Ook de niet ruime flat kost nog altijd 450 euro per maand in schubbekutteveen door de verziekte woning markt. En als je dan maar 800 euro bijstand krijgt ben je er snel doorheen met die bizarre huurprijzen.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar in Nederland moet iedere mongool genoeg geld hebben voor 20 flatscreens en een ruime flat, dus daar betalen we dan ook voor.
Kijk daar je geliefde VVD dan op aanquote:Op maandag 18 juni 2012 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je mag gewoon alles doen, behalve aan m'n centen zitten.
Aha de onzichtbare hand van de marktwerking bepaalt van alles maar als het even niet uitkomt plots niet meerquote:Op maandag 18 juni 2012 12:07 schreef waht het volgende:
[..]
In eerste opzicht wel, maar wat betreft forensen blijft het gewoon een kostenpost. Het is niet alsof het vervoer opeens gratis is, nee de vergoeding is onbelast. Die vergoeding wordt nog steeds door het bedrijf betaald, wat dus betekent dat de werknemers/aandeelhouders er voor opdraaien.
Jij doet net alsof het loont om steeds verder van werk te wonen. En dat is gewoon niet zo. Sterker, naarmate je verder weg woont wordt het veel en veel duurder. In harde euro's en ook in tijd. Wat de vergoeding dan weer enigszins compenseert is dat werknemers over een veel groter gebied met enigszins acceptabele kosten kunnen reizen en dus ook werken.
[..]
Juist, het is dan ook van de zotte dat mensen onbelast vergoed worden om maar lekker in de file te gaan staan.quote:Klopt, maar daar helpt dit niet tegen. De kosten kunnen makkelijk hoger uitvallen dan de negatieve effecten van met z'n allen in de file staan.
800 euro is nog veel voor op je luie reet zitten, zeker wanneer man en vrouw beiden bijstandsgerechtigd zijn, zit je op 1600 euro al. Hoppa, gratisch. Met inwonende kinderen zonder werk is het nog leuker, dan tik je de gemiddelde werkende Nederlander er al netto uit.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ook de niet ruime flat kost nog altijd 450 euro per maand in schubbekutteveen door de verziekte woning markt. En als je dan maar 800 euro bijstand krijgt ben je er snel doorheen met die bizarre huurprijzen.
Lees je eerst eens in over bijstandsregel voor gezinnen, je roept wel wederom heel hard wat, maar er klopt wederom niets van. Typisch rechst brallerig gedrag noem ik dat, wel kunnen roepteoteren maar gewoon halve waarheden verkondigen alleen maar om je zogenaamde gelijk proberen te halen.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
800 euro is nog veel voor op je luie reet zitten, zeker wanneer man en vrouw beiden bijstandsgerechtigd zijn, zit je op 1600 euro al. Hoppa, gratisch. Met inwonende kinderen zonder werk is het nog leuker, dan tik je de gemiddelde werkende Nederlander er al netto uit.
VS denkt effe dat je met in een huishouden van zes effe 800 euro pp cadeau krijgt van vadertje staat. En maar feesten natuurlijkquote:Op maandag 18 juni 2012 13:12 schreef 99.999 het volgende:
Zo simpel stapelen als je voorstelt kan niet hoor VS
Hij zal wel goed opletten bij de VVD-kaderklasjesquote:Op maandag 18 juni 2012 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
VS denkt effe dat je met in een huishouden van zes effe 800 euro pp cadeau krijgt van vadertje staat. En maar feesten natuurlijk
Zoals de meeste VVD'ers binnen de partij gaat het niet om de feitenkennis of logica maar zoveel mogelijk roeptoeteren zodat op den duur het gepeupel de onzin ook nog geloofd en daarom nog steeds blijven denken dat VVD een serieuze optie is om op te stemmen.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij zal wel goed opletten bij de VVD-kaderklasjes
Zag net nog een bijstandsgezin voorbijkomen op een bierfiets. Met keiharde muziek reden ze lachend over het industrieterrein. Beetje het werkvolk belachelijk maken. Vanavond gaan zn dineren bij het sterrenrestaurant in de stad, zo liet ik mij vertellen.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij zal wel goed opletten bij de VVD-kaderklasjes
Tja, en dat vind je het gek als er op de man gespeeld wordt?quote:Op maandag 18 juni 2012 12:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha de onzichtbare hand van de marktwerking bepaalt van alles maar als het even niet uitkomt plots niet meer?
De schoften!quote:Op maandag 18 juni 2012 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zag net nog een bijstandsgezin voorbijkomen op een bierfiets. Met keiharde muziek reden ze lachend over het industrieterrein. Beetje het werkvolk belachelijk maken. Vanavond gaan zn dineren bij het sterrenrestaurant in de stad, zo liet ik mij vertellen.
Wat dus leidt tot een overconsumptie van mobiliteit en daarmee voor extra negatieve externe effecten als files en luchtvervuiling.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:37 schreef waht het volgende:
[..]
Tja, en dat vind je het gek als er op de man gespeeld wordt?
De werkgever betaalt de reiskosten.
De werkgever betaalt de reiskosten.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat dus leidt tot een overconsumptie van mobiliteit en daarmee voor extra negatieve externe effecten als files en luchtvervuiling.
Zo ingewikkeld is het niet.
Indirect, wat dus de kosten van mobiliteit voor de werknemer verlaagt wat leidt tot overconsumptie met alle negatieve externe effecten.quote:
Klep dicht, met je fiscale lulpraatjes.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:52 schreef eriksd het volgende:
Wat een non-discussie. Het wordt genoten als werknemer, uit een dienstbetrekking, dus in beginsel gewoon aan heffing onderworpen. Dat het uitgezonder is, was nobel, maar a: een uitzondering op de regel (opstapje naar een systeem waarin iedereen hetzelfde vrij besteedbare loon zou moeten krijgen en afhankelijk van zijn/haar leefomstandigheden tal van aanvullende regelingen die dan belastingvrij zouden moeten zijn) en b: kostbaar.
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 18 juni 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Indirect, wat dus de kosten van mobiliteit voor de werknemer verlaagt wat leidt tot overconsumptie met alle negatieve externe effecten.
Veel eenvoudiger kan ik het je niet maken.
Of wou je nu gaan beweren dat mobiliteit volstrekt prijsinelastisch is?
Je hebt het steeds over auto's maar het gaat ook over reiskostenvergoeding van het OV. Dat moet dan ook maar extra belast worden? Of gaat het alleen om de "grote" vervuiler, de auto?quote:Op maandag 18 juni 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Indirect, wat dus de kosten van mobiliteit voor de werknemer verlaagt wat leidt tot overconsumptie met alle negatieve externe effecten.
Veel eenvoudiger kan ik het je niet maken.
Of wou je nu gaan beweren dat mobiliteit volstrekt prijsinelastisch is?
Dus het zorgt voor een overconsumptie van mobiliteit met bijbehorende negatieve externe effecten.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:58 schreef waht het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
We zitten al verdomme sinds 2002 op de hoogste olieprijzen sinds we begonnen met het zwarte goud. Heeft het invloed? Ja.
Nee maar dat is voor mij ook niet bepaald het doel. Het zal op termijn echter wel enig effect hebben op de baan en woonplaatskeuze van de werknemers.quote:Blijven we allemaal in onze gemeente werken? Nee.
Het liefst zie ik het OV wel gestimuleerd maar daar wou de VVD per se van af begreep ikquote:Op maandag 18 juni 2012 14:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Je hebt het steeds over auto's maar het gaat ook over reiskostenvergoeding van het OV. Dat moet dan ook maar extra belast worden? Of gaat het alleen om de "grote" vervuiler, de auto?
Dat vind ik dan wel weer dubbel, reiskosten zijn reiskosten of je nu met de fiets, auto of trein gaat.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het liefst zie ik het OV wel gestimuleerd maar daar wou de VVD per se van af begreep ik
Rot eens op met je prikkel. Het blijven reiskosten. Hoe verder je woont, hoe duurder. Godallemachtig, alsof ik tegen een PVV'er praat.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus het zorgt voor een overconsumptie van mobiliteit met bijbehorende negatieve externe effecten.
Zo lastig was dat toch niet? Een dergelijke prikkel hoort er wat mij betreft niet te zijn. Dus liever een lagere IB en de vergoeding van de reiskosten gewoon belasten. Dat lukt nu niet en dan is het geen hele rare belastingverhoging.
Simpel cashen met amper effect inderdaad. Hulde.quote:[..]
Nee maar dat is voor mij ook niet bepaald het doel. Het zal op termijn echter wel enig effect hebben op de baan en woonplaatskeuze van de werknemers.
Ik zal er waarschijnlijk ook amper last van ondervinden, daar niet van.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:13 schreef eriksd het volgende:
Het is natuurlijk ook heel simpel verder: ik heb er geen last van.
Maar onder de 10 kilometer hoeven de meeste werkgevers volgens de CAO's wederom geen reiskosten uit te keren dus doen ze het ook niet. En die 10 KM is juist de grens tot waar sommige mensen nog net willen fietsen. De luilakken die gaan voor 500 meter nog met de auto.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer dubbel, reiskosten zijn reiskosten of je nu met de fiets, auto of trein gaat.
Waarbij de vergoeding er voor zorgt dat je dit kostenarm of kostenneutraal kan doen zodat het (relatief) aantrekkelijker is om meer mobiliteit te consumeren dan zonder deze vergoeding het geval zou zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:10 schreef waht het volgende:
[..]
Rot eens op met je prikkel. Het blijven reiskosten. Hoe verder je woont, hoe duurder.
Het liefst zou ik het gekoppeld zien aan een verlaging van de IB zoals ik je al een keer of 10 heb verteld in deze discussie. En waar we het al vaker over gehad hebben, volgend jaar moet er iets gebeuren aan de overheidsfinanciën en dat tekort onder de 3% brengen gaan we niet halen met alleen maar bezuinigingen. Dat is een mooi streven waar ik helemaal voor ben maar het is niet realistischquote:Godallemachtig, alsof ik tegen een PVV'er praat.
En een belastingverhoging ben jij wel voor? Die 244 miljard is niet genoeg hè?
Een logischer en eenvoudiger belastingstelsel en op termijn enige verandering ten aanzien van de negatieve externe effecten.quote:Simpel cashen met amper effect inderdaad. Hulde.
'De vergoeding' zeg je steeds.quote:Op maandag 18 juni 2012 14:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarbij de vergoeding er voor zorgt dat je dit kostenarm of kostenneutraal kan doen zodat het (relatief) aantrekkelijker is om meer mobiliteit te consumeren dan zonder deze vergoeding het geval zou zijn.
Zo verschrikkelijk ingewikkeld is dit toch niet? Snap je echt helemaal niets van de meest basale marktwerking?
Dat zie je graag maar weet tegelijkertijd dat het nooit zal gebeuren. En toch wil je graag reiskosten extra belasten. Zoals je zelf al zei een ordinaire belastingverhoging daar waar de overheid enkel minder moet uitgeven.quote:[..]
Het liefst zou ik het gekoppeld zien aan een verlaging van de IB zoals ik je al een keer of 10 heb verteld in deze discussie. En waar we het al vaker over gehad hebben, volgend jaar moet er iets gebeuren aan de overheidsfinanciën en dat tekort onder de 3% brengen gaan we niet halen met alleen maar bezuinigingen. Dat is een mooi streven waar ik helemaal voor ben maar het is niet realistisch.
Oh ongetwijfeld, maar het is sowieso niet nodig. De negatieve effecten van filevorming kunnen met gemak aangepakt worden binnen het huidige overheidsbudget, en zelfs met minder. Ware het niet dat het grotendeels verspild wordt aan misplaatste verworvenheden binnen onze verzorgingsstaat.quote:[..]
[..]
Een logischer en eenvoudiger belastingstelsel en op termijn enige verandering ten aanzien van de negatieve externe effecten.
Er zijn beroerdere belastingverhogingen denkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |