Hij heeft groot gelijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, Vettel houdt het bij zijn vriendinnetje die hij al lange tijd heeft
quote:De Lorenzo Bandini-trofee gaat dit jaar naar Williams-coureur Bruno Senna. De 28-jarige Braziliaan haalt de beker, die jaarlijks wordt uitgereikt aan een persoon die een belangrijke bijdrage aan de sport heeft geleverd, op zondag 15 juli in het Italiaanse Brisighella, waar de in 1967 om het leven gekomen Bandini vandaan kwam.
"Het is een enorme eer om deze trofee uitgereikt te krijgen, vooral als je kijkt naar de lijst met coureurs die deze onderscheiding eerder hebben gekregen", liet Senna, die afgelopen weekend slechts zeventiende werd in de Grand Prix van Canada, in een reactie weten. "Ik wil iedereen die mij tijdens mijn loopbaan gesteund heeft, enorm bedanken en kijk ernaar uit om de bokaal volgende maand op te halen."
Deze coureurs kregen de Lorenzo Bandini-trofee eerder:
2011 Nico Rosberg
2010 Lewis Hamilton
2009 Sebastian Vettel
2008 Robert Kubica
2007 Felipe Massa
2006 Mark Webber
2005 Fernando Alonso
2004 Kimi Raikkonen
2003 Michael Schumacher
2002 Juan Pablo Montoya
2001 Jenson Button
2000 Jarno Trulli
1999 Alexander Wurz
1998 Giancarlo Fisichella
1997 Luca di Montezemolo
1996 Jacques Villeneueve
1995 David Coulthard
1992 Ivan Capelli
quote:wie heeft hij omgekocht om in dit rijtje te staan en deze toffee te bemachtigen? wat heeft hij in vredes naam dan betekend voor de sport behalve dan dat hij de naam Senna terug heeft gebracht op de grid!
quote:zal zijn enige trofee zijn tijdens zn F1 loopbaan
quote:Bruno Senna is echt een vreemde winnaar. Weten we zeker dat hij niet een postume award voor Ayrton in ontvangst mag nemen?
quote:Benieuwd of er een openbaar jury-rapport is, 't zal wel niet
quote:Ik denk eerlijk gezegd dat als hij geen Senna had geheten, hij niet eens in de Formule 1 terecht zou zijn gekomen..
quote:Wat heeft deze stumpert tot dusver betekent/toegevoegd voor/aan de sport? Niets! Ja hij heeft een legendarische naam weer teruggebracht in de sport en gooit deze te grabbel. Daarvoor zou hij geen award voor moeten krijgen maar zich voor moeten schamen!
quote:WTF heeft die kerel bereikt om in zo'n rijtje te mogen staan
Te belachelijk voor woorden inderdaad, dan zou Maldonado eerder in aanmerking komen door als eerste Venezolaan een grand prix te winnenquote:
Reacties waarom hij de trofee (niet) verdiend wel, dat hij de naam van Senna te grabbel gooit niet.quote:
Je wilt toch niet beweren dat als hij z'n moeders achternaam niet gebruikt had hij nu ook in een F1 auto zou rijdenquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Reacties waarom hij de trofee (niet) verdiend wel, dat hij de naam van Senna te grabbel gooit niet.
Mensen schijnen te vergeten dat hij door de dood van zijn oom en vader 10 jaar lang niet heeft kunnen racen en daardoor de meest vormende (tiener)jaren uit zijn carrière mist. Daarom vind ik het nog best knap dat hij zo ver is gekomen (en niet alleen door zijn naam).
Dat wil ik inderdaad wel beweren. Zijn resultaten van voor de F1 in de F3 (1ste) en GP2 (2de) zijn er ook naar. Op basis van die resultaten zou hij in 2009 ook voor Honda gaan rijden, maar die trok zich terug en Brawn koos voor Barrichello vanwege het sponsorgeld.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je wilt toch niet beweren dat als hij z'n moeders achternaam niet gebruikt had hij nu ook in een F1 auto zou rijden
Verder niets tegen die jongen, vind hem wel sympathiek maar hij heeft toch wel heel veel baat (gehad en nu nog) van de Senna naam, ik kan dat niet los zien van zijn F1 stoeltje.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wil ik inderdaad wel beweren. Zijn resultaten van voor de F1 in de F3 (1ste) en GP2 (2de) zijn er ook naar. Op basis van die resultaten zou hij in 2009 ook voor Honda gaan rijden, maar die trok zich terug en Brawn koos voor Barrichello vanwege het sponsorgeld.
En Alan Permane (Lotus) zei over Senna dat hij sneller was dan Petrov, alleen minder consistent.
Die naam levert hem sponsoren op waardoor hij in de F1 zit, maar zonder sponsoren hadden bijvoorbeeld Pic, Petrov, Karthikeyan of Maldonado ook geen F1 gereden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verder niets tegen die jongen, vind hem wel sympathiek maar hij heeft toch wel heel veel baat (gehad en nu nog) van de Senna naam, ik kan dat niet los zien van zijn F1 stoeltje.
Dat valt hem verder niet te verwijten , is gewoon goed gebruik maken van, maar om hem dan die Lorenzo Bandini-trofee te geven vind ik toch echt veel te veel van het goeie
quote:While he won only one championship Grand Prix, Bandini is remembered for his attitude, courage and determination and those living up to that legacy are annually rewared with the the Trofeo Lorenzo Bandini.
quote:De toekomst van de Canadese Grand Prix in Montreal lijkt veilig. Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone is er een nieuw tienjarig contract in de maak en hoeven er alleen nog maar een paar kleine details te worden besproken.
De huidige overeenkomst loopt eind volgend jaar af en Ecclestone liet eerder nog weten dat het Circuit Gilles Villeneuve eerst flink moet worden opgeknapt voordat er over een nieuw contract gesproken kan worden. "We zijn het al eens geworden over de jaarlijkse fee die straks betaald moet worden", zei Ecclestone tegen het Canadese La Presse. "Dat is het probleem dus niet. We willen alleen nog de toezegging hebben dat er wordt verbouwd. We hebben het dan over een upgrade. Het hoeft geen Abu Dhabi te worden. Maar als er in Montreal faciliteiten kunnen komen die vergelijkbaar zijn met die in Silverstone, zou dat mooit zijn. Canada is een belangrijk land voor ons en we zouden er graag naartoe blijven gaan."
Ecclestone toonde weinig begrip voor de actievoerende studenten in Montreal, maar liet weten dat de demonstraties die rond de race werden gehouden niet van invloed zijn op de toekomst van het evenement. "Maar ik ben wel een beetje teleurgesteld door de gebeurtenissen. Ik vind het allemaal een beetje misplaatst, na wat er eerder in Bahrein is gebeurd. Bovendien is het collegeld hier het laagst in heel Canada en is studeren hier goedkoper dan op veel andere plekken in de wereld."
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat één of andere onverlaat dat ding afbreekt.quote:Sebastian Vettel is vanaf volgende maand te bewonderen bij Madame Tussauds in Berlijn. Een wassen versie van de tweevoudig wereldkampioen is momenteel in de maak en toont de Duitser met zijn kenmerkende opgeheven vinger.
Bij Madame Tussauds in Berlijn krijgt Vettel een plekje tussen andere sportfiguren als tennisser Boris Becker, doelman Oliver Kahn en basketballer Dirk Nowitzki. Wanneer het 36 kilo zware beeld af is, is er zes maanden lang door veertien mensen aan gewerkt. De kosten van de Vettel-replica zouden 200.000 euro bedragen.
Eind juli wordt het wassen beeld van Vettel officieel onthuld.
quote:Kimi Raikkonen zou aan het einde van het jaar wegens uitblijvende resultaten wel eens aan de kant geschoven kunnen worden. Dat is de mening van oud-F1-kampioen Jacques Villeneuve. De uitgesproken Canadees is niet onder de indruk van de prestaties van de Fin in zijn rentreejaar, hoewel hij al enkele podiumklasseringen heeft behaald en meer dan vijftig punten achter zijn naam heeft staan.
“Dat hij op pure prestaties regelmatig achter Grosjean eindigt brengt de gedachten in mij naar boven dat hij wel eens opzij gezet zou kunnen worden”, aldus Villeneuve in Auto Hebdo. De Fin kampt vooral met stuurproblemen waardoor al diverse verschillende stuurinrichtingen zijn uitgeprobeerd. Het team is daar nu klaar mee, zo liet een niet bij naam genoemd teamlid weten tegenover Speed Week: “Het is als bij een kind: we hebben zes lolly’s voor zijn neus gelegd en hij kan kiezen. Maar er komt geen zevende versie van het stuursysteem voor hem.”
Wat doet Luca di Montezemolo in dat rijtje? De rest zijn allemaal coureurs.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:24 schreef Michael_Moore het volgende:
Senna beloond met Lorenzo Bandini-trofee
quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:05 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat doet Luca di Montezemolo in dat rijtje? De rest zijn allemaal coureurs.
Het hoeft dus niet noodzakelijkerwijs een coureur te zijn.quote:De Lorenzo Bandini-trofee wordt jaarlijks uitgereikt aan een persoon die een belangrijke bijdrage aan de sport heeft geleverd.
logisch dat hij met de dood bedreig wordt?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:46 schreef Michael_Moore het volgende:
‘Kimi Raikkonen kan wel eens opzij gezet worden’
[..]
Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen en ik geloof er geen bal van.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:46 schreef Michael_Moore het volgende:
‘Kimi Raikkonen kan wel eens opzij gezet worden’
[..]
twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 11:25:25@chan42411 I wouldn't pay any attention to these rumours, Kimi is happy with the team and the team is happy with Kimi!
reageer retweet
twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 14:05:15@IceKinga @jennimik Indeed, rumours will always fly around... we tend to focus on facts
reageer retweet
En Villeneuve is een erkend Kimi-basher.twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 14:07:10@jennimik @IceKinga If we sent out a press release for every rumour that floats around we'd never get anything else done!
reageer retweet
Waar rook is, is vuur.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:35 schreef Michael_Moore het volgende:
twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 11:25:25@chan42411 I wouldn't pay any attention to these rumours, Kimi is happy with the team and the team is happy with Kimi!
reageer retweet
twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 14:05:15@IceKinga @jennimik Indeed, rumours will always fly around... we tend to focus on facts
reageer retweet
En Villeneuve is een erkend Kimi-basher.twitter:Lotus_F1Team twitterde op donderdag 14-06-2012 om 14:07:10@jennimik @IceKinga If we sent out a press release for every rumour that floats around we'd never get anything else done!
reageer retweet
Kimi heeft nodig om 1x per mnd een weekend los te gaan, daarna rijd hij weer als de brandweer!quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:12 schreef Marks het volgende:
[..]
Waar rook is, is vuur.
Zoals in de RTL GP al voor de terugkeer van Kimi kritisch, en terecht, werd opgemerkt: iedereen was waarschijnlijk vergeten dat Ferrari destijds van Kimi afwilde, wat aangeeft dat hij toch niet een bijster superieure indruk (meer) maakte.
Ik weet verder niet wat ik er van moet zeggen, misschien kom ik dan weer op Villeneuve zijn andere quote van een paar dagen terug: de beste moet winnen en in China zat Kimi er dicht bij.
quote:Zeven winnaars in de eerste zeven races van het seizoen is al ongekend, maar als het aan Kimi Raikkonen ligt, komt er nog even geen einde aan deze trend. De Lotus-coureur acht het niet ondenkbaar dat hij volgende week de achtste racewinnaar wordt, wanneer in Valencia de Grand Prix van Europa wordt gehouden.
Op de vraag of hij er acht uit acht van kan maken, antwoordde de Fin: "Ik hou van winnen en ik probeer altijd voor de overwinning te gaan. Ik heb nog niet eerder gewonnen in Valencia, dus dat lijkt me een mooi doel voor volgende week. De laatste keer dat ik in Valencia reed, ging het niet onaardig: ik eindigde als derde na van de zesde plek te zijn gestart."
Raikkonen zal dan wel een betere kwalificatie moeten hebben dan de laatste paar raceweekenden. In Canada moest de wereldkampioen van 2007 het doen met de twaalfde startplek en in Monaco stond hij achtste op de grid. "De kwalificatie wordt erg belangrijk, aangezien inhalen niet gemakkelijk is in Valencia", realiseert Raikkonen, die tijdens de kwalificatie in Montreal met een hydraulisch probleem kampte, zich. "Ook is het een groot voordeel om hier van de schone kant van de baan te vertrekken, aangezien het circuit in Valencia maar eens per jaar gebruikt wordt."
quote:CVC verkoopt nog meer Formule 1-aandelen
16 juni 2012
CVC Capital Partners heeft nog eens een kleine vierhonderd miljoen euro aan aandelen verkocht. Dat maakte de aandeelhouder van de Formule 1 op zaterdag bekend. De aandelen zijn overgenomen door Waddel & Reed Investment Management Company en Ivy Investment Company.
Eerder dit jaar verkocht CVC al aandelen ter waarde van 1,2 miljard, ter voorbereiding op een geplande beursgang in juni. Deze ging uiteindelijk niet door, maar de verkoop van de nieuwe aandelen lijkt aan te geven dat de beursgang nog zeker niet helemaal van de baan is.
Waddel & Reed was overigens in mei ook al een van de kopers van de aandelen.
quote:The FIA World Motor Sport Council met in Paris today and has announced that it is having active discussions with the Formula 1 teams regarding cost control. Any amendments to the technical regulations, resulting from a further limit on expenditure on the chassis, will be submitted to the WMSC before June 30 and will then be subject to a fax vote. The World Council says that the intention of the FIA is to help all teams participate in the World Championship in a fair and equal manner.
The World Council also said that it is having “constructive Concorde Agreement discussions” with the Commercial Rights Holder, with the intention of finalising an agreement in the coming weeks. It was also decided that the deadline for the closing of entries for the Formula 1 World Championship will be deferred until September 30.
Following the granting of provisional recognition by the International Olympic Committee, the WMSC has now agreed the composition, objectives and structure of a Drivers’ Commission. In addition to a President and Vice President, drivers and co-drivers from across all disciplines of motor sport will be represented in a 10-member Commission to be proposed by the national sporting authorities.
Draft modifications to the FIA Statutes will be submitted to the WMSC in September with a view to being ratified at the next General Assembly.
quote:Thailand verwacht vanaf 2014 een Formule 1-race te kunnen organiseren. Dat zegt Kanokphand Chulakasem, gouverneur van de Thaise sportautoriteit in een interview met de lokale krant The Nation.
Gesprekken
“Onze gesprekken met Bernie Ecclestone verlopen soepel. We verwachten groen licht te krijgen om vanaf 2014 een Grand Prix te organiseren. De race kan wellicht ’s avonds plaatsvinden om de televisiekijkers in Europa tegemoet te komen en meer sponsoren aan te trekken”, aldus Chulakasem.
Betalen
Red Bull-eigenaar Chalerm Yoovidhya neemt deel aan de onderhandelingen over de fee, die Thailand moet betalen voor de Grand Prix. Men gaat er vanuit dat hiervoor 24,5 miljoen Britse ponden moet worden betaald.
Race of Champions
In december is de Thaise hoofdstad Bangkok gastheer van de Race of Champions.
quote:Gerhard Gribkowsky, de Duitse bankier die centraal staat in een corruptiezaak rondom de verkoop van de Formule 1-rechten, heeft in de rechtbank van München toegegeven miljoenen smeergeld van Bernie Ecclestone geaccepteerd te hebben. Hij beweerde dat beschuldigingen over omkoping voor 56 miljoen dollar in essentie waar zijn.
Gribkowsky was destijds in dienst bij de BayernLB, dat de rechten op de Formule 1 bezat. Ecclestone zou hem in mei 2005 benaderd hebben om de verkoop aan CVC Capital onder gunstige voorwaarden en voorspoedig te laten verlopen. De commerciële baas van de Formule 1 reageert kalm op de aantijgingen van Gribkowsky. "Ik geloof dat hij dit gezegd heeft zodat hij zeven jaar celstraf in plaats van veertien jaar krijgt. De arme stakker is achttien maanden ondervraagd en aan de tand gevoeld. Hij had van alles gezegd om zichzelf te redden. Hij zou toch de bak in gaan en had niets te verliezen", aldus Ecclestone in de Telegraph.
Het effect van bandenopwarmers opheffen door een andere compound kan natuurlijk niet. Maar een andere compound van een band die sneller op bedrijfstemperatuur komt wel.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:19 schreef JohnB52 het volgende:
Pirelli ontwikkelt dan weer n andere compound, zodat t effect vd bandenwarmers weer verheven is.
Daar heb je natuurlijk een punt dat het qua technologie en bruikbaarheid in het dagelijks leven niets toevoegt. Die bandenwarmer is natuurlijk niet meer dan een hersenspinsel van een engineer geweest die de banden direct op temperatuur wou hebben zonder dat een coureur daar een raceronde voor nodig zou hebben.quote:Dan nog hebben de bandenwarmers weinig meer met technologie te maken die je ook op straatautos terug vind. Goede zaak mi
in de IndyCars werkt dit principe prima, dus ikzelf ben wel voorstander van de maatregelquote:Op zondag 24 juni 2012 12:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het effect van bandenopwarmers opheffen door een andere compound kan natuurlijk niet. Maar een andere compound van een band die sneller op bedrijfstemperatuur komt wel.
[..]
Daar heb je natuurlijk een punt dat het qua technologie en bruikbaarheid in het dagelijks leven niets toevoegt. Die bandenwarmer is natuurlijk niet meer dan een hersenspinsel van een engineer geweest die de banden direct op temperatuur wou hebben zonder dat een coureur daar een raceronde voor nodig zou hebben.
Met dat verbod heb je straks weer mannen zoals Webber die het op veiligheid gaan gooien, want koude banden = geen grip. Maar, dat kan wel voor leuke moment gaan zorgen na de pitstops als er coureurs vechtend om positie gelijktijdig binnen komen voor vers rubber. Al glibberend en glijdend verder strijden bij de outlap
Met koude banden rijden betekent dat je in het begin rustiger aan moet doen en niet meteen vol op het gas kan. Dat is (imho) niet minder veilig dan nu, want nu rijden de coureurs ook op het randje van wat wel en niet kan. Dat is dan ook, alleen met even een langzamere auto.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:46 schreef Mikkie het volgende:
Is dat nou echt zo'n kostenbesparing, die bandenwarmers? Lijkt me een druppel op een gloeiende plaat. Bovendien neemt de veiligheid daardoor af: met koude banden de baan op betekent minder grip en meer kan op uitglijders. Een pitstop maken heeft daardoor meer negatief effect (niet alleen die bewuste ronde, maar ook je outlap).
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op maandag 25-06-2012 om 11:01:29MT @f1enigma: Italian journalist Giorgio Terruzzi says that Vettel has agreed a 3y deal with Ferrari from 2014. http://t.co/T03EUHlu reageer retweet
Ik kan het maar moeilijk geloven. Dan blijft Massa volgend jaar bij Ferrari.....quote:Op maandag 25 juni 2012 11:03 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op maandag 25-06-2012 om 11:01:29MT @f1enigma: Italian journalist Giorgio Terruzzi says that Vettel has agreed a 3y deal with Ferrari from 2014. http://t.co/T03EUHlu reageer retweet
Ik eigenlijk ook niet, Webber vanaf volgend jaar lijkt me aannemelijker bij Ferrariquote:Op maandag 25 juni 2012 11:20 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik kan het maar moeilijk geloven. Dan blijft Massa volgend jaar bij Ferrari.....
quote:The legality of Red Bull's RB8 could come under the spotlight yet again.
Italy's Autosprint is reporting that Mark Webber's car only narrowly passed post-race scrutineering at Valencia after officials "examined carefully" the new rear suspension layout.
Allied with the innovative 'double floor' which was also debuted last weekend, the developments helped Sebastian Vettel to set pole and dominate the Spanish street race until his retirement.
When asked about his new dominance, the German driver admitted: "That was surprising even for us. We did not expect to pull out 20 seconds over 20 laps.
"Until the safety car I had an extra pitstop in my pocket, which this year is extremely unusual given how close together the field has been," he told Auto Motor und Sport.
"It certainly would have been a good result."
Vettel admitted the latest developments were a big step forward for the RB8 at Valencia.
"Yes and not only in a certain area, we simply have found more grip everywhere and have found a positive impact for the wear of the tyres," he said.
quote:F1's bribery scandal could cost the sport the involvement of German carmaker Mercedes.
Mercedes, with its own Brackley based works team and also a major engine supplier, is watching the Gerhard Gribkowsky affair with particular attention, according to the business newspaper Handelsblatt.
The report said the affair, and particularly the implication of F1's chief executive Bernie Ecclestone, would have "serious consequences" with regards to Mercedes' involvement in the sport.
Senior Daimler officials are reportedly very concerned that, in the event the corruption is proved, Mercedes' continuing involvement would be disallowed due to the Stuttgart marque's strict anti-corruption statutes.
Namely, Daimler "does not tolerate the immoral or corrupt practices of its employees or its business partners", the statutes read.
Laurenz Schmitt, a corporate lawyer for Linklaters in Munich, confirmed that "Ecclestone's bribery payments would fall under this company guideline".
Another legal expert agrees that "If Ecclestone is charged with bribery, Daimler would have to withdraw from F1".
A Mercedes spokesperson told Bild newspaper: "We welcome the evaluation of the recent allegations in formula one and now await the clarification of the authorities."
DPA news agency said closing arguments in the Gribkowsky trial are being given now.
quote:Op maandag 25 juni 2012 11:03 schreef Tarado het volgende:
dat is toch ook gewoon zo?quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:29 schreef Sinister-D- het volgende:
* Sinister-D- wacht op de commentaren over excuses om te kunnen vertrekken wegens het uitblijven van verwachtte successen.....
Dat is pay back time omdat Bernie ze links liet liggen bij die beursgang, zal allemaal wel met een sisser aflopen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:29 schreef Sinister-D- het volgende:
En daar is de volgende fabrikant met de dreiging![]()
* Sinister-D- wacht op de commentaren over excuses om te kunnen vertrekken wegens het uitblijven van verwachtte successen.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |