quote:Jul.11 (GMM) F1 appears closer to having an all-new Concorde Agreement in place for 2013 and beyond.
Following a major falling out with Mercedes, Bernie Ecclestone now insists there is in fact "total agreement" up and down the pitlane with regards to the sport's commercial structure beyond the expiry of the current contract.
"Total agreement," he told the Daily Mail when asked about the progress of the next Concorde.
"We are just talking to the lawyers -- 'why have you used this word, that word?'. Typical lawyers," said the sport's 81-year-old supremo, "but everything's fine.
"Commercially it's done," he insisted.
The next step, Ecclestone suggested, is to work out how the sport's technical regulations are written in the future.
"It should be the teams, though not all the teams, who do that," he said. "They are the people who have to come up with the money, not the FIA.
"It would be the established teams who are here to stay - Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes and probably Williams as old timers - deciding what to do."
Dat vind ik altijd zo een gelul. Ja ik zat vast achter coureur X en heb daardoor teveel tijd verloren.quote:maar had de pech in het begin vast te zitten achter Massa, waardoor hij te veel tijd verloor, wat hij later in de race niet meer goed kon maken.
quote:GP Singapore tekent nieuwe vijfjarige deal
De Grand Prix van Singapore blijft op de Formule 1-kalender, nadat de organisatie en Formule 1-baas Bernie Ecclestone een contractverlenging van vijf jaar zijn overeengekomen. Het huidige contract liep eind 2012 af.
Blij
"Alles wat de vijfjarige deal voor Singapore had kunnen tegenhouden, is uit de weg geruimd. Daar ben ik blij mee, want Singapore is goed voor de Formule 1 en de avondrace is goed voor Singapore", aldus Ecclestone in de Singaporese krant Today.
Optie
Hadden beide partijen niet tot een akkoord gekomen, dan zou automatisch de optie worden gelicht waardoor de Grand Prix in Singapore in ieder geval tot en met 2014 op de kalender zou staan.
Genieten
Uiteindelijk werden alle plooien gladgestreken waardoor Singapore tot en met 2017 gastheer is van het Formule 1-circus. "Het was altijd mijn intentie om langer in Singapore te blijven. Nu de onderhandelingen zijn geslaagd, kijk ik ernaar uit om naar Singapore te gaan om de race te bekijken, omdat ik er altijd van heb genoten", zegt Ecclestone.
2008
De Grand Prix van Singapore staat sinds 2008 op de kalender.
quote:Ecclestone juicht te vroeg over contractverlenging Singapore
De organisatie van de Grand Prix van Singapore nam met verbazing kennis van de uitspraken van Bernie Ecclestone in de krant Today. De commerciële baas van de Formule 1 liet weten dat Singapore het contract met vijf jaar had verlengd.
Voor Promotor Singapore GP is dat nieuw. "Wat Ecclestone heeft voorgesteld is voor ons onvoldoende om akkoord te gaan met een nieuw vijfjarig contract. We blijven wel hoopvol gestemd dat we een regeling kunnen treffen die voor alle partijen aanvaardbaar is."
Ja wat denkte dat exact fout is gegaan Sjarlie. Ze reed exact met haar auto onder een laadklep die open stond op dat exacte moment. En de auto schoof zo door exact onder de laadklep en haar helm was op exact diezelfde hoogte.quote:FIA onderzoekt helm Maria de Villota
De FIA wil de helm van het bizarre incident van Maria de Villota onderzoeken. De Spaanse dame kwam vorige week tijdens haar testdebuut voor het Marussia F1 Team in aanraking met de laadklep van een vrachtwagen. Daardoor verloor ze haar rechteroog en verkeerde ze enige tijd in levensgevaar. Inmiddels ziet de situatie er rooskleuriger uit en mag de blondine eind deze week mogelijk terugkeren naar Spanje. Omdat het incident plaatsvond tijdens een privétest zal de FIA geen officieel onderzoek instellen.
De FIA wil er toch de nodige aandacht aan besteden, zo liet racedirector Charlie Whiting tegenover Auto Motor und Sport weten: “We willen de helm onderzoeken om uit te vinden wat er exact fout gegaan is.”
Logisch toch? Na het ongeluk van Massa zijn de helmen ook verbeterd, kan me voorstellen dat hier ook zoiets uit kan volgenquote:Op donderdag 12 juli 2012 22:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja wat denkte dat exact fout is gegaan Sjarlie. Ze reed exact met haar auto onder een laadklep die open stond op dat exacte moment. En de auto schoof zo door exact onder de laadklep en haar helm was op exact diezelfde hoogte.
Dat ging er exact fout.
Klotskop.
Volgens mij stond het visier openquote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:45 schreef JohnB52 het volgende:
Carbon is juist helemaal niet sterk.
Lijkt mij dat t vizier stuk is gegaan, niet de helm zelf.
Maar dan nog, kan je n hoofd wel voldoende beschermen met n helm, als je tegen n laadklep aanrijd? Ik denk t niet.
Ferrari kiest doorgaans voor een kopman en een secondant omdat dat de kans op de wereldtitel voor de rijders vergroot. Met Alonso had Webber prima in die strategie gepast, en Vettel niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 11:19 schreef Fir3fly het volgende:
Dachten ze echt dat Ferrari Webber wilde hebben? Ik denk eerder zijn teamgenoot.
Ferrari (en elk ander team for that matter) geeft geen flikker om de wereldtitel bij de coureurs.quote:Ferrari kiest doorgaans voor een kopman en een secondant omdat dat de kans op de wereldtitel voor de rijders vergroot.
Qua geld misschien wel, maar de rijderstitel heeft meer aanzien dan een constructeurstitel. Dus willen ze een kopman die de wereldtitel voor de rijders kan binnenhalen en een tweede man die genoeg punten haalt om de titel bij de constructeurs veilig te stellen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ferrari (en elk ander team for that matter) geeft geen flikker om de wereldtitel bij de coureurs.
Ze willen als merk de wereldtitel binnenhalen. Stuk voor stuk. Rijderstitel is compleet bijzaak voor de teams.
Dit dus...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Qua geld misschien wel, maar de rijderstitel heeft meer aanzien dan een constructeurstitel. Dus willen ze een kopman die de wereldtitel voor de rijders kan binnenhalen en een tweede man die genoeg punten haalt om de titel bij de constructeurs veilig te stellen.
Webber is gewoon een hele goeie, dat neemt niet weg dat Vettel uiteindelijk de betere is, dat Webber sympathiek bevonden word is alleen voor jou vreemd (ligt toch aan jou dus), hij is het gewoon.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ferrari kiest doorgaans voor een kopman en een secondant omdat dat de kans op de wereldtitel voor de rijders vergroot. Met Alonso had Webber prima in die strategie gepast, en Vettel niet.
Dat er altijd weer mensen zijn die een incidenteel succesje van Webber, die om onduidelijke redenen sympathiek gevonden wordt, aangrijpen om zichzelf wijs te maken dat hij even goed is als Vettel doet daar niet aan af.
Als dat zo is, waarom geven ze dan bij Ferrari (en andere teams ook regelmatig) dan zo vaak teamorders om hun nummer 1 coureur te laten winnen c.q meer punten te laten scoren?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Ferrari (en elk ander team for that matter) geeft geen flikker om de wereldtitel bij de coureurs.
Ze willen als merk de wereldtitel binnenhalen. Stuk voor stuk. Rijderstitel is compleet bijzaak voor de teams.
Les 1 van F1 topics: alles wat Vosss zegt is bij voorbaat al te negeren.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 07:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom geven ze dan bij Ferrari (en andere teams ook regelmatig) dan zo vaak teamorders om hun nummer 1 coureur te laten winnen c.q meer punten te laten scoren?
Idd, maar Williams is voor zover ik weet ook het enige team welke dat openlijk ''toegeeft''. Het meeste aanzien en prestige zit gewoon in de coureurs-titel. Het grote geld zit in de constructeurs-titel.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:22 schreef JohnB52 het volgende:
Nou, ooit heeft Williams gezegd dat ze de constructeurstitel belangrijker vonden dan de coureurstitel
En de teams willen het grote geld. Zo simpel is dat gewoon. Het zijn geen goede doelen of zo. Het zijn bedrijven. En die willen winst maken. En het liefst zo veel mogelijk.quote:Het meeste aanzien en prestige zit gewoon in de coureurs-titel. Het grote geld zit in de constructeurs-titel.
Als je een nummer 1 hebt binnen het team die continue wint, en een 2de die op goede regelmaat waardevolle punten binnen hengelt dan komt de WCC vanzelfquote:Op zaterdag 14 juli 2012 10:49 schreef vosss het volgende:
[..]
En de teams willen het grote geld. Zo simpel is dat gewoon. Het zijn geen goede doelen of zo. Het zijn bedrijven. En die willen winst maken. En het liefst zo veel mogelijk.
Als je eender welk team de keuze voorlegt of 1 van hun coureurs WC en bij de constructeurs 2de of 1 van hun coureurs 2de en bij de constructeurs WC worden dan kiezen alle, ik herhaal, ALLE(!!!) teams voor de optie om de constructeurstitel te winnen.
quote:Bonjour, Hello, Goedendag,
Vous avez signé LA PETITION, vous avez sauvé les G.P. F1 de Belgique 2013, 2014 et 2015. MERCI.
You have signed THE PETITION, you saved THE BELGIAN F1 GP 2013, 2014 and 2015. THANK YOU.
U heeft DE PETITIE ondertekend, u hebt opgeslagen de Belgische F1 GP 2013, 2014 en 2014. DANK U.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:08 schreef Sinister-D- het volgende:
BTW: WSR3.5 in Moscou race 1 nu op Eurosport
Zie het hem iig eerder doen dan vd Garde. Al zegt een titel behalen in de WSR nog niet veel, want GvdG heeft die ook op zak.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:45 schreef Tarado het volgende:
[..]Frijns, is dat Neerlands hoop in bange dagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |