Ik geloof dat je niet helemaar door hebt HOE veel meer de echte early adopters aan bitcoins hebben... Er wordt geschat dat Satoshi en een paar (stuk of 5) consorten zo'n 1 miljoen coins hebben. Dat is dus ~1/20e van alle mogelijke coins in 2045 en momenteel iets van 1/7e van alle beschikbare coins. Dat is wat Remco bedoelt met "continenten bezitten". Stel dat bitcoin ooit een serieus betaalmiddel zou worden, dan is het toch van de zotte dat een handjevol mensen 1/7e - 1/20e van de totale wereldvoorraad er van in bezit heeftquote:Op donderdag 12 juli 2012 15:22 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
Overigens staat Bitcoin nog in de kinderschoenen, dus als je nu begint ben je zelf ook nog een early adopter.
Ik heb daar persoonlijk echt geen problemen mee. Ik ga er niet op achteruit als iemand heel veel bitcoins heeft, leuk voor hem. Tegelijkertijd kan ik wel profiteren van alle voordelen van de Bitcoin. Uit jouw reactie maak ik op dat je vooral jaloers en verbitterd bent en daardoor niet de mogelijkheden ziet die het systeem biedt. Niemand houd je tegen om je eigen cryptocurrency op te zetten, alle software van Bitcoin is open source, dus veel succes...quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik geloof dat je niet helemaar door hebt HOE veel meer de echte early adopters aan bitcoins hebben... Er wordt geschat dat Satoshi en een paar (stuk of 5) consorten zo'n 1 miljoen coins hebben. Dat is dus ~1/20e van alle mogelijke coins in 2045 en momenteel iets van 1/7e van alle beschikbare coins. Dat is wat Remco bedoelt met "continenten bezitten". Stel dat bitcoin ooit een serieus betaalmiddel zou worden, dan is het toch van de zotte dat een handjevol mensen 1/7e - 1/20e van de totale wereldvoorraad er van in bezit heeft
Maar goed, zo werken piramidespellen nu eenmaal, dus het is niet zo verbazingwekkend. Alleen raar dat sommigen dat "prima" vinden. Het is natuurlijk precies wat Satoshi voor ogen had toen hij dit opzette. Eerst lekker tegen 0 difficulty extragratis een hoop bitcoins vergaren, zodat áls het van de grond komt, hij binnen is.
Tot die persoon die 1/20e van al die bitcoins besluit dat het hem goed uitkomt om de bitcoin prijs finaal te doen crashen. (Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen hoe.) Maakt het je dan ook niet uit? Serieus, je snapt niet dat het voor elke serieuze munt een enorm slechte zaak is als er zo'n groot deel van alle beschikbare eenheden ervan in handen zijn van een zeer klein groepje mensenquote:Op donderdag 12 juli 2012 17:17 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
Ik heb daar persoonlijk echt geen problemen mee. Ik ga er niet op achteruit als iemand heel veel bitcoins heeft, leuk voor hem. Tegelijkertijd kan ik wel profiteren van alle voordelen van de Bitcoin.
Kennelijk ben je niet zo goed in het opmaken van dingen uit reactiesquote:Uit jouw reactie maak ik op dat je vooral jaloers en verbitterd bent
Lees een topic of 15 terug en je zult zien dat ik al een hele poos geleden heb uitgelegd waarom ik denk dat bitcoin gedoemd is tot falen. Aan die mening is niets veranderd, sterker nog, die overtuiging is alleen maar sterker geworden.quote:en daardoor niet de mogelijkheden ziet die het systeem biedt.
Ik heb gelukkig betere dingen te doen dan piramidespellen opzettenquote:Niemand houd je tegen om je eigen cryptocurrency op te zetten, alle software van Bitcoin is open source, dus veel succes...
De early adopters worden alleen echt rijk als ze er zoveel mogelijk mensen weten bij te slepen alvorens er zelf uit te stappen. Je ziet de paralellen met een piramaidespel wel neem ik aanquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:29 schreef PiRANiA het volgende:
Stoppen met het een "piramidespel" te noemen, dat is het niet.
Helemaal finaal eruit stappen doen ze niet lijkt mij, dat is zelf geld weggooien.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De early adopters worden alleen echt rijk als ze er zoveel mogelijk mensen weten bij te slepen alvorens er zelf uit te stappen.
Ik weet dat jij inmiddels beter weet en het een passendere term zou kunnen geven. "Piramidespel" schrikt af en is niet gefundeerd.quote:Je ziet de paralellen met een piramaidespel wel neem ik aan
Nee, dat is bitjes weggooien. Ze stappen er uit door de boel te cashen, waarna er een gecrashte lege huls achter blijft en een hoop bitcoin gebruikers die zich achter de oren krabben en zich afvragen wat er is gebeurd.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:32 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Helemaal finaal eruit stappen doen ze niet lijkt mij, dat is zelf geld weggooien.
Mooi, dat behoed misschien mensen om er in te trappen.quote:"Piramidespel" schrikt af
vind jij.quote:en is niet gefundeerd.
Massaal verkoopen crasht de koers en een hoop potentiële winst. Rustig verkopen brengt de prijs ook omlaag, maar da's minder erg.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nee, dat is bitjes weggooien. Ze stappen er uit door de boel te cashen, waarna er een gecrashte lege huls achter blijft en een hoop bitcoin gebruikers die zich achter de oren krabben en zich afvragen wat er is gebeurd.
De early adoptors hebben dan geen bitcoins meer, maar dollars/euro's. Want daar gaat het ze uiteindelijk om. Met bitcoins kunnen ze geen brood kopen, geen huur betalen en geen mooie auto's kopen.
Deze discussie hebben we al gehad.quote:[..]
Mooi, dat behoed misschien mensen om er in te trappen.
[..]
vind jij.
Vetgedrukt is wat niet van toepassing is.quote:"Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers."
Verspil je tijd en energie er niet aan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:37 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Massaal verkoopen crasht de koers en een hoop potentiële winst. Rustig verkopen brengt de prijs ook omlaag, maar da's minder erg.
[..]
Deze discussie hebben we al gehad.
[..]
Vetgedrukt is wat niet van toepassing is.
Klopt. En die paar mensen hebben dan macht vergelijkbaar met centrale banken. Niet dat centrale banken hun macht nou zo goed aanwenden...quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:27 schreef Whuzz het volgende:
Tot die persoon die 1/20e van al die bitcoins besluit dat het hem goed uitkomt om de bitcoin prijs finaal te doen crashen. (Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen hoe.) Maakt het je dan ook niet uit? Serieus, je snapt niet dat het voor elke serieuze munt een enorm slechte zaak is als er zo'n groot deel van alle beschikbare eenheden ervan in handen zijn van een zeer klein groepje mensen
Bitcoins is net als goud wat dat betreft. Iedereen wil het hebben, maar eigenlijk wil niemand het hebben, want ze willen alleen dat het meer euro's/dollars waard wordt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:35 schreef Whuzz het volgende:
De early adoptors hebben dan geen bitcoins meer, maar dollars/euro's. Want daar gaat het ze uiteindelijk om. Met bitcoins kunnen ze geen brood kopen, geen huur betalen en geen mooie auto's kopen.
Waarom denk jij over mijn plasser na?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Verspil je tijd en energie er niet aan.
Hij krijgt er een harde plasser van, al 17 topics lang.
En hoe is dat anders dan met goud, olie, huizen, valuta en elk andere waar alleen een waarde aan hangt simpelweg omdat andere het die waarde vinden hebben.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waarom denk jij over mijn plasser na?
Afgezien van de vraag waarom je het persoonlijk/flamerig moet maken... gevoelige snaar geraakt?
Het feit dat er nog steeds gejubeld wordt wanneer een bitcoin een paar dollarcent meer waard wordt zegt nog steeds genoeg. Het gaat niemand om bitcoins, het gaat mensen om dollars/euro's.
Niet. En daarom gebruiken we goud, olie en huizen ook niet om mee te betalen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:50 schreef RPG het volgende:
[..]
[quote]En hoe is dat anders dan met goud, olie, huizen, valuta en elk andere waar alleen een waarde aan hangt simpelweg omdat andere het die waarde vinden hebben.
En juist inflatie houd geld aan het rollen, waar deflatie zorgt voor stagnatie en oppotting.quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Dollars en euro's kennen inflatie. Dat bestuur je als burger niet.
Uh, nee. Er komen nooit meer dan 21 miljoen bitcoins. Sterker nog, er komen er gegarandeerd een stuk minder. Er komt dus nooit inflatie in bitcoin, alleen deflatie. Vandaar dat vrijwel niemand iets met bitcoins koopt, behalve dollars/euro's.quote:Bitcoins qua concept niet, maar de mensen met de grote stapels BTC's kunnen die wel in het systeem brengen. Dan krijg je ook een soort inflatie.
quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Waarom denk jij over mijn plasser na?
Afgezien van de vraag waarom je het persoonlijk/flamerig moet maken... gevoelige snaar geraakt?
Het feit dat er nog steeds gejubeld wordt wanneer een bitcoin een paar dollarcent meer waard wordt zegt nog steeds genoeg. Het gaat niemand om bitcoins, het gaat mensen om dollars/euro's.
Edit: Damn you Remco! ... wat Remco zegt dus. Of wat ik 15 topics terug zei
Heerlijk he, zo'n deflatoire "munt"? We zijn om een reden van de goudstandaard afgestapt, maar dat beseffen bitcoiners (nog) niet.
Dat bitcointalk forum is trouwens ook prima vermaak als je een kwartiertje niets te doen hebt. Nog nooit zo'n hoop nutteloos gespeculeer, getroll en onzin bij elkaar gezien.
Nee, zelfs op FOK niet
Nah, wordt niets.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Shapeshifter het volgende:
Hmm, dit begint op het feeden van trolls te lijkenHoe dan ook, ik weet dat ik er nu geld mee kan ophalen en ik ondersteun het idee van een decentrale munteenheid waarmee ik goedkoop over de hele wereld kan betalen en waar de overheid geen vat op heeft...
Verder vind ik nog steeds dat je kortzichtig bent, het heeft echt wel potentie. Er zijn mensen bezig met het maken van hardware om casual betalen mogelijk te maken, het moet gewoon nog wat winnen aan bekendheid en gemak...
En welk van die twee zaken was de grote drijfveer om er in te stappen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Shapeshifter het volgende:
Hoe dan ook, ik weet dat ik er nu geld mee kan ophalen en ik ondersteun het idee van een decentrale munteenheid waarmee ik goedkoop over de hele wereld kan betalen en waar de overheid geen vat op heeft...
Je vergeet alleen dat niemand met bitcoins WIL betalen. Ze willen alleen op hun stapeltje coins zitten en hard bidden dat het meer waard wordt, om ze dan weer om te ruilen naar euro's waar ze wel mee willen betalenquote:Verder vind ik nog steeds dat je kortzichtig bent, het heeft echt wel potentie. Er zijn mensen bezig met het maken van hardware om casual betalen mogelijk te maken, het moet gewoon nog wat winnen aan bekendheid en gemak...
Ja, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:04 schreef Whuzz het volgende:
@ Magnet: Een digitale munteenheid heeft veel potentie om een succes te worden. Maar niet als die als een piramidespel is opgezet zoals bitcoin.
Jij verdient meer dan een ton per jaar?quote:Gegarandeerd weer een stuk meer verdiend dan jullie allemaal bij elkaar met bitcoin
quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:42 schreef PiRANiA het volgende:
Mensen willen weer bitcoins van me kopen.
Wat heb ik gemist?quote:Op donderdag 12 juli 2012 19:30 schreef PiRANiA het volgende:
Verder denk ik dat bitcoin (zeker met de nieuwe paypalregels) de grootste kans van alle alternatieve currencies maakt, om groter te worden.
Geen idee, maar het is wel zo dat PayPal-betalingen teruggedraaid kunnen worden en dat is voor verkopers behoorlijk vervelend.quote:
Eigenlijk geen zin om je gelijk te geven op dit punt, maarquote:Op donderdag 12 juli 2012 19:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het feit dat er nog steeds gejubeld wordt wanneer een bitcoin een paar dollarcent meer waard wordt zegt nog steeds genoeg.
$ 7.73quote:Op vrijdag 13 juli 2012 02:58 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
Eigenlijk geen zin om je gelijk te geven op dit punt, maar$7.7
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 02:58 schreef Shapeshifter het volgende:
[..]
Eigenlijk geen zin om je gelijk te geven op dit punt, maar$7.7
Wat is daar verkeerd aan? Zijn er niet ook genoeg mensen die goud kopen en wachten tot het meer waard wordt? Kopen er uberhaupt mensen goud om daar spulletjes mee te kopen? En toch blijft goud steeds meer waard worden..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:15 schreef Whuzz het volgende:
[..]
En ga je nu allemaal spulletjes kopen van je bitcoins? Of blijf je wachten tot het nóg meer waard wordt? En wachten... en wachten... en wachten...
Lees even 10 topics terug zou ik zeggen. Ik hoef toch niet meer uit te leggen waarom het voor iets dat probeert een serieus betaalmiddel te worden vrij dodelijk is als niemand er daadwerkelijk mee betaald, toch?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:34 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Wat is daar verkeerd aan? Zijn er niet ook genoeg mensen die goud kopen en wachten tot het meer waard wordt? Kopen er uberhaupt mensen goud om daar spulletjes mee te kopen? En toch blijft goud steeds meer waard worden..
Heb je daar cijfers van dan? Voor zover mij bekend gaat om minuscule bedragen.quote:Daarnaast worden via bit-pay en Paysius genoeg bitcoinbetalingen gedaan.
Ik heb alle topics gelezen, maar ben nog steeds geen overtuigend argument tegen gekomen..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Lees even 10 topics terug zou ik zeggen. Ik hoef toch niet meer uit te leggen waarom het voor iets dat probeert een serieus betaalmiddel te worden vrij dodelijk is als niemand er daadwerkelijk mee betaald, toch?
De vergelijking met goud is precies waar ik op doel. Bitcoin is niet bedoeld als speculatiemiddel. Je hebt er ook niets aan, in tegenstelling tot goud.
"within 24 hours BitPay processed over $250,000 worth of bitcoin payments" (bron: http://www.prweb.com/releases/2012/bitcoin/prweb9637829.htm)quote:[..]
Heb je daar cijfers van dan? Voor zover mij bekend gaat om minuscule bedragen.
Mooi topic om even door te lezen
Er is anders nog steeds niets veranderd.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 09:07 schreef _superboer_ het volgende:
[..]
Ik heb alle topics gelezen, maar ben nog steeds geen overtuigend argument tegen gekomen..
Je vergat het laatste stukje: "shattering its previous record of $31,000 in a single day."quote:"within 24 hours BitPay processed over $250,000 worth of bitcoin payments" (bron: http://www.prweb.com/releases/2012/bitcoin/prweb9637829.htm)
Je plaat blijft hangen.quote:
De jouwe ook. Haleluuujaaah Halelujaaaaaah...quote:
Dat ontkent ook niemand.quote:Van meer miners wordt het netwerk overigens veiliger en stabieler.
Hoe lang gaat die fase duren denk je? Want we zijn er al een aantal jaar mee bezig en er is nog niets aan veranderd.quote:We zitten nog in de opstartfase van Bitcoin, dus dit soort ontwikkelingen zijn niet vreemd.
Elke miner moet toch ook de volledige betaalhistory aan records bewaren?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:12 schreef MaGNeT het volgende:
Van meer miners wordt het netwerk overigens veiliger en stabieler.
We zitten nog in de opstartfase van Bitcoin, dus dit soort ontwikkelingen zijn niet vreemd.
Dat is dan hun goed recht, en de beloning voor het vroeg instappen in dit systeem.quote:Op donderdag 12 juli 2012 15:56 schreef Whuzz het volgende:
Ik geloof dat je niet helemaar door hebt HOE veel meer de echte early adopters aan bitcoins hebben...
Ik gun het hem (nou ja, hun, want "Satoshi" is niet 1 persoon) van harte. Voor de revolutie van ons monetaire systeem en onafhankelijkheid van al die kutbanken (met al hun gefraudeer en ondermijning van onze economie) heeft hij het dubel en dwars verdiend.quote:Het is natuurlijk precies wat Satoshi voor ogen had toen hij dit opzette. Eerst lekker tegen 0 difficulty extragratis een hoop bitcoins vergaren, zodat áls het van de grond komt, hij binnen is.
In mijn geval: het decentrale aspect. Fuck the system.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:04 schreef Whuzz het volgende:
[quote]En welk van die twee zaken was de grote drijfveer om er in te stappen?
Nope. Ik betaal ALLES wat ik kan betalen met bitcoins, met bitcoins. Uiteraard is dat nog niet zoveel (zoals ook 30 jaar geleden met een pinpas). Maar wel groeiende.quote:Je vergeet alleen dat niemand met bitcoins WIL betalen. Ze willen alleen op hun stapeltje coins zitten en hard bidden dat het meer waard wordt, om ze dan weer om te ruilen naar euro's waar ze wel mee willen betalen
Domeinnamen, webhosting, een anonieme credit card (zodat ik shit waar je nog niet met bitcoins terecht kunt en wel met credit cards, toch via bitcoins kan betalen), en een paar Amazon giftcards.quote:Maar goed, prove me wrong: Wat heb jij allemaal al met je bitcoins gekocht?
Die weddenschap wil ik graag met je aangaan.quote:Anyways, ondertussen nog wat documentjes gereviewed, mijn werkdag zit er weer op! Gegarandeerd weer een stuk meer verdiend dan jullie allemaal bij elkaar met bitcoin
Ik koop niet meer dan ik nodig heb, maar als ik iets koop, dan graag met bitcoins ja.quote:En ga je nu allemaal spulletjes kopen van je bitcoins? Of blijf je wachten tot het nóg meer waard wordt? En wachten... en wachten... en wachten...
Een jaar of 10 (waarvan nu reeds 3½ voorbij).quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:20 schreef Whuzz het volgende:
Hoe lang gaat die fase duren denk je? Want we zijn er al een aantal jaar mee bezig en er is nog niets aan veranderd.
Euhh, we hadden het over bitcoins, niet over euro's en dollars.quote:Overgens denk ik dat we in de neergaande fase zitten.
Weinig, net als nu.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:04 schreef Jace_TBL het volgende:
En er is nog niets veranderd?Hoeveel online businesses denk je dat er begin 2009 betalingen in bitcoins accepteerden?
En hoeveel daarvan waren gewoon bitcoins die rondgespeculeerd werden? 99%? 99.9%?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:15 schreef PiRANiA het volgende:
$2,477,734.16 USD aan transacties in de afgelopen 24 uur.
Fout.quote:
Ik denk dat ze alleen dat deel van hun Bitcoin-omzet in euro's/dollars omzetten, wat ze nodig hebben voor bedrijfsuitgaven die ze (nog) niet in bitcoins kunnen doen.quote:Let wel, een betalingssysteem aan bitcoins koppelen en continue je prijs in bitcoins fluctueren aan de hand van de bitcoin-dollar koers is niet hetzelfde als bitcoins accepteren. DIe dumpen die bitcoins namelijk meteen weer op de markt om ze om te zetten in dollars.
Geen idee, niet mijn zaak. Ik weet ook niet hoe euro- en dollarwinkels waar ik zaken mee doe dat regelen, interesseert me ook niet. Ieder land heeft weer andere regels dus dat zoeken ze zelf maar uit.quote:En verder, het aantal serieuze bedrijven dat echt met bitcoins werkt is 0. Als jij er wel een weet te vinden hoor ik graag hoe ze dat met de belastingdienst hebben geregeld.
Dat zou dan een flinke verbetering zijn op euro's en dollars, waarvan 99% wordt verhandeld terwijl het niet eens bestaat. De magie van de bankenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:16 schreef Whuzz het volgende:
[quote]En hoeveel daarvan waren gewoon bitcoins die rondgespeculeerd werden? 99%? 99.9%?
Daarop hetzelfde antwoord als een jaar geleden:quote:
Ik denk dat jij naief bent. Dat soort bedrijven bieden hun spullen in dollars aan en noteren dat in bitcoins. Kijk je NU op de site kost het artikel 10 bitcoin, kijk je 30 seconden later kost het 10.5 bitcoin. De reden: de prijs is eigenlijk in dollars en je mag met bitcoins betalen. Jij betaalt in bitcoins, zij dumpen die direct op MtGox en pakken de dollars op. Er is dan dus geen economie in bitcoins, er is een economie in dollars.quote:Ik denk dat ze alleen dat deel van hun Bitcoin-omzet in euro's/dollars omzetten, wat ze nodig hebben voor bedrijfsuitgaven die ze (nog) niet in bitcoins kunnen doen.
Ik geloof er geen zak van, maar laten we even aannemen dat je de waarheid spreekt: Wat neem jij een enorm risico met je geld. Moet je fijn zelf weten natuurlijk, maar ik hoop dat je geen familie of erger kinderen hebt om voor te zorgenquote:Zo doe ik het zelf ook: wat ik kan kopen in bitcoins, koop ik in bitcoins. De rest betaal ik nog met euro's. Geld wat ik aan het eind van de maand overhoud en wat vroeger naar m'n spaarrekening zou gaan, gaat nu naar m'n spaaraddress.
Als je in bitcoins geinteresseerd bent, zou ook dit punt je moeten interesseren. Je wilt toch dat bitcoin groot wordt, dat het de banken doet omvallen, dat het de wereldmunt wordt, of op zijn minst een serieus betaalmiddel? Dan zijn dat soort vragen erg van belang. Maar niet iets waar de meeste bitcoin-nerds (want daar bestaat bitcoin uit) over na willen denken helaas.quote:Geen idee, niet mijn zaak. Ik weet ook niet hoe euro- en dollarwinkels waar ik zaken mee doe dat regelen, interesseert me ook niet. Ieder land heeft weer andere regels dus dat zoeken ze zelf maar uit.
Die " kut chargebacks" zijn consumentbeschermend. Het ontbreken van al die elementen is leuk als je een partij drugs op silkroad wilt kopen, kinderporno bij TOR wil downloaden of illegaal wilt gokken op de kaaiman eilanden, maar voor een normale consument is anoniem betalen met 90% kans dat je wordt opgelicht zonder mogelijkheid je geld terug te krijgen of zelfs maar te bewijzen dat je betaald hebt helemaal niet zo'n fijn idee. Een van de redenen waarom bitcoin nooit wat gaat worden. Valt in het niet bij het hele deflatieprobleem, maar toch.quote:Als verkopende partij interesseert het me trouwens wel, ik wil als internet bedrijf wel bitcoins accepteren. Want makkelijk, snel, goedkoop (nooit meer die absurde fees zoals bij credit cards en paypal), en veilig (nooit meer die kut chargebacks zoals bij credit cards en paypal).
Antwoord is simpel: bitcoin is geen valuta. Dus de belastingdienst zal de inkomsten schatten. En dat gaat niet in jou voordeel werkenquote:Ik zal eens navragen bij de belastingdienst hoe zij dat zien. Of ik vraag gewoon wat hun bitcoin address is zodat ik m'n BTW en vennootschapsbelasting daarheen kan transferren.
Muhahaha, en een bitcoin bestaat *wel* wou je zeggen?quote:Dat zou dan een flinke verbetering zijn op euro's en dollars, waarvan 99% wordt verhandeld terwijl het niet eens bestaat. De magie van de banken("meer schulden is altijd beterrrrrrr!")
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |