quote:Op woensdag 6 juni 2012 22:05 schreef vosss het volgende:
Schumacher heeft nummer 7. Hij heeft 7x gewonnen in Montreal.
Zou wel vet zijn als hij de 7de verschillende winnaar wordt![]()
Kimi zou ook mooi zijn. Godverdomme wat had ik hem graag naast Kubica gezienquote:
WTF!quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:39 schreef PennyWise84 het volgende:
kwalificatie word NIET live uitgezonden bij RTL ivm voetbal
WTF is dit voor een kutzooi?quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:39 schreef PennyWise84 het volgende:
kwalificatie word NIET live uitgezonden bij RTL ivm voetbal
In principe gaan we hier gewoon verder, ik neem aan dat een mod (waarschijnlijk PSM) de titel wel aanpastquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:38 schreef Fiorano het volgende:
is er overigens nog geen GP Canada topic ?
quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
ik ben niet echt een mod, maar ik kan het wel
Erg matig.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:39 schreef PennyWise84 het volgende:
kwalificatie word NIET live uitgezonden bij RTL ivm voetbal
Belachelijk, zend het dan desnoods 2x uit. Alsof iedereen voetbal gaat kijken, zeker een eerste poule-wedstrijd.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:46 schreef PennyWise84 het volgende:
In verband met de EK-wedstrijd Nederland-Denemarken zal RTL GP zaterdag de kwalificatie voor de Grand Prix van Canada niet live uitzenden. Special voor de voetbalfans, die de Formule 1 een warm hart toedragen, heeft RTL besloten de kwalificatie pas na afloop van de wedstrijd, om 19.55 uur, uit te zenden op RTL 7.
Livetiming, dat maakt dat uurtje uitquote:
Ja, en die livetiming was echt top de afgelopen races.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Livetiming, dat maakt dat uurtje uit
Dat is het ergste, aangezien ik met vrij veel mensen uit het buitenland chat over F1 weet ik zeker dat ik de uitslag al door krijg, ik neem de quali op en ga gewoon naar de kroeg voetbal kijken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Plus je hebt altijd van die dwazen die je de uitslag altijd komen vertellen zonder dat je het gezien hebt![]()
Dat soort figuren dienen te worden verwijderd uit de genenpoel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Plus je hebt altijd van die dwazen die je de uitslag altijd komen vertellen zonder dat je het gezien hebt![]()
Of je gaat zoals ik uit een soort automatisme naar autosport.com en komt zo achter het resultaat.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:27 schreef Sinister-D- het volgende:
Heb daar maar tijdens 1 quali last van gehad. De rest heb ik geen problemen gehad![]()
Plus je hebt altijd van die dwazen die je de uitslag altijd komen vertellen zonder dat je het gezien hebt![]()
Eens!quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:51 schreef Michael_Moore het volgende:
[..]
Dat soort figuren dienen te worden verwijderd uit de genenpoel.![]()
Gingen ze van anonymous ook niet de infrastructuur aanvallen, dan zal er toch geen livetiming zijn ;-)quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Livetiming, dat maakt dat uurtje uit
Ik vind het heel begrijpelijk. De ervaring leert dat miljoenen mensen naar het voetbal kijken. Ik hoef de quali ook niet te zien als er een EK-wedstrijd van NL op is. Zondag de race, dat zal ik proberen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:44 schreef kepler het volgende:
[..]
Belachelijk, zend het dan desnoods 2x uit. Alsof iedereen voetbal gaat kijken, zeker een eerste poule-wedstrijd.
quote:Volgens McLarens voormalige teambaas en huidige bestuursvoorzitter Ron Dennis moet coureur Lewis Hamilton salaris inleveren als hij zijn contract wil verlengen en ook na 2012 nog bij McLaren wil blijven.
"Lewis heeft zijn huidige contract met ons getekend in een tijd dat het economische klimaat heel wat anders was dan vandaag de dag", verwijst Dennis in gesprek met Sky Sports naar het jaar 2008, waarin Hamilton zich tot en met het huidige seizoen aan McLaren verbond.
"Nu ligt het op financieel vlak allemaal anders dan toen, en dus moeten we een balans, een compromis zien te vinden tijdens de onderhandelingen met Hamilton", stelt Dennis, die erkent dat dit geen gemakkelijke zaak is: "Het is een complexe situatie."
Volgens Dennis hoeft niemand overigens medelijden te hebben met Hamilton, aangezien hij alsnog 'heel goed betaald' is. De oud-teambaas hoopt verder dat Hamiltons liefde voor het team hem over de streep zal trekken: "Hopelijk speelt het feit dat wij hem al van jongs af aan begeleiden en hij hier al jaren rijdt een belangrijke rol in zijn beslissing."
Dennis geeft verder aan dat McLaren gedurende de onderhandelingen uiteraard goed in de gaten zal houden wat voor alternatieven Hamilton heeft voor 2013 en daarna, maar zelf ook haar opties zal afwegen: "We zullen goed opletten waar er stoeltjes vrijkomen en welke teams serieuze opties voor hem zijn, maar we zullen zelf ook kijken welke coureurs er voor ons beschikbaar zijn."
Tot slot laat Dennis overigens nog optekenen dat hij vindt dat Hamilton dit jaar beter in zijn vel lijkt te zitten dan voorheen. "2011 was zowel op als naast de baan een moeilijk jaar voor hem. Daarnaast bevindt Lewis zich op een punt in zijn leven waarop je het wel eens zwaar hebt. Dat is ook niet vreemd, want hij is nog steeds een jonge kerel. Hij leert echter elke dag bij en ik vind ook dat hij goed door die moeilijke periode is gekomen. Tegenwoordig is hij namelijk zowel meer ontspannen als meer geconcentreerd, en dat is erg belangrijk."
De meeste Duitsers gaan naar Thailand om een andere reden.quote:Het is voor de zesde maal dat de Duitser deel gaat nemen aan het evenement dat op 15 en 16 december in Bangkok op het programma staat.
Haha Nice alhoewel vettel daar voor volgens mij overal wel heen kan gaanquote:Op maandag 11 juni 2012 17:49 schreef Michael_Moore het volgende:
Vettel wederom naar Race of Champions
[..]
De meeste Duitsers gaan naar Thailand om een andere reden.
mja, Vettel houdt het bij zijn vriendinnetje die hij al lange tijd heeftquote:Op maandag 11 juni 2012 17:57 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Haha Nice alhoewel vettel daar voor volgens mij overal wel heen kan gaan
Hij heeft groot gelijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Vettel houdt het bij zijn vriendinnetje die hij al lange tijd heeft
quote:De Lorenzo Bandini-trofee gaat dit jaar naar Williams-coureur Bruno Senna. De 28-jarige Braziliaan haalt de beker, die jaarlijks wordt uitgereikt aan een persoon die een belangrijke bijdrage aan de sport heeft geleverd, op zondag 15 juli in het Italiaanse Brisighella, waar de in 1967 om het leven gekomen Bandini vandaan kwam.
"Het is een enorme eer om deze trofee uitgereikt te krijgen, vooral als je kijkt naar de lijst met coureurs die deze onderscheiding eerder hebben gekregen", liet Senna, die afgelopen weekend slechts zeventiende werd in de Grand Prix van Canada, in een reactie weten. "Ik wil iedereen die mij tijdens mijn loopbaan gesteund heeft, enorm bedanken en kijk ernaar uit om de bokaal volgende maand op te halen."
Deze coureurs kregen de Lorenzo Bandini-trofee eerder:
2011 Nico Rosberg
2010 Lewis Hamilton
2009 Sebastian Vettel
2008 Robert Kubica
2007 Felipe Massa
2006 Mark Webber
2005 Fernando Alonso
2004 Kimi Raikkonen
2003 Michael Schumacher
2002 Juan Pablo Montoya
2001 Jenson Button
2000 Jarno Trulli
1999 Alexander Wurz
1998 Giancarlo Fisichella
1997 Luca di Montezemolo
1996 Jacques Villeneueve
1995 David Coulthard
1992 Ivan Capelli
quote:wie heeft hij omgekocht om in dit rijtje te staan en deze toffee te bemachtigen? wat heeft hij in vredes naam dan betekend voor de sport behalve dan dat hij de naam Senna terug heeft gebracht op de grid!
quote:zal zijn enige trofee zijn tijdens zn F1 loopbaan
quote:Bruno Senna is echt een vreemde winnaar. Weten we zeker dat hij niet een postume award voor Ayrton in ontvangst mag nemen?
quote:Benieuwd of er een openbaar jury-rapport is, 't zal wel niet
quote:Ik denk eerlijk gezegd dat als hij geen Senna had geheten, hij niet eens in de Formule 1 terecht zou zijn gekomen..
quote:Wat heeft deze stumpert tot dusver betekent/toegevoegd voor/aan de sport? Niets! Ja hij heeft een legendarische naam weer teruggebracht in de sport en gooit deze te grabbel. Daarvoor zou hij geen award voor moeten krijgen maar zich voor moeten schamen!
quote:WTF heeft die kerel bereikt om in zo'n rijtje te mogen staan
Te belachelijk voor woorden inderdaad, dan zou Maldonado eerder in aanmerking komen door als eerste Venezolaan een grand prix te winnenquote:
Reacties waarom hij de trofee (niet) verdiend wel, dat hij de naam van Senna te grabbel gooit niet.quote:
Je wilt toch niet beweren dat als hij z'n moeders achternaam niet gebruikt had hij nu ook in een F1 auto zou rijdenquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Reacties waarom hij de trofee (niet) verdiend wel, dat hij de naam van Senna te grabbel gooit niet.
Mensen schijnen te vergeten dat hij door de dood van zijn oom en vader 10 jaar lang niet heeft kunnen racen en daardoor de meest vormende (tiener)jaren uit zijn carrière mist. Daarom vind ik het nog best knap dat hij zo ver is gekomen (en niet alleen door zijn naam).
Dat wil ik inderdaad wel beweren. Zijn resultaten van voor de F1 in de F3 (1ste) en GP2 (2de) zijn er ook naar. Op basis van die resultaten zou hij in 2009 ook voor Honda gaan rijden, maar die trok zich terug en Brawn koos voor Barrichello vanwege het sponsorgeld.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat als hij z'n moeders achternaam niet gebruikt had hij nu ook in een F1 auto zou rijden
Verder niets tegen die jongen, vind hem wel sympathiek maar hij heeft toch wel heel veel baat (gehad en nu nog) van de Senna naam, ik kan dat niet los zien van zijn F1 stoeltje.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wil ik inderdaad wel beweren. Zijn resultaten van voor de F1 in de F3 (1ste) en GP2 (2de) zijn er ook naar. Op basis van die resultaten zou hij in 2009 ook voor Honda gaan rijden, maar die trok zich terug en Brawn koos voor Barrichello vanwege het sponsorgeld.
En Alan Permane (Lotus) zei over Senna dat hij sneller was dan Petrov, alleen minder consistent.
Die naam levert hem sponsoren op waardoor hij in de F1 zit, maar zonder sponsoren hadden bijvoorbeeld Pic, Petrov, Karthikeyan of Maldonado ook geen F1 gereden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verder niets tegen die jongen, vind hem wel sympathiek maar hij heeft toch wel heel veel baat (gehad en nu nog) van de Senna naam, ik kan dat niet los zien van zijn F1 stoeltje.
Dat valt hem verder niet te verwijten , is gewoon goed gebruik maken van, maar om hem dan die Lorenzo Bandini-trofee te geven vind ik toch echt veel te veel van het goeie
quote:While he won only one championship Grand Prix, Bandini is remembered for his attitude, courage and determination and those living up to that legacy are annually rewared with the the Trofeo Lorenzo Bandini.
quote:De toekomst van de Canadese Grand Prix in Montreal lijkt veilig. Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone is er een nieuw tienjarig contract in de maak en hoeven er alleen nog maar een paar kleine details te worden besproken.
De huidige overeenkomst loopt eind volgend jaar af en Ecclestone liet eerder nog weten dat het Circuit Gilles Villeneuve eerst flink moet worden opgeknapt voordat er over een nieuw contract gesproken kan worden. "We zijn het al eens geworden over de jaarlijkse fee die straks betaald moet worden", zei Ecclestone tegen het Canadese La Presse. "Dat is het probleem dus niet. We willen alleen nog de toezegging hebben dat er wordt verbouwd. We hebben het dan over een upgrade. Het hoeft geen Abu Dhabi te worden. Maar als er in Montreal faciliteiten kunnen komen die vergelijkbaar zijn met die in Silverstone, zou dat mooit zijn. Canada is een belangrijk land voor ons en we zouden er graag naartoe blijven gaan."
Ecclestone toonde weinig begrip voor de actievoerende studenten in Montreal, maar liet weten dat de demonstraties die rond de race werden gehouden niet van invloed zijn op de toekomst van het evenement. "Maar ik ben wel een beetje teleurgesteld door de gebeurtenissen. Ik vind het allemaal een beetje misplaatst, na wat er eerder in Bahrein is gebeurd. Bovendien is het collegeld hier het laagst in heel Canada en is studeren hier goedkoper dan op veel andere plekken in de wereld."
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat één of andere onverlaat dat ding afbreekt.quote:Sebastian Vettel is vanaf volgende maand te bewonderen bij Madame Tussauds in Berlijn. Een wassen versie van de tweevoudig wereldkampioen is momenteel in de maak en toont de Duitser met zijn kenmerkende opgeheven vinger.
Bij Madame Tussauds in Berlijn krijgt Vettel een plekje tussen andere sportfiguren als tennisser Boris Becker, doelman Oliver Kahn en basketballer Dirk Nowitzki. Wanneer het 36 kilo zware beeld af is, is er zes maanden lang door veertien mensen aan gewerkt. De kosten van de Vettel-replica zouden 200.000 euro bedragen.
Eind juli wordt het wassen beeld van Vettel officieel onthuld.
quote:Kimi Raikkonen zou aan het einde van het jaar wegens uitblijvende resultaten wel eens aan de kant geschoven kunnen worden. Dat is de mening van oud-F1-kampioen Jacques Villeneuve. De uitgesproken Canadees is niet onder de indruk van de prestaties van de Fin in zijn rentreejaar, hoewel hij al enkele podiumklasseringen heeft behaald en meer dan vijftig punten achter zijn naam heeft staan.
“Dat hij op pure prestaties regelmatig achter Grosjean eindigt brengt de gedachten in mij naar boven dat hij wel eens opzij gezet zou kunnen worden”, aldus Villeneuve in Auto Hebdo. De Fin kampt vooral met stuurproblemen waardoor al diverse verschillende stuurinrichtingen zijn uitgeprobeerd. Het team is daar nu klaar mee, zo liet een niet bij naam genoemd teamlid weten tegenover Speed Week: “Het is als bij een kind: we hebben zes lolly’s voor zijn neus gelegd en hij kan kiezen. Maar er komt geen zevende versie van het stuursysteem voor hem.”
Wat doet Luca di Montezemolo in dat rijtje? De rest zijn allemaal coureurs.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:24 schreef Michael_Moore het volgende:
Senna beloond met Lorenzo Bandini-trofee
quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat doet Luca di Montezemolo in dat rijtje? De rest zijn allemaal coureurs.
Het hoeft dus niet noodzakelijkerwijs een coureur te zijn.quote:De Lorenzo Bandini-trofee wordt jaarlijks uitgereikt aan een persoon die een belangrijke bijdrage aan de sport heeft geleverd.
logisch dat hij met de dood bedreig wordt?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:46 schreef Michael_Moore het volgende:
‘Kimi Raikkonen kan wel eens opzij gezet worden’
[..]
Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen en ik geloof er geen bal van.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:46 schreef Michael_Moore het volgende:
‘Kimi Raikkonen kan wel eens opzij gezet worden’
[..]
twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 11:25:25@chan42411 I wouldn't pay any attention to these rumours, Kimi is happy with the team and the team is happy with Kimi!
reageer retweet
twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 14:05:15@IceKinga @jennimik Indeed, rumours will always fly around... we tend to focus on facts
reageer retweet
En Villeneuve is een erkend Kimi-basher.twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 14:07:10@jennimik @IceKinga If we sent out a press release for every rumour that floats around we'd never get anything else done!
reageer retweet
Waar rook is, is vuur.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:35 schreef Michael_Moore het volgende:
twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 11:25:25@chan42411 I wouldn't pay any attention to these rumours, Kimi is happy with the team and the team is happy with Kimi!
reageer retweet
twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 14:05:15@IceKinga @jennimik Indeed, rumours will always fly around... we tend to focus on facts
reageer retweet
En Villeneuve is een erkend Kimi-basher.twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 14:07:10@jennimik @IceKinga If we sent out a press release for every rumour that floats around we'd never get anything else done!
reageer retweet
Kimi heeft nodig om 1x per mnd een weekend los te gaan, daarna rijd hij weer als de brandweer!quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:12 schreef Marks het volgende:
[..]
Waar rook is, is vuur.
Zoals in de RTL GP al voor de terugkeer van Kimi kritisch, en terecht, werd opgemerkt: iedereen was waarschijnlijk vergeten dat Ferrari destijds van Kimi afwilde, wat aangeeft dat hij toch niet een bijster superieure indruk (meer) maakte.
Ik weet verder niet wat ik er van moet zeggen, misschien kom ik dan weer op Villeneuve zijn andere quote van een paar dagen terug: de beste moet winnen en in China zat Kimi er dicht bij.
quote:Zeven winnaars in de eerste zeven races van het seizoen is al ongekend, maar als het aan Kimi Raikkonen ligt, komt er nog even geen einde aan deze trend. De Lotus-coureur acht het niet ondenkbaar dat hij volgende week de achtste racewinnaar wordt, wanneer in Valencia de Grand Prix van Europa wordt gehouden.
Op de vraag of hij er acht uit acht van kan maken, antwoordde de Fin: "Ik hou van winnen en ik probeer altijd voor de overwinning te gaan. Ik heb nog niet eerder gewonnen in Valencia, dus dat lijkt me een mooi doel voor volgende week. De laatste keer dat ik in Valencia reed, ging het niet onaardig: ik eindigde als derde na van de zesde plek te zijn gestart."
Raikkonen zal dan wel een betere kwalificatie moeten hebben dan de laatste paar raceweekenden. In Canada moest de wereldkampioen van 2007 het doen met de twaalfde startplek en in Monaco stond hij achtste op de grid. "De kwalificatie wordt erg belangrijk, aangezien inhalen niet gemakkelijk is in Valencia", realiseert Raikkonen, die tijdens de kwalificatie in Montreal met een hydraulisch probleem kampte, zich. "Ook is het een groot voordeel om hier van de schone kant van de baan te vertrekken, aangezien het circuit in Valencia maar eens per jaar gebruikt wordt."
quote:CVC verkoopt nog meer Formule 1-aandelen
16 juni 2012
CVC Capital Partners heeft nog eens een kleine vierhonderd miljoen euro aan aandelen verkocht. Dat maakte de aandeelhouder van de Formule 1 op zaterdag bekend. De aandelen zijn overgenomen door Waddel & Reed Investment Management Company en Ivy Investment Company.
Eerder dit jaar verkocht CVC al aandelen ter waarde van 1,2 miljard, ter voorbereiding op een geplande beursgang in juni. Deze ging uiteindelijk niet door, maar de verkoop van de nieuwe aandelen lijkt aan te geven dat de beursgang nog zeker niet helemaal van de baan is.
Waddel & Reed was overigens in mei ook al een van de kopers van de aandelen.
quote:The FIA World Motor Sport Council met in Paris today and has announced that it is having active discussions with the Formula 1 teams regarding cost control. Any amendments to the technical regulations, resulting from a further limit on expenditure on the chassis, will be submitted to the WMSC before June 30 and will then be subject to a fax vote. The World Council says that the intention of the FIA is to help all teams participate in the World Championship in a fair and equal manner.
The World Council also said that it is having “constructive Concorde Agreement discussions” with the Commercial Rights Holder, with the intention of finalising an agreement in the coming weeks. It was also decided that the deadline for the closing of entries for the Formula 1 World Championship will be deferred until September 30.
Following the granting of provisional recognition by the International Olympic Committee, the WMSC has now agreed the composition, objectives and structure of a Drivers’ Commission. In addition to a President and Vice President, drivers and co-drivers from across all disciplines of motor sport will be represented in a 10-member Commission to be proposed by the national sporting authorities.
Draft modifications to the FIA Statutes will be submitted to the WMSC in September with a view to being ratified at the next General Assembly.
quote:Thailand verwacht vanaf 2014 een Formule 1-race te kunnen organiseren. Dat zegt Kanokphand Chulakasem, gouverneur van de Thaise sportautoriteit in een interview met de lokale krant The Nation.
Gesprekken
“Onze gesprekken met Bernie Ecclestone verlopen soepel. We verwachten groen licht te krijgen om vanaf 2014 een Grand Prix te organiseren. De race kan wellicht ’s avonds plaatsvinden om de televisiekijkers in Europa tegemoet te komen en meer sponsoren aan te trekken”, aldus Chulakasem.
Betalen
Red Bull-eigenaar Chalerm Yoovidhya neemt deel aan de onderhandelingen over de fee, die Thailand moet betalen voor de Grand Prix. Men gaat er vanuit dat hiervoor 24,5 miljoen Britse ponden moet worden betaald.
Race of Champions
In december is de Thaise hoofdstad Bangkok gastheer van de Race of Champions.
quote:Gerhard Gribkowsky, de Duitse bankier die centraal staat in een corruptiezaak rondom de verkoop van de Formule 1-rechten, heeft in de rechtbank van München toegegeven miljoenen smeergeld van Bernie Ecclestone geaccepteerd te hebben. Hij beweerde dat beschuldigingen over omkoping voor 56 miljoen dollar in essentie waar zijn.
Gribkowsky was destijds in dienst bij de BayernLB, dat de rechten op de Formule 1 bezat. Ecclestone zou hem in mei 2005 benaderd hebben om de verkoop aan CVC Capital onder gunstige voorwaarden en voorspoedig te laten verlopen. De commerciële baas van de Formule 1 reageert kalm op de aantijgingen van Gribkowsky. "Ik geloof dat hij dit gezegd heeft zodat hij zeven jaar celstraf in plaats van veertien jaar krijgt. De arme stakker is achttien maanden ondervraagd en aan de tand gevoeld. Hij had van alles gezegd om zichzelf te redden. Hij zou toch de bak in gaan en had niets te verliezen", aldus Ecclestone in de Telegraph.
Het effect van bandenopwarmers opheffen door een andere compound kan natuurlijk niet. Maar een andere compound van een band die sneller op bedrijfstemperatuur komt wel.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:19 schreef JohnB52 het volgende:
Pirelli ontwikkelt dan weer n andere compound, zodat t effect vd bandenwarmers weer verheven is.
Daar heb je natuurlijk een punt dat het qua technologie en bruikbaarheid in het dagelijks leven niets toevoegt. Die bandenwarmer is natuurlijk niet meer dan een hersenspinsel van een engineer geweest die de banden direct op temperatuur wou hebben zonder dat een coureur daar een raceronde voor nodig zou hebben.quote:Dan nog hebben de bandenwarmers weinig meer met technologie te maken die je ook op straatautos terug vind. Goede zaak mi
in de IndyCars werkt dit principe prima, dus ikzelf ben wel voorstander van de maatregelquote:Op zondag 24 juni 2012 12:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het effect van bandenopwarmers opheffen door een andere compound kan natuurlijk niet. Maar een andere compound van een band die sneller op bedrijfstemperatuur komt wel.
[..]
Daar heb je natuurlijk een punt dat het qua technologie en bruikbaarheid in het dagelijks leven niets toevoegt. Die bandenwarmer is natuurlijk niet meer dan een hersenspinsel van een engineer geweest die de banden direct op temperatuur wou hebben zonder dat een coureur daar een raceronde voor nodig zou hebben.
Met dat verbod heb je straks weer mannen zoals Webber die het op veiligheid gaan gooien, want koude banden = geen grip. Maar, dat kan wel voor leuke moment gaan zorgen na de pitstops als er coureurs vechtend om positie gelijktijdig binnen komen voor vers rubber. Al glibberend en glijdend verder strijden bij de outlap
Met koude banden rijden betekent dat je in het begin rustiger aan moet doen en niet meteen vol op het gas kan. Dat is (imho) niet minder veilig dan nu, want nu rijden de coureurs ook op het randje van wat wel en niet kan. Dat is dan ook, alleen met even een langzamere auto.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:46 schreef Mikkie het volgende:
Is dat nou echt zo'n kostenbesparing, die bandenwarmers? Lijkt me een druppel op een gloeiende plaat. Bovendien neemt de veiligheid daardoor af: met koude banden de baan op betekent minder grip en meer kan op uitglijders. Een pitstop maken heeft daardoor meer negatief effect (niet alleen die bewuste ronde, maar ook je outlap).
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op maandag 25-06-2012 om 11:01:29MT @f1enigma: Italian journalist Giorgio Terruzzi says that Vettel has agreed a 3y deal with Ferrari from 2014. http://t.co/T03EUHlu reageer retweet
Ik kan het maar moeilijk geloven. Dan blijft Massa volgend jaar bij Ferrari.....quote:Op maandag 25 juni 2012 11:03 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op maandag 25-06-2012 om 11:01:29MT @f1enigma: Italian journalist Giorgio Terruzzi says that Vettel has agreed a 3y deal with Ferrari from 2014. http://t.co/T03EUHlu reageer retweet
Ik eigenlijk ook niet, Webber vanaf volgend jaar lijkt me aannemelijker bij Ferrariquote:Op maandag 25 juni 2012 11:20 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik kan het maar moeilijk geloven. Dan blijft Massa volgend jaar bij Ferrari.....
quote:The legality of Red Bull's RB8 could come under the spotlight yet again.
Italy's Autosprint is reporting that Mark Webber's car only narrowly passed post-race scrutineering at Valencia after officials "examined carefully" the new rear suspension layout.
Allied with the innovative 'double floor' which was also debuted last weekend, the developments helped Sebastian Vettel to set pole and dominate the Spanish street race until his retirement.
When asked about his new dominance, the German driver admitted: "That was surprising even for us. We did not expect to pull out 20 seconds over 20 laps.
"Until the safety car I had an extra pitstop in my pocket, which this year is extremely unusual given how close together the field has been," he told Auto Motor und Sport.
"It certainly would have been a good result."
Vettel admitted the latest developments were a big step forward for the RB8 at Valencia.
"Yes and not only in a certain area, we simply have found more grip everywhere and have found a positive impact for the wear of the tyres," he said.
quote:F1's bribery scandal could cost the sport the involvement of German carmaker Mercedes.
Mercedes, with its own Brackley based works team and also a major engine supplier, is watching the Gerhard Gribkowsky affair with particular attention, according to the business newspaper Handelsblatt.
The report said the affair, and particularly the implication of F1's chief executive Bernie Ecclestone, would have "serious consequences" with regards to Mercedes' involvement in the sport.
Senior Daimler officials are reportedly very concerned that, in the event the corruption is proved, Mercedes' continuing involvement would be disallowed due to the Stuttgart marque's strict anti-corruption statutes.
Namely, Daimler "does not tolerate the immoral or corrupt practices of its employees or its business partners", the statutes read.
Laurenz Schmitt, a corporate lawyer for Linklaters in Munich, confirmed that "Ecclestone's bribery payments would fall under this company guideline".
Another legal expert agrees that "If Ecclestone is charged with bribery, Daimler would have to withdraw from F1".
A Mercedes spokesperson told Bild newspaper: "We welcome the evaluation of the recent allegations in formula one and now await the clarification of the authorities."
DPA news agency said closing arguments in the Gribkowsky trial are being given now.
quote:Op maandag 25 juni 2012 11:03 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op maandag 25-06-2012 om 11:01:29MT @f1enigma: Italian journalist Giorgio Terruzzi says that Vettel has agreed a 3y deal with Ferrari from 2014. http://t.co/T03EUHlu reageer retweet
dat is toch ook gewoon zo?quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:29 schreef Sinister-D- het volgende:
* Sinister-D- wacht op de commentaren over excuses om te kunnen vertrekken wegens het uitblijven van verwachtte successen.....
Dat is pay back time omdat Bernie ze links liet liggen bij die beursgang, zal allemaal wel met een sisser aflopen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:29 schreef Sinister-D- het volgende:
En daar is de volgende fabrikant met de dreiging![]()
* Sinister-D- wacht op de commentaren over excuses om te kunnen vertrekken wegens het uitblijven van verwachtte successen.....
quote:Lotus GP driver Romain Grosjean said yes to longtime girlfriend Marion, at a private ceremony in Chamonix Wednesday afternoon.
Surrounded by their families and close friends, including team principal Eric Boullier, the couple only had eyes for each other. Marion is a motorsport reporter for the French TF1.
quote:Sebastian Vettel and Romain Grosjean's retirements from the European Grand Prix were both caused by an overheating alternator, engine supplier Renault has confirmed, but the French car manufacturer is still uncertain about why the parts got too hot in the first place.
Renault has conducted a detailed examination of the Red Bull Racing and Lotus engines that failed in Valencia, and its conclusion points to the overheating parts cutting the electrical supply to the power units and forcing both drivers out.
But despite knowing what caused the engines to shut down, Renault is conducting further tests this week to work out why the overheating issue reared its head in the first place.
Renault Sport F1 deputy managing director Rob White said: "We've checked over the parts thoroughly now and it seems that there were no obvious reasons for the failure, so we are conducting further tests on the dyno at Viry to replicate conditions and double checking the findings."
White said that investigations had concluded that the failures were not related to the mid-race safety car period - and in fact Vettel's engine actually lasted longer than it would have done because it had a few laps running slower than normal.
"We had evidence that the alternator on Sebastian's car was showing signs of overheating before the safety car period, but the slower speeds prolonged its life expectancy slightly," he said.
"Of course, when Sebastian went back up to racing speed the problem stepped up again and the result is now well known. With Romain's car, the problem occurred very suddenly some laps after the safety car had been withdrawn."
Renault plans to implement some changes to the alternators for the next race at Silverstone, as well as using another supply batch in case that was a factor in the problem.
"We are looking at several solutions," explained White. "The first is to use another batch of alternators for Silverstone across all our clients, or a slightly modified design.
"We are also looking at returning to an older specification of alternator from 2011. Then we are working across all our partner teams to potentially introduce some mechanical and cooling solutions, or changing a few settings on acceleration maps so the running is less severe.
"All of these will be in evaluated between now and Silverstone, plus we will also look at everything after Friday running and see what additional measures we may need to take."
Hebben ze zichzelf goed voor lul gezet bij RBR met die conspiracy theoryquote:Op donderdag 28 juni 2012 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
Oververhitting veroorzaakte problemen met de dynamo's van Vettel en Grosjean
Het is nog niet duidelijk wat de oorzaak was, maar wel dat het NIET door de safetycar kwam.
[..]
De grootste schijnheilige achterbakse boer in de F1 is een paranoïde alu-hoedjes dragerquote:Helmut Marko hekelt politiek Formule 1
Red Bull Racing-adviseur Helmut Marko is helemaal niet blij met de rol die politiek speelt in de Formule 1. Hij wordt er zelfs een beetje paranoïde van, zo zegt hij tegen Motorline.cc
"Wanneer we het hebben over de loop van het raceweekend klinkt het allemaal mooi en simpel, maar de realiteit is heel anders omdat er zoveel politiek bij betrokken is. Als Martin Whitmarsh van McLaren mij een fijne dag toe wenst wordt ik heel nerveus en vraag ik me af wat er nu weer aan de hand is", aldus Marko.
Precies, want zou er iets zijn wat hij weet en ik niet weet, zo moet Marko denkenquote:Op zondag 1 juli 2012 11:06 schreef vosss het volgende:
Ja want als iemand je een prettige dag toewenst dan moet er wel iets aan de hand zijn![]()
Toch gegaanquote:Op zondag 1 juli 2012 23:51 schreef JohnB52 het volgende:
Helaas, ik kon niet kijken....
Want ik was er live bij :-p
Was echt heel vet, droog, regen, droog, regen.
K was er va half 9 tot 15:30, heel de dag vermaakt, en dat voor maar 20 euro eten & drinken, rest is gratis.
Jammer dat t rest v jaar zover weg is, moskou, paul ricard, barcelona, hungaroring...
quote:Marussia F1 test driver Maria de Villota has reportedly been injured after crashing her Formula One car into a stationary vehicle during a pre-Silverstone shakedown test of the MR01 car at Duxford Airfield on Tuesday morning.
De Villota was getting her first taste of driving the MR01 during the brief test, which was taking place under the current in-season testing restrictions in the sport.
The team had planned two days of straightline aero testing at the Duxford facility, in an effort to evaluate new car upgrades for the British Grand Prix weekend at Silverstone.
A report from the Sky Sports website, who had staff present at the test to film de Villota's run for television, confirmed that she had "crashed into a stationary vehicle" early on in the day's running.
The report also confirmed that de Villota had "required assistance from the emergency services" following the crash, but did not confirm the extent of her injuries.
A separate report from the BBC website quotes an eyewitness as claiming that the reserve driver "suddenly accelerated" into the stationary vehicle, reported to be a lorry used by the team as a transporter.
De Villota joined Marussia as a reserve driver at the start of the 2012 season, having been given a test run in a Renault F1 car last August.
quote:A Formula 1 driver has suffered life-threatening injuries in a crash during testing in Cambridgeshire.
Maria de Villota was hurt while driving for the first time for the Oxfordshire-based Marussia team at Duxford airfield.
The car hit a Marussia support truck which had been used to transport the car to the track.
The East of England Ambulance Service said the Spaniard, 32, had been taken to Addenbrooke's Hospital in Cambridge.
BBC Cambridgeshire presenter Chris Mann, who witnessed the crash, said the car had completed a circuit when it "suddenly accelerated" into the back of the lorry.
"From where I was standing it looked like the helmet took the brunt of the impact," he said.
...
East of England Ambulance Service spokesman Gary Sanderson said: "A woman has sustained life-threatening injuries and following treatment at the scene by paramedics, she has been taken to Addenbrooke's Hospital for further care."
...
In a statement, Marussia said: "At approximately 09.15hrs BST, the Marussia F1 Team's Test Driver Maria De Villota had an accident in the team's MR-01 race car at Duxford Airfield, where she was testing the car for the first time.
"The accident happened at the end of her first installation run and involved an impact with the team's support truck.
"Maria has been transferred to hospital. Once her medical condition has been assessed a further statement will be issued."
Dat zekerquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:42 schreef Burnie88 het volgende:
Hopelijk overleeft ze het, dit gun je niemand toe.
Ik kon een glimlach niet tegenhouden.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:42 schreef vosss het volgende:
Zou wat zijn als die het loodje legt.
De eerste dooie in de F1 in 18 jaar.
En dat is dan een vrouw.
Tijdens een test.
Een rechte lijn test.
Die op een supporttruck knalt.
Die stil stond.![]()
Nou briljant vind ik toch wat overdreven, maar geniaal zeker jaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:56 schreef Fiorano het volgende:
Ik mag niet om lachen, maar vosss je bent briljant.
Daar zijn de meningen sterk over verdeeld.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:56 schreef Fiorano het volgende:
Ik mag niet om lachen, maar vosss je bent briljant.
http://www.racecar-engine(...)-line-testing-crash/quote:The BBC had a local news crew on site during the testing and reported the following “BBC Cambridgeshire presenter Chris Mann, who witnessed the crash, said the car had completed a circuit when it “suddenly accelerated” into the back of the lorry. From where I was standing it looked like the helmet took the brunt of the impact,” he said. “Strangely, the car suddenly accelerated into the lorry and the car went careering into the side of the loading board.”
This sounds very much like the cars anti stall system engaged at the end of the run. Inexperienced drivers having their first runs in a F1 car can be caught out by this. As they slow to stop the car or make a low speed turn (for example into a garage) they lift off the throttle and let the revs drop. The ECU senses this and sets throttle to around 50% with the car still in first gear resulting in a sudden acceleration such as the one described.
Voorzover ze het beschrijven is ze een soort van onder die vrachtwagen doorgeschoven en heeft haar hoofd/helm de klap opgevangen ja, dus ziet er inderdaad niet best uitquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:09 schreef vosss het volgende:
Nouja als het dat is wel slecht dat het team haar daar niet voor gewaarschuwd heeft.
Als ik de berichten zo her en der lees denk ik haast dat ze het niet gaat overleven
Nou, dat systeem wordt dus ook verboden lijkt me.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
http://www.racecar-engine(...)-line-testing-crash/
Volgens The Guardian is ze vijftien minuten buiten bewustzijn geweest, maar kon ze voordat ze naar het ziekenhuis werd vervoerd haar handen wel weer bewegenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Voorzover ze het beschrijven is ze een soort van onder die vrachtwagen doorgeschoven en heeft haar hoofd/helm de klap opgevangen ja, dus ziet er inderdaad niet best uit
Dat is een beetje te positief gelezen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens The Guardian is ze vijftien minuten buiten bewustzijn geweest, maar kon ze voordat ze naar het ziekenhuis werd vervoerd haar handen wel weer bewegen
twitter:BBCCambs twitterde op dinsdag 03-07-2012 om 13:15:34Photo from this morning's #F1 crash at Duxford involving #Marussia driver Maria de Villota. http://t.co/xdF3xcj0 reageer retweet
dat zou kunnen ja. Alles is voorlopig gebaseerd op getuigenverklaringen. Dus je moet er idd rekening mee houden dat het iets anders kan zijn dan gezien is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:20 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is een beetje te positief gelezen.
Er staat dat ze 15 minuten niet bewoog, maar dat er berichten zijn dat haar handen bewogen toen ze uit de auto was. Niet dat ze dat zelf kon of dat ze toen weer bij bewustzijn was.
Spierspasmen zijn ook bewegingen, maar zijn niet echt positief bij ernstig hoofdtrauma.
In spanning maar afwachten wat de berichten gaan zijn.
De quote van de bewegingen gevonden:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zou kunnen ja. Alles is voorlopig gebaseerd op getuigenverklaringen. Dus je moet er idd rekening mee houden dat het iets anders kan zijn dan gezien is.
quote:"After a while we thought we saw some movement of her hands but she appeared to be unconscious or unable to move for quite some time."
Ik heb geen idee hoe hard het gegaan is, maar die had zomaar onthoofd kunnen wordenquote:
dat klinkt iig niet bestquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:24 schreef TagForce het volgende:
[..]
De quote van de bewegingen gevonden:
[..]
Ja sorry maar ik weet niet hoe ik van een twitpic een blijvende link moet makenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de luie flikkers die niet op een linkje willen klikken
Volgens mij zie je rechts van die dichtsbijzijnde gozer nog een klein stukje helm zittenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:27 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de luie flikkers die niet op een linkje willen klikken
Dat ziet er inderdaad wel naar uit ja.....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij zie je rechts van die dichtsbijzijnde gozer nog een klein stukje helm zitten
Als we het over schlemielen hebben denk ik niet in de eerste plaats aan de vrachtwagen chauffeurquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:35 schreef vosss het volgende:
Met zo een bullbar wat ze laatst getest hebben had dit zo te zien voorkomen kunnen worden lijkt me.
Buiten dat, welke schlemiel zet daar zo een laadklep open als er een F1 auto aan het testen is die precies op die hoogte staat dat ie over de auto recht de cockpit in kan.![]()
![]()
Ik ook niet. Zie mijn eerste post over dit ongelukquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als we het over schlemielen hebben denk ik niet in de eerste plaats aan de vrachtwagen chauffeur
Je weet niet wat ze aan het doen waren, misschien nog een auto aan het lossenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:38 schreef vosss het volgende:
Maargoed als je weet dat een F1 auto precies onder die laadklep past dan is het natuurlijk niet echt heel erg veilig om die klep open te laten staan.
En er lijkt me ook geen enkele reden voor om die open te hebben staan als die auto rijdt.
twitter:Magpas_Charity twitterde op dinsdag 03-07-2012 om 13:04:03@Magpas_Charity team just back from Addenbrooke's, after a formula 1 car collided with a lorry at Duxford. The patient is a stable condition reageer retweet
Ik denk dat dat een handschoen is in de kontzak van die vent die daar loopt. En misschien de hand van de dame die een poging doet de laadklep omhoog te tillen ofzo.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens mij zie je rechts van die dichtsbijzijnde gozer nog een klein stukje helm zitten
Dat kan ook op een later moment.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je weet niet wat ze aan het doen waren, misschien nog een auto aan het lossen
quote:
Dit was de 'pits'... Het is niet alsof ze daar als een razende vlak langs scheuren.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:41 schreef vosss het volgende:
Of op een andere plek niet direct naast waar getest wordt.
Kijk nog maar eens goed, die vrouw die erbij staat heeft grijze handschoenen aanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een handschoen is in de kontzak van die vent die daar loopt. En misschien de hand van de dame die een poging doet de laadklep omhoog te tillen ofzo.
Zo hoog zit de coureur niet. In principe kan ze volledig onder de laadklep zitten, het hoofd komt maar een centimeter of 5 boven de headrests uit ofzo.
Nouja dat dus.quote:Freak accident, maar die laadklep moet eigenlijk gewoon dicht zitten ja.
Die grijze handschoen is van die vent die achter die vrouw staat volgens mijquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kijk nog maar eens goed, die vrouw die erbij staat heeft grijze handschoenen aan
Dom blondje in een f1 auto...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
.
Ze wilde stoppen, maar vergat de anti-stall techniek even, waardoor de auto zelf het gas open zette.
Maar toch lijkt het me haar helm met vizier open tegen die laadklep aanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Die grijze handschoen is van die vent die achter die vrouw staat volgens mij
Ja maar jij had het over een grijze handschoen en die is van die vent achter die vrouw voor zover ik kan zienquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar toch lijkt het me haar helm met vizier open tegen die laadklep aan
ik blijf bij mijn eerdere oordeelquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja maar jij had het over een grijze handschoen en die is van die vent achter die vrouw voor zover ik kan zien
Dat die grijze handschoen van de vrouw die achter de auto staat is?quote:
Jaquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat die grijze handschoen van de vrouw die achter de auto staat is?
Ik neem aan uit de versnelling halen voordatquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is de normaal gesproken de handeling van coureurs om te voorkomen dat de auto in anti-stall slaat?
En waarom wist zij dat als 'test-coureur' niet?
ontkoppelen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is de normaal gesproken de handeling van coureurs om te voorkomen dat de auto in anti-stall slaat?
En waarom wist zij dat als 'test-coureur' niet?
Dat klopt ja, misschien gelijktijdig met een handeling van haar gegaanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
Op zich wel raar, want anti-stall doet volgens mij automatisch ontkoppelen, en niet in de versnelling 50% gas geven.
twitter:PortalF1 twitterde op dinsdag 03-07-2012 om 14:16:50The latest we have is that de Villota is in a serious but stable condition at hospital in Cambridge. More when officially confirmed. #F1 reageer retweet
Kan natuurlijk wel...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt ja, misschien gelijktijdig met een handeling van haar gegaan
Dat maakt wel uitquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:13 schreef Burnie88 het volgende:
Jongens, dit had ook onze vriend Karthikeyan kunnen overkomen, maakt geen reet uit dat ze onervaren is en/of een vrouw.
Ik denk eerder dat ze de auto in de 1 liet uitrollen, waardoor die onder een bepaald toerental in anti-stall gaat door weer gas te geven. Ze had hem waarschijnlijk in de neutraal moeten laten uitrollen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:07 schreef TagForce het volgende:
[..]
ontkoppelen.
Echter is normaal gesproken het in de 2 zetten van de versnelling en de koppeling op laten komen een handige manier om hem uit te zetten... In F1 gaat ie dan dus in anti-stall...
Op zich wel raar, want anti-stall doet volgens mij automatisch ontkoppelen, en niet in de versnelling 50% gas geven.
Volgens mij draait ie in het geluidsfragment stationair. Dan begint ie te stotteren tot je een klap hoort en alles stil wordt. Dan staat ie volgens mij stil en ontkoppeld.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze de auto in de 1 liet uitrollen, waardoor die onder een bepaald toerental in anti-stall gaat door weer gas te geven. Ze had hem waarschijnlijk in de neutraal moeten laten uitrollen.
Dat lees ik ook net.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:32 schreef TagForce het volgende:
[..]
Volgens mij draait ie in het geluidsfragment stationair. Dan begint ie te stotteren tot je een klap hoort en alles stil wordt. Dan staat ie volgens mij stil en ontkoppeld.
Op de foto van vlak voor het ongeval lijkt ze ook stil te staan, maar dat is natuurlijk lastig te bepalen.
Dus ofwel heeft ze de auto per ongeluk weer in de 1 gezet of er was een probleem met de anti-stall of zoiets.quote:Eye-witnesses confirm that the accident occurred after de Villota had pulled up in front of the mechanics. the car was [b]stationary [/b]at the time, but as the team approached the car, to wheel it back into the garage, it suddenly accelerated forwards and crashed heavily into a stationary parked vehicle. As a result, the front of the car was destroyed and Maria´s helmet was seen to take the majority of the impact with the side of the truck.
De Vilotta mag dan geen superlicentie hebben, ze rijdt wel gewoon in formule wagens, dus ze zal echt wel een beetje begrijpen hoe het werkt. Laten we eerst maar eens afwachten wat het probleem daadwerkelijk was, misschien was er wel een storing in anti-stall o.i.d.quote:
Ik vind toch dat er wel iets voor te zeggen is.. Na het ongeluk van Surtees jr. vraag je je toch af of het niet beter is om dat te doen. Denk ook nog even aan de aanrijding tussen Wurz en Coulthard op Albert Park een paar jaar geleden. En denk ook nog even aan Massa in Hongarije... Waarom zou je niet á la Le Mans met zo'n dichte cockpit rijden?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:55 schreef Schunckelstar het volgende:
Fraai... nou komt dat overkoepelde cockpit-plan natuurlijk ook weer terug
Maar daar creeer je weer hele andere gevaren mee.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:10 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik vind toch dat er wel iets voor te zeggen is.. Na het ongeluk van Surtees jr. vraag je je toch af of het niet beter is om dat te doen. Denk ook nog even aan de aanrijding tussen Wurz en Coulthard op Albert Park een paar jaar geleden. En denk ook nog even aan Massa in Hongarije... Waarom zou je niet á la Le Mans met zo'n dichte cockpit rijden?
twitter:NobleF1 twitterde op dinsdag 03-07-2012 om 16:15:47Marussia says Maria de Villota is conscious, while medical assessments on her condition are ongoing. Story soon reageer retweet
Goed nieuws.quote:Jon Noble@NobleF1
Marussia says Maria de Villota is conscious, while medical assessments on her condition are ongoing. Story soon
Nou dat klinkt redelijk positiefquote:“Maria heeft gesproken met haar ouders Emilio en Isabel, die overgekomen zijn naar Londen. Maria heeft verwondingen aan haar gezicht, wat bewijst dat de impact heftig is geweest. Ondanks dat is ze volledig bij bewustzijn.” Eerder meldde hulpverleningsdienst MAGPA dat de Spaanse in stabiele toestand verkeert.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 17:58 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
![]()
,
Sorry, .. zwarte humor, het is echt erg.
Maar mijn eerste gedachten waren wel " Zie je nou wel"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Ik gok zomaar dat als je op een rem in een F1 auto trapt dat ie gewoon remt ondanks dat het gas 50% open zou staan.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:53 schreef Googolplexian het volgende:
Vaag geluid iig. Klinkt alsof ze het wel probeerde tegen te houden.
quote:Schumacher's F1 future will be sorted out within the next six weeks according to Mercedes' Ross Brawn
Michael Schumacher's future in Formula 1 will be sorted out within the next six weeks, with his Mercedes team now preparing to make a decision on what it wants to do with its drivers for next year.
The seven-time champion's contract with the Brackley-based team runs out at the end of this season, and both he and the team have been open-minded about whether they will continue or decide to call time on his career.
Speaking at the FOTA Fans' Forum at the Williams factory on Tuesday night, Mercedes team principal Ross Brawn said he expected a decision before the end of the summer break about Schumacher's future.
"We will make a decision this summer," said Brawn. "We have not talked in depth about the situation - but we know it is coming and we have to make a decision soon.
"I think it can be driven from many different ways. But this year Michael has driven the best of the three years he has been with us this time, and it has been frustrating when we should have seen better results on track but there have been problems on the car or the way we have dealt with the races.
"I think in the next six weeks or so we will have to think about what we want to do next year - and that is the primary decision. Once that decision is made we will then know if we have to start looking around or stick with the drivers we have."
In the event of Schumacher not staying with the team, Mercedes has been linked with Paul di Resta – and Force India's team principal Bob Fernley said his outfit would not stand in the way of its driver leaving if he was keen to move to a more competitive outfit.
"Vijay has said in the past that we know we are not a championship winning team at this point, and we know we have two good drivers in Nico [Hulkenberg] and Paul.
"If one was encouraged to join the top four we would have to sit down to effect a commercial arrangement. We would not get in the way of the career of a driver but there would have to be commercial agreement in place."
Pff, dat klinkt echt heel naar... En heel vreemdquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:53 schreef Googolplexian het volgende:
Vaag geluid iig. Klinkt alsof ze het wel probeerde tegen te houden.
twitter:F1Times twitterde op woensdag 04-07-2012 om 09:56:44Reports Maria de Villota has been moved to a London hospital for an operation on a fractured skull. #F1 reageer retweet
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100898quote:Formula 1's driver penalty system is set for an overhaul, after it emerged the FIA is discussing changes to the way punishments are handed out.
Derek Warwick, who has acted as an FIA drivers' steward, said the validity of the current regulations had been discussed during a recent meeting of the stewards' council in Paris, and that "a few changes might be coming" as a result.
"We had a council meeting in Paris which I headed with Charlie [Whiting] and came away with some good ideas," Warwick told AUTOSPORT at the FOTA Fans' Forum at the Williams factory on Tuesday night.
"Whether anything can come of them and they can be introduced, I don't know - this is all a new process, we didn't use to have these meetings. Charlie will go away, analyse it and make recommendations. There might be a few changes coming along in the next few months or year.
"There is a code out there but I don't always agree with it - a drive through is too harsh a penalty for some incidents and not harsh enough for others. There is still room for tweaking.
"There were a few ideas to come out of the meeting with all the permanent stewards which were quite interesting. Charlie will produce an agenda and give it to Jean [Todt], but whether they can be introduced next year I don't know yet. This is all new, we didn't used to have these meetings."
Although Warwick could not disclose the exact details of the rules in discussion, he used the example of a drive through equating to different time losses at different circuits as part of the reason the rules were being reviewed.
"There are penalties inherited over time. Is a drive through at Canada, where you lose about 15s, the same as one at somewhere like Abu Dhabi for example?," he said.
"They all average out eventually, but I think we are always looking at changes."
Warwick also defended having a rotating panel of stewards, saying that the impartiality of the panel is beyond question regardless of who is on it.
"I can look back this year and think certain penalties have been too strong or too weak," he admitted. "If I step back I don't agree with some decisions, but that's because I don't have all the facts.
"I thought Schumacher should have been banned [following his move on Rubens Barrichello at Hungary 2010] but that wasn't the vote of the stewards.
"We haven't got all the facts. In the stewards room we have. We have all the angles, all the data and can make a more correct judgement."
quote:De toestand van Marussia-testrijder Maria de Villota is afgelopen nacht verslechterd. Dat deelde Carlos Gracia, voorzitter van de Spaanse autosportbond, mede. De Villota is kunstmatig in coma gebracht na een spoedoperatie vanwege een schedelbreuk, zo meldt De Telegraaf.
De Spaanse crashte bij een rechte lijn-test op het vliegveld van Duxford tegen de laadklep van een stilstaande vrachtwagen. Daarbij liep ze zware verwondingen aan hoofd en gezicht op. The Mirror bericht dat de doktoren alle zeilen bij moeten zetten om het zicht in een van haar ogen te redden. De helm van De Villota ving de grootste klap op en daarna bewoog ze vijftien minuten niet meer. De Britse krant rapporteert dat de 32-jarige coureur waarschijnlijk nooit meer zal kunnen racen.
De Villota ookquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Niets meer gehoord nee![]()
Kubica is bijna het gevallatje ''uit het oog, uit het hart'' geworden in de F1
quote:Testcoureur De Villota moet oog missen
LONDEN - De Spaanse testcoureur Maria de Villota moet als gevolg van haar zware crash, dinsdag op Duxford Airfield in Oost-Engeland, haar rechteroog missen.
Foto: ProShots
Haar toestand is nog steeds kritiek, maar wel stabiel. Dat maakte haar Formule 1-renstal Marussia woensdag bekend.
Eerder had het Spaanse motorsportverbond al naar buiten gebracht dat de 32-jarige Spaanse coureur een schedelbreuk had opgelopen.
Volgens de teamleiding heeft De Villota in ziekenhuis Addenbrooke van Cambridge van dinsdagmiddag tot woensdagochtend operaties ondergaan.
De Villota knalde dinsdag tijdens een test met haar auto tegen een geparkeerde vrachtwagen aan, toen haar wagen plotseling accelereerde.
De voorkant van de racewagen was volledig verwoest.
Nouja dat dus.quote:Lijkt me verstandiger om met z'n allen af te spreken dat we de laadkleppen gewoon op de grond zetten als we ze niet gebruiken
Volgens het officiële persbericht ook:quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Niet alleen het zich volgens nu.nl maar haar hele oog....
quote:PRESS RELEASE
A MEDICAL UPDATE ON MARIA DE VILLOTA
Marussia Technical Centre, Banbury, UK
04 July 2012, 16.00hrs
Further to the accident at Duxford Airfield yesterday involving the Marussia F1 Team Test Driver, Maria De Villota, the Team can now provide a further update on Maria’s medical condition.
Subsequent to yesterday’s official statements from the Marussia F1 Team, the surgical team at Addenbrooke’s Hospital in Cambridge embarked on a lengthy procedure to address the serious head and facial injuries sustained by Maria in the accident. The operation began yesterday afternoon and she was in theatre until this morning. Maria remains in a critical but stable condition.
John Booth, Team Principal of the Marussia F1 Team, with the consent and support of Maria’s family, would like to give the following update, which provides as much detail as is possible at this time:
“Maria emerged from theatre at Addenbrooke’s Hospital this morning after a lengthy operation to address the serious head and facial injuries she received in the accident at Duxford Airfield yesterday.
“We are grateful for the medical attention that Maria has been receiving and her family would like to thank the Neurological and Plastics surgical teams. However it is with great sadness that I must report that, due to the injuries she sustained, Maria has lost her right eye.
“Maria’s care and the wellbeing of her family remain our priority at this time. Her family are at the hospital and we are doing everything possible to support them.
“We ask for everyone’s patience and understanding with regard to updates on Maria’s condition. We will provide further information when it is appropriate to do so and with consideration for her family.
“In the meantime, we would all like to take this opportunity to praise the emergency services at Duxford Airfield, who were on stand-by yesterday, as is usual procedure for a Formula One test.
“With regard to the accident, we have embarked on a very comprehensive analysis of what happened and this work continues for the moment.
“Finally, we have been overwhelmed by messages of support for Maria, her family and the Team and we would like to express our sincere gratitude for those.”
He bah.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens het officiële persbericht ook:
[..]
En Massa had toen nog mazzel ook. Als die veer één centimeter lager op zijn helm was gekomen had hij misschien wel hetzelfde gehad als Maria.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:25 schreef Meike26 het volgende:
Heel erg bah indd![]()
Geen idee of dit dan ook indd gevolgen gaat hebben in de ontwikkeling van de F1 auto komende jaren wel of geen koepeltje/rolbeugel. Dat er iets moet gebeuren lijkt nu steeds duidelijk te worden, na overlijden Surteers Jr.en ongeval van Massa in 2009 stapelt dit probleem zich wel op.
Nee, dat was dan z'n linker oog geweestquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En Massa had toen nog mazzel ook. Als die veer één centimeter lager op zijn helm was gekomen had hij misschien wel hetzelfde gehad als Maria.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, dat was dan z'n linker oog geweest
Mag hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was ook wel een intikkertje.
Aan de andere kant mag ze misschien wel blij zijn dat het hierbij gebleven is. Het had nog een stuk erger kunnen zijn.
had ie achteruit moet draaien en dat leer je als je voor je heftruck rijbewijs opgaat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Dit is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Een vriend van me werkte bij een constructiebedrijf en waren iets aan het bouwen bij een tuinder. De weg was afgezet met een hek en wegwijzering etc. Hij zit op z'n heftruck en kan doordat het een tuinderslaantje is en er een pallet met staat niet draaien met zo'n heftruck met z'n lepels laag. Hij doet z'n lepels omhoog draait om, wat hij niet wist was dat er 1 of andere idioot die duidelijk niet kon lezen en het hek opzij heeft gezet met zijn opgevoerde brommer de laan toch was opgereden en laten die lepels nou net op keel/hoofd hoogte staan. Dat doet de bewuste brommer rijder dus nooit meer...... Alle voorzorgsmaatregelen werden genomen en 1 idioot is genoeg om dat teniet te doen.
Elk ongeluk kan voorkomen worden, alleen kan je dat vaak pas achteraf bepalenquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef vosss het volgende:
Die vriend van je had de lepels hoger moeten heffen. Dan was er niets gebeurd. Ook een ongeval wat ondanks diverse veiligheidsmaatregelen voorkomen had kunnen worden.
Yep, door bijv. niet het hek opzij te zetten en met je opgevoerde brommer een afgesloten laan af te rijden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef vosss het volgende:
Die vriend van je had de lepels hoger moeten heffen. Dan was er niets gebeurd. Ook een ongeval wat ondanks diverse veiligheidsmaatregelen voorkomen had kunnen worden.
Of door de lepels hoger dan manshoog te heffen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Yep, door bijv. niet het hek opzij te zetten en met je opgevoerde brommer een afgesloten laan af te rijden.
Dit dus, laadklep naar beneden niet handig achteraf, maar er zijn wel wat ander fouten aan vooraf gegaan voordat zij er met haar hoofd opknaldequote:Op woensdag 4 juli 2012 22:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Elk ongeluk kan voorkomen worden, alleen kan je dat vaak pas achteraf bepalen
idd. De manier waarop de vrachtwagen geparkeerd staat is al punt 1. De klep half/half omlaag laten is al punt 2. De manier waarop De Villota kwam aanrijden is volgens mijn bescheiden mening 3.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit dus, laadklep naar beneden niet handig achteraf, maar er zijn wel wat ander fouten aan vooraf gegaan voordat zij er met haar hoofd opknalde
Dat was in Huissen. Die bromfietser werd onthoofd. Is de heftruckchauffeur toen niet veroordeeld voor doodslag?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Dit is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Een vriend van me werkte bij een constructiebedrijf en waren iets aan het bouwen bij een tuinder. De weg was afgezet met een hek en wegwijzering etc. Hij zit op z'n heftruck en kan doordat het een tuinderslaantje is en er een pallet met staat niet draaien met zo'n heftruck met z'n lepels laag. Hij doet z'n lepels omhoog draait om, wat hij niet wist was dat er 1 of andere idioot die duidelijk niet kon lezen en het hek opzij heeft gezet met zijn opgevoerde brommer de laan toch was opgereden en laten die lepels nou net op keel/hoofd hoogte staan. Dat doet de bewuste brommer rijder dus nooit meer...... Alle voorzorgsmaatregelen werden genomen en 1 idioot is genoeg om dat teniet te doen.
Haha...quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Godver het is trouwens weer zo'n weekend![]()
F1 British Grand Prix [ afbeelding ]
WTCC Argentina [ afbeelding ]
MotoGP Germany [ afbeelding ]
Wordt een weekendje met veel race geweld weerKut alleen dat ik zondag middag de toko heb vol zitten met familie ivm de verjaardag van mij vrouw
Iedereen zwijgen en meekijken gvd
Maar ik vraag me af of ze niet weg kon sturen dus, op het moment dat ze doorhad dat ze op weg ging naar die laadklep.... ??? Om te ontwijkenquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
idd. De manier waarop de vrachtwagen geparkeerd staat is al punt 1. De klep half/half omlaag laten is al punt 2. De manier waarop De Villota kwam aanrijden is volgens mijn bescheiden mening 3.
Als ik de foto's vergelijk met het onderstaande plaatje dan klopt dat plaatje toch niet helemaal.
Volgens de afbeelding stopte Maria parallel met de tent, maar als ik de foto's bekijk dan stopt ze diagonaal met de neus richting de trailer. Is het niet de bedoeling dat je wegdraait van een voorwerp wat er staat? Althans, als ik thuis de oprit in wil rijden dan draai ik m'n auto ook weg van de scheidingsmuur. Want stel dat de remmen weigeren of je voet schiet van de pedaal. Het zou niet de eerste keer zijn dat er door zo'n kleinzielig voorval een groter ongeluk gebeurt.....
Ik wil btw niet beweren dat het Maria's eigen schuld is, maar gewoon aantonen dat dit voorval ontstaan is door meerdere kleine foutjes, en niet 1 grote.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb ik ook even aan gedacht. Maar ik denk gewoon dat ze bezig is geweest om die auto te stoppen, stuurtje kijken en knopjes drukken, zonder dat ze in de gaten heeft gehad dat ze richting die klep aan het rijden was.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:55 schreef Marks het volgende:
[..]
Maar ik vraag me af of ze niet weg kon sturen dus, op het moment dat ze doorhad dat ze op weg ging naar die laadklep.... ??? Om te ontwijken
twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 09-07-2012 om 10:17:26Incredible experience carrying the Olympic torch today,so proud 2 be British. Thanks 2 everyone 4 turning out so early! http://t.co/OjyQiTae reageer retweet
Had ik niet durven hopen!quote:Op maandag 9 juli 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws: Grand Prix België tot 2015 op F1-kalender
Dat is zeker goed nieuws!quote:Op maandag 9 juli 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws: Grand Prix België tot 2015 op F1-kalender
Uitstekend nieuws.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws: Grand Prix België tot 2015 op F1-kalender
quote:FIA to disable use of DRS under yellow flag situations during F1 races
Formula 1 drivers will no longer have the ability to use DRS under yellow flag conditions from now on, AUTOSPORT has learned, after the FIA acted to clear up the controversy around Michael Schumacher's final lap in Valencia.
Schumacher had to see the stewards after finishing on the podium in the European Grand Prix, when Red Bull Racing claimed he had used DRS after yellow flags had been shown.
The stewards decided not to take action, however, because they judged that Schumacher had slowed down for the warning signals - even if he had used DRS for a short period of time before turning it off.
With that situation prompting discussion among drivers - especially after Sebastian Vettel and Felipe Massa were punished for using DRS under yellow flags at the Spanish Grand Prix - FIA race director Charlie Whiting agreed to look into the matter over the Silverstone weekend.
It is understood that Whiting informed the drivers before the race about how behaviour under yellow flags would be treated by stewards going forward.
He informed them that from now on, drivers would primarily have to 'demonstrate' that they slowed down sufficiently - with the use of KERS or DRS of secondary importance.
However, to limit the possibility of any confusion about the use of DRS in such a situation, the FIA said from now on it would disable the use of the overtaking aid whenever there was a yellow warning flag displayed in the DRS zone at each race.
The new ban on the use DRS during yellow flag periods was implemented for the first time at the British Grand Prix in the wake of the collision between Pastor Maldonado and Sergio Perez.
Before that ruling was laid down, Schumacher had said that he was always under the impression that as long as drivers slowed down for yellow flags then there should not be a problem.
"There are two basics to this one [yellow flags and DRS] and people seem to mix them up," he said. "There is no rule that says if you use DRS in a yellow zone that you automatically will be penalised. Depending on when it happens, you can prove that where the accident is you go slow and you significantly reduce your speed. Whether you use DRS or don't use DRS, that is another story.
"But obviously if you use DRS from points A to point B, and you use 100% DRS, then it is likely that you have not slowed down and therefore you get a penalty."
twitter:MBrundleF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:04:03Mark Webber signs for Red bull for 2013. No big surprise there, suspect they needed to sign him up before somebody else did. Like Ferrari. reageer retweet
Denk het niet, Webber had zeker een goeie optie voor Ferrari geweest volgend seizoenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:19 schreef Fir3fly het volgende:
Dachten ze echt dat Ferrari Webber wilde hebben? Ik denk eerder zijn teamgenoot.
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:22:32Webber admits "There were discussions with Ferrari, but my decision was to stay here" reageer retweet
Tja en hij laat dit seizoen zien niet onder te doen voor Vettel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het niet, Webber had zeker een goeie optie voor Ferrari geweest volgend seizoentwitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:22:32Webber admits "There were discussions with Ferrari, but my decision was to stay here" reageer retweet
Hoe kom je daar nou weer bij? Slechts in Monaco en Silverstone was hij sneller. Verder heeft Vettel 25 punten misgelopen, dat is de enige reden dat Webber boven hem staat in het kampioenschap.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:00 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja en hij laat dit seizoen zien niet onder te doen voor Vettel.
Webber is goed in constant presteren (met veel 3de en 4de plaatsen en af en toe een overwinning). Dat maakt dat hij in 2010 en ook dit jaar mee doet om de titel, vooral doordat anderen punten laten liggen, waar hij wel scoort.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Slechts in Monaco en Silverstone was hij sneller. Verder heeft Vettel 25 punten misgelopen, dat is de enige reden dat Webber boven hem staat in het kampioenschap.
Precies! Dat zeg ik toch? Het was de auto en niet de jongste GP-winnaar ooit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:00 schreef M.Melandri het volgende:
Toro Rosso was toen gewoon goed in de regen anders kwalificeert Bourdais zich ook niet zomaar op p4....
Mee eens.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Webber is goed in constant presteren (met veel 3de en 4de plaatsen en af en toe een overwinning). Dat maakt dat hij in 2010 en ook dit jaar mee doet om de titel, vooral doordat anderen punten laten liggen, waar hij wel scoort.
In 2010 was hij zelfs slechter dan vorig jaar, met veel 8ste en 9de plekken en een aantal overwinningen. Vorig jaar en dit jaar scoort hij veel 3de en 4de plekken en wederom een aantal overwinningen. Dit seizoen lijkt het veel belangrijker om constant te presteren dan de afgelopen jaren, vooral doordat het veel dichter bij elkaar zit (waar Red Bull in 2010 en 2011 duidelijk de betere was), waardoor de concurrentie punten laat liggen.
In mijn ogen is Vettel duidelijk de snellere coureur, die echter (in 2010 en dit seizoen) ook meer pech heeft, zoals in Valencia toen hij uitviel en in China? toen hij de laatste ronden zijn banden aan gort reed, waardoor hij een zeker lijkende overwinning prijs gaf. Ook deze race vond ik hem de snellere (zeker in de laatste stint toen hij dichter bij Webber kwam) maar had de pech in het begin vast te zitten achter Massa, waardoor hij te veel tijd verloor, wat hij later in de race niet meer goed kon maken.
twitter:F1Times twitterde op woensdag 11-07-2012 om 09:05:52Singapore agrees five-year contract extension - http://t.co/fdQh1Ggn #F1 reageer retweet
quote:Jul.11 (GMM) F1 appears closer to having an all-new Concorde Agreement in place for 2013 and beyond.
Following a major falling out with Mercedes, Bernie Ecclestone now insists there is in fact "total agreement" up and down the pitlane with regards to the sport's commercial structure beyond the expiry of the current contract.
"Total agreement," he told the Daily Mail when asked about the progress of the next Concorde.
"We are just talking to the lawyers -- 'why have you used this word, that word?'. Typical lawyers," said the sport's 81-year-old supremo, "but everything's fine.
"Commercially it's done," he insisted.
The next step, Ecclestone suggested, is to work out how the sport's technical regulations are written in the future.
"It should be the teams, though not all the teams, who do that," he said. "They are the people who have to come up with the money, not the FIA.
"It would be the established teams who are here to stay - Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes and probably Williams as old timers - deciding what to do."
Dat vind ik altijd zo een gelul. Ja ik zat vast achter coureur X en heb daardoor teveel tijd verloren.quote:maar had de pech in het begin vast te zitten achter Massa, waardoor hij te veel tijd verloor, wat hij later in de race niet meer goed kon maken.
quote:GP Singapore tekent nieuwe vijfjarige deal
De Grand Prix van Singapore blijft op de Formule 1-kalender, nadat de organisatie en Formule 1-baas Bernie Ecclestone een contractverlenging van vijf jaar zijn overeengekomen. Het huidige contract liep eind 2012 af.
Blij
"Alles wat de vijfjarige deal voor Singapore had kunnen tegenhouden, is uit de weg geruimd. Daar ben ik blij mee, want Singapore is goed voor de Formule 1 en de avondrace is goed voor Singapore", aldus Ecclestone in de Singaporese krant Today.
Optie
Hadden beide partijen niet tot een akkoord gekomen, dan zou automatisch de optie worden gelicht waardoor de Grand Prix in Singapore in ieder geval tot en met 2014 op de kalender zou staan.
Genieten
Uiteindelijk werden alle plooien gladgestreken waardoor Singapore tot en met 2017 gastheer is van het Formule 1-circus. "Het was altijd mijn intentie om langer in Singapore te blijven. Nu de onderhandelingen zijn geslaagd, kijk ik ernaar uit om naar Singapore te gaan om de race te bekijken, omdat ik er altijd van heb genoten", zegt Ecclestone.
2008
De Grand Prix van Singapore staat sinds 2008 op de kalender.
quote:Ecclestone juicht te vroeg over contractverlenging Singapore
De organisatie van de Grand Prix van Singapore nam met verbazing kennis van de uitspraken van Bernie Ecclestone in de krant Today. De commerciële baas van de Formule 1 liet weten dat Singapore het contract met vijf jaar had verlengd.
Voor Promotor Singapore GP is dat nieuw. "Wat Ecclestone heeft voorgesteld is voor ons onvoldoende om akkoord te gaan met een nieuw vijfjarig contract. We blijven wel hoopvol gestemd dat we een regeling kunnen treffen die voor alle partijen aanvaardbaar is."
Ja wat denkte dat exact fout is gegaan Sjarlie. Ze reed exact met haar auto onder een laadklep die open stond op dat exacte moment. En de auto schoof zo door exact onder de laadklep en haar helm was op exact diezelfde hoogte.quote:FIA onderzoekt helm Maria de Villota
De FIA wil de helm van het bizarre incident van Maria de Villota onderzoeken. De Spaanse dame kwam vorige week tijdens haar testdebuut voor het Marussia F1 Team in aanraking met de laadklep van een vrachtwagen. Daardoor verloor ze haar rechteroog en verkeerde ze enige tijd in levensgevaar. Inmiddels ziet de situatie er rooskleuriger uit en mag de blondine eind deze week mogelijk terugkeren naar Spanje. Omdat het incident plaatsvond tijdens een privétest zal de FIA geen officieel onderzoek instellen.
De FIA wil er toch de nodige aandacht aan besteden, zo liet racedirector Charlie Whiting tegenover Auto Motor und Sport weten: “We willen de helm onderzoeken om uit te vinden wat er exact fout gegaan is.”
Logisch toch? Na het ongeluk van Massa zijn de helmen ook verbeterd, kan me voorstellen dat hier ook zoiets uit kan volgenquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja wat denkte dat exact fout is gegaan Sjarlie. Ze reed exact met haar auto onder een laadklep die open stond op dat exacte moment. En de auto schoof zo door exact onder de laadklep en haar helm was op exact diezelfde hoogte.
Dat ging er exact fout.
Klotskop.
Volgens mij stond het visier openquote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:45 schreef JohnB52 het volgende:
Carbon is juist helemaal niet sterk.
Lijkt mij dat t vizier stuk is gegaan, niet de helm zelf.
Maar dan nog, kan je n hoofd wel voldoende beschermen met n helm, als je tegen n laadklep aanrijd? Ik denk t niet.
Ferrari kiest doorgaans voor een kopman en een secondant omdat dat de kans op de wereldtitel voor de rijders vergroot. Met Alonso had Webber prima in die strategie gepast, en Vettel niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:19 schreef Fir3fly het volgende:
Dachten ze echt dat Ferrari Webber wilde hebben? Ik denk eerder zijn teamgenoot.
Ferrari (en elk ander team for that matter) geeft geen flikker om de wereldtitel bij de coureurs.quote:Ferrari kiest doorgaans voor een kopman en een secondant omdat dat de kans op de wereldtitel voor de rijders vergroot.
Qua geld misschien wel, maar de rijderstitel heeft meer aanzien dan een constructeurstitel. Dus willen ze een kopman die de wereldtitel voor de rijders kan binnenhalen en een tweede man die genoeg punten haalt om de titel bij de constructeurs veilig te stellen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ferrari (en elk ander team for that matter) geeft geen flikker om de wereldtitel bij de coureurs.
Ze willen als merk de wereldtitel binnenhalen. Stuk voor stuk. Rijderstitel is compleet bijzaak voor de teams.
Dit dus...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Qua geld misschien wel, maar de rijderstitel heeft meer aanzien dan een constructeurstitel. Dus willen ze een kopman die de wereldtitel voor de rijders kan binnenhalen en een tweede man die genoeg punten haalt om de titel bij de constructeurs veilig te stellen.
Webber is gewoon een hele goeie, dat neemt niet weg dat Vettel uiteindelijk de betere is, dat Webber sympathiek bevonden word is alleen voor jou vreemd (ligt toch aan jou dus), hij is het gewoon.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ferrari kiest doorgaans voor een kopman en een secondant omdat dat de kans op de wereldtitel voor de rijders vergroot. Met Alonso had Webber prima in die strategie gepast, en Vettel niet.
Dat er altijd weer mensen zijn die een incidenteel succesje van Webber, die om onduidelijke redenen sympathiek gevonden wordt, aangrijpen om zichzelf wijs te maken dat hij even goed is als Vettel doet daar niet aan af.
Als dat zo is, waarom geven ze dan bij Ferrari (en andere teams ook regelmatig) dan zo vaak teamorders om hun nummer 1 coureur te laten winnen c.q meer punten te laten scoren?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ferrari (en elk ander team for that matter) geeft geen flikker om de wereldtitel bij de coureurs.
Ze willen als merk de wereldtitel binnenhalen. Stuk voor stuk. Rijderstitel is compleet bijzaak voor de teams.
Les 1 van F1 topics: alles wat Vosss zegt is bij voorbaat al te negeren.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 07:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom geven ze dan bij Ferrari (en andere teams ook regelmatig) dan zo vaak teamorders om hun nummer 1 coureur te laten winnen c.q meer punten te laten scoren?
Idd, maar Williams is voor zover ik weet ook het enige team welke dat openlijk ''toegeeft''. Het meeste aanzien en prestige zit gewoon in de coureurs-titel. Het grote geld zit in de constructeurs-titel.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:22 schreef JohnB52 het volgende:
Nou, ooit heeft Williams gezegd dat ze de constructeurstitel belangrijker vonden dan de coureurstitel
En de teams willen het grote geld. Zo simpel is dat gewoon. Het zijn geen goede doelen of zo. Het zijn bedrijven. En die willen winst maken. En het liefst zo veel mogelijk.quote:Het meeste aanzien en prestige zit gewoon in de coureurs-titel. Het grote geld zit in de constructeurs-titel.
Als je een nummer 1 hebt binnen het team die continue wint, en een 2de die op goede regelmaat waardevolle punten binnen hengelt dan komt de WCC vanzelfquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:49 schreef vosss het volgende:
[..]
En de teams willen het grote geld. Zo simpel is dat gewoon. Het zijn geen goede doelen of zo. Het zijn bedrijven. En die willen winst maken. En het liefst zo veel mogelijk.
Als je eender welk team de keuze voorlegt of 1 van hun coureurs WC en bij de constructeurs 2de of 1 van hun coureurs 2de en bij de constructeurs WC worden dan kiezen alle, ik herhaal, ALLE(!!!) teams voor de optie om de constructeurstitel te winnen.
quote:Bonjour, Hello, Goedendag,
Vous avez signé LA PETITION, vous avez sauvé les G.P. F1 de Belgique 2013, 2014 et 2015. MERCI.
You have signed THE PETITION, you saved THE BELGIAN F1 GP 2013, 2014 and 2015. THANK YOU.
U heeft DE PETITIE ondertekend, u hebt opgeslagen de Belgische F1 GP 2013, 2014 en 2014. DANK U.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:08 schreef Sinister-D- het volgende:
BTW: WSR3.5 in Moscou race 1 nu op Eurosport
Zie het hem iig eerder doen dan vd Garde. Al zegt een titel behalen in de WSR nog niet veel, want GvdG heeft die ook op zak.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]Frijns, is dat Neerlands hoop in bange dagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |