abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113565406

Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

Interview MP3: http://www.oneradionetwork2.com/mp3/money/economy/12.02.10_wagner_bruce_bitcoin.mp3

Alternatief MP3: http://goo.gl/eB6Sd

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 50 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 50 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Het volgende fimpje legt het nog een keer uit:

Hoe start ik met bitcoin?

Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client:

http://www.bitcoin.org/

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk. Je kan gratis bitcoins verkrijgen door je bitcoin adres in te vullen op de pagina:

https://freebitcoins.appspot.com/

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Bitcoins kopen en verkopen.

Bitcoins zijn te koop en te verkopen in euros bij http://www.bitcoinexchange.com.
Bitcoins zijn te verhandelen voor Liberty Reserver USD op Mt Gox - Bitcoin Exchange.
Ik heb mij laten vertellen dat Liberty Reserve USDs weer naar euroland kunnen worden overgemaakt via een derde partij zoals ECARDONE: official Exchange: Liberty reserve, cgold. Buy: liberty reserve, LR, CG.
Paypal wordt niet meer ondersteund door de niet-besloten bitcoin exchanges omdat Paypal betalingen teruggedraaid kunnen worden. Daarentegen zijn Liberty Reserve betalingen onomkeerbaar, net als bitcoin betalingen.

Grafiek van 12 juni, na de 'grote crash' van 25 naar 10 dollar:

De eerste rally in Juli 2010 was ten gevolge van het slash dot effect:

http://news.slashdot.org/(...)-Releases-Version-03

Na deze boom is de wisselkoers van bitcoin een beetje ingestort, mede omdat er verschillende bugs zijn opgelost in de software. Echter bitcoin is duidelijk weer in trek. Voor een uitgebreide analyse van de bitcoin markt zie:

http://bitcoincharts.com/charts/

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum:

http://www.bitcoin.org/smf/

Bitcoin in meer detail

Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki:

http://www.bitcoin.org/wiki/doku.php

Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie:

http://www.bitcoinblogger.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel:

http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Eerdere delen in deze reeks vind je hier:

Topicreeks: AEX: Bitcoin

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Dit is een topic voor en door Bitcoiners, hou het leuk!
Anti-Bitcoiners, doemdenkers en trollen staat het vrij om een eigen topic te openen.
pi_113565458
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah zelfde zou je kunnen roepen van de hele Formule 1 :)
Niet lang geleden heb ik eens een berekening gemaakt hierover.

Toen bleek dat een F1 wedstrijd wereldwijd juist brandstof bespaart doordat jaarlijks honderden miljoenen kijkers thuis voor de buis blijven zitten, zelfs als je het verbruik van alle TV's meerekent.

Honderden miljoenen mensen thuis VS 24 race-auto's die rondrijden en transport hiervan.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:16:55 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_113591036
NASCAR :').
pi_113591412
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:16 schreef PiRANiA het volgende:
NASCAR :').
Voordeel is wel dat ze niet hoeven te remmen voor de bochten, scheelt weer brandstof :P
Naja, op die paar stratencircuits na dan ;)

De koers is alweer 10 cent hoger dan gisteren :)
pi_113591454
En wat zien die nieuwe Bitcoins clients er overigens geweldig uit :D
Een sprong voorwaarts, als je de oude nog geïnstalleerd had, zoals ik :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 13:35:40 #6
136730 PiRANiA
pi_113591524
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 13:32 schreef MaGNeT het volgende:
En wat zien die nieuwe Bitcoins clients er overigens geweldig uit :D
Een sprong voorwaarts, als je de oude nog geïnstalleerd had, zoals ik :P
Haha ik had hetzelfde inderdaad :D. Ik kreeg een melding onderaan dat ik moest updaten :s).
  zaterdag 30 juni 2012 @ 14:52:36 #7
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113593696
Ik begrijp het niet... Steeds als ik stop met minen, de pc uitzet en 20 minuten later weer aanzet, dan lijkt het wel alsof hij de fans op 100% laat draaien. Dit blijft maar doorgaan.
Hoe krijg ik dit weer normaal :( ?
pi_113593803
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 14:52 schreef MrBaas het volgende:
Ik begrijp het niet... Steeds als ik stop met minen, de pc uitzet en 20 minuten later weer aanzet, dan lijkt het wel alsof hij de fans op 100% laat draaien. Dit blijft maar doorgaan.
Hoe krijg ik dit weer normaal :( ?
Videokaart driver opnieuw installeren /wss een nieuwere ook nog, en dan een bitcoin client vinden waarmee je niet je kaart kan overklokken&fansnelheden aanpassen is t makkelijkst voor jou denk :P
pi_113594113
Sluit je CGminer af door op Q te drukken?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:09:35 #10
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113594190
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:07 schreef _superboer_ het volgende:
Sluit je CGminer af door op Q te drukken?
Ja, altijd. Ik heb nu via het "control center" de fansnelheid weer op automatisch gezet want hij stond blijkbaar op 100%... Ik denk dat ik dit nu altijd moet doen als ik stop met minen.
pi_113594533
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 14:56 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Videokaart driver opnieuw installeren /wss een nieuwere ook nog, en dan een bitcoin client vinden waarmee je niet je kaart kan overklokken&fansnelheden aanpassen is t makkelijkst voor jou denk :P
Die CGMiner is veruit de beste en meest complete miner op dit moment.
Er zijn weinig problemen mee bekend.

Gelukkig heeft hij het probleem al gevonden en opgelost :)

Bij mijn miners had het sowieso niet uitgemaakt aangezien ze 7 maanden voluit stonden ;)
pi_113594582
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:09 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ja, altijd. Ik heb nu via het "control center" de fansnelheid weer op automatisch gezet want hij stond blijkbaar op 100%... Ik denk dat ik dit nu altijd moet doen als ik stop met minen.
Ah, dat is vaag.
Maar wel mooi dat je het gevonden hebt :)

Ik installeerde de driver altijd "minimaal", dus alleen het hoognodige.
Ik weet niet of dat "control center" er dan ook in zat, mogelijk zit het probleem daar.
Maar als je het zo kan oplossen is het niet zo'n groot probleem, toch? :)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 17:48:30 #13
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113599423
Nu weer een andere vraag, haha :P
Bij de driver van mijn videokaart staan deze instellingen: (het zwarte scherm is de cgminer)

Je ziet dat GPU-klokinstellingen voor hoge prestaties en geheugenklokinstellingen voor hoge prestaties niet helemaal is uitgeschoven. Hoezo is dat?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:38:11 #14
136730 PiRANiA
pi_113602749
You can now buy SSL Certificates with Bitcoins at Bitronic Technologies

Because of the fantastic response we recieved to offering a bitcoin payment gateway, we now allow purchase of all of our products with bitcoins. No matter if your desire is an SSL certificate; hosting or a domain name, whatever it is that you wish to purchase at Bitronic Technologies, may now be bought with bitcoins.
pi_113604009
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:38 schreef PiRANiA het volgende:
You can now buy SSL Certificates with Bitcoins at Bitronic Technologies

Because of the fantastic response we recieved to offering a bitcoin payment gateway, we now allow purchase of all of our products with bitcoins. No matter if your desire is an SSL certificate; hosting or a domain name, whatever it is that you wish to purchase at Bitronic Technologies, may now be bought with bitcoins.
Welke koers hanteren zij?
pi_113604995
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 17:48 schreef MrBaas het volgende:
Nu weer een andere vraag, haha :P
Bij de driver van mijn videokaart staan deze instellingen: (het zwarte scherm is de cgminer)
[ afbeelding ]
Je ziet dat GPU-klokinstellingen voor hoge prestaties en geheugenklokinstellingen voor hoge prestaties niet helemaal is uitgeschoven. Hoezo is dat?
Die GPU-klokinstelling is 860MHz, dat is de standaardsnelheid van je videokaart en die zou ik mooi zo laten (hogere snelheid is iets sneller Bitcoin minen maar ook meer warmte).
De geheugeninstelling is 300MHz, dat heb je zo ingesteld via CGMiner en dat is véél lager dan je normale geheugensnelheid.
Dat is echter correct voor het minen omdat minen sneller gaat bij een geheugensnelheid van 300MHz.
Vraag niet hoe het kan, het is uitgezocht en getest op http://www.bitcointalk.org en eigen metingen komen overeen (mhash/s is dan zo'n 20-40 hoger).

Je CCC (Catalyst Control Center) combineert echter niet zo geweldig met CGMiner, lijkt nu.
Ik heb 'm zelf nooit gebruikt, installeerde alleen de hoognodige dingen (Driver en SDK) en ben daarom nooit tegen jouw problemen aangelopen vermoed ik.

Je kan 3 dingen doen:

- zo laten, alleen moet je dan af en toe even handmatig je fan-snelheid terugzetten.

- een 2e Windows installatie op je PC zetten, die helemaal kaal is voor het Bitcoin minen (dus alleen Windows, AMD driver en CGMiner). Ik gebruikte daarvoor de oudste harddisks die ik kon vinden (had o.a. een oude Maxtor 120Gb schijf).

- een opstartbare USB stick met Xubuntu maken, AMD driver en SDK daar op installeren en CGMiner er op. Heb ik later ook gedaan, leuk project en daarna overal bruikbaar, op iedere PC met AMD kaarten. HowTo staat wel ergens op het bitcointalk forum.

Verder ziet je temperatuur er prima uit, 69 graden is prima voor zo'n kaart, zeker met huidige buitentemperaturen. Als het buiten afkoelt, zakt je GPU-temperatuur vaak ook zo met 5 graden.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-06-2012 20:44:37 ]
  zondag 1 juli 2012 @ 12:26:07 #17
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113624104
Ik laat het zo :)
Alleen... Ik heb al 3 dagen geen vooruitgang gezien, ik draai 20 uur per dag, 3 dagen achter elkaar. Maar deze 2 schermen blijven hetzelfde:
pi_113625001
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:26 schreef MrBaas het volgende:
Alleen... Ik heb al 3 dagen geen vooruitgang gezien, ik draai 20 uur per dag, 3 dagen achter elkaar. Maar deze 2 schermen blijven hetzelfde:
[ afbeelding ]
_O- whahaha
  zondag 1 juli 2012 @ 13:00:42 #19
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113625111
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:57 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

_O- whahaha
Niet grappig :P
  zondag 1 juli 2012 @ 13:08:08 #20
136730 PiRANiA
pi_113625319
De prijs lijkt niet onder de ¤5.30 te kunnen :+.
pi_113625931
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 12:26 schreef MrBaas het volgende:
[ afbeelding ]
Een pool kan soms dagenlang pech hebben en soms na 5 minuten al een blok vinden.
Zou je alleen minen dan zou je maandenlang (met 1 PC nog wat langer) niets vinden en soms in 1 maand 2 blokken.

http://btcmine.com/stats/

Als je bovenstaande link bekijkt, zie je dat de pool eerst een pechblok van 2 dagen heeft gehad, daarna een 12 minuten blok en nu al 20 uur op 1 blok zit te hameren...

Over een lange periode van weken vlakt dat echter uit, wereldwijd zullen er altijd gemiddeld 6 blokken per uur gevonden worden (1 blok bevat 50 BTC).

Of er dan meer of minder computers meedoen maakt niet uit, de difficulty past zich automatisch aan en uiteindelijk vlakt het weer uit naar 6 blokken per uur.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:32:27 #22
136730 PiRANiA
pi_113626069
Time Between Blocks 10.29 (minutes)

https://blockchain.info/stats
  zondag 1 juli 2012 @ 16:37:59 #23
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113632839
Hoelang duurt dit grapje dan nog? Want ik zit nu bijna 4 dagen achter elkaar stroom te verbruiken in ruil voor 0,2 bitcoin.
  zondag 1 juli 2012 @ 17:22:57 #24
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_113634816
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef MrBaas het volgende:
Hoelang duurt dit grapje dan nog? Want ik zit nu bijna 4 dagen achter elkaar stroom te verbruiken in ruil voor 0,2 bitcoin.
Welkom bij Bitcoin O+
Je energieleverancier heeft nu al meer winst gemaakt dan jij :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_113634905
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef MrBaas het volgende:
Er is 51 minuten geleden een blok gevonden door jouw pool :)

http://btcmine.com/stats

Met 250mhash/s zit je op 0.145640 Bitcoin per 24 uur, ofwel 97 Dollarcent per 24 uur.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-07-2012 17:31:49 ]
  zondag 1 juli 2012 @ 17:55:40 #26
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113636230
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is 51 minuten geleden een blok gevonden door jouw pool :)

http://btcmine.com/stats

Met 250mhash/s zit je op 0.145640 Bitcoin per 24 uur, ofwel 97 Dollarcent per 24 uur.
Dus dan heb ik een videokaart van ¤250,- en dan levert het maar 70 eurocent op per dag terwijl ik 2 euro aan stroom betaal :( ?
pi_113637417
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:55 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Dus dan heb ik een videokaart van ¤250,- en dan levert het maar 70 eurocent op per dag terwijl ik 2 euro aan stroom betaal :( ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:59 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ik heb hier niet echt verstand van, heb je misschien een linkje naar een tutorial ofzo? Liefst nederlands.
Dat je er vanwege de hoge stroomkosten in Nederland geen winst meer mee kan maken was 8 topics geleden al bekend.

Je vroeg om hulp om te beginnen, dat heb ik je geboden :)
Ik dacht dat je je al had ingelezen hier.

Daarnaast is het leuk om dit soort dingen uit te zoeken :)
Als je het voor de winst doet kan je beter gaan handelen in Bitcoins.

Het is bedoeld als digitale valuta. Je kan er mee betalen of mee speculeren.

Je weet nu in iedergeval hoe Bitcoins gevonden worden en dat er een waarde aan energie tegenover staat waardoor ze niet zomaar spontaan ontstaan.
  zondag 1 juli 2012 @ 18:29:07 #28
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_113637476
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

[..]

Dat je er vanwege de hoge stroomkosten in Nederland geen winst meer mee kon maken was 8 topics geleden al bekend.

Je vroeg om hulp om te beginnen, dat heb ik je geboden :)
Ik dacht dat je je al had ingelezen hier.

Daarnaast is het leuk om dit soort dingen uit te zoeken :)
Als je het voor de winst doet kan je beter gaan handelen in Bitcoins.

Je weet nu in iedergeval hoe Bitcoins gevonden worden en dat er een waarde aan energie tegenover staat waardoor ze niet zomaar spontaan ontstaan.
Ah oke :) Dan mine ik alleen tussendoor als de pc toch al aanstaat. :)
pi_113637615
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:29 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Ah oke :) Dan mine ik alleen tussendoor als de pc toch al aanstaat. :)
Ook dan kost het meer dan het oplevert, als je het doet kan je het doen met de gedachte "ik bewaar ze, wie weet ooit" of omdat je het leuk vindt.

Als je denkt dat ze meer waard worden, kan je ze beter kopen aangezien dat altijd goedkoper inkopen is dan door te minen.

Als je denkt dat ze niet meer waard worden, kan je ze nog kopen als valuta, om mee te betalen.

Het is in de beginfase, vorig jaar mei had nog bijna niemand er van gehoord.
Het zal nog minimaal 5 jaar nodig hebben om zich te ontwikkelen of om in stilte te verdwijnen.

Wie zal het zeggen? Ik vind het reuze-interessant en er zijn miljoenen mensen wereldwijd mee bezig.
De één wat intensiever dan de ander.

Er zijn ook mensen puur met Bitcoins bezig om ze af te kraken en daar topics mee te vullen.
Kan ook een leuke invulling van je leven zijn :)

Ik heb nu ook nog 104 Bitcoins in m'n wallet.
Ik doe er verder niets mee, ze zijn inmiddels wel gestegen naar ruim 650 Dollar dus dat is leuk meegenomen :)
Of we de 30 Dollar van vorig jaar juni nog ooit weer aantippen? Wie zal het zeggen...
pi_113844517
Heel dat minen is toch allemaal veel te veel ellende joh. Te veel hassle en levert niets op (d.w.z. minder dan de stroom die het kost).
En slecht voor milieu.

Ik koop mijn bitcoins gewoon, via exchanges. Ik betaal zoveel mogelijk dingen al met Bitcoin (vooralsnog nog niet veel) en verder los ik over 10 jaar m'n hypotheek af met een paar bitcoins (mede omdat de euro dan geen drol meer waard is door al dat gestrooi met miljarden door banken en overheden).

Sowieso wordt de block reward voor het eerst gehalveerd ergens in december, dus dan wordt het nog eens twee keer zo lastig om ze te minen. Je kunt wel raden wat dat met de koers gaat doen.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:02:52 #31
136730 PiRANiA
pi_113844576
4 GTX 690's in a 2U server -
pi_113846418
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:01 schreef Jace_TBL het volgende:
Heel dat minen is toch allemaal veel te veel ellende joh. Te veel hassle en levert niets op (d.w.z. minder dan de stroom die het kost).
En slecht voor milieu.

Ik koop mijn bitcoins gewoon, via exchanges. Ik betaal zoveel mogelijk dingen al met Bitcoin (vooralsnog nog niet veel) en verder los ik over 10 jaar m'n hypotheek af met een paar bitcoins (mede omdat de euro dan geen drol meer waard is door al dat gestrooi met miljarden door banken en overheden).

Sowieso wordt de block reward voor het eerst gehalveerd ergens in december, dus dan wordt het nog eens twee keer zo lastig om ze te minen. Je kunt wel raden wat dat met de koers gaat doen.
Wat gaat dat volgens jou met de koers doen? Het is een publiek gegeven dat de block reward halveert, du als het goed is is dat al meegenomen in de huidige waarde van de bitcoin.
pi_113857361
Precies, hoewel ik moet toegeven dat het wel interessant gaat zijn om te zien hoe mensen erop reageren.

Even iets anders, is er eigenlijk een plek op Fok! waar je mag handelen met bitcoins, want mijn advertentie in vraag en aanbod is eraf geknikkerd :( Hoe kan ik mensen hier vertellen dat ze bitcoins van mij kunnen kopen.
Transforming into a new existence...
pi_113858398
Niet :)
pi_113860184
Heh, wat vervelend nou, dan moeten ze het maar raden gok ik ;)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:08:45 #36
136730 PiRANiA
pi_113867651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:52 schreef Shapeshifter het volgende:
Precies, hoewel ik moet toegeven dat het wel interessant gaat zijn om te zien hoe mensen erop reageren.

Even iets anders, is er eigenlijk een plek op Fok! waar je mag handelen met bitcoins, want mijn advertentie in vraag en aanbod is eraf geknikkerd :( Hoe kan ik mensen hier vertellen dat ze bitcoins van mij kunnen kopen.
Echt? Link?
pi_113872937
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 21:08 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Echt? Link?
[GEZ] 100-500 Bitcoins tegen 3.6 EUR/BTC prijs ligt inmiddels wel hoger :P
pi_113878235
Ik heb totaal geen verstand van bitcoins maar vind dit echt een super goed topic! Super goede intro ook MaGNeT! Credits daarvoor, maar ik snap dit idee niet helemaal... Er wordt gesproken van geen inflatie, maar aan de andere kant stijgt de Bitcoin toch in waarde. Dat is toch raar?
Ook vind ik het vreemd dat je Bitcoins kan verdienen. De grap is toch juist dat het aantal beperkt is, is dit dan geen vorm van drukken/inflatie?
Ook is het natuurlijk erg leuk dat je er mee kan doneren, maar wanneer ik bij de bakker aan kom en ik zeg dat ik een brood wil en hem daarvoor wel 2 bitcoins wil geven dan moet ik of heel hard kunnen rennen of ik krijg echt het brood niet mee. Hoe zien jullie dit een werkelijke valuta worden en wie beheerd het algoritme?

[ Bericht 0% gewijzigd door topbelegger op 07-07-2012 00:59:19 (Foute spelling) ]
pi_113880491
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:58 schreef topbelegger het volgende:
Ik heb totaal geen verstand van bitcoins maar vind dit echt een super goed topic! Super goede intro ook MaGNeT! Credits daarvoor, maar ik snap dit idee niet helemaal... Er wordt gesproken van geen inflatie, maar aan de andere kant stijgt de Bitcoin toch in waarde. Dat is toch raar?
Ook vind ik het vreemd dat je Bitcoins kan verdienen. De grap is toch juist dat het aantal beperkt is, is dit dan geen vorm van drukken/inflatie?
Hoeveel bitcoins er worden uitgegeven ligt vast. Nu zijn dat er 50 per tien minuten, rond december wordt dat 25 per tien minuten, en dat blijft halveren. Doordat er nu sneller meer mensen bij komen die bitcoins willen hebben,

quote:
Ook is het natuurlijk erg leuk dat je er mee kan doneren, maar wanneer ik bij de bakker aan kom en ik zeg dat ik een brood wil en hem daarvoor wel 2 bitcoins wil geven dan moet ik of heel hard kunnen rennen of ik krijg echt het brood niet mee. Hoe zien jullie dit een werkelijke valuta worden en wie beheerd het algoritme?
Het algoritme wordt niet beheerd, het is van te voren afgesproken en dat veranderd niet meer, alle regels liggen vast. Door het peer to peer principe en doordat in elk blok alle transacties zijn vastgelegd kan ook niemand iets veranderen aan bijvoorbeeld het aantal bitcoins in een wallet.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:59:52 #40
136730 PiRANiA
pi_113895889
Ja, genereert een hoop verkeer vandaag de dag :X Er zijn zelfs mensen die Martingale bots hebben geschreven, maar uiteindelijk wint het huis altijd...
  dinsdag 10 juli 2012 @ 05:55:17 #42
136730 PiRANiA
pi_114000004
Die koers *O*.
pi_114014046
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 05:55 schreef PiRANiA het volgende:
Die koers *O*.
*O* Mijn bitcoins worden automagisch meer waard :)
  woensdag 11 juli 2012 @ 19:05:15 #44
136730 PiRANiA
pi_114074900
Baas van Mega (megaupload, megavideo et cetera)
KimDotcom twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 20:30:55 The world needs online payment alternatives to US based Credit Cards & Paypal. Send me your suggestions and ideas: Twitter@kim.com reageer retweet
Tweet van de oprichter van de eerste piratenpartij:
Falkvinge twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 20:32:23 @KimDotcom I'd love to see bitcoin take off - unseizable, transfers in a flash, almost untraceable, and would kill the legacy banking system reageer retweet
_O_

en nog geretweet ook _O_.
pi_114085244
En terecht, technisch is bitcoin superieur aan eigenlijk alle betalingstechnieken op het moment.Hoe lang zal het nog duren voordat mensen hier mee rondlopen: https://bitcointalk.org/index.php?topic=85931 (lang waarschijnlijk :(, maar ik wil er wel een :P)
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:35:58 #46
136730 PiRANiA
pi_114085448
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:31 schreef Shapeshifter het volgende:
En terecht, technisch is bitcoin superieur aan eigenlijk alle betalingstechnieken op het moment.Hoe lang zal het nog duren voordat mensen hier mee rondlopen: https://bitcointalk.org/index.php?topic=85931 (lang waarschijnlijk :(, maar ik wil er wel een :P)
Zou tof zijn, hoewel ik denk dat de mobiele applicaties alleen maar beter gaan worden (en hopelijk veiliger).

De wallet die ik op mijn androidtelefoon gebruik is goed ^O^.
  donderdag 12 juli 2012 @ 07:59:31 #47
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114096321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:31 schreef Shapeshifter het volgende:
En terecht, technisch is bitcoin superieur aan eigenlijk alle betalingstechnieken op het moment.
Klein "bugje" daarentegen is dat enkele mensen het overgrote deel van alle bitcoins bezitten. En als je de rest van de bitcoins over alle aardbewoners moet uitsmeren, bezitten enkelingen dus continenten!
censuur :O
pi_114105842
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klein "bugje" daarentegen is dat enkele mensen het overgrote deel van alle bitcoins bezitten. En als je de rest van de bitcoins over alle aardbewoners moet uitsmeren, bezitten enkelingen dus continenten!
Met fiat geld is dat op het moment ook zo hoor, voor heel veel dingen gaat de 20/80 regel op. Maar je hebt gelijk early investors konden makkelijker grote hoeveelheden bitcoins naar zich toe trekken, maar liepen daarme natuurlijk wel een groter risico dan wij tegenwoordig lopen.

Verder maakt het in principe niet uit dat er een aantal mensen heel veel hebben... Zolang de gemiddelde gebruiker een bepaalde hoeveelheid kan uitgeven voor goederen werkt het. Of dat nou 100btc is of 0.000001 btc (even afgezien van de huidige koers).

[ Bericht 0% gewijzigd door Shapeshifter op 12-07-2012 15:43:00 ]
pi_114109686
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:50 schreef _superboer_ het volgende:
Wat gaat dat volgens jou met de koers doen?
Exploderen.

quote:
Het is een publiek gegeven dat de block reward halveert, du als het goed is is dat al meegenomen in de huidige waarde van de bitcoin.
Het aantal mensen dat Bitcoin ontdekt en ermee beginnen stijgt voortdurend, en zelfs de groei stijgt. Dus de vraag blijft toenemen en als het aanbod nog eens halveert, tja... Laat ik het zo zeggen: ik zit er voor de lange termijn, in ik koop ze liever nu dan na december.
pi_114110298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 00:58 schreef topbelegger het volgende:
maar ik snap dit idee niet helemaal... Er wordt gesproken van geen inflatie, maar aan de andere kant stijgt de Bitcoin toch in waarde. Dat is toch raar?
Er zou juist sprake zijn van inflatie als de Bitcoin in waarde daalt. Wat er nu dus gebeurt is deflatie. En dat is goed.

Inflatie is wat er nu gebeurt met de euro en de dollar, omdat overheden en banken als een malle geld uit de lucht blijven toveren.

quote:
Wat je kan verdienen (minen) is zeer beperkt. Door meer te minen komen er niet meer bitcoins bij. En het is in zoverre 'drukken' dat er inderdaad wel nieuw geld bij komt, maar dit is een gelimiteerd, gecontroleerd, vooraf gekwantificeerd proces, het kost resources (dus niet iedereen kan het zomaar doen) en het aantal bitcoins dat wordt 'gedrukt' neemt bovendien geleidelijk af naar nul.

quote:
Niemand beheert het algoritme. Of iedereen eigenlijk, het hele netwerk.

Dat je je brood bij de bakker kunt betalen met bitcoins is een kwestie van tijd. Vroeger moest je goud hebben, later briefjes, en nog niet al te lang geleden was het totaal ondenkbaar dat je met een stuk plastic en een vaag apparaatje kon betalen (PIN). Met de opkomst van mobiele apps, en verbeteren van clients, en toegankelijker maken voor de gemiddelde gebruiker / grote massa, komt de maatschappelijke acceptatie vanzelf.

Als ik een bakker was zou ik trouwens heel graag 2 BTC krijgen per brood.
pi_114110565
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 07:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Bezitten continenten? :?
Ze bezitten veel bitcoins. Net zoals er nu sommige lui schatrijk zijn. Het verschil is alleen dat die ook onevenredig veel macht hebben (banken), dat is met Bitcoin niet.

Early adopters worden rijk, ja dat klopt. Dat is ook niet iets wat Bitcoin claimt op te lossen. Het is ook geen probleem, er hoeft verder niemand in koopkracht op achteruit te gaan. Ja, als je op je euro's en dollars blijft vertrouwen, dan wel.
Overigens staat Bitcoin nog in de kinderschoenen, dus als je nu begint ben je zelf ook nog een early adopter.
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:56:49 #52
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114112218
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:22 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Overigens staat Bitcoin nog in de kinderschoenen, dus als je nu begint ben je zelf ook nog een early adopter.
Ik geloof dat je niet helemaar door hebt HOE veel meer de echte early adopters aan bitcoins hebben... Er wordt geschat dat Satoshi en een paar (stuk of 5) consorten zo'n 1 miljoen coins hebben. Dat is dus ~1/20e van alle mogelijke coins in 2045 en momenteel iets van 1/7e van alle beschikbare coins. Dat is wat Remco bedoelt met "continenten bezitten". Stel dat bitcoin ooit een serieus betaalmiddel zou worden, dan is het toch van de zotte dat een handjevol mensen 1/7e - 1/20e van de totale wereldvoorraad er van in bezit heeft :?
Maar goed, zo werken piramidespellen nu eenmaal, dus het is niet zo verbazingwekkend. Alleen raar dat sommigen dat "prima" vinden. Het is natuurlijk precies wat Satoshi voor ogen had toen hij dit opzette. Eerst lekker tegen 0 difficulty extragratis een hoop bitcoins vergaren, zodat áls het van de grond komt, hij binnen is.
pi_114116195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:56 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaar door hebt HOE veel meer de echte early adopters aan bitcoins hebben... Er wordt geschat dat Satoshi en een paar (stuk of 5) consorten zo'n 1 miljoen coins hebben. Dat is dus ~1/20e van alle mogelijke coins in 2045 en momenteel iets van 1/7e van alle beschikbare coins. Dat is wat Remco bedoelt met "continenten bezitten". Stel dat bitcoin ooit een serieus betaalmiddel zou worden, dan is het toch van de zotte dat een handjevol mensen 1/7e - 1/20e van de totale wereldvoorraad er van in bezit heeft :?
Maar goed, zo werken piramidespellen nu eenmaal, dus het is niet zo verbazingwekkend. Alleen raar dat sommigen dat "prima" vinden. Het is natuurlijk precies wat Satoshi voor ogen had toen hij dit opzette. Eerst lekker tegen 0 difficulty extragratis een hoop bitcoins vergaren, zodat áls het van de grond komt, hij binnen is.

Ik heb daar persoonlijk echt geen problemen mee. Ik ga er niet op achteruit als iemand heel veel bitcoins heeft, leuk voor hem. Tegelijkertijd kan ik wel profiteren van alle voordelen van de Bitcoin. Uit jouw reactie maak ik op dat je vooral jaloers en verbitterd bent en daardoor niet de mogelijkheden ziet die het systeem biedt. Niemand houd je tegen om je eigen cryptocurrency op te zetten, alle software van Bitcoin is open source, dus veel succes...
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:27:55 #54
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114121084
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 17:17 schreef Shapeshifter het volgende:

[..]

Ik heb daar persoonlijk echt geen problemen mee. Ik ga er niet op achteruit als iemand heel veel bitcoins heeft, leuk voor hem. Tegelijkertijd kan ik wel profiteren van alle voordelen van de Bitcoin.
Tot die persoon die 1/20e van al die bitcoins besluit dat het hem goed uitkomt om de bitcoin prijs finaal te doen crashen. (Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen hoe.) Maakt het je dan ook niet uit? Serieus, je snapt niet dat het voor elke serieuze munt een enorm slechte zaak is als er zo'n groot deel van alle beschikbare eenheden ervan in handen zijn van een zeer klein groepje mensen :?

quote:
Uit jouw reactie maak ik op dat je vooral jaloers en verbitterd bent
Kennelijk ben je niet zo goed in het opmaken van dingen uit reacties :')

quote:
en daardoor niet de mogelijkheden ziet die het systeem biedt.
Lees een topic of 15 terug en je zult zien dat ik al een hele poos geleden heb uitgelegd waarom ik denk dat bitcoin gedoemd is tot falen. Aan die mening is niets veranderd, sterker nog, die overtuiging is alleen maar sterker geworden. :)

quote:
Niemand houd je tegen om je eigen cryptocurrency op te zetten, alle software van Bitcoin is open source, dus veel succes...
Ik heb gelukkig betere dingen te doen dan piramidespellen opzetten :D
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:29:35 #55
136730 PiRANiA
pi_114121165
Stoppen met het een "piramidespel" te noemen, dat is het niet.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:30:36 #56
136730 PiRANiA
pi_114121219
Ik ga ervan uit dat iemand geld wil verdienen. Degenen die al die bitcoins verdienen zullen dat ook willen en hun coins dus rustig terugverkopen aan de markt.

Verder denk ik dat bitcoin (zeker met de nieuwe paypalregels) de grootste kans van alle alternatieve currencies maakt, om groter te worden.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:31:02 #57
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114121239
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:29 schreef PiRANiA het volgende:
Stoppen met het een "piramidespel" te noemen, dat is het niet.
De early adopters worden alleen echt rijk als ze er zoveel mogelijk mensen weten bij te slepen alvorens er zelf uit te stappen. Je ziet de paralellen met een piramaidespel wel neem ik aan ;)
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:32:16 #58
136730 PiRANiA
pi_114121293
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:31 schreef Whuzz het volgende:
[..]
De early adopters worden alleen echt rijk als ze er zoveel mogelijk mensen weten bij te slepen alvorens er zelf uit te stappen.
Helemaal finaal eruit stappen doen ze niet lijkt mij, dat is zelf geld weggooien.
quote:
Je ziet de paralellen met een piramaidespel wel neem ik aan ;)
Ik weet dat jij inmiddels beter weet en het een passendere term zou kunnen geven. "Piramidespel" schrikt af en is niet gefundeerd.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:35:14 #59
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114121443
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:32 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Helemaal finaal eruit stappen doen ze niet lijkt mij, dat is zelf geld weggooien.
Nee, dat is bitjes weggooien. Ze stappen er uit door de boel te cashen, waarna er een gecrashte lege huls achter blijft en een hoop bitcoin gebruikers die zich achter de oren krabben en zich afvragen wat er is gebeurd.
De early adoptors hebben dan geen bitcoins meer, maar dollars/euro's. Want daar gaat het ze uiteindelijk om. Met bitcoins kunnen ze geen brood kopen, geen huur betalen en geen mooie auto's kopen.

quote:
"Piramidespel" schrikt af
Mooi, dat behoed misschien mensen om er in te trappen.

quote:
en is niet gefundeerd.
vind jij.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:37:52 #60
136730 PiRANiA
pi_114121566
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:35 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, dat is bitjes weggooien. Ze stappen er uit door de boel te cashen, waarna er een gecrashte lege huls achter blijft en een hoop bitcoin gebruikers die zich achter de oren krabben en zich afvragen wat er is gebeurd.
De early adoptors hebben dan geen bitcoins meer, maar dollars/euro's. Want daar gaat het ze uiteindelijk om. Met bitcoins kunnen ze geen brood kopen, geen huur betalen en geen mooie auto's kopen.
Massaal verkoopen crasht de koers en een hoop potentiële winst. Rustig verkopen brengt de prijs ook omlaag, maar da's minder erg.
quote:
[..]

Mooi, dat behoed misschien mensen om er in te trappen.

[..]

vind jij.
Deze discussie hebben we al gehad.

quote:
"Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers."
Vetgedrukt is wat niet van toepassing is.
pi_114121684
Als de "grote jongens" cashen zal dat uiteindelijk alleen maar beter zijn voor Bitcoin omdat het voor een grotere spreiding zorgt.

Alles in 1x verkopen is dom: de koers zakt dan vlot.
In stapjes verkopen is slimmer.
pi_114121767
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:37 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Massaal verkoopen crasht de koers en een hoop potentiële winst. Rustig verkopen brengt de prijs ook omlaag, maar da's minder erg.

[..]

Deze discussie hebben we al gehad.

[..]

Vetgedrukt is wat niet van toepassing is.
Verspil je tijd en energie er niet aan.
Hij krijgt er een harde plasser van, al 17 topics lang.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:42:37 #63
136730 PiRANiA
pi_114121805
Mensen willen weer bitcoins van me kopen :D

^O^.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:47:34 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114122029
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:27 schreef Whuzz het volgende:
Tot die persoon die 1/20e van al die bitcoins besluit dat het hem goed uitkomt om de bitcoin prijs finaal te doen crashen. (Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen hoe.) Maakt het je dan ook niet uit? Serieus, je snapt niet dat het voor elke serieuze munt een enorm slechte zaak is als er zo'n groot deel van alle beschikbare eenheden ervan in handen zijn van een zeer klein groepje mensen :?
Klopt. En die paar mensen hebben dan macht vergelijkbaar met centrale banken. Niet dat centrale banken hun macht nou zo goed aanwenden...

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:35 schreef Whuzz het volgende:
Bitcoins is net als goud wat dat betreft. Iedereen wil het hebben, maar eigenlijk wil niemand het hebben, want ze willen alleen dat het meer euro's/dollars waard wordt.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:47:45 #65
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114122039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Verspil je tijd en energie er niet aan.
Hij krijgt er een harde plasser van, al 17 topics lang.
Waarom denk jij over mijn plasser na? :r
Afgezien van de vraag waarom je het persoonlijk/flamerig moet maken... gevoelige snaar geraakt? :')

Het feit dat er nog steeds gejubeld wordt wanneer een bitcoin een paar dollarcent meer waard wordt zegt nog steeds genoeg. Het gaat niemand om bitcoins, het gaat mensen om dollars/euro's.
Edit: Damn you Remco! ... wat Remco zegt dus. Of wat ik 15 topics terug zei :P

Heerlijk he, zo'n deflatoire "munt"? We zijn om een reden van de goudstandaard afgestapt, maar dat beseffen bitcoiners (nog) niet.

Dat bitcointalk forum is trouwens ook prima vermaak als je een kwartiertje niets te doen hebt. Nog nooit zo'n hoop nutteloos gespeculeer, getroll en onzin bij elkaar gezien.
Nee, zelfs op FOK niet ;)
pi_114122168
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Afgezien van de vraag waarom je het persoonlijk/flamerig moet maken... gevoelige snaar geraakt? :')

Het feit dat er nog steeds gejubeld wordt wanneer een bitcoin een paar dollarcent meer waard wordt zegt nog steeds genoeg. Het gaat niemand om bitcoins, het gaat mensen om dollars/euro's.
En hoe is dat anders dan met goud, olie, huizen, valuta en elk andere waar alleen een waarde aan hangt simpelweg omdat andere het die waarde vinden hebben.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:51:13 #67
136730 PiRANiA
pi_114122239
Ik denk dat Whuzz bij de FBI zit en bitcoins wil ontmoedigen.

*aluhoedje opzet
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:51:54 #68
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114122271
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:50 schreef RPG het volgende:

[..]

[quote]En hoe is dat anders dan met goud, olie, huizen, valuta en elk andere waar alleen een waarde aan hangt simpelweg omdat andere het die waarde vinden hebben.
Niet. En daarom gebruiken we goud, olie en huizen ook niet om mee te betalen.
Valuta zijn een vreemde eend in je rijtje. De valuta die wij gebruiken zijn namelijk niet deflatoir van aard en gedragen zich dus compleet anders dan al die andere goederen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 19:56:58 #69
136730 PiRANiA
pi_114122553
Dollars en euro's kennen inflatie. Dat bestuur je als burger niet.

Bitcoins qua concept niet, maar de mensen met de grote stapels BTC's kunnen die wel in het systeem brengen. Dan krijg je ook een soort inflatie.

Er zijn ook overeenkomsten.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:00:49 #70
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114122753
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef PiRANiA het volgende:
Dollars en euro's kennen inflatie. Dat bestuur je als burger niet.
En juist inflatie houd geld aan het rollen, waar deflatie zorgt voor stagnatie en oppotting.

quote:
Bitcoins qua concept niet, maar de mensen met de grote stapels BTC's kunnen die wel in het systeem brengen. Dan krijg je ook een soort inflatie.
Uh, nee. Er komen nooit meer dan 21 miljoen bitcoins. Sterker nog, er komen er gegarandeerd een stuk minder. Er komt dus nooit inflatie in bitcoin, alleen deflatie. Vandaar dat vrijwel niemand iets met bitcoins koopt, behalve dollars/euro's.

Lol, leuk om live naar Magnets posts te kijken. Eerst over ruis, dan over 17 topics met ruis, dan alleen smilie. Lukt het een beetje magneetje? :D
pi_114122777
quote:

[..]

Edit: Damn you Remco! ... wat Remco zegt dus. Of wat ik 15 topics terug zei :P

Heerlijk he, zo'n deflatoire "munt"? We zijn om een reden van de goudstandaard afgestapt, maar dat beseffen bitcoiners (nog) niet.

Dat bitcointalk forum is trouwens ook prima vermaak als je een kwartiertje niets te doen hebt. Nog nooit zo'n hoop nutteloos gespeculeer, getroll en onzin bij elkaar gezien.
Nee, zelfs op FOK niet ;)
_O_
pi_114122862
Hmm, dit begint op het feeden van trolls te lijken :P Hoe dan ook, ik weet dat ik er nu geld mee kan ophalen en ik ondersteun het idee van een decentrale munteenheid waarmee ik goedkoop over de hele wereld kan betalen en waar de overheid geen vat op heeft...

Verder vind ik nog steeds dat je kortzichtig bent, het heeft echt wel potentie. Er zijn mensen bezig met het maken van hardware om casual betalen mogelijk te maken, het moet gewoon nog wat winnen aan bekendheid en gemak... Je moet toch ergens beginnen.

Edit: oh en Dodgeball is een gave film :P
pi_114122941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Shapeshifter het volgende:
Hmm, dit begint op het feeden van trolls te lijken :P Hoe dan ook, ik weet dat ik er nu geld mee kan ophalen en ik ondersteun het idee van een decentrale munteenheid waarmee ik goedkoop over de hele wereld kan betalen en waar de overheid geen vat op heeft...

Verder vind ik nog steeds dat je kortzichtig bent, het heeft echt wel potentie. Er zijn mensen bezig met het maken van hardware om casual betalen mogelijk te maken, het moet gewoon nog wat winnen aan bekendheid en gemak...
Nah, wordt niets.
Whuzz heeft gewoon gelijk.

Hoe kan een digitale munteenheid nu ooit een succes worden?
Je kan er onderweg mobiel mee betalen, niemand die dat wil.
Het is anoniem, niemand die dat nodig heeft.

Cash geld heeft de toekomst.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:04:50 #74
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114122964
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:02 schreef Shapeshifter het volgende:
Hoe dan ook, ik weet dat ik er nu geld mee kan ophalen en ik ondersteun het idee van een decentrale munteenheid waarmee ik goedkoop over de hele wereld kan betalen en waar de overheid geen vat op heeft...
En welk van die twee zaken was de grote drijfveer om er in te stappen? ;)

quote:
Verder vind ik nog steeds dat je kortzichtig bent, het heeft echt wel potentie. Er zijn mensen bezig met het maken van hardware om casual betalen mogelijk te maken, het moet gewoon nog wat winnen aan bekendheid en gemak...
Je vergeet alleen dat niemand met bitcoins WIL betalen. Ze willen alleen op hun stapeltje coins zitten en hard bidden dat het meer waard wordt, om ze dan weer om te ruilen naar euro's waar ze wel mee willen betalen ;)
Maar goed, prove me wrong: Wat heb jij allemaal al met je bitcoins gekocht?

@ Magnet: Een digitale munteenheid heeft veel potentie om een succes te worden. Maar niet als die als een piramidespel is opgezet zoals bitcoin.

Anyways, ondertussen nog wat documentjes gereviewed, mijn werkdag zit er weer op! Gegarandeerd weer een stuk meer verdiend dan jullie allemaal bij elkaar met bitcoin :P
Viel spass! :W
pi_114123190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:04 schreef Whuzz het volgende:

@ Magnet: Een digitale munteenheid heeft veel potentie om een succes te worden. Maar niet als die als een piramidespel is opgezet zoals bitcoin.
Ja, je hebt gelijk.
pi_114123199
Ik ben erin gestapt omdat ik wilde zien wat het was en ik wil absoluut met bitcoins betalen, maar je hebt gelijk dat met veel dingen dat nog niet kan. Tot voor 20 jaar geleden was het toch ook ondenkbaar dat je met een plastic kaartje kon betalen of thuis bankzaken kon regelen... Ik hoop stiekem dat het opgepakt wordt omdat het gewoon praktisch is / kan zijn (vind ik). Ik vind het dan ook leuk om te zien dat potentiele politieke partijen als de piratenpartij het in hun verkiezingsprogramma opnemen. Een signaal dat er weldegelijk mensen zijn die het serieus nemen.

quote:
Gegarandeerd weer een stuk meer verdiend dan jullie allemaal bij elkaar met bitcoin
Jij verdient meer dan een ton per jaar?
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:35:46 #77
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_114124571
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:42 schreef PiRANiA het volgende:
Mensen willen weer bitcoins van me kopen :D

^O^.
;)

quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2012 19:30 schreef PiRANiA het volgende:
Verder denk ik dat bitcoin (zeker met de nieuwe paypalregels) de grootste kans van alle alternatieve currencies maakt, om groter te worden.
Wat heb ik gemist? :P
pi_114128506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:35 schreef Mender het volgende:

[..]

;)

[..]

Wat heb ik gemist? :P
Geen idee, maar het is wel zo dat PayPal-betalingen teruggedraaid kunnen worden en dat is voor verkopers behoorlijk vervelend.
  donderdag 12 juli 2012 @ 22:02:34 #79
136730 PiRANiA
pi_114140376
quote:

[..]
Het feit dat er nog steeds gejubeld wordt wanneer een bitcoin een paar dollarcent meer waard wordt zegt nog steeds genoeg.
Eigenlijk geen zin om je gelijk te geven op dit punt, maar *O* $7.7 *O*
pi_114141296
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:58 schreef Shapeshifter het volgende:

[..]

$ 7.73 *O*
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:15:33 #82
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114141346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:58 schreef Shapeshifter het volgende:

[..]

_O-

En ga je nu allemaal spulletjes kopen van je bitcoins? Of blijf je wachten tot het nóg meer waard wordt? En wachten... en wachten... en wachten... :D
pi_114141519
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:15 schreef Whuzz het volgende:

[..]

_O-

En ga je nu allemaal spulletjes kopen van je bitcoins? Of blijf je wachten tot het nóg meer waard wordt? En wachten... en wachten... en wachten... :D
Wat is daar verkeerd aan? Zijn er niet ook genoeg mensen die goud kopen en wachten tot het meer waard wordt? Kopen er uberhaupt mensen goud om daar spulletjes mee te kopen? En toch blijft goud steeds meer waard worden..

Daarnaast worden via bit-pay en Paysius genoeg bitcoinbetalingen gedaan.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:37:35 #84
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114141544
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:34 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Wat is daar verkeerd aan? Zijn er niet ook genoeg mensen die goud kopen en wachten tot het meer waard wordt? Kopen er uberhaupt mensen goud om daar spulletjes mee te kopen? En toch blijft goud steeds meer waard worden..
Lees even 10 topics terug zou ik zeggen. Ik hoef toch niet meer uit te leggen waarom het voor iets dat probeert een serieus betaalmiddel te worden vrij dodelijk is als niemand er daadwerkelijk mee betaald, toch?
De vergelijking met goud is precies waar ik op doel. Bitcoin is niet bedoeld als speculatiemiddel. Je hebt er ook niets aan, in tegenstelling tot goud.

quote:
Daarnaast worden via bit-pay en Paysius genoeg bitcoinbetalingen gedaan.
Heb je daar cijfers van dan? Voor zover mij bekend gaat om minuscule bedragen.

Mooi topic om even door te lezen

[ Bericht 4% gewijzigd door Whuzz op 13-07-2012 08:46:15 ]
pi_114141962
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Lees even 10 topics terug zou ik zeggen. Ik hoef toch niet meer uit te leggen waarom het voor iets dat probeert een serieus betaalmiddel te worden vrij dodelijk is als niemand er daadwerkelijk mee betaald, toch?
De vergelijking met goud is precies waar ik op doel. Bitcoin is niet bedoeld als speculatiemiddel. Je hebt er ook niets aan, in tegenstelling tot goud.
Ik heb alle topics gelezen, maar ben nog steeds geen overtuigend argument tegen gekomen..

quote:
[..]

Heb je daar cijfers van dan? Voor zover mij bekend gaat om minuscule bedragen.

Mooi topic om even door te lezen
"within 24 hours BitPay processed over $250,000 worth of bitcoin payments" (bron: http://www.prweb.com/releases/2012/bitcoin/prweb9637829.htm)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:48:19 #86
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114142827
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:07 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Ik heb alle topics gelezen, maar ben nog steeds geen overtuigend argument tegen gekomen..
Er is anders nog steeds niets veranderd.

Sterker nog, MtGox *adverteert* er zelfs mee op hun website. "80% van alle handel in bitcoins is in onze handen!" :')

quote:
"within 24 hours BitPay processed over $250,000 worth of bitcoin payments" (bron: http://www.prweb.com/releases/2012/bitcoin/prweb9637829.htm)
Je vergat het laatste stukje: "shattering its previous record of $31,000 in a single day."
Ook vergeet je te vermelden dat 90% van dat bedrag naar ButterflyLabs ging, voor hun ASIC productie. Oftewel, 90% van alle betaling in bitcoin ging naar: het genereren van nieuwe bitcoins.
Er wordt dus nog steeds niet echt iets met bitcoins gekocht, maar alleen geinvesteerd in het minen van nieuwe bitcoins, wat uiteindelijk niets extra's oplevert. Er komen nooit meer dan 21mljn bitcoins, of we die nu heel snel of heel langzaam minen tenslotte.
Wat wordt er verder allemaal met bitcoins gekocht, behalve dedicated miningrigs?

Wat koop je momenteel met bitcoins? Meeeeeer bitcoins! *O*

:')
pi_114147950
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:48 schreef Whuzz het volgende:

[meer van hetzelfde]
Je plaat blijft hangen.

Van meer miners wordt het netwerk overigens veiliger en stabieler.
We zitten nog in de opstartfase van Bitcoin, dus dit soort ontwikkelingen zijn niet vreemd.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:20:18 #88
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114148292
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:12 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je plaat blijft hangen.
De jouwe ook. Haleluuujaaah Halelujaaaaaah... ;)

quote:
Dat ontkent ook niemand.
Maar dat neemt niet weg dat er nog steeds bijna niemand (net als een jaar terug) iets anders met bitcoins doet dan er op zitten en er meer van proberen te krijgen. Er is nog steeds geen bitcoin economie, slechts een speculatieve bubbel.

quote:
We zitten nog in de opstartfase van Bitcoin, dus dit soort ontwikkelingen zijn niet vreemd.
Hoe lang gaat die fase duren denk je? Want we zijn er al een aantal jaar mee bezig en er is nog niets aan veranderd.
Overgens denk ik dat we in de neergaande fase zitten. Maar goed, daarover verschillen we nu eenmaal van mening ;)
pi_114157186
Ik heb gisteren een Bitcoin Magazine abonnnement genomen en betaald met bitcoins :) Bedrijf dat die uitgeeft zit in Verenigd Koninkrijk, betaling was binnen een minuut bevestigd :) Hoop dat er nog veel bedrijven het nut van in gaan zien...
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:56:15 #90
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114157423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:12 schreef MaGNeT het volgende:
Elke miner moet toch ook de volledige betaalhistory aan records bewaren?
pi_114164208
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 15:56 schreef Whuzz het volgende:
Ik geloof dat je niet helemaar door hebt HOE veel meer de echte early adopters aan bitcoins hebben...
Dat is dan hun goed recht, en de beloning voor het vroeg instappen in dit systeem.

En heb jij wel door HOE veel meer sommige mensen in euro's en dollars hebben dan anderen? Er zijn individuen die meer hebben dan de armste HELFT van de wereldbevolking.

En de rijkste 1 of 2 procent bezitten meer dan de helft van het totale globale bezit.[/quote]

quote:
Het is natuurlijk precies wat Satoshi voor ogen had toen hij dit opzette. Eerst lekker tegen 0 difficulty extragratis een hoop bitcoins vergaren, zodat áls het van de grond komt, hij binnen is.
Ik gun het hem (nou ja, hun, want "Satoshi" is niet 1 persoon) van harte. Voor de revolutie van ons monetaire systeem en onafhankelijkheid van al die kutbanken (met al hun gefraudeer en ondermijning van onze economie) heeft hij het dubel en dwars verdiend.

En wat betreft je gezeur over "piramidespel": dat wordt opgezet om geld te verdienen aan nieuwe instappers. Met Bitcoin niet van toepassing: als er op een gegeven moment (wel na het bereiken van een kritische massa maar dat gaat er gegarandeerd komen) niemand meer instapt, blijft Bitcoin een succes wat precies het doel dient waar het voor opgezet is: een monetair systeem zonder afhankelijkheid van banken of macht van autoriteiten, wat veilig, snel, en makkelijk werkt. De bitcoins die ik heb gekocht hoop ik NOOIT meer te hoeven verkopen naar euro's en dollars.
pi_114165345
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:04 schreef Whuzz het volgende:
[quote]En welk van die twee zaken was de grote drijfveer om er in te stappen? ;)
In mijn geval: het decentrale aspect. Fuck the system.

quote:
Je vergeet alleen dat niemand met bitcoins WIL betalen. Ze willen alleen op hun stapeltje coins zitten en hard bidden dat het meer waard wordt, om ze dan weer om te ruilen naar euro's waar ze wel mee willen betalen ;)
Nope. Ik betaal ALLES wat ik kan betalen met bitcoins, met bitcoins. Uiteraard is dat nog niet zoveel (zoals ook 30 jaar geleden met een pinpas). Maar wel groeiende.

quote:
Maar goed, prove me wrong: Wat heb jij allemaal al met je bitcoins gekocht?
Domeinnamen, webhosting, een anonieme credit card (zodat ik shit waar je nog niet met bitcoins terecht kunt en wel met credit cards, toch via bitcoins kan betalen), en een paar Amazon giftcards.

quote:
Anyways, ondertussen nog wat documentjes gereviewed, mijn werkdag zit er weer op! Gegarandeerd weer een stuk meer verdiend dan jullie allemaal bij elkaar met bitcoin :P
Die weddenschap wil ik graag met je aangaan.

quote:
Ik koop niet meer dan ik nodig heb, maar als ik iets koop, dan graag met bitcoins ja.
Verder wacht ik liever tot de euro geen drol meer waard wordt. En dan los ik m'n hypotheek af met een handjevol bitcoins.

Je bent een euro-fundamentalist man, je verheerlijkt die munt. Je zeurt wat over piramidespelen, en hebt niet door dat de euro en dollar in feite de grootste piramidespelen op aarde zijn (waarbij de lui aan de top niet verdienen aan nieuwe instappers, maar aan het zelf bij kunnen toveren van units uit lucht, en de op de een of andere manier hebben ze de 99% onder zich ervan weten te overtuigen dat dat een goed systeem is).

Je schijnt niet door te hebben hoe de banken en overheden het systeem verschrikkelijk aan het uithollen zijn. Ik zie GEEN ENKEL mogelijk scenario (niet eens theoretisch, laat staan plausibel) hoe men ooit nog uit de euro crisis terug omhoog denkt te kunnen krabbelen. Maar wellicht zit ik ernaast en ga ik gigantisch in het schip met mijn bitcoins. We zullen zien.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:55:21 #93
136730 PiRANiA
pi_114165356
Zo, weer geld naar MtGox overgemaakt ^O^.
pi_114165799
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:20 schreef Whuzz het volgende:
Hoe lang gaat die fase duren denk je? Want we zijn er al een aantal jaar mee bezig en er is nog niets aan veranderd.
Een jaar of 10 (waarvan nu reeds 3½ voorbij).

En er is nog niets veranderd? :? Hoeveel online businesses denk je dat er begin 2009 betalingen in bitcoins accepteerden?

quote:
Overgens denk ik dat we in de neergaande fase zitten.
Euhh, we hadden het over bitcoins, niet over euro's en dollars.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:13:26 #95
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114166268
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:04 schreef Jace_TBL het volgende:

En er is nog niets veranderd? :? Hoeveel online businesses denk je dat er begin 2009 betalingen in bitcoins accepteerden?
Weinig, net als nu.
Let wel, een betalingssysteem aan bitcoins koppelen en continue je prijs in bitcoins fluctueren aan de hand van de bitcoin-dollar koers is niet hetzelfde als bitcoins accepteren. DIe dumpen die bitcoins namelijk meteen weer op de markt om ze om te zetten in dollars.

En verder, het aantal serieuze bedrijven dat echt met bitcoins werkt is 0. Als jij er wel een weet te vinden hoor ik graag hoe ze dat met de belastingdienst hebben geregeld.
Een zaakje dat bitcoins gebruikt als alternatief voor belastingontduiking is natuurlijk geen serieus bedrijf.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:15:28 #96
136730 PiRANiA
pi_114166356
$2,477,734.16 USD aan transacties in de afgelopen 24 uur.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:16:33 #97
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114166402
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:15 schreef PiRANiA het volgende:
$2,477,734.16 USD aan transacties in de afgelopen 24 uur.
En hoeveel daarvan waren gewoon bitcoins die rondgespeculeerd werden? 99%? 99.9%?
Of geheel naar bitcoin traditie: 99.999900000000000000000%? (Meer digits is altijd beterrrr!!11 ;) )
pi_114167941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:13 schreef Whuzz het volgende:
Weinig, net als nu.
Fout.
quote:
Let wel, een betalingssysteem aan bitcoins koppelen en continue je prijs in bitcoins fluctueren aan de hand van de bitcoin-dollar koers is niet hetzelfde als bitcoins accepteren. DIe dumpen die bitcoins namelijk meteen weer op de markt om ze om te zetten in dollars.
Ik denk dat ze alleen dat deel van hun Bitcoin-omzet in euro's/dollars omzetten, wat ze nodig hebben voor bedrijfsuitgaven die ze (nog) niet in bitcoins kunnen doen.

Zo doe ik het zelf ook: wat ik kan kopen in bitcoins, koop ik in bitcoins. De rest betaal ik nog met euro's. Geld wat ik aan het eind van de maand overhoud en wat vroeger naar m'n spaarrekening zou gaan, gaat nu naar m'n spaaraddress.
quote:
En verder, het aantal serieuze bedrijven dat echt met bitcoins werkt is 0. Als jij er wel een weet te vinden hoor ik graag hoe ze dat met de belastingdienst hebben geregeld.
Geen idee, niet mijn zaak. Ik weet ook niet hoe euro- en dollarwinkels waar ik zaken mee doe dat regelen, interesseert me ook niet. Ieder land heeft weer andere regels dus dat zoeken ze zelf maar uit.

Als verkopende partij interesseert het me trouwens wel, ik wil als internet bedrijf wel bitcoins accepteren. Want makkelijk, snel, goedkoop (nooit meer die absurde fees zoals bij credit cards en paypal), en veilig (nooit meer die kut chargebacks zoals bij credit cards en paypal). Ik zal eens navragen bij de belastingdienst hoe zij dat zien. Of ik vraag gewoon wat hun bitcoin address is zodat ik m'n BTW en vennootschapsbelasting daarheen kan transferren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:16 schreef Whuzz het volgende:
[quote]En hoeveel daarvan waren gewoon bitcoins die rondgespeculeerd werden? 99%? 99.9%?
Dat zou dan een flinke verbetering zijn op euro's en dollars, waarvan 99% wordt verhandeld terwijl het niet eens bestaat. De magie van de banken :{ ("meer schulden is altijd beterrrrrrr!")

[ Bericht 0% gewijzigd door Jace_TBL op 13-07-2012 21:01:02 ]
  zaterdag 14 juli 2012 @ 08:42:17 #99
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_114186142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:50 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Fout.
Daarop hetzelfde antwoord als een jaar geleden:
Klik eens daadwerkelijk op die bedrijven. De helft bestaat niet eens (meer). De andere helft zijn inieminie bedrijfjes die niet echt wat verkopen (omdat er niemand met bitcoins wil kopen, is niet echt hun schuld). Dan nog een handje vol gokbedrijfjes en een paar bedrijven die bitcoin betaling accepteren, maar hun prijzen laten meefluctueren met de bitcoin koers. Daar betaal je dus gewoon in dollars.

quote:
Ik denk dat ze alleen dat deel van hun Bitcoin-omzet in euro's/dollars omzetten, wat ze nodig hebben voor bedrijfsuitgaven die ze (nog) niet in bitcoins kunnen doen.
Ik denk dat jij naief bent. Dat soort bedrijven bieden hun spullen in dollars aan en noteren dat in bitcoins. Kijk je NU op de site kost het artikel 10 bitcoin, kijk je 30 seconden later kost het 10.5 bitcoin. De reden: de prijs is eigenlijk in dollars en je mag met bitcoins betalen. Jij betaalt in bitcoins, zij dumpen die direct op MtGox en pakken de dollars op. Er is dan dus geen economie in bitcoins, er is een economie in dollars.

quote:
Zo doe ik het zelf ook: wat ik kan kopen in bitcoins, koop ik in bitcoins. De rest betaal ik nog met euro's. Geld wat ik aan het eind van de maand overhoud en wat vroeger naar m'n spaarrekening zou gaan, gaat nu naar m'n spaaraddress.
Ik geloof er geen zak van, maar laten we even aannemen dat je de waarheid spreekt: Wat neem jij een enorm risico met je geld. Moet je fijn zelf weten natuurlijk, maar ik hoop dat je geen familie of erger kinderen hebt om voor te zorgen :X

quote:
Geen idee, niet mijn zaak. Ik weet ook niet hoe euro- en dollarwinkels waar ik zaken mee doe dat regelen, interesseert me ook niet. Ieder land heeft weer andere regels dus dat zoeken ze zelf maar uit.
Als je in bitcoins geinteresseerd bent, zou ook dit punt je moeten interesseren. Je wilt toch dat bitcoin groot wordt, dat het de banken doet omvallen, dat het de wereldmunt wordt, of op zijn minst een serieus betaalmiddel? Dan zijn dat soort vragen erg van belang. Maar niet iets waar de meeste bitcoin-nerds (want daar bestaat bitcoin uit) over na willen denken helaas.

quote:
Als verkopende partij interesseert het me trouwens wel, ik wil als internet bedrijf wel bitcoins accepteren. Want makkelijk, snel, goedkoop (nooit meer die absurde fees zoals bij credit cards en paypal), en veilig (nooit meer die kut chargebacks zoals bij credit cards en paypal).
Die " kut chargebacks" zijn consumentbeschermend. Het ontbreken van al die elementen is leuk als je een partij drugs op silkroad wilt kopen, kinderporno bij TOR wil downloaden of illegaal wilt gokken op de kaaiman eilanden, maar voor een normale consument is anoniem betalen met 90% kans dat je wordt opgelicht zonder mogelijkheid je geld terug te krijgen of zelfs maar te bewijzen dat je betaald hebt helemaal niet zo'n fijn idee. Een van de redenen waarom bitcoin nooit wat gaat worden. Valt in het niet bij het hele deflatieprobleem, maar toch.

"Ik wil graag aangifte doen van oplichting. ge5twfeu2ui4gy22f4 heeft niet geleverd nadat ik hem met bitcoins had betaald!" :')

quote:
Ik zal eens navragen bij de belastingdienst hoe zij dat zien. Of ik vraag gewoon wat hun bitcoin address is zodat ik m'n BTW en vennootschapsbelasting daarheen kan transferren.
Antwoord is simpel: bitcoin is geen valuta. Dus de belastingdienst zal de inkomsten schatten. En dat gaat niet in jou voordeel werken ;)
Als ze slim zijn pakken ze de $33 van een jaartje terug >:)

quote:
Dat zou dan een flinke verbetering zijn op euro's en dollars, waarvan 99% wordt verhandeld terwijl het niet eens bestaat. De magie van de banken :{ ("meer schulden is altijd beterrrrrrr!")
Muhahaha, en een bitcoin bestaat *wel* wou je zeggen? _O-
  zondag 15 juli 2012 @ 18:02:27 #100
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_114236712
Wat ik me nu afvraag; in hoeverre is dit echt anoniem?
Bijvoorbeeld een seller op Silkroad . Koopt z`n waar in met euro`s (waarschijnlijk) en verdient hier bitcoins mee. Hoe worden die uitbetaald? Als ze naar je bank worden geschreven gaat dit toch vragen bij de belasting oproepen? Of is er een manier om dit contant te innen?

Daarnaast zal zo`n iemand op een gegeven in de situatie terecht komen waarin hij geen euro`s meer heeft en alleen nog maar bitcoins.

Kan iemand me dit vertellen?
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')