"Moet je nagaan hoeveel mensen ze willen kopen!"quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:01 schreef PiRANiA het volgende:
Volume: 256 295 BTC
Daaaaaaaamn. Dat zijn een hoop bitcoins.
Precies! Veel sterkte met het kopen van brood in bitcoin, het betalen van je hypotheek in bitcoin en het betalen van de studie van je kinderen in bitcoinquote:Op dinsdag 17 juli 2012 10:41 schreef Jace_TBL het volgende:
Zolang ik mijn verdiende bitcoins niet omzet in euro's, is er dus ook geen sprake van winst. Immers, "bitcoins zijn geen geld, slechts een stapeltje bitjes".
Gegronde argumenten over het concept/praktijk zijn tot daaraan toe, maar herhaaldelijk bashen zoals die post hierboven is nergens goed voor.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:54 schreef princem het volgende:
Wuzz tief maar niet op beetje tegenwicht word gewaardeerd
Dat kan maar is een risico. Je kan die optie op mtgox aanvinken, dan verkoop je je 150 bitcoins tegen de koers die geldt op het moment dat hij de markt ingeschoten wordt.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:19 schreef Herfst het volgende:
Wat ik niet begrijp, stel je hebt 150 bitcoins en je wil deze verkopen, hoe gaat dat dan in zijn werk? Is er een directe transactie met de op dat moment geldende koers,
Iets ja.quote:zit er een vertraging in,
Als je het vinkje aanzet is het vrijwel meteen.quote:of moet je eerst een koper vinden? Hoe lang duurt het dus tussen verkoop en het daadwerkelijk bijschrijven op je eigen bankrekening?
Wat is er niet gegrond aan mijn argumenten dan? Als ik nou scheldwoorden gebruikte, of gewoon zonder verdere argumenten zou roepen dat bitcoin kut is, dan was ik het met je eens. Maar jij weet prima dat mijn argumenten wel degelijk onderbouwd zijn en dat ik zelfs ooit enthausiast over bitcoin was, voor ik me dieper ging inlezen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:00 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gegronde argumenten over het concept/praktijk zijn tot daaraan toe, maar herhaaldelijk bashen zoals die post hierboven is nergens goed voor.
Als de negatieve kanten je niet bevallen, tieft dan gewoon opquote:als het je niet bevalt, tieft dan gewoon op
Uren? Een dag? Niet onbelangrijk met een nogal fluctuerende koers.quote:
Neuh, eerder minuten tot seconden, zeker momenteel in een rally/bubble fase, dan gaat het heel snelquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:52 schreef Herfst het volgende:
[..]
Uren? Een dag? Niet onbelangrijk met een nogal fluctuerende koers.
Verschilt per exchange. Bij MtGox meen ik 0.6%. Je volgende transactie is dan 0.55%, omdat je over de 100 BTC limiet (dacht ik) heen zit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:53 schreef Herfst het volgende:
Hoeveel moet je aan transactiekosten afdragen bij een verkoop van 150 coins?
Een jaar geleden was de prijs $33 en een maand later $4. Houd je daar ook rekening mee?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:34 schreef slacKard.x het volgende:
Gudverdeurie. Moet me hier echt meer mee gaan bezighouden. In april was een bitcoin nog ¤4,10 en nu ¤7,50. En ik heb een hele goede manier ontdekt om het te verkopen zonder enig verlies te maken. Erg bizar dit. Zodra de prijs weer flinkt daalt ga ik inslaan!
Ik ga ook weer een deel spaargeld omzetten in Bitcoins binnenkort.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:34 schreef slacKard.x het volgende:
Gudverdeurie. Moet me hier echt meer mee gaan bezighouden. In april was een bitcoin nog ¤4,10 en nu ¤7,50. En ik heb een hele goede manier ontdekt om het te verkopen zonder enig verlies te maken. Erg bizar dit. Zodra de prijs weer flinkt daalt ga ik inslaan!
Ik zie dat jij over een stevige berg kennis aangaande bitcoins beschikt. Mensen kunnen nog veel van je leren.quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:08 schreef MaGNeT het volgende:
Best leuk topic dit, behalve dat er iemand door ons heen zit te schreeuwen en op iedereen reageert, ongevraagd. Komt aandacht te kort denk ik. Zit op z'n werk ook de hele dag tegen collega's te lullen die hun schouders ophalen. Als dit de plek is waar hij die aandacht kan krijgen, wie zijn wij om het hem te ontnemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom in het bitcoin-topic, het enige topic op FoK waar je eerst gevraagd moet worden voor je een bericht post.quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:08 schreef MaGNeT het volgende:
Best leuk topic dit, behalve dat er iemand door ons heen zit te schreeuwen en op iedereen reageert, ongevraagd.
+1 ik vind het juist wel vermakelijk om te zien wat voor "argumenten" hij BLIJFT opvoeren om het hele Bitcoin concept maar per se als falend te willen afschilderen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:54 schreef princem het volgende:
Wuzz tief maar niet op beetje tegenwicht word gewaardeerd
No worries, dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:32 schreef Whuzz het volgende:
Precies! Veel sterkte met het kopen van brood in bitcoin, het betalen van je hypotheek in bitcoin en het betalen van de studie van je kinderen in bitcoin
Ik koop zelf alleen via intersango (en ik verkoop nooit) maar het principe is overal hetzelfde. Je plaatst een order met een bepaalde limit (minimum wat je wilt vangen of maximum wat je wilt betalen). En zodra er iemand is die een order de andere kant op plaatst (dus diegene wil juist bitcoins kopen) en zijn limiet overlapt met de jouwe, wordt de deal gesloten en koopt hij jouw bitcoins en jij zijn euro's.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:19 schreef Herfst het volgende:
Wat ik niet begrijp, stel je hebt 150 bitcoins en je wil deze verkopen, hoe gaat dat dan in zijn werk? Is er een directe transactie met de op dat moment geldende koers, zit er een vertraging in, of moet je eerst een koper vinden? Hoe lang duurt het dus tussen verkoop en het daadwerkelijk bijschrijven op je eigen bankrekening?
Lees je eens in over E-Gold zou ik zeggen. Dat was ooit groter dan bitcoin nu is. En daar zijn mensen een heleboel meer geld mee verloren dan jij hopenlijk nu op het spel hebt staan.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:10 schreef Jace_TBL het volgende:
[..]
No worries, dat komt wel goed.
Dezelfde zin maar dan "bitcoin" vervangen door "PIN" klonk 30 jaar trouwens net zo vergezocht (of 20 jaar "online"). Maar nee nu met Bitcoin ligt het echt anders hoor
Volgens wiki: "E-Gold is a digital gold currency operated by <random bedrijf> Inc. under <random holding> Ltd." -en daar stopte ik met lezen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:14 schreef Whuzz het volgende:
Lees je eens in over E-Gold zou ik zeggen. Dat was ooit groter dan bitcoin nu is.
Ik zou het gehele bedrag aan euro's dat ik tot nu toe heb omgezet in bitcoins op dit moment weer terug kunnen ruilen en dan hou ik nog een aanzienlijke hoeveelheid bitcoins over. Die heb ik dan "gratis" en alles wat dat ooit waard wordt (en nu al waard is) is pure winst.quote:En daar zijn mensen een heleboel meer geld mee verloren dan jij hopenlijk nu op het spel hebt staan.
Dat was naar aanleiding van een paar grote hacks. Waarop mensen paniekerig reageerden, en media er lustig op inhaakten: "Bitcoin is gehackt! Zie je wel, het is niet veilig!"quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:03 schreef Whuzz het volgende:
Een jaar geleden was de prijs $33 en een maand later $4. Houd je daar ook rekening mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |