quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:59 schreef Sasman het volgende:
Johannes Fröhlinger een duitse ûberheld. Heeft ook al 2keer de Ronde Van Frankrijk uitgereden dus we kunnen hier toch wel spreken van een routinier.
[ afbeelding ]
Ben jij mij even net voorquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:20 schreef Gitank2 het volgende:
Hoewel mijn vorige twee adoptierenners geen succes waren probeer ik het dit jaar weer.
Mijn eerste adoptierenner Johan Tschopp is te bekend geworden (winnaar van de koninginnenrit in de giro), de tweede werd tweede in de Vuelta (Froome), de derde doet niet mee dit jaar.
En de andere twee ben ik bang dat ze niet meer door mij geadopteerd willen worden, hoewel ze sowieso al niet meedoen: de ene (Frank) ging al in de proloog op zijn gezichtje, de andere (Velasco) ging een paar ritten langer mee, tot hij besloot om de combinatie sleutelbeen en asfalt te beproeven.
Ik zou graag Kenny Elissonde adopteren, maar het is helaas nog niet zeker of hij geselecteerd wordt..
Uhm, hij rijdt dit jaar voor Lamprequote:Op woensdag 20 juni 2012 22:33 schreef DecoAoreste het volgende:
Even wat achtergrondinformatie opgezocht over Cimolai. Davide Cimolai is 22 jaar, afkomstig uit Italië en rijdend voor Liquigas. Schijnbaar reed hij dit jaar een goede Dauphiné, waarin hij in 1 etappe zelfs zevende werd! Dat heb ik helaas even gemist, maar vanaf nu houd ik hem goed in de gaten.Daarnaast is hij een goede baanwielrenner, vorig jaar Italiaans kampioen scratch en ploegkoers, en tevens heeft hij wat successen geboekt bij de junioren op de weg, waaronder de Piccolo Giro d'Emilia.
Liquigas, wees wijs en laat dit baasje de Tour rijden!
Oeps.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:34 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Uhm, hij rijdt dit jaar voor Lampre
Shit... Maar toch gefeliciteerd met deze klasbak.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:36 schreef Panthera. het volgende:
Is Gorka Izagirre nog onbekend genoeg? Zo ja, ga ik voor hem.
Nope, lijkt me kansloos. Tedje King zal denk ik niet starten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:38 schreef mitt het volgende:
Enige kans dat Edward King in de Tour start?
Met zo'n bazennaam lijkt het me erg vreemd hem niet mee te nemen!quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nope, lijkt me kansloos. Tedje King zal denk ik niet starten.
Ik denk het wel, plus als hij start, zal hij zich in ieder geval in de sprints gaan mengen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:52 schreef Felagund het volgende:
Stéphane Poulhies voor mij, als hij start. Misschien niet de onbekendste, maar hij maakt wel waarschijnlijk zijn debuut in de tour dit jaar.
Won onlangs nog een etappe in Route du Sud, dus hij is in vorm. Echt onbekende renners valt dit jaar ook trouwens tegen, dus we moeten wel wat bekendere renners selecteren.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk het wel, plus als hij start, zal hij zich in ieder geval in de sprints gaan mengen.
Jij had hem vorig jaar ook al, vind het prima als je hem weer neemtquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:37 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Shit... Maar toch gefeliciteerd met deze klasbak.
Viel mij ook al of, of wat oudere echte grijze muizen, of jonge talenten die al vrij bekend zijn.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
Won onlangs nog een etappe in Route du Sud, dus hij is in vorm. Echt onbekende renners valt dit jaar ook trouwens tegen, dus we moeten wel wat bekendere renners selecteren.
Ruilen niet, maar jij mag Izagirre, ik zoek iemand andersquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:39 schreef Chiappucci het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 20 juni 2012 23:01 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Jij had hem vorig jaar ook al, vind het prima als je hem weer neemtIk kijk wel voor iemand anders, vind Izagirre niet zo leuk want die gaat toch een etappe winnen
Oke, zullen we ruilen dan ?
Volgens mij wordt die al wel 4 jaar op rij genomineerd door iemand.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:14 schreef Falco het volgende:
Het is alweer de zevende editie van dit toffe topic en ook dit jaar gaat het weer een Kazak worden, die op mijn steun kan rekenen. Zat te twijfelen tussen de twee Dmitri's: Muravyev of Fofonov... Laatstgenoemde heb ik al drie keer geadopteerd en eerstgenoemde is de onbekendere van de twee. Dusss.. Dmitri Muravyev is het geworden:
[ afbeelding ]
Hij staat bij http://www.letour.fr/2012/TDF/RIDERS/us/engages.html iigquote:Op donderdag 21 juni 2012 00:32 schreef TheArt het volgende:
De kans dat Lemoine start, lijkt me echt erg klein, maar we zullen de selectie afwachten.
Er wordt zelfs met een aantal selecties gewacht tot na de verschillende NK's, dus ik zou niet daarvan uitgaan. Bij Katusha staat Horrach daar ook nog als reserve, bij Euskaltel hetzelfde met Txurruka en bij BMC zijn er wel meer dingen niet up-to-date.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Hij staat bij http://www.letour.fr/2012/TDF/RIDERS/us/engages.html iig
Sorryquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:51 schreef franklop het volgende:
Fijn dat zonder mijn medeweten de organisatie over is genomen ....
Ik ga weer voor Fabrice Jeandesboz van Saur, koning chasse patate
Oke, thanksquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:55 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Ruilen niet, maar jij mag Izagirre, ik zoek iemand anders
Mijn adoptierenner van 2010quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:05 schreef Keano het volgende:
Vooruit dan!
[ afbeelding ]
Francis de Greef van 2 februari 1985 meet 1m92cm bij 77 kilo en is afkomstig uit de provincie Antwerpen. Op zijn palmares staan o.a het Belgisch kampioenschap tijdrijden en het Circuit de Wallonie.
De Ronde van Italie lijkt hem hem het best te liggen aangezien hij daar al eens 19e en twee keer 21e werd. Zijn enige Tourdeelname noteerde De Greef in 2010, toen hij verdienstelijk op de 71e plaats Parijs binnenreedt.
Dit jaar zal hij in dienst rijden van Jurgen Vandenbroeck.
Jep, is al een tijdje zeker van zijn plek.quote:Op donderdag 21 juni 2012 10:20 schreef thewarrior82 het volgende:
Ik wil Jean-Marc Marino van Saur Sojasun als adoptierenner (indien hij zijn debuut mag maken van de ploeg)
Ach, ik heb nog niemand gezien die Mollema of Rolland wilde nomineren, dat is al een prestatie op zichquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:14 schreef Drebbelman het volgende:
Het begrip '' renner waar nog niemand (niet of nauwelijks) van gehoord heeft" wordt in dit topic wel heel ruim opgevat.
Nou ja, anders kun je wel heel weinig adopteren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:14 schreef Drebbelman het volgende:
Het begrip '' renner waar nog niemand (niet of nauwelijks) van gehoord heeft" wordt in dit topic wel heel ruim opgevat.
Zoals al eerder gezegd doet er dit jaar bijna geen onbekende renner mee. Dus we moeten het wel wat ruimer opvatten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:14 schreef Drebbelman het volgende:
Ik dacht er een miniseconde aan om "Sagan" te claimenquote:Op donderdag 21 juni 2012 11:20 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ach, ik heb nog niemand gezien die Mollema of Rolland wilde nomineren, dat is al een prestatie op zich
Als Juraj Sagan had meegedaan had je die best kunnen claimen!quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:08 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Ik dacht er een miniseconde aan om "Sagan" te claimen
Bazayev zal niet starten. Daarnaast is Marino volgens mij al gekozen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:28 schreef Leatherface het volgende:
Assan Bazayev. Kazakse steppewolf. Koning van de sprint der stervende zwanen.
Issie akkoord?
Als ie afvalt, dan graag Jean-Marc Marino.
Marino wordt idd al mijn adoptierennerquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bazayev zal niet starten. Daarnaast is Marino volgens mij al gekozen.
Er zijn 10 man in de running voor 9 plaatsen bij Astana (Brajkovic, Bozic, Fofonov, Grivko, Maxim Iglinskiy, Kashechkin, Kessiakoff, Kiserlovski, Muravyev en Vino) wordt algemeen aangenomen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:46 schreef Leatherface het volgende:
Dan Eduard Vorganov. Hoe weet jij trouwens zo zeker dat Bazayev niet start? Astana heeft nog niet de definitieve selectie aangekondigd.
Kiserlovski geen goede? Lijkt me onbekend genoeg.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:53 schreef marcodej het volgende:
Na Bingen Fernandez Bustinza (gestopt), Juan José Oroz (niet geselecteerd), Tony Gallopin (inmiddels naam gemaakt in peloton), ga ik op zoek naar een vierde onbekende renner. Helaas zijn er geen onbekende renners meer over...
Al eens 10e in de Giro, 5e in WP en zag ik vorige week nog redelijk vooraan in de Dauphiné rijden... Mij te bekend eigenlijkquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kiserlovski geen goede? Lijkt me onbekend genoeg.
Meyer kan denk ik nog net, zelfde voor Devenyns. Wat denken jullie?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:56 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind Kiserlovski wel onbekend genoeg. Als Cameron Meyer onbekend genoeg is, dan Kiserlovski denk ik ook wel.
Maar de TS bepaalt het uiteraard.
Het is gewoon lastig om renners te vinden die nog redelijk onbekend zijn.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als Devenijns kan, moet Meyer denk ik zeker kunnen...
Op de baan is het een topper natuurlijk. Maar op de weg nog redelijk anoniem.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:59 schreef Leatherface het volgende:
Meyer is bekend voor de fijnproevers, zeker degenen die ook baanwielrennen volgen. Maar de incidentele kijker zal hem niet kennen. (en dat laatste vind ik toch wel het uitgangspunt)
Dus Meyer kan net wat mij betreft.
Er zijn er daar 6 quasi zeker (Sagan, Nibali, Basso, Koren, Oss en Vanotti). Verder maakt Canuti wel een kans, hij staat op de inschrijvingslijst van Liquigas voor de Tour. Nu zegt dat zeker niet alles, maar de kans is aanwezig dat hij start ja.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Al eens 10e in de Giro, 5e in WP en zag ik vorige week nog redelijk vooraan in de Dauphiné rijden... Mij te bekend eigenlijk
Ik ga dan maar voor Federico Canuti van Liquigas, mits hij geselecteerd wordt. TheArt, wat weet jij van de selectie van Liquigas? Ik zie daar nog wat kleine namen in de voorselectie.
Hij doet ook niet mee aan de team-pursuit. Was wel een flinke kans op een plak geweest.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:08 schreef Littlecreep het volgende:
Meyer heeft inderdaad nog nooit de Tour gereden. Dit jaar zijn baancarriëre stop gezet om op de weg te richten.
Die had ik vorig jaar, kan ook nog redelijk sprinten, maar ik weet niet of hij mee zal gaan dit jaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:58 schreef Leatherface het volgende:
Paterski zou anders ook een alternatief voor marcodej zijn, mits ie door Liquigas meegenomen wordt.
Overigens is ie geloof ik nog niet officieel geselecteerd voor Tour dit jaar. Staat wel op voorlopige deelnemerslijst.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:11 schreef Leatherface het volgende:
Ja, als ik hem was had ik dit jaar nog gewoon alles op het baanwielrennen gezet. Hij is zo'n beetje de beste duur-renner op de piste van de laatste jaren. Een olympische plak was dan een goede afsluiter van zijn baan-periode.
Lijkt me iets te bekendquote:Op donderdag 21 juni 2012 16:29 schreef Felagund het volgende:
Daniel Martin (Garmin) maakt ook zijn debuut in de Tour en kan dus misschien ook gekozen worden. (Al is die wat mij betreft te bekend).
Ik denk dat we Kenny wel als te bekend kunnen beschouwen ja.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:39 schreef Ferdii het volgende:
Kenny van hummel zal wel te bekend zijn?
Hoewel hij de laatste tijd niet veel heef gepresteerd
Twijfelgeval, ik denk wel iets te bekend. Wat denkt de rest?quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:27 schreef Fifut het volgende:
Jimmy Engoulvent volg ik al een tijdje, is die te bekend of kan ik die reserveren?
[ afbeelding ]
Inderdaad. Engoulvent kan zeker wel. Van Hummel dan weer niet, want het gaat om onbekende renners en Van Hummel is veel te bekend geworden 3 jaar geleden, al was dat dan niet omdat hij zo goed reedquote:Op donderdag 21 juni 2012 20:46 schreef Mr_DG het volgende:
Er zijn zat renners geadopteerd die stukken bekender zijn.
Is deze niet te bekend? Hij heeft al top 10 gereden in de Giro.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:02 schreef Golaso het volgende:
Kanstantsin Siutsou is mijn held voor dit jaar!
Mhua ik denk niet dat het merendeel van de mensen die alleen de Tour volgen hem kennen. En ik geloof dat je dat als uitgangspunt moet nemen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:19 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Is deze niet te bekend? Hij heeft al top 10 gereden in de Giro.
Werd vorig jaar tweede(?) in de Vuelta. Dus lijkt me wel.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:15 schreef CrownHill het volgende:
Jonathan Cantwell van Saxobank, info is onderweg.
Chisthopher Froome is te bekend zeker?
Tof!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:49 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Jup, en niet te bekend, dus die is voor jou.
Sylvester Szmyd, al jaren mijn kluns bij sportpools.net. Rijd alle grote ronden uit zonder punten te halen. Voor mij een oude bekende, maar bij het grote publiek misschien wat minder bekend.quote:
Omschijving voor in de OP: Ervaren gele-truidragerquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Tof!
Deze Zuid-Afrikaanse klepper weet wat het is om de gele trui te dragen:
[ afbeelding ]
Hij won namelijk de ronde van Turkije, ondanks een aanslag door onze landgenoot Theo Bos
quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:25 schreef franklop het volgende:
In principe wel een mooie dag voor Fabrice Jeandesboz om zich te tonen. Zal eens een What's-appje aan wagen naar hem toe
maar natuurlijk niet teveel doen, volgende week is het echte doel
Goed, zijn prestaties zijn, net als die van Frederik Willems, verbeterd sinds ik zijn adoptievader ben. Een kleine greep uit de prestaties van Fabrice van dit jaar;quote:Op donderdag 7 juli 2011 12:19 schreef franklop het volgende:
En wie gaat er in de aanval, jawel Fabrice JeandesbozZit alleen nog stukje achter kopgroep, mogelijk een chasse pattate
sterker nog het was er 1, nu weer rustig aan doen tot volgende week
Heeftie thuis geoefend voor de spiegel mocht hij alleen aankomen natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:42 schreef marcodej het volgende:
Waarom werk in een introductiepost stoppen als Canuti dat al prima zelf gedaan heeft:
Wat direct opvalt: hij kan heel goed zijn shirt open en dicht doen.
De man heeft ook een twitteraccount: @canutifederico.
CTRL F zegt dat hij nog niet genoemd is in dit topic, dus als het goed is wel.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:46 schreef MarijeH het volgende:
Is Chistian Knees (Team Sky) nog beschikbaar?
quote:Roy Curvers, debutant in de Tour van 32 jaar
KOERSKAPITEIN ‘We zitten er niet om anderen in de weg te rijden’
Roy Curvers start eind deze
maand in de Ronde van Frankrijk.
Voor de Limburgse laatbloeier van Argos-Shimano betekent het zijn debuut in de Tour.
Van de ploeg waarmee het
huidige Argos drie jaar geleden als Skil-Shimano in
de Tour debuteerde, zijn nog twee renners over: Koen de Kort en Albert Timmer.
„In die tijd
durfde ik mijn vinger nog niet op
te steken”, zegt Roy Curvers. Nu
gaat de coureur uit Roggel mee als
wegkapitein. Een Tourdebutant op
zijn 32ste. „Dat is laat, maar er zijn
ook renners die de Tour nooit hebben gereden, denk ik dan maar.”
Curver werd professional met 28
jaar. De vijf jaar ervoor reed hij bij
de opleidingsploeg van De Jonge
Renner uit Oosterhout. „Veel jongens geven het al op als ze op hun
22ste nog geen prof zijn. Ik niet.
Het was leuk om te lezen dat Lieuwe Westra dacht dat als ík op die
leeftijd nog prof kon worden, het
ook hem moest lukken.”
Curvers werd in april voor het eerst
vader en de Tour rijden is een volgende hoogtepunt in zijn leven.
„Een jongensdroom, waarvan ik jaren heb gedacht dat die er niet meer
in zat.” Dat hij als debutant direct is
aangewezen als koerskapitein bevreemdt hem minder. „In de loop
der jaren bouw je daar genoeg ervaring voor op.” Zijn primaire taak in
de trein: „Ad hoc beslissingen nemen en reageren op onverwachte
koersontwikkelingen.”
Binnen het peloton heeft de sprinttrein van Argos-Shimano die Marcel
Kittel aan de streep moet afleveren
volgens Curvers zijn plek veroverd.
„Iedereen weet dat we er niet zitten
om anderen in de weg te rijden.
De kans dat Niemiec start is 0. Nerz heeft 50% kans.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:10 schreef Vork het volgende:
Ik wil dit jaar voor een Pool gaan: Przenyslaw Niemiec, maar daarvan is nog niet zeker of hij start, anders wordt het de Duitser Dominique Nerz, maar die is evenmin verzekerd van deelname dit jaar.
Zal niet starten.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 18:53 schreef tdrone het volgende:
Ik wil dit jaar voor Wesley Sulzberger van Francaise des jeux gaan
Dan ben je meer op de hoogte dan ik op dit moment. Dan hou ik het even op Nerz en anders zoek ik wel een of andere Fransman uit, daar zullen er vast nog wel een paar van over blijven.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:18 schreef TheArt het volgende:
De kans dat Niemiec start is 0. Nerz heeft 50% kans.
Zal niet starten.
Als Nerz niet start, dan start de Pool Paterski. Dus die zou je dan kunnen nemen.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:20 schreef Vork het volgende:
[..]
Dan ben je meer op de hoogte dan ik op dit moment. Dan hou ik het even op Nerz en anders zoek ik wel een of andere Fransman uit, daar zullen er vast nog wel een paar van over blijven.
Idd. zag het niet in de OP... helaas dan maarquote:
ok dan moeten we op zoek naar een anderquote:Op zondag 24 juni 2012 13:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
De kans dat Niemiec start is 0. Nerz heeft 50% kans.
[..]
Zal niet starten.
Nee, die is ook al gekozen door Sausagin, zie OP.quote:Op zondag 24 juni 2012 13:52 schreef tdrone het volgende:
Kris Boeckmans is toch nog beschikbaar?
dan adopteer ik hem
Helaas heeft GreenEdge besloten mijn adoptierenner Cameron Meyer niet mee te nemen naar de Tour. We zullen nog een jaartje moeten wachten voordat deze jongeman in actie komt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:34 schreef Littlecreep het volgende:
Dit jaar ook maar een muntje op gooien in dit topic. Ik ga voor Cameron Meyer, de sympathieke Australiër van Orica-GreenEdge. 24 jaar en de man gaat hoge ogen gooien dit jaar in de vele tijdrit kilometers, als ie start tenminste...
aan wie moet ik het wel doorgeven, TS?quote:Op zondag 24 juni 2012 21:39 schreef franklop het volgende:
Wissels dus NIET aan mij doorgeven mensen. de TS is vergeten mn naam weg te halen..
Coppel lijkt me net te bekend. Ladagnous kan er net mee door lijkt me.quote:Op zondag 24 juni 2012 21:41 schreef -Remy het volgende:
Nadat duidelijk is geworden dat Remi Pauriol niet meedoet zou ik graag mijn adoptierenner wijzigen naar Jerome Coppel en als hij te bekend is, dan graag Matthieu Ladagnous! Viva la France
Als Pauriol had gemogen, dan Ladagnous zeker.quote:Op zondag 24 juni 2012 22:02 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Coppel lijkt me net te bekend. Ladagnous kan er net mee door lijkt me.
ik zal eens kijken of ik dat kan doenquote:Op maandag 25 juni 2012 11:24 schreef Leatherface het volgende:
Kan iemand even in één PM samengebundeld alle claims die nog niet in de OP staan sturen?
Ja, dat is vandaag bevestigd, dus je kunt hem adopteren lijkt me.quote:
Mooi.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat is vandaag bevestigd, dus je kunt hem adopteren lijkt me.
Ik vind di Gregorio veel te bekend, die werd vorig jaar 39e he.quote:Op donderdag 21 juni 2012 02:00 schreef cryforhelp het volgende:
Ik wil eigenlijk graag Rein Taaramae hebben, als die onbekend genoeg is. Wie gaat daarover?
Anders Rémy di Gregorio om mee te zitten in vele ontsnappingen en er misschien zelfs eentje tot aan de finish uit te rijden.
is die niet wat te bekend?quote:Op maandag 25 juni 2012 14:15 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil graag Blel Kadri adopteren. Is hij nog vrij?
Mijn adoptierenner van vorig jaar. Zorg goed voor hem. Hij verdient hetquote:Op maandag 25 juni 2012 01:17 schreef MyTiredFeet het volgende:
Ik zou graag de jonge Zwitser Michael Schär willen adopteren.
[ afbeelding ]
Hij rijdt nu overigens voor BMC. Meer info volgt.
Mag ik dan Kadri?quote:Op maandag 25 juni 2012 14:58 schreef Leatherface het volgende:
Ik weet dat sommige keuzes arbitrair zijn, maar soms moet je wat soepel zijn. De keus wordt natuurlijk steeds beperkter.
Lijkt me primaquote:Op maandag 25 juni 2012 16:44 schreef Felagund het volgende:
Poulhies start niet, als het kan wil ik Levarlet i.p.v. hem adopteren.
Zie De definitieve selecties
Dit soort problemen krijg je als er geen duidelijke selectiecriteria zijn gesteld. Hetzelfde verhaal gaat op voor de helft van de rennerslijst op pagina 1. Teday (wie?) is in 2010 een keer 3e geworden in de dauphiné en de jongerentrui in PN. Dat is het eigenlijk wel. Dit jaar is hij sterker in de tijdrit, daarom gok ik op hem. Ik hoor wel of mijn keuze alsnog wordt verworpen. Dan zoek ik alsnog een anonieme renner opquote:
Er is inderdaad geen duidelijk criterium. De stelregel is dat de incidentele kijker, die alleen de Tour volgt, de renner in kwestie niet kent. Maar ook dat is in feite al weer discutabel. Maar goed, onbekend is sowieso een moeilijk meetbaar iets.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:01 schreef rozecroc het volgende:
[..]
Dit soort problemen krijg je als er geen duidelijke selectiecriteria zijn gesteld. Hetzelfde verhaal gaat op voor de helft van de rennerslijst op pagina 1. Teday (wie?) is in 2010 een keer 3e geworden in de dauphiné en de jongerentrui in PN. Dat is het eigenlijk wel. Dit jaar is hij sterker in de tijdrit, daarom gok ik op hem. Ik hoor wel of mijn keuze alsnog wordt verworpen. Dan zoek ik alsnog een anonieme renner op.
Ja, maar als Cimolai hem niet rijdt wil ik wel eerste keuze op een andere Lampre-renner.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:20 schreef Chiappucci het volgende:
Bij de Franse ploegen heb je echt nog wel een paar écht onbekende renners die nog niet gekozen zijn. En Lampre moet ook nog bekend gemaakt worden.
Zo is het ook maar net hoor. Maar met het criterium "de gemiddelde tour kijker" krijg je wel problemen met jongens als van Garderen, die in de tour nog weinig heeft laten zien, maar daarbuiten, voor de echte wielerliefhebber wel zichtbaar mooie prestaties heeft neergezet in PN, Dauphiné en de ronde van Californie.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:40 schreef Leatherface het volgende:
Njah, ik vind het beredeneren welke renner onbekend genoeg is ook wel zijn charme hebben.
Is denk ik niet heel bekend maar gaat het denk ik wel het beste doen van alle adoptierenners!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:23 schreef miep63 het volgende:
Tony Gallopin (ik hoop dat ie onbekend genoeg is.). Waarom Gallopin? Het klinkt wel leuk eigenlijk.
Ik vind je gebrek aan vertrouwen in mijn troef Cyril Gaultier kwetsend. Hij gaat het natuurlijk het beste doen. Mijn renner van vorig jaar zat in de eerste rit gelijk mee in een onstnapping, ik heb daar een neus voorquote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:21 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Is denk ik niet heel bekend maar gaat het denk ik wel het beste doen van alle adoptierenners!
Ik had hem vorig jaar. Maakte toen juist naam in de Tour. Ik vind hem nu eigenlijk alweer te bekend.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 10:23 schreef miep63 het volgende:
Tony Gallopin (ik hoop dat ie onbekend genoeg is.). Waarom Gallopin? Het klinkt wel leuk eigenlijk.
Arashiro is toch best bekend? Paar jaar terug regelmatig top 10 in massasprints. Er zijn nog wel onbekendere te adopteren denk ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er is trouwens nog een Japanner te adopteren bij Europcar. En best onbekend denk ik.
Ja true, wel onbekend genoeg denk ik.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gezien wat er doorheen is gekomen, lijkt hij me onbekend genoeg. In de klassiekers of de Giro heeft hij volgens mij nooit veel gedaan toch?
Ja precies, maar ik denk dat als Szmyd mag, Kiserlovski ook wel mag toch? En wát er nou voor mij de lol aan is, maakt natuurlijk niet voor jullie uit in mijn keuze.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:25 schreef DeeBee het volgende:
Lol, Szmyd of Roche 'onbekend'...
Roche ook al keer 6e in een grote ronde. En Kiserlovski kent zelfs Smeets goed, dus daar kan ook wel een streep door...
Sowieso, die onbekende renners kiezen is juist het leukste, nu willen sommigen goede onbekenden om dan te laten zien van 'wow, kijk eens hoe goed die 'onbekende' Roche van mij het doet!'
Dat is juist niet het punt, geadopteerde renners horen waterdragers te zijn, niet te strijden om overwinningen, maar af te zien richting Parijs en met geluk 3 keer in beeld te rijden!
Denk niet dat de wielervolgers die alleen Tour + klassiekers kijken hem kennen, en daar is het toch voor bedoeld.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Kessiakoff was vorig jaar na 2 weken nog steeds een potentiële Vuelta-winnaar
Heb ik ook overwogen, maar ik vond toch dat hij zich naar mijn smaak al iets teveel in de kijker had gereden.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Eerlijk gezegd overwoog ik ook nog Kessiakoff. Die kan ik natuurlijk ook wel doen.
Ik wil me wel over hem ontfermenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:56 schreef TheFastOne het volgende:
Santaromita was vorig jaar echt de meest anonieme renner van heel de Tour volgens mij
En tevens, iemand moet Arashiro adopteren. Die heeft inmiddels toch wel een naam in dit topic.
Neem dan Roux of Vichot ofzo.quote:
Fixedquote:Op woensdag 27 juni 2012 15:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Neem dan Roux of Vichot ofzo.Kittel is een topsprinter, véél te bekend dus, zelfs al is hij debutant.
Die gaat niet mee. Misschien Nerz of Vanotti ?quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:52 schreef flyguy het volgende:
Damiano Caruso
Die gaat Sagan en Nibali aan mooie dingen helpen.
Zo, fixed. Nerz is al geadopteerd.quote:Op woensdag 27 juni 2012 18:10 schreef Chiappucci het volgende:
Die gaat niet mee. Misschien Vanotti ?
Deze goedlachse italiaan geldt dus als veelbelovende knecht in de bergen.... we gaan het meemaken!quote:Laatste nieuws, 23 september 2011
Simone Stortoni maakt promotie. De klimmer (26) verruilt het kleine Colnago-CSF voor Lampre, dat in het bezit is van een World Tour-licentie. Hij tekent voor twee jaar.
Stortoni liet zich in 2010 voor het eerst zien in de Ronde van Italië. In de bergrit naar de Monte Terminillo eindigde hij toen als tweede achter Chris-Anker Sörensen. Bij Lampre moet de klimmer de komende jaren in de bergen als helper fungeren voor kopmannen Michele Scarponi en Damiano Cunego, meldt ploegleider Giuseppe Saronni.
Je kan ook Giampaolo Caruso nemen. Lijkt me ook onbekend genoeg voor de incidentele kijker.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:52 schreef flyguy het volgende:
Damiano Caruso
Die gaat Sagan en Nibali aan mooie dingen helpen.
Ik neem Giampaolo Carusoquote:Op woensdag 27 juni 2012 19:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je kan ook Giampaolo Caruso nemen. Lijkt me ook onbekend genoeg voor de incidentele kijker.
Rouxquote:Op woensdag 27 juni 2012 18:40 schreef Leatherface het volgende:
Op wie is de keus van Raptorix nu gevallen?
Dat is nieuws voor mij. Bron?quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:12 schreef Steven184 het volgende:
Luis Ángel Maté doet niet mee en ik zal geen ander kiezen.
bozic sowieso wel met meerdere top 10 klasseringen vorig jaarquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:08 schreef Leatherface het volgende:
Arashiro is al bezet.
Ik vind Bozic en Coppel redelijk bekend, maar ik weet niet of die namen bij de gelegenheidskijker een lichtje doen branden. Het zijn grensgevalletjes.
Zag van de week kort een lijst met definitieve selecties waarop enkel Fransen stonden, wat ik al raar vond. Nu bekeek ik die lijst goed, bleek onder het kopje Cofidis de namen van Saur stondenquote:
Malacarne Davide (Europcar), Maxime Bouet, Mickaël Cherel(beiden Ag2R)quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:39 schreef CyclingGirl het volgende:
Weet iemand er nog een voor mij? graag koppelen dan ik weet het echt niet bijna alle vrij onbekende renners zijn al geadopteerd.
Cherel en Malacarne zijn sowieso al geadopteerd, Bouet nog niet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 15:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Malacarne Davide (Europcar), Maxime Bouet, Mickaël Cherel(beiden Ag2R)
zie ik niet op pagina 1, maar wel in de teams volgens de link, dus bij deze claim ik wie daar nog vrij van is voor CyclingGirl!
Thanks lieverdquote:Op donderdag 28 juni 2012 15:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Malacarne Davide (Europcar), Maxime Bouet, Mickaël Cherel(beiden Ag2R)
zie ik niet op pagina 1, maar wel in de teams volgens de link, dus bij deze claim ik wie daar nog vrij van is voor CyclingGirl!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |