abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114377606
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Lees je eens in over E-Gold zou ik zeggen. Dat was ooit groter dan bitcoin nu is. En daar zijn mensen een heleboel meer geld mee verloren dan jij hopenlijk nu op het spel hebt staan.
E-Gold was van een bedrijf en niet de-centraal "en van iedereen" zoals Bitcoin wel is.
Niet vergelijkbaar.
pi_114378448
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 08:19 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Ik zie dat jij over een stevige berg kennis aangaande bitcoins beschikt. Mensen kunnen nog veel van je leren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb inderdaad ruim 6 maand lang met 7 videokaarten Bitcoins gemined en zeer veel tijd en energie er in gestoken.

Nu handel ik slechts nog in Bitcoins omdat de stroomkosten te hoog zijn t.o.v. de difficulty.
Of het een succes wordt zal me verder een biet zijn, het is een mooie hobby waar ik tot nu toe ook nog flink wat Bitcoins aan over heb gehouden.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:35:44 #156
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114385484
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:20 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Volgens wiki: "E-Gold is a digital gold currency operated by <random bedrijf> Inc. under <random holding> Ltd." -en daar stopte ik met lezen.
Jammer, als je niet eens bereid bent een minuut of 20 van je tijd te investeren in het hele verhaal te lezen en meteen stopt bij het eerste detail dat wellicht niet helemaal vergelijkbaar is (alhoewel, bitcoin wordt voor 80% gerund door 1 bedrijf dus zo veel anders is het wellicht toch niet), dan wordt het lastig een inhoudelijke discussie te voeren.

quote:
Als je nu serieus E-Gold met Bitcoin wilt vergelijken heb je de essentie kennelijk niet begrepen.
Ah, je bent weer terug bij "jij hebt het niet begrepen". :')

quote:
Weet je wat trouwens ooit hele grote winstgevende business was, nog veel meer dan e-gold? Post, en vervoer per paard en wagen!
Yup, en als jij al je spaargeld in post had geinvesteerd (zoals je nu met bitcoin doet) hadden je kindjes nu niets meer te eten ;)

quote:
Ik zou het gehele bedrag aan euro's dat ik tot nu toe heb omgezet in bitcoins op dit moment weer terug kunnen ruilen
Alleen kan " op dit moment" best wel eens een ochtend zijn waarin bitcoin in 1 klap $0.0001 waard is....

quote:
en dan hou ik nog een aanzienlijke hoeveelheid bitcoins over.
En die geef je dan als ontbijt aan je kinderen? :D

quote:
Maar weet je wat, laat ik dat eens niet doen, en in plaats daarvan nog een SHITLOAD aan bitcoins erbij kopen.
Doe dat. Hoeveel ongeveer? Noteren we die op jouw naam voor $9. Kijken we over een jaartje terug hoeveel het nog waard is. ok? :D

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:28 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Dat was naar aanleiding van een paar grote hacks. Waarop mensen paniekerig reageerden, en media er lustig op inhaakten: "Bitcoin is gehackt! Zie je wel, het is niet veilig!"

Terwijl die hacks natuurlijk geen ene reet met Bitcoin te maken hadden,
Aangezien de partij (waar niemand controle over heeft, maar die wel de macht hebben om heel bitcoin in een dag om zeep te helpen) die op dat moment zo'n 95% van alle bitcoin handel verzorgde (lol @ decentraal) werd gehacked heeft dat wel degelijk met bitcoin te maken.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:41:49 #157
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114385836
Overigens, hier nog een mooi topic over hoe ontzettend knullig het merendeel van de bitcoin-gemeenschap nog is. Tot nu toe is elke serieuze bitcoin onderneming minimaal 1 keer gehacked en een boel coins kwijtgeraakt.
pi_114390898
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:41 schreef Whuzz het volgende:
Overigens, hier nog een mooi topic over hoe ontzettend knullig het merendeel van de bitcoin-gemeenschap nog is. Tot nu toe is elke serieuze bitcoin onderneming minimaal 1 keer gehacked en een boel coins kwijtgeraakt.
Bitcoin is niet gehackt. Dat er exchanges gehackt worden ligt aan de knulligheid van de eigenaren (of gebruikers) daarvan.

Er zijn ook exchanges die daarna met goede maatregelen zijn gekomen en sterker teruggekomen.
"Natuurlijke selectie" zullen we dat maar noemen. Gezien de beginfase van Bitcoin zal het kaf vanzelf van het koren gescheiden worden.
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:02:21 #159
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114391557
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:52 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bitcoin is niet gehackt. Dat er exchanges gehackt worden ligt aan de knulligheid van de eigenaren (of gebruikers) daarvan.
Ik zeg ook nergens dat bitcoin gehackt is. Ik zeg dat als het bedrijf dat 80% van de handel in bitcoins verzorgd gehackt wordt, dat dit nagenoeg hetzelfde effect heeft.
Bitcoin is niet decentraal, het is veel centraler dan welke valuta dan ook, en wel gecentraliseerd in MtGox. Als Karpales besluit dat het tijd is om te cashen, dan is bitcoin weg, al het geld weg, en niemand die er wat aan kan doen.

quote:
Er zijn ook exchanges die daarna met goede maatregelen zijn gekomen en sterker teruggekomen.
De security van MtGox is verbeterd, maar het is en blijft zo dat het lot van bitcoin in hun handen ligt.
En elke andere poging tot nu toe om iets gelijkwaardigs op te zetten bleek ofwel een scam, ofwel een enorm fiasco dat een hoop mensen hun bitcoins kostte.
pi_114392043
@Whuzz, meer en meer mensen maken gebruik van andere exchanges, vooral in Europa. (Om het nog maar niet te hebben over alle OTC handel.)
Lang lang geleden, voordat Mt.Gox een bitcoin exchange was, functioneerde bitcoin ook al prima en dat zal het ook echt wel blijven doen nadat Mt.Gox er niet meer is.
Ze hebben zeker belangen bij de handel en groei (dat is het idee van elk bedrijf, right?) van bitcoin maar om nou te zeggen dat één bedrijf het systeem centraliseerd omdat zij een groot deel van de handel er in mogelijk maken gaat wat ver denk ik.
pi_114392091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat bitcoin gehackt is. Ik zeg dat als het bedrijf dat 80% van de handel in bitcoins verzorgd gehackt wordt, dat dit nagenoeg hetzelfde effect heeft.
Bitcoin is niet decentraal, het is veel centraler dan welke valuta dan ook, en wel gecentraliseerd in MtGox. Als Karpales besluit dat het tijd is om te cashen, dan is bitcoin weg, al het geld weg, en niemand die er wat aan kan doen.

[..]

De security van MtGox is verbeterd, maar het is en blijft zo dat het lot van bitcoin in hun handen ligt.
En elke andere poging tot nu toe om iets gelijkwaardigs op te zetten bleek ofwel een scam, ofwel een enorm fiasco dat een hoop mensen hun bitcoins kostte.
Het bedrijf dat 80% van de Bitcoins verhandelt is al eens gehackt en sterk en veiliger teruggekomen.

Overigens las ik op http://gathering.tweakers.net dat jij beweerde dat je je 5 Bitcoins had weggegooid om een statement te maken en op FOK! forum lees ik dat je ze bent kwijtgeraakt bij de MtGox hack van juni 2011 :')
pi_114392212
quote:
Waarom stop je zoveel tijd in iets wat volgens jou gedoemd is om te falen?
pi_114392287
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:13 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Hij probeert dat falen een handje te helpen, duh.
  donderdag 19 juli 2012 @ 07:01:17 #164
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114401273
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het bedrijf dat 80% van de Bitcoins verhandelt is al eens gehackt en sterk en veiliger teruggekomen.
Dus jij denkt dat het nooooooit meer gehackt kan worden? :D
Daarnaast mis je mijn punt. Ik ben niet zo bang dat MtGox weer gehackt wordt, al vermoed ik dat dat best weer een keer gaat gebeuren. Waar het mij om gaat is dat 80% van de handel (nogmaals, er is buiten de speculatieve handel nauwelijks een bitcoin economie) in bitcoins door 1 bedrijf, geleid door 1 persoon gaat. Dat is dus niet decentraal en ondermijnt het hele bitcoin principe.
Als Karpales besluit dat het luceratief genoeg is om er met alle poen vandoor tegaan is bitcoin in 1 klap dood. Nog erger, het maakt hem een potentieel doelwit voor criminelen met afpersing en bedreiging.

@ Kwukduk: Kom maar eens met cijfers dan. Hoeveel procent van de bitcoin handel verloopt *niet* via MtGox dan?
Het statement dat bitcoin zonder mtgox ook prima draaide is vrij waardeloos. Toen waren er wereldwijd misschien 2000 man die er gebruik van maakten, nauwelijks handelen en alleen als een gek 0-difficulty-coins aan het minen waren om maar aan de top van de piramide te staan.

Anyways, het niet decentraal van bitcoin valt nog steeds in het niet bij het probleem dat het door de deflatie is vervallen tot een grote speculatieve bubble en ook nooit iets anders zal worden dan dat en daarmee een potentieel mooi idee een vroege dood is gestorven.

quote:
Overigens las ik op http://gathering.tweakers.net dat jij beweerde dat je je 5 Bitcoins had weggegooid om een statement te maken en op FOK! forum lees ik dat je ze bent kwijtgeraakt bij de MtGox hack van juni 2011 :')
En die twee sluiten elkaar uit? :')
Link daarnaast even naar die quotes aub.

Overigens heb ik momenteel een aardige handvol bitcoins op een USB-wallet staan, verkregen uit een weddenschap met een (inmiddels ex-)collega. Het tweede deel van de weddenschap staat nog, dus ik kan ze helaas nog even niet cashen. Dus ik hoop net zo hard als jullie allemaal dat bitcoins meer waard worden hoor ;)
Ik *denk* alleen dat bitcoin *voor* ik die weddenschap gewonnen heb ergens rond de $0.01 zal liggen en ik dus eigenlijk niets meer aan de weddenschap heb :'( (Behalve de lol natuurlijk :P )

quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:13 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Lees even 15 topics terug, dat heb ik al een paar keer uitgelegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Whuzz op 19-07-2012 07:06:51 ]
pi_114401926
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 07:01 schreef Whuzz het volgende:

En die twee sluiten elkaar uit? :')
Link daarnaast even naar die quotes aub.

"Spring daarnaast even door een hoepel voor me".

Vooruit maar weer...

quote:
[message=36516041,noline]Whuzz schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:26[/message]:
[...]

Ik heb zelf mijn wallet.dat met 5.78 BTC ook weggegooid. Graag gedaan :D

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:32 schreef Whuzz het volgende:

[..]
MtGox kent mijn email niet eens meer :P
Mijn 5 bitcoins, wat DOE JE!? :P
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:41 schreef Whuzz het volgende:
* Whuzz wacht rustig af tot zijn 5 bitcoins de laatste 5 op aarde zijn. Ik bewaar ze in een superencrypted superverborgen wallet die ik zorgvuldig bewaar en eventueel doorgeef aan mijn kinderen. Met elke bitcoin die verloren gaat worden de mijne meer waard.
Nu maar heel hard hopen dat die lui met 350k coins snel een foutje maken >:)
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:27:08 #166
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114402188
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

"Spring daarnaast even door een hoepel voor me".

Vooruit maar weer...
Was toch wel een brandende hoepel he? ;)
iig bedankt voor het opzoeken.

Je quotes staan in de verkeerde volgorde. Ik heb die 5 BTC van MtGox natuurlijk gewoon teruggekregen, net als jij (eregsns eind juni). Na een paar dagen ofzo een mailtje van MtGox gehad voor account confirmatie, waarna ik weer bij het account kon. Mijn BTC stond er nog. Die heb ik daarna bij MtGox weggehaald en een poosje later definitief weggepleurd (in augustus) :P

Maar toch leuk dat je mijn oude posts aan het doorspitten bent op zoek naar inconsistenties. ;)
Al opgevallen dat ik nog steeds weinig anders zeg dan een jaar geleden? Ook opgevallen dat er niets fundamenteels verbeterd is aan de problemen binnen bitcoin sinds die tijd? En dat er alleen maar extra problemen (scalability bijvoorbeeld) zijn bijgekomen?

In de superencrypted wallet-quote miste je kennelijk het sarcasme? Die quote had betrekking op het uiteindelijk uitkomen van bitcoin op 0 coins. Elke kon die weg is, is weg. En aangezien er dagelijks coins verloren gaan in vergeten encryptie-wachtwoorden, verloren data, vergeten coins, en dat aantal slechts zal stijgen als het aantal bitcoin users ooit stijgt eindigen we uiteindelijk op 0 bitcoins.
Oftewel: de basisdeflatie van bitcoin is nog veel groter dan hij lijkt, omdat het aantal beschikbare bitcoins niet langzaam naar 21.000.000 klimt, maar over langere tijd langzaam naar 0 daalt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Whuzz op 19-07-2012 08:35:40 ]
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:28:55 #167
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_114404951
Waarom 5 BTC weg gooien als je er iemand anders mee blij had kunnen maken?
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:41:15 #168
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114405305
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:27 schreef Whuzz het volgende:
Oftewel: de basisdeflatie van bitcoin is nog veel groter dan hij lijkt, omdat het aantal beschikbare bitcoins niet langzaam naar 21.000.000 klimt, maar over langere tijd langzaam naar 0 daalt.
Dus je 5 bitcoins hadden een stad waard kunnen zijn! Wat heb je gedaan door dat weg te gooien O-)
censuur :O
  donderdag 19 juli 2012 @ 11:38:42 #169
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114407193
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:28 schreef Mender het volgende:
Waarom 5 BTC weg gooien als je er iemand anders mee blij had kunnen maken?
Vanuit een filosofisch standpunt: ik denk niet dat op termijn iemand gelukkig gaat worden van bitcoins :')
Vanuit een meer praktisch oogpunt: shift-del ging sneller dan rondvragen wie er wat bitcoins wil hebben. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus je 5 bitcoins hadden een stad waard kunnen zijn! Wat heb je gedaan door dat weg te gooien O-)
Momenteel waren ze minder dan 50 euro waard geweest. Mijns inziens zijn ze over een jaar of wat nog maar 5 cent waard. Dat wordt een klein stadje dan. Misschien iets van playmobil ofzo :P
Niet dat je ergens playmobil met bitcoins kunt kopen, maar toch...

[ Bericht 1% gewijzigd door Whuzz op 19-07-2012 12:15:45 ]
pi_114410006
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:27 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Was toch wel een brandende hoepel he? ;)
iig bedankt voor het opzoeken.

Waarom heb je na de MtGox hack nog de moeite genomen om ze terug te krijgen terwijl je toen toch al "wist" dat ze straks niets meer waard zijn?
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:01:39 #171
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114410290
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom heb je na de MtGox hack nog de moeite genomen om ze terug te krijgen terwijl je toen toch al "wist" dat ze straks niets meer waard zijn?
Voortschrijdend inzicht ;)
pi_114411986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:50 schreef Herfst het volgende:
Maar daat moet je dus op wachten..? Of is de vraag en het aanbod dusdanig groot dat de transactie direct uitgevoerd wordt?
Er is altijd vraag en aanbod, maar hoe lang je moet wachten hangt af van de prijs die je biedt of vraagt.

Als de koers op een bepaald moment 7.50 ¤/BTC is en jij biedt je bitcoins te koop aan voor ¤7.45 per stuk hoef je waarschijnlijk nul seconden te wachten. Als je ¤8.50 vraagt gaat het wellicht nog een aantal dagen duren.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_114413212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:35 schreef Whuzz het volgende:
Jammer, als je niet eens bereid bent een minuut of 20 van je tijd te investeren in het hele verhaal te lezen en meteen stopt bij het eerste detail dat wellicht niet helemaal vergelijkbaar is (alhoewel, bitcoin wordt voor 80% gerund door 1 bedrijf dus zo veel anders is het wellicht toch niet), dan wordt het lastig een inhoudelijke discussie te voeren.
Ik zie in het hele WP artikel geen zinnige overeenkomst. Kun je aangeven waarom jij de vergelijking met E-gold in deze relevant vindt? Dan ga ik er met alle plezier inhoudelijk op in.

En Bitcoin wordt niet 80% gerund door 1 bedrijf, dat is onzin. Ten eerste is het alleen een exchange, een onafhankelijke 3rd party dienst / website, en asbsoluut geen onderdeel van of kritische schakel voor het Bitcoin systeem. Ten tweede, als dat bedrijf morgen ophoudt staan er overmogen 10 andere exchanges (er zijn al talloze andere trouwens) waar de huidige MtGox gebruikers terecht kunnen. Simpelweg omdat er markt voor is, voortkomend uit de populariteit van Bitcoin zelf, waarin op dit moment MtGox toevallig voorziet, niet omdat MtGox die markt creëert. Essentieel verschil.

quote:
Ah, je bent weer terug bij "jij hebt het niet begrepen". :')
Wel als je Bitcoin vergelijkt met een gecentraliseerd systeem, wat meer met paypal / dollars / euro's overeen komt dan met Bitcoin.
Je noemt het "wellicht niet helemaal vergelijkbaar" maar dat is nou juist 1 van de kritieke punten. Niet centraal, niet eigendom van of beheerd door een instantie, niet fraudeerbaar.

quote:
Yup, en als jij al je spaargeld in post had geinvesteerd (zoals je nu met bitcoin doet) hadden je kindjes nu niets meer te eten ;)
Je draait het precies om, 'post' was in deze analogie juist het uitgerangeerde alternatief.
Als ik al mijn spaargeld in euro's en banken en pensioenfondsen had geïnvesteerd (het bijna uitgerangeerde alternatief van nu, zeg maar), hebben mijn kinderen straks juist niets meer te eten.

quote:
Alleen kan " op dit moment" best wel eens een ochtend zijn waarin bitcoin in 1 klap $0.0001 waard is....
Idem voor de euro, of dollar (nou ja ¤0.0001 in dat geval), of goud.

Ik zie geen plausibel scenario waarin bitcoin in 1 klap instort. Is vast subjectief of een kwestie van jouw geloof vs het mijne. I'll take my chances.

quote:
En die geef je dan als ontbijt aan je kinderen? :D
Nee daar betaal ik later hun studies van.

quote:
Doe dat. Hoeveel ongeveer? Noteren we die op jouw naam voor $9. Kijken we over een jaartje terug hoeveel het nog waard is. ok? :D
Da's goed. Laten we zeggen, ik koop er nu 1000 bij, dus $9000. Eens zien hoeveel dollars dat over een jaartje waard is.
Overigens verwacht ik dat algemene acceptatie (boven een kritische massa zeg maar) nog wel meer dan een jaar duurt hoor. Ik denk eerder een jaar of 5.

En contacteer anders ook even deze meneer als je zo overtuigd bent.

quote:
Aangezien de partij (waar niemand controle over heeft, maar die wel de macht hebben om heel bitcoin in een dag om zeep te helpen) die op dat moment zo'n 95% van alle bitcoin handel verzorgde (lol @ decentraal) werd gehacked heeft dat wel degelijk met bitcoin te maken.
Ze hebben geenszins de macht om bitcoin om zeep te helpen. Gewoon totaal niet. Geen idee hoe je daarbij komt. Overigens zijn ze vorig jaar gehacked, guess what: bitcoin niet om zeep. *O*
pi_114413435
quote:
Tot nu toe is elke serieuze bitcoin onderneming minimaal 1 keer gehacked en een boel coins kwijtgeraakt.
Noem er naast MtGox en Bitcoinica dan eens een paar?

Overigens doe ik al mijn conversies via intersango, na MtGox één van de grootste exchanges. Die zijn nog nooit gehacked, en nog nooit 1 coin kwijtgeraakt.
pi_114414324
@Whuzz, kijk even op http://bitcoinmonitor.com/ daar zul je zien dat slechts een relatief klein deel van alle transacties temaken heeft met een exchange. Hier zal nog wel een deel speculatieve handel OTC bij zitten ongetwijfeld maar het meeste vermoed ik dat gewoon handel is in diensten en goederen.
Verder is het allang geen 80 of 90% meer wat ik vaak hoor, maar inmiddels 63% van het exchange volume wat door mtgox gaat ( http://bitcoincharts.com/charts/volumepie/ )
De hoeveelheid bitcoins die mtgox zelf bezit om de markt te 'corneren' is ook vrij beperkt vergeleken met het totale aantal btc in omloop. Uiteraard nog steeds genoeg om invloed uit te oefenen maar ik betwijfel of dat genoeg is om echt de boel om zeep te helpen, het zijn behoorlijke bedragen op http://www.mtgoxlive.com waar doorheen gedrukt moet worden.

@Jace_TBL
Inderdaad Intersango is een erg strakke site en erg handig voor ons in Europa, MtGox doet nog wel eens moeilijk met SEPA transacties (iig in het verleden).
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:54:32 #176
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114415151
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:10 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Ik zie in het hele WP artikel geen zinnige overeenkomst. Kun je aangeven waarom jij de vergelijking met E-gold in deze relevant vindt? Dan ga ik er met alle plezier inhoudelijk op in.
": The number of e-gold accounts (as claimed by e-gold) grew from 1 million in November 2003 to 3 million on 22 April 2006.[4] In 2008, the company reported more than 5 million accounts."

Dit even om aan te geven hoeveel groter het al was dan bitcoin. Ten tijde van de MtGox hack waren er ongeveer 60k MtGox accounts...

"e-gold has been perceived by the United States government as the medium of choice for many online con-artists, with pyramid schemes and high-yield investment programs ("HYIPs") commonplace."

Silkroad en de enorme lijst aan bitcoinscams heeft bitcoin inmiddels dezelfde reputatie gegeven. In dit topic mag je dat niet zeggen, dat weet ik, maar als je een gemiddelde publicatie over bitcoin kijkt worden deze dingen altijd genoemd.

"e-gold and OmniPay have also been accused of being a medium for money laundering. As digital gold currency providers are not banks but may be considered money service businesses, they are legally required to perform various sorts of "know your customer" background checks."

Dat lijkt heel erg op de aantijgingen aan het adres van MtGox en is ook de reden dat MtGox verplicht is om legimatie te gaan vragen, anders werden ze uitgesloten van het zakendoen met banken en SEPA transfers. Lees hun topic over de rechtzaak in frankrijk even door zou ik zeggen.

"The essence of the allegations in the indictment is twofold: (1) e-gold is an unlicensed money transmitting entity as defined by United States Code;[16] and (2) e-gold was a de facto means of moving money from illegal activities to wit: high-yield investment programs which are Ponzi scams, credit card and identity fraud sites and retailers of child pornography."

Zelfde geld voor bitcoin. Als het op zich al geen ponzischeme is, het aantal ponzis dat met bitcoin gerund wordt maakt het minstens zo erg. Je kunt er dan ook op wachten dat als bitcoin ooit zo groot wordt het eenzelfde aanpak kan verwachten.
Ja, er is een verschil, bitcoin zelf is niet eigendom van iemand. Maar dat staat willekeurig welke staat niet in de weg om het gebruik ervan simpelweg te verbieden met bovenstaande redenen.

"E-gold was tried with violation of 18 USC 1960 in UNITED STATES OF AMERICA v. E-GOLD, LTD, District of Columbia court. The court found against E-gold, ruling that "a business can clearly engage in money transmitting without limiting its transactions to cash or currency and would commit a crime if it did so without being licensed."

Vervang e-gold door bitcoin en het is net zo geldig.

"As with any online payment system, e-gold is vulnerable to various threats, notably phishing (for example, forged emails asking for login details) and malware (such as keystroke logging spyware)."

"e-gold offers no protection whatsoever if an attacker succeeds in obtaining the user's e-gold account number, the user's e-gold password, and access to the user's registered email account. Any losses resulting from a security breach cannot be undone since transfers are non-reversible. If funds are stolen, e-gold will not block a recipient's account without being issued with a court order."

Vervang e-gold door bi... naja, je snapt het wel. In bitcoins geval heeft zelfs een court order geen zin.
En ik weet dat je nu gaat zeggen "dit is juist het VOORDEEL" van bitcoin!!!einz
En dat klopt. Als je een scammer bent. Als consument is het een enorm nadeel.

Er zijn nog veel meer vergelijkingen, maar ik heb vandaag nog meer te doen ;)

quote:
En Bitcoin wordt niet 80% gerund door 1 bedrijf, dat is onzin.
Als MtGox het wil, zijn morgen in een klap de helft van alle bitcoins weg. Gewoon, wallet.dats erasen en klaar. Theoretisch niet het einde van bitcoin, practisch natuurlijk wel.

quote:
een onafhankelijke 3rd party dienst / website
Je bedoelt oncontroleerbaar.

quote:
Ten tweede, als dat bedrijf morgen ophoudt staan er overmogen 10 andere exchanges
Waar niemand meer gebruik van wil maken, omdat ze net al hun bitcoins en/of dollars zijn kwijtgeraakt

quote:
Ik zie geen plausibel scenario waarin bitcoin in 1 klap instort. Is vast subjectief of een kwestie van jouw geloof vs het mijne. I'll take my chances.
En da's je goed recht. Net als het mijn goed recht is om te zeggen dat ik denk dat het je een hoop geld gaat kosten ;)

quote:
Nee daar betaal ik later hun studies van.

Ik heb medelijden met je kinderen :(

quote:
Da's goed. Laten we zeggen, ik koop er nu 1000 bij, dus $9000. Eens zien hoeveel dollars dat over een jaartje waard is.
Ok! Graag even je blockchain info van die aankoop hier posten als bewijs :)

quote:
Overigens verwacht ik dat algemene acceptatie (boven een kritische massa zeg maar) nog wel meer dan een jaar duurt hoor. Ik denk eerder een jaar of 5.
Vervang acceptatie door totale instorting en we zijn het eens :P

quote:
Ze hebben geenszins de macht om bitcoin om zeep te helpen. Gewoon totaal niet. Geen idee hoe je daarbij komt. Overigens zijn ze vorig jaar gehacked, guess what: bitcoin niet om zeep. *O*
Zie bovenstaande. Als ze willen, is bitcoin morgen dood. Willen ze dat nu? Vast niet. Maar weet jij wat voor belangen ze in de toekomst hebben?

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:15 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Noem er naast MtGox en Bitcoinica dan eens een paar?

Overigens doe ik al mijn conversies via intersango, na MtGox één van de grootste exchanges. Die zijn nog nooit gehacked, en nog nooit 1 coin kwijtgeraakt.
Bitomat, Linode, Bitcoin7, Mooncoin, om er even een paar uit mijn hoofd op te noemen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 14:58:21 #177
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114415327
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:35 schreef KwukDuck het volgende:
@Whuzz, kijk even op http://bitcoinmonitor.com/ daar zul je zien dat slechts een relatief klein deel van alle transacties temaken heeft met een exchange.
Leg dat eens uit? Dat kun je daar volgens mij niet zien. Als MtGox zijn hotwallet verplaatst, is dat dan economie? Als iemand zijn coins van deepbit naar zijn wallet of naar MtGox verplaatst, is dat economie?
pi_114418158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:54 schreef Whuzz het volgende:

"e-gold has been perceived by the United States government as the medium of choice for many online con-artists, with pyramid schemes and high-yield investment programs ("HYIPs") commonplace."

Silkroad en de enorme lijst aan bitcoinscams heeft bitcoin inmiddels dezelfde reputatie gegeven. In dit topic mag je dat niet zeggen, dat weet ik, maar als je een gemiddelde publicatie over bitcoin kijkt worden deze dingen altijd genoemd.
Dus? Ja het geeft bitcoin opzich een negatief imago, maar kijk eens naar het nieuws, daar worden ook maar weinig leuke en positieve dingen vermeld, en guess what, allemaal met dollars en euros! Ik zeg, verbieden die dollars en euros!

quote:
"e-gold and OmniPay have also been accused of being a medium for money laundering. As digital gold currency providers are not banks but may be considered money service businesses, they are legally required to perform various sorts of "know your customer" background checks."

Dat lijkt heel erg op de aantijgingen aan het adres van MtGox en is ook de reden dat MtGox verplicht is om legimatie te gaan vragen, anders werden ze uitgesloten van het zakendoen met banken en SEPA transfers. Lees hun topic over de rechtzaak in frankrijk even door zou ik zeggen.
Your point being? Als je hiermee wil duiden op hoe makkelijk het zou zijn voor overheden om bitcoin de nek om te draaien door gewoon exchanges te verbieden, deels waar, als er een kritieke massa word bereikt zal de handel gewoon OTC door gaan en is currency exchange niet meer zo van belang.

quote:
"The essence of the allegations in the indictment is twofold: (1) e-gold is an unlicensed money transmitting entity as defined by United States Code;[16] and (2) e-gold was a de facto means of moving money from illegal activities to wit: high-yield investment programs which are Ponzi scams, credit card and identity fraud sites and retailers of child pornography."

Zelfde geld voor bitcoin. Als het op zich al geen ponzischeme is, het aantal ponzis dat met bitcoin gerund wordt maakt het minstens zo erg. Je kunt er dan ook op wachten dat als bitcoin ooit zo groot wordt het eenzelfde aanpak kan verwachten.
Ja, er is een verschil, bitcoin zelf is niet eigendom van iemand. Maar dat staat willekeurig welke staat niet in de weg om het gebruik ervan simpelweg te verbieden met bovenstaande redenen.
Zoals ik eerder zei, kritieke massa. Met elke valuta worden illegale dingen uitgevoerd en ik denk nog wel het meeste met gewoon regulier cash. Hoe gaat de overheid controle houden op wie bitcoin gebruikt en wie niet? Vrijheid van informatie?

quote:
"As with any online payment system, e-gold is vulnerable to various threats, notably phishing (for example, forged emails asking for login details) and malware (such as keystroke logging spyware)."

Oeff... gelukkig maar dat online bankieren en geld in mn knip wel veilig is, anders had ik nog zelf maatregelen moeten nemen voor de veiligheid van mn vermogen... Wil ik niet aan denken joh.

quote:
"e-gold offers no protection whatsoever if an attacker succeeds in obtaining the user's e-gold account number, the user's e-gold password, and access to the user's registered email account. Any losses resulting from a security breach cannot be undone since transfers are non-reversible. If funds are stolen, e-gold will not block a recipient's account without being issued with a court order."

Vervang e-gold door bi... naja, je snapt het wel. In bitcoins geval heeft zelfs een court order geen zin.
En ik weet dat je nu gaat zeggen "dit is juist het VOORDEEL" van bitcoin!!!einz
En dat klopt. Als je een scammer bent. Als consument is het een enorm nadeel.
In de nabije toekomst zal bitcoin multi-sig transacties ondersteunen wat neer komt op de mogelijkheid om een transactie pas geldig te laten zijn op het moment dat beide partijen tevreden zijn.
Je snapt hoop ik ook dat elke vorm van chargeback (gewoon om dat het kan) door een 'consument' ook een scam is waarvan de verkoper en volgende kopers de dupe zijn? (de andere kopers zullen voor de verloren kosten opdraaien)

quote:
Als MtGox het wil, zijn morgen in een klap de helft van alle bitcoins weg. Gewoon, wallet.dats erasen en klaar. Theoretisch niet het einde van bitcoin, practisch natuurlijk wel.
Ik wist niet dat Mt.Gox in bezit was van 4.7 miljoen bitcoins, bedankt voor deze info (bron?)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Leg dat eens uit? Dat kun je daar volgens mij niet zien. Als MtGox zijn hotwallet verplaatst, is dat dan economie? Als iemand zijn coins van deepbit naar zijn wallet of naar MtGox verplaatst, is dat economie?
Nee dat is geen economie maar kijk naar de bedragen en de hoeveelheid transacties, dat is niet van het minen, dat zijn maar kleine bedragen tenzij het een grote miner is (die waarschijnlijk toch geen public pool gebruikt).
Als je even rond kijkt op het forum en op IRC dan zie je dat er behoorlijk wat handel gaande is en er genoeg websites zijn die inmiddels bitcoin accepteren als betaalmiddel. Nee, het is geen miljarden , noch miljoenen economie, maar het heeft potentie denk ik , het staat allemaal nog maar in de kinderschoenen en het kan alle kanten op uiteindelijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door KwukDuck op 19-07-2012 16:07:21 ]
pi_114425991
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:01 schreef KwukDuck het volgende:

het staat allemaal nog maar in de kinderschoenen en het kan alle kanten op uiteindelijk.
En gelukkig heeft Whuzz daar geen invloed op.

Als hij denkt gelijk te hebben begrijp ik ook niet waarom hij hier nu, een jaar later, nog steeds 1 op de 3 reacties in deze topicreeks vult.

Iemand die gelijk heeft hoeft zijn gelijk niet om de 3 reacties te bewijzen, die krijgt vroeg of laat gelijk.
Zou hij bij de film Titanic ook om de 3 zinnen tegen zijn vrouw en kinderen zeggen "hij gaat zinken hoor!".

Hij zou, met zijn voorkennis, achterover kunnen leunen en genieten hoe wij ons geld kwijtraken.
pi_114426056
M'n 13.500 Namecoins zal ik binnenkort ook eens om gaan zetten in Bitcoins.
Gaat maar om 50 Bitcoins, afhankelijk van wat de onderlinge koers is, maar toch leuk.
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:54:26 #181
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_114426144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zou hij bij de film Titanic ook om de 3 zinnen tegen zijn vrouw en kinderen zeggen "hij gaat zinken hoor!".
[..]
_O-.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 07:00:06 #182
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448506
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En gelukkig heeft Whuzz daar geen invloed op.

Als hij denkt gelijk te hebben begrijp ik ook niet waarom hij hier nu, een jaar later, nog steeds 1 op de 3 reacties in deze topicreeks vult.

Iemand die gelijk heeft hoeft zijn gelijk niet om de 3 reacties te bewijzen, die krijgt vroeg of laat gelijk.

Hij zou, met zijn voorkennis, achterover kunnen leunen en genieten hoe wij ons geld kwijtraken.
Boehoehoe iemand post dingen in mijn topic die ik niet wil horen :'( :'(

Waarom moet jij altijd dingen persoonlijk maken als ze je niet aan staan? Houd het gewoon inhoudelijk.
En waarom genieten? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. Ik hoop helemaal niet dat iemand geld verliest. Sterker nog, (lees een paar posts terug), ik hoop net zo hard als jullie dat bitcoin omhoog gaat, kan mij ook aardig wat geld opleveren als ik een beetje mijn best doe.
Alleen in tegenstelling tot jou kijk ik er wat realistischer naar.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:10 schreef Jace_TBL het volgende:

Wow. $1200 in 1 nachtje weg. :(
pi_114448728
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 07:00 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Boehoehoe iemand post dingen in mijn topic die ik niet wil horen :'( :'(

De muhaha's en boehoehoe's vliegen je hier om de oren.
Is dat om je posts kracht bij te zetten?

Of hoort dat bij de voodoo-rituelen die je gebruikt tegen Bitcoin?

quote:
Wow. $1200 in 1 nachtje weg. :(
Aankoopmoment komt dichterbij :)

Mijn streven is om in 2018 zo'n 8.000 Bitcoins te hebben :)
Ik zie het als extra valuta naast mijn normale spaargeld in Euro's.

De Euro klapt vermoedelijk een stuk eerder dan de Bitcoin dus wil ik wat achter de hand hebben.
Bitcoin is daarvoor ideaal, aangezien de overheid het niet kan inpikken.

[ Bericht 4% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-07-2012 08:07:19 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:06:01 #184
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448821
Intersango en Bitcoinica lijken meer met elkaar te maken te hebben dan sommigen hier lief is denk ik...
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:07:52 #185
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448833
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 07:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De muhaha's en boehoehoe's vliegen je hier om de oren.
Is dat om je posts kracht bij te zetten?
Trololol :')
Ik houd het liever ontopic :)

quote:
Mijn streven is om in 2018 zo'n 8.000 Bitcoins te hebben :)
Mijn streven is om in 2018 ongeveer een ton op de bank te hebben. Tegen die tijd bestaat bitcoin niet meer vermoed ik. :P
pi_114448840
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:06 schreef Whuzz het volgende:
Intersango en Bitcoinica lijken meer met elkaar te maken te hebben dan sommigen hier lief is denk ik...
Zou me niets verbazen als het klopt.
Waar geld te vinden is vind je schimmige praktijken.
pi_114448851
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:07 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Mijn streven is om in 2018 ongeveer een ton op de bank te hebben. Tegen die tijd bestaat bitcoin niet meer vermoed ik. :P
Een ton vind ik persoonlijk wat weinig om echt iets mee te kunnen.
8.000 Bitcoins zal ook te weinig zijn maar het is een begin, een doel voor 2018.
Als de prijs zakt, zal ik dat doel wat eerder bereiken.
Ik gebruik mijn snel gestegen Adsense inkomsten om ze aan te schaffen dus dat gaat rap :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:12:13 #188
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een ton vind ik persoonlijk wat weinig om echt iets mee te kunnen.
Hangt er vanaf wat je er mee wilt kunnen? Die ton is naast het al bezitten van een koophuis en de rest van alle spullen, het is bedoeld als vrij geld. :)

Overigens, dit somt aardig op hoe ik over MtGox denk.
pi_114448912
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:12 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat je er mee wilt kunnen? Die ton is naast het al bezitten van een koophuis en de rest van alle spullen, het is bedoeld als vrij geld. :)

Overigens, dit somt aardig op hoe ik over MtGox denk.
Een koophuis is geen veilige investering, zeker met de toekomstige dalingen in het verschiet.

MtGox is maar een exchange, je hoeft er totaal niet mee te maken te hebben als je wat met Bitcoins wil.
Mijn account is ook al meer dan 9 maand niet gebruikt, koop de BTC via verschillende fora en dat gaat prima, vaak nog goedkoper ook.

Je moet de betrouwbare gebruikers leren kennen en niet teveel ineens kopen.

Bitcoin en MtGox is net zoiets als Euro en de DSB bank, de DSB had de Euro's nodig maar de Euro had de DSB niet nodig.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:22:01 #190
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114448969
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een koophuis is geen veilige investering, zeker met de toekomstige dalingen in het verschiet.
Mijn huis is dan ook geen investering. Ik woon er in. We lossen ook gewoon af en het is niet de bedoeling het huis in de komende 15-20 jaar te verkopen, met of zonder winst. :)

quote:
MtGox is maar een exchange, je hoeft er totaal niet mee te maken te hebben als je wat met Bitcoins wil.
Dus het maakt jou niets uit als blijkt dat MtGox achter de schermen de boel manipuleert?

quote:
Je moet de betrouwbare gebruikers leren kennen en niet teveel ineens kopen.
Dit soort dingen is één van de dingen die bitcoin zo in de weg staan. De gemiddelde niet-nerd heeft geen zin om dat soort dingen uit te vogelen. Die wil gewoon makkelijk betalen, zoals met iDeal, zijn CC of zijn internetbankieren-app. Of met die nieuwe telefoon-betaal-methode waar Rabo mee bezig is. En zich niet druk maken over "betrouwbare gebruikers leren kennen".

quote:
Bitcoin en MtGox is net zoiets als Euro en de DSB bank, de DSB had de Euro's nodig maar de Euro had de DSB niet nodig.
Alleen hebben de mensen wel euro's nodig, maar geen bitcoins. Dus het omvallen van DSB kostte mensen een boel vertrouwen in "het systeem", maar drijft ze er niet van weg.
Als MtGox vandaag "om zou vallen" en al zijn cash/coins mee zou slepen is bitcoin echt dood. Niet in theorie, dat weet ik, je kunt de komma 10 plaatsen naar achter schuiven en fijn door minen, maar in de praktijk is het dan echt afgelopen.

In elk geval is Kwukduck het met me eens dat bitcoin nog steeds door een handje vol mensen compleet gemanipuleerd kan worden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Whuzz op 20-07-2012 08:31:34 ]
pi_114449086
Niet zo vreemd dat er in een nieuwe markt meerdere ondernemers in verschillende ondernemingen op de een of andere manier gerelateerd zijn. Wat de invloed hiervan is blijft speculatie.

Er staan bitcoin nog veel dingen in de weg en er moet nog veel geleerd en gedaan worden voor dat het voor de massa acceptabel is, hier wordt door de bitcoin community hard aan gewerkt.
(met 2 taps op mijn mobiel stuur/ontvang ik bitcoins, dat is imho al erg gebruiksvriendelijk.)
pi_114449125
Zeker ben ik het met je eens dat de markt nog relatief makkelijk gemanipuleerd kan worden. Echter merk ik ook dat deze invloed sterk afneemt, een jaar geleden zou een dump van 40k btc heel wat meer teweeg gebracht hebben als een tijdelijke daling van 1 USD.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 08:43:16 #193
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114449244
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 08:35 schreef KwukDuck het volgende:
Zeker ben ik het met je eens dat de markt nog relatief makkelijk gemanipuleerd kan worden. Echter merk ik ook dat deze invloed sterk afneemt, een jaar geleden zou een dump van 40k btc heel wat meer teweeg gebracht hebben als dan een tijdelijke daling van 1 USD.
Klopt, maar toen was een bitcoin ook $25+ waard. In procenten waren de schommelingen vergelijkbaar.
De grotere instortingen waren natuurlijk het gevolg van veel grotere dumps. 200k meen ik me te herinneren in het MtGox-hack geval?
pi_114450806
Na de Mt.Gox hack is met ruim 270k btc de waarde van ~30 USD naar ~17 USD gebracht ja.
Een vergelijkbare 'dump' op dit moment zal de prijs richting de 1 USD drijven bij de huidige open bids. Uiteraard kunnen we het niet zo zwart wit zien aangezien er onderweg een hoop mensen zullen zijn die denken een perfecte kans te hebben goedkoop veel bitcoins te kopen.

Verder wil ik iedereen hier afraden om Mt.Gox te gebruiken, zelf ben ik slachtoffer geweest van een van de hacks die bij hun heeft plaatsgevonden. Er was overduidelijk een XSS kwetsbaarheid aanwezig destijds, deze is door een bekende hacker gebruikt (zelfde bitcoin adres). Toch blijft Mt.Gox ontkennen dat het hun fout was en beweren ze dat er enig bewijs van misbruik ontbreekt. 500 Euri's foetsie. (Jaja, ik weet dat veel meer mensen veel meer geld zijn kwijt geraakt in veel meer vervelende situaties)
Na veel heen en weer mailen met de helpdesk kreeg ik te horen dat ze er niets aan konden doen en dat ik maar naar de politie moest stappen.
Daarnaast hanteren ze behoorlijk hoge SEPA fees van 1% + EUR 1,35
  vrijdag 20 juli 2012 @ 10:58:54 #195
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114452907
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 09:51 schreef KwukDuck het volgende:
Na de Mt.Gox hack is met ruim 270k btc de waarde van ~30 USD naar ~17 USD gebracht ja.
Een vergelijkbare 'dump' op dit moment zal de prijs richting de 1 USD drijven bij de huidige open bids. Uiteraard kunnen we het niet zo zwart wit zien aangezien er onderweg een hoop mensen zullen zijn die denken een perfecte kans te hebben goedkoop veel bitcoins te kopen.

Verder wil ik iedereen hier afraden om Mt.Gox te gebruiken, zelf ben ik slachtoffer geweest van een van de hacks die bij hun heeft plaatsgevonden. Er was overduidelijk een XSS kwetsbaarheid aanwezig destijds, deze is door een bekende hacker gebruikt (zelfde bitcoin adres). Toch blijft Mt.Gox ontkennen dat het hun fout was en beweren ze dat er enig bewijs van misbruik ontbreekt. 500 Euri's foetsie. (Jaja, ik weet dat veel meer mensen veel meer geld zijn kwijt geraakt in veel meer vervelende situaties)
Na veel heen en weer mailen met de helpdesk kreeg ik te horen dat ze er niets aan konden doen en dat ik maar naar de politie moest stappen.
Daarnaast hanteren ze behoorlijk hoge SEPA fees van 1% + EUR 1,35
O+

Een stukje realisme in dit topic :)
pi_114453198
Iedere Nederlandse bank heeft ook te maken met verliezen dmv skimming pinpasfraude etc.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:11:44 #197
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114455739
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:07 schreef ScarFace- het volgende:
Iedere Nederlandse bank heeft ook te maken met verliezen dmv skimming pinpasfraude etc.
Maar zijn daar een stuk sneller en transparanter mee dan MtGox. Een collega van me is laatst geskimmed. Al zijn geld weg, doordat iemand in californië met "zijn" pas had gepind.
Alles keurig en supersnel door de bank afgehandeld en binnen een uur had hij zijn geld weer terug. Da's toch even andere koek dan het gezeik van MtGox.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:49:30 #198
136730 PiRANiA
pi_114457427
Ik heb een yubikey, dat maakt mtgox voor mij veiliger dan mijn euro-bank :D
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:51:34 #199
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114457516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:49 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb een yubikey, dat maakt mtgox voor mij veiliger dan mijn euro-bank :D
Oh? Wie garandeerd er dan je coins/euro's/dollars als MtGox gehacked wordt, of de eigenaar er mee vandoor gaat? Is er een MtGox garantiefonds ofzo?
  vrijdag 20 juli 2012 @ 12:54:09 #200
136730 PiRANiA
pi_114457635
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh? Wie garandeerd er dan je coins/euro's/dollars als MtGox gehacked wordt, of de eigenaar er mee vandoor gaat? Is er een MtGox garantiefonds ofzo?
Ik bedoelde meer voor mijn individuele geval :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:06:09 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114458121
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:54 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer voor mijn individuele geval :)
In dat geval denk ik dat het idd waar is ja. Alhoewel de gemiddelde persoon met genoeg "nerdskill" om in bitcoin te stappen niet het type is dat snel het slachtoffer wordt van skimming of phishing.
pi_114458218
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 12:51 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Was dat er vanaf het begin van de dollar of bij de voorgangers van de euro? Bitcoin is nog steeds een valuta in een experimentele fase die pas 3,5 jaar gebruikt wordt, en in die 3,5 jaar zijn er al een hoop mogelijkheden bijgekomen.
pi_114463942
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 11:07 schreef ScarFace- het volgende:
Over het algemeen zijn banken als de brandweer als het neer komt op 'klant tevredenheid' en zullen dit zonder veel vragen gelijk vergoeden.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het hele huidige geld systeem incl. banken zo krom en corrupt als de pest is.
Het probleem met Mt.Gox is hier gewoon dat er veel mensen de dupe zijn geworden van hun nalatigheid en bovenal lakonieke gedrag wat betreft hun verantwoordelijkheden als professioneel bedrijf. Veel van deze mensen blijven gewoon Mt.Gox gebruiken en prijzen het gewoon nog steeds de hemel in. Ik had verwacht dat na de 'big-hack' niemand meer wat van Mt.Gox zou willen weten, hoe naief van me... 8)7

@PiRANiA Ik heb ook een Yubikey gekregen, hullemaal graties! Maar ik wil gewoon geen handel doen met een bedrijf dat keer op keer heeft laten zien geen verantwoordelijkheden te nemen voor hun fouten. Intersango en Bitmarket doen het goed voor mij.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 19:31:10 #204
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114472775
Noobvraagje, is dit geschikt voor leken zoals ik? Ik zie het wel zitten, maar ik kan me voorstellen dat het wat programmeerkennis vereist.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')