Ik verwacht ook niet dat alles betaald wordt door de ouders, maar een kleine bijdrage zal al een groot verschil maken aangezien studenten toch al niet exorbitante bedragen nodig hebben voor de basisbehoeften. Als je tien jaar lang elke maand een klein bedrag opzij zet is dat al geregeld.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dat is wat simpel. Met een modaal of iets bovenmodaal inkomen is het niet zo vanzelfsprekend dat je genoeg kan sparen om een paar studerende kinderen uitgebreid te kunnen onderhouden.
Ik beweer overigens nergens dat iemand die niet maandelijk 200-400 euro opzij kan leggen, direct gesteund moet worden. Echter, probleem is vooral dat jij in een papieren werkelijkheid leeft. Een probleem dat veel voorkomt onder VVD'ers. Die zien het leven als een grote sluitende begroting.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:55 schreef waht het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid hè. Als je je uitgaven direct mee laat stijgen met inkomsten (wat de norm is), is dat lekker je eigen verantwoordelijkheid. Dan geef je het uit aan weet ik veel wat, maar niet aan studeren. Alsof mij dat kan verrotten. Het gehuil over te duur studeren veeg ik dan van tafel.
En niet te vergeten de forensentaks. Die al in het Catshuis werd gesmeed, maar Rutte deed blijkbaar even een dutje op het moment dat daarover werd gesproken.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:06 schreef 99.999 het volgende:
[ afbeelding ]
De VVD heeft net na een eeuw een 'liberale' premier geleverd. Deze heeft met verve liberale plannen verdedigd als de wietpas, weigerambtenaar, dierenpolitie en het burqaverbod. Helaas werd dit alles al weer teruggedraaid door de nare Kunduzcoalitie.
Stem daarom VVD zodat Rutte zijn werk toch af kan maken!
Degene die deze discussie begon stelde dat kader, vriend.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer overigens nergens dat iemand die niet maandelijk 200-400 euro opzij kan leggen, direct gesteund moet worden. Echter, probleem is vooral dat jij in een papieren werkelijkheid leeft. Een probleem dat veel voorkomt onder VVD'ers. Die zien het leven als een grote sluitende begroting.
ja maar het afschaffen van de belastingvrije kilometervergoeding ben ik voorquote:Op maandag 18 juni 2012 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En niet te vergeten de forensentaks. Die al in het Catshuis werd gesmeed, maar Rutte deed blijkbaar even een dutje op het moment dat daarover werd gesproken.
Eikel.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ja maar het afschaffen van de belastingvrije kilometervergoeding ben ik voor. Die past dus niet in het rijtje
Lach dat al niet veel eerder op tafel? En dan nog komt zo'n idee nog eerder uit een CDA koker.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En niet te vergeten de forensentaks. Die al in het Catshuis werd gesmeed, maar Rutte deed blijkbaar even een dutje op het moment dat daarover werd gesproken.
In het Catshuis was er al overeenstemming over tussen VVD, CDA en PVV.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:30 schreef jaren80 het volgende:
[..]
Lach dat al niet veel eerder op tafel? En dan nog komt zo'n idee nog eerder uit een CDA koker.
In de reconstructie werd duidelijk dat de VVD de grootste pleitbezorger was van de forensentaks. Overigens terecht dat je 'lach' gebruikt, in plaats van het correcte lag. Aangezien Rutte dergelijke verwijten ongetwijfeld probeert weg te lachen.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:30 schreef jaren80 het volgende:
[..]
Lach dat al niet veel eerder op tafel? En dan nog komt zo'n idee nog eerder uit een CDA koker.
Dat zou voor mij nog de enige reden zijn om VVD te stemmen op dit moment. Of uit tactische overwegingen. Maar goed, blanco zou ook nog kunnen. Meh, het is eigenlijk allemaal gewoon ruk.quote:
Want extra belasting betalen om te gaan werken stimuleert? Werknemers en werkgevers betalen al genoeg belasting.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ja maar het afschaffen van de belastingvrije kilometervergoeding ben ik voor. Die past dus niet in het rijtje
In ideale omstandigheden zou er een generieke verlagen van de inkomstenbelastingen tegenover moeten staan. Dat zit er nu echter niet in. Maar flinke extra consumptie van mobiliteit fiscaal stimuleren is volgens mij gewoon geen goed idee.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:58 schreef Tem het volgende:
[..]
Want extra belasting betalen om te gaan werken stimuleert? Werknemers en werkgevers betalen al genoeg belasting.
Daaag de vorige was al erg dubieus met een door ferdo veranderde van weltschmerz.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:08 schreef Voorschrift het volgende:
Beetje mijn OP veranderen, tyfuslijer.
Hup hup, maak 'm weer zoals 'ie was.
Nee, dit impliceert dat mensen niet op de VVD moeten stemmen, wat uiteraard wel moet.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daaag de vorige was al erg dubieus met een door ferdo veranderde van weltschmerz.
Dit is gewoon prima
Het idee dat iedereen zal werken in de buurt van zijn woonplaats is ook sterk achterhaalt. Ik zie het niet als stimulatie van mobiliteit, tegenwoordig werken mensen noodzakelijkerwijs veel verder van hun woonplaats of op verschillende locaties. Daarnaast werken mensen niet meer 40 jaar bij hetzelfde bedrijf en is het ook onmogelijk om iedere paar jaar te gaan verhuizen. Verandering op de arbeidsmarkt en hoe we werken maakt het dat mensen meer en langer moeten reizen. Deze extra belasting is gewoon snel cashen vanuit de overheid en heeft volgens mij weinig met stimulatie te maken.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In ideale omstandigheden zou er een generieke verlagen van de inkomstenbelastingen tegenover moeten staan. Dat zit er nu echter niet in. Maar flinke extra consumptie van mobiliteit fiscaal stimuleren is volgens mij gewoon geen goed idee.
Ik laat mensen juist een stem op de VVD overwegenquote:Op maandag 18 juni 2012 11:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, dit impliceert dat mensen niet op de VVD moeten stemmen, wat uiteraard wel moet.
Mijn aversie tegen een fiscale stimulans op mobiliteit (en dus tot overconsumptie) is een vrij principiële. Daarom ook dat de IB wat mij betreft met een gelijk bedrag verlaagd zou moeten worden. belast arbeid minder en consumptie meer.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Het idee dat iedereen zal werken in de buurt van zijn woonplaats is ook sterk achterhaalt. Ik zie het niet als stimulatie van mobiliteit, tegenwoordig werken mensen noodzakelijkerwijs veel verder van hun woonplaats of op verschillende locaties. Daarnaast werken mensen niet meer 40 jaar bij hetzelfde bedrijf en is het ook onmogelijk om iedere paar jaar te gaan verhuizen. Verandering op de arbeidsmarkt en hoe we werken maakt het dat mensen meer en langer moeten reizen. Deze extra belasting is gewoon snel cashen vanuit de overheid en heeft volgens mij weinig met stimulatie te maken.
Ik zit deze maand ook ver over de 500 netto geloof ik.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
sprak afgelopen weekend een neef van me en die had een tijd lang ongeveer evenveel reiskostenvergoeding als salaris dan gaat er toch iets mis?
quote:Op maandag 18 juni 2012 11:16 schreef waht het volgende:
du_ke ziet nog altijd het 'niet belasten' van iets als 'stimuleren'.
We zijn echt gedoemd.
Ligt eraan. Hij moet die kosten toch maken om zijn werk uit te voeren? Die kilometervergoeding is al geen vetpot als je het doorrekent en de OV kosten zijn ook hoog. Het is niet dat je neef dat als extra salaris krijgt.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mijn aversie tegen een fiscale stimulans op mobiliteit (en dus tot overconsumptie) is een vrij principiële. Daarom ook dat de IB wat mij betreft met een gelijk bedrag verlaagd zou moeten worden. belast arbeid minder en consumptie meer.
sprak afgelopen weekend een neef van me en die had een tijd lang ongeveer evenveel reiskostenvergoeding als salaris dan gaat er toch iets mis?
Ja boeiend, voor 11 ct de kilometer kan je niet fatsoenlijk forenzen, dan kost 't je gewoon geld.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:22 schreef 99.999 het volgende:
[..], enkel in specifieke gevallen.
In dit geval bijvoorbeeld waarbij een bepaalde vrijstelling wordt gegeven van belasting op een deel van je vergoeding (boven de 19 ct per kilometer betaal je al belasting).
En dat is dan onderdeel bij je keuze voor een betrekking en je onderhandelingen over de vergoeding die je daar voor krijgt. Heel simpel en helder.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja boeiend, voor 11 ct de kilometer kan je niet fatsoenlijk forenzen, dan kost 't je gewoon geld.
je moet veel meer kosten maken om je werk uit te kunnen voeren, die worden toch ook niet belastingvrij vergoed?quote:Op maandag 18 juni 2012 11:23 schreef Tem het volgende:
[..]
Ligt eraan. Hij moet die kosten toch maken om zijn werk uit te voeren? Die kilometervergoeding is al geen vetpot als je het doorrekent en de OV kosten zijn ook hoog. Het is niet dat je neef dat als extra salaris krijgt.
Nee dat is het niet, man man wat een godskolere instelling van een kutland als de onze dat je moet betalen om te werken. Die hele fantasie dat je werk altijd naast je deur ligt of kan liggen is gewoon idioterie.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En dat is dan onderdeel bij je keuze voor een betrekking en je onderhandelingen over de vergoeding die je daar voor krijgt. Heel simpel en helder.
Zoals? En dan heb ik het puur over de kosten die direct en alleen te herleiden zijn tot arbeid.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je moet veel meer kosten maken om je werk uit te kunnen voeren, die worden toch ook niet belastingvrij vergoed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |