Pff, dat klinkt echt heel naar... En heel vreemdquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:53 schreef Googolplexian het volgende:
Vaag geluid iig. Klinkt alsof ze het wel probeerde tegen te houden.
twitter:F1Times twitterde op woensdag 04-07-2012 om 09:56:44Reports Maria de Villota has been moved to a London hospital for an operation on a fractured skull. #F1 reageer retweet
http://www.autosport.com/news/report.php/id/100898quote:Formula 1's driver penalty system is set for an overhaul, after it emerged the FIA is discussing changes to the way punishments are handed out.
Derek Warwick, who has acted as an FIA drivers' steward, said the validity of the current regulations had been discussed during a recent meeting of the stewards' council in Paris, and that "a few changes might be coming" as a result.
"We had a council meeting in Paris which I headed with Charlie [Whiting] and came away with some good ideas," Warwick told AUTOSPORT at the FOTA Fans' Forum at the Williams factory on Tuesday night.
"Whether anything can come of them and they can be introduced, I don't know - this is all a new process, we didn't use to have these meetings. Charlie will go away, analyse it and make recommendations. There might be a few changes coming along in the next few months or year.
"There is a code out there but I don't always agree with it - a drive through is too harsh a penalty for some incidents and not harsh enough for others. There is still room for tweaking.
"There were a few ideas to come out of the meeting with all the permanent stewards which were quite interesting. Charlie will produce an agenda and give it to Jean [Todt], but whether they can be introduced next year I don't know yet. This is all new, we didn't used to have these meetings."
Although Warwick could not disclose the exact details of the rules in discussion, he used the example of a drive through equating to different time losses at different circuits as part of the reason the rules were being reviewed.
"There are penalties inherited over time. Is a drive through at Canada, where you lose about 15s, the same as one at somewhere like Abu Dhabi for example?," he said.
"They all average out eventually, but I think we are always looking at changes."
Warwick also defended having a rotating panel of stewards, saying that the impartiality of the panel is beyond question regardless of who is on it.
"I can look back this year and think certain penalties have been too strong or too weak," he admitted. "If I step back I don't agree with some decisions, but that's because I don't have all the facts.
"I thought Schumacher should have been banned [following his move on Rubens Barrichello at Hungary 2010] but that wasn't the vote of the stewards.
"We haven't got all the facts. In the stewards room we have. We have all the angles, all the data and can make a more correct judgement."
quote:De toestand van Marussia-testrijder Maria de Villota is afgelopen nacht verslechterd. Dat deelde Carlos Gracia, voorzitter van de Spaanse autosportbond, mede. De Villota is kunstmatig in coma gebracht na een spoedoperatie vanwege een schedelbreuk, zo meldt De Telegraaf.
De Spaanse crashte bij een rechte lijn-test op het vliegveld van Duxford tegen de laadklep van een stilstaande vrachtwagen. Daarbij liep ze zware verwondingen aan hoofd en gezicht op. The Mirror bericht dat de doktoren alle zeilen bij moeten zetten om het zicht in een van haar ogen te redden. De helm van De Villota ving de grootste klap op en daarna bewoog ze vijftien minuten niet meer. De Britse krant rapporteert dat de 32-jarige coureur waarschijnlijk nooit meer zal kunnen racen.
De Villota ookquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Niets meer gehoord nee![]()
Kubica is bijna het gevallatje ''uit het oog, uit het hart'' geworden in de F1
quote:Testcoureur De Villota moet oog missen
LONDEN - De Spaanse testcoureur Maria de Villota moet als gevolg van haar zware crash, dinsdag op Duxford Airfield in Oost-Engeland, haar rechteroog missen.
Foto: ProShots
Haar toestand is nog steeds kritiek, maar wel stabiel. Dat maakte haar Formule 1-renstal Marussia woensdag bekend.
Eerder had het Spaanse motorsportverbond al naar buiten gebracht dat de 32-jarige Spaanse coureur een schedelbreuk had opgelopen.
Volgens de teamleiding heeft De Villota in ziekenhuis Addenbrooke van Cambridge van dinsdagmiddag tot woensdagochtend operaties ondergaan.
De Villota knalde dinsdag tijdens een test met haar auto tegen een geparkeerde vrachtwagen aan, toen haar wagen plotseling accelereerde.
De voorkant van de racewagen was volledig verwoest.
Nouja dat dus.quote:Lijkt me verstandiger om met z'n allen af te spreken dat we de laadkleppen gewoon op de grond zetten als we ze niet gebruiken
Volgens het officiële persbericht ook:quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Niet alleen het zich volgens nu.nl maar haar hele oog....
quote:PRESS RELEASE
A MEDICAL UPDATE ON MARIA DE VILLOTA
Marussia Technical Centre, Banbury, UK
04 July 2012, 16.00hrs
Further to the accident at Duxford Airfield yesterday involving the Marussia F1 Team Test Driver, Maria De Villota, the Team can now provide a further update on Maria’s medical condition.
Subsequent to yesterday’s official statements from the Marussia F1 Team, the surgical team at Addenbrooke’s Hospital in Cambridge embarked on a lengthy procedure to address the serious head and facial injuries sustained by Maria in the accident. The operation began yesterday afternoon and she was in theatre until this morning. Maria remains in a critical but stable condition.
John Booth, Team Principal of the Marussia F1 Team, with the consent and support of Maria’s family, would like to give the following update, which provides as much detail as is possible at this time:
“Maria emerged from theatre at Addenbrooke’s Hospital this morning after a lengthy operation to address the serious head and facial injuries she received in the accident at Duxford Airfield yesterday.
“We are grateful for the medical attention that Maria has been receiving and her family would like to thank the Neurological and Plastics surgical teams. However it is with great sadness that I must report that, due to the injuries she sustained, Maria has lost her right eye.
“Maria’s care and the wellbeing of her family remain our priority at this time. Her family are at the hospital and we are doing everything possible to support them.
“We ask for everyone’s patience and understanding with regard to updates on Maria’s condition. We will provide further information when it is appropriate to do so and with consideration for her family.
“In the meantime, we would all like to take this opportunity to praise the emergency services at Duxford Airfield, who were on stand-by yesterday, as is usual procedure for a Formula One test.
“With regard to the accident, we have embarked on a very comprehensive analysis of what happened and this work continues for the moment.
“Finally, we have been overwhelmed by messages of support for Maria, her family and the Team and we would like to express our sincere gratitude for those.”
He bah.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:57 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens het officiële persbericht ook:
[..]
En Massa had toen nog mazzel ook. Als die veer één centimeter lager op zijn helm was gekomen had hij misschien wel hetzelfde gehad als Maria.quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:25 schreef Meike26 het volgende:
Heel erg bah indd![]()
Geen idee of dit dan ook indd gevolgen gaat hebben in de ontwikkeling van de F1 auto komende jaren wel of geen koepeltje/rolbeugel. Dat er iets moet gebeuren lijkt nu steeds duidelijk te worden, na overlijden Surteers Jr.en ongeval van Massa in 2009 stapelt dit probleem zich wel op.
Nee, dat was dan z'n linker oog geweestquote:Op woensdag 4 juli 2012 19:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En Massa had toen nog mazzel ook. Als die veer één centimeter lager op zijn helm was gekomen had hij misschien wel hetzelfde gehad als Maria.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee, dat was dan z'n linker oog geweest
Mag hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was ook wel een intikkertje.
Aan de andere kant mag ze misschien wel blij zijn dat het hierbij gebleven is. Het had nog een stuk erger kunnen zijn.
had ie achteruit moet draaien en dat leer je als je voor je heftruck rijbewijs opgaat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Dit is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Een vriend van me werkte bij een constructiebedrijf en waren iets aan het bouwen bij een tuinder. De weg was afgezet met een hek en wegwijzering etc. Hij zit op z'n heftruck en kan doordat het een tuinderslaantje is en er een pallet met staat niet draaien met zo'n heftruck met z'n lepels laag. Hij doet z'n lepels omhoog draait om, wat hij niet wist was dat er 1 of andere idioot die duidelijk niet kon lezen en het hek opzij heeft gezet met zijn opgevoerde brommer de laan toch was opgereden en laten die lepels nou net op keel/hoofd hoogte staan. Dat doet de bewuste brommer rijder dus nooit meer...... Alle voorzorgsmaatregelen werden genomen en 1 idioot is genoeg om dat teniet te doen.
Elk ongeluk kan voorkomen worden, alleen kan je dat vaak pas achteraf bepalenquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef vosss het volgende:
Die vriend van je had de lepels hoger moeten heffen. Dan was er niets gebeurd. Ook een ongeval wat ondanks diverse veiligheidsmaatregelen voorkomen had kunnen worden.
Yep, door bijv. niet het hek opzij te zetten en met je opgevoerde brommer een afgesloten laan af te rijden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:17 schreef vosss het volgende:
Die vriend van je had de lepels hoger moeten heffen. Dan was er niets gebeurd. Ook een ongeval wat ondanks diverse veiligheidsmaatregelen voorkomen had kunnen worden.
Of door de lepels hoger dan manshoog te heffen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Yep, door bijv. niet het hek opzij te zetten en met je opgevoerde brommer een afgesloten laan af te rijden.
Dit dus, laadklep naar beneden niet handig achteraf, maar er zijn wel wat ander fouten aan vooraf gegaan voordat zij er met haar hoofd opknaldequote:Op woensdag 4 juli 2012 22:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Elk ongeluk kan voorkomen worden, alleen kan je dat vaak pas achteraf bepalen
idd. De manier waarop de vrachtwagen geparkeerd staat is al punt 1. De klep half/half omlaag laten is al punt 2. De manier waarop De Villota kwam aanrijden is volgens mijn bescheiden mening 3.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit dus, laadklep naar beneden niet handig achteraf, maar er zijn wel wat ander fouten aan vooraf gegaan voordat zij er met haar hoofd opknalde
Dat was in Huissen. Die bromfietser werd onthoofd. Is de heftruckchauffeur toen niet veroordeeld voor doodslag?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Dit is gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Een vriend van me werkte bij een constructiebedrijf en waren iets aan het bouwen bij een tuinder. De weg was afgezet met een hek en wegwijzering etc. Hij zit op z'n heftruck en kan doordat het een tuinderslaantje is en er een pallet met staat niet draaien met zo'n heftruck met z'n lepels laag. Hij doet z'n lepels omhoog draait om, wat hij niet wist was dat er 1 of andere idioot die duidelijk niet kon lezen en het hek opzij heeft gezet met zijn opgevoerde brommer de laan toch was opgereden en laten die lepels nou net op keel/hoofd hoogte staan. Dat doet de bewuste brommer rijder dus nooit meer...... Alle voorzorgsmaatregelen werden genomen en 1 idioot is genoeg om dat teniet te doen.
Haha...quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:34 schreef Sinister-D- het volgende:
Godver het is trouwens weer zo'n weekend![]()
F1 British Grand Prix [ afbeelding ]
WTCC Argentina [ afbeelding ]
MotoGP Germany [ afbeelding ]
Wordt een weekendje met veel race geweld weerKut alleen dat ik zondag middag de toko heb vol zitten met familie ivm de verjaardag van mij vrouw
Iedereen zwijgen en meekijken gvd
Maar ik vraag me af of ze niet weg kon sturen dus, op het moment dat ze doorhad dat ze op weg ging naar die laadklep.... ??? Om te ontwijkenquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
idd. De manier waarop de vrachtwagen geparkeerd staat is al punt 1. De klep half/half omlaag laten is al punt 2. De manier waarop De Villota kwam aanrijden is volgens mijn bescheiden mening 3.
Als ik de foto's vergelijk met het onderstaande plaatje dan klopt dat plaatje toch niet helemaal.
Volgens de afbeelding stopte Maria parallel met de tent, maar als ik de foto's bekijk dan stopt ze diagonaal met de neus richting de trailer. Is het niet de bedoeling dat je wegdraait van een voorwerp wat er staat? Althans, als ik thuis de oprit in wil rijden dan draai ik m'n auto ook weg van de scheidingsmuur. Want stel dat de remmen weigeren of je voet schiet van de pedaal. Het zou niet de eerste keer zijn dat er door zo'n kleinzielig voorval een groter ongeluk gebeurt.....
Ik wil btw niet beweren dat het Maria's eigen schuld is, maar gewoon aantonen dat dit voorval ontstaan is door meerdere kleine foutjes, en niet 1 grote.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb ik ook even aan gedacht. Maar ik denk gewoon dat ze bezig is geweest om die auto te stoppen, stuurtje kijken en knopjes drukken, zonder dat ze in de gaten heeft gehad dat ze richting die klep aan het rijden was.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:55 schreef Marks het volgende:
[..]
Maar ik vraag me af of ze niet weg kon sturen dus, op het moment dat ze doorhad dat ze op weg ging naar die laadklep.... ??? Om te ontwijken
twitter:LewisHamilton twitterde op maandag 09-07-2012 om 10:17:26Incredible experience carrying the Olympic torch today,so proud 2 be British. Thanks 2 everyone 4 turning out so early! http://t.co/OjyQiTae reageer retweet
Had ik niet durven hopen!quote:Op maandag 9 juli 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws: Grand Prix België tot 2015 op F1-kalender
Dat is zeker goed nieuws!quote:Op maandag 9 juli 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws: Grand Prix België tot 2015 op F1-kalender
Uitstekend nieuws.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws: Grand Prix België tot 2015 op F1-kalender
quote:FIA to disable use of DRS under yellow flag situations during F1 races
Formula 1 drivers will no longer have the ability to use DRS under yellow flag conditions from now on, AUTOSPORT has learned, after the FIA acted to clear up the controversy around Michael Schumacher's final lap in Valencia.
Schumacher had to see the stewards after finishing on the podium in the European Grand Prix, when Red Bull Racing claimed he had used DRS after yellow flags had been shown.
The stewards decided not to take action, however, because they judged that Schumacher had slowed down for the warning signals - even if he had used DRS for a short period of time before turning it off.
With that situation prompting discussion among drivers - especially after Sebastian Vettel and Felipe Massa were punished for using DRS under yellow flags at the Spanish Grand Prix - FIA race director Charlie Whiting agreed to look into the matter over the Silverstone weekend.
It is understood that Whiting informed the drivers before the race about how behaviour under yellow flags would be treated by stewards going forward.
He informed them that from now on, drivers would primarily have to 'demonstrate' that they slowed down sufficiently - with the use of KERS or DRS of secondary importance.
However, to limit the possibility of any confusion about the use of DRS in such a situation, the FIA said from now on it would disable the use of the overtaking aid whenever there was a yellow warning flag displayed in the DRS zone at each race.
The new ban on the use DRS during yellow flag periods was implemented for the first time at the British Grand Prix in the wake of the collision between Pastor Maldonado and Sergio Perez.
Before that ruling was laid down, Schumacher had said that he was always under the impression that as long as drivers slowed down for yellow flags then there should not be a problem.
"There are two basics to this one [yellow flags and DRS] and people seem to mix them up," he said. "There is no rule that says if you use DRS in a yellow zone that you automatically will be penalised. Depending on when it happens, you can prove that where the accident is you go slow and you significantly reduce your speed. Whether you use DRS or don't use DRS, that is another story.
"But obviously if you use DRS from points A to point B, and you use 100% DRS, then it is likely that you have not slowed down and therefore you get a penalty."
twitter:MBrundleF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:04:03Mark Webber signs for Red bull for 2013. No big surprise there, suspect they needed to sign him up before somebody else did. Like Ferrari. reageer retweet
Denk het niet, Webber had zeker een goeie optie voor Ferrari geweest volgend seizoenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:19 schreef Fir3fly het volgende:
Dachten ze echt dat Ferrari Webber wilde hebben? Ik denk eerder zijn teamgenoot.
twitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:22:32Webber admits "There were discussions with Ferrari, but my decision was to stay here" reageer retweet
Tja en hij laat dit seizoen zien niet onder te doen voor Vettel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het niet, Webber had zeker een goeie optie voor Ferrari geweest volgend seizoentwitter:LeeMcKenzieF1 twitterde op dinsdag 10-07-2012 om 11:22:32Webber admits "There were discussions with Ferrari, but my decision was to stay here" reageer retweet
Hoe kom je daar nou weer bij? Slechts in Monaco en Silverstone was hij sneller. Verder heeft Vettel 25 punten misgelopen, dat is de enige reden dat Webber boven hem staat in het kampioenschap.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:00 schreef Marks het volgende:
[..]
Tja en hij laat dit seizoen zien niet onder te doen voor Vettel.
Webber is goed in constant presteren (met veel 3de en 4de plaatsen en af en toe een overwinning). Dat maakt dat hij in 2010 en ook dit jaar mee doet om de titel, vooral doordat anderen punten laten liggen, waar hij wel scoort.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Slechts in Monaco en Silverstone was hij sneller. Verder heeft Vettel 25 punten misgelopen, dat is de enige reden dat Webber boven hem staat in het kampioenschap.
Precies! Dat zeg ik toch? Het was de auto en niet de jongste GP-winnaar ooit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 15:00 schreef M.Melandri het volgende:
Toro Rosso was toen gewoon goed in de regen anders kwalificeert Bourdais zich ook niet zomaar op p4....
Mee eens.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Webber is goed in constant presteren (met veel 3de en 4de plaatsen en af en toe een overwinning). Dat maakt dat hij in 2010 en ook dit jaar mee doet om de titel, vooral doordat anderen punten laten liggen, waar hij wel scoort.
In 2010 was hij zelfs slechter dan vorig jaar, met veel 8ste en 9de plekken en een aantal overwinningen. Vorig jaar en dit jaar scoort hij veel 3de en 4de plekken en wederom een aantal overwinningen. Dit seizoen lijkt het veel belangrijker om constant te presteren dan de afgelopen jaren, vooral doordat het veel dichter bij elkaar zit (waar Red Bull in 2010 en 2011 duidelijk de betere was), waardoor de concurrentie punten laat liggen.
In mijn ogen is Vettel duidelijk de snellere coureur, die echter (in 2010 en dit seizoen) ook meer pech heeft, zoals in Valencia toen hij uitviel en in China? toen hij de laatste ronden zijn banden aan gort reed, waardoor hij een zeker lijkende overwinning prijs gaf. Ook deze race vond ik hem de snellere (zeker in de laatste stint toen hij dichter bij Webber kwam) maar had de pech in het begin vast te zitten achter Massa, waardoor hij te veel tijd verloor, wat hij later in de race niet meer goed kon maken.
twitter:F1Times twitterde op woensdag 11-07-2012 om 09:05:52Singapore agrees five-year contract extension - http://t.co/fdQh1Ggn #F1 reageer retweet
quote:Jul.11 (GMM) F1 appears closer to having an all-new Concorde Agreement in place for 2013 and beyond.
Following a major falling out with Mercedes, Bernie Ecclestone now insists there is in fact "total agreement" up and down the pitlane with regards to the sport's commercial structure beyond the expiry of the current contract.
"Total agreement," he told the Daily Mail when asked about the progress of the next Concorde.
"We are just talking to the lawyers -- 'why have you used this word, that word?'. Typical lawyers," said the sport's 81-year-old supremo, "but everything's fine.
"Commercially it's done," he insisted.
The next step, Ecclestone suggested, is to work out how the sport's technical regulations are written in the future.
"It should be the teams, though not all the teams, who do that," he said. "They are the people who have to come up with the money, not the FIA.
"It would be the established teams who are here to stay - Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes and probably Williams as old timers - deciding what to do."
Dat vind ik altijd zo een gelul. Ja ik zat vast achter coureur X en heb daardoor teveel tijd verloren.quote:maar had de pech in het begin vast te zitten achter Massa, waardoor hij te veel tijd verloor, wat hij later in de race niet meer goed kon maken.
quote:GP Singapore tekent nieuwe vijfjarige deal
De Grand Prix van Singapore blijft op de Formule 1-kalender, nadat de organisatie en Formule 1-baas Bernie Ecclestone een contractverlenging van vijf jaar zijn overeengekomen. Het huidige contract liep eind 2012 af.
Blij
"Alles wat de vijfjarige deal voor Singapore had kunnen tegenhouden, is uit de weg geruimd. Daar ben ik blij mee, want Singapore is goed voor de Formule 1 en de avondrace is goed voor Singapore", aldus Ecclestone in de Singaporese krant Today.
Optie
Hadden beide partijen niet tot een akkoord gekomen, dan zou automatisch de optie worden gelicht waardoor de Grand Prix in Singapore in ieder geval tot en met 2014 op de kalender zou staan.
Genieten
Uiteindelijk werden alle plooien gladgestreken waardoor Singapore tot en met 2017 gastheer is van het Formule 1-circus. "Het was altijd mijn intentie om langer in Singapore te blijven. Nu de onderhandelingen zijn geslaagd, kijk ik ernaar uit om naar Singapore te gaan om de race te bekijken, omdat ik er altijd van heb genoten", zegt Ecclestone.
2008
De Grand Prix van Singapore staat sinds 2008 op de kalender.
quote:Ecclestone juicht te vroeg over contractverlenging Singapore
De organisatie van de Grand Prix van Singapore nam met verbazing kennis van de uitspraken van Bernie Ecclestone in de krant Today. De commerciële baas van de Formule 1 liet weten dat Singapore het contract met vijf jaar had verlengd.
Voor Promotor Singapore GP is dat nieuw. "Wat Ecclestone heeft voorgesteld is voor ons onvoldoende om akkoord te gaan met een nieuw vijfjarig contract. We blijven wel hoopvol gestemd dat we een regeling kunnen treffen die voor alle partijen aanvaardbaar is."
Ja wat denkte dat exact fout is gegaan Sjarlie. Ze reed exact met haar auto onder een laadklep die open stond op dat exacte moment. En de auto schoof zo door exact onder de laadklep en haar helm was op exact diezelfde hoogte.quote:FIA onderzoekt helm Maria de Villota
De FIA wil de helm van het bizarre incident van Maria de Villota onderzoeken. De Spaanse dame kwam vorige week tijdens haar testdebuut voor het Marussia F1 Team in aanraking met de laadklep van een vrachtwagen. Daardoor verloor ze haar rechteroog en verkeerde ze enige tijd in levensgevaar. Inmiddels ziet de situatie er rooskleuriger uit en mag de blondine eind deze week mogelijk terugkeren naar Spanje. Omdat het incident plaatsvond tijdens een privétest zal de FIA geen officieel onderzoek instellen.
De FIA wil er toch de nodige aandacht aan besteden, zo liet racedirector Charlie Whiting tegenover Auto Motor und Sport weten: “We willen de helm onderzoeken om uit te vinden wat er exact fout gegaan is.”
Logisch toch? Na het ongeluk van Massa zijn de helmen ook verbeterd, kan me voorstellen dat hier ook zoiets uit kan volgenquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja wat denkte dat exact fout is gegaan Sjarlie. Ze reed exact met haar auto onder een laadklep die open stond op dat exacte moment. En de auto schoof zo door exact onder de laadklep en haar helm was op exact diezelfde hoogte.
Dat ging er exact fout.
Klotskop.
Volgens mij stond het visier openquote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:45 schreef JohnB52 het volgende:
Carbon is juist helemaal niet sterk.
Lijkt mij dat t vizier stuk is gegaan, niet de helm zelf.
Maar dan nog, kan je n hoofd wel voldoende beschermen met n helm, als je tegen n laadklep aanrijd? Ik denk t niet.
Ferrari kiest doorgaans voor een kopman en een secondant omdat dat de kans op de wereldtitel voor de rijders vergroot. Met Alonso had Webber prima in die strategie gepast, en Vettel niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:19 schreef Fir3fly het volgende:
Dachten ze echt dat Ferrari Webber wilde hebben? Ik denk eerder zijn teamgenoot.
Ferrari (en elk ander team for that matter) geeft geen flikker om de wereldtitel bij de coureurs.quote:Ferrari kiest doorgaans voor een kopman en een secondant omdat dat de kans op de wereldtitel voor de rijders vergroot.
Qua geld misschien wel, maar de rijderstitel heeft meer aanzien dan een constructeurstitel. Dus willen ze een kopman die de wereldtitel voor de rijders kan binnenhalen en een tweede man die genoeg punten haalt om de titel bij de constructeurs veilig te stellen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ferrari (en elk ander team for that matter) geeft geen flikker om de wereldtitel bij de coureurs.
Ze willen als merk de wereldtitel binnenhalen. Stuk voor stuk. Rijderstitel is compleet bijzaak voor de teams.
Dit dus...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Qua geld misschien wel, maar de rijderstitel heeft meer aanzien dan een constructeurstitel. Dus willen ze een kopman die de wereldtitel voor de rijders kan binnenhalen en een tweede man die genoeg punten haalt om de titel bij de constructeurs veilig te stellen.
Webber is gewoon een hele goeie, dat neemt niet weg dat Vettel uiteindelijk de betere is, dat Webber sympathiek bevonden word is alleen voor jou vreemd (ligt toch aan jou dus), hij is het gewoon.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ferrari kiest doorgaans voor een kopman en een secondant omdat dat de kans op de wereldtitel voor de rijders vergroot. Met Alonso had Webber prima in die strategie gepast, en Vettel niet.
Dat er altijd weer mensen zijn die een incidenteel succesje van Webber, die om onduidelijke redenen sympathiek gevonden wordt, aangrijpen om zichzelf wijs te maken dat hij even goed is als Vettel doet daar niet aan af.
Als dat zo is, waarom geven ze dan bij Ferrari (en andere teams ook regelmatig) dan zo vaak teamorders om hun nummer 1 coureur te laten winnen c.q meer punten te laten scoren?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ferrari (en elk ander team for that matter) geeft geen flikker om de wereldtitel bij de coureurs.
Ze willen als merk de wereldtitel binnenhalen. Stuk voor stuk. Rijderstitel is compleet bijzaak voor de teams.
Les 1 van F1 topics: alles wat Vosss zegt is bij voorbaat al te negeren.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 07:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom geven ze dan bij Ferrari (en andere teams ook regelmatig) dan zo vaak teamorders om hun nummer 1 coureur te laten winnen c.q meer punten te laten scoren?
Idd, maar Williams is voor zover ik weet ook het enige team welke dat openlijk ''toegeeft''. Het meeste aanzien en prestige zit gewoon in de coureurs-titel. Het grote geld zit in de constructeurs-titel.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:22 schreef JohnB52 het volgende:
Nou, ooit heeft Williams gezegd dat ze de constructeurstitel belangrijker vonden dan de coureurstitel
En de teams willen het grote geld. Zo simpel is dat gewoon. Het zijn geen goede doelen of zo. Het zijn bedrijven. En die willen winst maken. En het liefst zo veel mogelijk.quote:Het meeste aanzien en prestige zit gewoon in de coureurs-titel. Het grote geld zit in de constructeurs-titel.
Als je een nummer 1 hebt binnen het team die continue wint, en een 2de die op goede regelmaat waardevolle punten binnen hengelt dan komt de WCC vanzelfquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:49 schreef vosss het volgende:
[..]
En de teams willen het grote geld. Zo simpel is dat gewoon. Het zijn geen goede doelen of zo. Het zijn bedrijven. En die willen winst maken. En het liefst zo veel mogelijk.
Als je eender welk team de keuze voorlegt of 1 van hun coureurs WC en bij de constructeurs 2de of 1 van hun coureurs 2de en bij de constructeurs WC worden dan kiezen alle, ik herhaal, ALLE(!!!) teams voor de optie om de constructeurstitel te winnen.
quote:Bonjour, Hello, Goedendag,
Vous avez signé LA PETITION, vous avez sauvé les G.P. F1 de Belgique 2013, 2014 et 2015. MERCI.
You have signed THE PETITION, you saved THE BELGIAN F1 GP 2013, 2014 and 2015. THANK YOU.
U heeft DE PETITIE ondertekend, u hebt opgeslagen de Belgische F1 GP 2013, 2014 en 2014. DANK U.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:08 schreef Sinister-D- het volgende:
BTW: WSR3.5 in Moscou race 1 nu op Eurosport
Zie het hem iig eerder doen dan vd Garde. Al zegt een titel behalen in de WSR nog niet veel, want GvdG heeft die ook op zak.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]Frijns, is dat Neerlands hoop in bange dagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |