Ik verwacht ook niet dat alles betaald wordt door de ouders, maar een kleine bijdrage zal al een groot verschil maken aangezien studenten toch al niet exorbitante bedragen nodig hebben voor de basisbehoeften. Als je tien jaar lang elke maand een klein bedrag opzij zet is dat al geregeld.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dat is wat simpel. Met een modaal of iets bovenmodaal inkomen is het niet zo vanzelfsprekend dat je genoeg kan sparen om een paar studerende kinderen uitgebreid te kunnen onderhouden.
Ik beweer overigens nergens dat iemand die niet maandelijk 200-400 euro opzij kan leggen, direct gesteund moet worden. Echter, probleem is vooral dat jij in een papieren werkelijkheid leeft. Een probleem dat veel voorkomt onder VVD'ers. Die zien het leven als een grote sluitende begroting.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:55 schreef waht het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid hè. Als je je uitgaven direct mee laat stijgen met inkomsten (wat de norm is), is dat lekker je eigen verantwoordelijkheid. Dan geef je het uit aan weet ik veel wat, maar niet aan studeren. Alsof mij dat kan verrotten. Het gehuil over te duur studeren veeg ik dan van tafel.
En niet te vergeten de forensentaks. Die al in het Catshuis werd gesmeed, maar Rutte deed blijkbaar even een dutje op het moment dat daarover werd gesproken.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[ afbeelding ]
De VVD heeft net na een eeuw een 'liberale' premier geleverd. Deze heeft met verve liberale plannen verdedigd als de wietpas, weigerambtenaar, dierenpolitie en het burqaverbod. Helaas werd dit alles al weer teruggedraaid door de nare Kunduzcoalitie.
Stem daarom VVD zodat Rutte zijn werk toch af kan maken!
Degene die deze discussie begon stelde dat kader, vriend.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer overigens nergens dat iemand die niet maandelijk 200-400 euro opzij kan leggen, direct gesteund moet worden. Echter, probleem is vooral dat jij in een papieren werkelijkheid leeft. Een probleem dat veel voorkomt onder VVD'ers. Die zien het leven als een grote sluitende begroting.
ja maar het afschaffen van de belastingvrije kilometervergoeding ben ik voorquote:Op maandag 18 juni 2012 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En niet te vergeten de forensentaks. Die al in het Catshuis werd gesmeed, maar Rutte deed blijkbaar even een dutje op het moment dat daarover werd gesproken.
Eikel.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ja maar het afschaffen van de belastingvrije kilometervergoeding ben ik voor. Die past dus niet in het rijtje
Lach dat al niet veel eerder op tafel? En dan nog komt zo'n idee nog eerder uit een CDA koker.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En niet te vergeten de forensentaks. Die al in het Catshuis werd gesmeed, maar Rutte deed blijkbaar even een dutje op het moment dat daarover werd gesproken.
In het Catshuis was er al overeenstemming over tussen VVD, CDA en PVV.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:30 schreef jaren80 het volgende:
[..]
Lach dat al niet veel eerder op tafel? En dan nog komt zo'n idee nog eerder uit een CDA koker.
In de reconstructie werd duidelijk dat de VVD de grootste pleitbezorger was van de forensentaks. Overigens terecht dat je 'lach' gebruikt, in plaats van het correcte lag. Aangezien Rutte dergelijke verwijten ongetwijfeld probeert weg te lachen.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:30 schreef jaren80 het volgende:
[..]
Lach dat al niet veel eerder op tafel? En dan nog komt zo'n idee nog eerder uit een CDA koker.
Dat zou voor mij nog de enige reden zijn om VVD te stemmen op dit moment. Of uit tactische overwegingen. Maar goed, blanco zou ook nog kunnen. Meh, het is eigenlijk allemaal gewoon ruk.quote:
Want extra belasting betalen om te gaan werken stimuleert? Werknemers en werkgevers betalen al genoeg belasting.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ja maar het afschaffen van de belastingvrije kilometervergoeding ben ik voor. Die past dus niet in het rijtje
In ideale omstandigheden zou er een generieke verlagen van de inkomstenbelastingen tegenover moeten staan. Dat zit er nu echter niet in. Maar flinke extra consumptie van mobiliteit fiscaal stimuleren is volgens mij gewoon geen goed idee.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Want extra belasting betalen om te gaan werken stimuleert? Werknemers en werkgevers betalen al genoeg belasting.
Daaag de vorige was al erg dubieus met een door ferdo veranderde van weltschmerz.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:08 schreef Voorschrift het volgende:
Beetje mijn OP veranderen, tyfuslijer.
Hup hup, maak 'm weer zoals 'ie was.
Nee, dit impliceert dat mensen niet op de VVD moeten stemmen, wat uiteraard wel moet.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daaag de vorige was al erg dubieus met een door ferdo veranderde van weltschmerz.
Dit is gewoon prima
Het idee dat iedereen zal werken in de buurt van zijn woonplaats is ook sterk achterhaalt. Ik zie het niet als stimulatie van mobiliteit, tegenwoordig werken mensen noodzakelijkerwijs veel verder van hun woonplaats of op verschillende locaties. Daarnaast werken mensen niet meer 40 jaar bij hetzelfde bedrijf en is het ook onmogelijk om iedere paar jaar te gaan verhuizen. Verandering op de arbeidsmarkt en hoe we werken maakt het dat mensen meer en langer moeten reizen. Deze extra belasting is gewoon snel cashen vanuit de overheid en heeft volgens mij weinig met stimulatie te maken.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In ideale omstandigheden zou er een generieke verlagen van de inkomstenbelastingen tegenover moeten staan. Dat zit er nu echter niet in. Maar flinke extra consumptie van mobiliteit fiscaal stimuleren is volgens mij gewoon geen goed idee.
Ik laat mensen juist een stem op de VVD overwegenquote:Op maandag 18 juni 2012 11:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, dit impliceert dat mensen niet op de VVD moeten stemmen, wat uiteraard wel moet.
Mijn aversie tegen een fiscale stimulans op mobiliteit (en dus tot overconsumptie) is een vrij principiële. Daarom ook dat de IB wat mij betreft met een gelijk bedrag verlaagd zou moeten worden. belast arbeid minder en consumptie meer.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Het idee dat iedereen zal werken in de buurt van zijn woonplaats is ook sterk achterhaalt. Ik zie het niet als stimulatie van mobiliteit, tegenwoordig werken mensen noodzakelijkerwijs veel verder van hun woonplaats of op verschillende locaties. Daarnaast werken mensen niet meer 40 jaar bij hetzelfde bedrijf en is het ook onmogelijk om iedere paar jaar te gaan verhuizen. Verandering op de arbeidsmarkt en hoe we werken maakt het dat mensen meer en langer moeten reizen. Deze extra belasting is gewoon snel cashen vanuit de overheid en heeft volgens mij weinig met stimulatie te maken.
Ik zit deze maand ook ver over de 500 netto geloof ik.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
sprak afgelopen weekend een neef van me en die had een tijd lang ongeveer evenveel reiskostenvergoeding als salaris dan gaat er toch iets mis?
quote:Op maandag 18 juni 2012 11:16 schreef waht het volgende:
du_ke ziet nog altijd het 'niet belasten' van iets als 'stimuleren'.
We zijn echt gedoemd.
Ligt eraan. Hij moet die kosten toch maken om zijn werk uit te voeren? Die kilometervergoeding is al geen vetpot als je het doorrekent en de OV kosten zijn ook hoog. Het is niet dat je neef dat als extra salaris krijgt.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mijn aversie tegen een fiscale stimulans op mobiliteit (en dus tot overconsumptie) is een vrij principiële. Daarom ook dat de IB wat mij betreft met een gelijk bedrag verlaagd zou moeten worden. belast arbeid minder en consumptie meer.
sprak afgelopen weekend een neef van me en die had een tijd lang ongeveer evenveel reiskostenvergoeding als salaris dan gaat er toch iets mis?
Ja boeiend, voor 11 ct de kilometer kan je niet fatsoenlijk forenzen, dan kost 't je gewoon geld.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:22 schreef 99.999 het volgende:
[..], enkel in specifieke gevallen.
In dit geval bijvoorbeeld waarbij een bepaalde vrijstelling wordt gegeven van belasting op een deel van je vergoeding (boven de 19 ct per kilometer betaal je al belasting).
En dat is dan onderdeel bij je keuze voor een betrekking en je onderhandelingen over de vergoeding die je daar voor krijgt. Heel simpel en helder.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja boeiend, voor 11 ct de kilometer kan je niet fatsoenlijk forenzen, dan kost 't je gewoon geld.
je moet veel meer kosten maken om je werk uit te kunnen voeren, die worden toch ook niet belastingvrij vergoed?quote:Op maandag 18 juni 2012 11:23 schreef Tem het volgende:
[..]
Ligt eraan. Hij moet die kosten toch maken om zijn werk uit te voeren? Die kilometervergoeding is al geen vetpot als je het doorrekent en de OV kosten zijn ook hoog. Het is niet dat je neef dat als extra salaris krijgt.
Nee dat is het niet, man man wat een godskolere instelling van een kutland als de onze dat je moet betalen om te werken. Die hele fantasie dat je werk altijd naast je deur ligt of kan liggen is gewoon idioterie.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is dan onderdeel bij je keuze voor een betrekking en je onderhandelingen over de vergoeding die je daar voor krijgt. Heel simpel en helder.
Zoals? En dan heb ik het puur over de kosten die direct en alleen te herleiden zijn tot arbeid.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je moet veel meer kosten maken om je werk uit te kunnen voeren, die worden toch ook niet belastingvrij vergoed?
Je moet ook je eten betalen dat nodig hebt om te kunnen werken, of je kleren.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, man man wat een godskolere instelling van een kutland als de onze dat je moet betalen om te werken.
Dat zal je mij dan ook nooit horen beweren.quote:Die hele fantasie dat je werk altijd naast je deur ligt of kan liggen is gewoon idioterie.
Dan onderhandelen die daar toch over met hun werkgever? Het is niet dat KM-vergoedingen moeten verdwijnen, vind het alleen onzin dat het zo nodig belastingvrij moet zijn.quote:Leuk voor de lokale huisvrouw die bijklust in de buurtsuper, maar sommige mensen hebben wel meer te doen.
Je kan toch zelf wel het onderscheid maken tussen werkgerelateerde kilometers of je ontbijtje of niet?quote:Op maandag 18 juni 2012 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je moet ook je eten betalen dat nodig hebt om te kunnen werken, of je kleren.
Waarom moet er voor de mobiliteit per se een uitzondering gemaakt worden?
Omdat die kosten altijd worden doorberekend, of denk je dat bedrijven graag extra gaan betalen voor je kilometers? Wanneer het belastingvrij is betekend dat gewoon dat werkgevers meer te besteden hebben, en dat is goed voor de economie en dus ook voor jou zelf. Anders halen ze 't wel ergens anders vandaan, zoals lagere lonen of bezuinigen op o.a. personeel wellicht, en is 't moeilijker voor mensen die willen forenzen aan banen te komen.quote:Dan onderhandelen die daar toch over met hun werkgever? Het is niet dat KM-vergoedingen moeten verdwijnen, vind het alleen onzin dat het zo nodig belastingvrij moet zijn.
Zo zou je ook de kosten die iemand maakt om dichter bij zijn werk te kunnen wonen belastingvrij kunnen gaan vergoeden. Immers de hogere huur of hypotheek maakt dat iemand toegang heeft tot zijn werk.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:30 schreef Tem het volgende:
[..]
Zoals? En dan heb ik het puur over de kosten die direct en alleen te herleiden zijn tot arbeid.
Levensbehoeften zijn wat anders dan werkgerelateerde behoeften, gare D66'er.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo zou je ook de kosten die iemand maakt om dichter bij zijn werk te kunnen wonen belastingvrij kunnen gaan vergoeden. Immers de hogere huur of hypotheek maakt dat iemand toegang heeft tot zijn werk.
Of de kleding die je koopt om tijdens je werk te kunnen dragen.
Of het brood dat je voor en tijdens je werk eet.
Het is een nogal dubieuze definitie wat ook niet zo gek is bij een regeling die draait op een uitzondering in de algeme regelgeving.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je kan toch zelf wel het onderscheid maken tussen werkgerelateerde kilometers of je ontbijtje of niet?
We hebben een gat in de begroting, dat moet men dan ergens anders mee vullen. dat gaat ook pijn doen.quote:Omdat die kosten altijd worden doorberekend, of denk je dat bedrijven graag extra gaan betalen voor je kilometers? Wanneer het belastingvrij is betekend dat gewoon dat werkgevers meer te besteden hebben, en dat is goed voor de economie en dus ook voor jou zelf. Anders halen ze 't wel ergens anders vandaan, zoals lagere lonen of bezuinigen op o.a. personeel wellicht, en is 't moeilijker voor mensen die willen forenzen aan banen te komen.
Beetje jammer alleen dat de forenzentaks uit de koker kwam van de VVD en niet D66.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Levensbehoeften zijn wat anders dan werkgerelateerde behoeften, gare D66'er.
Die zijn vaak heel direct gerelateerd.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Levensbehoeften zijn wat anders dan werkgerelateerde behoeften, gare D66'er.
Dat is erg leuk voor iedereen die niet van baan wisselt.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:36 schreef 99.999 het volgende:
Dan onderhandelen die daar toch over met hun werkgever? Het is niet dat KM-vergoedingen moeten verdwijnen, vind het alleen onzin dat het zo nodig belastingvrij moet zijn.
Daarom worden je hotelovernachtingen en eten/drinken dan ook vergoed door je werkgever, maar om nou kilometers op het conto te gooien van je werkgever is gewoon idioterie, dat gaat gewoon doorberekend worden door minder vergoeding.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die zijn vaak heel direct gerelateerd.
Weet je dat wel heel zeker? De VVD heeft nu al aangegeven het juist te willen afschaffen, waarom komen ze er dan mee? Moet ook bekennen dat ik de afgelopen weken weinig heb gevolgd wat nou precies van wie kwam.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat de forenzentaks uit de koker kwam van de VVD en niet D66.
tja die 19 ct is ook maar arbitrair. Die kan net zo goed op 38 ct of op 0.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom worden je hotelovernachtingen en eten/drinken dan ook vergoed door je werkgever, maar om nou kilometers op het conto te gooien van je werkgever is gewoon idioterie, dat gaat gewoon doorberekend worden door minder vergoeding.
Het zal al in het catshuisakkoord. De VVD is gaan draaien toen de publieke opinie bekend werdquote:Op maandag 18 juni 2012 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Weet je dat wel heel zeker? De VVD heeft nu al aangegeven het juist te willen afschaffen, waarom komen ze er dan mee? Moet ook bekennen dat ik de afgelopen weken weinig heb gevolgd wat nou precies van wie kwam.
Welnee, 19ct compenseert gewoon je benzinegebruik/afschrijving als je je prive wagen rijdt.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
tja die 19 ct is ook maar arbitrair. Die kan net zo goed op 38 ct of op 0.
Uit de reconstructie is gebleken dat het CDA en de VVD de hoofdverantwoordelijken waren en dan met name de laatstgenoemde partij. En dat is ze het nu weer terug willen draaien, is natuurlijk typisch VVD. Het voorstel valt slecht dus worden er direct weer mooie beloftes gedaan. Draaien heet dat.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Weet je dat wel heel zeker? De VVD heeft nu al aangegeven het juist te willen afschaffen, waarom komen ze er dan mee? Moet ook bekennen dat ik de afgelopen weken weinig heb gevolgd wat nou precies van wie kwam.
Dat is typisch politiek eerder.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit de reconstructie is gebleken dat het CDA en de VVD de hoofdverantwoordelijken waren en dan met name de laatstgenoemde partij. En dat is ze het nu weer terug willen draaien, is natuurlijk typisch VVD. Het voorstel valt slecht dus worden er direct weer mooie beloftes gedaan. Draaien heet dat.
Mooi zo.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit de reconstructie is gebleken dat het CDA en de VVD de hoofdverantwoordelijken waren en dan met name de laatstgenoemde partij. En dat is ze het nu weer terug willen draaien, is natuurlijk typisch VVD. Het voorstel valt slecht dus worden er direct weer mooie beloftes gedaan. Draaien heet dat.
Het is op een gegeven moment gekozen als vergoeding maar dat is ook maar een keuze op basis van de toenmalige variabelen geweest.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, 19ct compenseert gewoon je benzinegebruik/afschrijving als je je prive wagen rijdt.
Als het minder wordt niet meer.
Ja, en die toenmalige variabelen die volstaan nog steeds. Toen verdiende je geld door te forenzen, maar met huidige prijzen sta je net quitte of krijg je net een paar tientjes meer.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is op een gegeven moment gekozen als vergoeding maar dat is ook maar een keuze op basis van de toenmalige variabelen geweest.
maar goed, we gaan hier niet uit komen. Terug naar het onderwerp. Stem VVD voor de forensentax
Liever tot in den eeuwigheid vasthouden aan een domme beslissing, dat is inderdaad het beste.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar heb ik niet zo'n probleem mee, want dat treft iedereen.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gewoon de BTW nog wat meer omhoog gooien
Dat is toch echt voor een groot deel eigen keuze en verantwoordelijkheid. Daar is de VVD anders toch zo dol op?quote:Op maandag 18 juni 2012 11:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, en die toenmalige variabelen die volstaan nog steeds. Toen verdiende je geld door te forenzen, maar met huidige prijzen sta je net quitte of krijg je net een paar tientjes meer.
Ofwel, die 19ct is tyfus belangrijk, anders ga je netto lopen dokken voor het rijden.
Eigen keuze en verantwoordelijkheid is wel makkelijk lullen voor iemand die bij het lokale ambt werkt en met z'n fietsje heen en weer kan he.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is toch echt voor een groot deel eigen keuze en verantwoordelijkheid. Daar is de VVD anders toch zo dol op?
Ik zou weinig waarde hechten aan dergelijke beloftes, afkomstig van een partij die zo makkelijk draait.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:52 schreef waht het volgende:
[..]
Liever tot in den eeuwigheid vasthouden aan een domme beslissing, dat is inderdaad het beste.
Het is allemaal bagger. De overheid geeft te veel uit.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daar heb ik niet zo'n probleem mee, want dat treft iedereen.
Wel zo eerlijk dat de Sjonnies dan ook meer kwijt zijn.
Dat spreekt voor zich.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou weinig waarde hechten aan dergelijke beloftes, afkomstig van een partij die zo makkelijk draait.
Beetje sneu om op de man te gaan spelenquote:Op maandag 18 juni 2012 11:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eigen keuze en verantwoordelijkheid is wel makkelijk lullen voor iemand die bij het lokale ambt werkt en met z'n fietsje heen en weer kan he.
Ja, maar in Nederland moet iedere mongool genoeg geld hebben voor 20 flatscreens en een ruime flat, dus daar betalen we dan ook voor.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:56 schreef waht het volgende:
[..]
Het is allemaal bagger. De overheid geeft te veel uit.
Te veel aan de huizenmarkt, te veel aan de zorg, te veel aan het sociale stelsel. Dan weer voldoende aan infrastructuur, te weinig aan defensie en OWS hoeft van mij niet eens worden gekort. Dat is ook helemaal niet nodig als je de grootste uitgaven (zorg & sociaal stelsel) aanpakt.
Het heeft er ongetwijfeld mee te maken, beste du_ke.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beetje sneu om op de man te gaan spelen.
Nou niet sneu, ik heb de laatste weken verplicht moeten reizen voor m'n werk door het hele land, dan kan ik toch niet simpelweg zeggen tegen m'n werkgever van dok maar 100% i.p.v. 19ct. En ook al heb je lokaal werk, sommige functies moet je gewoon overal kunnen uitoefenen en dat wordt ook van je verwacht. Het simpele "dan verhuis je toch lekker" is niet van toepassing als je het hele land door moet. Het enige werk dat overblijft wanneer ik echt niet wens te forenzen en de werkgever dat niet van je verwacht is gewoon inderdaad op lokaal niveau gaarkoken.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beetje sneu om op de man te gaan spelen.
Nee. Zoals ik al aangaf is het een hele principiële. Fiscaal stimuleren, kostprijsverlagingen of subsidie, dat leidt allemaal tot overconsumptie van de betreffende goederen, daar ben je het toch mee eens?quote:Op maandag 18 juni 2012 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Het heeft er ongetwijfeld mee te maken, beste du_ke.
Kreeg jij je vliegtickets naar die kutvis niet vergoed dan?quote:Op maandag 18 juni 2012 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Meneertje heeft ook een keer een baan hoor
Dat is reizen voor je werk. Dat is iets anders dan woon-werkverkeer.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kreeg jij je vliegtickets naar die kutvis niet vergoed dan?
Naar je werk reizen is ook gewoon reizen voor je werk.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is reizen voor je werk. Dat is iets anders dan woon-werkverkeer.
Er zit duidelijk een verschil tussen woon-werkverkeer en werk-werkverkeer.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Naar je werk reizen is ook gewoon reizen voor je werk.
quote:Op maandag 18 juni 2012 12:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er zit duidelijk een verschil tussen woon-werkverkeer en werk-werkverkeer.
Kleding en voedsel zijn niet direct werkgerelateerd. Al wordt bedrijfskleding en zakelijke etentjes meestal gewoon vergoed.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zo zou je ook de kosten die iemand maakt om dichter bij zijn werk te kunnen wonen belastingvrij kunnen gaan vergoeden. Immers de hogere huur of hypotheek maakt dat iemand toegang heeft tot zijn werk.
Of de kleding die je koopt om tijdens je werk te kunnen dragen.
Of het brood dat je voor en tijdens je werk eet.
Ja, banen liggen voor het oprapen anno 2012/13.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:04 schreef betyar het volgende:
Woon-werkverkeer dient te worden vergoed door de werkgever. Gaat hij er niet mee akkoord ga je toch ergens anders werken.
Tut tut tut, homo'tje. Je hoeft niet zo opgefokt te reageren.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kreeg jij je vliegtickets naar die kutvis niet vergoed dan?
Of zou je het prima vinden als dergelijke zaken zoals je bezoekjes aan de polder en al die zooi gewoon op jouw rekening worden gesmeten omdat jij nou eenmaal "kiest voor zo'n baan". Wat blijft er dan nog over als baan dan waarvoor je niet moet reizen? Lekker lokaal bij de buurtsuper de vloer vegen, dat is lokaal inderdaad.
Have fun.
Je mag gewoon alles doen, behalve aan m'n centen zitten.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tut tut tut, homo'tje. Je hoeft niet zo opgefokt te reageren.
Mee eens, maar dat moet niet extra belast worden naar mijn mening.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:04 schreef betyar het volgende:
Woon-werkverkeer dient te worden vergoed door de werkgever. Gaat hij er niet mee akkoord ga je toch ergens anders werken.
Dan ga je maar akkoord met geen of mindere reiskostenvergoeding.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, banen liggen voor het oprapen anno 2012/13.
Aldus de man die werkt in z'n schuur.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan ga je maar akkoord met geen of mindere reiskostenvergoeding.
In eerste opzicht wel, maar wat betreft forensen blijft het gewoon een kostenpost. Het is niet alsof het vervoer opeens gratis is, nee de vergoeding is onbelast. Die vergoeding wordt nog steeds door het bedrijf betaald, wat dus betekent dat de werknemers/aandeelhouders er voor opdraaien.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee. Zoals ik al aangaf is het een hele principiële. Fiscaal stimuleren, kostprijsverlagingen of subsidie, dat leidt allemaal tot overconsumptie van de betreffende goederen, daar ben je het toch mee eens?
Klopt, maar daar helpt dit niet tegen. De kosten kunnen makkelijk hoger uitvallen dan de negatieve effecten van met z'n allen in de file staan.quote:Daarbij heeft overconsumptie van mobiliteit duidelijke negatieve externe effecten. Vandaar dat ik tegen ben.
Niet extra nee, 1ste schijf IB.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:06 schreef Tem het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat moet niet extra belast worden naar mijn mening.
Eigen keus he.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Aldus de man die werkt in z'n schuur.
Fucking hell.
Prima, 16 miljoen timmerlui in de schuur dan, kijken hoe blij je er dan nog mee bent.quote:
Ik zie reiskostenvergoeding niet als inkomsten en zoals Waht en ik al eerder meldde, de kosten worden al betaald door de werkgever dus waarom moet de overheid hier nog van snoepen?quote:
Haha, de meeste hebben de ruimte niet om een schuur te bouwen.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prima, 16 miljoen timmerlui in de schuur dan, kijken hoe blij je er dan nog mee bent.
"Eigen keuze" is nu weer de deur uit dus als argument?quote:Op maandag 18 juni 2012 12:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Haha, de meeste hebben de ruimte niet om een schuur te bouwen.
Nee. Wil je thuis werken verhuis je maar naar een gebied waar wel de ruimte is.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Eigen keuze" is nu weer de deur uit dus als argument?
Ja, iedereen heeft ook echt centen voor een groot vrijstaand huis met bijruimtes.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Wil je thuis werken verhuis je maar naar een gebied waar wel de ruimte is.
Je kunt niet alles willen. Neem je maar genoegen met minder, ofwel je gaat de deur maar uit.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, iedereen heeft ook echt centen voor een groot vrijstaand huis met bijruimtes.
Dat jij het cadeau hebt gekregen...
Ook de niet ruime flat kost nog altijd 450 euro per maand in schubbekutteveen door de verziekte woning markt. En als je dan maar 800 euro bijstand krijgt ben je er snel doorheen met die bizarre huurprijzen.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar in Nederland moet iedere mongool genoeg geld hebben voor 20 flatscreens en een ruime flat, dus daar betalen we dan ook voor.
Kijk daar je geliefde VVD dan op aanquote:Op maandag 18 juni 2012 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je mag gewoon alles doen, behalve aan m'n centen zitten.
Aha de onzichtbare hand van de marktwerking bepaalt van alles maar als het even niet uitkomt plots niet meerquote:Op maandag 18 juni 2012 12:07 schreef waht het volgende:
[..]
In eerste opzicht wel, maar wat betreft forensen blijft het gewoon een kostenpost. Het is niet alsof het vervoer opeens gratis is, nee de vergoeding is onbelast. Die vergoeding wordt nog steeds door het bedrijf betaald, wat dus betekent dat de werknemers/aandeelhouders er voor opdraaien.
Jij doet net alsof het loont om steeds verder van werk te wonen. En dat is gewoon niet zo. Sterker, naarmate je verder weg woont wordt het veel en veel duurder. In harde euro's en ook in tijd. Wat de vergoeding dan weer enigszins compenseert is dat werknemers over een veel groter gebied met enigszins acceptabele kosten kunnen reizen en dus ook werken.
[..]
Juist, het is dan ook van de zotte dat mensen onbelast vergoed worden om maar lekker in de file te gaan staan.quote:Klopt, maar daar helpt dit niet tegen. De kosten kunnen makkelijk hoger uitvallen dan de negatieve effecten van met z'n allen in de file staan.
800 euro is nog veel voor op je luie reet zitten, zeker wanneer man en vrouw beiden bijstandsgerechtigd zijn, zit je op 1600 euro al. Hoppa, gratisch. Met inwonende kinderen zonder werk is het nog leuker, dan tik je de gemiddelde werkende Nederlander er al netto uit.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook de niet ruime flat kost nog altijd 450 euro per maand in schubbekutteveen door de verziekte woning markt. En als je dan maar 800 euro bijstand krijgt ben je er snel doorheen met die bizarre huurprijzen.
Lees je eerst eens in over bijstandsregel voor gezinnen, je roept wel wederom heel hard wat, maar er klopt wederom niets van. Typisch rechst brallerig gedrag noem ik dat, wel kunnen roepteoteren maar gewoon halve waarheden verkondigen alleen maar om je zogenaamde gelijk proberen te halen.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
800 euro is nog veel voor op je luie reet zitten, zeker wanneer man en vrouw beiden bijstandsgerechtigd zijn, zit je op 1600 euro al. Hoppa, gratisch. Met inwonende kinderen zonder werk is het nog leuker, dan tik je de gemiddelde werkende Nederlander er al netto uit.
VS denkt effe dat je met in een huishouden van zes effe 800 euro pp cadeau krijgt van vadertje staat. En maar feesten natuurlijkquote:Op maandag 18 juni 2012 13:12 schreef 99.999 het volgende:
Zo simpel stapelen als je voorstelt kan niet hoor VS
Hij zal wel goed opletten bij de VVD-kaderklasjesquote:Op maandag 18 juni 2012 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
VS denkt effe dat je met in een huishouden van zes effe 800 euro pp cadeau krijgt van vadertje staat. En maar feesten natuurlijk
Zoals de meeste VVD'ers binnen de partij gaat het niet om de feitenkennis of logica maar zoveel mogelijk roeptoeteren zodat op den duur het gepeupel de onzin ook nog geloofd en daarom nog steeds blijven denken dat VVD een serieuze optie is om op te stemmen.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij zal wel goed opletten bij de VVD-kaderklasjes
Zag net nog een bijstandsgezin voorbijkomen op een bierfiets. Met keiharde muziek reden ze lachend over het industrieterrein. Beetje het werkvolk belachelijk maken. Vanavond gaan zn dineren bij het sterrenrestaurant in de stad, zo liet ik mij vertellen.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij zal wel goed opletten bij de VVD-kaderklasjes
Tja, en dat vind je het gek als er op de man gespeeld wordt?quote:Op maandag 18 juni 2012 12:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha de onzichtbare hand van de marktwerking bepaalt van alles maar als het even niet uitkomt plots niet meer?
De schoften!quote:Op maandag 18 juni 2012 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zag net nog een bijstandsgezin voorbijkomen op een bierfiets. Met keiharde muziek reden ze lachend over het industrieterrein. Beetje het werkvolk belachelijk maken. Vanavond gaan zn dineren bij het sterrenrestaurant in de stad, zo liet ik mij vertellen.
Wat dus leidt tot een overconsumptie van mobiliteit en daarmee voor extra negatieve externe effecten als files en luchtvervuiling.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:37 schreef waht het volgende:
[..]
Tja, en dat vind je het gek als er op de man gespeeld wordt?
De werkgever betaalt de reiskosten.
De werkgever betaalt de reiskosten.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat dus leidt tot een overconsumptie van mobiliteit en daarmee voor extra negatieve externe effecten als files en luchtvervuiling.
Zo ingewikkeld is het niet.
Indirect, wat dus de kosten van mobiliteit voor de werknemer verlaagt wat leidt tot overconsumptie met alle negatieve externe effecten.quote:
Klep dicht, met je fiscale lulpraatjes.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:52 schreef eriksd het volgende:
Wat een non-discussie. Het wordt genoten als werknemer, uit een dienstbetrekking, dus in beginsel gewoon aan heffing onderworpen. Dat het uitgezonder is, was nobel, maar a: een uitzondering op de regel (opstapje naar een systeem waarin iedereen hetzelfde vrij besteedbare loon zou moeten krijgen en afhankelijk van zijn/haar leefomstandigheden tal van aanvullende regelingen die dan belastingvrij zouden moeten zijn) en b: kostbaar.
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 18 juni 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Indirect, wat dus de kosten van mobiliteit voor de werknemer verlaagt wat leidt tot overconsumptie met alle negatieve externe effecten.
Veel eenvoudiger kan ik het je niet maken.
Of wou je nu gaan beweren dat mobiliteit volstrekt prijsinelastisch is?
Je hebt het steeds over auto's maar het gaat ook over reiskostenvergoeding van het OV. Dat moet dan ook maar extra belast worden? Of gaat het alleen om de "grote" vervuiler, de auto?quote:Op maandag 18 juni 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Indirect, wat dus de kosten van mobiliteit voor de werknemer verlaagt wat leidt tot overconsumptie met alle negatieve externe effecten.
Veel eenvoudiger kan ik het je niet maken.
Of wou je nu gaan beweren dat mobiliteit volstrekt prijsinelastisch is?
Dus het zorgt voor een overconsumptie van mobiliteit met bijbehorende negatieve externe effecten.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:58 schreef waht het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
We zitten al verdomme sinds 2002 op de hoogste olieprijzen sinds we begonnen met het zwarte goud. Heeft het invloed? Ja.
Nee maar dat is voor mij ook niet bepaald het doel. Het zal op termijn echter wel enig effect hebben op de baan en woonplaatskeuze van de werknemers.quote:Blijven we allemaal in onze gemeente werken? Nee.
Het liefst zie ik het OV wel gestimuleerd maar daar wou de VVD per se van af begreep ikquote:Op maandag 18 juni 2012 14:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over auto's maar het gaat ook over reiskostenvergoeding van het OV. Dat moet dan ook maar extra belast worden? Of gaat het alleen om de "grote" vervuiler, de auto?
Dat vind ik dan wel weer dubbel, reiskosten zijn reiskosten of je nu met de fiets, auto of trein gaat.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het liefst zie ik het OV wel gestimuleerd maar daar wou de VVD per se van af begreep ik
Rot eens op met je prikkel. Het blijven reiskosten. Hoe verder je woont, hoe duurder. Godallemachtig, alsof ik tegen een PVV'er praat.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus het zorgt voor een overconsumptie van mobiliteit met bijbehorende negatieve externe effecten.
Zo lastig was dat toch niet? Een dergelijke prikkel hoort er wat mij betreft niet te zijn. Dus liever een lagere IB en de vergoeding van de reiskosten gewoon belasten. Dat lukt nu niet en dan is het geen hele rare belastingverhoging.
Simpel cashen met amper effect inderdaad. Hulde.quote:[..]
Nee maar dat is voor mij ook niet bepaald het doel. Het zal op termijn echter wel enig effect hebben op de baan en woonplaatskeuze van de werknemers.
Ik zal er waarschijnlijk ook amper last van ondervinden, daar niet van.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:13 schreef eriksd het volgende:
Het is natuurlijk ook heel simpel verder: ik heb er geen last van.
Maar onder de 10 kilometer hoeven de meeste werkgevers volgens de CAO's wederom geen reiskosten uit te keren dus doen ze het ook niet. En die 10 KM is juist de grens tot waar sommige mensen nog net willen fietsen. De luilakken die gaan voor 500 meter nog met de auto.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer dubbel, reiskosten zijn reiskosten of je nu met de fiets, auto of trein gaat.
Waarbij de vergoeding er voor zorgt dat je dit kostenarm of kostenneutraal kan doen zodat het (relatief) aantrekkelijker is om meer mobiliteit te consumeren dan zonder deze vergoeding het geval zou zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:10 schreef waht het volgende:
[..]
Rot eens op met je prikkel. Het blijven reiskosten. Hoe verder je woont, hoe duurder.
Het liefst zou ik het gekoppeld zien aan een verlaging van de IB zoals ik je al een keer of 10 heb verteld in deze discussie. En waar we het al vaker over gehad hebben, volgend jaar moet er iets gebeuren aan de overheidsfinanciën en dat tekort onder de 3% brengen gaan we niet halen met alleen maar bezuinigingen. Dat is een mooi streven waar ik helemaal voor ben maar het is niet realistischquote:Godallemachtig, alsof ik tegen een PVV'er praat.
En een belastingverhoging ben jij wel voor? Die 244 miljard is niet genoeg hè?
Een logischer en eenvoudiger belastingstelsel en op termijn enige verandering ten aanzien van de negatieve externe effecten.quote:Simpel cashen met amper effect inderdaad. Hulde.
'De vergoeding' zeg je steeds.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarbij de vergoeding er voor zorgt dat je dit kostenarm of kostenneutraal kan doen zodat het (relatief) aantrekkelijker is om meer mobiliteit te consumeren dan zonder deze vergoeding het geval zou zijn.
Zo verschrikkelijk ingewikkeld is dit toch niet? Snap je echt helemaal niets van de meest basale marktwerking?
Dat zie je graag maar weet tegelijkertijd dat het nooit zal gebeuren. En toch wil je graag reiskosten extra belasten. Zoals je zelf al zei een ordinaire belastingverhoging daar waar de overheid enkel minder moet uitgeven.quote:[..]
Het liefst zou ik het gekoppeld zien aan een verlaging van de IB zoals ik je al een keer of 10 heb verteld in deze discussie. En waar we het al vaker over gehad hebben, volgend jaar moet er iets gebeuren aan de overheidsfinanciën en dat tekort onder de 3% brengen gaan we niet halen met alleen maar bezuinigingen. Dat is een mooi streven waar ik helemaal voor ben maar het is niet realistisch.
Oh ongetwijfeld, maar het is sowieso niet nodig. De negatieve effecten van filevorming kunnen met gemak aangepakt worden binnen het huidige overheidsbudget, en zelfs met minder. Ware het niet dat het grotendeels verspild wordt aan misplaatste verworvenheden binnen onze verzorgingsstaat.quote:[..]
[..]
Een logischer en eenvoudiger belastingstelsel en op termijn enige verandering ten aanzien van de negatieve externe effecten.
Er zijn beroerdere belastingverhogingen denkbaar.
In andere discussies kreeg ik juist ruzie wanneer ik het geen vergoeding maar onderdeel van de beloning noemdequote:Op maandag 18 juni 2012 14:32 schreef waht het volgende:
[..]
'De vergoeding' zeg je steeds.
Het is geen vergoeding. Ze betalen voor het reizen van hun werknemers. Werknemers die geacht worden iets te verdienen.
Tja, we zitten nu eenmaal in een beroerde periode financieel. Je kan ook nog jaren wachten met het nemen van maatregelen maar ook dat lijkt me niet verstandig.quote:Dat zie je graag maar weet tegelijkertijd dat het nooit zal gebeuren. En toch wil je graag reiskosten extra belasten. Zoals je zelf al zei een ordinaire belastingverhoging daar waar de overheid enkel minder moet uitgeven.
volgens mij hoor ik hier nu wel een PVV'er ouwehoerenquote:Oh ongetwijfeld, maar het is sowieso niet nodig. De negatieve effecten van filevorming kunnen met gemak aangepakt worden binnen het huidige overheidsbudget, en zelfs met minder. Ware het niet dat het grotendeels verspild wordt aan misplaatste verworvenheden binnen onze verzorgingsstaat.
Een overheidsorgaan zal nooit, maar dan ook nooit, een deel van zijn budget op willen geven. Elke verhoging is er om te blijven, het aantonen van de noodzaak daarvan is prioriteit nummer één. (Werkt ook zo in de private sector.) Derhalve is elke verhoging uit den boze. En helemaal als het met dit soort slappe argumenten onderbouwd wordt.
En de werkgever wil het liefst zoveel mogelijk reiskosten maken? Nee.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In andere discussies kreeg ik juist ruzie wanneer ik het geen vergoeding maar onderdeel van de beloning noemde.
Maar goed, het komt er op neer dat de werkgever naarmate hij of zij verder van het werk woont meer geld gestort krijgt. Dit om een deel van het negatieve effect van reizen (de kosten) te verzachten, dit maakt het dus aantrekkelijker voor de werknemer om verder te reizen voor woon-werkverkeer.
Hervormen dus, en geen achterlijke lapmiddelen.quote:[..]
[..]
Tja, we zitten nu eenmaal in een beroerde periode financieel. Je kan ook nog jaren wachten met het nemen van maatregelen maar ook dat lijkt me niet verstandig.
Leuk hoor, en lees nu maar een boek over het wel en wee van organisaties. In jouw gemeente zal het allemaal anders zijn natuurlijk, de rest van de wereld doet het ongeveer vergelijkbaar.quote:[..]
[..]
volgens mij hoor ik hier nu wel een PVV'er ouwehoeren.
Is dit een 'als ik dictator was'-vraag?quote:Dan ben ik trouwens wel benieuwd naar welke realistische maatregelen jij voorstelt om het begrotingstekort voor het komende jaar te reduceren tot minder dan 3% en hopelijk zelfs om te zetten in een overschot?
En dat dan zonder de vele lastenverhogingen uit de pakketten van Rutte 1 en de Kunduzcoalitie.
Ofwel, hoe ga je pakweg 25 miljard schrappen in de uitgaven per 1 januari 2013?
Je haalt er allerlei dingen bij die niet zo relevant zijn voor de vraag naar mobiliteit. Daar gaat deze hele discussie wat mij betreft over.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:53 schreef waht het volgende:
[..]
En de werkgever wil het liefst zoveel mogelijk reiskosten maken? Nee.
Je lijkt niet helemaal te snappen hoe organisaties met winstoogmerk functioneren.
Wat huil je dan? je komt weer niet verder dan een stuk of wat persoonlijke aanvallen om vervolgens tot de conclusie te komen dat je het ook niet weet. Stoere boyquote:Hervormen dus, en geen achterlijke lapmiddelen.
[..]
Leuk hoor, en lees nu maar een boek over het wel en wee van organisaties. In jouw gemeente zal het allemaal anders zijn natuurlijk, de rest van de wereld doet het ongeveer vergelijkbaar.
[..]
Is dit een 'als ik dictator was'-vraag?
Met deze democratie is niets realistisch.
En volgens de ene VVD'er hier maakt het allemaal niet uit voor de vraag naar mobiliteit en volgens de andere stort het land in elkaarquote:Op maandag 18 juni 2012 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker voor al die kut-mongolen die er straks 100 euro per maand op achteruit gaan.
Helemaal de weg kwijt die jongens inderdaad. Op zich heb je wel een punt dat zo'n royale, onbelaste vergoeding mensen triggered om op grote afstand van hun werk te gaan wonen. Ik ken collega's die zelfs een beetje winst maken dankzij hun reiskostenvergoeding.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En volgens de ene VVD'er hier maakt het allemaal niet uit voor de vraag naar mobiliteit en volgens de andere stort het land in elkaar
Ik was in de veronderstelling dat jij nog enige ontwikkeling had genoten.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je haalt er allerlei dingen bij die niet zo relevant zijn voor de vraag naar mobiliteit. Daar gaat deze hele discussie wat mij betreft over.
Dus nogmaals de hele eenvoudige vraag, zorgt het goedkoper maken van mobiliteit voor de werknemer voor extra vraag naar mobiliteit? Of zijn de 'wetten' van de marktwerking hierop niet van toepassing?
[..]
[..]
Wat huil je dan? je komt weer niet verder dan een stuk of wat persoonlijke aanvallen om vervolgens tot de conclusie te komen dat je het ook niet weet. Stoere boy
Wat ik zei, ik ken gevallen die een km-vergoeding hadden ongeveer gelijk aan hun netto salarisquote:Op maandag 18 juni 2012 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal de weg kwijt die jongens inderdaad. Op zich heb je wel een punt dat zo'n royale, onbelaste vergoeding mensen triggered om op grote afstand van hun werk te gaan wonen. Ik ken collega's die zelfs een beetje winst maken dankzij hun reiskostenvergoeding.
Sorry hoor maar als je de meest basale principes van marktwerking al aan de kant schuift om lekker mee te kunnen huilen met de wolven in het bos en daarna ook nog eens gezellig op de man gaat spelen vraag ik me af wie er iets mag huilen over 'enige ontwikkeling'.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:09 schreef waht het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat jij nog enige ontwikkeling had genoten.
Is dat ook weer opgehelderd. Het topic is van jullie.![]()
Ja en?quote:Op maandag 18 juni 2012 15:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat ik zei, ik ken gevallen die een km-vergoeding hadden ongeveer gelijk aan hun netto salaris
Dan weet je dat de regeling bepaalde gevolgen heeft die niet zo goed overeen komen met de intentie.quote:
De vraag is waarom meen JIJ te mogen beslissen over MIJN geld? Als ik Afrika wil sponsoren zou dat een persoonlijke keuze van mij moeten zijn. Niet die van de overheid.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
'We hebben die Afrikaantjes veel te veel verwend. Die redden zich wel prima met een paar miljard euro minder. Nomnomnomnom.'
Alle belastingen dan maar afschaffen? Waarom meen JIJ MIJN geld in defensie te stoppen?quote:Op maandag 18 juni 2012 15:42 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
De vraag is waarom meen JIJ te mogen beslissen over MIJN geld? Als ik Afrika wil sponsoren zou dat een persoonlijke keuze van mij moeten zijn. Niet die van de overheid.
De overheid is er om Nederland te vertegenwoordigen niet om ontwikkelingshulp te regelen daarvoor hebben we genoeg NGO's.
Defensie, Politie, infrastructuur,sociale zekerheid, onderwijs, zorg zijn dingen de overheid zal moeten regelen. Omdat dit direct voor het profijt van Nederland is.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alle belastingen dan maar afschaffen? Waarom meen JIJ MIJN geld in defensie te stoppen?
Prima dat je tegen ontwikkelingssamenwerking bent, maar dit is natuurlijk een kul-argument van jewelste. De overheid worden draaiende gehouden met jouw en mijn geld. En elk kabinet maakt weer andere keuzes. Dus je kunt wel roepen dat de overheid niet moet bepalen wat zij met MIJN geld doet, maar wees dan consequent. Want de VVD doet net zo goed dingen met MIJN geld waar ik niet enthousiast over ben.
Matige slogansquote:Op maandag 18 juni 2012 15:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Stem voor de VVD, als jouw inkomen (alleen je eigen inkomen, niet met dat van de partner) meer dan twee keer modaal is.
Stem voor de VVD als je wil dat Nederland nog trager uit de crisis geraakt.
Dat zijn nog steeds keuzes die je maakt. Ik zeg ook nergens dat we defensie af moeten schaffen, maar wie weet wil ik daar wel extra geld wegtrekken. Want misschien heb ik wel een andere kijk op zaken dan jij. Mijn punt is gewoon dat het argument dat IK beslis over JOUW geld simpelweg niet opgaat. Omdat het immers beide kanten opwerkt.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:49 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Defensie, Politie, infrastructuur,sociale zekerheid, onderwijs, zorg zijn dingen de overheid zal moeten regelen. Omdat dit direct voor het profijt van Nederland is.
Belastinggelden aan het buitenland schenken vind ik moreel onjuist omdat de overheid geld uitgeeft aan iets wat niet strict noodzakelijk is voor haar eigen bevolking.
Dan zou je nog kunnen discussiëren als door mijn genoemde punten ook wel overheidstaken zouden moeten zijn. Maar ik ben liberaal geen Libertarist.
Oké stukje terug naar de basis dan.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zijn nog steeds keuzes die je maakt. Ik zeg ook nergens dat we defensie af moeten schaffen, maar wie weet wil ik daar wel extra geld wegtrekken. Want misschien heb ik wel een andere kijk op zaken dan jij. Mijn punt is gewoon dat het argument dat IK beslis over JOUW geld simpelweg niet opgaat. Omdat het immers beide kanten opwerkt.
Dus de wietpas waardoor we meer politie moeten inzetten is een ouderwets liberaal plan.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:49 schreef Kandijfijn het volgende:
Defensie, Politie, infrastructuur,sociale zekerheid, onderwijs, zorg zijn dingen de overheid zal moeten regelen. Omdat dit direct voor het profijt van Nederland is.
Dat is geen liberaal plan dat is een plan van de VVD, en ja dat is een volstrekt achterlijk plan van de VVD.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus de wietpas waardoor we meer politie moeten inzetten is een ouderwets liberaal plan.![]()
Al die belachelijke "veiligheid" regels uit de hoge VVD hoed kosten de gemeenschap alleen maar meer geld en leveren geen veiligheid op.
Je bent vooral erg selectief. Want waarom zou het helpen van armlastigen in andere landen(even los van de vraag of de huidige werkwijze de juiste is) niet tot een van de overheidstaken moeten behoren?quote:Op maandag 18 juni 2012 16:02 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Oké stukje terug naar de basis dan.
Ik ben van mening dat niemand over iemand anders zijn geld zou mogen beslissen. In een goed werkende democratie is dit helaas een noodzakelijk kwaad. Om dit kwaad zoveel mogelijk te beperken zal een overheid zo klein mogelijk moeten zijn en blijven.
Nederlands geld naar een buitenlandse staten sturen vind ik daarom schandalig. Dat is een soort dictatuur van de meerderheid die de minderheid dwingt zijn geld af te staan.
Zolang een democratie met 51% 49% kan dwingen tot bepaald gedrag, belasting betalen vind ik dat we extreem voorzichtig moeten zijn met overheidsdwang.
Creatief shoppen in principes is nogal in de mode geloof ikquote:Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent vooral erg selectief. Want waarom zou het helpen van armlastigen in andere landen(even los van de vraag of de huidige werkwijze de juiste is) niet tot een van de overheidstaken moeten behoren?
Omdat de overheid ten dienste staat van haar eigen onderdanenquote:Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent vooral erg selectief. Want waarom zou het helpen van armlastigen in andere landen(even los van de vraag of de huidige werkwijze de juiste is) niet tot een van de overheidstaken moeten behoren?
Het is maar dat jequote:Op maandag 18 juni 2012 16:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de overheid ten dienste staat van haar eigen onderdanen?
Enkel en alleen? Dat zou ook iedere vredesmissie bijvoorbeeld uitsluiten. Of bemiddeling in een internationaal conflict. In 21e eeuw kom je daar niet meer mee wegquote:Op maandag 18 juni 2012 16:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat de overheid ten dienste staat van haar eigen onderdanen?
Je moet dus aantonen dat bepaalde buitenlandse interventies binnenlandse belangen behartigen. Ik zou ook graag een mondiger OSW-apparaat zien wat kritiek levert en de baten beter benadrukt, in plaats wat ze nu laten zien.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Enkel en alleen? Dat zou ook iedere vredesmissie bijvoorbeeld uitsluiten. Of bemiddeling in een internationaal conflict. In 21e eeuw kom je daar niet meer mee weg
daar zit zeker wat inquote:Op maandag 18 juni 2012 16:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je moet dus aantonen dat bepaalde buitenlandse interventies binnenlandse belangen behartigen. Ik zou ook graag een mondiger OSW-apparaat zien wat kritiek levert en de baten beter benadrukt, in plaats wat ze nu laten zien.
Ik vind OSW-bezuinigingen maar suf, laat dat vooropgesteld zijn, maar dit is gewoon kiezertje vangen van de PVV. Niets onverwachts, alsof de CDA of zelfs een paarse coalitie ooit akkoord gaat met bezuinigingen van 3 mrd.quote:
Klopt, meer dan wedijveren met de PVV is het niet. En ach er moet overal diep gesneden worden dus wat dat betreft kan er best nog wat OWS af. Dat is ook helemaal het probleem niet. Het gaat er om hoe een Blok het brengt.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind OSW-bezuinigingen maar suf, laat dat vooropgesteld zijn, maar dit is gewoon kiezertje vangen van de PVV. Niets onverwachts, alsof de CDA of zelfs een paarse coalitie ooit akkoord gaat met bezuinigingen van 3 mrd.
Blok brengt het op een toon dat de PVV'er het snapt.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, meer dan wedijveren met de PVV is het niet. En ach er moet overal diep gesneden worden dus wat dat betreft kan er best nog wat OWS af. Dat is ook helemaal het probleem niet. Het gaat er om hoe een Blok het brengt.
Ik ben dan ook geen hardcore VVD'er.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
Veel van je VVD-vrienden van de voorgestelde bezuiniging anders helemaal te gek gaaf, GS.
Hoi.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
Veel van je VVD-vrienden van de voorgestelde bezuiniging anders helemaal te gek gaaf, GS.
Die heeft dan ook geen compassie met hangbuiknegertjes, de harteloze eikel, waarbij ik elke avond loop te snotteren bij een DVD'tje met commercials van het Liliane Fonds.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
Die bitterbal hierboven bijvoorbeeld inderdaad.
Zoals Gs al aangaf, omdat de overheid in dienst is van zijn burgers. Deze betalen zijn diensten en deze diensten zullen dan ook direct ten goede moeten komen aan zijn burgers. Hoe dit gebeurd doen we via democratische wijze. Filantropie hoort daarom geen taak van de overheid te zijn omdat dit niet te goede komt van zijn burgers.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn medelevendheid komt vooral voort uit de wens om mij af te zetten tegen zielloze kapitalisten zoals Erik.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die heeft dan ook geen compassie met hangbuiknegertjes, de harteloze eikel, waarbij ik elke avond loop te snotteren bij een DVD'tje met commercials van het Liliane Fonds.
Je begrijpt dat ontwikkelingshulp meer is dan enkel geld over de schutting flikkeren en dat het meer doelen dient?quote:Op maandag 18 juni 2012 16:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zoals Gs al aangaf, omdat de overheid in dienst is van zijn burgers. Deze betalen zijn diensten en deze diensten zullen dan ook direct ten goede moeten komen aan zijn burgers. Hoe dit gebeurd doen we via democratische wijze. Filantropie hoort daarom geen taak van de overheid te zijn omdat dit niet te goede komt van zijn burgers.
We lijken wel eens te vergeten dat de overheid in dienst staat van ons en niet andersom.
Ik ben ook een zielloze kapitalist, zoveel is zeker. Maar ik heb geen warme gevoelens voor Nederlandse armen, dus vind eigenlijk dat we iedereen ter wereld dezelfde uitkering moeten verstrekken. Natuurlijk gaat die van Henk en Ingrid dan iets omlaag, maar so be it.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn medelevendheid komt vooral voort uit de wens om mij af te zetten tegen zielloze kapitalisten zoals Erik.
Het maakt mij niet uit wat het is, het zou geen overheidstaak moeten zijn. Maar een taak van NGO's die betaald worden door vrijwillige giften.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ontwikkelingshulp meer is dan enkel geld over de schutting flikkeren en dat het meer doelen dient?
Baantjes voor mensen zoals Kathleen Ferrier en Jan Pronk inderdaad.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je begrijpt dat ontwikkelingshulp meer is dan enkel geld over de schutting flikkeren en dat het meer doelen dient?
Die mensen moeten ook ergens werken? En het is nou eenmaal handig om een bekende kop te hebben die je vertegenwoordigt. Dat weet jij ook.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Baantjes voor mensen zoals Kathleen Ferrier en Jan Pronk inderdaad.
Maakt verder ook niet uit. Kijk, als je gewoon heel eenvoudig toegeeft dat je vindt dat OSW moet worden beperkt, omdat die lui daar je gewoon geen reet kunnen schelen, dan zijn we klaar. Ik neem je niks kwalijk, want ik geef ook geen zak om die gasten. Maar komt niet aanpoepen met een of ander lulverhaal over de gewenste kleine overheid en 'WAT DOE JIJ MET MIJN GELD?!'quote:Op maandag 18 juni 2012 16:51 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit wat het is, het zou geen overheidstaak moeten zijn. Maar een taak van NGO's die betaald worden door vrijwillige giften.
Dan gaan ze lekker voor een goed doel werken.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die mensen moeten ook ergens werken? En het is nou eenmaal handig om een bekende kop te hebben die je vertegenwoordigt. Dat weet jij ook.
Hoi.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit. Kijk, als je gewoon heel eenvoudig toegeeft dat je vindt dat OSW moet worden beperkt, omdat die lui daar je gewoon geen reet kunnen schelen, dan zijn we klaar. Ik neem je niks kwalijk, want ik geef ook geen zak om die gasten. Maar komt niet aanpoepen met een of ander lulverhaal over de gewenste kleine overheid en 'WAT DOE JIJ MET MIJN GELD?!'
Niet zo he, over Jan.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan gaan ze lekker voor een goed doel werken.
Dat hoeft niet met overheidsgeld.
Raak je nu gefrustreerd ofzo? Ik geef wel degelijk om OSW en sponsor daarom ook met regelmaat kleinere NGO's die in mijn mening echt goed werk doenquote:Op maandag 18 juni 2012 16:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maakt verder ook niet uit. Kijk, als je gewoon heel eenvoudig toegeeft dat je vindt dat OSW moet worden beperkt, omdat die lui daar je gewoon geen reet kunnen schelen, dan zijn we klaar. Ik neem je niks kwalijk, want ik geef ook geen zak om die gasten. Maar komt niet aanpoepen met een of ander lulverhaal over de gewenste kleine overheid en 'WAT DOE JIJ MET MIJN GELD?!'
Blablabla boeiend.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lees je eerst eens in over bijstandsregel voor gezinnen, je roept wel wederom heel hard wat, maar er klopt wederom niets van. Typisch rechst brallerig gedrag noem ik dat, wel kunnen roepteoteren maar gewoon halve waarheden verkondigen alleen maar om je zogenaamde gelijk proberen te halen.
Ja, ik heb net mn toetsenbord op het hoofd van Erik kapot geslagen.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:00 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Raak je nu gefrustreerd ofzo? Ik geef wel degelijk om OSW en sponsor daarom ook met regelmaat kleinere NGO's die in mijn mening echt goed werk doen.
Dus geen vredesmissies, geen EU, etc?quote:Ik blijf het alleen geen overheidstaak vinden, wat precies snap je daar niet aan? De overheid zal zichzelf alleen met kerntaken voor zijn eigen bevolking bezig moeten houden.
Een klassieke vrede's-missie om dood en verderf te voorkomen zoals in voormalig Joegoslavië mag nog wel. Maar vreemde trainingsmissie's in Afganistan heb ik weinig mee op.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik heb net mn toetsenbord op het hoofd van Erik kapot geslagen.
[..]
Dus geen vredesmissies, geen EU, etc?
En hoe zit het dan met de EU. Rutte mag graag verkondigen dat het allemaal in ons eigen belang is, maar dat is natuurlijk deels gewoon lariekoek.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:03 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een klassieke vrede's-missie om dood en verderf te voorkomen zoals in voormalig Joegoslavië mag nog wel. Maar vreemde trainingsmissie's in Afganistan heb ik weinig mee op.
Economische verdragen niet.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met de EU. Rutte mag graag verkondigen dat het allemaal in ons eigen belang is, maar dat is natuurlijk deels gewoon lariekoek.
Hoe zit wat met de E.U? ''De E.U.'' is namelijk best veel omvattend.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met de EU. Rutte mag graag verkondigen dat het allemaal in ons eigen belang is, maar dat is natuurlijk deels gewoon lariekoek.
Precies, door vrede missen we al die inkomsten van wapenverkoop, verdomme.quote:
Ja, en waar denk je dat ik op doel, gezien de discussie?quote:Op maandag 18 juni 2012 17:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Economische verdragen niet.
Asfalt in Oekraïne of beton aan de costa's zijn dubieus.
The latter?quote:Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en waar denk je dat ik op doel, gezien de discussie?
Bankiers krijgen teveel mogelijk gemaakt door het volk en de overheid, zorgverzekeraars krijgen teveel mogelijk gemaakt door het volk en de overheid.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Blablabla boeiend.
Arme mensen die niet werken krijgen teveel, de rest boeit niet.
Ik als bankier kan dit tegenspreken, geef maar meer.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:08 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Bankiers krijgen teveel mogelijk gemaakt door het volk en de overheid, zorgverzekeraars krijgen teveel mogelijk gemaakt door het volk en de overheid.
Voetballers ook. Door volk en overheid.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:08 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Bankiers krijgen teveel mogelijk gemaakt door het volk en de oevrheid, zorgverzekeraars krijgen teveel mogelijk gemaakt door het volk en de overheid.
Bankier VSquote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik als bankier kan dit tegenspreken, geef maar meer.
U vleit me.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bankier VS.
U bent voortaan mijn voorbeeld voor alles wat goed is in de bankensector.
Laat het volk dan massaal naar een bank gaan met lagere bonussen. Nee dat willen ze niet, liever 0,5% meer rente. Dat daar extra risico's voor genomen tsjah, we hoeven toch niet te denken over ons eigen geld?quote:Op maandag 18 juni 2012 17:08 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Bankiers krijgen teveel mogelijk gemaakt door het volk en de overheid, zorgverzekeraars krijgen teveel mogelijk gemaakt door het volk en de overheid.
Ik heb het niet over de recepitonist of de helpdeskmedewerker bij een bank hequote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tenminste, ik merk weinig van dat "gegraai".
Ik ook niet, maar ik kan me voorstellen dat je iets identificeert met wat je kent.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:12 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de recepitonist of de helpdeskmedewerker bij een bank he
Nou nouquote:Op maandag 18 juni 2012 17:12 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Oei.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:12 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Geef hem wat credit, hij heeft receptionist bijna goed geschreven.quote:
Of je zit nog in een traineeship of je hebt slecht onderhandeld of je hebt idd een onder aan de bank organisatie piramide baan, 2 kennissen van mij die bij een bank werken en beide uit het bedrijfsleven komen lachen/schamen zich omdat ze veel meer betaald krijgen en het niveau bij lange na niet te vergelijken is met het bedrijfsleven.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tenminste, ik merk weinig van dat "gegraai".
Oh je krijgt wel meer betaald, en betere voorwaarden, maar om dat al graaien te noemen.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of je zit nog in een traineeship of je hebt slecht onderhandeld of je hebt idd een onder aan de bank organisatie piramide baan, 2 kennissen van mij die bij een bank werken en beide uit het bedrijfsleven komen lachen/schamen zich omdat ze veel meer betaald krijgen en het niveau bij lange na niet te vergelijken is met het bedrijfsleven.
Een factor 2a3 meer dan in de industrie dat wil ik wel graaien noemen vooral omdat die banken niet veel bijdragen aan onze economische groei ze zijn juist een last geworden. Terwijl dan juist ook nog eens meer mensen bij banken zijn gaan werken de productieviteit van die diensten alleen maar aan het verminderen mag de industrie wederom hun best doen om toch nog een beetje bnp groei te realiseren. Ik zou er in ieder geval nooit willen werken in zo'n parastierende omgeving.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh je krijgt wel meer betaald, en betere voorwaarden, maar om dat al graaien te noemen.
Denk ook niet dat we zitten te wachten op dergelijk geblaat op de werkvloer, maar dat terzijde. Banken zijn gewoon essentieel, dat jij denkt dat we enkel een last zijn is niet echt het probleem van de sector eerlijk gezegd. Als jij je betalingen wilt financieren vanuit je oude sok of een hypotheek uit je reet wil trekken dan sta je daar vrij in.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een factor 2a3 meer dan in de industrie dat wil ik wel graaien noemen vooral omdat die banken niet veel bijdragen aan onze economische groei ze zijn juist een last geworden. Terwijl dan juist ook nog eens meer mensen bij banken zijn gaan werken de productieviteit van die diensten alleen maar aan het verminderen mag de industrie wederom hun best doen om toch nog een beetje bnp groei te realiseren. Ik zou er in ieder geval nooit willen werken in zo'n parastierende omgeving.
Banken krijgen gewoon teveel vrij spel. Met zoveel macht en invloed die zij hebben kunnen zij niet moreel omgaan. Zij missen die verantwoordelijkheid omdat het allemaal egoisten zijn die enkelt denken aan winst ipv ook de gevolgen.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Denk ook niet dat we zitten te wachten op dergelijk geblaat op de werkvloer, maar dat terzijde. Banken zijn gewoon essentieel, dat jij denkt dat we enkel een last zijn is niet echt het probleem van de sector eerlijk gezegd. Als jij je betalingen wilt financieren vanuit je oude sok of een hypotheek uit je reet wil trekken dan sta je daar vrij in.
We zitten al aan handen en voeten gebonden aan regeltjes en wetjes die juist tegenspreken wat jij hier zegt, het is gewoon godskolere irritant iedere keer die idiote verwijten naar je kop te krijgen terwijl je waarschijnlijk toch geen weet hebt van wat je zegt.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:43 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Banken krijgen gewoon teveel vrij spel. Met zoveel macht en invloed die zij hebben kunnen zij niet moreel omgaan. Zij missen die verantwoordelijkheid omdat het allemaal egoisten zijn die enkelt denken aan winst ipv ook de gevolgen.
Amerikaans bankieren is inderdaad totaal anders, je wil niet weten hoeveel boeken vol wetten en handelingen banken hier in Nederland aan moeten voldoen, en al helemaal sinds 2008. Leuk en aardig dat mensen wat conspiracy gezanik op Amerikaanse blogs aannemen voor waarheid, maar serieus moet je het niet nemen.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:09 schreef KoosVogels het volgende:
Is niet helemaal eerlijk inderdaad. Bankiers hebben in Nederland weinig in de pap te brokkelen godzijdank. Voor het echte gespuis moet je in de VS wezen.
Och de expres ingewikkelde leen-constructies als producten verkocht aan conusmenten die uiteindelijk zijn geklapt met als doel om snel winst te maken en de schulden afteschuiven op de belastingebtaler zeggen genoeg. Blijkbaar zijn de regels en wetten lang niet voldoende!quote:Op maandag 18 juni 2012 19:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
We zitten al aan handen en voeten gebonden aan regeltjes en wetjes die juist tegenspreken wat jij hier zegt, het is gewoon godskolere irritant iedere keer die idiote verwijten naar je kop te krijgen terwijl je waarschijnlijk toch geen weet hebt van wat je zegt.
Prima, maar ga niet verwachten dat ik er in meega.
Expres ingewikkeld?quote:Op maandag 18 juni 2012 19:12 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Och de expres ingewikkelde leen-constructies als producten verkocht aan conusmenten die uiteindelijk zijn geklapt met als doel om snel winst te maken en de schulden afteschuiven op de belastingebtaler zeggen genoeg. Blijkbaar zijn de regels en wetten lang niet voldoende!
Ach, het is natuurlijk niet bepaald onaannemelijk dat de financiele sector wel een ander te vertellen heeft in de VS. Er wordt daar natuurlijk niet voor jan lul als een male gelobbyd.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Amerikaans bankieren is inderdaad totaal anders, je wil niet weten hoeveel boeken vol wetten en handelingen banken hier in Nederland aan moeten voldoen, en al helemaal sinds 2008. Leuk en aardig dat mensen wat conspiracy gezanik op Amerikaanse blogs aannemen voor waarheid, maar serieus moet je het niet nemen.
En goed ook. Maar ondanks de verscherpte regels verkopen jullie mafkezen nog hypotheken voor nieuwbouw-apparementen aan jongeren van nog geen 23 jaar!quote:Op maandag 18 juni 2012 19:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Amerikaans bankieren is inderdaad totaal anders, je wil niet weten hoeveel boeken vol wetten en handelingen banken hier in Nederland aan moeten voldoen, en al helemaal sinds 2008. Leuk en aardig dat mensen wat conspiracy gezanik op Amerikaanse blogs aannemen voor waarheid, maar serieus moet je het niet nemen.
Correct, maar wat te doen heeft met Nederlandse banken snap ik niet. Dat we naief in zijn gegaan in valse beloften en voorverwenselen van Amerikaanse banken m.b.t. de hypotheekschuldpakketten is inderdaad dom, maar om te zeggen dat we nergens aan gebonden zijn is quatsch.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk niet bepaald onaannemelijk dat de financiele sector wel een ander te vertellen heeft in de VS. Er wordt daar natuurlijk niet voor jan lul als een male gelobbyd.
Waarom? Omdat ze een huis willen kopen wellicht?quote:Op maandag 18 juni 2012 19:14 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En goed ook. Maar ondanks de verscherpte regels verkopen jullie mafkezen nog hypotheken voor nieuwbouw-apparementen aan jongeren van nog geen 23 jaar!
Waarom?
Nederlandse banken lig ik dan ook niet wakker van.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Correct, maar wat te doen heeft met Nederlandse banken snap ik niet. Dat we naief in zijn gegaan in valse beloften en voorverwenselen van Amerikaanse banken m.b.t. de hypotheekschuldpakketten is inderdaad dom, maar om te zeggen dat we nergens aan gebonden zijn is quatsch.
Bullshit. Bullshit! als jullie een lastige klant aan de telefoon krijgen die te veel vragen stelt over hun afgesloten hypotheek dan wordt hij/zij professioeel afgeserveerd. Jullie weten precies wat jullie doen en weten precies hoe hoog de risicos zijn. Jullie praten er alleen omheen!quote:Op maandag 18 juni 2012 19:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Correct, maar wat te doen heeft met Nederlandse banken snap ik niet. Dat we naief in zijn gegaan in valse beloften en voorverwenselen van Amerikaanse banken m.b.t. de hypotheekschuldpakketten is inderdaad dom, maar om te zeggen dat we nergens aan gebonden zijn is quatsch.
Je geeft die snelle jongens veel te veel eer.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Bullshit. Bullshit! als jullie een lastige klant aan de telefoon krijgen die te veel vragen stelt over hun afgesloten hypotheek dan wordt hij/zij professioeel afgeserveerd. Jullie weten precies wat jullie doen en weten precies hoe hoog de risicos zijn. Jullie praten er alleen omheen!
Dat soort praktijken doe je maar zonder belastinggeld vieze steuntrekkers!
Schenkstroop zit als uitkeringstrekker gevangen in zijn huidige situatie en reageert vanuit die situatie nogal emotioneel op iedereen die wel vooruitkomt.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze een huis willen kopen wellicht?
Of mag dat niet van jou?
Over bullshit gesproken, mensen van 23 (jouw voorbeeld) moeten gewoon afdoende (stabiel) inkomen hebben en eventueel ouders of voogd opgeven als onderpand, als ze dan het zelf gaan lopen verneuken is dat niet onze schuld, we sluiten het enkel af wanneer de financiering in orde kan zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:17 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Bullshit. Bullshit! als jullie een lastige klant aan de telefoon krijgen die te veel vragen stelt over hun afgesloten hypotheek dan wordt hij/zij professioeel afgeserveerd. Jullie weten precies wat jullie doen en weten precies hoe hoog de risicos zijn. Jullie praten er alleen omheen!
Dat soort praktijken doe je maar zonder belastinggeld vieze steuntrekkers!
Hèhè idd. Denk niet dat je Voorschrift ooit aan de lijn krijgtquote:Op maandag 18 juni 2012 19:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je geeft die snelle jongens veel te veel eer.
Schenkstroop wil ik nog wel aan de lijn krijgen.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hèhè idd. Denk niet dat je Voorschrift ooit aan de lijn krijgt
Figuren als Schenkstroop bellen juist naar ons.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Schenkstroop wil ik nog wel aan de lijn krijgen.
En dan krijg je dus dit soort antwoorden van mensen als jijquote:Op maandag 18 juni 2012 19:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ze een huis willen kopen wellicht?
Of mag dat niet van jou?
Mensen zonder vast contract/inkomen en zonder garantstelling krijgen ook geen torenhoge hypotheek, ik denk dat zelfs de meest linkse mafklapper dit nog wel weet te erkennen.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:21 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En dan krijg je dus dit soort antwoorden van mensen als jij![]()
Jullie weten precies waar jullie mee bezig zijn en weten precies hoe hoog de risicos op dat moment zijn!
Ik kan met mijn ongeschoolde kop al bedenken dat je jongeren die net de verpleegsters-opleiding hebben afgemaakt en geen stabiele toekomst hebben. Dat je hun niet zo'n hoge schuld kan opzadelen. Wel efe laten tekenen en als mensen toch in de problmeen komen denken het recht te hebben om te eisen! Toch doen jullie dit! Ik ken namelijk praktijk-voorbeelden.
Zo hé!quote:Op maandag 18 juni 2012 19:21 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En dan krijg je dus dit soort antwoorden van mensen als jij![]()
Jullie weten precies waar jullie mee bezig zijn en weten precies hoe hoog de risicos op dat moment zijn!
Ik kan met mijn ongeschoolde kop al bedenken dat je jongeren die net de verpleegsters-opleiding hebben afgemaakt en geen stabiele toekomst hebben. Dat je hun niet zo'n hoge schuld kan opzadelen. Wel effe laten tekenen met mooie verhalen en als mensen toch in de problemen komen denken het recht te hebben te eisen! Toch doen jullie dit! Ik ken namelijk praktijk-voorbeelden.
Mensen als Voorschrift gunnen alleen zichzelf dikke winst. En het maakt hen niet uit hoe zij dat krijgen of welke leugens zij moeten verkopen. of welke hypotheken en aan wie!quote:Op maandag 18 juni 2012 19:24 schreef Scorpie het volgende:
HOE DURF JE VOORSCHRIFT, HOE DURF JE MENSEN EEN HUIS TE GUNNEN! CRIMINEEL ! TUIG!
Hèhèquote:Op maandag 18 juni 2012 19:27 schreef KoosVogels het volgende:
Voorschrift is wel tuig. Maar dan om andere redenen.
De enige die hier narcistische trekjes vertoont ben jij, mijn beste.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:27 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Mensen als Voorschrift gunnen alleen zichzelf dikke winst. En het maakt hen niet uit hoe zij dat krijgen of welke leugens zij moeten verkopen!
Wat je zegt is dus dikke Bullshit scorpie!
Maar ik verwahct ook niet meer van hautaine mafkezen eigenlijk.
Direct writers zijn niet zozeer banken, integendeel, veel banken zijn eerder tussenpersoon dan verstrekker.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar hoe zit het dan met die woekerpolissen? Dat was toch een uitvinding van de banken?
Ja idd, allemaal leugens en bedrog, gouden bergen maar ondertussen !quote:Op maandag 18 juni 2012 19:27 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Mensen als Voorschrift gunnen alleen zichzelf dikke winst. En het maakt hen niet uit hoe zij dat krijgen of welke leugens zij moeten verkopen!
Wat je zegt is dus dikke Bullshit scorpie!
Maar ik verwahct ook niet meer van hautaine mafkezen eigenlijk.
Maar de banken hebben hier toch gewoon vrolijk aan meegedaan?quote:Op maandag 18 juni 2012 19:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Direct writers zijn niet zozeer banken, integendeel, veel banken zijn eerder tussenpersoon dan verstrekker.
Sommigen wel, waaronder dus DSB, maar lang niet allemaal. DSB deed het bijvoorbeeld gewoon via een dochterbedrijf 'Frisia', dat kan je ze kwalijk nemen inderdaad, maar die zijn nu ook failliet dus dat hebben ze gemerkt ook.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar de banken hebben hier toch gewoon vrolijk aan meegedaan?
De praktijk is en zegt anders. Mazen in de regels gebruiken is natuurlijk jouw vakgebied. Dus maak jouw werk niet moreler dan het in werkelijkheid is. Mooie praatjes stinkt iedereen in. Nouja niet iedereen. En daaorm stem ik SP en geen VVD.. CDA.. PvdA.. D66. Groenlinks.. CU.. PvdD.. PVV.. Die laatste partijen hebben al lang en breed bewezen wat zij zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen zonder vast contract/inkomen en zonder garantstelling krijgen ook geen torenhoge hypotheek, ik denk dat zelfs de meest linkse mafklapper dit nog wel weet te erkennen.
Dat is waar, de SP heeft nog nooit wat bewezen dus wel zo lekker veilig voor je.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
De praktijk is en zegt anders. Mazen in de regels gebruiken is natuurlijk jouw vakgebied. Dus maak jouw werk niet moreler dan het in werkelijkheid is. Mooie praatjes tinkt iedereen in. Nouja niet iedereen. En daaorm stem ik SP en geen VVD.. CDA.. PvdA.. D66. Groenlinks.. CU.. PvdD.. PVV.. Die laatste partijen hebben al lang en breed bewezen wat zij zijn.
De SP is inderdaad te dom om mee te draaien. Dat is dus helemaal een succes als zij in de regering komen.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
De praktijk is en zegt anders. Mazen in de regels gebruiken is natuurlijk jouw vakgebied. Dus maak jouw werk niet moreler dan het in werkelijkheid is. Mooie praatjes stinkt iedereen in. Nouja niet iedereen. En daaorm stem ik SP en geen VVD.. CDA.. PvdA.. D66. Groenlinks.. CU.. PvdD.. PVV.. Die laatste partijen hebben al lang en breed bewezen wat zij zijn.
Maar dit moet toch voorkomen worden in de toekomst? En dat kan toch alleen maar met strengere regelgeving?quote:Op maandag 18 juni 2012 19:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sommigen wel, waaronder dus DSB, maar lang niet allemaal. DSB deed het bijvoorbeeld gewoon via een dochterbedrijf 'Frisia', dat kan je ze kwalijk nemen inderdaad, maar die zijn nu ook failliet dus dat hebben ze gemerkt ook.
Heb toch al aangegeven dat de teugels strakker zijn getrokken sinds de crisis?quote:Op maandag 18 juni 2012 19:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar dit moet toch voorkomen worden in de toekomst? En dat kan toch alleen maar met strengere regelgeving?
En welk aandeel hebben andere financiële instellingen hierin?
En waarom krijgen dan de banken de schuld?
Maar lokaal schijnen ze het wel goed te doen. Waarom zouden ze het dan landelijk niet kunnen?quote:Op maandag 18 juni 2012 19:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
De SP is inderdaad te dom om mee te draaien. Dat is dus helemaal een succes als zij in de regering komen.
Jawel, maar dat was voornamelijk op een klagerige manier. Vandaar dat ik het vroeg, ik wou ook weten of je goeds zag in de nieuwe regels die (ik dacht) volgens jou sinds 2008 van kracht zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heb toch al aangegeven dat de teugels strakker zijn getrokken sinds de crisis?
Natuurlijk zie ik er iets goeds in, buiten dat mensen zelf nu beter beschermd zijn heeft de bank nu ook meer mogelijkheden om zichzelf te beschermen. Grote bedragen afschrijven is niet iets waar banken blij mee zijn namelijk.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jawel, maar dat was voornamelijk op een klagerige manier. Vandaar dat ik het vroeg, ik wou ook weten of je goeds zag in de nieuwe regels die (ik dacht) volgens jou sinds 2008 van kracht zijn.
Ik namelijk wel. Ik zou niet nog een keer zo'n crisis willen meemaken alleen maar vanwege hebzucht (ik ben even kort door de bocht hier).
Heb je enig idee wanneer de bankensector weer gezond is?quote:Op maandag 18 juni 2012 19:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Natuurlijk zie ik er iets goeds in, buiten dat mensen zelf nu beter beschermd zijn heeft de bank nu ook meer mogelijkheden om zichzelf te beschermen. Grote bedragen afschrijven is niet iets waar banken blij mee zijn namelijk.
Ach de banken zijn geen losstaande sector, je bent afhankelijk van de economie. Als mensen geen geld hebben hebben de banken ook minder, hebben de banken minder dan zijn ze ook minder coulant met rente/leningen etc. Valt niet bepaald te zeggen dus, maar ze gaan uit van 2014 een betere economische situatie dus hou het daar maar op.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb je enig idee wanneer de bankensector weer gezond is?
Jij bent toch een beetje een insider?
Mja, maar die verhalen ze gewoon weer op de klanten.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:52 schreef eriksd het volgende:
En dan is er ook nog eens een voor banken zeer ongunstige fiscale maatregel voorgesteld.
Mwah, niet iedereen is het daar mee eens.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar lokaal schijnen ze het wel goed te doen. Waarom zouden ze het dan landelijk niet kunnen?
http://www.welingelichtek(...)leider-van-niks.htmlquote:Buma (CDA): Mark Rutte is een leider van niks
Een frontale aanval van de leider van het CDA op de premier. Die is, zegt Buma in het AD, verlamd van angst voor de PVV en durft niks meer uit angst kiezers te verliezen. Dat blijkt vooral als het om Europa gaat. Hoe Rutte - en dus het kabinet - vindt dat het verder moet met Europa is volkomen onduidelijk, omdat Rutte dat niet durft te zeggen. gevolg: we doen er in Europa niet meer toe. "Rutte hobbelt mee met de stappen die in Europa worden genomen om de crisis te bezweren en in Nederland trekt hij er dan een vies gezicht bij," zegt Buma.
"Rutte laat steeds twee gezichten zien"
Een aanval die voor het CDA ongekend hard is. Helemaal te lezen in het AD
Maar de SP wil er ook geen socialistisch luilekker land van maken, dat is ook een compleet leugen, De SP roept al jaren dat werken lonend moet worden en dat de armoedeval niet mag plaats vinden. Alleen de huidige regering hebben daar nog steeds niet alles aan gedaan.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, niet iedereen is het daar mee eens.
In Oss loopt het niet al te lekker. Geen socialistisch luilekkerland daar.
Iedereen wist natuurlijk al dat Rutte een leider van niets is (om in de woorden van Buma te spreken), maar dat nu ook mede-conservatieven als Buma dit zeggen in de krant is wel nieuws te noemen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:46 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
http://www.welingelichtek(...)leider-van-niks.html
Het is plots ook akelig stil in dit topic. De kritiek van Buma komt hard aan, blijkbaar.quote:
Gewoon niet te veel aandacht geven. Deze stunt van Buma waait vanzelf weer weg.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is plots ook akelig stil in dit topic. De kritiek van Buma komt hard aan, blijkbaar.
Waarom veranderen van tactiek? Gewoon weglachen toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gewoon niet te veel aandacht geven. Deze stunt van Buma waait vanzelf weer weg.
Precies. Heeft voorheen ook goed gewerktquote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:52 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Waarom veranderen van tactiek? Gewoon weglachen toch?
Mwah het zegt wel genoeg toch dat de grote "bondgenoot" van de VVD al kritiek heeft op het functioneren van Rutte of niet dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is plots ook akelig stil in dit topic. De kritiek van Buma komt hard aan, blijkbaar.
Lullige is natuurlijk dat hij de vinger wel op de zere plek legt/quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gewoon niet te veel aandacht geven. Deze stunt van Buma waait vanzelf weer weg.
Ach de natuurlijke bondgenoten PVV en SP zijn nog altijd beschikbaar.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:53 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Mwah het zegt wel genoeg toch dat de grote "bondgenoot" van de VVD al kritiek heeft op het functioneren van Rutte of niet dan?
Wat, deze zere plek?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lullige is natuurlijk dat hij de vinger wel op de zere plek legt/
Alsof dit ook maar een snars verschilt van hoe het CDA erin staat. Ik kan De Jager inmiddels uittekenen met een vies gezicht.quote:"Rutte hobbelt mee met de stappen die in Europa worden genomen om de crisis te bezweren en in Nederland trekt hij er dan een vies gezicht bij," zegt Buma.
Rutte is zijn kiezers dan ook keihard aan het voorliegen. Laten we eerlijk wezen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:53 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Mwah het zegt wel genoeg toch dat de grote "bondgenoot" van de VVD al kritiek heeft op het functioneren van Rutte of niet dan?
Wat doet dat precies af aan de kritiek?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat, deze zere plek?
[..]
Alsof dit ook maar een snars verschilt van hoe het CDA erin staat. Ik kan De Jager inmiddels uittekenen met een vies gezicht.
Maar hij lacht zo liefquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rutte is zijn kiezers dan ook keihard aan het voorliegen. Laten we eerlijk wezen.
Het betekent dat het symptomatisch is voor de gehele Nederlandse politiek. PVV en SP trekken standaard een vies gezicht bij Europa, de anderen trekken een vies gezicht bij alle maatregelen die Nederland geld of autonomie kosten (misschien D66 enigszins uitgezonderd).quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat doet dat precies af aan de kritiek?
Nogmaals, dat doet niks af aan de kritiek op Rutte. Sowieso ben ik geen fan van het CDA en zal dus niet in de bres springen voor de partij. Ik kijk gewoon puur naar de woorden van Buma en concludeer dat hij de vinger op de zere plek legt. Dat hij hypocriet is doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Dus laat Buma eerst die balk in z'n eigen oog eens verwijderen voordat ie begint over Ruttes splinter.
Dan wel een zere plek die uitgespreid is over de hele Nederlandse politiek. Dus waarom de VVD'ers zich dat extra zouden moeten aantrekken is me nog steeds niet duidelijk.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, dat doet niks af aan de kritiek op Rutte. Sowieso ben ik geen fan van het CDA en zal dus niet in de bres springen voor de partij. Ik kijk gewoon puur naar de woorden van Buma en concludeer dat hij de vinger op de zere plek legt. Dat hij hypocriet is doet daar niets aan af.
VVD'ers moeten van mij helemaal niks. Ik constateer slechts dat de kritiek terecht is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dan wel een zere plek die uitgespreid is over de hele Nederlandse politiek. Dus waarom de VVD'ers zich dat extra zouden moeten aantrekken is me nog steeds niet duidelijk.
Omdat de VVD nu wel heel ver meegaat in het PVV-straatje misschien? En dat alles uit angst voor het verlies van stemmen aan die club. Het eigen verhaal wordt wel erg makkelijk verlaten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dan wel een zere plek die uitgespreid is over de hele Nederlandse politiek. Dus waarom de VVD'ers zich dat extra zouden moeten aantrekken is me nog steeds niet duidelijk.
Ze schieten wel mooi in een krampquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
Het is wel hilarisch hoe VVD'ers omgaan met kritiek. Gelijk op zn Bloks jij-bakken.
Ja maar Buma!quote:
Ik vind het qua Europa eigenlijk wel meevallen. VVD heeft het liberale verhaal al jaren geleden verlaten en ingeruild voor het conservatieve verhaal. Tijdens verkiezingen wordt dat dan altijd een beetje extra aangezet, maar als ik kijk naar de daden, zie ik weinig verschil met de andere pro-europese partijen. Zeiken op Europa, zeiken op betalingen en verlies van autonomie en uiteindelijk toch mokkend instemmen met het zoveelste reddingsplan.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat de VVD nu wel heel ver meegaat in het PVV-straatje misschien? En dat alles uit angst voor het verlies van stemmen aan die club. Het eigen verhaal wordt wel erg makkelijk verlaten.
Ik ben geen VVD'er hoor, nooit op gestemd ook. Bovenstaande reactie is trouwens wel weer een prachtig staaltje balk-splinter, want ik zie jou dit hele topic al jij-bakken tegenover VVD'ersquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
Het is wel hilarisch hoe VVD'ers omgaan met kritiek. Gelijk op zn Bloks jij-bakken.
Hup, overstappen naar D66 jij.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:46 schreef eriksd het volgende:
Lastig. Buma is een baas, maar Rutte ook.
Ik ben in de war.
Wie de schoen past. En hoe jij-bak ik volgens jou precies in dit topic?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ben geen VVD'er hoor, nooit op gestemd ook. Bovenstaande reactie is trouwens wel weer een prachtig staaltje balk-splinter, want ik zie jou dit hele topic al jij-bakken tegenover VVD'ers
De originele OP die ik gemaakt had mocht niet van Ferdoquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:28 schreef Lavenderr het volgende:
Ga het zeker overwegen na al deze lofprijzingen
Je hebt 'm sowieso al verneukt, gare.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De originele OP die ik gemaakt had mocht niet van Ferdo.
Maar zo'n rare pipo die mij dan jouw woorden in de mond wil leggen is natuurlijk ook niksquote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je hebt 'm sowieso al verneukt, gare.
Dom?!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar zo'n rare pipo die mij dan jouw woorden in de mond wil leggen is natuurlijk ook niks.
Alsof ik dergelijke domme praat uit zou slaan
Blijf dromen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dom?!
Mijn wijsheid kent geen grenzen.
Met een veel rozere bril dan die van jou zal er niet naar de VVD gekeken wordenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:03 schreef robin007bond het volgende:
Ben ik de enige die geen probleem heeft met Stef Blok?
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met een veel rozere bril dan die van jou zal er niet naar de VVD gekeken worden.
Oh, ik heb geen problemen met Blok. Hij is de perfecte belichameling van de VVD.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:03 schreef robin007bond het volgende:
Ben ik de enige die geen probleem heeft met Stef Blok?
Inderdaad een wat dommige man die voor een wat dommige partij een wat dommig publiek probeert te trekken.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik heb geen problemen met Blok. Hij is de perfecte belichameling van de VVD.
Fixedquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik heb geen problemen met Blok. Hij is de perfecte belichameling van de huidige VVD.
Akkoord.quote:
Goed zo, de rest note ik.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
Je vindt hier alleen maar Blok-fans, VS. Incluis ikzelf.
quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik heb geen problemen met Blok. Hij is de perfecte belichameling van de VVD.
Dit kan zowel positief als negatief uitgelegd worden, dus je bent nog niet gevrijwaard Koos.quote:
Een kale vent met beperkt retorisch talent en die niet bepaald overkomt als een groot denker. Wat denk je?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dit kan zowel positief als negatief uitgelegd worden, dus je bent nog niet gevrijwaard Koos.
Note erbij voor jou!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een kale vent met beperkt retorisch talent en die niet bepaald overkomt als een groot denker. Wat denk je?
Nogmaals, voor mij is Blok de juiste man op de juiste plek.
Ik help je dan ook graag.quote:
In het land der blinden is eenoog koning. Dan weten we nu ook dat partijstructuur van de VVD een land der blinden is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dom?!
Mijn wijsheid kent geen grenzen.
Het is net als fok, daarom heb ik een blauwe kleur en jij niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het land der blinden is eenoog koning. Dan weten we nu ook dat partijstructuur van de VVD een land der blinden is.
Ik heb de uitnodiging om blauw te worden afgelsagen, ben niet gek.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is net als fok, daarom heb ik een blauwe kleur en jij niet.
Ik houd mn mond maar.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is net als fok, daarom heb ik een blauwe kleur en jij niet.
Sommige mensen blijven liever bij de middenmoot inderdaad.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb de uitnodiging om blauw te worden afgelsagen, ben niet gek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |