemiddelde gebruiker een bepaalde hoeveelheid kan uitgeven voor goederen werkt het. Of dat nou 100btc is of 0.000001 btc (even afgezien van de huidige koers).

[ Bericht 0% gewijzigd door Shapeshifter op 12-07-2012 15:43:00 ]
pi_114109686
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:50 schreef _superboer_ het volgende:
Wat gaat dat volgens jou met de koers doen?
Exploderen.

quote:
Het is een publiek gegeven dat de block reward halveert, du als het goed is is dat al meegenomen in de huidige waarde van de bitcoin.
Het aantal mensen dat Bitcoin ontdekt en ermee beginnen stijgt voortdurend, en zelfs de groei stijgt. Dus de vraag blijft toenemen en als het aanbod nog eens halveert, tja... Laat ik het zo zeggen: ik zit er voor de lange termijn, in ik koop ze liever nu dan na december.
pi_114110298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:58 schreef topbelegger het volgende:
maar ik snap dit idee niet helemaal... Er wordt gesproken van geen inflatie, maar aan de andere kant stijgt de Bitcoin toch in waarde. Dat is toch raar?
Er zou juist sprake zijn van inflatie als de Bitcoin in waarde daalt. Wat er nu dus gebeurt is deflatie. En dat is goed.

Inflatie is wat er nu gebeurt met de euro en de dollar, omdat overheden en banken als een malle geld uit de lucht blijven toveren.

quote:
Wat je kan verdienen (minen) is zeer beperkt. Door meer te minen komen er niet meer bitcoins bij. En het is in zoverre 'drukken' dat er inderdaad wel nieuw geld bij komt, maar dit is een gelimiteerd, gecontroleerd, vooraf gekwantificeerd proces, het kost resources (dus niet iedereen kan het zomaar doen) en het aantal bitcoins dat wordt 'gedrukt' neemt bovendien geleidelijk af naar nul.

quote:
Niemand beheert het algoritme. Of iedereen eigenlijk, het hele netwerk.

Dat je je brood bij de bakker kunt betalen met bitcoins is een kwestie van tijd. Vroeger moest je goud hebben, later briefjes, en nog niet al te lang geleden was het totaal ondenkbaar dat je met een stuk plastic en een vaag apparaatje kon betalen (PIN). Met de opkomst van mobiele apps, en verbeteren van clients, en toegankelijker maken voor de gemiddelde gebruiker / grote massa, komt de maatschappelijke acceptatie vanzelf.

Als ik een bakker was zou ik trouwens heel graag 2 BTC krijgen per brood.
pi_114110565
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Bezitten continenten? :?
Ze bezitten veel bitcoins. Net zoals er nu sommige lui schatrijk zijn. Het verschil is alleen dat die ook onevenredig veel macht hebben (banken), dat is met Bitcoin niet.

Early adopters worden rijk, ja dat klopt. Dat is ook niet iets wat Bitcoin claimt op te lossen. Het is ook geen probleem, er hoeft verder niemand in koopkracht op achteruit te gaan. Ja, als je op je euro's en dollars blijft vertrouwen, dan wel.
Overigens staat Bitcoin nog in de kinderschoenen, dus als je nu begint ben je zelf ook nog een early adopter.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:56:49 #52
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114112218
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:22 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Overigens staat Bitcoin nog in de kinderschoenen, dus als je nu begint ben je zelf ook nog een early adopter.
Ik geloof dat je niet helemaar door hebt HOE veel meer de echte early adopters aan bitcoins hebben... Er wordt geschat dat Satoshi en een paar (stuk of 5) consorten zo'n 1 miljoen coins hebben. Dat is dus ~1/20e van alle mogelijke coins in 2045 en momenteel iets van 1/7e van alle beschikbare coins. Dat is wat Remco bedoelt met "continenten bezitten". Stel dat bitcoin ooit een serieus betaalmiddel zou worden, dan is het toch van de zotte dat een handjevol mensen 1/7e - 1/20e van de totale wereldvoorraad er van in bezit heeft :?
Maar goed, zo werken piramidespellen nu eenmaal, dus het is niet zo verbazingwekkend. Alleen raar dat sommigen dat "prima" vinden. Het is natuurlijk precies wat Satoshi voor ogen had toen hij dit opzette. Eerst lekker tegen 0 difficulty extragratis een hoop bitcoins vergaren, zodat áls het van de grond komt, hij binnen is.
pi_114116195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaar door hebt HOE veel meer de echte early adopters aan bitcoins hebben... Er wordt geschat dat Satoshi en een paar (stuk of 5) consorten zo'n 1 miljoen coins hebben. Dat is dus ~1/20e van alle mogelijke coins in 2045 en momenteel iets van 1/7e van alle beschikbare coins. Dat is wat Remco bedoelt met "continenten bezitten". Stel dat bitcoin ooit een serieus betaalmiddel zou worden, dan is het toch van de zotte dat een handjevol mensen 1/7e - 1/20e van de totale wereldvoorraad er van in bezit heeft :?
Maar goed, zo werken piramidespellen nu eenmaal, dus het is niet zo verbazingwekkend. Alleen raar dat sommigen dat "prima" vinden. Het is natuurlijk precies wat Satoshi voor ogen had toen hij dit opzette. Eerst lekker tegen 0 difficulty extragratis een hoop bitcoins vergaren, zodat áls het van de grond komt, hij binnen is.

Ik heb daar persoonlijk echt geen problemen mee. Ik ga er niet op achteruit als iemand heel veel bitcoins heeft, leuk voor hem. Tegelijkertijd kan ik wel profiteren van alle voordelen van de Bitcoin. Uit jouw reactie maak ik op dat je vooral jaloers en verbitterd bent en daardoor niet de mogelijkheden ziet die het systeem biedt. Niemand houd je tegen om je eigen cryptocurrency op te zetten, alle software van Bitcoin is open source, dus veel succes...
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:27:55 #54
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114121084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:17 schreef Shapeshifter het volgende:

[..]

Ik heb daar persoonlijk echt geen problemen mee. Ik ga er niet op achteruit als iemand heel veel bitcoins heeft, leuk voor hem. Tegelijkertijd kan ik wel profiteren van alle voordelen van de Bitcoin.
Tot die persoon die 1/20e van al die bitcoins besluit dat het hem goed uitkomt om de bitcoin prijs finaal te doen crashen. (Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen hoe.) Maakt het je dan ook niet uit? Serieus, je snapt niet dat het voor elke serieuze munt een enorm slechte zaak is als er zo'n groot deel van alle beschikbare eenheden ervan in handen zijn van een zeer klein groepje mensen :?

quote:
Uit jouw reactie maak ik op dat je vooral jaloers en verbitterd bent
Kennelijk ben je niet zo goed in het opmaken van dingen uit reacties :')

quote:
en daardoor niet de mogelijkheden ziet die het systeem biedt.
Lees een topic of 15 terug en je zult zien dat ik al een hele poos geleden heb uitgelegd waarom ik denk dat bitcoin gedoemd is tot falen. Aan die mening is niets veranderd, sterker nog, die overtuiging is alleen maar sterker geworden. :)

quote:
Niemand houd je tegen om je eigen cryptocurrency op te zetten, alle software van Bitcoin is open source, dus veel succes...
Ik heb gelukkig betere dingen te doen dan piramidespellen opzetten :D
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:29:35 #55
136730 PiRANiA
pi_114121165
Stoppen met het een "piramidespel" te noemen, dat is het niet.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:30:36 #56
136730 PiRANiA
pi_114121219
Ik ga ervan uit dat iemand geld wil verdienen. Degenen die al die bitcoins verdienen zullen dat ook willen en hun coins dus rustig terugverkopen aan de markt.

Verder denk ik dat bitcoin (zeker met de nieuwe paypalregels) de grootste kans van alle alternatieve currencies maakt, om groter te worden.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:31:02 #57
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114121239
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:29 schreef PiRANiA het volgende:
Stoppen met het een "piramidespel" te noemen, dat is het niet.
De early adopters worden alleen echt rijk als ze er zoveel mogelijk mensen weten bij te slepen alvorens er zelf uit te stappen. Je ziet de paralellen met een piramaidespel wel neem ik aan ;)
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:32:16 #58
136730 PiRANiA
pi_114121293
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De early adopters worden alleen echt rijk als ze er zoveel mogelijk mensen weten bij te slepen alvorens er zelf uit te stappen.
Helemaal finaal eruit stappen doen ze niet lijkt mij, dat is zelf geld weggooien.
quote:
Je ziet de paralellen met een piramaidespel wel neem ik aan ;)
Ik weet dat jij inmiddels beter weet en het een passendere term zou kunnen geven. "Piramidespel" schrikt af en is niet gefundeerd.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:35:14 #59
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114121443
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:32 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Helemaal finaal eruit stappen doen ze niet lijkt mij, dat is zelf geld weggooien.
Nee, dat is bitjes weggooien. Ze stappen er uit door de boel te cashen, waarna er een gecrashte lege huls achter blijft en een hoop bitcoin gebruikers die zich achter de oren krabben en zich afvragen wat er is gebeurd.
De early adoptors hebben dan geen bitcoins meer, maar dollars/euro's. Want daar gaat het ze uiteindelijk om. Met bitcoins kunnen ze geen brood kopen, geen huur betalen en geen mooie auto's kopen.

quote:
"Piramidespel" schrikt af
Mooi, dat behoed misschien mensen om er in te trappen.

quote:
en is niet gefundeerd.
vind jij.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:37:52 #60
136730 PiRANiA
pi_114121566
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:35 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, dat is bitjes weggooien. Ze stappen er uit door de boel te cashen, waarna er een gecrashte lege huls achter blijft en een hoop bitcoin gebruikers die zich achter de oren krabben en zich afvragen wat er is gebeurd.
De early adoptors hebben dan geen bitcoins meer, maar dollars/euro's. Want daar gaat het ze uiteindelijk om. Met bitcoins kunnen ze geen brood kopen, geen huur betalen en geen mooie auto's kopen.
Massaal verkoopen crasht de koers en een hoop potentiële winst. Rustig verkopen brengt de prijs ook omlaag, maar da's minder erg.
quote:
[..]

Mooi, dat behoed misschien mensen om er in te trappen.

[..]

vind jij.
Deze discussie hebben we al gehad.

quote:
"Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers."
Vetgedrukt is wat niet van toepassing is.
pi_114121684
Als de "grote jongens" cashen zal dat uiteindelijk alleen maar beter zijn voor Bitcoin omdat het voor een grotere spreiding zorgt.

Alles in 1x verkopen is dom: de koers zakt dan vlot.
In stapjes verkopen is slimmer.
pi_114121767
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:37 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Massaal verkoopen crasht de koers en een hoop potentiële winst. Rustig verkopen brengt de prijs ook omlaag, maar da's minder erg.

[..]

Deze discussie hebben we al gehad.

[..]

Vetgedrukt is wat niet van toepassing is.
Verspil je tijd en energie er niet aan.
Hij krijgt er een harde plasser van, al 17 topics lang.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:42:37 #63
136730 PiRANiA
pi_114121805
Mensen willen weer bitcoins van me kopen :D

^O^.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:47:34 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114122029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:27 schreef Whuzz het volgende:
Tot die persoon die 1/20e van al die bitcoins besluit dat het hem goed uitkomt om de bitcoin prijs finaal te doen crashen. (Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen hoe.) Maakt het je dan ook niet uit? Serieus, je snapt niet dat het voor elke serieuze munt een enorm slechte zaak is als er zo'n groot deel van alle beschikbare eenheden ervan in handen zijn van een zeer klein groepje mensen :?
Klopt. En die paar mensen hebben dan macht vergelijkbaar met centrale banken. Niet dat centrale banken hun macht nou zo goed aanwenden...

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:35 schreef Whuzz het volgende:
Bitcoins is net als goud wat dat betreft. Iedereen wil het hebben, maar eigenlijk wil niemand het hebben, want ze willen alleen dat het meer euro's/dollars waard wordt.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:47:45 #65
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114122039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Verspil je tijd en energie er niet aan.
Hij krijgt er een harde plasser van, al 17 topics lang.
Waarom denk jij over mijn plasser na? :r
Afgezien van de vraag waarom je het persoonlijk/flamerig moet maken... gevoelige snaar geraakt? :')

Het feit dat er nog steeds gejubeld wordt wanneer een bitcoin een paar dollarcent meer waard wordt zegt nog steeds genoeg. Het gaat niemand om bitcoins, het gaat mensen om dollars/euro's.
Edit: Damn you Remco! ... wat Remco zegt dus. Of wat ik 15 topics terug zei :P

Heerlijk he, zo'n deflatoire "munt"? We zijn om een reden van de goudstandaard afgestapt, maar dat beseffen bitcoiners (nog) niet.

Dat bitcointalk forum is trouwens ook prima vermaak als je een kwartiertje niets te doen hebt. Nog nooit zo'n hoop nutteloos gespeculeer, getroll en onzin bij elkaar gezien.
Nee, zelfs op FOK niet ;)
pi_114122168
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Afgezien van de vraag waarom je het persoonlijk/flamerig moet maken... gevoelige snaar geraakt? :')

Het feit dat er nog steeds gejubeld wordt wanneer een bitcoin een paar dollarcent meer waard wordt zegt nog steeds genoeg. Het gaat niemand om bitcoins, het gaat mensen om dollars/euro's.
En hoe is dat anders dan met goud, olie, huizen, valuta en elk andere waar alleen een waarde aan hangt simpelweg omdat andere het die waarde vinden hebben.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:51:13 #67
136730 PiRANiA
pi_114122239
Ik denk dat Whuzz bij de FBI zit en bitcoins wil ontmoedigen.

*aluhoedje opzet
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:51:54 #68
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114122271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:50 schreef RPG het volgende:

[..]

[quote]En hoe is dat anders dan met goud, olie, huizen, valuta en elk andere waar alleen een waarde aan hangt simpelweg omdat andere het die waarde vinden hebben.
Niet. En daarom gebruiken we goud, olie en huizen ook niet om mee te betalen.
Valuta zijn een vreemde eend in je rijtje. De valuta die wij gebruiken zijn namelijk niet deflatoir van aard en gedragen zich dus compleet anders dan al die andere goederen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:56:58 #69
136730 PiRANiA
pi_114122553
Dollars en euro's kennen inflatie. Dat bestuur je als burger niet.

Bitcoins qua concept niet, maar de mensen met de grote stapels BTC's kunnen die wel in het systeem brengen. Dan krijg je ook een soort inflatie.

Er zijn ook overeenkomsten.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:00:49 #70
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114122753
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Dollars en euro's kennen inflatie. Dat bestuur je als burger niet.
En juist inflatie houd geld aan het rollen, waar deflatie zorgt voor stagnatie en oppotting.

quote:
Bitcoins qua concept niet, maar de mensen met de grote stapels BTC's kunnen die wel in het systeem brengen. Dan krijg je ook een soort inflatie.
Uh, nee. Er komen nooit meer dan 21 miljoen bitcoins. Sterker nog, er komen er gegarandeerd een stuk minder. Er komt dus nooit inflatie in bitcoin, alleen deflatie. Vandaar dat vrijwel niemand iets met bitcoins koopt, behalve dollars/euro's.

Lol, leuk om live naar Magnets posts te kijken. Eerst over ruis, dan over 17 topics met ruis, dan alleen smilie. Lukt het een beetje magneetje? :D
pi_114122777
quote:

[..]

Edit: Damn you Remco! ... wat Remco zegt dus. Of wat ik 15 topics terug zei :P

Heerlijk he, zo'n deflatoire "munt"? We zijn om een reden van de goudstandaard afgestapt, maar dat beseffen bitcoiners (nog) niet.

Dat bitcointalk forum is trouwens ook prima vermaak als je een kwartiertje niets te doen hebt. Nog nooit zo'n hoop nutteloos gespeculeer, getroll en onzin bij elkaar gezien.
Nee, zelfs op FOK niet ;)
_O_
pi_114122862
Hmm, dit begint op het feeden van trolls te lijken :P Hoe dan ook, ik weet dat ik er nu geld mee kan ophalen en ik ondersteun het idee van een decentrale munteenheid waarmee ik goedkoop over de hele wereld kan betalen en waar de overheid geen vat op heeft...

Verder vind ik nog steeds dat je kortzichtig bent, het heeft echt wel potentie. Er zijn mensen bezig met het maken van hardware om casual betalen mogelijk te maken, het moet gewoon nog wat winnen aan bekendheid en gemak... Je moet toch ergens beginnen.

Edit: oh en Dodgeball is een gave film :P
pi_114122941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Shapeshifter het volgende:
Hmm, dit begint op het feeden van trolls te lijken :P Hoe dan ook, ik weet dat ik er nu geld mee kan ophalen en ik ondersteun het idee van een decentrale munteenheid waarmee ik goedkoop over de hele wereld kan betalen en waar de overheid geen vat op heeft...

Verder vind ik nog steeds dat je kortzichtig bent, het heeft echt wel potentie. Er zijn mensen bezig met het maken van hardware om casual betalen mogelijk te maken, het moet gewoon nog wat winnen aan bekendheid en gemak...
Nah, wordt niets.
Whuzz heeft gewoon gelijk.

Hoe kan een digitale munteenheid nu ooit een succes worden?
Je kan er onderweg mobiel mee betalen, niemand die dat wil.
Het is anoniem, niemand die dat nodig heeft.

Cash geld heeft de toekomst.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:04:50 #74
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114122964
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Shapeshifter het volgende:
Hoe dan ook, ik weet dat ik er nu geld mee kan ophalen en ik ondersteun het idee van een decentrale munteenheid waarmee ik goedkoop over de hele wereld kan betalen en waar de overheid geen vat op heeft...
En welk van die twee zaken was de grote drijfveer om er in te stappen? ;)

quote:
Verder vind ik nog steeds dat je kortzichtig bent, het heeft echt wel potentie. Er zijn mensen bezig met het maken van hardware om casual betalen mogelijk te maken, het moet gewoon nog wat winnen aan bekendheid en gemak...
Je vergeet alleen dat niemand met bitcoins WIL betalen. Ze willen alleen op hun stapeltje coins zitten en hard bidden dat het meer waard wordt, om ze dan weer om te ruilen naar euro's waar ze wel mee willen betalen ;)
Maar goed, prove me wrong: Wat heb jij allemaal al met je bitcoins gekocht?

@ Magnet: Een digitale munteenheid heeft veel potentie om een succes te worden. Maar niet als die als een piramidespel is opgezet zoals bitcoin.

Anyways, ondertussen nog wat documentjes gereviewed, mijn werkdag zit er weer op! Gegarandeerd weer een stuk meer verdiend dan jullie allemaal bij elkaar met bitcoin :P
Viel spass! :W
pi_114123190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:04 schreef Whuzz het volgende:

@ Magnet: Een digitale munteenheid heeft veel potentie om een succes te worden. Maar niet als die als een piramidespel is opgezet zoals bitcoin.
Ja, je hebt gelijk.
pi_114123199
Ik ben erin gestapt omdat ik wilde zien wat het was en ik wil absoluut met bitcoins betalen, maar je hebt gelijk dat met veel dingen dat nog niet kan. Tot voor 20 jaar geleden was het toch ook ondenkbaar dat je met een plastic kaartje kon betalen of thuis bankzaken kon regelen... Ik hoop stiekem dat het opgepakt wordt omdat het gewoon praktisch is / kan zijn (vind ik). Ik vind het dan ook leuk om te zien dat potentiele politieke partijen als de piratenpartij het in hun verkiezingsprogramma opnemen. Een signaal dat er weldegelijk mensen zijn die het serieus nemen.

quote:
Gegarandeerd weer een stuk meer verdiend dan jullie allemaal bij elkaar met bitcoin
Jij verdient meer dan een ton per jaar?
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:35:46 #77
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_114124571
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:42 schreef PiRANiA het volgende:
Mensen willen weer bitcoins van me kopen :D

^O^.
;)

quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:30 schreef PiRANiA het volgende:
Verder denk ik dat bitcoin (zeker met de nieuwe paypalregels) de grootste kans van alle alternatieve currencies maakt, om groter te worden.
Wat heb ik gemist? :P
pi_114128506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:35 schreef Mender het volgende:

[..]

;)

[..]

Wat heb ik gemist? :P
Geen idee, maar het is wel zo dat PayPal-betalingen teruggedraaid kunnen worden en dat is voor verkopers behoorlijk vervelend.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:02:34 #79
136730 PiRANiA
pi_114140376
quote:

[..]
Het feit dat er nog steeds gejubeld wordt wanneer een bitcoin een paar dollarcent meer waard wordt zegt nog steeds genoeg.
Eigenlijk geen zin om je gelijk te geven op dit punt, maar *O* $7.7 *O*
pi_114141296
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:58 schreef Shapeshifter het volgende:

[..]

$ 7.73 *O*
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:15:33 #82
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114141346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:58 schreef Shapeshifter het volgende:

[..]

_O-

En ga je nu allemaal spulletjes kopen van je bitcoins? Of blijf je wachten tot het nóg meer waard wordt? En wachten... en wachten... en wachten... :D
pi_114141519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:15 schreef Whuzz het volgende:

[..]

_O-

En ga je nu allemaal spulletjes kopen van je bitcoins? Of blijf je wachten tot het nóg meer waard wordt? En wachten... en wachten... en wachten... :D
Wat is daar verkeerd aan? Zijn er niet ook genoeg mensen die goud kopen en wachten tot het meer waard wordt? Kopen er uberhaupt mensen goud om daar spulletjes mee te kopen? En toch blijft goud steeds meer waard worden..

Daarnaast worden via bit-pay en Paysius genoeg bitcoinbetalingen gedaan.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:37:35 #84
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114141544
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:34 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Wat is daar verkeerd aan? Zijn er niet ook genoeg mensen die goud kopen en wachten tot het meer waard wordt? Kopen er uberhaupt mensen goud om daar spulletjes mee te kopen? En toch blijft goud steeds meer waard worden..
Lees even 10 topics terug zou ik zeggen. Ik hoef toch niet meer uit te leggen waarom het voor iets dat probeert een serieus betaalmiddel te worden vrij dodelijk is als niemand er daadwerkelijk mee betaald, toch?
De vergelijking met goud is precies waar ik op doel. Bitcoin is niet bedoeld als speculatiemiddel. Je hebt er ook niets aan, in tegenstelling tot goud.

quote:
Daarnaast worden via bit-pay en Paysius genoeg bitcoinbetalingen gedaan.
Heb je daar cijfers van dan? Voor zover mij bekend gaat om minuscule bedragen.

Mooi topic om even door te lezen

[ Bericht 4% gewijzigd door Whuzz op 13-07-2012 08:46:15 ]
pi_114141962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Lees even 10 topics terug zou ik zeggen. Ik hoef toch niet meer uit te leggen waarom het voor iets dat probeert een serieus betaalmiddel te worden vrij dodelijk is als niemand er daadwerkelijk mee betaald, toch?
De vergelijking met goud is precies waar ik op doel. Bitcoin is niet bedoeld als speculatiemiddel. Je hebt er ook niets aan, in tegenstelling tot goud.
Ik heb alle topics gelezen, maar ben nog steeds geen overtuigend argument tegen gekomen..

quote:
[..]

Heb je daar cijfers van dan? Voor zover mij bekend gaat om minuscule bedragen.

Mooi topic om even door te lezen
"within 24 hours BitPay processed over $250,000 worth of bitcoin payments" (bron: http://www.prweb.com/releases/2012/bitcoin/prweb9637829.htm)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:48:19 #86
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114142827
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:07 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Ik heb alle topics gelezen, maar ben nog steeds geen overtuigend argument tegen gekomen..
Er is anders nog steeds niets veranderd.

Sterker nog, MtGox *adverteert* er zelfs mee op hun website. "80% van alle handel in bitcoins is in onze handen!" :')

quote:
"within 24 hours BitPay processed over $250,000 worth of bitcoin payments" (bron: http://www.prweb.com/releases/2012/bitcoin/prweb9637829.htm)
Je vergat het laatste stukje: "shattering its previous record of $31,000 in a single day."
Ook vergeet je te vermelden dat 90% van dat bedrag naar ButterflyLabs ging, voor hun ASIC productie. Oftewel, 90% van alle betaling in bitcoin ging naar: het genereren van nieuwe bitcoins.
Er wordt dus nog steeds niet echt iets met bitcoins gekocht, maar alleen geinvesteerd in het minen van nieuwe bitcoins, wat uiteindelijk niets extra's oplevert. Er komen nooit meer dan 21mljn bitcoins, of we die nu heel snel of heel langzaam minen tenslotte.
Wat wordt er verder allemaal met bitcoins gekocht, behalve dedicated miningrigs?

Wat koop je momenteel met bitcoins? Meeeeeer bitcoins! *O*

:')
pi_114147950
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:48 schreef Whuzz het volgende:

[meer van hetzelfde]
Je plaat blijft hangen.

Van meer miners wordt het netwerk overigens veiliger en stabieler.
We zitten nog in de opstartfase van Bitcoin, dus dit soort ontwikkelingen zijn niet vreemd.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:20:18 #88
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114148292
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je plaat blijft hangen.
De jouwe ook. Haleluuujaaah Halelujaaaaaah... ;)

quote:
Dat ontkent ook niemand.
Maar dat neemt niet weg dat er nog steeds bijna niemand (net als een jaar terug) iets anders met bitcoins doet dan er op zitten en er meer van proberen te krijgen. Er is nog steeds geen bitcoin economie, slechts een speculatieve bubbel.

quote:
We zitten nog in de opstartfase van Bitcoin, dus dit soort ontwikkelingen zijn niet vreemd.
Hoe lang gaat die fase duren denk je? Want we zijn er al een aantal jaar mee bezig en er is nog niets aan veranderd.
Overgens denk ik dat we in de neergaande fase zitten. Maar goed, daarover verschillen we nu eenmaal van mening ;)
pi_114157186
Ik heb gisteren een Bitcoin Magazine abonnnement genomen en betaald met bitcoins :) Bedrijf dat die uitgeeft zit in Verenigd Koninkrijk, betaling was binnen een minuut bevestigd :) Hoop dat er nog veel bedrijven het nut van in gaan zien...
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:56:15 #90
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114157423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:12 schreef MaGNeT het volgende:
Elke miner moet toch ook de volledige betaalhistory aan records bewaren?
pi_114164208
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:56 schreef Whuzz het volgende:
Ik geloof dat je niet helemaar door hebt HOE veel meer de echte early adopters aan bitcoins hebben...
Dat is dan hun goed recht, en de beloning voor het vroeg instappen in dit systeem.

En heb jij wel door HOE veel meer sommige mensen in euro's en dollars hebben dan anderen? Er zijn individuen die meer hebben dan de armste HELFT van de wereldbevolking.

En de rijkste 1 of 2 procent bezitten meer dan de helft van het totale globale bezit.[/quote]

quote:
Het is natuurlijk precies wat Satoshi voor ogen had toen hij dit opzette. Eerst lekker tegen 0 difficulty extragratis een hoop bitcoins vergaren, zodat áls het van de grond komt, hij binnen is.
Ik gun het hem (nou ja, hun, want "Satoshi" is niet 1 persoon) van harte. Voor de revolutie van ons monetaire systeem en onafhankelijkheid van al die kutbanken (met al hun gefraudeer en ondermijning van onze economie) heeft hij het dubel en dwars verdiend.

En wat betreft je gezeur over "piramidespel": dat wordt opgezet om geld te verdienen aan nieuwe instappers. Met Bitcoin niet van toepassing: als er op een gegeven moment (wel na het bereiken van een kritische massa maar dat gaat er gegarandeerd komen) niemand meer instapt, blijft Bitcoin een succes wat precies het doel dient waar het voor opgezet is: een monetair systeem zonder afhankelijkheid van banken of macht van autoriteiten, wat veilig, snel, en makkelijk werkt. De bitcoins die ik heb gekocht hoop ik NOOIT meer te hoeven verkopen naar euro's en dollars.
pi_114165345
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:04 schreef Whuzz het volgende:
[quote]En welk van die twee zaken was de grote drijfveer om er in te stappen? ;)
In mijn geval: het decentrale aspect. Fuck the system.

quote:
Je vergeet alleen dat niemand met bitcoins WIL betalen. Ze willen alleen op hun stapeltje coins zitten en hard bidden dat het meer waard wordt, om ze dan weer om te ruilen naar euro's waar ze wel mee willen betalen ;)
Nope. Ik betaal ALLES wat ik kan betalen met bitcoins, met bitcoins. Uiteraard is dat nog niet zoveel (zoals ook 30 jaar geleden met een pinpas). Maar wel groeiende.

quote:
Maar goed, prove me wrong: Wat heb jij allemaal al met je bitcoins gekocht?
Domeinnamen, webhosting, een anonieme credit card (zodat ik shit waar je nog niet met bitcoins terecht kunt en wel met credit cards, toch via bitcoins kan betalen), en een paar Amazon giftcards.

quote:
Anyways, ondertussen nog wat documentjes gereviewed, mijn werkdag zit er weer op! Gegarandeerd weer een stuk meer verdiend dan jullie allemaal bij elkaar met bitcoin :P
Die weddenschap wil ik graag met je aangaan.

quote:
Ik koop niet meer dan ik nodig heb, maar als ik iets koop, dan graag met bitcoins ja.
Verder wacht ik liever tot de euro geen drol meer waard wordt. En dan los ik m'n hypotheek af met een handjevol bitcoins.

Je bent een euro-fundamentalist man, je verheerlijkt die munt. Je zeurt wat over piramidespelen, en hebt niet door dat de euro en dollar in feite de grootste piramidespelen op aarde zijn (waarbij de lui aan de top niet verdienen aan nieuwe instappers, maar aan het zelf bij kunnen toveren van units uit lucht, en de op de een of andere manier hebben ze de 99% onder zich ervan weten te overtuigen dat dat een goed systeem is).

Je schijnt niet door te hebben hoe de banken en overheden het systeem verschrikkelijk aan het uithollen zijn. Ik zie GEEN ENKEL mogelijk scenario (niet eens theoretisch, laat staan plausibel) hoe men ooit nog uit de euro crisis terug omhoog denkt te kunnen krabbelen. Maar wellicht zit ik ernaast en ga ik gigantisch in het schip met mijn bitcoins. We zullen zien.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:55:21 #93
136730 PiRANiA
pi_114165356
Zo, weer geld naar MtGox overgemaakt ^O^.
pi_114165799
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:20 schreef Whuzz het volgende:
Hoe lang gaat die fase duren denk je? Want we zijn er al een aantal jaar mee bezig en er is nog niets aan veranderd.
Een jaar of 10 (waarvan nu reeds 3½ voorbij).

En er is nog niets veranderd? :? Hoeveel online businesses denk je dat er begin 2009 betalingen in bitcoins accepteerden?

quote:
Overgens denk ik dat we in de neergaande fase zitten.
Euhh, we hadden het over bitcoins, niet over euro's en dollars.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:13:26 #95
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114166268
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:04 schreef Jace_TBL het volgende:

En er is nog niets veranderd? :? Hoeveel online businesses denk je dat er begin 2009 betalingen in bitcoins accepteerden?
Weinig, net als nu.
Let wel, een betalingssysteem aan bitcoins koppelen en continue je prijs in bitcoins fluctueren aan de hand van de bitcoin-dollar koers is niet hetzelfde als bitcoins accepteren. DIe dumpen die bitcoins namelijk meteen weer op de markt om ze om te zetten in dollars.

En verder, het aantal serieuze bedrijven dat echt met bitcoins werkt is 0. Als jij er wel een weet te vinden hoor ik graag hoe ze dat met de belastingdienst hebben geregeld.
Een zaakje dat bitcoins gebruikt als alternatief voor belastingontduiking is natuurlijk geen serieus bedrijf.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:15:28 #96
136730 PiRANiA
pi_114166356
$2,477,734.16 USD aan transacties in de afgelopen 24 uur.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:16:33 #97
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114166402
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:15 schreef PiRANiA het volgende:
$2,477,734.16 USD aan transacties in de afgelopen 24 uur.
En hoeveel daarvan waren gewoon bitcoins die rondgespeculeerd werden? 99%? 99.9%?
Of geheel naar bitcoin traditie: 99.999900000000000000000%? (Meer digits is altijd beterrrr!!11 ;) )
pi_114167941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:13 schreef Whuzz het volgende:
Weinig, net als nu.
Fout.
quote:
Let wel, een betalingssysteem aan bitcoins koppelen en continue je prijs in bitcoins fluctueren aan de hand van de bitcoin-dollar koers is niet hetzelfde als bitcoins accepteren. DIe dumpen die bitcoins namelijk meteen weer op de markt om ze om te zetten in dollars.
Ik denk dat ze alleen dat deel van hun Bitcoin-omzet in euro's/dollars omzetten, wat ze nodig hebben voor bedrijfsuitgaven die ze (nog) niet in bitcoins kunnen doen.

Zo doe ik het zelf ook: wat ik kan kopen in bitcoins, koop ik in bitcoins. De rest betaal ik nog met euro's. Geld wat ik aan het eind van de maand overhoud en wat vroeger naar m'n spaarrekening zou gaan, gaat nu naar m'n spaaraddress.
quote:
En verder, het aantal serieuze bedrijven dat echt met bitcoins werkt is 0. Als jij er wel een weet te vinden hoor ik graag hoe ze dat met de belastingdienst hebben geregeld.
Geen idee, niet mijn zaak. Ik weet ook niet hoe euro- en dollarwinkels waar ik zaken mee doe dat regelen, interesseert me ook niet. Ieder land heeft weer andere regels dus dat zoeken ze zelf maar uit.

Als verkopende partij interesseert het me trouwens wel, ik wil als internet bedrijf wel bitcoins accepteren. Want makkelijk, snel, goedkoop (nooit meer die absurde fees zoals bij credit cards en paypal), en veilig (nooit meer die kut chargebacks zoals bij credit cards en paypal). Ik zal eens navragen bij de belastingdienst hoe zij dat zien. Of ik vraag gewoon wat hun bitcoin address is zodat ik m'n BTW en vennootschapsbelasting daarheen kan transferren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:16 schreef Whuzz het volgende:
[quote]En hoeveel daarvan waren gewoon bitcoins die rondgespeculeerd werden? 99%? 99.9%?
Dat zou dan een flinke verbetering zijn op euro's en dollars, waarvan 99% wordt verhandeld terwijl het niet eens bestaat. De magie van de banken :{ ("meer schulden is altijd beterrrrrrr!")

[ Bericht 0% gewijzigd door Jace_TBL op 13-07-2012 21:01:02 ]
  zaterdag 14 juli 2012 @ 08:42:17 #99
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114186142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:50 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Fout.
Daarop hetzelfde antwoord als een jaar geleden:
Klik eens daadwerkelijk op die bedrijven. De helft bestaat niet eens (meer). De andere helft zijn inieminie bedrijfjes die niet echt wat verkopen (omdat er niemand met bitcoins wil kopen, is niet echt hun schuld). Dan nog een handje vol gokbedrijfjes en een paar bedrijven die bitcoin betaling accepteren, maar hun prijzen laten meefluctueren met de bitcoin koers. Daar betaal je dus gewoon in dollars.

quote:
Ik denk dat ze alleen dat deel van hun Bitcoin-omzet in euro's/dollars omzetten, wat ze nodig hebben voor bedrijfsuitgaven die ze (nog) niet in bitcoins kunnen doen.
Ik denk dat jij naief bent. Dat soort bedrijven bieden hun spullen in dollars aan en noteren dat in bitcoins. Kijk je NU op de site kost het artikel 10 bitcoin, kijk je 30 seconden later kost het 10.5 bitcoin. De reden: de prijs is eigenlijk in dollars en je mag met bitcoins betalen. Jij betaalt in bitcoins, zij dumpen die direct op MtGox en pakken de dollars op. Er is dan dus geen economie in bitcoins, er is een economie in dollars.

quote:
Zo doe ik het zelf ook: wat ik kan kopen in bitcoins, koop ik in bitcoins. De rest betaal ik nog met euro's. Geld wat ik aan het eind van de maand overhoud en wat vroeger naar m'n spaarrekening zou gaan, gaat nu naar m'n spaaraddress.
Ik geloof er geen zak van, maar laten we even aannemen dat je de waarheid spreekt: Wat neem jij een enorm risico met je geld. Moet je fijn zelf weten natuurlijk, maar ik hoop dat je geen familie of erger kinderen hebt om voor te zorgen :X

quote:
Geen idee, niet mijn zaak. Ik weet ook niet hoe euro- en dollarwinkels waar ik zaken mee doe dat regelen, interesseert me ook niet. Ieder land heeft weer andere regels dus dat zoeken ze zelf maar uit.
Als je in bitcoins geinteresseerd bent, zou ook dit punt je moeten interesseren. Je wilt toch dat bitcoin groot wordt, dat het de banken doet omvallen, dat het de wereldmunt wordt, of op zijn minst een serieus betaalmiddel? Dan zijn dat soort vragen erg van belang. Maar niet iets waar de meeste bitcoin-nerds (want daar bestaat bitcoin uit) over na willen denken helaas.

quote:
Als verkopende partij interesseert het me trouwens wel, ik wil als internet bedrijf wel bitcoins accepteren. Want makkelijk, snel, goedkoop (nooit meer die absurde fees zoals bij credit cards en paypal), en veilig (nooit meer die kut chargebacks zoals bij credit cards en paypal).
Die " kut chargebacks" zijn consumentbeschermend. Het ontbreken van al die elementen is leuk als je een partij drugs op silkroad wilt kopen, kinderporno bij TOR wil downloaden of illegaal wilt gokken op de kaaiman eilanden, maar voor een normale consument is anoniem betalen met 90% kans dat je wordt opgelicht zonder mogelijkheid je geld terug te krijgen of zelfs maar te bewijzen dat je betaald hebt helemaal niet zo'n fijn idee. Een van de redenen waarom bitcoin nooit wat gaat worden. Valt in het niet bij het hele deflatieprobleem, maar toch.

"Ik wil graag aangifte doen van oplichting. ge5twfeu2ui4gy22f4 heeft niet geleverd nadat ik hem met bitcoins had betaald!" :')

quote:
Ik zal eens navragen bij de belastingdienst hoe zij dat zien. Of ik vraag gewoon wat hun bitcoin address is zodat ik m'n BTW en vennootschapsbelasting daarheen kan transferren.
Antwoord is simpel: bitcoin is geen valuta. Dus de belastingdienst zal de inkomsten schatten. En dat gaat niet in jou voordeel werken ;)
Als ze slim zijn pakken ze de $33 van een jaartje terug >:)

quote:
Dat zou dan een flinke verbetering zijn op euro's en dollars, waarvan 99% wordt verhandeld terwijl het niet eens bestaat. De magie van de banken :{ ("meer schulden is altijd beterrrrrrr!")
Muhahaha, en een bitcoin bestaat *wel* wou je zeggen? _O-
  zondag 15 juli 2012 @ 18:02:27 #100
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_114236712
Wat ik me nu afvraag; in hoeverre is dit echt anoniem?
Bijvoorbeeld een seller op Silkroad . Koopt z`n waar in met euro`s (waarschijnlijk) en verdient hier bitcoins mee. Hoe worden die uitbetaald? Als ze naar je bank worden geschreven gaat dit toch vragen bij de belasting oproepen? Of is er een manier om dit contant te innen?

Daarnaast zal zo`n iemand op een gegeven in de situatie terecht komen waarin hij geen euro`s meer heeft en alleen nog maar bitcoins.

Kan iemand me dit vertellen?
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  zondag 15 juli 2012 @ 20:40:59 #101
136730 PiRANiA
pi_114242834
Daarnaast zullen betalingen vrijwel altijd eerst via je eigen IP-adres worden gerelayed, je kunt dus betalingen op IP nazoeken. Een proxy kan dit omzeilen.

En witwassen is iets waar een hoop criminelen erg goed in zijn, die schrijven het geld echt niet naar hun eigen rekening over.

Als je wil truuks wil weten hoe ze het wel doen meot je het maar laten weten ;).
  zondag 15 juli 2012 @ 21:10:49 #102
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_114244414
Ben daar inderdaad wel benieuwd naar :)

Sowieso vind ik die wereld erg interessant. Als ik ooit nog eens faal met m`n bedrijf ga ik het over een hele andere boeg gooien :P
  zondag 15 juli 2012 @ 21:21:23 #103
136730 PiRANiA
pi_114245003
Er zijn een aantal manieren, maar wat tegenwoordig erg populair is zijn de reclames met "verdien thuis geld". Een groot gedeelte van deze sites vraagt controle over de bankrekening van de (vaak niet heel slimme) thuisverdiener. Daar sluizen ze het geld doorheen en de thuisverdiener houdt bijvoorbeeld 30%.

Dan is het zaak om een money mule/geldezel te vinden die het geld voor je opneemt.

Het is een grote business in ieder geval.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:35:56 #104
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_114245882
Ik las net iets over IBAN cards die men kocht. Hiermee kun je geld uit een automaat opnemenen. Zegt je dat iets?
  zondag 15 juli 2012 @ 21:38:44 #105
136730 PiRANiA
pi_114246072
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:35 schreef jortkeldert het volgende:
Ik las net iets over IBAN cards die men kocht. Hiermee kun je geld uit een automaat opnemenen. Zegt je dat iets?
Dat lijken mij gestolen pinpassen (en creditcards). Er wordt vaak mee gepint in oostbloklanden, dat is de reden dat banken buitenlandse betalingen tegenwoordig vaak blokkeren.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:41:30 #106
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_114246243
Dacht al zoiets inderdaad. Machtig interessant dat SR forum. Complete consultants te huur om je geld wit te wassen. De onderwereld was nog nooit zó bereikbaar :D (en tegelijkertijd onbereikbaar..)
  zondag 15 juli 2012 @ 22:55:38 #107
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114250292
Met bitcoin is het wel degelijk mogelijk om volstrekt anoniem te blijven, mits je er genoeg moeite in steekt.
De vraag is alleen, hoe groot is de markt voor anonieme betalingen die moeite kosten? En nog belangrijker, hoe groot is de *legale* markt voor anonieme betalingen die moeite kosten.
Als ik kon kiezen zou ik het liefst al mijn betalingen anoniem doen. *MITS* het me niet meer moeite kost dan mijn gewone betalingen met mijn pinpas, CC of iDeal en dergelijke.
Ik ben heus geen voorstander van "big brother", in tegendeel. Maar aangezien mijn betaalverkeer geen illegale dingen betreft en ik dus weinig te verbergen heb, ben ik niet bereid veel meer moeite te doen om het anoniem te krijgen. Ik ga geen transacties over meerdere adressen verspreiden en bitcoins in wazige paycards laten uitbetalen om maar anoniem te blijven. Dan maar niet anoniem, maar iDeal werkt wel lekker simpel en snel.

Stel dat ik kinderporno zou willen downloaden of heroine zou willen verkopen, tja, dan wil ik best wat moeite doen om de boel 100% anoniem te houden. En dan is bitcoin een uitkomst. Maar hoe groot is die markt? En nog belangrijker, wat zijn de kansen voor bitcoin wanneer blijkt dat de mensen die het echt gebruiken allemaal in het criminele circuit zitten?
  zondag 15 juli 2012 @ 23:30:29 #108
121764 Shapeshifter
With Stupid
pi_114252300
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:02 schreef jortkeldert het volgende:
Wat ik me nu afvraag; in hoeverre is dit echt anoniem?
Bijvoorbeeld een seller op Silkroad . Koopt z`n waar in met euro`s (waarschijnlijk) en verdient hier bitcoins mee. Hoe worden die uitbetaald? Als ze naar je bank worden geschreven gaat dit toch vragen bij de belasting oproepen? Of is er een manier om dit contant te innen?

Daarnaast zal zo`n iemand op een gegeven in de situatie terecht komen waarin hij geen euro`s meer heeft en alleen nog maar bitcoins.

Kan iemand me dit vertellen?
Bitcoins zijn anoniem doordat mensen niet weten welk Bitcoinadres bij welk persoon hoort. Elke transactie wordt echter wel publiek gemaakt en is opvraagbaar door iedereen. Mocht je dus op een gegeven moment een Bitcoinadres aan een persoon kunnen koppelen, dan kun je alle geldstromen van en naar die persoon traceren (dit zou bijvoorbeeld kunnen via een IP-adres, vandaar dat Silkroad ook alleen maar via TOR te benaderen valt en je oneindig veel Bitcoinadressen kunt aanmaken).

Als je dan op een gegeven moment Bitcoins hebt kun je deze op een exchange zetten waar je ze kunt verkopen voor Euros, deze Euros kun je dan naar je bankrekening laten sturen. Je kunt echt ook een particulier opzoeken die ze wil kopen en deze kan dan Euros aan jou geven, op rekening of contant. Ook zou je er goederen voor kunnen kopen van een particulier die Bitcoins accepteert. Nog een optie is om ze te verkopen voor Euros op PayPal of Neteller, dan heb je in principe niets te maken met een bank.

Hoe de belasting er naar kijkt is op het moment nog zeer onduidelijk. Er is wel een groepje mensen die bezig is om te achterhalen wat de Belastingdienst er mee aan wil en tot dusverre weten we dat Bitcoins in ieder geval als waardehoudend goed wordt gezien en daardoor in box 3 moeten worden meegenomen als vermogen, er is helaas nog niets bekend over wat voor peildata en dergelijke daar dan voor aangehouden moeten worden, maar waarschijnlijk 1 januari en dan 1.2%. Hoe het precies zit met omzet- en winstbelasting is ook nog niet duidelijk, de verwachting is dat er geen BTW over Bitcoins gerekend hoeft te worden en geen winstbelasting als Bitcoins gezien kan worden als geld. Dus wellicht enkel vermogenbelasting, maar nogmaals, de Belastingdienst is niet bepaald hulpvaardig...

[ Bericht 0% gewijzigd door Shapeshifter op 15-07-2012 23:46:20 ]
  maandag 16 juli 2012 @ 08:06:17 #109
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114259060
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 23:30 schreef Shapeshifter het volgende:
de verwachting is dat er geen BTW over Bitcoins gerekend hoeft te worden en geen winstbelasting als Bitcoins gezien kan worden als geld.
Muhaha, keep on dreaming. Jij denkt echt dat de belastingdienst het prima vind als jij dingen in bitcoins gaat verkopen en dan de BTW en winstbelasting achterwege laat :? 8)7
pi_114260791
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 08:42 schreef Whuzz het volgende:
hun prijzen laten meefluctueren met de bitcoin koers. Daar betaal je dus gewoon in dollars.
In die situatie fungeert Bitcoin al wel als betalingssysteem (als alternatief op paypal / credit card / etc) en nog niet zo zeer als echte aparte valuta. Nog steeds een zeer welkom alternatief. En naarmate meer mensen de voordelen van Bitcoin als betalingssysteem ervaren, komt de acceptatie als valuta ook vanzelf.

quote:
Ik geloof er geen zak van, maar laten we even aannemen dat je de waarheid spreekt: Wat neem jij een enorm risico met je geld. Moet je fijn zelf weten natuurlijk, maar ik hoop dat je geen familie of erger kinderen hebt om voor te zorgen :X
Juist wel, ik heb 8 bloedjes van kinderen die moeten worden gevoed. En mijn beleggingshypotheek moet worden betaald. Voorlopig doen mijn bitcoins het beter dan die gladde fondsmanager bij de ING met zijn dure pak en gewichtige praatjes.

Over "enorm risico" gesproken, je dacht dat de euro en het hele monetaire systeem waar onze maatschappij op draait, allemaal wel veilig en stabiel is? Paar posts geleden schreef ik:
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:55 schreef Jace_TBL het volgende:
Je schijnt niet door te hebben hoe de banken en overheden het systeem verschrikkelijk aan het uithollen zijn. Ik zie GEEN ENKEL mogelijk scenario (niet eens theoretisch, laat staan plausibel) hoe men ooit nog uit de euro crisis terug omhoog denkt te kunnen krabbelen.
Als jij een mogelijkheid ziet hoe we de huidige PUINHOOP wel te boven kunnen komen (zelfs alleen in theorie), ben ik erg benieuwd.

quote:
Muhahaha, en een bitcoin bestaat *wel* wou je zeggen? _O-
Uiteraard. Je snapt het verschil niet? Bij Bitcoin kan er niet zomaar nieuw geld uit het niets worden getoverd. De creatie van nieuwe bitcoins is een glashelder, geleidelijk, gedetermineerd, zeer beperkt, en afnemend proces, per definitie van het protocol waarover consensus en openheid van zaken is. De creatie van euro's en dollars daarentegen is een bizar goocheltrucje van de bank. Ze toveren letterlijk geld uit lucht, ze lenen geld uit wat ze niet hebben. Dat bedoel ik met niet bestaan.

En vrijwel al het geld in onze economie is in feite schuld. In zekere zin is bijna de hele maatschappij een soort slaaf van de bank, want al die schulden gaan we de rest van ons leven never nooit niet afbetalen. Omdat zij op een knop drukken en zogenaamd 'geld' (eigenlijk schuld) creëren. Te waanzinnig voor woorden :{
  maandag 16 juli 2012 @ 10:29:50 #111
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114261210
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:10 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

In die situatie fungeert Bitcoin al wel als betalingssysteem (als alternatief op paypal / credit card / etc) en nog niet zo zeer als echte aparte valuta. Nog steeds een zeer welkom alternatief.
In dat geval is het enige voordeel dat het nog heeft t.o.v. paypal/ideal/cc/etc dat het met een hoop moeite anoniem is te houden. Iets dat de gemiddelde koper die legaal bezig is maar bar weinig interesseerd, laat staan dat ze er moeite voor willen doen.

quote:
En naarmate meer mensen de voordelen van Bitcoin als betalingssysteem ervaren, komt de acceptatie als valuta ook vanzelf.
Welke voordelen heeft het als betaalsysteem dan allemaal :?
Voor de consument heeft het voornamelijk nadelen. Geen chargebacks mogelijk, geen garantiestellingen voor je saldo, risico op hackers, compleet ontransparant handelssysteem waarbij 80% van alle handel in handen is van een klein groepje mensen, enz.

quote:
Juist wel, ik heb 8 bloedjes van kinderen die moeten worden gevoed. En mijn beleggingshypotheek moet worden betaald. Voorlopig doen mijn bitcoins het beter dan die gladde fondsmanager bij de ING met zijn dure pak en gewichtige praatjes.
Jij bent zeker met bitcoins begonnen ná de val van $33 naar $3? Wanneer de bitcoins nog een keer zo'n val meemaken (je zei zelf dat we nog in een opstartfase zaten, dus er zullen vast nog wel een paar van die struikelpunten komen), ga je dan aan de universiteit vragen of je de studie van je kinderen aub in bitcoins mag betalen? :')

quote:
Over "enorm risico" gesproken, je dacht dat de euro en het hele monetaire systeem waar onze maatschappij op draait, allemaal wel veilig en stabiel is? Paar posts geleden schreef ik:
Een heel stuk veiliger en stabieler dan bitcoin iig. Wanneer is de laatste keer dat je 90% van je vermogen in valuta kwijt raakte doordat de euro/gulden/dollar instorte?
De laatste keer dat het bij bitcoin gebeurde was slechts 8 maanden geleden ofzo.

quote:
Als jij een mogelijkheid ziet hoe we de huidige PUINHOOP wel te boven kunnen komen (zelfs alleen in theorie), ben ik erg benieuwd.
Gewoon hard werken en je risico's spreiden.
Maar goed, stop jij fijn alles in bitcoin (ik geloof je overigens nog steeds niet, je bluft maar wat raak), dan zien we het over een paar jaar wel :)

quote:
Uiteraard. Je snapt het verschil niet? Bij Bitcoin kan er niet zomaar nieuw geld uit het niets worden getoverd.
Bitcoin doet niets anders. Waar denk jij dat de nieuwe bitcoins vandaan komen? Uit de grond? Die worden gewoon "vanuit het niets" aangemaakt, volgens een standaard procedure, net als het drukken van geld. Het enige verschil is dat er een limiet aan zit. En dat is geen voordeel, maar juist de reden waarom bitcoin tot mislukken gedoemd is.
pi_114261379
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:06 schreef Whuzz het volgende:
Muhaha, keep on dreaming. Jij denkt echt dat de belastingdienst het prima vind als jij dingen in bitcoins gaat verkopen en dan de BTW en winstbelasting achterwege laat :? 8)7
Moet je belasting betalen over punten, talons, knopen, et cetera die je in een LETS verdient met het lappen van ramen of het bakken van cakes?
  maandag 16 juli 2012 @ 11:06:45 #113
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114262082
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:36 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Moet je belasting betalen over punten, talons, knopen, et cetera die je in een LETS verdient met het lappen van ramen of het bakken van cakes?
Wat is er lokaal aan bitcoin :?

Afgezien van het feit dat het door slechts een handjevol mensen wordt gebruikt dan...
pi_114262407
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:06 schreef Whuzz het volgende:
Wat is er lokaal aan bitcoin :?
Is dat het criterium dan?

Het is een club mensen die afspreekt dat ze onderling ruilhandel bedrijven en daarbij een verzonnen eenheid gebruiken. Als een LETS gebaseerd op "zandtaartjes" geen probleem is, zie ik niet hoe een LETS* gebaseerd op "bitcoins" dat ineens wel zou zijn.
(* of desgewenst GETS met de G van Global, of DETS met de D van Digital)
  maandag 16 juli 2012 @ 12:03:28 #115
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114263804
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 11:20 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Is dat het criterium dan?
Eén van de criteria ja.

"LETS (van Local Exchange Trading System of Lokaal Economisch Transactie Systeem) zijn lokale, non-profit ruilnetwerken waar goederen en diensten met elkaar geruild kunnen worden, zonder dat daar valuta voor nodig is."

Bitcoin is niet lokaal.
Bitcoin is geen goed of een dienst.
Bitcoin is niet non-profit. (want we hebben het over de belastingdienst tenslotte)

Zodra jij winst gaat maken, of dat nou met dollars of met bitcoins is, hoor je dat aan te geven bij de belastingdienst. Aangezien je de belasting niet kunt betalen in bitcoins, zal de winst in bitcoins in een andere valuta geschat moeten worden. En nee, dat schatten mag je niet zelf doen.
Aangezien je zelf al aangaf weinig vertrouwen in ons monetaire systeem te hebben zul je het wel met me eens zijn dat de belastingdienst dat schatten niet in een voor jou gunstige manier gaat doen...
pi_114280762
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Eén van de criteria ja.

"LETS (van Local Exchange Trading System of Lokaal Economisch Transactie Systeem) zijn lokale, non-profit ruilnetwerken waar goederen en diensten met elkaar geruild kunnen worden, zonder dat daar valuta voor nodig is."

Bitcoin is niet lokaal.
Bitcoin is geen goed of een dienst.
Bitcoin is niet non-profit. (want we hebben het over de belastingdienst tenslotte)

Zodra jij winst gaat maken, of dat nou met dollars of met bitcoins is, hoor je dat aan te geven bij de belastingdienst. Aangezien je de belasting niet kunt betalen in bitcoins, zal de winst in bitcoins in een andere valuta geschat moeten worden. En nee, dat schatten mag je niet zelf doen.
Aangezien je zelf al aangaf weinig vertrouwen in ons monetaire systeem te hebben zul je het wel met me eens zijn dat de belastingdienst dat schatten niet in een voor jou gunstige manier gaat doen...
Je hebt er niets van begrepen, natuurlijk betaal je btw als je spullen verkoopt met bitcoins, maar als je bitcoins zelf verhandelt valt het waarschijnlijk onder effecten en daarover wordt geen BTW gerekend... Nogmaals ik zeg waarschijnlijk enkel omdat de Belastingdienst nog geen definitieve uitspraak heeft gedaan.

Normaalgesproken zou je winstbelasting betalen over je winst, maar als Bitcoins opgevat wordt als "geld" dus niet en wederom moet de Belastingdienst hier nog een uitspraak over doen. En ja, het is goed mogelijk dat de Belastingdienst Bitcoins in "de geest der wet" als geld kan zien.

Als laatste, dat schatten MOET je zelf doen, net zoals bij aandelen. Op een bepaalde peildatum geef je aan hoeveel het waard is en over die waarden betaal je vermogensbelasting (als je boven de grens zit natuurlijk).
pi_114291964
Zou de stijging van de koers komen door de berichtgeving rond Kim Dotcom ofzo? Ik zag net dat ie boven de 8 dollar zat. Nu ik mijn computertje snachts op kantoor weer laat minen is het natuurlijk leuk om te zien dat het wat meer waard wordt, er brouwen zelfs al wat ideetjes voor goederen/diensten in ruil voor bitcoin, maar het zit nog een te vroeg stadium daarvoor. Nog geen grote investeringen waard in ieder geval. Volgens mij beginnen er ook weer wat meer mensen te minen nu de koers omhoog gaat, maar ik heb de cijfers van de grote pools niet bijgehouden.
  maandag 16 juli 2012 @ 23:28:44 #118
136730 PiRANiA
pi_114297259
High:$8.28990 *O*.

Bitcoin's are coming back *O*.

Zou best door de dotcomtweets kunnen komen.
  maandag 16 juli 2012 @ 23:29:11 #119
136730 PiRANiA
pi_114297278
Volume op MtGox is volgens mij ook verviervoudigd de afgelopen dagen.
  maandag 16 juli 2012 @ 23:35:00 #120
136730 PiRANiA
pi_114298662
Ah ondertussen al iets minder, hoop mensen die het snel verkopen zodra het de goede kant op gaat. Toch netjes. Denk ook dat dat de verviervoudiging door de dotcom-tweets komen :P
  dinsdag 17 juli 2012 @ 08:19:03 #122
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114304701
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:55 schreef Shapeshifter het volgende:

[..]

Je hebt er niets van begrepen,
:')

quote:
natuurlijk betaal je btw als je spullen verkoopt met bitcoins, maar als je bitcoins zelf verhandelt valt het waarschijnlijk onder effecten
Waarschijnlijk? Je zit dus maar gewoon wat te brainstormen hier? Of hebben we het over feiten? Zo ja, bronvermelding ergens?

Bitcoin is geen officieële valuta en dus ook geen "effect". Of heeft bitcoin ergens een beursnotering? Is het iets dat door een bedrijf wordt aangeboden? Kun je er op een officiele exchange (nee, dat is MtGox niet) in handelen? Allemaal nee? Geen effect dus.

quote:
en daarover wordt geen BTW gerekend... Nogmaals ik zeg waarschijnlijk enkel omdat de Belastingdienst nog geen definitieve uitspraak heeft gedaan.
En zolang die er niet is, valt bitcoin onder het bestaande recht. Als je winst maakt met bitcoins in nederland, moet je die dus gewoon bij je belasting aangeven *in euro's*.

quote:
Normaalgesproken zou je winstbelasting betalen over je winst, maar als Bitcoins opgevat wordt als "geld" dus niet en wederom moet de Belastingdienst hier nog een uitspraak over doen.
En wederom: zonder die uitspraak valt bitcoin onder de gewone wetgeving. Bitcoin is geen geld, bitcoin is een stapel bitjes in een blockchain.

quote:
En ja, het is goed mogelijk dat de Belastingdienst Bitcoins in "de geest der wet" als geld kan zien.
Je zwamt maar wat. :')
"goed mogelijk", "waarschijnlijk", "moet nog uitspraak over komen" = er is niets geregeld, dus gewoon belasting betalen en BTW afdragen.

quote:
Als laatste, dat schatten MOET je zelf doen, net zoals bij aandelen. Op een bepaalde peildatum geef je aan hoeveel het waard is en over die waarden betaal je vermogensbelasting (als je boven de grens zit natuurlijk).
Lees je eens in over VIA zou ik zeggen en hou op met praten over dingen waar je niets van weet. Je mag niet zelf de waarde van je bitcoins gaan zitten schatten als je ze opgeeft.

Anyways: we zijn inmiddels bezig met de volgende bubble, dus elk serieus bedrijf wat na de stabilisatie van de afgelopen maanden voorzichtig toekomst zag in bitcoin is nu weer uti de droom geholpen :')
pi_114307702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:19 schreef Whuzz het volgende:
Bitcoin is geen geld, bitcoin is een stapel bitjes in een blockchain.
Aha, nou prima, in dat geval:
quote:
En zolang die er niet is, valt bitcoin onder het bestaande recht. Als je winst maakt met bitcoins in nederland, moet je die dus gewoon bij je belasting aangeven *in euro's*.
Zolang ik mijn verdiende bitcoins niet omzet in euro's, is er dus ook geen sprake van winst. Immers, "bitcoins zijn geen geld, slechts een stapeltje bitjes".

Problem solved.

Zo, nu eerst even wat nieuwe alpaca sokken bestellen, die kan ik wel gebruiken met dit kutweer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jace_TBL op 17-07-2012 11:17:45 ]
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:59:53 #124
136730 PiRANiA
pi_114308261
High:$9.49000 :o.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:01:39 #125
136730 PiRANiA
pi_114308313
Volume: 256 295 BTC

Daaaaaaaamn. Dat zijn een hoop bitcoins.
pi_114308794
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 11:01 schreef PiRANiA het volgende:
Volume: 256 295 BTC

Daaaaaaaamn. Dat zijn een hoop bitcoins.
"Moet je nagaan hoeveel mensen ze willen kopen!"
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:18:37 #127
136730 PiRANiA
pi_114308851
Ik ben bang voor pump&dump :{
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:32:48 #128
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114328023
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:41 schreef Jace_TBL het volgende:

Zolang ik mijn verdiende bitcoins niet omzet in euro's, is er dus ook geen sprake van winst. Immers, "bitcoins zijn geen geld, slechts een stapeltje bitjes".
Precies! Veel sterkte met het kopen van brood in bitcoin, het betalen van je hypotheek in bitcoin en het betalen van de studie van je kinderen in bitcoin :W
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:45:40 #129
136730 PiRANiA
pi_114328648
Whuzz, ik zeg het nog maar een keer, als het je niet bevalt, tieft dan gewoon op.

Je gaat toch ook niet in het gelakte-nagel-topic in LIF zitten en dagelijks vertellen hoeveel je een hekel hebt aan gelakte nagels?
pi_114329177
Wuzz tief maar niet op beetje tegenwicht word gewaardeerd
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:00:40 #131
136730 PiRANiA
pi_114329506
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:54 schreef princem het volgende:
Gegronde argumenten over het concept/praktijk zijn tot daaraan toe, maar herhaaldelijk bashen zoals die post hierboven is nergens goed voor.
pi_114333810
Wat ik niet begrijp, stel je hebt 150 bitcoins en je wil deze verkopen, hoe gaat dat dan in zijn werk? Is er een directe transactie met de op dat moment geldende koers, zit er een vertraging in, of moet je eerst een koper vinden? Hoe lang duurt het dus tussen verkoop en het daadwerkelijk bijschrijven op je eigen bankrekening?
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:24:39 #133
136730 PiRANiA
pi_114334145
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:19 schreef Herfst het volgende:
Wat ik niet begrijp, stel je hebt 150 bitcoins en je wil deze verkopen, hoe gaat dat dan in zijn werk? Is er een directe transactie met de op dat moment geldende koers,
Dat kan maar is een risico. Je kan die optie op mtgox aanvinken, dan verkoop je je 150 bitcoins tegen de koers die geldt op het moment dat hij de markt ingeschoten wordt.
quote:
zit er een vertraging in,
Iets ja.
quote:
of moet je eerst een koper vinden? Hoe lang duurt het dus tussen verkoop en het daadwerkelijk bijschrijven op je eigen bankrekening?
Als je het vinkje aanzet is het vrijwel meteen.

Doe je het zonder het vinkje, dan kies je een stukprijs waarvoor je je 150BTC kwijt wil. Dit wordt dan uitgevoerd zodra die prijs wordt bereikt. En wanneer dat is kan niemand voorspellen ;).
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:50:10 #134
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114335357
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:00 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Gegronde argumenten over het concept/praktijk zijn tot daaraan toe, maar herhaaldelijk bashen zoals die post hierboven is nergens goed voor.
Wat is er niet gegrond aan mijn argumenten dan? Als ik nou scheldwoorden gebruikte, of gewoon zonder verdere argumenten zou roepen dat bitcoin kut is, dan was ik het met je eens. Maar jij weet prima dat mijn argumenten wel degelijk onderbouwd zijn en dat ik zelfs ooit enthausiast over bitcoin was, voor ik me dieper ging inlezen.

Probleem is dat jij die tegenargumenten niet wilt horen in jouw halelujah-topic het liefst alleen mensen ziet die het met je eens zijn en die je lekker met je meelopen.
Als je wilt dat dit een serieus bitcoin topic is horen daar zowel do voors als de tegens bij en niet alleen hiep-hiep-hoera-bitcoin-rally!!111einz *O*

quote:
als het je niet bevalt, tieft dan gewoon op
Als de negatieve kanten je niet bevallen, tieft dan gewoon op ;)

Oh, en tegen de tijd dat nagellak op een piramidespel begint te lijken en mensen het gaan aanschaffen om het in een bubbel weer te proberen te verkopen, in plaats van het op hun nagels te smeren, dan zal ik ook de waarheid proberen te vertellen in het LIF nagellak topic, ok? ;)
pi_114335451
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:24 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

[..]

Iets ja.

[..]

Uren? Een dag? Niet onbelangrijk met een nogal fluctuerende koers.
pi_114335489
Hoeveel moet je aan transactiekosten afdragen bij een verkoop van 150 coins?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:53:31 #137
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114335519
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:52 schreef Herfst het volgende:

[..]

Uren? Een dag? Niet onbelangrijk met een nogal fluctuerende koers.
Neuh, eerder minuten tot seconden, zeker momenteel in een rally/bubble fase, dan gaat het heel snel
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:54:35 #138
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114335571
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:53 schreef Herfst het volgende:
Hoeveel moet je aan transactiekosten afdragen bij een verkoop van 150 coins?
Verschilt per exchange. Bij MtGox meen ik 0.6%. Je volgende transactie is dan 0.55%, omdat je over de 100 BTC limiet (dacht ik) heen zit.

Moet je voor de grap eens uitrekenen hoeveel MtGox op een dag als vandaag aan die transacties verdient, dan snap je goed waar de belangen liggen... En besef dan dat ze 80% van de hele markt in handen hebben.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:34:14 #139
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_114337851
Gudverdeurie. Moet me hier echt meer mee gaan bezighouden. In april was een bitcoin nog ¤4,10 en nu ¤7,50. En ik heb een hele goede manier ontdekt om het te verkopen zonder enig verlies te maken. Erg bizar dit. Zodra de prijs weer flinkt daalt ga ik inslaan! *O*
we cant feed the poor but we can fund a war
  woensdag 18 juli 2012 @ 08:03:47 #140
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114349510
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:34 schreef slacKard.x het volgende:
Gudverdeurie. Moet me hier echt meer mee gaan bezighouden. In april was een bitcoin nog ¤4,10 en nu ¤7,50. En ik heb een hele goede manier ontdekt om het te verkopen zonder enig verlies te maken. Erg bizar dit. Zodra de prijs weer flinkt daalt ga ik inslaan! *O*
Een jaar geleden was de prijs $33 en een maand later $4. Houd je daar ook rekening mee? ;)
Van $4 naar $0.1 is maar $4 dollar verlies per coin, maar wel bijna 100% in dollars...
pi_114349562
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:34 schreef slacKard.x het volgende:
Ik ga ook weer een deel spaargeld omzetten in Bitcoins binnenkort.

Best leuk topic dit, behalve dat er iemand door ons heen zit te schreeuwen en op iedereen reageert, ongevraagd. Komt aandacht te kort denk ik. Zit op z'n werk ook de hele dag tegen collega's te lullen die hun schouders ophalen. Als dit de plek is waar hij die aandacht kan krijgen, wie zijn wij om het hem te ontnemen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 08:19:34 #142
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_114349676
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:08 schreef MaGNeT het volgende:

Best leuk topic dit, behalve dat er iemand door ons heen zit te schreeuwen en op iedereen reageert, ongevraagd. Komt aandacht te kort denk ik. Zit op z'n werk ook de hele dag tegen collega's te lullen die hun schouders ophalen. Als dit de plek is waar hij die aandacht kan krijgen, wie zijn wij om het hem te ontnemen.
Ik zie dat jij over een stevige berg kennis aangaande bitcoins beschikt. Mensen kunnen nog veel van je leren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 08:23:16 #143
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114349710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:08 schreef MaGNeT het volgende:

Best leuk topic dit, behalve dat er iemand door ons heen zit te schreeuwen en op iedereen reageert, ongevraagd.
Welkom in het bitcoin-topic, het enige topic op FoK waar je eerst gevraagd moet worden voor je een bericht post. _O-
pi_114363815
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:54 schreef princem het volgende:
+1 ik vind het juist wel vermakelijk om te zien wat voor "argumenten" hij BLIJFT opvoeren om het hele Bitcoin concept maar per se als falend te willen afschilderen.

(ondertussen boek ik even een vakantie van mijn koerswinst van vorige week.. en hee kijk, ik kan nu ook al tickets en hotels met bitcoins betalen!)
pi_114363987
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:32 schreef Whuzz het volgende:
Precies! Veel sterkte met het kopen van brood in bitcoin, het betalen van je hypotheek in bitcoin en het betalen van de studie van je kinderen in bitcoin :W
No worries, dat komt wel goed. ^O^

Dezelfde zin maar dan "bitcoin" vervangen door "PIN" klonk 30 jaar trouwens net zo vergezocht (of 20 jaar "online"). Maar nee nu met Bitcoin ligt het echt anders hoor :')
pi_114364195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:19 schreef Herfst het volgende:
Wat ik niet begrijp, stel je hebt 150 bitcoins en je wil deze verkopen, hoe gaat dat dan in zijn werk? Is er een directe transactie met de op dat moment geldende koers, zit er een vertraging in, of moet je eerst een koper vinden? Hoe lang duurt het dus tussen verkoop en het daadwerkelijk bijschrijven op je eigen bankrekening?
Ik koop zelf alleen via intersango (en ik verkoop nooit) maar het principe is overal hetzelfde. Je plaatst een order met een bepaalde limit (minimum wat je wilt vangen of maximum wat je wilt betalen). En zodra er iemand is die een order de andere kant op plaatst (dus diegene wil juist bitcoins kopen) en zijn limiet overlapt met de jouwe, wordt de deal gesloten en koopt hij jouw bitcoins en jij zijn euro's.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:14:56 #147
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114364209
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:10 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

No worries, dat komt wel goed. ^O^

Dezelfde zin maar dan "bitcoin" vervangen door "PIN" klonk 30 jaar trouwens net zo vergezocht (of 20 jaar "online"). Maar nee nu met Bitcoin ligt het echt anders hoor :')
Lees je eens in over E-Gold zou ik zeggen. Dat was ooit groter dan bitcoin nu is. En daar zijn mensen een heleboel meer geld mee verloren dan jij hopenlijk nu op het spel hebt staan.
pi_114364492
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:14 schreef Whuzz het volgende:
Lees je eens in over E-Gold zou ik zeggen. Dat was ooit groter dan bitcoin nu is.
Volgens wiki: "E-Gold is a digital gold currency operated by <random bedrijf> Inc. under <random holding> Ltd." -en daar stopte ik met lezen.

Als je nu serieus E-Gold met Bitcoin wilt vergelijken heb je de essentie kennelijk niet begrepen.

Weet je wat trouwens ooit hele grote winstgevende business was, nog veel meer dan e-gold? Post, en vervoer per paard en wagen!

quote:
En daar zijn mensen een heleboel meer geld mee verloren dan jij hopenlijk nu op het spel hebt staan.
Ik zou het gehele bedrag aan euro's dat ik tot nu toe heb omgezet in bitcoins op dit moment weer terug kunnen ruilen en dan hou ik nog een aanzienlijke hoeveelheid bitcoins over. Die heb ik dan "gratis" en alles wat dat ooit waard wordt (en nu al waard is) is pure winst.

Maar weet je wat, laat ik dat eens niet doen, en in plaats daarvan nog een SHITLOAD aan bitcoins erbij kopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jace_TBL op 18-07-2012 15:30:51 ]
pi_114365020
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:03 schreef Whuzz het volgende:
Een jaar geleden was de prijs $33 en een maand later $4. Houd je daar ook rekening mee? ;)
Dat was naar aanleiding van een paar grote hacks. Waarop mensen paniekerig reageerden, en media er lustig op inhaakten: "Bitcoin is gehackt! Zie je wel, het is niet veilig!"

Terwijl die hacks natuurlijk geen ene reet met Bitcoin te maken hadden, maar enkel met random onafhankelijke 3rd party websites die hun shit gewoon niet goed beveiligd hebben. Tja als je daar dan veel geld online gaat parkeren (waarbij je dus vertrouwt op een of andere commerciële website, in plaats van op wiskundige principes waar Bitcoin van aan elkaar hangt) ben je gewoon dom bezig.

Bitcoin is nog nooit gehackt, en de kans dat het ooit wel gaat gebeuren is astronomisch veel kleiner dan bij alle banken en credit card maatschappijen tezamen (onder andere omdat de cryptografische principes die je daarvoor moet doorbreken triljarden malen sterker zijn dan wat men vandaag de dag in standaard bankprotocollen gebruikt). De volgende keer dat een of andere Bitcoin-related site zich laat hacken zal de impact op het vertrouwen in Bitcoin veel kleiner zijn. De laatste keer was het Bitcoinica geloof ik (via een SQL injection nota bene, wat een faalhazen). Dat heeft per saldo ook weinig invloed gehad.
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:38:57 #150
363519 slacKard.x
pi_114365662
Misschien is dit tegen de regels in om te vragen, maar dan hoor ik het wel.

Op de SilkRoad (een online drugsmarkt waar je betaalt met bitcoins) zijn veel mensen die de prijzen van hun product niet veranderen terwijl de prijzen van de bitcoins wel elke dag veranderen. Vergeten deze mensen dit te doen of..?
pi_114367176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:38 schreef slacKard.x het volgende:
Misschien is dit tegen de regels in om te vragen, maar dan hoor ik het wel.

Op de SilkRoad (een online drugsmarkt waar je betaalt met bitcoins) zijn veel mensen die de prijzen van hun product niet veranderen terwijl de prijzen van de bitcoins wel elke dag veranderen. Vergeten deze mensen dit te doen of..?
Of het verboden is op het fok forum weet ik niet, het lijkt mij niet passend en niet toegestaan mja,
Dit topic gaat over Bitcoins. Jou vraag gaat over een bepaalde website, en op die website betaald men in bitcoins.
Net zoiets als in het euro-topic abstract gezien, een vraag over de free record shop stelt ofzoiets.
Maar goed het lijkt me dat die website dat regelt en de bitcoin waarde is inderdaad wisselend maar dat is met de waarde van iedere valuta zo ;)
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:00:09 #152
363519 slacKard.x
pi_114367227
Oh dus je bedoelt dat de site een systeem heeft waardoor automatisch de prijzen worden aangepast?
pi_114376307
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:14 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Je plaatst een order met een bepaalde limit (minimum wat je wilt vangen of maximum wat je wilt betalen). En zodra er iemand is die een order de andere kant op plaatst (dus diegene wil juist bitcoins kopen) en zijn limiet overlapt met de jouwe, wordt de deal gesloten en koopt hij jouw bitcoins en jij zijn euro's.
Maar daat moet je dus op wachten..? Of is de vraag en het aanbod dusdanig groot dat de transactie direct uitgevoerd wordt?
pi_114377606
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Lees je eens in over E-Gold zou ik zeggen. Dat was ooit groter dan bitcoin nu is. En daar zijn mensen een heleboel meer geld mee verloren dan jij hopenlijk nu op het spel hebt staan.
E-Gold was van een bedrijf en niet de-centraal "en van iedereen" zoals Bitcoin wel is.
Niet vergelijkbaar.
pi_114378448
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:19 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Ik zie dat jij over een stevige berg kennis aangaande bitcoins beschikt. Mensen kunnen nog veel van je leren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inderdaad ruim 6 maand lang met 7 videokaarten Bitcoins gemined en zeer veel tijd en energie er in gestoken.

Nu handel ik slechts nog in Bitcoins omdat de stroomkosten te hoog zijn t.o.v. de difficulty.
Of het een succes wordt zal me verder een biet zijn, het is een mooie hobby waar ik tot nu toe ook nog flink wat Bitcoins aan over heb gehouden.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:35:44 #156
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114385484
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:20 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Volgens wiki: "E-Gold is a digital gold currency operated by <random bedrijf> Inc. under <random holding> Ltd." -en daar stopte ik met lezen.
Jammer, als je niet eens bereid bent een minuut of 20 van je tijd te investeren in het hele verhaal te lezen en meteen stopt bij het eerste detail dat wellicht niet helemaal vergelijkbaar is (alhoewel, bitcoin wordt voor 80% gerund door 1 bedrijf dus zo veel anders is het wellicht toch niet), dan wordt het lastig een inhoudelijke discussie te voeren.

quote:
Als je nu serieus E-Gold met Bitcoin wilt vergelijken heb je de essentie kennelijk niet begrepen.
Ah, je bent weer terug bij "jij hebt het niet begrepen". :')

quote:
Weet je wat trouwens ooit hele grote winstgevende business was, nog veel meer dan e-gold? Post, en vervoer per paard en wagen!
Yup, en als jij al je spaargeld in post had geinvesteerd (zoals je nu met bitcoin doet) hadden je kindjes nu niets meer te eten ;)

quote:
Ik zou het gehele bedrag aan euro's dat ik tot nu toe heb omgezet in bitcoins op dit moment weer terug kunnen ruilen
Alleen kan " op dit moment" best wel eens een ochtend zijn waarin bitcoin in 1 klap $0.0001 waard is....

quote:
en dan hou ik nog een aanzienlijke hoeveelheid bitcoins over.
En die geef je dan als ontbijt aan je kinderen? :D

quote:
Maar weet je wat, laat ik dat eens niet doen, en in plaats daarvan nog een SHITLOAD aan bitcoins erbij kopen.
Doe dat. Hoeveel ongeveer? Noteren we die op jouw naam voor $9. Kijken we over een jaartje terug hoeveel het nog waard is. ok? :D

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:28 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat was naar aanleiding van een paar grote hacks. Waarop mensen paniekerig reageerden, en media er lustig op inhaakten: "Bitcoin is gehackt! Zie je wel, het is niet veilig!"

Terwijl die hacks natuurlijk geen ene reet met Bitcoin te maken hadden,
Aangezien de partij (waar niemand controle over heeft, maar die wel de macht hebben om heel bitcoin in een dag om zeep te helpen) die op dat moment zo'n 95% van alle bitcoin handel verzorgde (lol @ decentraal) werd gehacked heeft dat wel degelijk met bitcoin te maken.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:41:49 #157
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114385836
Overigens, hier nog een mooi topic over hoe ontzettend knullig het merendeel van de bitcoin-gemeenschap nog is. Tot nu toe is elke serieuze bitcoin onderneming minimaal 1 keer gehacked en een boel coins kwijtgeraakt.
pi_114390898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:41 schreef Whuzz het volgende:
Overigens, hier nog een mooi topic over hoe ontzettend knullig het merendeel van de bitcoin-gemeenschap nog is. Tot nu toe is elke serieuze bitcoin onderneming minimaal 1 keer gehacked en een boel coins kwijtgeraakt.
Bitcoin is niet gehackt. Dat er exchanges gehackt worden ligt aan de knulligheid van de eigenaren (of gebruikers) daarvan.

Er zijn ook exchanges die daarna met goede maatregelen zijn gekomen en sterker teruggekomen.
"Natuurlijke selectie" zullen we dat maar noemen. Gezien de beginfase van Bitcoin zal het kaf vanzelf van het koren gescheiden worden.
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:02:21 #159
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114391557
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitcoin is niet gehackt. Dat er exchanges gehackt worden ligt aan de knulligheid van de eigenaren (of gebruikers) daarvan.
Ik zeg ook nergens dat bitcoin gehackt is. Ik zeg dat als het bedrijf dat 80% van de handel in bitcoins verzorgd gehackt wordt, dat dit nagenoeg hetzelfde effect heeft.
Bitcoin is niet decentraal, het is veel centraler dan welke valuta dan ook, en wel gecentraliseerd in MtGox. Als Karpales besluit dat het tijd is om te cashen, dan is bitcoin weg, al het geld weg, en niemand die er wat aan kan doen.

quote:
Er zijn ook exchanges die daarna met goede maatregelen zijn gekomen en sterker teruggekomen.
De security van MtGox is verbeterd, maar het is en blijft zo dat het lot van bitcoin in hun handen ligt.
En elke andere poging tot nu toe om iets gelijkwaardigs op te zetten bleek ofwel een scam, ofwel een enorm fiasco dat een hoop mensen hun bitcoins kostte.
pi_114392043
@Whuzz, meer en meer mensen maken gebruik van andere exchanges, vooral in Europa. (Om het nog maar niet te hebben over alle OTC handel.)
Lang lang geleden, voordat Mt.Gox een bitcoin exchange was, functioneerde bitcoin ook al prima en dat zal het ook echt wel blijven doen nadat Mt.Gox er niet meer is.
Ze hebben zeker belangen bij de handel en groei (dat is het idee van elk bedrijf, right?) van bitcoin maar om nou te zeggen dat één bedrijf het systeem centraliseerd omdat zij een groot deel van de handel er in mogelijk maken gaat wat ver denk ik.
pi_114392091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat bitcoin gehackt is. Ik zeg dat als het bedrijf dat 80% van de handel in bitcoins verzorgd gehackt wordt, dat dit nagenoeg hetzelfde effect heeft.
Bitcoin is niet decentraal, het is veel centraler dan welke valuta dan ook, en wel gecentraliseerd in MtGox. Als Karpales besluit dat het tijd is om te cashen, dan is bitcoin weg, al het geld weg, en niemand die er wat aan kan doen.

[..]

De security van MtGox is verbeterd, maar het is en blijft zo dat het lot van bitcoin in hun handen ligt.
En elke andere poging tot nu toe om iets gelijkwaardigs op te zetten bleek ofwel een scam, ofwel een enorm fiasco dat een hoop mensen hun bitcoins kostte.
Het bedrijf dat 80% van de Bitcoins verhandelt is al eens gehackt en sterk en veiliger teruggekomen.

Overigens las ik op http://gathering.tweakers.net dat jij beweerde dat je je 5 Bitcoins had weggegooid om een statement te maken en op FOK! forum lees ik dat je ze bent kwijtgeraakt bij de MtGox hack van juni 2011 :')
pi_114392212
quote:
Waarom stop je zoveel tijd in iets wat volgens jou gedoemd is om te falen?
pi_114392287
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:13 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Hij probeert dat falen een handje te helpen, duh.
  donderdag 19 juli 2012 @ 07:01:17 #164
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114401273
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het bedrijf dat 80% van de Bitcoins verhandelt is al eens gehackt en sterk en veiliger teruggekomen.
Dus jij denkt dat het nooooooit meer gehackt kan worden? :D
Daarnaast mis je mijn punt. Ik ben niet zo bang dat MtGox weer gehackt wordt, al vermoed ik dat dat best weer een keer gaat gebeuren. Waar het mij om gaat is dat 80% van de handel (nogmaals, er is buiten de speculatieve handel nauwelijks een bitcoin economie) in bitcoins door 1 bedrijf, geleid door 1 persoon gaat. Dat is dus niet decentraal en ondermijnt het hele bitcoin principe.
Als Karpales besluit dat het luceratief genoeg is om er met alle poen vandoor tegaan is bitcoin in 1 klap dood. Nog erger, het maakt hem een potentieel doelwit voor criminelen met afpersing en bedreiging.

@ Kwukduk: Kom maar eens met cijfers dan. Hoeveel procent van de bitcoin handel verloopt *niet* via MtGox dan?
Het statement dat bitcoin zonder mtgox ook prima draaide is vrij waardeloos. Toen waren er wereldwijd misschien 2000 man die er gebruik van maakten, nauwelijks handelen en alleen als een gek 0-difficulty-coins aan het minen waren om maar aan de top van de piramide te staan.

Anyways, het niet decentraal van bitcoin valt nog steeds in het niet bij het probleem dat het door de deflatie is vervallen tot een grote speculatieve bubble en ook nooit iets anders zal worden dan dat en daarmee een potentieel mooi idee een vroege dood is gestorven.

quote:
Overigens las ik op http://gathering.tweakers.net dat jij beweerde dat je je 5 Bitcoins had weggegooid om een statement te maken en op FOK! forum lees ik dat je ze bent kwijtgeraakt bij de MtGox hack van juni 2011 :')
En die twee sluiten elkaar uit? :')
Link daarnaast even naar die quotes aub.

Overigens heb ik momenteel een aardige handvol bitcoins op een USB-wallet staan, verkregen uit een weddenschap met een (inmiddels ex-)collega. Het tweede deel van de weddenschap staat nog, dus ik kan ze helaas nog even niet cashen. Dus ik hoop net zo hard als jullie allemaal dat bitcoins meer waard worden hoor ;)
Ik *denk* alleen dat bitcoin *voor* ik die weddenschap gewonnen heb ergens rond de $0.01 zal liggen en ik dus eigenlijk niets meer aan de weddenschap heb :'( (Behalve de lol natuurlijk :P )

quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:13 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Lees even 15 topics terug, dat heb ik al een paar keer uitgelegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Whuzz op 19-07-2012 07:06:51 ]
pi_114401926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 07:01 schreef Whuzz het volgende:

En die twee sluiten elkaar uit? :')
Link daarnaast even naar die quotes aub.

"Spring daarnaast even door een hoepel voor me".

Vooruit maar weer...

quote:
[message=36516041,noline]Whuzz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:26[/message]:
[...]

Ik heb zelf mijn wallet.dat met 5.78 BTC ook weggegooid. Graag gedaan :D

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:32 schreef Whuzz het volgende:

[..]
MtGox kent mijn email niet eens meer :P
Mijn 5 bitcoins, wat DOE JE!? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:41 schreef Whuzz het volgende:
* Whuzz wacht rustig af tot zijn 5 bitcoins de laatste 5 op aarde zijn. Ik bewaar ze in een superencrypted superverborgen wallet die ik zorgvuldig bewaar en eventueel doorgeef aan mijn kinderen. Met elke bitcoin die verloren gaat worden de mijne meer waard.
Nu maar heel hard hopen dat die lui met 350k coins snel een foutje maken >:)
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:27:08 #166
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114402188
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"Spring daarnaast even door een hoepel voor me".

Vooruit maar weer...
Was toch wel een brandende hoepel he? ;)
iig bedankt voor het opzoeken.

Je quotes staan in de verkeerde volgorde. Ik heb die 5 BTC van MtGox natuurlijk gewoon teruggekregen, net als jij (eregsns eind juni). Na een paar dagen ofzo een mailtje van MtGox gehad voor account confirmatie, waarna ik weer bij het account kon. Mijn BTC stond er nog. Die heb ik daarna bij MtGox weggehaald en een poosje later definitief weggepleurd (in augustus) :P

Maar toch leuk dat je mijn oude posts aan het doorspitten bent op zoek naar inconsistenties. ;)
Al opgevallen dat ik nog steeds weinig anders zeg dan een jaar geleden? Ook opgevallen dat er niets fundamenteels verbeterd is aan de problemen binnen bitcoin sinds die tijd? En dat er alleen maar extra problemen (scalability bijvoorbeeld) zijn bijgekomen?

In de superencrypted wallet-quote miste je kennelijk het sarcasme? Die quote had betrekking op het uiteindelijk uitkomen van bitcoin op 0 coins. Elke kon die weg is, is weg. En aangezien er dagelijks coins verloren gaan in vergeten encryptie-wachtwoorden, verloren data, vergeten coins, en dat aantal slechts zal stijgen als het aantal bitcoin users ooit stijgt eindigen we uiteindelijk op 0 bitcoins.
Oftewel: de basisdeflatie van bitcoin is nog veel groter dan hij lijkt, omdat het aantal beschikbare bitcoins niet langzaam naar 21.000.000 klimt, maar over langere tijd langzaam naar 0 daalt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Whuzz op 19-07-2012 08:35:40 ]
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:28:55 #167
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_114404951
Waarom 5 BTC weg gooien als je er iemand anders mee blij had kunnen maken?
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:41:15 #168
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114405305
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:27 schreef Whuzz het volgende:
Oftewel: de basisdeflatie van bitcoin is nog veel groter dan hij lijkt, omdat het aantal beschikbare bitcoins niet langzaam naar 21.000.000 klimt, maar over langere tijd langzaam naar 0 daalt.
Dus je 5 bitcoins hadden een stad waard kunnen zijn! Wat heb je gedaan door dat weg te gooien O-)
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:38:42 #169
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114407193
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:28 schreef Mender het volgende:
Waarom 5 BTC weg gooien als je er iemand anders mee blij had kunnen maken?
Vanuit een filosofisch standpunt: ik denk niet dat op termijn iemand gelukkig gaat worden van bitcoins :')
Vanuit een meer praktisch oogpunt: shift-del ging sneller dan rondvragen wie er wat bitcoins wil hebben. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus je 5 bitcoins hadden een stad waard kunnen zijn! Wat heb je gedaan door dat weg te gooien O-)
Momenteel waren ze minder dan 50 euro waard geweest. Mijns inziens zijn ze over een jaar of wat nog maar 5 cent waard. Dat wordt een klein stadje dan. Misschien iets van playmobil ofzo :P
Niet dat je ergens playmobil met bitcoins kunt kopen, maar toch...

[ Bericht 1% gewijzigd door Whuzz op 19-07-2012 12:15:45 ]
pi_114410006
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:27 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Was toch wel een brandende hoepel he? ;)
iig bedankt voor het opzoeken.

Waarom heb je na de MtGox hack nog de moeite genomen om ze terug te krijgen terwijl je toen toch al "wist" dat ze straks niets meer waard zijn?
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:01:39 #171
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114410290
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom heb je na de MtGox hack nog de moeite genomen om ze terug te krijgen terwijl je toen toch al "wist" dat ze straks niets meer waard zijn?
Voortschrijdend inzicht ;)
pi_114411986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:50 schreef Herfst het volgende:
Maar daat moet je dus op wachten..? Of is de vraag en het aanbod dusdanig groot dat de transactie direct uitgevoerd wordt?
Er is altijd vraag en aanbod, maar hoe lang je moet wachten hangt af van de prijs die je biedt of vraagt.

Als de koers op een bepaald moment 7.50 ¤/BTC is en jij biedt je bitcoins te koop aan voor ¤7.45 per stuk hoef je waarschijnlijk nul seconden te wachten. Als je ¤8.50 vraagt gaat het wellicht nog een aantal dagen duren.
pi_114413212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:35 schreef Whuzz het volgende:
Jammer, als je niet eens bereid bent een minuut of 20 van je tijd te investeren in het hele verhaal te lezen en meteen stopt bij het eerste detail dat wellicht niet helemaal vergelijkbaar is (alhoewel, bitcoin wordt voor 80% gerund door 1 bedrijf dus zo veel anders is het wellicht toch niet), dan wordt het lastig een inhoudelijke discussie te voeren.
Ik zie in het hele WP artikel geen zinnige overeenkomst. Kun je aangeven waarom jij de vergelijking met E-gold in deze relevant vindt? Dan ga ik er met alle plezier inhoudelijk op in.

En Bitcoin wordt niet 80% gerund door 1 bedrijf, dat is onzin. Ten eerste is het alleen een exchange, een onafhankelijke 3rd party dienst / website, en asbsoluut geen onderdeel van of kritische schakel voor het Bitcoin systeem. Ten tweede, als dat bedrijf morgen ophoudt staan er overmogen 10 andere exchanges (er zijn al talloze andere trouwens) waar de huidige MtGox gebruikers terecht kunnen. Simpelweg omdat er markt voor is, voortkomend uit de populariteit van Bitcoin zelf, waarin op dit moment MtGox toevallig voorziet, niet omdat MtGox die markt creëert. Essentieel verschil.

quote:
Ah, je bent weer terug bij "jij hebt het niet begrepen". :')
Wel als je Bitcoin vergelijkt met een gecentraliseerd systeem, wat meer met paypal / dollars / euro's overeen komt dan met Bitcoin.
Je noemt het "wellicht niet helemaal vergelijkbaar" maar dat is nou juist 1 van de kritieke punten. Niet centraal, niet eigendom van of beheerd door een instantie, niet fraudeerbaar.

quote:
Yup, en als jij al je spaargeld in post had geinvesteerd (zoals je nu met bitcoin doet) hadden je kindjes nu niets meer te eten ;)
Je draait het precies om, 'post' was in deze analogie juist het uitgerangeerde alternatief.
Als ik al mijn spaargeld in euro's en banken en pensioenfondsen had geïnvesteerd (het bijna uitgerangeerde alternatief van nu, zeg maar), hebben mijn kinderen straks juist niets meer te eten.

quote:
Alleen kan " op dit moment" best wel eens een ochtend zijn waarin bitcoin in 1 klap $0.0001 waard is....
Idem voor de euro, of dollar (nou ja ¤0.0001 in dat geval), of goud.

Ik zie geen plausibel scenario waarin bitcoin in 1 klap instort. Is vast subjectief of een kwestie van jouw geloof vs het mijne. I'll take my chances.

quote:
En die geef je dan als ontbijt aan je kinderen? :D
Nee daar betaal ik later hun studies van.

quote:
Doe dat. Hoeveel ongeveer? Noteren we die op jouw naam voor $9. Kijken we over een jaartje terug hoeveel het nog waard is. ok? :D
Da's goed. Laten we zeggen, ik koop er nu 1000 bij, dus $9000. Eens zien hoeveel dollars dat over een jaartje waard is.
Overigens verwacht ik dat algemene acceptatie (boven een kritische massa zeg maar) nog wel meer dan een jaar duurt hoor. Ik denk eerder een jaar of 5.

En contacteer anders ook even deze meneer als je zo overtuigd bent.

quote:
Aangezien de partij (waar niemand controle over heeft, maar die wel de macht hebben om heel bitcoin in een dag om zeep te helpen) die op dat moment zo'n 95% van alle bitcoin handel verzorgde (lol @ decentraal) werd gehacked heeft dat wel degelijk met bitcoin te maken.
Ze hebben geenszins de macht om bitcoin om zeep te helpen. Gewoon totaal niet. Geen idee hoe je daarbij komt. Overigens zijn ze vorig jaar gehacked, guess what: bitcoin niet om zeep. *O*
pi_114413435
quote:
Tot nu toe is elke serieuze bitcoin onderneming minimaal 1 keer gehacked en een boel coins kwijtgeraakt.
Noem er naast MtGox en Bitcoinica dan eens een paar?

Overigens doe ik al mijn conversies via intersango, na MtGox één van de grootste exchanges. Die zijn nog nooit gehacked, en nog nooit 1 coin kwijtgeraakt.
pi_114414324
@Whuzz, kijk even op http://bitcoinmonitor.com/ daar zul je zien dat slechts een relatief klein deel van alle transacties temaken heeft met een exchange. Hier zal nog wel een deel speculatieve handel OTC bij zitten ongetwijfeld maar het meeste vermoed ik dat gewoon handel is in diensten en goederen.
Verder is het allang geen 80 of 90% meer wat ik vaak hoor, maar inmiddels 63% van het exchange volume wat door mtgox gaat ( http://bitcoincharts.com/charts/volumepie/ )
De hoeveelheid bitcoins die mtgox zelf bezit om de markt te 'corneren' is ook vrij beperkt vergeleken met het totale aantal btc in omloop. Uiteraard nog steeds genoeg om invloed uit te oefenen maar ik betwijfel of dat genoeg is om echt de boel om zeep te helpen, het zijn behoorlijke bedragen op http://www.mtgoxlive.com waar doorheen gedrukt moet worden.

@Jace_TBL
Inderdaad Intersango is een erg strakke site en erg handig voor ons in Europa, MtGox doet nog wel eens moeilijk met SEPA transacties (iig in het verleden).
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:54:32 #176
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114415151
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:10 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ik zie in het hele WP artikel geen zinnige overeenkomst. Kun je aangeven waarom jij de vergelijking met E-gold in deze relevant vindt? Dan ga ik er met alle plezier inhoudelijk op in.
": The number of e-gold accounts (as claimed by e-gold) grew from 1 million in November 2003 to 3 million on 22 April 2006.[4] In 2008, the company reported more than 5 million accounts."

Dit even om aan te geven hoeveel groter het al was dan bitcoin. Ten tijde van de MtGox hack waren er ongeveer 60k MtGox accounts...

"e-gold has been perceived by the United States government as the medium of choice for many online con-artists, with pyramid schemes and high-yield investment programs ("HYIPs") commonplace."

Silkroad en de enorme lijst aan bitcoinscams heeft bitcoin inmiddels dezelfde reputatie gegeven. In dit topic mag je dat niet zeggen, dat weet ik, maar als je een gemiddelde publicatie over bitcoin kijkt worden deze dingen altijd genoemd.

"e-gold and OmniPay have also been accused of being a medium for money laundering. As digital gold currency providers are not banks but may be considered money service businesses, they are legally required to perform various sorts of "know your customer" background checks."

Dat lijkt heel erg op de aantijgingen aan het adres van MtGox en is ook de reden dat MtGox verplicht is om legimatie te gaan vragen, anders werden ze uitgesloten van het zakendoen met banken en SEPA transfers. Lees hun topic over de rechtzaak in frankrijk even door zou ik zeggen.

"The essence of the allegations in the indictment is twofold: (1) e-gold is an unlicensed money transmitting entity as defined by United States Code;[16] and (2) e-gold was a de facto means of moving money from illegal activities to wit: high-yield investment programs which are Ponzi scams, credit card and identity fraud sites and retailers of child pornography."

Zelfde geld voor bitcoin. Als het op zich al geen ponzischeme is, het aantal ponzis dat met bitcoin gerund wordt maakt het minstens zo erg. Je kunt er dan ook op wachten dat als bitcoin ooit zo groot wordt het eenzelfde aanpak kan verwachten.
Ja, er is een verschil, bitcoin zelf is niet eigendom van iemand. Maar dat staat willekeurig welke staat niet in de weg om het gebruik ervan simpelweg te verbieden met bovenstaande redenen.

"E-gold was tried with violation of 18 USC 1960 in UNITED STATES OF AMERICA v. E-GOLD, LTD, District of Columbia court. The court found against E-gold, ruling that "a business can clearly engage in money transmitting without limiting its transactions to cash or currency and would commit a crime if it did so without being licensed."

Vervang e-gold door bitcoin en het is net zo geldig.

"As with any online payment system, e-gold is vulnerable to various threats, notably phishing (for example, forged emails asking for login details) and malware (such as keystroke logging spyware)."

"e-gold offers no protection whatsoever if an attacker succeeds in obtaining the user's e-gold account number, the user's e-gold password, and access to the user's registered email account. Any losses resulting from a security breach cannot be undone since transfers are non-reversible. If funds are stolen, e-gold will not block a recipient's account without being issued with a court order."

Vervang e-gold door bi... naja, je snapt het wel. In bitcoins geval heeft zelfs een court order geen zin.
En ik weet dat je nu gaat zeggen "dit is juist het VOORDEEL" van bitcoin!!!einz
En dat klopt. Als je een scammer bent. Als consument is het een enorm nadeel.

Er zijn nog veel meer vergelijkingen, maar ik heb vandaag nog meer te doen ;)

quote:
En Bitcoin wordt niet 80% gerund door 1 bedrijf, dat is onzin.
Als MtGox het wil, zijn morgen in een klap de helft van alle bitcoins weg. Gewoon, wallet.dats erasen en klaar. Theoretisch niet het einde van bitcoin, practisch natuurlijk wel.

quote:
een onafhankelijke 3rd party dienst / website
Je bedoelt oncontroleerbaar.

quote:
Ten tweede, als dat bedrijf morgen ophoudt staan er overmogen 10 andere exchanges
Waar niemand meer gebruik van wil maken, omdat ze net al hun bitcoins en/of dollars zijn kwijtgeraakt

quote:
Ik zie geen plausibel scenario waarin bitcoin in 1 klap instort. Is vast subjectief of een kwestie van jouw geloof vs het mijne. I'll take my chances.
En da's je goed recht. Net als het mijn goed recht is om te zeggen dat ik denk dat het je een hoop geld gaat kosten ;)

quote:
Nee daar betaal ik later hun studies van.

Ik heb medelijden met je kinderen :(

quote:
Da's goed. Laten we zeggen, ik koop er nu 1000 bij, dus $9000. Eens zien hoeveel dollars dat over een jaartje waard is.
Ok! Graag even je blockchain info van die aankoop hier posten als bewijs :)

quote:
Overigens verwacht ik dat algemene acceptatie (boven een kritische massa zeg maar) nog wel meer dan een jaar duurt hoor. Ik denk eerder een jaar of 5.
Vervang acceptatie door totale instorting en we zijn het eens :P

quote:
Ze hebben geenszins de macht om bitcoin om zeep te helpen. Gewoon totaal niet. Geen idee hoe je daarbij komt. Overigens zijn ze vorig jaar gehacked, guess what: bitcoin niet om zeep. *O*
Zie bovenstaande. Als ze willen, is bitcoin morgen dood. Willen ze dat nu? Vast niet. Maar weet jij wat voor belangen ze in de toekomst hebben?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:15 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Noem er naast MtGox en Bitcoinica dan eens een paar?

Overigens doe ik al mijn conversies via intersango, na MtGox één van de grootste exchanges. Die zijn nog nooit gehacked, en nog nooit 1 coin kwijtgeraakt.
Bitomat, Linode, Bitcoin7, Mooncoin, om er even een paar uit mijn hoofd op te noemen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:58:21 #177
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114415327
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:35 schreef KwukDuck het volgende:
@Whuzz, kijk even op http://bitcoinmonitor.com/ daar zul je zien dat slechts een relatief klein deel van alle transacties temaken heeft met een exchange.
Leg dat eens uit? Dat kun je daar volgens mij niet zien. Als MtGox zijn hotwallet verplaatst, is dat dan economie? Als iemand zijn coins van deepbit naar zijn wallet of naar MtGox verplaatst, is dat economie?
pi_114418158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:54 schreef Whuzz het volgende:

"e-gold has been perceived by the United States government as the medium of choice for many online con-artists, with pyramid schemes and high-yield investment programs ("HYIPs") commonplace."

Silkroad en de enorme lijst aan bitcoinscams heeft bitcoin inmiddels dezelfde reputatie gegeven. In dit topic mag je dat niet zeggen, dat weet ik, maar als je een gemiddelde publicatie over bitcoin kijkt worden deze dingen altijd genoemd.
Dus? Ja het geeft bitcoin opzich een negatief imago, maar kijk eens naar het nieuws, daar worden ook maar weinig leuke en positieve dingen vermeld, en guess what, allemaal met dollars en euros! Ik zeg, verbieden die dollars en euros!

quote:
"e-gold and OmniPay have also been accused of being a medium for money laundering. As digital gold currency providers are not banks but may be considered money service businesses, they are legally required to perform various sorts of "know your customer" background checks."

Dat lijkt heel erg op de aantijgingen aan het adres van MtGox en is ook de reden dat MtGox verplicht is om legimatie te gaan vragen, anders werden ze uitgesloten van het zakendoen met banken en SEPA transfers. Lees hun topic over de rechtzaak in frankrijk even door zou ik zeggen.
Your point being? Als je hiermee wil duiden op hoe makkelijk het zou zijn voor overheden om bitcoin de nek om te draaien door gewoon exchanges te verbieden, deels waar, als er een kritieke massa word bereikt zal de handel gewoon OTC door gaan en is currency exchange niet meer zo van belang.

quote:
"The essence of the allegations in the indictment is twofold: (1) e-gold is an unlicensed money transmitting entity as defined by United States Code;[16] and (2) e-gold was a de facto means of moving money from illegal activities to wit: high-yield investment programs which are Ponzi scams, credit card and identity fraud sites and retailers of child pornography."

Zelfde geld voor bitcoin. Als het op zich al geen ponzischeme is, het aantal ponzis dat met bitcoin gerund wordt maakt het minstens zo erg. Je kunt er dan ook op wachten dat als bitcoin ooit zo groot wordt het eenzelfde aanpak kan verwachten.
Ja, er is een verschil, bitcoin zelf is niet eigendom van iemand. Maar dat staat willekeurig welke staat niet in de weg om het gebruik ervan simpelweg te verbieden met bovenstaande redenen.
Zoals ik eerder zei, kritieke massa. Met elke valuta worden illegale dingen uitgevoerd en ik denk nog wel het meeste met gewoon regulier cash. Hoe gaat de overheid controle houden op wie bitcoin gebruikt en wie niet? Vrijheid van informatie?

quote:
"As with any online payment system, e-gold is vulnerable to various threats, notably phishing (for example, forged emails asking for login details) and malware (such as keystroke logging spyware)."

Oeff... gelukkig maar dat online bankieren en geld in mn knip wel veilig is, anders had ik nog zelf maatregelen moeten nemen voor de veiligheid van mn vermogen... Wil ik niet aan denken joh.

quote:
"e-gold offers no protection whatsoever if an attacker succeeds in obtaining the user's e-gold account number, the user's e-gold password, and access to the user's registered email account. Any losses resulting from a security breach cannot be undone since transfers are non-reversible. If funds are stolen, e-gold will not block a recipient's account without being issued with a court order."

Vervang e-gold door bi... naja, je snapt het wel. In bitcoins geval heeft zelfs een court order geen zin.
En ik weet dat je nu gaat zeggen "dit is juist het VOORDEEL" van bitcoin!!!einz
En dat klopt. Als je een scammer bent. Als consument is het een enorm nadeel.
In de nabije toekomst zal bitcoin multi-sig transacties ondersteunen wat neer komt op de mogelijkheid om een transactie pas geldig te laten zijn op het moment dat beide partijen tevreden zijn.
Je snapt hoop ik ook dat elke vorm van chargeback (gewoon om dat het kan) door een 'consument' ook een scam is waarvan de verkoper en volgende kopers de dupe zijn? (de andere kopers zullen voor de verloren kosten opdraaien)

quote:
Als MtGox het wil, zijn morgen in een klap de helft van alle bitcoins weg. Gewoon, wallet.dats erasen en klaar. Theoretisch niet het einde van bitcoin, practisch natuurlijk wel.
Ik wist niet dat Mt.Gox in bezit was van 4.7 miljoen bitcoins, bedankt voor deze info (bron?)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Leg dat eens uit? Dat kun je daar volgens mij niet zien. Als MtGox zijn hotwallet verplaatst, is dat dan economie? Als iemand zijn coins van deepbit naar zijn wallet of naar MtGox verplaatst, is dat economie?
Nee dat is geen economie maar kijk naar de bedragen en de hoeveelheid transacties, dat is niet van het minen, dat zijn maar kleine bedragen tenzij het een grote miner is (die waarschijnlijk toch geen public pool gebruikt).
Als je even rond kijkt op het forum en op IRC dan zie je dat er behoorlijk wat handel gaande is en er genoeg websites zijn die inmiddels bitcoin accepteren als betaalmiddel. Nee, het is geen miljarden , noch miljoenen economie, maar het heeft potentie denk ik , het staat allemaal nog maar in de kinderschoenen en het kan alle kanten op uiteindelijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door KwukDuck op 19-07-2012 16:07:21 ]
pi_114425991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:01 schreef KwukDuck het volgende:

het staat allemaal nog maar in de kinderschoenen en het kan alle kanten op uiteindelijk.
En gelukkig heeft Whuzz daar geen invloed op.

Als hij denkt gelijk te hebben begrijp ik ook niet waarom hij hier nu, een jaar later, nog steeds 1 op de 3 reacties in deze topicreeks vult.

Iemand die gelijk heeft hoeft zijn gelijk niet om de 3 reacties te bewijzen, die krijgt vroeg of laat gelijk.
Zou hij bij de film Titanic ook om de 3 zinnen tegen zijn vrouw en kinderen zeggen "hij gaat zinken hoor!".

Hij zou, met zijn voorkennis, achterover kunnen leunen en genieten hoe wij ons geld kwijtraken.
pi_114426056
M'n 13.500 Namecoins zal ik binnenkort ook eens om gaan zetten in Bitcoins.
Gaat maar om 50 Bitcoins, afhankelijk van wat de onderlinge koers is, maar toch leuk.
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:54:26 #181
136730 PiRANiA
pi_114426144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zou hij bij de film Titanic ook om de 3 zinnen tegen zijn vrouw en kinderen zeggen "hij gaat zinken hoor!".
[..]
_O-.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 07:00:06 #182
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448506
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En gelukkig heeft Whuzz daar geen invloed op.

Als hij denkt gelijk te hebben begrijp ik ook niet waarom hij hier nu, een jaar later, nog steeds 1 op de 3 reacties in deze topicreeks vult.

Iemand die gelijk heeft hoeft zijn gelijk niet om de 3 reacties te bewijzen, die krijgt vroeg of laat gelijk.

Hij zou, met zijn voorkennis, achterover kunnen leunen en genieten hoe wij ons geld kwijtraken.
Boehoehoe iemand post dingen in mijn topic die ik niet wil horen :'( :'(

Waarom moet jij altijd dingen persoonlijk maken als ze je niet aan staan? Houd het gewoon inhoudelijk.
En waarom genieten? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Ik hoop helemaal niet dat iemand geld verliest. Sterker nog, (lees een paar posts terug), ik hoop net zo hard als jullie dat bitcoin omhoog gaat, kan mij ook aardig wat geld opleveren als ik een beetje mijn best doe.
Alleen in tegenstelling tot jou kijk ik er wat realistischer naar.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:10 schreef Jace_TBL het volgende:

Wow. $1200 in 1 nachtje weg. :(
pi_114448728
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 07:00 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Boehoehoe iemand post dingen in mijn topic die ik niet wil horen :'( :'(

De muhaha's en boehoehoe's vliegen je hier om de oren.
Is dat om je posts kracht bij te zetten?

Of hoort dat bij de voodoo-rituelen die je gebruikt tegen Bitcoin?

quote:
Wow. $1200 in 1 nachtje weg. :(
Aankoopmoment komt dichterbij :)

Mijn streven is om in 2018 zo'n 8.000 Bitcoins te hebben :)
Ik zie het als extra valuta naast mijn normale spaargeld in Euro's.

De Euro klapt vermoedelijk een stuk eerder dan de Bitcoin dus wil ik wat achter de hand hebben.
Bitcoin is daarvoor ideaal, aangezien de overheid het niet kan inpikken.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-07-2012 08:07:19 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:06:01 #184
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448821
Intersango en Bitcoinica lijken meer met elkaar te maken te hebben dan sommigen hier lief is denk ik...
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:07:52 #185
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448833
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 07:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De muhaha's en boehoehoe's vliegen je hier om de oren.
Is dat om je posts kracht bij te zetten?
Trololol :')
Ik houd het liever ontopic :)

quote:
Mijn streven is om in 2018 zo'n 8.000 Bitcoins te hebben :)
Mijn streven is om in 2018 ongeveer een ton op de bank te hebben. Tegen die tijd bestaat bitcoin niet meer vermoed ik. :P
pi_114448840
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:06 schreef Whuzz het volgende:
Intersango en Bitcoinica lijken meer met elkaar te maken te hebben dan sommigen hier lief is denk ik...
Zou me niets verbazen als het klopt.
Waar geld te vinden is vind je schimmige praktijken.
pi_114448851
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Mijn streven is om in 2018 ongeveer een ton op de bank te hebben. Tegen die tijd bestaat bitcoin niet meer vermoed ik. :P
Een ton vind ik persoonlijk wat weinig om echt iets mee te kunnen.
8.000 Bitcoins zal ook te weinig zijn maar het is een begin, een doel voor 2018.
Als de prijs zakt, zal ik dat doel wat eerder bereiken.
Ik gebruik mijn snel gestegen Adsense inkomsten om ze aan te schaffen dus dat gaat rap :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:12:13 #188
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een ton vind ik persoonlijk wat weinig om echt iets mee te kunnen.
Hangt er vanaf wat je er mee wilt kunnen? Die ton is naast het al bezitten van een koophuis en de rest van alle spullen, het is bedoeld als vrij geld. :)

Overigens, dit somt aardig op hoe ik over MtGox denk.
pi_114448912
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:12 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je er mee wilt kunnen? Die ton is naast het al bezitten van een koophuis en de rest van alle spullen, het is bedoeld als vrij geld. :)

Overigens, dit somt aardig op hoe ik over MtGox denk.
Een koophuis is geen veilige investering, zeker met de toekomstige dalingen in het verschiet.

MtGox is maar een exchange, je hoeft er totaal niet mee te maken te hebben als je wat met Bitcoins wil.
Mijn account is ook al meer dan 9 maand niet gebruikt, koop de BTC via verschillende fora en dat gaat prima, vaak nog goedkoper ook.

Je moet de betrouwbare gebruikers leren kennen en niet teveel ineens kopen.

Bitcoin en MtGox is net zoiets als Euro en de DSB bank, de DSB had de Euro's nodig maar de Euro had de DSB niet nodig.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:22:01 #190
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448969
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een koophuis is geen veilige investering, zeker met de toekomstige dalingen in het verschiet.
Mijn huis is dan ook geen investering. Ik woon er in. We lossen ook gewoon af en het is niet de bedoeling het huis in de komende 15-20 jaar te verkopen, met of zonder winst. :)

quote:
MtGox is maar een exchange, je hoeft er totaal niet mee te maken te hebben als je wat met Bitcoins wil.
Dus het maakt jou niets uit als blijkt dat MtGox achter de schermen de boel manipuleert?

quote:
Je moet de betrouwbare gebruikers leren kennen en niet teveel ineens kopen.
Dit soort dingen is één van de dingen die bitcoin zo in de weg staan. De gemiddelde niet-nerd heeft geen zin om dat soort dingen uit te vogelen. Die wil gewoon makkelijk betalen, zoals met iDeal, zijn CC of zijn internetbankieren-app. Of met die nieuwe telefoon-betaal-methode waar Rabo mee bezig is. En zich niet druk maken over "betrouwbare gebruikers leren kennen".

quote:
Bitcoin en MtGox is net zoiets als Euro en de DSB bank, de DSB had de Euro's nodig maar de Euro had de DSB niet nodig.
Alleen hebben de mensen wel euro's nodig, maar geen bitcoins. Dus het omvallen van DSB kostte mensen een boel vertrouwen in "het systeem", maar drijft ze er niet van weg.
Als MtGox vandaag "om zou vallen" en al zijn cash/coins mee zou slepen is bitcoin echt dood. Niet in theorie, dat weet ik, je kunt de komma 10 plaatsen naar achter schuiven en fijn door minen, maar in de praktijk is het dan echt afgelopen.

In elk geval is Kwukduck het met me eens dat bitcoin nog steeds door een handje vol mensen compleet gemanipuleerd kan worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Whuzz op 20-07-2012 08:31:34 ]
pi_114449086
Niet zo vreemd dat er in een nieuwe markt meerdere ondernemers in verschillende ondernemingen op de een of andere manier gerelateerd zijn. Wat de invloed hiervan is blijft speculatie.

Er staan bitcoin nog veel dingen in de weg en er moet nog veel geleerd en gedaan worden voor dat het voor de massa acceptabel is, hier wordt door de bitcoin community hard aan gewerkt.
(met 2 taps op mijn mobiel stuur/ontvang ik bitcoins, dat is imho al erg gebruiksvriendelijk.)
pi_114449125
Zeker ben ik het met je eens dat de markt nog relatief makkelijk gemanipuleerd kan worden. Echter merk ik ook dat deze invloed sterk afneemt, een jaar geleden zou een dump van 40k btc heel wat meer teweeg gebracht hebben als een tijdelijke daling van 1 USD.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:43:16 #193
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114449244
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:35 schreef KwukDuck het volgende:
Zeker ben ik het met je eens dat de markt nog relatief makkelijk gemanipuleerd kan worden. Echter merk ik ook dat deze invloed sterk afneemt, een jaar geleden zou een dump van 40k btc heel wat meer teweeg gebracht hebben als dan een tijdelijke daling van 1 USD.
Klopt, maar toen was een bitcoin ook $25+ waard. In procenten waren de schommelingen vergelijkbaar.
De grotere instortingen waren natuurlijk het gevolg van veel grotere dumps. 200k meen ik me te herinneren in het MtGox-hack geval?
pi_114450806
Na de Mt.Gox hack is met ruim 270k btc de waarde van ~30 USD naar ~17 USD gebracht ja.
Een vergelijkbare 'dump' op dit moment zal de prijs richting de 1 USD drijven bij de huidige open bids. Uiteraard kunnen we het niet zo zwart wit zien aangezien er onderweg een hoop mensen zullen zijn die denken een perfecte kans te hebben goedkoop veel bitcoins te kopen.

Verder wil ik iedereen hier afraden om Mt.Gox te gebruiken, zelf ben ik slachtoffer geweest van een van de hacks die bij hun heeft plaatsgevonden. Er was overduidelijk een XSS kwetsbaarheid aanwezig destijds, deze is door een bekende hacker gebruikt (zelfde bitcoin adres). Toch blijft Mt.Gox ontkennen dat het hun fout was en beweren ze dat er enig bewijs van misbruik ontbreekt. 500 Euri's foetsie. (Jaja, ik weet dat veel meer mensen veel meer geld zijn kwijt geraakt in veel meer vervelende situaties)
Na veel heen en weer mailen met de helpdesk kreeg ik te horen dat ze er niets aan konden doen en dat ik maar naar de politie moest stappen.
Daarnaast hanteren ze behoorlijk hoge SEPA fees van 1% + EUR 1,35
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:58:54 #195
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114452907
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:51 schreef KwukDuck het volgende:
Na de Mt.Gox hack is met ruim 270k btc de waarde van ~30 USD naar ~17 USD gebracht ja.
Een vergelijkbare 'dump' op dit moment zal de prijs richting de 1 USD drijven bij de huidige open bids. Uiteraard kunnen we het niet zo zwart wit zien aangezien er onderweg een hoop mensen zullen zijn die denken een perfecte kans te hebben goedkoop veel bitcoins te kopen.

Verder wil ik iedereen hier afraden om Mt.Gox te gebruiken, zelf ben ik slachtoffer geweest van een van de hacks die bij hun heeft plaatsgevonden. Er was overduidelijk een XSS kwetsbaarheid aanwezig destijds, deze is door een bekende hacker gebruikt (zelfde bitcoin adres). Toch blijft Mt.Gox ontkennen dat het hun fout was en beweren ze dat er enig bewijs van misbruik ontbreekt. 500 Euri's foetsie. (Jaja, ik weet dat veel meer mensen veel meer geld zijn kwijt geraakt in veel meer vervelende situaties)
Na veel heen en weer mailen met de helpdesk kreeg ik te horen dat ze er niets aan konden doen en dat ik maar naar de politie moest stappen.
Daarnaast hanteren ze behoorlijk hoge SEPA fees van 1% + EUR 1,35
O+

Een stukje realisme in dit topic :)
pi_114453198
Iedere Nederlandse bank heeft ook te maken met verliezen dmv skimming pinpasfraude etc.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:11:44 #197
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114455739
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:07 schreef ScarFace- het volgende:
Iedere Nederlandse bank heeft ook te maken met verliezen dmv skimming pinpasfraude etc.
Maar zijn daar een stuk sneller en transparanter mee dan MtGox. Een collega van me is laatst geskimmed. Al zijn geld weg, doordat iemand in californië met "zijn" pas had gepind.
Alles keurig en supersnel door de bank afgehandeld en binnen een uur had hij zijn geld weer terug. Da's toch even andere koek dan het gezeik van MtGox.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:49:30 #198
136730 PiRANiA
pi_114457427
Ik heb een yubikey, dat maakt mtgox voor mij veiliger dan mijn euro-bank :D
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:51:34 #199
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114457516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:49 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb een yubikey, dat maakt mtgox voor mij veiliger dan mijn euro-bank :D
Oh? Wie garandeerd er dan je coins/euro's/dollars als MtGox gehacked wordt, of de eigenaar er mee vandoor gaat? Is er een MtGox garantiefonds ofzo?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:54:09 #200
136730 PiRANiA
pi_114457635
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh? Wie garandeerd er dan je coins/euro's/dollars als MtGox gehacked wordt, of de eigenaar er mee vandoor gaat? Is er een MtGox garantiefonds ofzo?
Ik bedoelde meer voor mijn individuele geval :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:06:09 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114458121
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:54 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer voor mijn individuele geval :)
In dat geval denk ik dat het idd waar is ja. Alhoewel de gemiddelde persoon met genoeg "nerdskill" om in bitcoin te stappen niet het type is dat snel het slachtoffer wordt van skimming of phishing.
pi_114458218
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Was dat er vanaf het begin van de dollar of bij de voorgangers van de euro? Bitcoin is nog steeds een valuta in een experimentele fase die pas 3,5 jaar gebruikt wordt, en in die 3,5 jaar zijn er al een hoop mogelijkheden bijgekomen.
pi_114463942
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:07 schreef ScarFace- het volgende:
Over het algemeen zijn banken als de brandweer als het neer komt op 'klant tevredenheid' en zullen dit zonder veel vragen gelijk vergoeden.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het hele huidige geld systeem incl. banken zo krom en corrupt als de pest is.
Het probleem met Mt.Gox is hier gewoon dat er veel mensen de dupe zijn geworden van hun nalatigheid en bovenal lakonieke gedrag wat betreft hun verantwoordelijkheden als professioneel bedrijf. Veel van deze mensen blijven gewoon Mt.Gox gebruiken en prijzen het gewoon nog steeds de hemel in. Ik had verwacht dat na de 'big-hack' niemand meer wat van Mt.Gox zou willen weten, hoe naief van me... 8)7

@PiRANiA Ik heb ook een Yubikey gekregen, hullemaal graties! Maar ik wil gewoon geen handel doen met een bedrijf dat keer op keer heeft laten zien geen verantwoordelijkheden te nemen voor hun fouten. Intersango en Bitmarket doen het goed voor mij.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:31:10 #204
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114472775
Noobvraagje, is dit geschikt voor leken zoals ik? Ik zie het wel zitten, maar ik kan me voorstellen dat het wat programmeerkennis vereist.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_114472953
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:31 schreef Quotidien het volgende:
Noobvraagje, is dit geschikt voor leken zoals ik? Ik zie het wel zitten, maar ik kan me voorstellen dat het wat programmeerkennis vereist.
Het ligt eraan wat je wil.
Als je Bitcoins wil kopen heb je niet veel kennis nodig.
Je installeert de gratis client, laat 'm een paar uurtjes draaien (haalt alle blocks binnen) en dan ben je klaar.

Je kan ze kopen bij een Bitcoin exchange of zelf "oogsten" (minen) met je computer.
Zodra je ze gekocht hebt, maak je ze over naar je eigen "wallet", op je computer.
Het saldo verschijnt dan even later in je Bitcoin client.

(Kopen is overigens goedkoper, zelf minen kost meer stroom dan de waarde van de Bitcoin op dit moment.)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:45:08 #206
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114473251
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het ligt eraan wat je wil.
Als je Bitcoins wil kopen heb je niet veel kennis nodig.
Je installeert de gratis client, laat 'm een paar uurtjes draaien (haalt alle blocks binnen) en dan ben je klaar.

Je kan ze kopen bij een Bitcoin exchange of zelf "oogsten" (minen) met je computer.
Zodra je ze gekocht hebt, maak je ze over naar je eigen "wallet", op je computer.
Het saldo verschijnt dan even later in je Bitcoin client.

(Kopen is overigens goedkoper, zelf minen kost meer stroom dan de waarde van de Bitcoin op dit moment.)
Ik wil minen. Hoelang duurt het voordat de GPU een bitcoin minet? En gaat dit proces sneller afhankelijk van de kwaliteit van de GPU?
En een bitcoin is nu 10 dollar waard (?), kan ik dat overzetten naar euro's?
pi_114473274
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:45 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik wil minen. Hoelang duurt het voordat de GPU een bitcoin minet? En gaat dit proces sneller afhankelijk van de kwaliteit van de GPU?
En een bitcoin is nu 10 dollar waard (?), kan ik dat overzetten naar euro's?
Minen is compleet zinloos, momenteel.

Lees ook deze reactie:
Digitaal geld Bitcoin #17 - we zijn weer over de 6,50 Dollar!
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:46:54 #208
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114473322
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Minen is compleet zinloos, momenteel
Waarom? Was niet van plan te gaan kopen, heb er momenteel het geld niet voor en ik wou het gewoon eens uitproberen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:47:59 #209
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114473361
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Waarom? Was niet van plan te gaan kopen, heb er momenteel het geld niet voor en ik wou het gewoon eens uitproberen.
Wie betaalt je electriciteit en weet die persoon wat je er mee wilt gaan doen :?
pi_114473363
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Als je toch wil minen, lees dan vanaf hier:

Digitaal geld Bitcoin #16

Heb het daar al helemaal uitgelegd en dat scheelt me het hele verhaal opnieuw typen :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:50:09 #211
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114473437
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 13:08 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Was dat er vanaf het begin van de dollar of bij de voorgangers van de euro?
Yup. Toen de dollar ontstond was het concept van valuta namelijk al meer dan duizend jaar oud. Bankgaranties en -fondsen zijn ook al honderden jaren oud.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:51:28 #212
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114473482
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als je toch wil minen, lees dan vanaf hier:

Digitaal geld Bitcoin #16

Heb het daar al helemaal uitgelegd en dat scheelt me het hele verhaal opnieuw typen :)
Bedankt. :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:58:12 #213
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114473688
Maakt het wat uit als ik CGMiner Win32 download als ik 64 bit heb? 64 bit versie is namelijk nergens te vinden.
pi_114473836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 19:58 schreef Quotidien het volgende:
Maakt het wat uit als ik CGMiner Win32 download als ik 64 bit heb? 64 bit versie is namelijk nergens te vinden.
Nee, maakt niets uit :)
Minen hangt totaal op je videokaart, zelfs een teruggeklokte Pentium 4 met een PCI-E 1x slot is ruim snel genoeg.
Heeft geen invloed op de performance.

Gebruik wel een AMD/ATI videokaart, met een nVidia haal je geen snelheden.
Is niet omdat nVidia slecht is, is alleen omdat ze bijzonder slecht zijn in Bitcoin minen.

Als je SETI@Home gaat draaien, dan is een nVidia weer in het voordeel, overigens.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:06:13 #215
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114473998
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, maakt niets uit :)
Minen hangt totaal op je videokaart, zelfs een teruggeklokte Pentium 4 met een PCI-E 1x slot is ruim snel genoeg.
Heeft geen invloed op de performance.

Gebruik wel een AMD/ATI videokaart, met een nVidia haal je geen snelheden.
Is niet omdat nVidia slecht is, is alleen omdat ze bijzonder slecht zijn in Bitcoin minen.
Hoelang duurt het voordat één bitcoin geminet is? Hoeveel is een bitcoin momenteel waard?
pi_114474025
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:06 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Hoelang duurt het voordat één bitcoin geminet is? Hoeveel is een bitcoin momenteel waard?
Wat voor videokaart heb je?
Een Bitcoin zit rond de 5-10 Dollar, afhankelijk van de week waarin je ze koopt/verkoopt.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:07:26 #217
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114474051
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat voor videokaart heb je?
Een Bitcoin zit rond de 8 Dollar.
Xfx Radeon HD 6850
Kan ik als ik een leuk bedrag heb geminet dat gewoon omzetten naar euros?
pi_114474073
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:07 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Xfx Radeon HD 6850
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Je zal zo rond de 260mhash/s halen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:10:43 #219
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114474166
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison

Je zal zo rond de 260mhash/s halen.
En dat staat gelijk aan...?
pi_114474188
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:10 schreef Quotidien het volgende:

[..]

En dat staat gelijk aan...?
Dagelijks (24 uur minen):
0.134729 Bitcoin
1.12 Dollar (bij huidige koers)

1,22 Euro aan stroomkosten.
Omgerekend: 30 Eurocent verlies per dag.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:12:22 #221
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114474222
Waar is de huidige koers te vinden? :@
pi_114474245
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:12 schreef Quotidien het volgende:
Waar is de huidige koers te vinden? :@
http://bitcoincharts.com
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:27:56 #223
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114474726
Hoeveel hebben jullie al verdiend/verloren aan BTC?
pi_114474846
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:27 schreef Quotidien het volgende:
Hoeveel hebben jullie al verdiend/verloren aan BTC?
Whuzz inmiddels al 5,78 BTC verloren.

Ik hou het niet meer precies bij.
Vorig jaar, toen de Bitcoin hoog stond, flink wat gemined en dat kon toen nog prima uit.
Paar keer rond de 500 Dollar via MtGox binnengekregen en nog wat kleinere bedragen.

Heb omgerekend nog 50BTC over in Namecoins (als ik ze verkoop).
Daarnaast nog rond de 114 in één wallet van het minen en handel van vorig jaar.

Heb ook nog een groeiend aantal in een andere wallet, m'n spaarpot waar ik eind vorig jaar mee begonnen ben.
Dat moeten er uiteindelijk rond de 8000 worden in 2018.

vrijdag 20 juli 2012 @ 20:43:37 #225
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114475275
Je hebt er dus een paar duizend euro winst mee gemaakt en groeiende?
pi_114475352
quote:
11s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef Quotidien het volgende:
Je hebt er dus een paar duizend euro winst mee gemaakt en groeiende?
Nee, want ik heb er ook 7 videokaarten voor moeten kopen, voedingen, moederborden en een deel later weer met verlies verkocht.
En vergeet de stroomkosten niet.

2 videokaarten zitten nu in cross-fire in m'n game-bak :)

Ik ben er onder de streep wel positief uitgesprongen maar dat lukt je nu niet meer, met de huidige difficulty en stroomkosten.

Je had oktober 2010 moeten beginnen met minen/kopen en in juni 2011 weer verkopen... Dan had je contant een huis kunnen kopen...
  vrijdag 20 juli 2012 @ 20:46:43 #227
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114475418
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, want ik heb er ook 7 videokaarten voor moeten kopen, voedingen, moederborden en een deel later weer met verlies verkocht.
En vergeet de stroomkosten niet.

2 videokaarten zitten nu in cross-fire in m'n game-bak :)

Ik ben er onder de streep wel positief uitgesprongen maar dat lukt je nu niet meer, met de huidige difficulty en stroomkosten.
Waarom heb je nieuwe videokaarten voor moeten kopen? Waren ze verouderd of ''versleten'' door het vele minen?
pi_114475434
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:46 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Waarom heb je nieuwe videokaarten voor moeten kopen? Waren ze verouderd of ''versleten'' door het vele minen?
Nee, ik heb ze aangeschaft om te minen.
7x HD5870
De Asus reference kaarten doen het allemaal nog prima, die kunnen daar wel tegen.
Bij de XFX non reference kaarten ging de fan stuk maar dat was garantie.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:13:40 #229
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114476465
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 20:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, ik heb ze aangeschaft om te minen.
7x HD5870
De Asus reference kaarten doen het allemaal nog prima, die kunnen daar wel tegen.
Bij de XFX non reference kaarten ging de fan stuk maar dat was garantie.
Verkort het minen de levensduur van mijn graka denk je?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:31:52 #230
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114477209
Als ik de batch file open zegt ie dat het .exe bestand niet gevonden kan worden.

[ Bericht 100% gewijzigd door Quotidien op 20-07-2012 21:45:22 ]
pi_114477862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:31 schreef Quotidien het volgende:
Als ik de batch file open zegt ie dat het .exe bestand niet gevonden kan worden.
Waar staat die exe file?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:51:01 #232
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114477893
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar staat die exe file?
Die kan ik nergens vinden.
pi_114478036
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:51 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Die kan ik nergens vinden.
Dan zal je bat bestand hem ook niet vinden.

Waar heb je CGMiner uitgepakt?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:55:07 #234
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114478061
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan zal je bat bestand hem ook niet vinden.
Dat snap ik, maar waarom staat hij er niet bij dan?
pi_114478100
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:55 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar waarom staat hij er niet bij dan?
Heb je, net als je voorganger, ook de Linux versie gedownload? :P
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:57:32 #236
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114478141
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb je, net als je voorganger, ook de Linux versie gedownload? :P
Neen.
pi_114478200
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:57 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Neen.
Waar heb je hem uitgepakt?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:59:29 #238
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114478219
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waar heb je hem uitgepakt?
C:/CGMINE
pi_114478960
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:59 schreef Quotidien het volgende:

[..]

C:/CGMINE
En staan er bestanden in die map?
pi_114478977
@Quotidien
Probeer anders eens GUIMiner die is voor nieuwe mensen vrij eenvoudig.

Met de nederlandse stroom prijzen is minen inderdaad niet erg zinvol, ik mine nog steeds lekker door zelf maar dat is meer principieel en van uit de overtuiging dat ik het er uiteindelijk wel uit krijg door waarde toename.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:24:33 #241
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114479258
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En staan er bestanden in die map?
Tuurlijk, daar heb ik het uitgepakt.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 22:29:34 #242
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114479462
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:18 schreef KwukDuck het volgende:
@Quotidien
Probeer anders eens GUIMiner die is voor nieuwe mensen vrij eenvoudig.

Met de nederlandse stroom prijzen is minen inderdaad niet erg zinvol, ik mine nog steeds lekker door zelf maar dat is meer principieel en van uit de overtuiging dat ik het er uiteindelijk wel uit krijg door waarde toename.
Haal je daar niet minder snel bitcoins mee binnen?
pi_114479799
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 22:29 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Haal je daar niet minder snel bitcoins mee binnen?
GUIMiner is alleen maar een interface om andere miners heen, je kan zelf kiezen welke miner je als basis gebruikt, deze zitten bij GUIMiner meegepakt.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 03:09:43 #244
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114488001
Ik heb GUIMiner, en nu?

edit-heb het al.

edit2- De blocks zijn nu ''weg'' maar er staat in de miner OpenCL device not found terwijl mijn GPU toch echt wel compatible is. Heb de goede drivers geinstalleerd en nu vindt hij alleen ''barts'' en de integrated GPU. :')

[ Bericht 38% gewijzigd door Quotidien op 21-07-2012 04:16:18 ]
pi_114491052
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 03:09 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb GUIMiner, en nu?

edit-heb het al.

edit2- De blocks zijn nu ''weg'' maar er staat in de miner OpenCL device not found terwijl mijn GPU toch echt wel compatible is. Heb de goede drivers geinstalleerd en nu vindt hij alleen ''barts'' en de integrated GPU. :')
Welke driver versie van AMD heb je geïnstalleerd?
Welke onderdelen heb je hier van geïnstalleerd?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 14:29:06 #246
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114496317
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Welke driver versie van AMD heb je geïnstalleerd?
Welke onderdelen heb je hier van geïnstalleerd?
Laat naar,''bart'' schijnt de codename te zijn voor mijn GPU. Heb nu trouwens na een nacht minen 0.005 BTC. :')
pi_114499030
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 14:29 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Laat naar,''bart'' schijnt de codename te zijn voor mijn GPU. Heb nu trouwens na een nacht minen 0.005 BTC. :')
Na één nacht minen kan je nog niet zien hoeveel Bitcoins je hebt, als je in een pool zit. Dat is altijd een schatting en die wordt nauwkeuriger naarmate je langer werk inlevert.

Het aantal wat je hebt wordt geschat naar het percentage geaccepteerde shares dat jij hebt ingeleverd.
Pas als er een blok is gevonden en deze is geaccepteerd (na 120 confirmations) zal je uitgekeerd krijgen.
Omdat er wereldwijd gemiddeld 6 blokken per uur gevonden worden (dat aantal ligt vast, het netwerk past zijn moeilijkheidsgraad automatisch aan naar dit aantal), zal het (120/6=) 20 uren ná het vinden van een geldig blok voor je uitgekeerd krijgt.

Zo had BTCMine pech dat een blok werd afgekeurd, in dat geval krijg je niets.
Heeft je pool veel geluk, dan kan je wat meer hebben op een dag.
Uiteindelijk middelt dat zichzelf.
Ook je inkomsten zullen na enkele dagen stabieler worden.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 18:14:32 #248
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114504277
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Na één nacht minen kan je nog niet zien hoeveel Bitcoins je hebt, als je in een pool zit. Dat is altijd een schatting en die wordt nauwkeuriger naarmate je langer werk inlevert.

Het aantal wat je hebt wordt geschat naar het percentage geaccepteerde shares dat jij hebt ingeleverd.
Pas als er een blok is gevonden en deze is geaccepteerd (na 120 confirmations) zal je uitgekeerd krijgen.
Omdat er wereldwijd gemiddeld 6 blokken per uur gevonden worden (dat aantal ligt vast, het netwerk past zijn moeilijkheidsgraad automatisch aan naar dit aantal), zal het (120/6=) 20 uren ná het vinden van een geldig blok voor je uitgekeerd krijgt.

Zo had BTCMine pech dat een blok werd afgekeurd, in dat geval krijg je niets.
Heeft je pool veel geluk, dan kan je wat meer hebben op een dag.
Uiteindelijk middelt dat zichzelf.
Ook je inkomsten zullen na enkele dagen stabieler worden.
Hoelang duurt het ong. voordat er een block wordt gevonden? En wat krijg je dan?
Ik haal ook maar 180MHash/s. ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Quotidien op 21-07-2012 18:34:44 ]
pi_114505150
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:14 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Hoelang duurt het ong. voordat er een block wordt gevonden? En wat krijg je dan?
Ik haal ook maar 180MHash/s. ;(
180Mhash/s is erg laag voor jouw kaart.
Wat zijn de settings die je gebruikt?
  zaterdag 21 juli 2012 @ 18:50:08 #250
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114505165
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

180Mhash/s is erg laag voor jouw kaart.
Wat zijn de settings die je gebruikt?
Welke settings?
pi_114505216
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:50 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Welke settings?
Oh ja, je gebruikt GUI-miner.
Met CGMiner kon je de settings overnemen die ik heb voorgekauwd, dan gaat het sneller :)

zaterdag 21 juli 2012 @ 18:55:18 #252
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114505286
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oh ja, je gebruikt GUI-miner.
Met CGMiner kon je de settings overnemen die ik heb voorgekauwd, dan gaat het sneller :)
CGMiner kon het .exe bestand niet vinden.
pi_114505307
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 18:55 schreef Quotidien het volgende:

[..]

CGMiner kon het .exe bestand niet vinden.
Dat is uitgesloten.
Je moet alleen wel zorgen dat je alles op de juiste plaats hebt staan, zie plaatje hierboven.

Als je naar C:\cgmine gaat moet bovenstaande inhoud verschijnen, anders heb je het naar de verkeerde map uitgepakt of het verkeerde bestand gedownload.

Die .bat op je bureaublad verwijst weer naar C:\cgmine

Ik mag aannemen dat je Windows 7 gebruikt?

De inhoud van je .bat bestand is dan ongeveer (vul zelf pool in, poortnummer, worker en password):

1start /D "C:\cgmine" cgminer.exe -o http://poolnaam.com:8332 -u naamvanworker -p wachtwoordvanworker -I 10 -d 0 --temp-target 65 --auto-fan --gpu-memclock 300

GUI-miner is simpeler om in te stellen, CGMiner is een alles-in-één oplossing en als het niet werkt doe je wat fout (hoe lullig dat misschien ook overkomt ;) )

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 21-07-2012 19:02:40 ]
  zaterdag 21 juli 2012 @ 19:26:29 #254
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114506083
Ik zie nu waarom hij het .exe bestand niet kan vinden, het wordt niet uitgepakt omdat het als Malware wordt gezien door Avast.
pi_114506159
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:26 schreef Quotidien het volgende:
Ik zie nu waarom hij het .exe bestand niet kan vinden, het wordt niet uitgepakt omdat het als Malware wordt gezien door Avast.
Klopt, sommige virusscanners blokkeren alles wat ze niet kennen.

EXE bestanden zijn executables, ofwel bestanden die uitgevoerd kunnen worden.
Vrijwel alle programma's werken met executables maar als een virusscanner ze niet herkent, zal hij uit veiligheid het bestand blokkeren of verwijderen.
Soms krijg je daar een melding van, soms niet :')

Ik heb nooit virusscanners gehad op m'n miners, aangezien ze toch maar 1 ding doen: minen

Maar ik ga ff naar vrienden toe, dus weinig kans dat ik vanavond (vaak) online ben!

Succes! Die happende vis kan je ook wel helpen denk ik, mocht hij hier nog langszwemmen.
Je weet wel, die van de boobies van Eva Jinek :)
  zaterdag 21 juli 2012 @ 19:36:02 #256
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114506334
Gvd, ben je net weg. Nou, avast uitgezet en did as you told + batch file aangemaakt, krijg ik deze melding (heb de map erachter dus bij gezet):

pi_114507108
@Quotidien
En als je die opdrachtregel in de commandline typt? werkt het dan gewoon?
pi_114507505
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:36 schreef Quotidien het volgende:
Gvd, ben je net weg. Nou, avast uitgezet en did as you told + batch file aangemaakt, krijg ik deze melding (heb de map erachter dus bij gezet):

[ afbeelding ]
Je .bat bestand is 0 KB groot, dus is leeg.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 20:22:08 #259
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114507559
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je .bat bestand is 0 KB groot, dus is leeg.
:') _O- , helemaal vergeten.
Heb het nu dus helemaal gedaan zoals het moet, en nog krijg ik de melding dat hij het .exe bestand niet kan vinden. Misschien even Teamviewer inschakelen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Quotidien op 21-07-2012 22:11:25 ]
pi_114511676
@Quotidien Zie PM.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:21:38 #261
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114513782
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 22:34 schreef KwukDuck het volgende:
@Quotidien Zie PM.
Als je die PM van vanmiddag bedoelt, die heb ik al beantwoord. :)
pi_114514339
hmm oke :) niet gezien, beantwoord :)
  zondag 22 juli 2012 @ 02:51:59 #263
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114520214
Heb ik eigenlijk wat aan namecoins? Misschien daar ook maar eens een wallet voor aanmaken.
pi_114529024
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 02:51 schreef Quotidien het volgende:
Heb ik eigenlijk wat aan namecoins? Misschien daar ook maar eens een wallet voor aanmaken.
Ik denk het niet echt, dat project is een beetje doodgebloed dacht ik, ook is het een stuk lastiger in gebruik als bitcoin.
pi_114533872
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 14:11 schreef KwukDuck het volgende:

[..]

Ik denk het niet echt, dat project is een beetje doodgebloed dacht ik, ook is het een stuk lastiger in gebruik als bitcoin.
Het is wel wat lastiger idd.
Maar je kan ze merged-minen met Bitcoins dus er blijft wel wat handel in :)

Heb er nog 13.500 stuks, ofwel zo'n 50 BTC waarde.
Ik verkoop ze voor BTC of wacht de koers nog even af, het schommelt wat.
pi_114569964
Heeft iemand hier enig idee hoe Bitcoin binnen de Nederlandse en / of Europese wetgeving geinterpreteerd kan worden?
  maandag 23 juli 2012 @ 17:31:20 #267
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114570743
Ik moest opnieuw beginnen en mijn shares staan nu weer op 0. Maakt dit iets uit?
pi_114570867
@Quotidien, hoe bedoel je opnieuw beginnen? Elke share word door de pool geregistreerd en daar zal je voor betaald worden. Op het moment dat je de miner opnieuw start begint de miner bij 0 te tellen maar de site blijft gewoon verder tellen waar je was.
  maandag 23 juli 2012 @ 17:36:35 #269
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114570937
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:34 schreef KwukDuck het volgende:
@Quotidien, hoe bedoel je opnieuw beginnen? Elke share word door de pool geregistreerd en daar zal je voor betaald worden. Op het moment dat je de miner opnieuw start begint de miner bij 0 te tellen maar de site blijft gewoon verder tellen waar je was.
Dat dacht ik dus al. :)
pi_114575436
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:06 schreef KwukDuck het volgende:
Heeft iemand hier enig idee hoe Bitcoin binnen de Nederlandse en / of Europese wetgeving geinterpreteerd kan worden?
Deze iig even in de gaten houden :)

http://twitter.com/phedny
  maandag 23 juli 2012 @ 23:17:34 #271
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114585761
Hmm, als ik kijk heb ik telkens 180MHash/s en als ik dan naar het gemiddelde kijk is het altijd zo rond de 85. Raar.
pi_114594126
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:17 schreef Quotidien het volgende:
Hmm, als ik kijk heb ik telkens 180MHash/s en als ik dan naar het gemiddelde kijk is het altijd zo rond de 85. Raar.
Je gebruikt CGMiner nog niet, zeker.
pi_114603145
Zojuist even CGMiner geprobeerd na veel positieve verhalen gehoord te hebben, bij optimale instellingen is dit de vergelijking die ik mag maken...

562MHash/s @ CGMiner
625MHash/s @ DiabloMiner
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:22:55 #274
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114610844
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 07:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je gebruikt CGMiner nog niet, zeker.
KwuckDuck heeft dat via Teamviewer voor me ingesteld en daar had ik precies dezelfde resultaten.
  woensdag 25 juli 2012 @ 01:24:15 #275
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114629859
Het is echt heel raar. Als ik het venstertje open staat er altijd 180MHash/s, wijkt nooit af. Maar op de poolsite staat dus altijd een veel lager gemiddelde. Ik weet ook zeker dat dat gemiddelde klopt, want ik heb nu na 4 dagen minen 1.7 btc terwijl dat er dus 0.4 zouden moeten zijn.
pi_114662595
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 01:24 schreef Quotidien het volgende:
Het is echt heel raar. Als ik het venstertje open staat er altijd 180MHash/s, wijkt nooit af. Maar op de poolsite staat dus altijd een veel lager gemiddelde. Ik weet ook zeker dat dat gemiddelde klopt, want ik heb nu na 4 dagen minen 1.7 btc terwijl dat er dus 0.4 zouden moeten zijn.
Je ouders zullen wel blij zijn met de stroomrekening die 363 Euro hoger uitvalt dit jaar :)
  woensdag 25 juli 2012 @ 23:12:28 #277
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114662909
Leg eens uit hoe dat zit dan met die MHash/s.
  woensdag 25 juli 2012 @ 23:22:12 #278
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114663413
Ik bedoelde trouwens 0,17 bitcoin. :P
pi_114685266
@Quotidien
Wat wil je precies weten nu?

Verder bijzonder interessante ontwikkelingen;
https://bitcointalk.org/index.php?topic=95738.0
https://bitcointalk.org/index.php?topic=95795.0
pi_114719985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je ouders zullen wel blij zijn met de stroomrekening die 363 Euro hoger uitvalt dit jaar :)
Tja, das dan ook alleen als ie um 24 uur per dag 7 dagen per week aan heeft staan, en aan het minen is.
Even je realistische bril opzetten :P
pi_114729689
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:32 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Tja, das dan ook alleen als ie um 24 uur per dag 7 dagen per week aan heeft staan, en aan het minen is.
Even je realistische bril opzetten :P
Nee, bij 24/7 kom ik op 473 Euro aan stroomkosten per jaar :)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:12:42 #282
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114730172
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 19:00 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, bij 24/7 kom ik op 473 Euro aan stroomkosten per jaar :)
En hoe kom je op dat getal uit dan? Ben benieuwd.
pi_114745612
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 19:12 schreef Quotidien het volgende:

[..]

En hoe kom je op dat getal uit dan? Ben benieuwd.
(235Wh x 24 uur x 365 dagen) / 1000 x 0.23 Euro
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:53:16 #284
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114745736
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

(235Wh x 24 uur x 365 dagen) / 1000 x 0.23 Euro
Ja want een Intel HD Graphics verbruikt ook evenveel als een Quadro 6000.. Hoe kom je aan die 235Wh?
pi_114746149
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:53 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ja want een Intel HD Graphics verbruikt ook evenveel als een Quadro 6000.. Hoe kom je aan die 235Wh?
Je HD6850 bij volle belasting bij minen + de PC waar hij in zit.
155 + 80 Watt.

Heb je een stroomverbruikmeter?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 00:00:46 #286
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114746272
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 23:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je HD6850 bij volle belasting bij minen + de PC waar hij in zit.
155 + 80 Watt.
Hoe weet jij wat mijn pc verder verbruikt?
pi_114746319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:00 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Hoe weet jij wat mijn pc verder verbruikt?
Educated guess.

15 jaar ICT en 5 Bitcoin rigs verder.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 00:36:40 #288
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114748886
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Educated guess.

15 jaar ICT en 5 Bitcoin rigs verder.
Wat is een bitcoin rig?
pi_114749099
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:36 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Wat is een bitcoin rig?
Een PC die is ingericht als Bitcoin miner.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 00:47:03 #290
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114749645
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een PC die is ingericht als Bitcoin miner.
Waarom zou je dat doen. :') Ga gewoon werken.
pi_114758705
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:47 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen. :') Ga gewoon werken.
Leuk, maar hoe zit het nu met je stroomverbruik? :)
  zaterdag 28 juli 2012 @ 15:31:31 #292
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114765890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 11:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Leuk, maar hoe zit het nu met je stroomverbruik? :)
Dat krijg ik pas aan het eind van de maand te zien lijkt me..
pi_114767406
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 15:31 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Dat krijg ik pas aan het eind van de maand te zien lijkt me..
Je kan de stand zelf een paar keer opnemen en het verbruik delen door aantal dagen tussen meting. Weet je je dagverbruik.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 21:52:44 #294
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114779440
quote:
Gemiddelde hashrate tijdens de laatste 10 ronden: 16 Mhash/s

;(
pi_114781338
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 21:52 schreef Quotidien het volgende:

[..]

;(
LOL wat heb je gedaan dan?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:51:13 #296
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114782416
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:28 schreef KwukDuck het volgende:

[..]

LOL wat heb je gedaan dan?
Ik heb niks veranderd ofzo.
pi_114782613
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:51 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ik heb niks veranderd ofzo.
Dat is wat de pool aan geeft neem ik aan?
Geeft je miner nog steeds wel steady die ~180MHash/s aan?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 22:56:05 #298
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114782667
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 22:54 schreef KwukDuck het volgende:

[..]

Dat is wat de pool aan geeft neem ik aan?
Geeft je miner nog steeds wel steady die ~180MHash/s aan?
Dat is idd wat de pool aangeeft. En ja, die 180MHash/s is nog steeds van kracht.
pi_114783033
@Quotidien
Wat geeft je miner aan op de bovenste rij dan? A/R/HW/E/U waarden.?
  zondag 29 juli 2012 @ 18:07:06 #300
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114812134
Ik weet niet wat je bedoelt met A/R/HW/E/U waarden, ik krijg alleen de shares, stales en snelheid te zien.
pi_114881670
Accepted / Refused / Hardware Errors , de andere waarden maken verder niet uit.

je gebruikt cgminer toch?? ik zie daar zelf nergens shares en stales staan, maar dat zal het zelfde zijn als Accepted/Refused neem ik aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')